Akurát ž sa musí priplácať za každú blbnu - ak j vôbec v ponuke. Delené zadné sedadlo až v najvyššej výbave, to je fakt perlička k popukaniu. Deaktivácia airbagu spolujazdca len za príplatok taktiež. Verzia, ktorá za niečo stojí, je až Elegance/55 kW, to je 219.900,- + 9000 za metlu + 4000 alarm. Deaktivácia airbagu spolujazdca za 1000 a rezerva 1100. Podčiarknuté, spočítané, za 235.000,-Kč to už nie je až také lákavé.
Nesouhlasim. Tak predevsim jsem presvedcen, ze staci zakladni motor 44kW - vzdyt kroutak i jeho prubeh ma stejny jako vykonnejsi verze a narust vykonu bude citit az v nejvyssich dostupnych otackach. V realu tak v rukou beznych ridicu pojedou tyhle 2 motory naprosto stejne.
Dal si myslim, ze vetsine kupcu postaci Ambition doplneny o klimu a radio, barva pritom muze byt klidne cervena pastelova. Vysledna cena takovyho auta je 205 tisic s tim, ze na 200 ti slevi, i kdyby sis o zadnou slevu nerek. Za maximalne 200 koliku tak dostavas slusne vybaveny prditko, ktery je cenove zcela srovnately s tridnimi konkurenty. Dalsi tebou jmenovany priplatky nejsou pro vetsinu kupcu naprosto nutny, zvlast treba deaktivace airbagu.
máme podobnej názor, ten menší motor bude určitě stačit a rozdíl necelejch 15 koní se při normální klidný jizdě a ani při naloženym autě se jentak nepozná... Takže ta druhá varianta je pro ty honiče papírovejch hodnot, kterejm nevadí zaplatit za takovou pííí...zbytečný peníze, akorát bych spíš volil výbavu elegance u který jsi připlati max. lak a možná pro komfort vyhřívání sedadel a jsem na nějakých 225k ale mám auto sevším a navíc jsem si nevšiml kolik chtěji za mlhovky v ostatních výbavách a bez nich je to auto strašný.. :yes:
Dajme tomu, že stým motorom to beriem. Aj keď potom vyvstáva otázka, aký zmysel potom ten výkonnejší motor má?
Čo sa týka výbavy, beriem v úvahu vždy to, čo chcem mať v aute, a nie to, čo akože všeobecne stačí.
Jednoduche - pokud se pohybujes opravdu jen po mestskych ulickach, pak je slabsi motor OK, pokud jezdis treba do prace do mesta kolem 30 km, tak se vyssi vykon v otackach muze hodit treba pri predjizdeni... Samotneho te jiste napadne hromada prikladu, kdy se da vyssi vykon (i kdyz ne o moc) vyuzit i ve meste.
Pozri sa na Twingo. (Renault Slovensko) Máš delené sedadlo v základe? Nie len v akčnom modeli za 8,5 tisíc po zľave, čo je bratru takých 210 - 215 tisíc českých. Bez zľavy s metlou 250 tisíc českých.
Pozri na ostatných konkurentov aké možnosti konfigurácie ponúkajú. Na Slovensku Picanto v základe robí iba cenu od... prvá použiteľná verzia EX za 10 000 euro čo je takých 250 tisíc českých.
Čo sa týka tých delených sedadiel, v Renaulte si ich môžeš priplatiť aj v základe. Ak som správne rozumel, u Škody v tomto prípade nie. Ak sa nemýli, Twingo má možnosť deaktivácie spolujazdcových airbagov vždy, podobne elektrické zrkadlá, hmlovky, tónované sklá, plnohodnotnú rezervu...myslím, že cenovo si so Škodou nemajú čo vyčítať a čo sa týka výbavy, Twingo je na tom lepšie.
Čo sa týka cien konkurencie, prečítaj si napr. príspevok nižšie:
Cena základnej verzie Twinga 8190 eur bez akčnej zľavy, čo je cca 204 000 Kč.
Bez klímy, bez delenej sedačky, ale má ovládač el. okna spolujazdca pri vodičovi. :-)
Porovnanie Mileniusa trošku zavádzajúce:
Panda akčná zľava 50 000 Kč - výbehový model,
Picanto Edition 1 - akčný model (klímu si do modelu prakticky neobjednáš, pretože sa predávajú naskladnené autá , dovoz cez oceán, výroba v Kórei ak máš šťastie niečo v požadovanej výbave kúpiš)
Citroen C1 Furio (Furio sú vždy akčné zvýhodnené modely)
Možno až bude CITI v predaji 2-3 roky na podporu predaja tiež "vyrobia" nejaký akčný model.
Citam clanok, prekusavam sa informaciami o priplatkoch a podvedome cakam ze prijde ten pocit "hops toto uz prepiskli". No a ten pocit neprisiel, ceny hodnotim ako velmi prijatelne, nie drahe ale zaroven vyjadrujuce hodnotu toho co za to dostanem.
Nahodou som vcera v jednom obchodnom centrev BA narazil na VW Up! v zltej v najvyssej vybave, dokonca som si mohol sadnut, auticko hodnotim vysoko pozitivne a prikladne ergonomicke.
Dokonca som nakloneny myslienke, ze Citigo pribudne k nam do firmy pre obchodaka pracujuceho vylucne v meste.
Velmi som zvedavy aj na zvezenie, ale uz teraz za mna :yes::yes:
Srovnejme verzi s klimatizací a rádiem mezi různými modely:
Skoda Citigo Elegance 1.0 44kW 209900
Fiat Panda Dynamic 1.2 51kW (stará) 189900
Kia Picanto Edition 1 + klima 1.0 51kW 209980
Citroen C1 Furio 1.0 50kW 209900
Až na Pandu to vše stojí v podstatě stejně, akorát Škoda je 3dv, ostatní 5dv., což je velké plus. Uvidíme za kolik bude nová Panda. Rozhodovat tak bude další výbava a taky vzhled a preference.
Chybí ti tam Renaultu Twingo - Nejvyšší výbava s motorem 1.2. 16V 55kw/75k za 209 000,- a s leasingem od Renaultu za 194 tisíc!!! A nemusím se bát, že budu mít laciný model s karoserii vykukující na každém rohu (a také splňující 5 hvězdiček Euro NCAP). Navíc Twingo má také autoradio s bluletooth, :yes:
Spíš je nejednoznačné, jestli to myslí tak, že škodovka je na každém rohu, nebo našel něco na karoserii citigo a myslí si že z ní něco čumí na každám rohu. Ale asi to bude možnost A.
Nikoliv, myslel jsem to tak, že na voze citigo je použito minimum krycích plastů, koberců apod. mám na mysli například dveře, kufr apod. Tohle u konkurence nenajdete ;-\
Určitě, potvrzuje to ostatně tvůj známý pravdoláskový názor, že nejsou auta lepší a horší, neboť každý si přece kupujeme jenom ta nejlepší auta... :-O >:D
Ano, ta PRO SEBE nejlepší V RÁMCI ROZPOČTU samozřejmě. Ano, jsem rád že si to pamatuješ. Jen nevím, jestli jsi to i pochopil, ale to bych toho chtěl asi moc.
Ten příbuzný si prostě za svoje peníze pro sebe lepší auto než Pandu koupit nemohl. Kdyby chtěl lepší, musel by dát víc peněz, a to nechtěl (nebo možná nemohl, nevím).
Snáď tie isté výhody ako pri väčších autách, nie? Ľahšie nastupovanie dozadu, lepší prístup ku kufru pri sklopených operadlách, na vystupovanie a nastupovanie na parkoviskách stačí menej miesta. Prečo sa pýtaš? Citigo nemá sedadlá vzadu? Panda, Picanto, i10, Spark, kolínske trojičky - tie autá sa robia s piatimi dverami len tak zo srandy?
Na diskusích jsem vždy až soustrastně dojatý hrdopyšními proklamacemi garážových rentiérů, že to a to auto by si nikdy nekoupili, a že by se v tom kterém autě styděli jezdit, že je to akorát dobrý pro sektetářku a podobně. Je to směšné. Osobně jsem se nikdy nestyděl jezdit ani v autobusu městské hromadné dopravy. Já neznám auto, které bych nechtěl. Pravdou ovšem je, že jsem nekonečně šťastný za to, že o autu v mé vlastní garáží už nerozhoduje strana a vláda, ale tuhle životní parádičku mám výhradně ve vlastní režii. Možná i proto jsou mi odvážně nadmyšlená prohlášení platonických garážmistrů z duše odporná... Neboť není většího garážového farizejství, než se ve frontě na měsíční kupon MHD strefovat chrchlem na střechu vedle zaparkované ixšestky.
Buď hrdý na produkci Škody. Buď šťastný, že v modelovém spektru Škoda myslela i na tebe. CITI je fantastický vůz, a jeho cena dokonale předčila veškerá škarohlídská očekávání. Dnes už může mít v Česku krásný, nový a moderní automobil opravdu každý.
Tak jakou modelovou variaci? Samozřejmě nabušenou. Nezapomeň, že se zde pohybujeme v cenových relacích jedné solidní nízkoprofilové "danlopky" na (byť) ručně kovaném pětipaprskáči předznačené ixšestky...
Tedy chce to klimačku, alespoň ty stopětaosmdesátky, výkonný motor - 75 koní, super, dále kožený volant, vyhřívaná (!!!) sedadla, a parádní barvu. Dokopeš to někam ke dvěma pade. Částka jakou mnozí utrácí za letecký prodloužený rodinný víkend v některé z evropských metropolí. Ty zůstaneš holt jeden víkend doma, ovšem do garáže ti přistane něco, co ti tu Evropu přiblíží opravdu na dosah.
To nepotřebuje většina mužů toužících po Citi ve žluté barvičce, tepla bude dost >:D Ne dělám si legraci rozhodně bych si v Citi nepřipadal jako "Bukanýr". Za ty prachy je to opravdu solidní nabídka která doufám donutí většinu majitelů Felícií sešrtovat své auto a honem do showroomu. Design není nic moc, ale to ukážou až roky. Takovej Spark nebo Picanto je sice koukatelnější, ale asi taky rychleji zestárnou.
Myslím, že i přez některé menší nedostatky má Panda slušného soupeře minimálně na českém trhu. na tom evropském bude udávat krok spolu s Pandou Up! Ale trošku se obávám, že se Up! vyprofiluje jako "něco víc". Přijde Cross up! GT UP! Elektro Up! a Panda bude mít po ptákách protože vzhledem ke stavu Fiatu nepředpokládám že daji prostor podobným výstřelkům které nejde prodávat ve velkém.
Tak zrovna nová Panda bude určitě ve verzi 4x4, CNG a mini-hybrid, dost pravděpodobná je i sportovní verze (á la 100HP u té končící generace). Takže šířka nabídky bude minimálně podobná, nemluvě o F500 s jejím Abarthem a (polo)kabriem.
A proč by ne? Technika 4x4 i CNG existuje, byla i v končící generaci. Se silnějším motorem pro nějakou verzi Sport taky nebude problém, ať už to bude 1.4 atmo nebo TwinAir turbo nebo dokonce 1.4 turbo á la 500 Abarth (to ale asi ne ;-) )
Mikro-hybrid je blízko realizaci - no schválně, proč myslíš že Fiat udělal dvouválec? Aby vedle zbylo místo...
Jasně, žádný jiný výrobce nám nemůže vyvinout, vyrobit a prodat to, co nám FIAT a spol. naslibuje.....
Fascinují mně i "jedinci", co nám tady opakují všechny ty sliby FIATU a spol i přes to, že se týden co týden o jejich vylhanosti můžeme přesvědčit.
