Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Family: Návrat motoru 1,4 16V za 239.900,- Kč

Diskuze (56)
Po faceliftu se sice do Škody Fabia dodává motor 1,2 TSI, díky akční nabídce Family ale mohou zákazníci sáhnout i po starší motorizaci 1,4 16V (63 kW).

Jarní facelift přivedl pod kapotu Škody Fabia motor 1,2 TSI ve verzích s 63 a 77 kW. Moderní přímovstřikový turbomotor nahradil atmosférické 1,4 16V (63 kW) a 1,6 16V (77 kW), čtrnáctistovka ovšem Fabii ještě nedala definitivní sbohem.

V akční nabídce Family nabízí Škoda tento motor s výbavou Classic za 239.900,- Kč. Zájemci o konzervativnější techniku (nebo výhodnější poměr cena/výkon) proto mohou sáhnout po pohonné jednotce pocházející z Fabie před faceliftem.

Standardní výbava obsahuje čtyři airbagy, ABS, posilovač řízení a další položky. Akční nabídka Family k tomu přidává klimatizaci a centrální zamykání. Přitom stojí 239.900,- Kč, o 5 tisíc víc než motor 1,2 HTP (51 kW), který je potřeba dovybavit paketem Plus za dalších 10 tisíc.

Pokud dá zákazník přednost motoru 1,4 16V před 1,2 TSI, ušetří 20 tisíc Kč volbou motorizace a dalších 10 tisíc přítomností paketu Classic Plus v akčním modelu Family.

Provedení 1,4 16V Family je dostupné i jako Fabia Combi za 249.900,- Kč.

Diskuze (56)
9. 11. 2010 08:32
Re: archaismus opět v akci
No dyť je to de facto to co píše bicak. V čem jsem kdy jel tak tomu kecal tachometr zhruba o 10 km/h. (Poměřováno podle navigace)
9. 11. 2010 08:29
Re: archaismus opět v akci
Ale proč by to mělo bejt trápení. Silniční motorky taky běžně točí přes 10 000 a žádný trápení to není. Prostě je ten motor na takový otáčky stavěný. Nevím jestli si v tom jel, ale nejde to srovnávat třeba s 1,6 v oktávce. Tam když ji ženeš přes 4 000 tak se tomu motoru už moc nechce, ale tahle 1,4 si o ty otáčky přímo říká. Ani nemrkneš a rozeběhne se k omezovači. Netvrdím, že se charakteristika tohodle motoru bude každýmu líbit, ale pro mě to byla přesně moje krevní skupina. :-)
Avatar - Ada je zase tady
9. 11. 2010 07:12
Re: 1,2 TSI vs. 1,416V
Mel jsem take moznost nejaky cas jezdit s fabii 1,4 16V 77kW a konstatuji, ze horsi motor v tomhle aute neznam. Fabia 1,2 HTP 40kW byla proti tomuhle kramu raketa. S tim motorem 1,4 16V to auto vubec, ale opravdu vubec nejelo. Jezdit s ni bylo za trest. Pokud se ten motor netocil jako zubni vrtacka, nedalo se s tim predjet. Druha Fabia s motorem 1,9 SDI byla oproti tomu jak pohlazeni - sametove brumlani, linearni zatah, zadne diry pri prechodech mezi rezimy motoru. A spotreba okolo 4 litru bionafty. Nedivim se, ze Skoda chce na posledni chvili vyprodat se slevou tenhle nepovedeny motor, ktery ji zustal ve skladech, protoze normalni ridic, ktery prerazuje na vyssi rychlost pri 2500RPM, si takovy kram urcite koupit nepujde.

Motor 1,4 16V je motor dobry tak pro zenske, ktere nepoznaji, zda jejich motor se prave toci 2000, nebo 7000RPM. Jen tihle "polovodici" potrebuji nesmyslne siroky rozsah povolenych otacek motoru.

Ad turbo a 160 tis km: turbo u toho motoru obvykle odchazi okolo 220 tis km a pokud odeslo drive, znamena to, ze jsi se k nemu bud nechoval slusne (motor se napriklad nesmi okamzite vypnout, pokud byl delsi dobu v plnem zatahu), nebo v motoru nebylo vzdy dost oleje. Pozor na to, ze ne vsechny Octavie opravdu maji zapojeno cidlo sledovani hladiny oleje a jakmile zmizi hladina oleje pod spodni ryskou toho klacku, prvni odchazi turbo... Take nebylo treba kupovat nove turbo, repas turba od renomovane firmy stoji okolo 500 Euro (+ montaz) a ma zcela stejnou zivotnost. Na webu je halda odkazu.
8. 11. 2010 19:28
Re: archaismus opět v akci
)
8. 11. 2010 19:28
Re: archaismus opět v akci
Mno, u nás byl rozdíl tacho a reálné rychlosti takový, že by ono tacho 200 +- odpovídalo oné rychlosti v techničáku. :-)