Po faceliftu se sice do Škody Fabia dodává motor 1,2 TSI, díky akční nabídce Family ale mohou zákazníci sáhnout i po starší motorizaci 1,4 16V (63 kW).
Myslím, že je to dobře. Pro část cílovky Fabie je to ideální motorizace, odolná, jednoduchá a při jízdě poměrně příjemná.
Tahle fotka mě dostala, nikdy bych neřekl, že se něco tak parádního (až na ošklivé výplně dveří) najde mezi malými auty.
[odkaz] :yes:
Keby vo dverách bola lakťová opierka s madlom tmavá, vyzeralo by to dobre vrátane dverí. Ale, žiaľ, pekný vzhľad palubky nevyrieši zásadné negatíva interiéru.
No každého volba, každá korunka dobrá, ale oproti 1.2tsi je to krok kvalitativně velmi výrazně zpět...Ale vzhledem k tomu, že 1.4 se stále nabízí v Ibize i Polu se to dalo čekat.
Archaismus... jak se to vezme. Motor je bezproblémový, emisní normy ok, výkon ok, spotřeba ok... tak v čem je vlastně problém? Já osobně tuto 1.4ku pseudoFSI považuji za velmi dobrou :yes:
No není to sice už žádná novinka, ale rozhodně je to lepší než 1,2 HTP. Akorát by mě zajímalo jaký je rozdíl mezi tímto 1,4 - 63 kW a starším 1,4 - 74 kW co se dával do jedničkový fabie. Jestli je to jiný motor nebo jen podkoňovaná původní verze. Ten původní totiž oproti tomu 63 kW byl výrazně živější a moc dobře se s ním jezdilo. (Málo který auto udělá na 3ku 150 :))))Měli jsme ho v práci jako služební a brával jsem si radši Fabii 1,4 než novou Oktávku s 1,9 TDI.
Bývalá měla taky služební FI 1.4 16v a párkrát jsem si zařádli:-) Ono to sice do cca 3800ot nejelo, ale pak to za mega řevu vystřelilo. Nádhera ve městě - jednička do 55, dvojka mezi 60 - 80 měla neuvěřitelný (v rámci třídy) zrychlení :yes:
1.4 63kw je více pružná v nižších otáčkách, ale jestli je to předělávka toho starého nebo ne, to nevím...
No motorově se to chovalo jako vysokootáčková silniční motorka do 3500 ot nic a pak zátah až do 7000. Ten motor byl moc příjemně točivej a hlavně měl výkonovou špičku, což u dnešních motorů jaksi postrádám. Jednou se mi z toho povedlo dostat 220, ale ty gumy 185/60 při týhle rychlosti už nic moc. Rád na ni vzpomínám. :-)
Já si troufnul na 200 tacho, ale to už ani mě ani autu nedělalo dobře >:D Zajímavý bylo, že bývalá vůbec netušila, jak to auto jede. Točila to tak do max 3500 ot., protože pak jí to přišlo hlučný a měla dojem, že to auto trápí...Až já ji přivedl na tu správnou cestu ;-)
Ono to asi víc lidí netuší a když tomá maximální výkon na 6000 tak jsou pak ochuzeni o tu krásnou gradaci výkonu :-) To asi jen pošuci jako já zjišťujou, že to má omezovač až na 7500 otáčkách >:D
Já si koupil v roce 2003 novou 1.4 16V, ale jen 55kw...V té době o ní mluvili jako o nejlepší volbě, verzi 74kw v testech celkem drsně hanili právě kvůli nevyrovnané charakteristice. Šilhal jsem po 1.4 16V 74kw, ale nikdo v okolí neměl předváděčku a 30tis navíc bylo celkem dost. Jak já se pak mlátil do hlavy!!! Teď už vím, že je lepší si auto zajet vyzkoušet třeba ke všem čertům, kašlat na názory ostatních a volit podle svých vlastních preferencí. Pro dědu špatná volba, pro mě v tu dobu ideál... ;-)
Počkej to si asi špatně rozuměl kolik jde 63 kW jsem nezkoušel, ale jede pěkně přizdechle oproti 74 kW a navíc v otáčkách ztrácí hrozně rychle dech. Takže Tam bych to tipoval tak na 180 pochybuju, že víc. Nevím jestli to někdo testoval, tak ať se podělí o zkušenosti.