Panda je společný produkt brazilksého a evropského Fiatu a je víc facelift než třeba aktuální Golf nebo Passat, ale hlavně - i v malých autech dneska platí že (pominu-li stále ještě silnou pozici francouzských výrobců, kteří Fiat válcují ve všech směrech - množstvím, technikou, rozmanitostí designu i typů...), FIAT je minulostí a VW se svými sesterskými firmami budoucností Evropy i v tomhle segmentu. Nakonec, lépe to už pánové z Wolfsburgu nemohli naznačit, když oficiální prezentaci Upu nasměrovali - do Říma.
Ano, vysvětlit se dá všechno: hnusný auto, ale oblíbená značka - budu si na to muset zvyknout. A když je opačně? Tak to se přece brzy okouká! A jak to máte kluci s manželkami, už se vám okoukaly nebo jste si zvykli?
I když si tam naložíš všechno co nabízí, možná i něco navíc, stejně ti zůstane (z místa řidiče) pravý okno jen průzorem, bez možnosti jej otevřít..
Není to trochu málo za 260.000,-Kč??
Lépe řečeno, není to ubohý..., i za těch 180.000,-? (i když tam vlastně asi najdeš jen.., víš co.)
povedená skodovka...no prepac,ale ked bude jazdit tychto krabiciek po cechac aspon 1/5 z toho kolko je Pánd v Rime...mozes hovorit o podarenom aute...a najlepsie bude,ked toto spickove auto hned kupis! :-!
Bude neboj se, to je ten problém, že to tak bude. Stejný bláboly jsme tady četli před pár lety, když se objevilo "nové" (rozuměj přebouchané Stilo) Bravo. No a dneska tvoří většinu aut (alespoň na severu, kde to dobře znám) v kategorii Brava Golf, Focus, Astra a Peugeot....takže vydrž, ono to pár let potrvá - ze dne na den a nejdéle o 200% do roka je to jenom ve velkohubých a chvástavých italských prohlášeních....
Autíčko je to poměrně sympatický... začínám o něm docela vážně uvažovat. Poslední dobou trávim spoustu času v centru a ani jedno ze dvou aut, který teď používám, se do něj nehodí a zbytečně žerou, takže koukám po nějaký mini novotině jako druhém autu(původně jsem uvažoval o Kolínskejch trojčatech). Tohle vypadá ideálně. A alespoň se bude moci přítelkyně vyjezdit v Praze(kde se bojí jezdit) v nečem malym... Ideální se mi zdá 55kW Elegance v červený, ale asi bude potřeba přihodit Elegance Plus kvůli těm senzorům ;-\ :no: Možná bych volil i 44 kW, ale přeci jenom kdyby se to někdy náhodou podívalo za město(spíš s mladou než se mnou), tak bych nerad, aby hrála ruskou ruletu >:-[] v každym případě se mi líbí čím dál víc:)
>:D Jo, než ruskou ruletu, to je lepší fakt ten silnější motor. Jinak velmi cením tvůj pohled na Citiho. Upoutala mě ta vyhřívaná sedadla. V takovém malém autíčku takový luxus, a to se tedy v zimě velmi velmi hodí. Citi by se tu mohl stát jistým městským kultem, nikoliv autem pro méně majetné, naopak, kultem těch, co do věcí vidí.
Ty sedacky me taky zaujaly, cena vyborna, tohle bych chtel v aute mit vzdycky. I ostatni priplatky jsou nastaveny vice nez priznive a i samotne ficury jsou bezvadne. Musim uznat, ze tahle Skodovka se jevi stale lepsi a lepsi, cenou ji nezabili, v Cechach bude mit uspech, ne ze ne. Jsem na ni zvedavy v provozu, jeste jsem ani jedno z trojcat nikde nevidel
Jojo jako upřímě ty vyhřejvaný křesílka mě docela překvapily, vůbec jsem nepředpokládal, že je sem hoděj... za těch 4,5 se vyplatěj. Ledviny tuhle zaškrtnutou položku budou kvitovat s povděkem. Já si totiž i v těch největších mrazech sundavám bundu a házim ji dozadu ještě než si sednu za volant, protože nenávidím řešit to někde za jízdy na červený.
Jistě, sedadla hřejou a člověku je příjemně, aniž by už hřálo topení, já často jezdím s vyhříváním nejen na počátku a úměrně tomu snížím teplotu topení. Nevím ani, zda má vyhřívaná sedadla konkurence, v téhle třídě mě to tedy překvapilo.
No jistě, ono neni nic horšího než takovej ten přehřátej suchej vzduch v autě... občas sednu v zimě do taxíku a ještě než řeknu kam pojedem už stahuju okýnko a dejchám čerstvej vzduch. Radši chladnější vzduch a záda v teple
Picanto, že má vyhřívaný volant? Na to si přišel jak/kde? V prospektu/katalogu píšou k jeho volantu kde co, ale žádnou zmínku o jeho možném vyhřívání jsem tam nenašel...
[odkaz]
Skutočne cenník uvádza vyhrievané sedačky a volant. Ako písal "mikesh" v sérii je to v najvyššej verzii Sport za 340 tis. V rámci balíka si to môžeš dokúpiť i do nižších verzií ako paket Winter, ale s paketom Plus. Na Slovensku existujú iba dve verzie LX a EX. Samozrejme dokúpiť to môžeš len v tej vyššej za 250 eur. Ale ako poznám Kia a modely, ktoré sa vozia cez oceán nič si nedokúpiš, pretože musíš kupovať len to, čo je pre daný trh, prípadne krajinu naskladnené v centrálnom sklade. Takže možnosť konfigurácie autá odpadá a kupuj to čo musíš, alebo choď inam. český cenník: [odkaz]
Já naopak s vyhřívanými sedadly počítal, protože městská auta mívají většinou provoz stylem "pár kiláků, vystoupit, zase nastoupit, dalších pár kiláků"... Interiér se v takových podmínkách moc nezahřeje.
Přesně tak. Je to problém vnímání malých aut u nás. Dost se zapomíná, že posláním malých aut není jenom být levná, ale hlavně být malá kvůli určení jejich použití.
Je to obrazom kúpyschopnosti obyvateľstva. U nás sa malé autá málokedy kupujú preto, že sú malé, ale skôr preto, že sú lacné. Tým skôr to platí aj opačne. Za čo najmenej peňazí chcieť čo najviac auta. Kým nebudeme mať životnú úroveň ako Nemci, bude to proste tak. Nie je to o nepochopení zmyslu auta, iba o jeho dôležitosti.
no a proč platit víc za menší auto? to nechápu? to je jako když pujdeš do obchodu a místo velkýho rohlíku za stejný peníze si koupíš menší protože se ti líp ponese >:D a taky blbost co tady někdo psal že všichni majitelé felicii je sešrotují a poběží pro citigo >:D no kdybych měl feldu v životě bych ji nevyměnil za tohle pseudo auto . Ale věřím že si jí koupí spousta lidí ve velkých městech ale představa mít tohle auto jako primární je blbost. Pro mě zbytečná nákupní taška která přejela přeskopírák UP
Takže tu jsou dvě koncepce auta za podobnou cenu - malé a mini. Někdo koupí malé, protože na větší nemá a bude ho využívat jako rodinné... jednoduše chce co největší kus auta za danou cenu. Tohle mini si budou kupovat převážně lidé s potřebou malého auta do města, popřípadě jednotlivci, kteří větší auto opravdu nikdy nevyužijí (proč sebou vozit 200kg zbytečnýho plechu, který není k užitku). Ale to si tam vysvětluješ sám, tak nevim co na tom nechápeš:)
Jestli myslíš, proč je o tolik menší auto cenou tak blízko většímu autu? No myslím, že koncern počítá s mnohem méně prodanými kusy, než u segmentu malých aut jako Polo nebo Ibiza. Jednoduše tak cenou kompenzuje některý náklady, který jsou na kus vyšší než třeba u tý Ibizy...
Koncern počítá s mnohem méně prodanými kusy.Ale kdyby auto bylo o 50tis levnější určitě by ho koupila spousta lidí , já bych ho třeba přítelkyni hned koupil a to nebydlím v zas tak velkým městě jako třeba brno nebo praha.Ale proč dát za takovýho prcka 200tis?I 4dvéřové Picanto od kie začíná na 170 tis. Mini auto by mělo být za mini peníze .Vždycky se připlácí za něco navíc a ne za míň spousta lidí při výběru auta kouká prostě na cenu a co za ty peníze dostane tohle si podle mě koupí jen zapřísáhlí koncernisti a škodovkáři co nemají hluboko do kapsy a neřeší takový nákup auta jako investici na třeba 10let.
Hloupost. Tenčí, menší a lehčí notebook je taky dražší než velký, stejně jako mnohá elektronika.
Proč by tedy menší auto nemohlo být dražší než větší?
Navíc nevím, jestli vnímáš dopravu ve velkých městech - jednoduše je to katastrofa. A s menším vozem se mnohem lépe manévruje a parkuje. Proč tedy nechtít za tento benefit příplatek vůdči větší škatuli?
Milujem, ak tu niekto vypichuje a porovnáva akčné ceny za podmienok, pri ktorých tu zľavu dvakrát preplatíš. Štandardne začína Kia na 190 tis. a je to také isté holátko ako CITI, ale bez možnosti konfigurácie.
Myslíš si, že ABS, ESP, kúrenie, klíma, kľučky, elektronika, centrál a pod. je u malého auta lacnejšie ako u veľkého? Vo väčšine prípadov sa jedná o rovnaké komponenty. Myslíš, že tých 150 kíl "plastu a železa" menej má cenu 50 tisíc korún? Myslíš si, že vývoj, marketing na malé auto je lacnejší ako na väčšie auto? Kam na tie primitívne myšlienky chodíte?
U vás na vsi má jeden model topánky inú cenu podľa veľkosti? číslo 44 za 1000 Kčs, číslo 42 za 800 Kčs, číslo 40 za 600Kčs a detské čísla sú u Vás zdarma. :-)
primitivní myšlenky máš tak možná ty !srovnáváš kraviny. takhle se hádat můžem celou noc. Ano 190začíná kia a ty myslíš že citi za 180 když vytáhneš prachy na dřevo že je to konečná cena?Určitě je vývoj a marketing lacinější u citi než třeba u oktávie a nebo picanta,protože citi je 99%německý up , tudiž náklady na tohle auto jsou minimální z pohledu nějakýho vývoje ze strany škody. Ty si asi kupuješ prestižky velikosti 44 když za ty peníze máš rok starej model od adidasu. a můžu pokračova v tvých intelektuálských uvahách dále, je snad výroba tkaniček u adidasu dražší jako u prestižek?nebo podrážek nebo celého designu bot? ANO je , jde totiž o to s čeho a jak je to vyrobený. mužeš mejt za dvě pade citi se dvěma el. oknama manuální klimu a vyhřívaný sedadla nebo picanto se 4dveřmi v el. vyhřívaný zrcádka rídio s USB MP3 a bluetooth a pokud nejsi uplný dement tak s tím v bratislavě můžeš lítat jako se citi. a nechcu tvrdit že kia je něco extra , takových aut je povíc za který se dá 250 tis vyhodit rozuměji. Ale klidně si citi kup, kup si černý brejle stáhni vokýnka fullbass a toč se v BA na světelný křižovatce dokola :-)
>:D nojo frajer zo slovenska , však ty jasnovědec jasně víš co já řídím >:D a co je pro mě za problém si koupit za auto >:D kup si jich třeba šest a polep si je KO-KOT-ZO-SLO-VEN-SKA pak do nich naložíš celou svoji rodinu a když spojíš všechny motory v jeden budeš moct dokonce i předjíždět traktory >:D
Prosím tě , přestaň komentovat každý má právo na svůj názor od toho tady ta diskuze je , jenže se vždycky najde nějaký chytrák který má vždycky pravdu . Všemu strašně rozumíš všechno si vyděl všude jsi byl. Nejlepší hned někoho urazit , Když jsem ti odpověděl na tvoji reakci nezmohl ses potom už na víc než na další urážky.A já jsem podle tebe primitiv? . Zřejmě se ještě učíš s klávesnicí proto píšeš nesmysly a snižovat se na úroveň 11 Letých dětí kteří se hádají kdo má jaký nick nebudu .
