Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil ji v tom jeden z prodejců: Havex Auto postavil takových fabií 150 pro státní úřady. Teď jsou z nich roční zánovní kombíky, silné lákadlo pro šetřivé řidiče.
Zpět na článek
6. 10. 2014 09:03
6. 10. 2014 10:17
6. 10. 2014 10:28
6. 10. 2014 11:23
6. 10. 2014 14:31
6. 10. 2014 15:55
6. 10. 2014 16:14
6. 10. 2014 18:16
6. 10. 2014 09:03
zdaneni
ještě bych pochopil, ze je CNG malo zdanene (proc je vůbec zdanene??), ale hlava mi nebere, proc je benzin zatizen o 30% vetsi spotrebni dani oproti rakovinotvorne nafte.

kdy někdo zazaluje CR a potažmo celou EU za zvyhodnovani paliva, které produkuje rakovinotvorne castce a jedy NOx ??
Rozbalit vlákno
21
6. 10. 2014 10:17
Re: zdaneni
Paradoxně nejnižší spotřební daň ze všech ropných paliv má to nejhorší - mazut.
Mimochodem, EU plánovala reformu spotřebních daní založenou na tzv. emisích CO2 a to by razantně zvýšilo spotřební daně u CNG a LPG, trochu by na tom vydělal benzín. Ale nakonec to asi státy blokly, takže jsem zvědavý, jak to nakonec bude.
6. 10. 2014 10:28
Re: zdaneni
obavam se, ze neslo o to, ze by paliva mely byt zdanena stejne podle CO2, ale o to, ze MINIMALNI dan by mela byt nastavena stejne prave s ohledem na CO2.
takze minimalni spotreni dan na naftu by byla vyssi nez na benzin, ale stat by moh stejne benzin zdanit vic, coz tak nejspis udela a stat bude dal zvýhodňovat naftu.

pro neznale - litr nafty vyprodukuje cca o 10% vic CO2 nez litr benzinu.
a vzhledem k tomu, ze benzin ma cca o 20% vyssi spotrebni dan nez nafta (u nas), vysledne zatizeni spotrebni dani u benzinu je u nas cca o 30% vyssi nez u nafty.
a k tomu si pripocitejte rakovinu a jedy NOx, co jdou z naproste vetsiny naftových motoru, a tak je pro me nepochopitelne, proc snad všechny staty EU zvyhodnuji naftu oproti benzinu.
byt danove zatizeni benzinu obdobne jako danove zatizeni nafty, tak si naftove osobní auto koupi jen ten největší dunihlav a nam vsem by se dýchalo mnohem lip...
6. 10. 2014 11:23
Re: zdaneni
Mně to říkat nemusíš. Kdyby nebylo spotřebních daní, jezdíme všichni na benzín, jako v USA.
6. 10. 2014 14:31
Re: zdaneni
V USA také daní paliva. Jen je naopak benzín daňově zatížen méně než nafta. Shodou okolností to myslím nemá daleko od zdanění dle výhřevnosti.
6. 10. 2014 15:55
Re: zdaneni
No jo, v průměru 2,9 Kč/l (komplet zdanění včetně sales tax) ... to je skoro stejné, kolik zaplatím já za spotřební daň a DPH ze spotřební daně u "daňově zvýhodněného" LPG. A když přičtu zbylé DPH, jsem nad úrovni zdanění benzínu v Kalifornii, kde se benzín daní nejvíce v celých USA - "hrozivými" 4 korunami za litr (u nás včetně DPH skoro 19 Kč za litr).
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
7. 10. 2014 10:05
Re: DÍZL JE SRAČKA A UBOŽÁK TEN KDO NA NĚJ JEZDÍ
jj
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]

NEJLEPŠÍ ALTERNATÍVOU JE LPG

= LPG [odkaz] [odkaz] je SUPER !!
= LPG je RAKABEZPRAŠNÉ !!
= LPG je LEVNÉ a JEZDÍ SKVĚLE !!
= PŘESTAVKA JE SNADNÁ !! MILIONKRÁT UŽ ODZKOUŠENÁ A ČERPAČEK [odkaz] JAKO MUCH [odkaz] !!