No já ti nevím:) Mě taky přijde, že je to trápení, zbytečně jí tahat nad 4tis:) Popravdě, Při normální jízdě nad 3,5 tisíce nejdu (vyjma dálnice, kde to ale není o moc vyšší), vyjma svižnějšího vyjíždění prudších kopců a předjíždění, beru to jako jako rezervu, když je třeba. :-)
Co ale oceňuji - pružnost. Motor je sice do takových 3tis. vcelku líný, ale stále vcelku pružný, celkově se s ním jezdí příjemně a spotřeba docela ujde. :-)
Ale proč by to mělo bejt trápení. Silniční motorky taky běžně točí přes 10 000 a žádný trápení to není. Prostě je ten motor na takový otáčky stavěný. Nevím jestli si v tom jel, ale nejde to srovnávat třeba s 1,6 v oktávce. Tam když ji ženeš přes 4 000 tak se tomu motoru už moc nechce, ale tahle 1,4 si o ty otáčky přímo říká. Ani nemrkneš a rozeběhne se k omezovači. Netvrdím, že se charakteristika tohodle motoru bude každýmu líbit, ale pro mě to byla přesně moje krevní skupina. :-)
Samozřejmě, není to vyloženě špatný motor, ale dívám se na něj ve světle 1.2tsi...Ovšem chápu, že většina českých kupců zřejmě ocení nižší pořizovací cenu a oželí příjemnější charakteristiku a o litr menší spotřebu. Koneckonců, jestli někdo spíš uvažuje mezi HTP a 1.4, tak ta 1.4 je výhra :yes:
Cenová výhoda u Fabie je 20 000Kč oproti 63kW TSI a 9000Kč za případnou metalízu, která je v ceně. Balíček Plus do toho nemá co kecat. U Combi je cenová výhoda 25 000Kč plus barva, tzn. 34 000Kč. U Roomsteru je výhoda 15 000Kč motor, 9000Kč barva a k tomu konečně 10 000Kč úspora za balíček bez příplatku, tzn. celkem 34 000Kč.
Škodovka tu predvádza takú malú automobilovú teóriu relativity. Kto sa pozrie na 1,4 16v očami motora TSI s rovnakým výkonom, musí si ťukať na čelo, prečo by mal dať prednosť archaickému, nijak úspornému a priemerne dynamickému atmosférickému motoru pred moderným priamovstrekovým turbom.
Kto sa na to pozrie očami potenciálneho záujemcu o budgetovú Fabiu, kde by normálne šiel po 1,2 HTP, tak kultivovaný štvorvalec s výkonom vyšším o 15 koní za zanedbateľný príplatok 5 tisíc sa mu musí javiť ako super kauf.
A tak je to správne; dajme cisárovi, čo je cisárovo... ;-)
ve skutečnosti je to po započítání metalízy a balíčku plus (jakože klimatizaci a centrál si berou za 10k všichni) příplatek oproti nejslabšímu HTP u krátké 1000Kč, u combi je dokonce o 4 000Kč levnější. U roomsteru ani nemusíš je dokonce o balíček plus a barvu levnější.
jenom škoda, že se to vztahuje jenom na classic/easy...
Ode dneška se to vztahuje už i na verzi Ambiente. Ambiente Family 254.900,- hatchback i s metalízou,klimatizací a SunSetem. Kombi stojí 264.900,- Kč. Po slevě tedy zhruba 240.000,- Kč hatchback a 250.000,- kombi ;-)
Každá další možnost individualizace pro klienta je vždy jen plus.
Příkladem budiž jen to, že tento motor řeší problém těch, kteří zvažují Fabii přestavět na LPG, protože HTP je slabé a TSI velmi komplikované a téměř nerentabilní.
S fábií a tímto motorem jsem jezdil v autoškole, podle mě byl skvělý. Oproti 1.2 TSI to neberu jako krok zpět, kdybych šel do nového Pola, upřednostnil bych před turbem tento motor. Sice by měl být pružnější, mít menší spotřebu, ale 1.4 je atmosféra, není na tom nic, co by se mělo po 100k podělat. Skvěle se mi s ním jezdilo.
