Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ekonom: Podle dodavatelů má prý Škoda Auto první vozy Yeti

Největší česká automobilka Škoda Auto prý ve svém závodě v Kvasinách již smontovala první modely Škody Yeti. Vyplývá to z informací dodavatelů, informoval dnes server ekonom.ihned.cz. Sama automobilka tyto zprávy nechtěla komentovat.
Zpět na článek
28. 1. 2009 10:14
neregistrovaný "RayBan"
28. 1. 2009 10:39
neregistrovaný "RayBan"
29. 1. 2009 09:26
neregistrovaný "nrV"
28. 1. 2009 16:48
neregistrovaný "myst1X"
28. 1. 2009 11:06
28. 1. 2009 11:26
28. 1. 2009 11:59
28. 1. 2009 21:22
28. 1. 2009 13:06
neregistrovaný "carlomb"
28. 1. 2009 17:04
neregistrovaný "RayBan"
28. 1. 2009 21:15
neregistrovaný "carlomb"
29. 1. 2009 09:11
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2009 07:04
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2009 14:55
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2009 21:56
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2009 21:44
neregistrovaný "nrV"
28. 1. 2009 09:06
Nepochopitelne tajnustkarstvi
Pul roku pred zahajenim vyroby KIA Soul byl internet zahlcen vice ci mene maskovanymi obrazky noveho vozu a novinari testovali "maskovane" prototypy. V obornych mediich se odehravala mala Soulomanie. 4 mesice pred zahajenim vyroby Yettiho nikdo nic nevi, potencialni zakaznici mnohdy ani netusi, ze za par mesicu vyjede novy model. Mozna tam nekde je treba hledat jednu z hlavnich pricin proc KIA zvysuje prodeje i v dobe krize a Skoda naopak. Je to v pristupu k zakaznikum. Dnesnim i budoucim.
Rozbalit vlákno
22
28. 1. 2009 09:50
Re: Nepochopitelne tajnustkarstvi
Ahoj Drápalíku! Na tom co říkáš, něco je. Sice není pravda, že nikdo nic neví, protože informací o Yetim prosáklo celkem dost, ale aktivni marketingová komunikace á la KIA to rozhodně není.

Podstatné ale bude, jaký bude Yeti produkt. Bude to jen imageovka s omezenou užitnou hodnotou jako Soul, nebo to bude něco víc? Velkorysá a dobře řízená kampaň je fajn věc, ale rozhodující je stejně ten produkt. Soul se mi líbí - o tom žádná, ale nedokážu mu odpustit mizernou variabilitu kufru. Kam se sakra poděla alespoň posuvná zadní lavice? Vsadím se, že Yeti ji mít bude a minimálně u českého zákazníka to bude velké plus.
neregistrovaný "RayBan"
28. 1. 2009 10:14
Re: Nepochopitelne tajnustkarstvi
Pro českého zákazníka bude mít Yeti jedno malé htp ... >:-[]
28. 1. 2009 10:17
Re: Nepochopitelne tajnustkarstvi
Hmm, tohle už ale vůbec není vtipné.
Snad každému je jasné (mimo tebe), že Yeti bude kopírovat paletu motorů Octavie.
neregistrovaný "RayBan"
28. 1. 2009 10:39
Re: Nepochopitelne tajnustkarstvi
Tak za 3 měsíce znovu tady a povíme si, ano ;-) ?
28. 1. 2009 11:22
Re: Nepochopitelne tajnustkarstvi
Asi tak, zase drahy v zakladu a super zvucny HTP :no:
28. 1. 2009 12:18
Re: Nepochopitelne tajnustkarstvi
Vždyť má pravdu. Vůz má modulární platformu s výrazným použitím komponent z PQ35, tedy podvozek na kterém jede Golf/Octavia. Motorová paleta je tak jasná. 3-válce nečekej.
