Tohle je už zase důstojná nabídka motorizací, super.
Škoda je kombinace 1.8TSI + MT, hlavně v Superbu... tam je zatím mezi 1.5TSI a 2.0TSI dost díra, dá se čekat 2.0TSI 140kW opět pouze v AT... btw, že tam nebude vyhoněná 1.5TSI bylo asi dost jasné, ne?
Pokud si pamatuju, tak ale nikdy nikde nebyla řeč o tom, že by 1.5TSI měla nahradit 1.8TSI (který byl sesterský motor 2.0TSI) - teda vidím to v tom tvém odkazu, ale nikde jinde jsem to nečetl. Nevylučuju, že se ještě 130kW verze 1.5 objeví, to konec konců není nijak extrémní hodnota, konkurence běžně tahá z 1.5 víc a z pohledu emisí to podle mě nemůže být problém... 2.0TSI 140kW je na trhu už taky cca. od 2016.
emisemi mám na mysli spotřebu resp. CO2, tak jak naběhla nová metodika a výrobci mají zkušenosti s výsledky v konkrétních modelech, tak je patrný určitý posun k upsizingu, sice nijak dramatickému, ale je. Určitě se dají dohledat slides z prezentace na motorovém fóru ve Vídni někdy z toho 2016, kde motoráři VW prezentovali, že 1.0 nahradí 1.2 a 1.5 nahradí 1.4 a 1.8 a zbytek pokryje 2.0.
No hele, ale 2.0TSI 140kW 320Nm byla prezentovaná už v roce 2015 pro novou A4 [odkaz] , kde předtím taky byla 1.8TFSI. 2016 se objevila v Tiguanu... a to jsou hotová auta, na kterých se muselo pracovat nějakou dobu dopředu.
Je možné, že se původně počítalo se silnější 1.5 pro menší auta, třeba Golf, Polo GTI, Octa... ale třeba pro Tiguan evidentně ne.
Tak 2.0 TSI se objevila v menších výkonech už dávno, byla verze 125kW, 132kW, tedy přesná náhrada 1.8 TSI (ovšem s vyšším krouťákem) a pak hromada dalších specifikací (ne vždy použitých v EU). Většinou je používalo Audi nebo VW u spec. případů (Tiguan). Že se počítalo se silnější 1.5 (130 kW, 300Nm) je patrné z tohoto článku/obrázku
[odkaz]
Nasazením 2.0 140kW v běžných modelech jako je Octa to podle mě padá. Nasazovat 130 a 140kW je asi obchodní nesmysl.
To ale byly starší motory. Ta minulá generace A4 už měla myslím jen 200k+ verze 2.0TFSI a 170-180k z 1.8, takže 140kW verze 2.0 byl upsizing už v roce 2015 /2016.
Souhlas, možná počítali s dvoulitrem pro Tiguan / Kodiaq / Audi a do horších aut chtěli 1.5, ale nikdy nikde jsem nečetl, že by se ten motor měl v nějakém autě fakt objevit, jen že se s takovou verzí teoreticky počítá. Ani pak nebyla oznámená žádná změna plánu a všechny další modely najížděly s 2.0 (např. 2017 Ateca), takže možná to takhle mělo být od začátku, možná se 1.5 130kW ještě objeví... těžko říct.
Nesouhlasím, evidentně jsi ho nejezdil. 1.8 TSI má jedinou chybu, zbytečně stažený krouťák a tím mu chybí určitá razance v nástupu a výkonová špička (asi aby nekonkuroval 2.0 TSI). Jinak se s ním ale jezdí parádně, je opravdu ale opravdu velmi pružný a auto s ním není těžké na předek. I přes ten deficit točivého momentu je o chloupek rychlejší než 2.0 TDI 135 kW/380 Nm a to není žádný lenoch. Při rozumné práci s plynem lze spotřebu držet pod 7 litrů. Kdybych měl na výběr, určitě bych po něm sáhnul, ale nechápu proč ho Škodovka cpala furt s DSG, tak krásně točivý motor, který táhne až do červeného je jako stvořený pro manuál. :yes:
Pořád to samé dokola, mraky motorizací za čím dál větší peníz. Proč nám raději škodovka neukáže hybridní pohony, nebo elektrovozy? Jelikož to prostě neumí. V tomhle nehorázně zaspali, nebo se pletu?
No nepleteš,samozřejmě..U škodofky je technologický vrchol auto na CNG.Hybrid má být až v roce 20!!!O čistě el.vozech si můžou nechat zdát.No a třeba auto na vodík..o tom možná četli,že to vyrábí Hyundai..pro škodofku pochopitelně sci-fi.
A na co elektrická auta a hybridy..vždy´t to je okrajová záležitost. To skoro nikdo nekupuje. Já bych raději viděl pořádné motory, do Superba na vrchol patří 6 válec.