CNG JE NÁSTROJ €JROKROCANŮ JAK ZABRZDIT ELEKTROMOBILY [odkaz] !! A TO NECHCEME PROTO PRIMÁRNĚ PODPORUJEME ELEKTROMOBILY A FUKUJEMECNG ;-)

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
6. 10. 2014 12:14
Re: DÍZL JE SRAČKA A UBOŽÁK TEN KDO NA NĚJ JEZDÍ
Nemluvě o tom, kolik váží litr nafty a litr benzínu.
6. 10. 2014 12:43
Re: DÍZL JE SRAČKA A UBOŽÁK TEN KDO NA NĚJ JEZDÍ
Nafta se zvyhodnuje protoze:
1) nakladni doprava a jeji loby - tankovani v obrovskem mnozstvi pro tranzitujici kamiony
2) socialni charakter nafty - nafta vozi duchodce v autobusech, sanitkach a pohrebnich vozech, sklizi urodu na polich - loby zemedelcu a rozvazi potraviny po republice - zese jsme u bodu 1
3) z toho potom benzin vychazi jako rozmar bohatych lidi, ktere jde dobre oskubat
4) nikde tam neni ekologicke ani zdravotni hledisko
6. 10. 2014 14:02
Re: DÍZL JE SRAČKA A UBOŽÁK TEN KDO NA NĚJ JEZDÍ
tak zrovna bod 3) je presne opacne
naftou jezdi naprosta většina stredne a vysoce prijmovych lidi at uz naftovými dvoulitry, nebo 6-8 valcovymi 3-4 litry. samozrejme, par tehle lidi vlastní pro potechu i benzinovy auto, ale az jako 3-4 v rade.
naopak většina nízkopříjmových jezdi s benzinovym autem
6. 10. 2014 14:09
Re: DÍZL JE SRAČKA A UBOŽÁK TEN KDO NA NĚJ JEZDÍ
nj, prizivuji se na situaci
6. 10. 2014 14:25
Re: DÍZL JE SRAČKA A UBOŽÁK TEN KDO NA NĚJ JEZDÍ
To je však důsledek výhodnosti nafty. Jde hlavně o nákladní dopravu, ta stojí na naftě. Mohli by však ulevit oběma palivům stejně. Když jedno palivo zvýhodníš, motivuješ lidi ho používat. Ta možnost tu je a není zase tak bolestivá. Větším daňovým zatížením benzínu stát podle mne mnoho nezískává.
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
7. 10. 2014 10:19
Re: NEJVÝHODNĚJŠÍ JE LPG !! JEZDÍME NA LPG
ano
= LPG [odkaz] [odkaz] je SUPER !!
= LPG je RAKABEZPRAŠNÉ !!
= LPG je LEVNÉ a JEZDÍ SKVĚLE !!
= PŘESTAVKA JE SNADNÁ !! MILIONKRÁT UŽ ODZKOUŠENÁ A ČERPAČEK [odkaz] JAKO MUCH [odkaz] !!

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]

CNG JE NÁSTROJ €JROKROCANŮ JAK ZABRZDIT ELEKTROMOBILY [odkaz] !!

PRIMÁRNĚ PODPORUJEME ELEKTROMOBILY !! FUCKCNG !! ;-)
6. 10. 2014 14:36
Re: NEJVÝHODNĚJŠÍ JE LPG !! JEZDÍME NA LPG
Zatímco zážehové motory spalující benzín produkují čistý vzduch s trochou vůně lučního kvítí. >:-[]
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2014 16:21
Re: NEJVÝHODNĚJŠÍ JE LPG !! JEZDÍME NA LPG
>:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
7. 10. 2014 10:06
Re: WinDiesel je LHÁŘ ZAPRODANEC A VYGUMOVANEC !!
DIUŽDOHAJZLU ZPÁTEČNÍKU !!! ZAPRODANČE !!! TY ROPNÁ SRAČKO !! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
7. 10. 2014 10:34
Re: WinDiesel je LHÁŘ ZAPRODANEC A VYGUMOVANEC !!
Neprodukuji, ale uz v EU3 s pomerne levnym katalyzatorem ohratym na provozni teplotu maji tak ciste splainy, ze diesel to prekonal az o 20 let u EU6.
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2014 16:26
Re: WinDiesel je LHÁŘ ZAPRODANEC A VYGUMOVANEC !!
Buď jsi hlupák nebo lhář. Pokud to nevíš, Euro 5 a Euro 6 mají na zážehové i vznětové motory velice podobné nároky co se týče NOx. Ovšem zatímco všechny nafťáky mají DPF ty rakovino, tak benzín ani jediný a víme velice dobře co produkují různé ty "ekoboosty" a TSI.
Takže pokud toto nevíš, jsi hlupák.
Pokud to ovšem víš, rakovino, a úmyslně tady kecáš hovadiny a nepravdy, jsi lhář.
6. 10. 2014 17:11
Re: WinDiesel je LHÁŘ ZAPRODANEC A VYGUMOVANEC !!
posilam ti odkaz, kde snad pochopíš nekolikanasobny rozdil v NOx mezi benzinem a dyzlem az do euro V vcetne. (u eura V nafta 3x vic NOx nez benzin)
pravda, euro VI uz priblizuje benzin i naftu, ale dyzl ma stále emisi NOx o 1/3 vic nez benzin.
většina rakovinometu u nas je ovšem euro IV a min, tedy 3x az 4x vic jedu nez benzin se stejnou normou, o rakovinotvorných sazi ani nemluve.
kdyby jsi tabulku nepochopil, tak se ozvi, budu se ti ji snazit polopaticky vysvětlit, i když v tvym pripade si nejsem jisty pozitivnim výsledkem ...