Přesně tak, také bych do menšího auta raději volil tohle, než nevyzkoušenou 1,2 tsi. Až mi někdo napíše zkušenosti s TSI po 100 - 150 tis. km tak třeba změním názor:)
Ako som už písal, je dosť rozdiel, či sa s 1,4kou zvezieš po skúsenosti s TSI, alebo s HTP. Po tom prvom je to tragédia, po tom druhom radosť a balzam na uši. ;-)
Trochu off-topic: viz poslední Auto Tip (srovnávák Kia Ceed 1,4 vs. Golf 1,2 TSI vs. Opel Astra 1,4, pětistupňové skříně). Kia ve zrychlení a pružnosti přetřela s 66 kilowattovou atmosférou Golfa, a to je jen o dvacet kilo lehčí. Sami byli v Auto Bildu překvapeni.. Namátkou 0-100 km/h Kia 11,9/Golf 12,4. Pružnost z 60 na 100 Kia 10,7/Golf 12,8. Vím, škodovácké "páře a uhlí" chybí variabilní časování ventilů aj., ale já bych atmosféry nezatracoval a i kvůli LPG, jednodušší konstrukci a tím pádem údržbě je volím.
Golf byl ale se slabší 63kW verzí TSI. Ale ten motor u Ceedu chválí už tady na serveru v testu, že jde líp za plynem než starší silnější verze s 80kW:)
Varianta Fábie s motorom 1,4 16V je neskutočne lákava , kvôli nepatrému príplatku voči 1,2 HTP. Auto s týmto motorom je oproti 1,2 HTP kultivovanejsie, dynamickejsie a na dlhsie trasy aj úspornejsie. Mal som moznost jazdit s najsilnejsou variantou 1,2 HTP vo VW Polo a na dlhú trasu bola kombinovaná spotreba 7,6 litra. Na trojvalcový motor nieco neskutocné. Takze opätovné nasadenie modelu s 1,4 16V je veľmi dobrý krok. Predsa len nie každý verí TSI. Na margo spolahlivosti. Ja jazdím na Octavii II 2,0 TDI uz tretí rok. Najazdil som 158 000km do minulého týzdna bez problémov. Na moje zdesenie sa minulý týzden odporúcalo turbo. Nové aj s výmenou stálo cca 2000 Eur. To je riziko preplnovaných motorov.... :-!
Mel jsem take moznost nejaky cas jezdit s fabii 1,4 16V 77kW a konstatuji, ze horsi motor v tomhle aute neznam. Fabia 1,2 HTP 40kW byla proti tomuhle kramu raketa. S tim motorem 1,4 16V to auto vubec, ale opravdu vubec nejelo. Jezdit s ni bylo za trest. Pokud se ten motor netocil jako zubni vrtacka, nedalo se s tim predjet. Druha Fabia s motorem 1,9 SDI byla oproti tomu jak pohlazeni - sametove brumlani, linearni zatah, zadne diry pri prechodech mezi rezimy motoru. A spotreba okolo 4 litru bionafty. Nedivim se, ze Skoda chce na posledni chvili vyprodat se slevou tenhle nepovedeny motor, ktery ji zustal ve skladech, protoze normalni ridic, ktery prerazuje na vyssi rychlost pri 2500RPM, si takovy kram urcite koupit nepujde.
Motor 1,4 16V je motor dobry tak pro zenske, ktere nepoznaji, zda jejich motor se prave toci 2000, nebo 7000RPM. Jen tihle "polovodici" potrebuji nesmyslne siroky rozsah povolenych otacek motoru.
Ad turbo a 160 tis km: turbo u toho motoru obvykle odchazi okolo 220 tis km a pokud odeslo drive, znamena to, ze jsi se k nemu bud nechoval slusne (motor se napriklad nesmi okamzite vypnout, pokud byl delsi dobu v plnem zatahu), nebo v motoru nebylo vzdy dost oleje. Pozor na to, ze ne vsechny Octavie opravdu maji zapojeno cidlo sledovani hladiny oleje a jakmile zmizi hladina oleje pod spodni ryskou toho klacku, prvni odchazi turbo... Take nebylo treba kupovat nove turbo, repas turba od renomovane firmy stoji okolo 500 Euro (+ montaz) a ma zcela stejnou zivotnost. Na webu je halda odkazu.