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2009 09:26
Re: Nepochopitelne tajnustkarstvi
vzhledem k tomu, aby náklady na Yetiho byly v rozumných mezích, můžem očekákat, že na Yetiho v rámci "modulární platformy" Škodovka použije všechno co ve fabrice vymete koštětem. Takže bych se nedivil, kdyby jsme tam našli díly z F II, O I i O II nebo S II. Sice logika říká, že nejlepší základ by byl v O II 4x4, čili bez HTP, ta se ale v Kvasinách nevyrábí, takže bych spíš očekával, že to bude takovej "kočkopes" něco na způsob Roomsteru. Takže klidně se můžeme dočkat i té HTP, upřímnou soustrast.
neregistrovaný "myst1X"
28. 1. 2009 16:48
Re: Nepochopitelne tajnustkarstvi
o htp nevim, spis 1.2TSI
28. 1. 2009 17:27
Re: Nepochopitelne tajnustkarstvi
Jj, a všichni se ti budou smát. ;-) :-)
28. 1. 2009 10:24
Re: Nepochopitelne tajnustkarstvi
Ahoj. No prosakly spise jenom nejake dohady nez informace. Ja se obavam, ze by jsme si vzpomeli na radu prikladu, kdy horsi vyrobek s ofenzivni reklamou podrtil radu lepsich souperu.
K te variabilite. Cim vice informaci o Soulu prichazi, tim vice jsem presvedceny, ze to korejci maji velmi dobre promysleno. Maji presne zacileno. Rikaji tomu "mestsky crossover" a tomu presne odpovida konstrukce. Zavrhli 4x4, ktere navzdory internetovym diskuzim (kde to vypada, ze jine auto nez 4x4 nikdo nekupuje) tvori jen zlomek prodeju. Stejne tak nepredpokladaji, ze po meste budou lide vozit naklad jako kdyz jede Cech do Chorvatska a nepouzili posuvne sedacky. Diky tomu vsemu bude Soul vyrobne mnohem levnejsi nez Yetti. A posuvne sedacky? No kdyz budu mit 2 stejna auta a jedno bude mit posuvne sedacky a bude stat o 50tis vice, tak uprimne receno mi mohou byt posuvne sedacky ukradene. Ono to neni zase tak osudove. Ve 4ech osobach jednu sedacku sklopim a mista je dost. Kdo jezdi casto v 5ti a s plnym nakladem zavazadel asi bude stejne vybirat z jinych modelu. Premyslim, kdy jsem posuvnou sedacku, kterou jsem bezpodminecne vyzadoval, naposledy posouval a zjistuju ze kdyz jsem to koupil. Jinak nikdy. Nejde spise o psychologicky problem? Na Yettiho zbude jen mensi cast zakazniku kteri opravdu od auta potrebuji mirne terenni schopnosti. Takze klicova bude cena. Uvidime brzo, ale ja si myslim, ze tady bude Soul ve znacne vyhode.
28. 1. 2009 10:46
Re: Nepochopitelne tajnustkarstvi
V urcitych aspketech s vama souhlasim. U toho nazoru 4x4 az tak ne. Sice po logicke strance je jasny, ze pokud nejezdite aspon 3x do roka na hory, tak pri dnesni zime je 4x4 nesmysl a zvlaste pri pouziti ruznych anitprokluzovych a stabilacnich prvku. Bohuzel je dnesni trend vozu opravdu zvlastni. Nejsem zastancem BMW, ale treba x6, ikdyz se mi libi, tak je to slatanina vseho druhu (vlastnosti osobniho auta s designem spotovniho na podvozku 4x4)- Vlastne vse co vyzaduje dnesni zakaznik. Nechci teda predcasne soudit, ale mam obavu, aby prave to 4x4 nehralo vetsi roli. Jen je pekny se podivat do ulic o kolik jezdi octavi scout, ruznych SUV 4x4, pomyslnych jeepu atd. No jsem zvedav, jak teno boj dopadne.
28. 1. 2009 12:35
Re: Nepochopitelne tajnustkarstvi
Mozna mate pravdu. Ale vzdy je 4x4 mensinova cast produkce. Je otazka, zda je lepsi zacilit na konkretni jednu skupinu - mestsky crossover a vyrobit tak jednoduche levne auto. A nebo se snazit oslovit to nejsirsi skupinu zakazniku ale zaplatit za to vyvojove i vyrobne drazsim vozem. Mozna je to jedno a obe cesty vedou ke stejnym vysledkum. To nam rekne az budoucnost.