[odkaz]
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
7. 10. 2014 10:09
Re: WinDiesel je LHÁŘ ZAPRODANEC A VYGUMOVANEC !!
tak tak s ropnejma ***ma je potřeba bojovat :yes: [odkaz] [odkaz]
6. 10. 2014 18:07
Re: WinDiesel je LHÁŘ ZAPRODANEC A VYGUMOVANEC !!
Euro 5: dieselové motory 0,18 g/km, zážehové motory 0,06 g/km. Asi jsi měl nějakou jinou matematiku, ale podle je pro diesel 3krát benevolentnější.
Euro 6 dieselové motory mají pro NOx limit, které plnila Škoda Fabia se zážehovými motory už v době uvádění na trh (1999/2000), tj. před 15 lety a přitom neprodukovala žádné pevné částice.
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
7. 10. 2014 10:08
Re: WinDiesel je LHÁŘ ZAPRODANEC A VYGUMOVANEC !!
jak se ti to líbí prde >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - jozephko
6. 10. 2014 09:05
Pekne vidieť, ako rozmýšľajú úradníci
Efektívnosť používania štátnych peňazí je pre úradníka neznámy pojem. Prerobiť 150 áut na zemný plyn a potom na nich najazdiť len 10 až 15 000 km, to sa nedá povedať inak než vyhadzovanie peňazí. Alebo skôr "odklon" peňazí pre vybraných úradníkov. Najskôr pri kúpe nových áut, potom pri prerobení na zemný plyn a nakoniec pri ich predaji.
Čo je to za rozum, predávať auto po 1 roku po najazdení 15.000 kilometrov? Navyše v štátnej správe?
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2014 09:21
Takze si to shrnem...
Statni instituce si pronajme na JEDEN rok usporna auta... na kazdem najede cca 8500 km. Pri polovicnich naklademch na PHM na 1km, pokud skutecne ty auta jezdila pouze na plyn, tak pri udavane uspore 1,1 Kc na km to udela za rok na tom aute usporu cca PHM 9350 Kc. Nebudeme si ale nalhavat, ze to vzdy jezdilo na plyn. A nebudem ani skaredi a rekneme , ze to jezdilo 2/3 na plyn... to je uspora uz jen 6233 kc za rok. Pri 150 autech to je tedy celkem cca 935.000 Kc. Cislo to je pekne... ale pouze zdanlive. Neverim totiz tomu, ze pronajem techto aut byl cenove vyhodnejsi, nez pronajem aut identickych bez plynove vestavby a upravy... Kdyz si vezmeme cenu prestavby na CNG nejakych cca 40.000 Kc (jako ze temer nejlevnejsi) a rozpocitame ji na leasing na 3 roky, tak nam zvedne mesicni najem vozu o cca 1100 Kc mesicne. Pri 150 autech za rok to je rovne 2 miliony Kc. Statni instituce tudiz touto atrakci prodelala cca 1.065.000 Kc. A proc? Protoze navratnost takoveto prestavby je az pokud ujedete cca 40 tisic km (na porizovaci cenu a usporu to je drive ve 36 tis, ale je treba brat v potaz take pravidelny servi, co neco stoji). Takze tato statni instituce by skutecne setrila, az pokud by ty auta pri tom jejich najezdu, vlastnila a provozovala necelych 5 let.... A to by jeste musely nonstop jezdit na plyn. Jinak se navratnost prodluzuje... pri nasim uvazovanem 2/3 najezdu na plyn na nejakych 60 tisic km a 7 let provozu. Ano, auta to jsou dobra, usporna a maji smysl, ale ne tak, jak zde byla pouzita... staly nas, jako poplatniky, minimalne o 1mil vice, nez by nas stalo jine reseni. Zaver at si kazdy udela sam...
Rozbalit vlákno
5
6. 10. 2014 09:36
Re: Takze si to shrnem...
Hlavně CNG je výhodnější díky nižšímu zdanění. Ona cena benzinu bez daní je asi 16 Kč, CNG bez DPH 20 Kč.. a teď si to přepočítejte. Pro státní úřady jsou zdaně z paliva jen přesouváním penez mezi škatulkama.. Bohužel náš stát tak "přemýšlet" nedokáže.

