Diskuse

Škoda 935 Dynamic (1935): Proudnicový model měla i Škodovka. Tento je jediný na světě!

25.6.2017

Po pečlivé mnohaleté renovaci se nedávno probudila k životu Škoda 935 Dynamic z roku 1935.

 

  • 00 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 25.06.  11:12

    Skvělý článek!

    samozřejmě, že ne od místních pisálků.
    Jaký to balzám po včerejších ubohých slintech Kolmana a Fokta.
    Opravdu krásný vhled do historie, spousta nových informací, to je paráda. Takhle si člověk představuje, že to má být, když při neděli otevře web o autech.

    :yes: :yes: :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 25.06.  11:18

    A bomba kára

    Přiznám se, že jsem neměl o její existenci tušení.
    • 00 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 25.06.  21:59

      « Re: A bomba kára

      Jak to? Myslel som, že každý česky autofanda má históriu domácej značky zmáknutú. ;-)
      • 01 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 26.06.  07:40

        « Re: Re: A bomba kára

        A ty znáš všecky značky parenice? ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 26.06.  07:46

          « Re: Re: Re: A bomba kára

          Nie som fanda do pareníc... ;-) Ale nenapadlo by ma, že tento unikát niekto z tunajších nepozná. Však ide o jeden z najcennejších exponátov Škody.
          • 01 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 26.06.  08:38

            « Re: Re: Re: Re: A bomba kára

            Nejsi fanda parenic? Tak proč předpokládáš, že každý Čech je fanda Škody?
            • 00 Reagovat !

              foto AntonioKekelli

              AntonioKekelli 26.06.  11:35

              « Re: Re: Re: Re: Re: A bomba kára

              No ale snad nejde o fandovství ne, spíš o znalost domácí automobilové historie. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Stejsn

                Stejsn 26.06.  14:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A bomba kára

                Ty znáš všechny prototypy z BAZky?
                • 00 Reagovat !

                  foto AntonioKekelli

                  AntonioKekelli 26.06.  15:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A bomba kára

                  A když napíšu že jo, budeš mi věřit? >:D Ne, ale vážně, nějaké znám, nevím jestli jsou všechny ale nějaké ano, plus nejsem Slovák ale Čech. Zatímco on je podle všeho Čech a nezná jedno z nejzajímavějších aut DOMÁCÍ automobilky. A to ještě té největší. To je přeci rozdíl ne?

                  Samosebou já bych to neřešil, ani to nemyslím nijak zle, jen jsem odpovídal na to co psal předtím Traveldrivovi že nemá předpokládat že každý Čech je fanda Škodovek.
            • 10 Reagovat !

              foto cape

              cape 26.06.  12:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: A bomba kára

              chapem ze asi nie je lahke rozumiet slovencine ale on nenapisal nic o tom ze kazdy Cech je fanda skodovky ;)..
    • 00 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 26.06.  07:38

      « Re: A bomba kára

      Jsem na tom stejně a musím říct, že mi z toho auta úplně spadla brada... :-) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 26.06.  07:46

        « Re: Re: A bomba kára

        Vidíš, nebyť Tatry 77, asi by nikdy nevznikla.
        • 00 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 26.06.  08:48

          « Re: Re: Re: A bomba kára

          Těžko říct, jestli se tatrou 77 inspirovali, ale vzhledem k tomu, že časově jde prakticky o souběh, rozdíl roku, a koncepčně se tou proudnicí ve škodovce bavili od r. 32, pak si nemyslím, že by T77 měla na vznik téhle škodovky nějaký zásadní vliv.
          • 00 Reagovat !

            foto stary-kluk

            starý_kluk 26.06.  12:23

            « Re: Re: Re: Re: A bomba kára

            Předně je to vliv Jaraye, ale jakási inspirace v Tatře je velmi pravděpodobná - viz příspěvek "Aerodynamika". Motor vzadu byl tehdy mezi válkami zřejmě český fenomén - samozřejmě Tatra byla první - a měla geniální důvod (viz "Aerodynamika"). Tohle uspořádání s boxerem před zadní náravou je ovšem velmi progresivní - nakonec Porsche 911 za tím pokulhává pořád - a to je sporťák, kde o nějaká místa vzadu a nad hlavou vůbec nejde (a pozdější Boxter je jaksi pořád jakoby nesměle mimo).
  • 01 Reagovat !

    foto Well-being

    Well-being 25.06.  12:47

    Móda

    zbytečně velkých grilů bohužel pokračuje i u BMW ... :no:
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 26.06.  09:38

      « Re: Móda

      Mno na takej Pamele Anderson v červených plavkách si asi nevšimneš jej kladné povahové vlastnosti nie? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 26.06.  10:20

    Aerodynamika

    Opět je tu vedle Tater 77,87,97 další projev českého předválečného fenoménu, který dovedl Jarayeovy aerodynamické představy dvou kapek (pontonu a kabiny) do esteticky pohledné podoby a s obrovským využitím obestavěného prostoru. A opět tu máme tehdy tak neobvyklou nízkou stavbu karoserie s platbormou (páteřovou) a napůl samonosnou, bez blatníků a schodu.

    Narozdíl od Tater tady ovšem chybí dotváření úplavu za zádí vozu. Na pohled krásně uzavřená kapka kabiny je totiž kratší, než by bylo potřeba, a proudnice se od povrchu zádě mají snahu odtrhávat a kudrnatět. To vyřešili u Tatry p. Ledwinka a Uberlacker (s přehlas.U) vzduchem chlazeným motorem, a to tak, že v místě, kde by k odtrhutí docházelo, vtáhli vzduch za přispění ventilátoru chlazení motoru do motoru, aby ho o kousek dál "násilně" vypustily do zádě; zrušili tam podtlak a dotvořili umělým úplavem protáhlou kapku. Dynamické Cx tak bylo proti statickému (asi 0,32) menší (zřejmě znatelně pod 0,3).

    Zde u Škody 935 je ovšem potřeba z pohledu rozložení váhy ocenit motor (boxer) před zadní nápravou s krásným a poměrně přístupným uložením.
  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 26.06.  14:55

    Úžasná mašina

    zepředu se i díky sklápěcí tlamiččce tváří jako koala. A taky úžasná práce renovátorů a parádní článek! :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou vlakových nehod ve Studénce

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou…

V roce 2008 zažilo nehodu vlaku ve Studénce několik stovek lidí. Málokdo z nich ale o sedm let později seděl…

 

iSport.cz

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec generálku nezvládl

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec…

Fotbalistům Jablonce nevyšla generálka na start nové soutěžní sezony. Severočeši dnes prohráli s nováčkem…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…