29. 1. 2009 00:38
Re: 4x4 vs. 4x2
Myslím, že v portfoliu škody není místo pro yetti 4x2 protože tohle místo už má roomster scout. Hrozila by pak vzájemná kanibalizace.
28. 1. 2009 11:06
Re: 4x4 vs. 4x2
Ještě jednou ahoj.

Pokud jde o 4x4, souhlasim s tebou. V běžných silničních podmínkách je to v podstatě na nic a polňačku dáš i s dvoukolkou. 4x4 v nabídce takového auta je spíše masírka na ego příznivců značky.

Že ale bude auto typu Soula jezdit jen po městě, to je pochopitelně chybný předpoklad a já opravdu nevím, jak na to chlapi od Kie přišli. Kufr a zadní sedačka bez variability jej (zbytečně) pasovala pouze a jen do role druhého auta do rodiny nebo do role auta pro mladou slečnu nebo paní. Minimálně v ČR tedy bude skupina potenciálních kupců úzká. Nemysli si prosím, že Soula budou prodávat za 270.000 jako Ceeda - přesně tomu se přece chtějí vyhnout, tohle auto jim má pomoci dosáhnout kýženou "volnost" v cenové politice. Počítám, že s těmi polepy, individualizací interiéru a benzinovým motorem půjde o částku přesahující 400.000 Kč. Takže až tak laciné to nebude - ale to spekuluji, nevím. Ale cenového srovnání s Yetim se Soul jistě bát nemusí - Yeti beztak bude s výjimkou holé základní verze (typ 1,2 HTP bez rádia, bez analogového ukazatele stavu paliva, analogového ukazatele teploty motoru a zadní sedačky sklopné pouze vcelku :-) ) stát podstatně více.
Avatar - Hory
28. 1. 2009 11:26
Re: 4x4 vs. 4x2
Neřešme zde Kiu Soul, sort of offtopic! Řešme zde Yetiho. BTW souhlasím s prvním názorem ohledně "nezvládnuté" marketingové kampaně, ostatně na to ´sme u Škody zvyklí, takže mě to ani trochu nepřekvapuje..
:no:

O tom jaký Yeti bude můžeme zatím jen diskutovat a dohadovat se a to mi přijde dosti irelevantní!
28. 1. 2009 12:24
Re: 4x4 vs. 4x2
O tom to je - muzeme se jen dohadovat. Ta auta prijdou na trh v rozmezi par mesicu. Ja tedy, byt Skodou, bych se snazil vydanim nejakych informaci presvedcit zakazniky, aby nekupovali cerstve uvadenou konkurenci a pockali jeste na uvedeni meho modelu. Je to novy segment, zaklaznici jsou po takovych vozech celkem hladovi a par mesicu zpozdeni muze znamenat ztratu mnoha tisic zakazniku. Ale ja Skode nechci radit. Dospustili se posledni dobou dosti vlastnich chyb a jeste by k nim meli pridavat ty moje :-) .
28. 1. 2009 11:59
Re: 4x4 vs. 4x2
Urcite. Polnacka jde se vsim, jen s ctyrkolkou je vetsi legrace. I kdyz jak si zminil ego potencialnich zakazniku hraje roli. Kazdej si mysli " mam ctyrkolku muzu na snehu jezdit jak dobytek" coz je jeden velkej omyl. Sam vlastnim 4x4 a az poradny trenink s vozem zarucuje pozitek z jizdy, ale jinak je 4x4 mozna vic nebezpecna pro tzv " neridice" nez predokolka. K Yetimu. Doufam, ze i pres nezvladnuty marketing bude necim zajimavy a odprosti se od podle meho nazoru utlumu znacky. Skodovky mam velice rad, ale posledni dobou jim nemuzu uplne prijit na chut(hlaven po strance designu, ktery se mi drive libil) od nastupu nove fabie uz nikoli. Takze jsem spis na auto zvedavej po teto strance, protoze po technicky lze ocekavat klasicku z prodkuce VW group.