Samozrejme, každý má právo na názor. I na ten primitívny. Vyjadril som svoje stanovisko k príspevku. Možno vynikáš v niečom inom – vynikajúci lekár, či obuvník... ale v automotive a ekonomike určitie nie. I spoločnosť Tata nie je schopná uviesť na európsky trh plnohodnotné malé auto v cene pod 5000 eur i keď to malo byť najlacnejšie z najlacnejších. (cena 5500 – 6000 eur)
Si to TY, kto vytiahol „slušné“ slová a ešte s „národnostnou kartou“. Jednoducho pre mňa ďalší „wolf“.
Srovnej např. se slušně vybavenouu Thalií za 164 tis... jasně, Citigo je nákupní košík do města. Ale pro většinu lidí je druhé (nové) auto v rodině nedostižný sen.
Cenu hodnotím vcelku přijatelně. Některé detaily ale opravdu zbytečně shazují celkový dojem - plechové dveře, nevyplastované zadní podběhy... Škoda nomen omen.
Oproti kolínské to je ovšem skok značný. Výbavové prvky též v pohodě, na malý košík až až.
Sám bych si daný vůz nikdy nekoupil a ani si příliš nedokážu představit, komu tohle může stačit. Snad jen pro toho, kdo bere vůz jako náhradu za MHD ve městě. Na vše ostatní už mi to přijde opravdu malé.
Odhlédnu-li ale od vnímání vozu českým okem, tak myslím, že se dílo povedlo :yes: VW group je na té nejlepší cestě být největším výrobcem aut v celém vesmíru :-!
no priznám sa v poslednej dobe sem chodím čoraz menej. Nie že by nebol čas, ale chuť akosi prechádza. Alebo sila diskutovať s rekrútami z Blesku a spol... ;-\
1) V prvé řadě je třeba si uvědomit, že miniauta jsou určena do velkoměst na jihu či západě Evropy a ČR je jen takový "vedlejší" trh. Lze očekávat, že to bude nejméně prodávaná modelová řada Škodovky v ČR.
2) Co se týče nářků, že dělené sedadlo je až v nejvyšší výbavě ... městské auto pro 2 lidi dělené sedadlo vůbec nepotřebuje.
3) Překvapuje mě solidní interiér. Kdyby to nekazil ten plech dvěří, mnoho konkurence o třídu či dvě třídy výše by se muselo stydět.
Jak si na to prišiel, že delené sedadlo nepotrebuje?
Interiér je na úrovni triedy, kto o triedu vyššie, ak si odmyslíš ten plech vo dverách, má tak výrazne horší interiér, aby sa musel hanbiť?
Když jsou zadní sedadla prázdná, je přece jedno, zda sklopíš půl opěradla nebo celé opěradlo. To samozřejmě platí pro třídvéřák, u pětidvéřáku už si dovedu představit, že někdo na zadním sedadle bude mít autosedačku a tam by se dělené opěradlo mohlo hodit.
Co se týče interiéru - mám na mysli třeba Fiestu nebo i20. Pokud vezmu v potaz to dvoubarevné provedení interiéru (i když je dostupné asi jen v nejvyšší výbavě), museli by se hanbit nejen všichni "Korejci", ale i třeba celkem drahé auta typu Leon či Civic. Ale je to jen můj subjektivní dojem z fotek, Volkswagen prostě umí nabudit interiérem "falešný" pocit solidnosti a nadstandardu.
Zadné sedadlá nie sú na sedenie? Delené voči celému je síce drahšie, ale máš o proste možnosť menej. Mňa akurát zaráža, že v nižších výbavách si v opcii nemôžeš objednať to, čo je v najvyššej. Nepriamo ťa tak tlačia do vyšších výbav, hoci z nich chceš práve len jeden prvok výbavy, a ten nejde dokúpiť.
Myslel jsem to trochu jinak. Třídvéřové prcka typu CitiGo si koupí jen ten, kdo jezdí v autě sám nebo maximálně ve dvou a zadní sedadla prakticky nikdy nevyužije. Proto považuju dělné sedadlo u třídvéřáku (!) za zbytečnost. Kdo třeba bude chtít v CitiGo vozit dítě do školky, koupí si určitě pětidvéřovou (!) verzi a pak už dělené zadní opěradlo dává smysl.
Opak představují auta jako je Felicie, kde dělené opěradlo a sedák jsou opravdu velmi důležitou věcí - z vlastní zkušenosti vím, že do Felicie ("krátká" verze) se vejde kombinovaný bojler s vnitřním objemem 100 litrů a tři lidé a to díky dělenému operadlu i sedáku a možnosti jejich vyjmutí z auta ven ;-)
Iste. Presne toto som si hovoril, keď som kupoval Yarisa. A aj ten niekedy nestačí. Manželku napadne ísť na návštevu ku kamoške, cestou vezme ešte dve a nazad okrem nich berie ešte obrovský kvet v kvetináči, ktorý sa jej strašne páčil a kamoška ho už chcela vyhodiť... A podobne nečakaných situácií za ten rok a niečo, čo Yarisom jazdí, bolo viac. Až na jeden prípad to vždy vďaka delenému operadlu zvládla. Pritom na tých pár km denne skutočne väčšie auto nepotrebuje.
Když jsem si to pořádně prohlédl, hlavně dveře + další detaily, první co mě napadlo, jestli to náhodou není určeno ještě k dalšímu zpracování. Novináři asi přijeli o něco dříve, tak aby se neztrapnili, lapli jeden rychle z pásu. Úplně slyším ty mechoše jak řvou že to néééjde, protože musí ještě doplastovat dveře, zaslepit ty zbytečné díry, apod. "Franto mlč, jsou tu novináři. Motor jsi tam dával? Paráda. Cože?........že ten silnější?? Aha, výborně to jim bude stačit. "
Sám nemám rád když mi někdo bere věci před dokončením >:D
Tohle je tak trochu směšné. Ona nějaká automobilka nabízí nové auto za 200 t s 3.0 V6, po střechu "narvané výbavou?" Že o žádné takové nevím.. Takže jinak. Celá trojka NSF bude úspěšná. I kdyby jen kvůli ceně. I kdyby si člověk naspecifikoval auto v "plné palbě," tak bude za max. 250t, (a to "střílím od boku"). Konkurence se má čeho obávat, a to i ve světle toho, že např. Picanto, které je oproti Citigo dotaženější auto, je "v plné palbě" za 350t, (což je cena, za kterou je Mazda 2 v plné výbavě v automatu s nejsilnějším motorem). Jinými slovy ať je Picanto sebelepší, tak je za cenu auta segmentu B, což je minimálně v reáliích českého trhu, nesmysl.
Navíc, vychytávky typu vyhřívaná sedadla nenabízí moc konkurentů, (myslím, že je to pouze Picanto), (i když si nejsem jistý). Závěrem chci říci, že jsem fanda japonských aut a i když bych si Citiho nekoupil, (z hlediska pasivní bezpečnosti mi vadí nezakryté plechy), ale to je spíš subjektivní výtka. Citimu přeji úspěch už jen proto, že Škodovka konečně
vyrobila zajímavé auto za zajímavou cenu, nebo ceny.
Představ si že je, když uberu 2 válce. Co třeba Renault Thalia, i ta Panda na tom taky nebude zrovna špatně do ceny 200 000Kč. Nevím proč tady všici zmiňují furt Picanto. Stačí se kouknout i na další auta.
Konkurence se toho obává asi jako jakékoliv další konkurence. Jak moc? To bych si osobně v tuto chvíli netroufl odhadovat!!!
Dále tu zmiňuješ potencionální maximální ceny úplně v neskutečných výšinách pro tak malé auta. Zrovna teď o tom nemám moc přehled, ale sám bych chtěl vidět člověka, kterej by si za ty prachy koupil takového prcka. Byť by tam byla i toaleta.
At se tim tady dojima kdo chce jak chce: nikdy bych si tohle nekoupil.
Pred par dny se me nas mlady ptal "co to je rakev a kolik to stoji?".
Po precteni tohoto clanku mam pro neho dalsi tip.
A fakt, ze mi majitele rakvi plivou na auto, mi nijak nevadi, to jsou totiz bezne aspekty zivota. Rika se tomu tridni antagonismus. ;-)
Už tvůj nicek lecos napovídá....a tebe někdo nutí, any sis to auto kupoval. Podobnými výlevy se tady vyznačují ti, co nemají ani na průměrnou ojetinu, tak se tady musí předvádět alepsoň takhle, aby si ulevili. Tak nám nezapoměň napsat, jak máš pětkový bávo atd.....
tak trochu nechápu co má zdejší diskuzní osazenstvo proti ojetinám... ;-) mě to přijde jako dobrý způsob jak se za malý peníz dostat k autu které se buďto už nevyrábí a nebo na něj obyčejný smrtelník nikdy mít nebude... ;-)
Mam pro tebe GTI spatnou zpravu: to neni vtip. Na Zemi skutecne ziji lide, kteri by si Citigo nikdy nekoupili. A to nikoli z duvodu financnich. Jsem jednim z nich. Holt se s tim nejak vyrovnej.
A k te trefnosti: reakce panu petrumr a berank ukazuji, ze nekoho muze malem slak trefit, kdyz se konfrontuje s vyse uvedenym faktem.
Nemám se s čím vyrovnávat, myšlénkové pochody intelektuálních mistrů tvého péra mě nechávají zcela chladným, na to jsem jich v životě již poznal haldy. Zosobňuješ tu klasického diskusního neumětela. Neumíš balancovat ve svých textech na hraně, tedy neumíš podstatné. Sice se snažíš formulovat z neotřelých úhlů, avšak na to aby to mělo úroveň nemáš dost velkou hlavu, postrádáš obecné širší povědomí, a to jak společenské, tak přirozené, lidské, o autech nemluvě.
Nikoho tu z ničeho šlaky netrefují, to je tvá pouhá malolitrážní představa. Uvidíš, že tu časem svůj názorový profil neudržíš. Nemáš dostatečnou zásobu. Myslím slov, vět, myšlének.
Tak dobre no, nebudu te uz dal trapit. Hodil jsem ti udicku, abys diskutoval zpet k tematu. Zjevne vsak postradas intelektualni dostatecnost potrebnou k pochopeni, takze jsi toho nevyuzil. :no:
Podle mě tohle autíčko se moc nevyplatí kupovat ve verzi "socka" či "socka plus". Naopak vyšší výbavy vzhledem k nizoučkejm příplatkům dávaj smysl. Jsem mile překvapenej. Do města úžasnej otloukánek s výbavou dospělýho auta:)
Ceny jsou doela slusne, auto samotne bude asi taky fajn, ale nazivo vypada snad jeste hure, nez na fotkach. Design je proste strasny. Jedine co se jakz takz da je zadek.
Nikdo tě neutí je číst ani komentovat. Jsi si třeba na www.kia.sk a tam můžeš číst furt dokola jen a jen o tvých oblíbených korejcích ze Žiliny.
Na druhou stranu, tady si musíš uvědomit jak seš bezvýznamná entitka, protože i kdybys sem napsal tenhle výlev stokrát denně a ke každému článku tohoto typu znova a znova, tak se tady o Citigu bude psát vesele dál a to hlavně do doby, než příjde A-entry...:-)
To dá rozum, bohužel někdo není schopen pochopit ani podobně základní souvislosti... ;-)
Kolik je tu (poslední dobou) třeba článků o "překrásném" Civicu 9G a taky by mě nenapadlo stěžovat si na to, koho to zajímá, ať to čte, koho ne, ať to nečte..., nkdo nikoho do ničeho nenutí.
