Do konce září bude Škoda nabízet k Fabii ve výbavě Classic a Ambiente zvýhodněný paket Plus. Bez příplatku je tak možné k těmto výbavám získat automatickou klimatizaci Climatic a další výbavu zdarma.
No hej, barsjaky sikmooki korejski trpajzlici ti do auta namontuju radio uz v zakladnej vybave. Ale jedine Skoda ti ponuka taku moznost, autoradio NEMAT! Chapes? Ide o tu moznost volby, tu ti neda nikto iny... :-)
Kamarát si chcel zabudovať rádio do Opla Astra - i si zabudoval, ale "oživiť" ho museli i tak v autoservise Opla za patričný obnos, lebo to tam bolo nejako softvérovo "ošetrené". A to zabudovanie stálo skoro polovicu toho čo neznačkové rádio. Poznám prípad, keď značkový servis zabudoval dokupovanú výbavu do nového auta tak "odborne", že chlapíkovi v Alpách na lyžovačke "vycucala" jeho GPS navigácia celú batériu a mal pri návrate domov kopu "srandy".
Neviem ako to je u Škody - kto má skúsenosť - nech nám prezradí.
Já jsem si například zabudoval rádio s CD do auta úplně sám. Prostě to rádio, jako každý jiný, co není originál, Sencor, mělo na červenym vlastní pojistku, tak jsem to prdnul přímo na kabel od baterky a jelo to perfektně! Nojo, ale to bylo před dvaceti lety... dneska je to tak složitý?
Na tom samozrejme nieco bude, problem je len v tom, ze tie ne-originalne autoradia standartneho rozmeru vyzeraju v aute ako past na oko. Dnes uz autoradio tvori (respektive malo by tvorit) esteticky sucast stredoveho panelu. Ked potom chces ine autoradio, obvykle musis menit aj ten stredovy panel (aby si v nom mal 1DIN/2DIN otvor), a aj tak to velmi spolu neladi.
Da sa kupit aj "radoby-originalne" autoradio, presnejsie povedane, urcene na zabudovanie do konkretneho typu auta a modelu, ktore uz bude ako-tak zladene so stredovym panelom, tam vsak uz cena ide vyssie...
Jo to je pravda, navíc se zvyšuje riziko krádeže. Nevím jestli je to pravda, ale mám takový pocit že se zavedením těchto zabudovaných rádií se už tolik nekradou, nebo aspoň ten fenomén odezněl. Nemluvím o navigacích.
Jasne, chapeme. ESP je zbytocne, ABS tak isto. Bezpecnostne pasy si zrejme odstrihol este v autosalone (alebo bazare, neviem kde si kupoval to svoje). Dolezita je samozrejme hid-sada, 22"-kolesa, vzadu na vyfuku nastoknuta stvor-trubka z odkvapovej rury, a nezabudni tmave folie, aj na spatnom zrkadle...
dnes som na parkovisku pred Tescom cakal na manzelku a pozoroval som borca, ktory prave prezentoval svoju novu Fobiu nejakym znamym. Mal tam samozrejme namontovane "akozexenony" z ciny za 4000 kacek, na narazniku mal "ledkove goralky" a´La AUDI, najlacnejsie hliniky "dezent" a na nadrzi nalepenu tu nalepku...taku s nitmi :-):-) len tak som teda nenapadne mrkol do vnutra auta a nemal klimu, na dverach klucky a na zadnej naprave bubnove brzdy!!! Vobec sa nedivim, ze mnohi sa citia s Fobiou alebo Ochcafkou ako s Mercedesom .......co je vsak zarazajuce, ze v dnesnej dobe je este nejaka automobilka tak bezcharakterna, ze pusti do predaja auto bez ABS, atd ........proste holy vrak!!!!!! A uz vobec nechapem ludi, ktori si kupia Fobiu a popritom mozu za rovnake peniaze kupit inu znacku, ktora je omnoho nabitejsia vybavou a ma zakladne prvky bezpecnosti! Ach jaj, sproste to narody kde Skoda je na prvom mieste v predaji. Automobilka Skoda mi trosku pripomina tych dvoch, ktori natocili CESKY SEN :'-(:'-(
Přitom stačilo napsat stručně a jasně:"Kija je nejlepší a šáde je šrot".