28. 1. 2009 12:13
Re: 4x4 vs. 4x2
Hele uvidime. Cenu Soulu se dovime do konce tydne (vseobecne se ocekava mene nez pises, ale soucasny propad koruny se muze podepsat). Cenu Yettiho se pri soucasne tajnosnubne strategii Skody hned tak nedockame. Mozna ze prvni zakaznici budou jeste podepisovat dolozku o utajeni. Tim koncim o Soulu, aby jsem nepopuzoval ostatni dikutery, i kdyz jsou to podle mne 2 nejhlavnejsi konkurenti a off-topic to neni.
28. 1. 2009 12:30
Re: 4x4 vs. 4x2
Zdravím. Cena Soulu už se rýsuje, na automodul.cz je jedna za 299.980. Je tam i odkaz na stránky prodejce, kde jsou další ceny, bohužel chybí výbavy. Ta na automodulu by podle ceny měla být základ a vypadá slibně – 6x airbag, klima, ESP, multifunkční volant etc. Pro srovnání jsem se díval na stánky Kia v Polsku a tam začíná cena na stejné úrovni a výbavy vypadají podobně – vyšší výbavy jsou hlavně o barvách interiéru a image doplňcích.
28. 1. 2009 12:40
Re: 4x4 vs. 4x2
Dik za info. V nemecku udajne zacina v prepoctu na 390tis Kc. To jsem tedy zvedav jak se vycajchluje cesky dovozce. Aby to lidi nemuseli vozit z Polska jako Skodovky. :-)
Avatar - Subaru4ever
28. 1. 2009 20:39
Re: 4x4 vs. 4x2
S tou cenou bych být Vámi tak nemával: [odkaz]
28. 1. 2009 21:22
Re: 4x4 vs. 4x2
Díky za odkaz. Takže základ za 300.000 Kč. Ale pane kolego, i když je to korejský (= celkem slušně vybavený) základ, tak je to pořád jen základ. Říkám Vám, přihoďte automatickou klimu, hliníky, barevné polepy a plasty, dejte si udělat lepší interiér, ztmavená skla a jste na 400.000 Kč.
neregistrovaný "carlomb"
28. 1. 2009 13:06
jsem jen vychytrálek a maloměstský kecal..
myslím že škoda to neukazuje záměrně a ne proto že by neuměla poslat par fotek...premiera je daleko tak to neukazujou apočkají až na období před autosalonem...jinak co se týče konkurence myslím že bude konkurovat spíše tiguanovi nebo qashqaii-mohla by být levnější a mít stejné kvality.jo a to htp-nevím co je na tom směšnýho,podle mě je to jeden z nejlepších maličkejch motorů současnosti,ale jek vím tak většinou na škodovku a na htp nejvíc nadávají lidé co mají doma nějakej starej zahraniční krám a nemůžou přenést přes srdce že nová fábka htp je lepší..... ;-) samozřejmě to není motor pro octavku ale fabii stačí bohatě...jo a čistě můj názor kterej nikomu nevnucuju-soul neni moc pěknej a navic je to jakejsi korejec tak bych do toho nešel,snad jen ta cena může někoho oslovit,ale člověk kterej rozumí autům a troch víc jezdí tak do to podle mě nemůže jít.....
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "RayBan"
28. 1. 2009 17:04
Re: jsem jen vychytrálek a maloměstský kecal..
Nová fábka htp rozhodně není lepší - projeď se v I20, Fabii, Grande, 207 a nikdy v životě už neřekneš takovou hloupost.

Chápu, že škoda bývala kdysi domácí, ale patriotismus není na místě. Ten tě nepovozí ;-)
Avatar - Subaru4ever
28. 1. 2009 20:52
Re: jsem jen vychytrálek a maloměstský kecal..