Myslím, že CITI může sehrát poměrně výraznou roli v souboji zdejších garážových postojů k autům, a to zejména u mladé generace jezdců. Jak známo, tak zejména mezi mladou populací jsou vyprofilované dva garážové postoje - Ten první, plochý a přízemní se koncentruje do názoru, že ojetina je regulerní nákupní možnost. Ten druhý, vyspělý a jediný správný pak představuje postoj, že rohlík, kopyta, holku a auto, pokud možno nepředžvejkané...
Jistě, neboť jak známo, nákupy ojetin dokladují především to, že touha po autě opravdu nezná mezí... A právě přijíždějící CITI vyplňuje na spodním cenovém pásmu možnost, jezdit krásným NOVÝM autem, i když třeba zatím nejsou tvé finanční možnosti nebetyčné.
Koneckonců, když už píšeme o ojetinách ty snad znáš nějakého člověka, který by si po sobě chtěl koupit své bývalé auto? Nikdy se s takovým člověkem nesetkáš.
Tedy jak na to? No nemáš-li dnes hotovost v rovině těch cca 200 tisíc, ber CITIho na půjčku či leasing. Jako občan ("nepodnikatel") asi nebudeš prahnout po leasingu, neb nevyužiješ jeho daňová, resp. odpisová dobrodinní, avšak pokud už si tedy v životě na něco půjčit, pak jsou dva okruhy věcí, které půjčku ospravedlňují. První okruh je byt, druhý je vůz. Byt proto, že musíš někam skládat hlavu, a auto proto, že v dnešní době je vůz vlastně nutností, jezdit musíš. Tak se nezdráhej půjčit si na nového CITIho, získáš fantastické malé auto, které ti na počátku tvé garážové kariéry bude působit jen a jen radost. Na rozdíl od těch, co se prokousáním bazarového plotu pokouší najít realismus ve svém černobíle plochém fantasijním životě...
Auto je od toho, aby jezdilo, nejlépe jede auto v prvních pěti rocích od svého zrodu. Tento zákon zachování důstojné garáže platil, platí a platit i nadále bude. Proto výlučně nový vůz, vůz vonící novotou, vůz v záruce, vůz, který si sám zajedeš a sam si ho opečuješ.
Tedy závěr - dnes už neexistuje důvod, pořizovat ojetinu, nový vůz si může v Česku pořídit každý.
Tak pamatuj, na světě jsou jen dva druhy lidí - jedni oči klopí, druzí je klopit nemusí. Je výhradně na tobě, jakým směrem garážově vykročíš...
proboha...takže podle tebe je člověk si kupuje jetinu hlupák co nejedná správně...?? odkdy se charakter odvozuje od toho čím jezdíš?... >:D tyhle tvé diskuzní orgie čtu pravidelně...a často si myslím že děláš v reklamním oddělení některé z divizí VW group a nebo žes před pár lety psal proslovy pro pohlavárý bývalého režimu(např. vyspělý a jediný správný)
docela by mě zajímalo kdy člověk jako ty konečně pochopí že absolutní pravda neexistuje: ani v politice ani v tom co si kdo vybere...jsou lidé co nemají ani na nového logana...a jsou lidi co mají na 3 nové mercedesy a stejně nakonec skončí u 40 let starého veterána...a taky bys o nich řekl že jsou nezralí?
auto je pro někoho čistě spotřební věc jako žehlička nebo lednice...(tu taky používáš denně) a někomu hold 10 let staré auto na dojíždění do práce poslouží stejně dobře jako tenhle nový citigo...
a z pohledu mladého člověka s omezeným rozpočtem: proč by se za pro něj zdrcujících 200 tisíc měl mačkat ve třívcálci jen proto aby měl dobrej pocit z toho že má nové(neožvejkané) auto a nebo aby získal tvůj obdiv...?? Zkus jednou soudit lidi podle jiného kritéria než čím jezdí a co si kupují...třeba tvůj život a poznávání lidí získá nový rozměr....
Motáš to všechno příznačně neznale dohromady, mít veterána ve stodole vedle těch tří aktuálních mercesedů je přece něco úplně jiného, než si vyžebrat u tří áček jedno natřikrát přežvejkané clio jenomproto, abych s tím jel ráno do práce.
Píšeš správně, že auto je spotřební věc. A ty kupuješ spotřební věci v bazarech? Já to dělám obráceně, spotřební věci kupuji bežně v obchodech a věci sběratelského zájmu kupuji v těch "bazarech".
No a konečně ti musím prozradit depresivní novinu - to jak žiješ, jaký jsi, to se fatálně přesně odráží v tom, jakými věcmi se obklopuješ. Ostatně, proč by to mělo být naopak? Však znáš přísloví - ukaž mi své knihy, já ti povím jaký jsi.
Srovnej si rovinu života s rovinou infantilních sebezáchovných představ .
Srovnávat knihy a auto je opravdu hloupé. Koupit si (nebo v nejhorším půjčit ve veřejné knihovně) knihy podle vlastního gusta si může dovolit snad opravdu každý, i ten nejchudší student nebo důchodce. Tedy ano, podle toho co čte (nebo v horším případě nečte) je možno o člověku něco říct.
Naopak koupit si takové auto, jaké chce, si nemůže dovolit tak 95% řidičů u nás (a tak 90% na západě). Ona třeba ani nová vyšší střední třída obvykle není "auto snů", tím jsou tak maximálně lahůdky jako Rolls nebo Ferrari. A kolik lidí si může dovolit něco takového, to je vidět z počtu prodaných kusů...
Proč tu píšeš o nějakých autech snů. Diskuse snad je o tom, že si dnes každý může koupit nový vůz (třeba CITIho) a že už se nemusí prostituovat u bazarové produkce, ne?
Nepochopil jsi (zase). Tak to zkusím znova:
1) Knihy si každý může dovolit jaké chce, proto je z nich o člověku něco poznat. Auto si většina nemůže dovolit takové, jaké by kdo chtěl. Takže výběr auta je velmi omezený a proto z něj těžko soudit na povahu člověka.
2) Kdo si kupuje a čte knihy, obvykle to dělá ze zájmu a má k nim vztah, jinak by místo čtení koukal na TV. Auto si spousta lidí kupuje jako věc denní potřeby, kterou potřebuje a která má sloužit, ale ke které nemá žádný bližší vztah. (Vypovídá podle tebe o člověku něco i značka jeho ledničky nebo holícího strojku?)
My tady na fóru jsme spíš výjimky, že nás auta zajímají blíž.
nevím jak ty...ale moje "auta snů" už se docela hezkejch pár let nevyrábí...a proto budou asi navždy...jen auty snů...i když si myslím že takové BMW 850CSi by nemusel bejt uplně nereálnej sen...problém je že brzo bude jeho cena coby raritky jen růst....nikoli klesat jak u spotřebních kočárků...
Copak cena auta, u 850 (a 850CSi tuplem) je hlavně problém v cenách servisu a údržby. To auto je děsivě komplikované, nacpané tehdejší (!) nejvyspělejší elektronikou, kterou dnes umí málokdo opravit...
porovnáváš neporovnatelné...nové jeany, knihu, žehličku se koupim nové i já jako student... ;-)
ale auto je přeci uplně něco jiného...mě by teoreticky na dojíždění do školy stačilo klidně i to žvejklí clio za 15 hadrů...proč na popojíždění po městě kde ti to každej trotl vedle baráku odře kupovat nové auto...?? a na jaždění mimo město si už za těch 200 tisíc raději koupím 3 roky starou octávku nebo mondeo a vyjdu mnohem lépe...to se snažím nastínit...ty plácáš o tom že jediné správné rozhodnutí je kupovat za každou cenu nové...ale sakra když mám 200 tisíc tak proč by si měl člověk kupovat koncernovou igelitku a být se v prsa že má nové auto...když má člověk na auto 3x tolik tak je jasné že nad ojetinou uvažovat nebude...
jiná situace je na západě...tam lidi mají k autu jako citigo navrch passata nebo nějaké MPV přinejmenším...ale ruku na srdce kolik lidí si v česku může dovolit živit 2 a více aut?
Upřesňuješ diskuzní koridor, a za to pochvala, ano student má na nové jeansy, s autem už je to horší. Dlouho to tu nečteš, nevíš tedy, že študáci tu jsou chráněni, na ty se tyhle úvahy logicky nevztahují (nemají trvalý příjem) a naopak, u študáka je dokonce stylové, když jede nějakou stoletou třasořiťku (se stylem) která ho doveze až ke státnicím. A jednou... :-);-)
tak aby bylo jasno...momentálně auto nevlastním...(v přeplněné praze mě to přijde jako nesmysl) a momentálně si bez něj bezproblémů vystačím...a pokud bych měl zůstat v praze tak si klidně dokáži cestovat metrem místo citigem, 107čkou nebo C1 nebo vozem podobného ražení
během studia i pracuji protože nemám štěstí na štědré rodiče...a díkybohu mám na vše co potřebuju, na firmě jezdím i auty a mimochodem dost novými a dokonce tam mám takovou pozici že si s nimi můžu jezdit soukromě...další důvod proč nepotřebuju v současné době auto
kdybych měl vzít svoje finance tak si citigo dovolit můžu...ale proč bych je za ně měl vyhodit...? když bych momentálně reálně uvažoval o koupi auta...tak na citigo nepomyslím ani vteřinu...a dám přednost větší, výkonnější, bezpečnější, lépe vybavené ojetině která mi ušetří peníze, nemusím se zadlužit(to bych kvúli autu fakt nedělal), poslouží mi mnohem lépe páč na kodrcání po praze mě stačí metro a tramvaj... :yes:
mám radost že jsme se konečně nějakým způsobem domluvili...
prostě podle mě nejde člověka soudit podle toho co nosí, čím telefonuje, jezdí a nevím co...znám spoustu lidí co jezdí jako já metrem a jsou uplně super... :yes:
je hromada lidí co auto nepotřebuje a nebo na něj nemá a podle mého obzvlášť v dnešním ekonomickém klimatu to není žádná ostuda...
No, v chápání myšlének máš jak koukám zatím poměrně velké mezery, ale tohle třeba doženeš, zatím se běž podívat do své garáže. Ty už totiž (snad) garáž máš, ne? Nechceš doufám tvrdit, že jsi pravým opakem svého auta? To se zdráhám i veřejně domýšlet... >:D;-)
Klidně bych si po sobě svoje ojeté auto koupil. Dokonce, kdybych na něj narazil v bazaru, tak bych chrochtal blahem.
Nechápu, jak někdo může být tak přízemní a myslet si, že v bazarech jsou jen vylítané hujdy. Spousta lépe situovaných si zkrátka kupují každé cca 3 roky nový vůz stůj co stůj. Nebo jakmile představí novou modelovou generaci, tak stará zkrátka letí z domu, i kdyby s ní ani nevyjel.
Zásadní rozdíl je jen jeden - koupě kvalitní ojetiny vyžaduje značné úsilí, znalosti a taky trošku štěstí. Naopak laciné nové auto je pro shnilé konzumní papuče, co jsou jen schopní a ochotní dotáhnout zadek do nejbližšího salónu Škody (nebo Hyundaie, Renaultu...) :-!
Můžeš tady blafat jako chceš, ale 90 % lidí postavených před alternativu koupit CitiGo či nějaké větší ojeté auto stejné ceny koupí tu ojetinu. To je prostě realita ČR, která je daná mnoha faktory. Nic proti CitiGo, je to v rámci své třídy výborné auto ... zejména interiér, nebýt těch nezakrytých plechů působících jako pěst na oko, je opravdu super.