Proboha proc by mela mit taxikarska skodovka sestivalec, kdyz ho v plnotucny stredni tride taky nikdo nema a nikomu (dle poslednich prodeju sestivalcoejch verzi, kdyz ete byly), nechybi? Doufam, ze nevidis Superb jako konkurenci petky, sestky ci ecka..
Taxi ať má klidně 1.5cng. Ale co manažerská, prezidentská (abstrahujme od toho, kdo je právě president)? Co jsem slyšel tak se ta 3.6 prodávala dost dobře.
Na druhou stranu jasně - doba je taková, mnoho konkurentů nemá ani ten 2.0, který dynamicky tu 3.6 překoná. ..
Nesmíš uvažovat pouze v intencích aktuálních trendů v EU. V této třídě je 6 válec v USA nebo Austrálii běžný. Navíc Superb u nás často plní roli reprezentativní. Krom toho 3,6 V6 z minulé generace se prodávala dobře...právě jako repre vrchol.
A kolik desítek nebo stovek miliónů aut se tam prodalo? To že elektriku tam tlačí sudruzi, to ještě neznamená, že to máme přebrat my. Kolik jsou u nás hybridy a elektrická auta? 0,001%?
Věc se má tak - Prius jako hybridní ikona je v Evropě letos cca. na 7000ks za pololetí. Superb je na 7500... za červen.
Škodovka se nikdy neprofilovala jako progresivní značka s důrazem na nové technologie, spíš naopak, heslo Simply clever jasně míří spíš na pragmatický přístup k autu... a tak se Škodovka chová i k EV a hybridům.
Když to jeden na elektřinu,tak je to v pohodě,ale když se to rozjíždí z 50 na 90 tak to řve a nevíš jestli to řadí nebo ne.Na rozjezdy je to moc hlučné.Do města je dobré,když se jede na elektřinu,ale po dálnici bych s tím jet nechtěl.
Tak zase dálnice je většinou konstantní rychlost, tam bych čekal, že se to uklidní na nějaké cestovní rychlosti... a při potřebě akcelerovat se do hry zapojí elektro.
Kolik davaji dealeři skodovek slevu na novou Octavii ci Superb pri objednani do vyroby? Jinak ty ceny jsou pěkná darda. 800 tyček za 140 kW škodovku 8-s:no:
Ve firmách se většinou bere to, co se píše v car policy bez ohledu na cenu. O fleetech rozhodují manažeři, kteří o autech nic neví a nemají tušení, jaké jsou reálné ceny a že by se za podobné peníze třeba mohlo pořídit něco lepšího. Takže ano - ve firmách se o penězích přemýšlí, ale to je asi tak všechno.
To uz je problem firmy, ze maji neschopne lidi. Vetsinou se bere operak a tam je cenikova cena dobra akorat tak pro mzdovou ucetni.
Konkurence u operaku je fantasticka, cimz chci rici, ze za cenikovou cenu nekupuje skoro nikdo.
Cca pred rokem byla slusna sleva na nisan xtrail. Leasplan si vyjednal -27% z ceniku.
Ono to ale platí i pro OL. Car policy stanoví, čím se jezdí a jaká leasingovka to zprostředkuje a výsledná cena nikoho nezajímá. Dále předpokládám, že měsíční splátka bude cca úměrná právě nákladům a tedy zejména nákupní ceně.
Leasingovky určitě nakupují levněji než malé firmy. Na druhou stranu na provozu taky chtějí vydělat, takže to, že nakupují levněji, nutně neznamená, že i pro mě je to výhodnější.
Jinak právě 27 % dává VW třeba i na toho Passata viz. můj link výše a to člověk ani nemusí být leasingovka..
Právě třeba Oktávky berou, jelikož splátky na operativní leasing jsou poměrně nízké. Jednak nákupní cena pro firmu je úplně jinde než pro člověka z ulice. Např. bratrova služební 2.0 TDI Style DSG s ceníkovkou 750 tis. má pořizovací hodnotu 530 tis. a druhak zbytková hodnota po 3-4 letech používání a najetých 100 tis km je pořád dost vysoká.
Nevíte někdo, jestli jsou aktuální DSG mokré nebo suché? Dřív byly suché 7Q a mokré 6Q. Nyní je všechno 7Q, tak by mě zajímalo, jestli už udělali mokrou 7Q a nebo "vylepšili" ty jejich suché 7Q a dávají to i na silnější motorizace?
To je zajímavé, Passat má podle německých serveru DQ500 jenom k BiTDI a DQ381 k 2.0 TDI a k 2.0 TSI. Překvapuje mě, že Sup je na to lépe než Passat a přitom nemá BiTDI.
V německých materiálech přímo od Škodovky k Supovi je DQ381
[odkaz]