HTP jednoduše není dobrý motor. To je axiom, který není třeba dokazovat, ale stejně ho odůvodním. Auto s ním musí jezdit na o jeden nižší převodový stupeň než všechna ostatní vozidla na tomže místě a stejnou rychlostí. To platí i o popojíždění v malých rychlostech, kde všechny auta jezdí na 2ku a jedničku řadí jen pro rozjetí z klidu. HTP v takových rychlostech na dvojku jezdit nedokáže. Z vlastní zkušenosti vím, že 4válec 1,1 o 40kW v Pandě je oproti 1,2 48kW v Polu jako motor v Mustangu Shelby GT proti sekačce. A spotřeba je k uzoufání. Ve stejné lokalitě se stejným řidičem a ve stejné rychlosti jezdí VW Polo za 8,0 litru a Subaru Outback 2,5 l 121 kW cca 1,5 tuny za 10,2 l. Je to úměrné?
neregistrovaný "carlomb"
28. 1. 2009 21:15
Re: jsem jen vychytrálek a maloměstský kecal..
já jezdím s fabkou za 6,4 dlouhodobej prumer,jezdim casto a hodne po brne hlavne ve spičce.ještě se mě nestalo že by mě někdo někdy předjel kromě dálnice kde jedu 130-140...po obci do 55 a mimo obec všem ujedu i s htp...chápu že můj názor není objektivní,ale škodovku mám rád a ledascos bych jí odpustil ale u fabky neni co.....a navic ta fabrika živí celou republiku tak já v době ''krize'' nebudu podporovat komanče z koreje...ale je to jen můj názor a nechci s ním nikoho popuzovat
Avatar - JGucci
28. 1. 2009 22:13
Re: jsem jen vychytrálek a maloměstský kecal..
Jsem rád, ze patrioti nevymreli!!! :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2009 09:11
Re: jsem jen vychytrálek a maloměstský kecal..
bohužel i já často potkávám takové "řidiče" co si "honí ego" s 1,2 HTP tím, že předjíždějí ve vesnici a na plné čáře silnější auta a pak asi vypráví, že je nikdo nepředjel - jak jsou dobří řidiči a jak mají úžasné auto. Z tohoto klamného pocitu většina lidí, tak jak získávají kušenosti za volantem, vyroste. Já to chápu, taky jsem byl mladej a neměl jsem za volantem tolik pokory, ale bez tý pokory a soudnosti se na silnici jezdit nedá - pokud se chceme dožít důchodu. Ještě k tý HTP, když mne na rovině předjede nějakej takovejdhle střelec v HTP, tak si jenom říkám aby nebylo za chvíli stoupání, protože jak přijde kopec tak HTP zvadne a brzdí normální řidiče, kteří jezdí plynule.
29. 1. 2009 00:51
Re: Hele a řidičák máš???
Htp že musí jezdit s o stupeň nižším kvaltem? Asi to chce umět řídit ne? Zrovna htp má takový převody že při tacho 60 už máš pětku,takže nekecej o tom co neznáš. A spotřeba se dá udržet mimo město i pod pět litrů, ovšem musíš trochu umět řídit. A s outbackem 2,5 ti ukážu jak jede za 20 na sto.... ;-)
29. 1. 2009 11:45
Re: Hele a řidičák máš???
Me je HTP ukradene (tobe evidentne ne), ale prosim te prestan tady placat ty svoje nesmysly. Polo ma zrychleni za 14,9, Panda 15 (tomu rikam rozdil Mustagnu proti sekacce na travu :-)), krom toho je Polo trochu jiny kus auta nez kapesni Panda (je cca o 40cm delsi), tak priste nesrovnavej hrusky s jablkama, a jeste navic blbe.
29. 1. 2009 12:23
Re: Hele a řidičák máš???
Tak to bych se ozval.... právě motor HTP má hodně krátkou jedničku a dvojka táhne hned od volnoběhu. spotřeba 8 se mi zdá být zbytečně nadhozená, záleží vždycky na mezikuse. Moje dlouhodobá (80/20 mesto a mimo)je do 7l. Ono Subárko taky bere 10.2 jen rovně a v poho... podotýkám že HTP na 3-válec má vysoký krouťák (to si každý přeloží tu zkratku...)