Lebo Čechy (a Slovensko). Kúpiť čo najviac auta za čo najmenej peňazí je typickým prejavom trhu s nevysokou kúpyschopnosťou obyvateľstva. Pýtaš sa, ako keby si to sám dobre nevedel.
Třeba protože je pro ně ojetina v rámci jejich rozpočtu (!) lepší, výhodnější volbou? Protože ojeté auto jim nabídne lepší naplnění jejich potřeb, než by za stejnou cenu (!) dokázalo nové auto? A protože se kvůli autu zadlužit nemohou nebo jednoduše nechtějí?
Možná oba píšeme o toémž, každý z jiného pohledu, ty to píšeš jako zpoza jejich očí, že jim ten nákup umožní jezdit atd, a já spíše hledám odpověď z druhé (odosobněné) strany, tedy že nákup ojetiny se jim z dlouhodobého pohledu stejně nevyplatí. Zajímavá diskuse...
Tak dobře, hypotetická situace: máš tři děti a na účtě 200 tis. Kč na auto. Možnosti:
1) Nové malé auto za 200 (řekněme Citigo)
2) Velká ojetina za 200 (řekněme Sharan)
3) Nové větší auto - 200 akontace, dalších ca. 400 tisíc vč. úroků a nezbytné pojistky splácet dalších pár let.
Varianta 3) je často pro ty rodiny vražedná. Naberou si hypotéku na byt, splátky na auto, televizi, někdy dokonce na dovolené a vánoční dárky ( 8-s8-s8-s ) a končí to osobními bankroty a podobnými věcmi. Doporučovat variantu 3) lze tudíž jen VELMI opatrně tam, kde je rodina ve velmi stabilní finanční situaci a schopná se zajistit proti případným problémům typu ztráta zaměstnání nebo těžká nemoc / zranění otce - živitele (matku předpokládám v domácnosti / na mateřské).
A 1) vs. 2): Fakt bys tři nebo i dvě děti vozil v Citigo? I na dovolené?
Mně se líbí, jak ty si vždycky jako připravíš zadání a tajenka už je pak jasná v polovině textu >:D Jo, samozřejmě, že tenhle dojemnej příběh má jen jedno řešení... A když si k tomu započtu tu tvojí vábničku (Sharan)... i ty kujóne ;-) Já těm lidem snad toho šarana snad půjdu i koupit... :-)
1) Nízké příjmy většiny obyvatel ve srovnání s vyspělými zeměmi, takže málokterá rodina si může dovolit koupit ""funglovku" za 200 tisíc jako druhé auto do rodiny.
2) Malá auta u nás nemají tradici.
GTI mal by si si najst ženskú o ktorej budeš tak krasne pisať ako o týchto koncvernových sračičkách...bude to mat aspon potom kto čítať a tým pádom to dostane aj zmysel...ale možno je ešte vysvetlenie,že by ta miestny zo škodovky dopovali silnými antidepresívami a ty im za príslubu dalsej tabletky pisal príspevky :-)
nejsem si jistý za co bych mu měl vykat...jistý intelekt mu upřít rozhodně nemůžu...ale ty marketingové plky který jsou prakticky stále o tom samém-tedy o ničem...a jeho krásná teorie rozdělení lidí podle vozového parku není uplně hezkým koloritem zdejších diskuzí...a to se nebavím o tom že máme na auta trochu jiný vkus... ;-) ale tak to je vedlejší...je každého svaté právo co se mu líbí/nelíbí
Ale já tu zpravidla nepíši o autech která se mi líbí :-O pokus se to pochopit, tohle tu dělají výhradně prosťáčci, z nich někteří dokonce na diskusích páchají nejhorší diskusní kýč, a sice že píší jen o autě, které jim stojí v garáži. Například o svém autě v garáži jsem tu snad nenapsal ani deset vět...
Opravdu se domníváš, že chválím CITI proto, že je to pro mne nejlepší auto na světě? >:D
to si rozhodně nemyslím...nenech se zmýlit nemám o tobě špatné mínění...neznám tě osobně takže bych si ani nedovolil tě soudit...jak můžeš nahoře číst já žádné auto v garáži nemám...a nemám dokonce ani garáž... ;-)
citi je bezesporu solidně postavené auto(v mezích svojí třídy) ale v našich končinách tak trochu postrádá smysl...v paříži bych nad ním jak nad druhým autem do zácpy taky uvažoval...i když o citigu zrovna ne...jistě sis všiml že nejsem fanda VW group...ale na tomhle se prostě neshodneme...ale o tom je diskuze...a dokud je v rozumné míře slušnosti tak jsem rád... ;-)
Domníváš se snad, že Jules Verne (ne že bych měl ambice srovnání) miloval ponorky?.. >:D Jak máš jinak vyjádřit danou skutečnost, že CC je designově o vesmír nad svou třídní kvalitativní konkurencí? Musíš použít expresivnější výraz. Přece bys ode mně nečekal, že napíšu - přátelé ten CC je ale hezký automobil... >:D;-)
Kdybys napsal, že Passat CC považuješ TY (já třeba ne) za designově nejzdařilejší ve třídě, úplně by to stačilo.
Takhle je jasné, že CC je TVŮJ a VÝHRADNĚ TVŮJ Bůh. Nic proti tomu, někdo se modlí k posvátným kravám, někdo k lidovým vozům, ale nevnucuj to ostatním. A nedělej pak ze sebe ještě většího šaška prohlášeními, že VW ti vlastně ani není nijak blízký >:D >:D >:D
No to je právě tvůj fatální omyl... Právě jsi dokonale předvedl dokonalou dezorientaci ve vztahu k mým příspěvkům :-) Snaž se prosím... tohle bylo slaboučké jak mátový čajíček... ;-)
Proč bych se snažil. Sám se tu znemožňuješ čím dál víc, stačí tě lehounce popostrčit nebo si zapamatovat, jak si sám krásně protiřečíš každý druhý den.
Snažit se musíš proto, že jsi zatím dospěl jen do povrchního stadiá chápání mých příspěvků. Jsou ovšem ještě další roviny. A proč by ses měl snažit? No, děláme to zde snad všichni, že se snažíme pochopit kolegu, ne? To je přirozené.
Já už tě pochopil dávno. Snažíš se trousit rádobyfilozofické kecy a doufáš, že ti tu někdo bude pochlebovat. Občas se skutečně někdo najde, ale většina včetně mě z tebe má legraci. >:D >:D >:D
Já? Já se dobře bavím. To tvoje "filozofování" na úrovni páté třídy obecné školy, kdy kluci poprvé zjišťují co jsou to peníze, mě fakt baví. Jinak bych tu s tebou tenhle ping-pong nehrál. Kromě toho to beru jako dobrý trénink na diskuze s dětma.
Co ti to přelétlo přes nos? ;-\ Ty tu se mnou vedeš celý večer diskusi, hledáš příklady, přesvědčuješ mě o svých postojích, sepisuješ argumenty, já reaguji, a pojednou napíšeš, že jsem ti k smíchu, že jsem infantilní... ;-\ Co to do tebe pojednou vjelo? Já jsem si nyní přečetl asi čtyři tvé aktuální reakce ve vláknech, ty sis musel šlehnout, úplně změněná nálada, pojednou se tu začneš druhému vysmívat... podivné Magistře, velmi podivné... 8-s
Ty to snad bereš vážně? Tomu nevěřím, při tvé nepochybně slušné inteligenci přece musíš ty svoje "filozofické" bláboly, ty infantilní nesmysly myslet jako provokaci, jako zárodek debaty, jako plamínek do sudu s prachem, ne?
Někteří si sem na fórum chodí pokecat o autech (namátkou třeba Emel, Perun a další), já ostatně obvykle taky. Ale tobě přece nejde o auta (o těch toho ostatně evidentně moc nevíš), tobě jde o tu diskuzi, o soupeření argumentů, o ten "ping-pong", jinak bys tu přece nepsal takové ptákoviny. Totéž jako ty dělá třeba Ada (doufám že tu zase není ;-) ), jenže on provokuje o tři intelektuální úrovně níž než ty.
No a já mám taky občas chuť si zaargumentovat, zahrát si. Tak se někdy přidám. A jindy zase chuť nemám, tam si to tvoje rýpnutí přečtu, ušklíbnu se a neodpovím.
A když máš občas chuť na něco vážnějšího, začneš o hodinkách nebo muzice. Do toho zase nekafrám já.
Je přece podivné, abys tu celý večer navážno přesvědčoval kolegu o své pravdě, viz. tvůj argument například o té rodině, co si má koupit, zda sharana nebo citiho, rozumně píšeš, a pojednou bez zjevné příčiny napíšeš, že jsem ti k smíchu, neustále zdůrazňuješ, že o autech toho moc nevím... jako by ses proměnil, a potřeboval sis posilovat sebevědomí tím, že začneš být zcela nesmyslně neurvalý. My už nyní nepíšeme o Sharanovi? My se jako budem jízlivě druhému vysmívat? To mi napiš, já si připravím munici...
No, co by sis pomyslel, kdybych zčista jasna najednou do celého dnešního regulerního diskusního večera vnesl zcela nelogickou reakci v níž bych napsal, že tě považuji (ve zkratce) za ňoumu? Musel by sis myslet, že jsem se asi někde v mezičase zhulil nebo co? Ovládej se trochu, a když už tu chceš vést nějaký dialog, udrž tvář toho dialogu. Takhle se tu přece brzy dostaneš leda na úroveň nebohého jiříka, přečti si co píše dole...
A to mám jako brát vážně i ty tvoje výkřiky o božskosti Passatu CC? Mám s vážnou tváří číst o Foxu, té příšerné beztvaré plečce, jako o "mistru elegance"? Nemám se snad usmívat nad porovnáváním perfektních studiových fotek výrobků VW v nejvyšší výbavě s nejchudšími verzemi konkurence na nejhorších fotkách z reálného provozu? Ale no tak...
Tak buď se ty taky chovej jako dospělý a nebo ne. Zatím od tebe vidím cílené (a občas dost chytré) provokace a protože mám chuť vést debatu, tak argumentuju proti nim. No a ty - zcela v intencích hry - jsi advocaus diaboli a snažíš se to obhajovat. To samozřejmě nejde už z podstaty, ale děláš co můžeš, aby debata neusnula. Občas ti to samozřejmě někam uteče a začneš být zbytečně osobní, tak to pak utnu, to se nesmíš zlobit...
Vždyť dnes tu nepadlo o těchto vozech nic, diskuse se vedla o nákupu ojetiny, Citiho případně Sharana. Nebo zase já mám vytahovat tvoje příspěvky z minulého týdne a vpravý čas (na závěr diskuse) napsat, že tě mám za prosťáčka, když tu píšeš to a to? Kam jsi to sjel? Tohle je tak úroveň zpitého Jiříka, tomu tohle možná harmonizuje, no, já bych od tebe čekal tedy zásadně zřetelnější orientaci v duchu diskuse. Neříkám, že se nemůžeme občas pošpičkovat, to ano, ale nějak se ti ten závěr dnes vysmekl z rukou.
Nechci nyní psát o Passatu, je to mimo téma, nepředpokládám ani, že bys mě tu chtěl nyní z toho zkoušet, jen tě žádám, aby sis uvědomil, jak zásadně ti ujel charakter dnešní diuskuse, jak si to neodhadl..., ale možná, že ti nyní moc fandím, a tohle tupé napadání kolegy na závěr je tvojí programovou diskusní existencí... Pokud jsem ti tu sehrál nevědomou roli naskakovače, tak se do budoucna připravím na jiný rys diskusí s tebou...