K brzdám-u malých aut(myslím z pohledu zatížení zadní nápravy)je docela jedno, jestli tam jsou kotouče nebo bubny.Brzdy jsou tzv. nadproporcionální=předek je o cca 70-75% víc přebržděn než zadek,takže zdaní brzda u osobáku této třídy nehraje zase až tak velkou roli.Učí se to i učni v nějaké stavbě automobilů.ABS je ve standardu dávno i u fobie.Já zas nechápu lidi, co pořád něco nechápou.No tak si nekoupil kiju,a co jako? >:D
Bubnové brzdy sa používali najmä v minulosti, kedy boli pre výkony a hmotnosti vozidiel dostačujúce. V dnešnej dobe nevyhovujú brzdným účinkom, a hlavne majú slabú dávkovateľnosť, čím ľahko blokujú koleso. Stále sa však používajú aj na nových motocykloch, a to hlavne ľahších skútroch, a na zadnom kolese pri niektorých menších cestných endurách a naháčoch, poprípade na čínskych chopproch.
Kotúčové brzdy sú oproti bubnovým brzdám ľahšie, výkonnejšie a lepšie sa chladia.
Kotúčová brzda môže byť vybavená systémom ABS. Nevýhodou je vyššia cena, vyššia náchylnosť na poruchy (hydraulický mechanizmus, vpadnuté nečistoty, vysoké teploty ...), preto sa používajú (väčšinou) iba v prednej náprave automobilu.
V preklade to znamená, že Škoda nemontuje kotúče dozadu preto, lebo "je to docela jedno", ale preto, že je to lacnejšie. Tých 70 - 75 % je síce pravda, ale tých 20-25 % zas nie je až takých bezvýznamných (niekedy to môže byť i viac) a môže rozhodnúť o živote a smrti.
A jeden z prvých tuningov na Škodovkách je výmena zadných bŕzd za kotúče ....
Má tú "kiju", ktorá má kotúče i vzadu (i bez tuningu).
Mimochodom tvoje konštatovanie "nehraje až tak velkou roli" je fakt "vedecké" a popiera celú tvoju "úvahu".
S ABS súhlas - ale ak sa nemýlim tak je to už povinné vybavenie automobilov v EÚ.
Každej šetří... jen si nemysli. Nová Fiesta má v základu popř. slabších motorizacích taky vzadu bubny. U malých aut, ten rozdíl opravdu nneí tak velký, jenže vy si furt myslíte že buben nebrzdí. A takový řeči že 25% je otázka života a smrti. Pánové to by každé auto muselo mít co nejširší pneumatiky, vzhleme k adhezi co nejlepší brzdy, používat jen nejkvalitnjší pneumatiky které v polovině ojetí nahradit novými, totéž s tlumiči, měnit brzdovou kapalinu (kdo z vás to dělá když nemá auto v záruce?) atd. atd. Nic nelze udělat absolutně bezpečné.
Má tú "kiju", ktorá má kotúče i vzadu (i bez tuningu).: Nebude to náhodou tím, že Cee´d má o 200 kg více než Fabia a dosahuje vyšší maximální rychlosti? Beru základní verze.
Bubny/kotouče vzadu nevypovídají o technické úrovni výrobce nebo jeho myšlení na bezpečnost, ale o otm zda jsou opodstatněné či ne. Velkou roli v tom samozřejmě hraje i cena ale žádný výrobce si u těžších a výkonnějších verzí netroufne dát dozadu bubnové brzdy.
Teda až na ESP, ktorá ma do dnes mrzí, ale zas asi nemôžem chcieť všetko ...
Keď som kupoval auto pred dvomi rokmi tak som sa sústredil na bezpečnosť a tých 6 airbagov, aktívne opierky hlavy a 5 hviezdičiek naponúkal takmer nik v rámci nižšej strednej triedy za v prepočte cca 400 tis. Kč. Pneumatiky (zimné) som kúpil značkové a do servisu chodím pravidelne (i tak musím - je to na lízing).
S tými brzdami je to pri malých autách celkom pravda, ale myslím, že len do chvíle pokým tam niekto nenapakuje celú rodinu i s batožinou ...
Čiže v tej hmotnosti ma tá napakovaná Fábia i predbehne. A dokonca ma už jeden "športovec" trhol na Fábii HTP asi 170-kou. Samozrejme z kopca : ).
A čo sa týka toho servisu. Osobne nepovažujem za žiadnu výhodu, že nemusím po ukončení záruky chodiť do značkového (resp. autorizovaného) servisu. Pri tých celkových nákladoch na vozidlo ide o takmer zanedbateľnú položku a určite mi nestojí za to riskovať život celej rodiny za "výhodu", že si môžem meniť olej sám, resp. u kamaráta.
tak kíju vobec nemam a ani nechcem mat :-)
nemam proti kiji nic, mozno jej tisko fandim, lebo ponuka moznost kupy dobreho auta aj slabsim rodinam, ale osobne ju nemusim kupovat.
Este som nevidel ABS na bubnoch...nieco mi uniklo?