Avatar - Hory
29. 1. 2009 05:00
Re: Hele a řidičák máš???
Přesně jak píšeš: HTP je jeden z nejlepších maličkejch motorů... Jenže Yeti nebude maličký auto, takže jestli vyfasuje HTP-upřímnou soustrast "šťastlivcům", kteří si ho vyberou! :no:
29. 1. 2009 00:48
Motor HTP????????
Pracuji už řadu let ve škodovce.Nepracuji v motorárně ale ve svařovně.Přesto si mohu dovolit nesouhlasit s názorama ,že tříválec HTP je špatný motor .Nenín to žádný zázrak , ale ptří mezi 1,2 k těm lepším.Kdyba to byl motor k ničemu , nikdo by ho nekupoval , vyrábí se bezmála již osm let s menčími úpravami, rozhodně je to motor lepší než se dávala 1.3 do Felície.Už se těším na čtyřválcovu 1.2TFSI to bude teprv bomba. :-!
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2009 07:04
Re: Motor HTP????????
1,2 HTP je lepší než motor 1,3 z Felície, to je pravda, ale jenom o kousek. Na druhou stranu by bylo smutné, kdyby nebyl, protože základ motoru 1,3 byl motor z 1000 MB a ten byl vyvinut již v roce 1959. A jako základ pro 1,2 HTP sloužil motor VW 1,6 z 80-let takže žádná sláva.
29. 1. 2009 09:30
Re: Motor HTP????????
No nevím co považuješ za základ? Protože všechny motory mají společný základ , a to je blok , kliková hřídel vačková hřídel , hlava a spalují bezín a pracují ve čtyřdobém cyklu.Jinak motor co se dával do tisícovky toho společného moc nemá. :-) To samé 1,2 s 1,6od VW.Laicky jsi to pojal , že škodovka amputovala jeden válec a motor byl na světě.To je veliký nesmysl.
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2009 14:55
Re: Motor HTP????????
pokud má motor 1,2 HTP s motorem VW 1,6 stejné písty, pístní kroužky, ojnice, ventily a mnoho dalších dílů, chceš mi tvrdit, že motor 1,2 HTP je zcela nový motor a né pouze upravený VW 1,6 zkrácený o jeden válec s přidaným vyvažovacím hřídelem a přepracovaným rozvodným mechanismem (řetěz místo řemenu)??? Tomu nevěří ani v marketingu v Mladé Boleslavi.
Avatar - Special-line
29. 1. 2009 18:17
Re: Motor HTP????????
Má možná stejné rozměry hodně částí, ale to neznamená že jsou ze stejného materiálu. Že jsou použity motory staré 20 let jako základ neznamená že jsou ze stejných materiálů a že jejich projev a kvalita spalování paliva je na úrovni 80. let. Velmi dobře je to patrné právě na již nevyráběných motorech Škoda OHV. Navíc takhle evidentní je to u motorů VW ale co u jiných značek? Nedělejte si iluze že i jiné značky stále používají osvědčená řešení a že se nesnaží o úspory.
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2009 18:08
Re: Motor HTP????????
Rozhodně je ale jasné, že z nového motoru 1,6 TDI usekli 1 válec a vzniká nový 3 válcový motor 1,2 TDI. Toto je ale poměrně běžná praxe, dělá to víc značek. Mimochodem, myslím že 3 válce (s turbem) s v Yetim časem objeví, ne ale hned ze začátku.
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2009 21:56
Re: Motor HTP????????
neřekl bych, že je to běžná praxe, řekl bych, že je to běžná praxe hlavně v koncernu VW. Proč třeba takový Fiat, který je v dieslech průkopník má motory 1.3, 1.6 a 1.9, všechno 4-válce. Nebo třeba Renault má 1.5, 1.9, 2.0 a 2.2, taky 4-válce. On totiž 4-válec má na rozdíl od 3-válce výhody, které převýší úsporu nákladů (stejné písty, ojnice, ventily, atd.)ke kterým se "modlí" u VW.
30. 1. 2009 02:45
Re: Motor HTP????????