Copak to jde oddělit, dnes tě brát vážně a včera u Passatu CC zase ne? Ostatně jsi to ty, kdo tu kolegům pravidelně vyčítá, co napsali před týdnem nebo před měsícem (to by sis mimochodem mohl odpustit, není to hodno tvé inteligence). Prostě si chceš ostře podiskutovat, tak si zvolíš vyhraněné, extrémní, někdy (často) až infantilně nesmyslné stanovisko a jedem...!
Stejně si myslím, že někdy si ta stanoviska vybíráš hodem korunou, kdyby ti dnes padl orel, bil by ses tu ze všech sil za ojetiny a psal jaký je nesmysl vyhazovat 200 tisíc za nové malé auto, když za to můžeš mít pár let starého Boha... pardon, Passata ;-):-)
Takhle se to přece dělá i na všelijakých těch kurzech asertivity a vedení diskuzí, lidé se rozdělí na dvě skupiny a to co budou (musí) obhajovat, si losují.
No nic, dnes už toho bylo dost, jdu spát. Zatím se měj a pomodli se k Passatu CC :-):-):-)
No jak vidíš, já tě dnes vážně bral, ačkoliv mám mnoho důvodů se ti tu veřejně vysmívat do obličeje... Tak za tu vážnost se ti velmi upřímně omlouvám.
Máš evidentní problém v diskusní orientaci. Podle mého názoru pramení ta dezorientace právě z toho, že nepoznáš, kdy si tu který kolega dělá legraci, a kdy to myslí vážně. Tvé věty o CC to jenom potvrzují.
No vidis, to už smrdi ritolizectvom :-) V pointe sa da povedat,ze vsetci moji kamarati v podstate su prizemní,lebo si nekupili nove auto ako ja a nemam sa s nimi vobec bavit! Ved to je zcestné až uchylné :-)
Mozno v tvojom ponímaní to bolo ubohé,to berem,lebo kebych mal citlive ego ,asi bych sa urazil :)...ale drviva vacsina GTI-ho prispevkov mi taká proste príde...silne PR poeticko patetické uvahy o koncernových autach...vsetko ostatné je od macochy...sry ale určite mi to z toho nepride,ze GTI tu je nejaka intelektulna modla a všetci s iným nazorom...tak som si dovolil jedno lahke prirovnanie,ktore si ty zase podla mna nezvladol,ale je to jedno.
Nie iba v mojom ponímaní. Ako som už písal - nie vždy ide zásadne o obsah.
GTI rozhodne nie je intelektuálnou modlou. Ale čo do intelektu, málokto tu naňho má. Ja osobne s ním často a zásadne nesúhlasím a takisto on so mnou. Čo ale neznamená, že nepožívame istú vzájomnú úctu.
Ale koniec-koncov, treba byť tolerantný. Tiež mi to nejakú chvíľu trvalo, kým som "prekukol".
"Ale čo do intelektu, málokto tu naňho má"...prepáč,ale podla mna sa clovek naozaj intelektualne zhodí,ked tvrdí,ze ked si nekupis nove auto si prízemný...a je lepsie a vyhodnejsie si preto kupit za tie prachy Citigo...ja osobne bych si prave kvoli mojmu prahu tolerantnosti nedovolil tvrdit tieto zvasty. A tymto bych to už rád uzavrel...
Většinu toho tvého blábolu nechám bez povšimnutí, ale jednu věc ti sdělím: existuje spousta lidí, kteří si po sobě kupují své bývalé auto. Jsou to ti, kteří si od firmy odkoupí služební vůz, který léta používali, pro soukromé použití. Znám firmy, kde se takhle prodá většina služebních aut, do bazaru jich jde jen malé procento.
Mimochodem, zadlužovat se kvůli koupi nového auta mi - zejména u mladého člověka zakládajícího rodinu - přijde jako dost odvážné, mnohdy až na hranici hazardu. Pokud má živit ženu (mateřská je sotva kapesné) a platit hypotéku na bydlení, další úvěr už bych mu velmi nedoporučoval.
Jen pro doplnění: můj případ to není, auta kupuju vždycky za hotové a hypotéku nemám.
Naopak bych velmi souhlasil s tvým posledním odstavcem, jen bych doplnil že to NEMÁ vůbec, ale VŮBEC NIC společného s tím, v čem člověk jezdí (ani kde bydlí, jak je oblečený atd.)
A ty chceš argumentovat proti ojetinám z bazaru tím, že si někdo koupí "své" referentské auto? Vždyť ty jsi dal zcela okrajový, nepřesný a nic neříkající příklad.
Jak zadlužovat? Ty jsi se asi v životě setkal jen s insolvenčním zákonem, odpovídalo by to tvému diskusnímu rozhledu. Nahoře píši o tom, že je lepší než nějaký bazarový vrak, pořídit CITIho na půjčku, kde splátky budou do tří tisíc měsíčně. To není zadlužení v rovině obav o budoucnost, a právě o tom píšu, na tyhle splátky lze hravě dosáhnout i při běžné nijak vysoké mzdě mladého člověka.
A proč by věci, kterýma se člověk obklopuje neměly o něm vypovídat? To znamená, že ty máš doma knihy, obrazy, devedečka, křesla, koberce, klenoty které se ti nelíbí, nehlásíš se k nim a nevypovídají o tvém vkusu, o tvé nátuře, o tvé inteligenci? Ziješ vskutku podivuhodný život ve vztahu k věcem...
Napsal jsi nesmyslný, hloupý "argument" vůči ojetinám, a to že se NIKDY nesetkáš s člověkem, co by si koupil ojetinu sám po sobě. Já tím svým příkladem (ano, okrajovým, ale nikoliv výjimečným nebo nereálným) ukazuji, jak hloupý ten tvůj rádobyargument je. Nic víc.
Ojetiny nejsou jen z bazaru, jsou i ojetá auta (dokonce se zárukou původu i na techniku!) od dealera, který je dostal protiúčtem. Jsou ojetiny ze spolehlivého zdroje, kde víš, jak se s tím autem zacházelo, třeba u aut po někom z rodiny nebo od přátel atd. Nemůžeš paušalizovat že ojetina = vrak z "Áček". Nebo můžeš, ale bude to tak hloupé jako ten tvůj výplod nahoře.
Ta všechna referentská auta se kupují nikoliv proto, že by si je ti lidé koupit spontánně chtěli, ale proto, že je to pro ně výhodné z toho důvodu, že to auto znají a že by si pro svůj civilní život stejně byli nuceni koupit ojetinu, volí tedy "menší zlo" a odkoupí vůz, který důvodně znají. O jiný referentský vůz by takto zájem neprojevovali. V tom je to auto v množině obskákaných ojetin. Argument je tudíž zcela mimo. Ano, existuje spektrum ojetin, není to jednolitá hladina, počínaje bazarem, šetnáctý majitel v řadě, končící někde u referentských vozidel výrobce, či předváděček. Ano, o tom můžeme diskutovat a jsem ochoten připustit, že zde jistá racionální (a samozřejmě i iracionální) rovina dobrého nákupu existuje.
Nelze ale názorově upřednostňovat ojetá auta před auty novými, centrálním argumentem v podobě ztráty hodnoty u nového vozu, neboť takovýto argument svědčí nikoliv o znalostech života, nýbrž jen a než o majetkových poměrech autora. Přirozené je kupovat věci nové, počítám, že to důsledně dodržují všichni ti náruživý bazaroví kovbojové u všeho, právě s výjimkou aut. A víš proč, protože si nová auta nemohou dovolit, jednoduše řečeno, jejich finanční realita jim to neumožní. Historky o tom, že peníze raději investují jinam, jsou než sebezáchovné falše. Tedy závěr - normální je si jít koupit nové trenýrky do obchodu zrovna tak, jako nové boty, novou bundu, nový mobil a samozřejmě i nové auto. A ten, kdo nemá hotovost, může dnes využít nějaký z finančních produktů, který jim umožní pořídit vůz bez toho, že by tu hotovost měli.
Ty nahoře píšeš jaksi v hrdé spodní rovině, že si auta kupujueš za hotové. No, to je názor, který má svou logiku u hodně levných aut, zejména pokud jsi OSVČ. Chci ti tím napsat, že ani v tomto postoji mě nepřekvapuješ, tvůj rozhled končí u nastřádáných pár set tisíc v prasátku, které s láskou odevzdáš prodejci vozu. Jsou lidé, kteří umí z nákupu svého nového auta udělat dokonalou finanční rošádu. Především tedy, ke svému prospěchu. Ale tohle už přesahuje formát této diskuse.
Asi jsi přehlédl mou větu, že auto dělá radost především v prvních pěti letech od svého zrodu. A tedy, kdo o tom něco ví a může si to dovolit by si nikdy nemohl koupit auto starší pěti let...
Možná bychom měli ještě rozebrat tvé tvrzení, že hmotné věci, kterými se člověk obklopuje o něm podle tebe nic, vůbec nic, jak akcentuješ nevypovídají. Nezdá se ti to nějak hodně přitažené za vlasy? Ty si snad nepořizuješ věci podle svého vkusu, podle své estetiky, podle svých znalostí? Tobě je jedno, jestli chodíš po vsi v teplákách z tržnice? Ty když jdeš do práce nebo za obchodem oblékáš kaftan po dědovi, abys nemusel utrácet za nový? Ty si nekupuješ krásné tisky? Tebe nezajímá umění? Máš snad doma na zdi jen fotku růží z časopisu reflex?
no ale to je právě ono...drtivá většina lidí by si po sobě auto koupila...právě proto že vědí co s ním je...a to je přesně to co vyvracuješ...je jasné že kdybych měl 15 let reznoucí astru do které jsem dva roky nelil volej že bych ji po sobě nechtěl...ale pokud mám auto...které chodí do servisu pokaždé když má termín, má pravidelnou údržbu u člověka kterej se v něm vyzná...a pokud máš možnost takové auto koupit...tak je to ta největší věc co můžeš udělat...
takto jsem si před několika lety své první auto kupoval...nebylo to nic moc...mrzké 8 let staré auto...ale jezdil jsem s ním 3 roky a krom oleje, benzínu, plnění klimatizace, vody do stěračů a každoročních prohlídek jsem do něj nedal ani cent...a to se mě tehdá ještě lidi smáli že fordem tam a busem zpátky...a pak jsem se smál já když měli svoje francouze a 15 let staré VW v servise obtejden :yes:
Tak to ještě upřesním - nákup "vlastního" vozu od zaměstnavatele není v předmětu diskuse nic jiného, než pokračování užívání vozu sebou samým, tohle nic nepřináší do diskuse o nákupu ojetin v bazarech a na inzerát tak, jak to praktikují klasičtí bazaroví kovbojové. Magistr tu použil notorický srgument prosťáčka - argumentuje výjimečností, my zde ale hledáme tu převahu, tedy rozebíráme ty bazarové kovboje.
Nevím, kolik jsi po sobě prodal celkem aut, ale ujišťuju tě, že nákup nového vozu vždy nese nekonečnou radost, zde přece nejde o to, jestli sis svého vozu vážil, tedy nejde jen o technickou stránku věci, jakmile uplyne pět sedm let, je toho tak akorát, a to jsou jezdci kteří mění auta po třech letech. A dělají to správně.