Problém je v tom, že ten tříválec "HTP" u VW je právě výrobně dražší (!!!) než 4-válec (díky vyvažovákům a nutnosti přesné výroby) o stejném objemu. Už jsem to tu psal několikrát - důvodem jsou emise, kdy to HTP bez problémů splní s přehledem nejen EU5 (teď to má kromě Indie, kde má vyplé OBD a tudíž "jen" EU3 aka Bharat Stage III všude psáno EU4) které to má už zhomologováno a "oficiálně" se to bude psát do všech papírů od května, tak to plní i bez jakýchkoliv velkých investic do vývoje či jeho úprav i EU6 s naprostým přehledem. Tohle je ten pravý důvod, ne výrobní náklady, které jsou sice vyšší, ale náklady na vývoj a úpravy to daleko víc prodražují... btw koncern teď také má 1.2TSI R4, 1.4TSI R4, 1.8TSI R4 a 2.OTSI R4, které nejsou vzájemné odvozeniny "řezáním válců". I když tady mě štve, že místo 1.4T nešli cestou 1.6T jako BMW/PSA :-(, nejhorší je, že i u OIII byl nedávno vyškrtnut 1.8TSI a půjde se cestou 1.2T, 1.4T a 2.0T, takže kromě RS to budou kromě RS jen vyhoněné mr*ky, stejně jako ostatní "mainstreamoví" výrobci kolem. ;-\
neregistrovaný "nrV"
29. 1. 2009 21:44
Re: Motor HTP????????
Malá oprava, hliníkový motor OHV Škoda vznikl ještě dříve a to v roce 1957.

[odkaz]

Na to že se vyráběl s menšími úpravami až do roku 2002 !!! Klobouk dolů.
30. 1. 2009 02:53
Re: Motor HTP????????
Tohle ale nebyl ještě ten "finální" kus, ze kterého se všechno odvozovalo, ten "finální" produkt byl opravdu až trošku později. ;-) Ale na druhou stranu si neodpustím poznámku, že to jen dokazuje mistrovský um techniků, z poloviny 20. století, že jejich motor se dočkal století 21. kdy ten motor, byť už ne zcela vyhovující požadavkům doby byl schopný plnit různé emisní, hlukové a jiné omezení. (Což oni asi těžko tušili, že dělají motor na dalších 50 let...) I když podle mě daleko větší hold vzdávám tatrovákům, za jejich naftové vzducháče, které jsou jako jediné (!!!) naftové motory na světě schopné plnit EU5 bez jakékoliv elektroniky s mech. vstřikováním nafty(!!!). Tomuhle se říká opravdu nadčasová konstrukce motoru...
Avatar - Special-line
30. 1. 2009 11:16
Re: Motor HTP????????
Jednoznačný plný souhlas. Základní motor od kterého se odvozovalo byl až v 1000 MB. Od té doby se ale fakt hodně změnilo. Psal sem to i o příspěvek výš, materiály, projev motoru a jeho práce jsou úplně někde jinde. Motor to špatný nebyl jen 3x uložená klika více vibrovala (zase ale byla lepší při použití méně kvalitních olejů) a rozvod OHV nedovoloval větší možnosti ve vytvoření optimálnějšího spalovacího prostoru. I když 16V hlavy na původním bloku bývaly taky. Výhodou byla opravdu nízká hmotnost a když byli po revoluci Škodováci ve VW a rozmýšleli nad převzetím výroby jejich motoru tak v té době i nejmenší motory měly litinový blok a to byla nevýhoda těch pár desítek kg navíc.
Škoda že v té době se nepodařilo tan rozvod OHC protlačit i když by to výrazně zjednodušilo blok a hodilo by se to pro technologii jejich výroby. Pak je samozřejmě škoda že nedostali škodováci prachy na novou motorárnu a že se dál nevyráběly motory Š 790 a místo toho se do Feldy montovala kovadlina 1,6.

Jo Tatrovácké motory, jakožto celá jejich technika to je skutečná lahůdka. Jenom to potvrzuje že u nás byli vždy schopní konstruktéři.