15 let starého VW bych nechtěl ani já... >:D;-) Vidíš, už zase sklouzáváš k tomu nesmyslu - "koupil jsem si sedmiletou herku, ale bylo to bágo jako v novém rolsu a ti kolem jen navštěvovali servisy" Prosím, klid... Já chápu, že jsi byl třeba spokojený. No, až budou hotové ty státnice a ty si půjdeš pro nového trojkového bavoráka nebo pro CC, napiš mi zase něco o míře té spokojenosti... Neboť i ta míra hraje svojí roli. Abys mi rozuměl, nijak tě (jako študáka) nekritizuji za to, žes jezdil jetým fordem.
asi jsi mi uplně nerozuměl jak to bylo myšleno...jistěže bych měl větší radost z nového to nepochybně...přece jen ford escort z roku 1998 není žádné tango co si budeme povídat...ale svůj účel splnil a to přece šlo...a podle mě ho splnil stejně dobře a možná i lépe než citigo za 4 násobek ceny(ano tehdy ještě escorty stáli 40 tisíc >:D )
nepředpokládám že budu mít okamžitě po tom co dostanu titul peníze na nové BMW 3...(i když bych nepochybně rád) ale nepohrdnu ani BMW které je teď nové a za pár let bude na poloviční ceně... :yes: do začátku taky rozhodně není špatná volba...
a máš recht...15 let staré VW by asi nechtěl nikdo...znám spoustu lidí c VW z konce devadesátých let vlastní čí vlastnili(mimo jiné passata B4 jsme kdysi měli v rodině a to v době kdy měl tak 4 roky a byl to ten největší střep co jsme kdy viděli) a mírá návštěv u mechaniků mě přinejmenším...udivuje...
Tak to je snad jasné, že ojetiny se kupují kvůli ceně, však to píšu o pár příspěvků výš. Někomu prostě větší ojeté auto poslouží lépe než malé nové a na nové velké nemá (nebo tolik dát nechce). To ale ještě neznamená, že koupí ojetiny udělal chybu, ta úvaha může být zcela v pořádku.
Já neříkám, že ojetina je vždycky lepší, říkám, že někdy MŮŽE být lepší. Přece bys rodině se třemi malými dětmi a rozpočtem na auto 200 nebo 250 tisíc Kč nedoporučil nové Citigo místo ojetého Sharana, ne?
Pokud je pro někoho auto "výrobní prostředek", tak je samozřejmě v jiné situaci (mj. i daňově), auto je pro něj INVESTICE. Ale o tom tady řeč nejde - bavíme se o kupci, který kupuje auto pro soukromé použití, ne?
Větu, že auto dělá radost především v prvních pěti letech od svého zrodu jsem nepřehlédl, jen s ní nesouhlasím. Zase absolutizuješ, kde to nejde. Mladému klukovi udělá jeho první auto (byť desetiletá ojetina) mnohem víc radosti, než znuděnému manažerovi jeho pátý služebák za posledních deset let, i kdyby byl nový a za dva miliony.
Hmotné věci, kterými se někdo obklopuje možná řeknou něco o jeho vkusu (a to ne "dobrém" nebo "špatném", maximálně bližším nebo vzdálenějším tvému vkusu), o úspěšnosti ve vydělávání peněz a snad trochu o vzdělání. Ale neřeknou NIC o inteligenci, morálce, charakteru, čestnosti, o schopnosti respektovat názory jiných atd. A to jsou ty nejdůležitější věci.
A ještě: kdyby se všichni zařídili podle tvé rady a nikdo nekupoval ojetá auta, co bys s těmi pětiletými auty dělal? Šrotoval? Házel ze skály?
Oba víme, že vždy budou bazaroví kovbojové, tekže skála není a nebude důvodná.
Napíšu ti větu, kterou jsi tu možná ještě nečetl, ale pokus se jí alespoň promyslet, na chápání máš pak celej zbytek života :-) - Jsi než to, co tvůj vůz, běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe.
Mně občas až zamrazí, když si někde na jednaní ve spojitosti s lidmi s nimiž jednám na tohle vzpomenu a vybavím si jejich auta...
Popravde - donedávna som tento citát zrejme dobre nechápal.
Kto pochopí, že ten istý človek môže mať v garáži rovnako obyčajnú Fabiu aj napríklad Mercedesa, ten pochopí aj pointu tohto citátu.
no jo ale tady zase musíme dát za pravdu panu GTI...mercedes za cenu nové fabie je většinou už děs a hrůza...i když při troše štěstí by se možná našel kus po jednom majiteli a nestočenými kilometry...zase už to bude mít 6-7 let a jak je známo v té době mercedes neprožíval uplně růžové období...a jak je známo...tak MB W211 před faceliftem byl velmi choulostivým vozem...obzvlášt s některými motory
ojetej mercedes bych chápal jako celkem rozumnou volbu s rozpočtem kolem 450 tisíc...a to pár let staré a do 60 tkm...cokoli jiného nemá smysl z prémie kupovat pokud nejsi vyloženě fanda a nechceš se pustit do nesmírně nákladné "renovace"
na základě svých zkušeností(nepřímých) vím že koupě ojeté audiny či mercedesu(rozuměj ojeté víc jak deset let) obvykle kluky jen o málo staršímy než já...není žádná výhra...obvykle když si to pak po pár letech spočítáš...tak ti vyjde uplně nesmyslné číslo které jsi mohl vložit do smysluplnější věci...i když chápu že mít 15 let starou A8 musí bejt fakt hustý...a taky mě to jeden čas lákalo...i láká...ale tady není problém nákup...to je dneska nejmenší problém...ale spíše odpovídající údržba...
Len netreba byť za každú cenu taký upnutý a brať všetko smrteľne vážne. V prvom rade sa tu bavíme. Takže trochu ľahkosti, voľnosti a nadhľadu niekedy nie je na škodu. ;-):yes:
To si pleteš, Klaudius nemá na mysli nějakou tvou primitivní legraci, on právě přesně píše o - nadhledu, lehkosti, volnosti, tedy to, čeho se ti fatálně nedostává, koneckonců toho, co je tu dnes ústředním podprahovým tématem, proto ti nahoře píši, že ty js zvyklí věci chápat jednoduše, postrádáš smysl pro vrstvení, pro roviny diskuse. Tohle není diskuse v tvé oblíbené rovině "černá x bílá", trochu se soustřeď, už podruhé ti píši, že tvé reakce zde jsou slabé jak mátový čajíček ;-)
nene moje chyba spíš byla že jsem četl tvůj příspěvek a ten nad ním již ne tak pozorně...takže jsem nepochopil souvislost...tímto samozřejmě s vámi souhlasim...že ojetina má smysl jen za některých okolností... ;-)
To je jedna z největších hovadin, cos tu vyplodil, a že ses v tom oboru snažil.
Uvědom si (například...!) že jen malá část lidí se zajímá o auta tak, jako my tady na diskuzi. Většina bere auto stejně jako ledničku, televizi, boty... Prostě po něm chtějí službu, neberou ho jako vyjádření své osobnosti...
No právě proto, neboť ty věci, na nichž ti v životě nezálaží tak, jak ty nyní píšeš, tak přesně ty věci o tobě nejvíce vypovídají. Nepřešlapuj u cizích garáží, jdi do své garáže, a pak mi prosím tě napiš, zda se to na tebe vztahuje. Já už dopředu píši, že dokonale. Potvrdíš to?
Tak možná GTI někdy někam napsal čím jezdí, já zase nechodím na fórum nijak dlouho, tak jsem to asi minul. Pokud ano, omlouvám se za dezinformaci. Mimochodem, co to teda bylo za auto?
Je tvojim chlebom, a derieš ho jak sa dá, lebo si ho neplatil? O.K.
Nemáš k nemu vzťah a berieš ho ako nutného žrúta peňazí? O.K.
Je to tvoja hračka, driftuješ s ním, užívaš si jazdu? O.K.
Je to rodinný voz pre blaho celej famílie? O.K.
Je to srdcovka, staráš sa, umývaš, leštíš? O.K.
Interiér je zaprášený, zodratý, vždy vyčistený, voňavý, alebo plný doplnkov...?
Tých možností je plno. A každá jedna z nich necháva tvoj podpis. Tvoj odtlačok.
Viac či menej znateľne. Ale vždy.
ale tak toto neplatí jen na auto...pokud je někdo šetrnej tak to platí na vše co vlastní čí používá...řekl bych že mnohem větší vypovídající hodnotu o člověku má jeho byt...nebo dům...přece jen auto nemusí být pro každého prvořadé... :yes:
však ano...o tom žádná...jen sem tím chtěl naznačit, že je hloupost někomu koukat do garáže...když tam třeba nic nemá a nemá ani garáž že....GTIho argumentace je v tomto případě velmi teoretická...protože auto nemá každý...a když ano tak ne každý si ho kupuje jako vyjádření osobnosti a věř mi že spousta lidí(zvláště žen) pomalu ani neví v jakém autě jezdí...takže tady se to usuzuje velmi těžko...zatímco každej někde bydlí že(pokud tedy nepočítáme bezdomovce)? takže podle mě podle toho se vkus, osobnost či jiné vlastnosti dají usoudit mnohem lépe a smysluplněji(toť můj názor) ;-)
jinak já se rád do GTIho strefuju když tu rozděluje lidi podle toho co si kupujou za značku(viz jeho despekt ke korejcům nebo amerikám) ovšem kdo je fanouškem jaké značky je čistě jeho věc,,, :yes:
Dobrá úvaha. Myslím si ale, že ten "pohled do vlastní garáže" má trochu jiný smysl. Každému z nás osud nadělil různou dávku inteligence, talentu, vzdělání a poměrů z nichž vycházíme. Syrově řečeno, každý máme svůj strop nad který nemáme šanci vyskočit a každý ho máme různě vysoko. Je-li tvým stropem fabie htp a skutečně na ni dosáhneš, pak je to o.k. Je-li tvým stropem rolls a máš v garáži oktávii, pak je pohled do vlastní garáže k zamyšlení ...
Kolego, rozum do hrsti. Koupím nové auto, za čtyři roky ho za stále ještě slušný peníz prodám a koupím další. Pokud tvá agitace vymýtí bazarové kovboje, kdo po nás bude kupovat naše čtyřleté ojetiny ? Vzpamatuj se !!!
Nahoře jsem ti odpověděl, ty jsi ovšem jaksi pozapomněl odpovědět na to, jestli jsi našel v garáži sebe, či (jak tu tupě tvrdíš) že je tvé auto pravým opakem tebe... 8-s člověče, tohle snad ani nechci domýšlet... >:-[]
Odpověděl jsi, že zájemci o ojetiny vždycky budou. To já vím a neptal jsem se na to. Co bys ale dělal, kdyby jich najednou třeba polovina ubyla (začali by kupovat nová auta podle tvé rady) a tudíž by ceny ojetin šly dramaticky dolů (možná až na tu polovinu)?
Sám sebe hledat nepotřebuju a když už, tak rozhodně ne v garáži.
Ty tupče, dovzdělej se v
ekonomii a pak se tu bij do své soudružske hrudi.... Ale rád ti odpovím, ažť se můžeš poučit: jakmile stoupne poptavka po novych vozech, tak se zvedne i jejich cena. S růstem ceny se budou nové vozy vzdalovat moznostem duchodu spotrebitelu a tudiz se opet zvedne poptavka po vozech ojetych... Atd. chápeš to nebo to chceš vwysvwetlit ještě jednodušeji....i kdyz jednoduseji to uz nejde... Takže snad to pochopí i tupec tvého kalibru. Čest.
Sorry kámo, ale tohle není tvoje věc. Mi prostě vadí pokrytečtí tupci a arogantní ...
X krát jsem chtěl, at reaguje věcně a předloží protiargument a x krát zbaběle utekl, x krát hrubým a ostrým způsobem osočil nějakého kolegu, OTEVŘENĚ A BEZOSTYŠNĚ LŽE, pokud to nevadí tobě, mi ano. .... proto si s "kolegou" chci něco vyjasnit..... Díky za pochopení :-)
Zrovna tak moja vec ako tvoja. Diskusia je, pokiaľ viem, otvorená a verejná. Vyjadríš sa, ak sa Ti nepáči, čo píše GTI, ja sa vyjadrím, ak sa mi nepáči, čo píšeš ty. Kapišto?
To je přece tvoje notorická hodinka, včera to samé, evidentně se neovládáš, máš uvolněná stavidla, píšeš tu sprostě, aniž bys věděl, že do tvého příchodu se tu vedla velmi korektní a regulerní diskuse.
Obdivuji tvé sociální cítění a ochotu debatovat s tím cosworthem z opačného spektra... Ale ne, cswrth je lepší... To ti nevadí styl komunikace tohoto rudého hocha s se schopnosti debaty Ratha? Hmmm, jsi mladá....
Ne ne, Milosu, to neni tim. Jen mě štve, že chlap, kterého jsem si vážil a rád četl, se dlouhodobé snižuje k tomu Bleskoismu a AHAismu... I když, ... Špígl ... Hodně to kazíš....
A včem ten bulvár spatřuješ, mohl bys to zde nějak přehledně definovat, do tvého příchodu se tu totiž vedla nebývale korektní diskuse. Nadávat jsi tu začal (příznačně) až ty.
Nikoliv já, nýbrž všichni kolegové (do tvého příchodu) tu vedli velmi kvalitní diskusi. Tématem byl nákup x nenákup ojetin. Až vystřízlivíš, třeba si to přečteš, a pak se tu všem za svůj dnešní trapas omluvíš. Mně se neomlouvej, já od tebe nečekám nic.
Nebuď zbabělec jako obvykle a stůj si za svým! Neschovavej se za sukne kolegu a bud rovný alespoň teď... Ano, máš pravdu, všichnikolegové ano, ... krom tebe - jako obvykle... A zkus se oprostit od tohdemagogickeho a zbabělého bahna...
Za nikoho se neschovávám, naopak, všichni včetně mně jsme tu do tvého zpitého příchodu vedli regulerní a korektní diskusi. Ale to jsi jistě už zjistil sám. Já tě přece znám, po návratu z hospody se tradičně dostavuješ na diskuze a odreagováváš si zde svou evidentní intelektuální dušnost přesně tak, jako to zde činívá tvůj mentální druh cosworth. Pro mne jsi absolutní současný diskusní vometák, votrapa. Přečti si například své vstupy na AUTO.CZ za poslední měsíc. Zvedne se ti z tebe žaludek 8-s:no: Asi jsem ti to měl napsat do soukromé zprávy, aby ses nad sebou zastyděl, ale když si přečtu jaké neurvalosti tu píšeš o mně, nezasloužíš ani stopu ohledu.
Jakékoliv hodnocení z tvé strany je pro mě stejně důležité jako loňský sníh. Hospoda...no, podle sebe n soudis okolí... Jsi diskusní špína, bahno, ....přečti si p sobě své příspěvky a nemusíš ani měsíc dozadu. Arogance, pokrytectví, demagogie, ....ale to je tvoje věc. Srovnal jsi úroveň právě s coswortem... Ne, ty jsi šel mnohem níž - on nic nehraje narozdil od tebe. NIKDY JSI NEUMĚL diskutovat věcně, jen mlatis prázdnou slámu a provolavas tupe hesla. Ten gti co jsi býval už dávno nejsi...zamysli se nad sebou - roky na to máš, aby ses srovnal. A hospoda a tvé urazky ohledně opilosti....ono to ani není možné, ...jen ty a tvwuj MINI mozek to jinak neumíš zpracovat... Z GTI se stal šrot dobrý leda na produkci hesel...takže comeback nástěnkáře... a už koriguj tu svou diskzní žumpu a hnůj, či z tebe stále častěji teče. A neschovavej se za kolegy ty zbabělče jeden. Jsi potřebné ten křikloun s igelitkou pod paži, který je díky davu a relativní anonymitě gjeroj, ale jakmile se na trefné ukáže prstem, tak couváš a zbaběle se schovas do davu. A použiji-li tva slova...no, jakže to máš se svou garáží? :no:
Neschovávám se za kolegy, naopak ti píši, že do tvého tradičního hospodského ponávratového opileckého nástupu na diskusi (třiadvacátá hodina, tradičně) se tu vedla celý večer korektní a regulerní diskuse. Považuji za zcela nemístné, aby se vometák tvého kalibru zčistajasna dostavoval přiopilý na diskuse a za svůj ústřední motiv pobytu zde považoval to, že tu kope do nicku GTI. Pokus se pochopit, že i když tě považuji za jemného primitiva, člověka, který nemá větu, kterou by mohl zaujmout opravdu snad ani toho coswortha, neznamená to ještě, že tu do mně kvůlivá tomu budeš kopat. Dělej to jako já, přehlížím tě na diskusích jako lány. Dnešní reakci považuj za výjimečnou možnost se zase po půl roce něco o sobě dozvědět.
Ve zkratce - jsi opilec, s povinným návratem domů kolem jedenácté večer, opilec, na můj vkus s velmi podměrečnou hlavou, opilec, který se na diskusích dopouští neuvěřitelného zvěrstva v podobě naskakování na uzavřená vlákna, a s primitivně přisprostlým slovníkem glosuje kolegy. Pro mne jsi kašpárek trpící mindrákem intelektuální dušnosti, který tento svůj defekt zvládá alkoholem a zde diskusní neurvalostí. Nemáš slovo, nemáš větu, nemáš myšlénku. Máš jen zášť, delirium a hlavu velikosti tenisáku. To je tvůj profil. Lepší hlavu už nekoupíš, tak alespoň, když píšeš, nepij, tvá malost se tím řádově prohlubuje.
Jednoho času tu někdo napsal, že jsi právník. Moc o tom už nejsem přesvědčen, protože jako právník bys byl věcný, stručný, přesný, trefný, sociálně inteligentní..... ale to se moc nekoná. Možná jsi špatný právník - díky svému kecalství a to pak často slýcháš, "Mluvte k věci" Buďte konkrétní" Vy se domníváte nebo to víte".... Snad bude dost klientů, kteří budou mít čas prohrávat, abys měl na připojení ---- alespon po 23. hodině.... >:D to jen na odlehčení ..... Spíš si myslím, že dle tvého stylu psaní budeš INSEMINATOR.... Btw.: NEMÁM NIC PROTI NICKU GTI..... TO JE TVŮJ MIKROSVĚT, SVĚT NICKU. Nazývej se tu třeba INSEMINATOR, terminator, GTU, HTP, CZVKSČ, ABS, .... chápeš? To není o NICKU, ale o obsahu sdělení. To, že s tebou nyní hovořím jak hovořím si poděkuj sám.
A teď k věci:
Lžeš, mlžíš, zbaběle utíkáš a hraješ mrtvého brouka, když jsi "načapán"....A TO JE TVÁ, NIČÍ JINÁ, JEN TVÁ ÚROVEŇ...TVÁ GARÁŽ. Říkáš mi opilec, s povinným návratem domů ..... PODLE SEBE SOUDÍŠ MĚ? >:D >:D anebo hůř, a to je mí líto, je to ventilace tvé zkušenosti z dětství.... to je mi pak líto, ale vždycky můžeš něco udělat a vystoupit ze stínu SVÉ GARÁŽE.
DALŠÍ LEŽ: přehlížíš, .... půl rok.... to je otevřená lež.... i když jediná možná komunikace s tebou je tohle a to ty jsi schopen i akceptovat a absorbovat: :-);-) a :yes::yes::yes: a přitakání.... :yes:
Tvůj způsob komunikace, tvé psaní tady...... VEM SI PŘÍKLAD Z PERUNA.... To by měl být pro tebe AUTO.CZ MODLA, ty AUTO.CZ ŠMUDLO.... Je korektní, věcný, slušný..... anebo i ostatní - to je počteníčko.... snažíš se kvantem příspěvků vyšplhat na Olymp, ale tvůj Olymp je v tomto případě špička lejna.... a to je tvá garáž.
Milý diskuzní Inseminatore, myslím, že nejsi právník, ale inseminator..... víš, ono způsob tvé prezentace nese všechny znaky... způsob, jak přivádíš na svět své nové věci provází velká hromada ...víš čeho, no med to není. Víš, GTI, fakt jsem tě rád četl, bavil se, měl tě za frajera, byť jsem se nikdy nic k tématu nedozvěděl, ale nejen chlebem je člověk živ. U tebe, ve snaze se totálně zviditelňovat, zvítězil právě ten obsah tvé práce....
Tvými komenty se bavím /myslím ty na mě/ a baví mě to.
Teď úplně a zcela vážně: myslím, že ti to pálí, myslím, že máš něco, čemu se říká esprit, jsi jazykově velmi dobře orientován, .... pak mě zaráží, proč tyto tvé dary a znaky Mitsubishi nepoužíváš.... ? GTI, ukliď garáž, vymeť ten hnůj, nebuď Augiáš sobě, a znovu tě vyzývám: umyj auta, vykliď garáž.... a hlavně nelži, to nejsi ty.
Budu se těšit na rozumné, argumentačně i obsahově korektní příspěvky, reakce. Je mi ale potěšením sledovat, že vždycky, když ti spražím skuru, tak jdeš do sebe a jsi, pod jinými články v pohodě a korektní. Budu se těšit na každé tvé slovo, pokud to bude ten starý dobrý GTI, ten frajer.
S pozdravem Světu mír ;-)
Jakkoliv se mi líbí počin Škody vstoupit do dalšího segmentu, osobně mě designově ani koncepčně nenadchnul.
Nebude druhým vozem v mladé rodině, nebude prvním vozem drtivé většiny mladých lidí. Dokonce jej ani nevymění většina šťastných majitelů Felicií (které jiné auto lze tak levně provozovat a servisovat).
V tomto voze budeme v ČR nejčastěji potkávat starší rozvedené paničky, mladé děti lékařů a pár dalších bláznů kteří dají 220.000,-Kč za elegantně vybaveného prcka místo aby si pár korun přidali a koupili něco daleko většího, praktičtějšího a hezčího, či nedejbože jak tady jeden pitomec proklamuje mírně jeté auto s NAPROSTO jinou výbavou a diametrálně odlišným komfortem užívání.
Tohle auto se tady rozšíří za 2-3 roky až ho budou prodávat velké evropské půjčovny.
Ať se na mně nikdo nezlobí, ale neznám NIKOHO ve svém okolí, koho by minivůz v provedení "kup mě nový" zaujal a zajímal.
Myslím, že je to sympatické vozitko, svůj účel splní, ale jen tem nenáročným.... Cena půjde časem na 150 a už to může stát za úvahu....mi je ta kavicka Solo Susice celkem sympatická...
to by mělo bejt každému nezaujatému čtenáři jasné...český trh není na malá stavěný...respektive byl by...kdyby auta segmentu B nebyli tak cenově blízko... ;-)
mám však strach že na trzích západní evropy si ho dá Up! k snídani... dle mého názoru vypadá hodnotnějo...a VW jistě udělal něco s tím aby byl ten Up prostě lepší...a cenově v západní evropě se jistě tak lišit nebudou...
podle mě se bude Up a jeho kumpáni u nás prodávat asi stejně jako Lupo/Arosa...tedy pomálu a spíš jak stajlovky...zase Lupo mělo výhodu v tom že měl docela širokou nabídku motorů...velmi dychtivě očekávám zda Up nedostane třeba slabší TSi nebo nějaké malé TDi.... :yes: sice by to už bylo za nějakých 300 to je pravda...ale když se kdysi prodalo i Lupo SDI??
Už jsem přišel na to, co mi u toho auta občas a na některých pohledech vadí - ono šilhá :-): [odkaz]
Mimochodem, dneska jsem poprvé potkal nové BMW 1... naživo byl čumák lepší než fotky, dílem díky černé barvě, dílem pak díky krásné optice angel eyes, která naživo víceméně přebíjí vše ostatní. Naopak zadek mírné zklamání, potvrzuje se dojem rozplizlosti z některých fotek:
[odkaz]