Ve finále by možná vyšlo výhodněji, kdyby si nasmlouvali taxislužbu, o veřejné dopravě v kombinaci s taxi.. ani nemuvě..
6. 10. 2014 10:06
Re: Takze si to shrnem...
dobry poznatek
takze stat sice usetril na benzinu, ale na druhou stranu vybral min na spotrebni dani a vlastne i DPH (z te spotrebni dane). k tomu ještě zacaloval prestavbu na CNG.
takze ve skutecnosti minus pro statni pokladnu, ale to urednika evidentne netrapi.

takze jen tak orientacne 150 fabii po 8500km, spotřeba 6 litru/100km = 76500 litru.
spotrebni dan z litru benzinu 12.84kc, tedy 982260 krat 1.21 DPH = 1188534kc.

tedy stat sam sobe usetril cca 1 mega za benzin, ale zaroven cca o 1 mega vybral min na danich. a k tomu prodělek za rocni pronajem.
jdu blejt vazeni...
6. 10. 2014 11:47
Re: Takze si to shrnem...
...cena CNG je závislá na ceně vstupní suroviny, tzn. plynu.
Naše firemní plnička například umí za 13Kč s rezervou...
Takže není návratnost jako návratnost...
6. 10. 2014 14:26
Re: Takze si to shrnem...
Jenže nezapomeň pořád na to, že to co sežere na 100 kilometrů 5 kilo CNG potřebuje 7 litrů benzínu. Tudíž i v tom základu je 5*20 pořád míň jak 7*16.
Osobně si myslím, že CNG je fajn, ale z prvovýroby a k motoru co je jednoduchej - jako třeba 1.4 od Fiatu, žádný turbo a nic, asfalt to netrhá, ale jede to a nic se na tom nekazí, ani s ventilama to nemá problém.
Ale daleko větší budoucnost má asi LNG - přeci jen je pod daleko nižším tlakem a ve stejně velké nádrži jako jsou ty dnešní na CNG má o dost větší dojezd.
Nevýhodou je, že auto s ním v nádrži prostě nemůže jen tak někde delší dobu stát.
6. 10. 2014 12:47
Re: Takze si to shrnem...
Taky jsem to to nepobral proc na 8500km a jeden rok potrebuji CNG, ale jake tam byly podminky ve smlouve to vi jenom Urad a Havex. Je mozne, ze pronajem byl, jako za klasickou verzi s tim, ze to Havex po roce proda za vic, nez za klasickou verzy a jeste na tom vydela?
6. 10. 2014 10:24
Škoda slabého motoru
Škoda, že je ten motor na plyn tak slabý, chtělo by to aspoň šestnáctistovku, optimálně dvoulitr, jenže nic z toho se do faceliftovaných dvojkových Fabií bohužel nemontovalo.
Jsem taky zvědavý, jestli to vydrží ta ventilová sedla. Volkswagen už kvalitu hlavy určitě osekal a v kombinaci s nutností více vytáčet motor to asi nebude optimální.
Jsem zvědavý, jestli dvojková Fabia dostane nějaké tovární plynové verze. Ale myslím si, že ne, vždyť u současné generace ignorovali originální LPG, které sourozenci Ibiza i Polo mají.
Rozbalit vlákno
2
6. 10. 2014 10:35
Re: Škoda slabého motoru
však to o tech sedlech pisou.
vydrzi to 100tis km, pak se musí udelat rozborka a sborka motoru za nejakych 10tis kc.
ja bych cekal, ze po 100tis km je motor dobře zajetej a ma dalších 200tis před sebouo, a ne ze se musí udelat generálka...
6. 10. 2014 11:18
Re: Škoda slabého motoru
Existují motory, kde se výfukové ventily zaklepou do sedel klidně po 30 tkm ... těch 100 tkm a cena 10 tisíc za odolnější hlavu mi přijde v pohodě. Ale obvávám se, že koncern kvalitu hlav stále osekává a co vydržela hlava z 10 let staré Fabie, nemusí vydržet hlava 2 roky staré Fabie. Kór když se ten motor při provozu na plyn musí docela dost vytáčet, aby to jelo.
BTW Do originálních vestaveb CNG i LPG dává koncern vždy jinou hlavu a často u motoru "zkrouhne" výkonovou křivku ve vyšších otáčkách.
Avatar - fOE
6. 10. 2014 14:35
"Budeme jezdit za půlku?"
Zasadni problem je v polozeni spatne otazky, otazka:"Budeme jezdit za půlku?" postrada smysl. Nebudete, protoze nemusite, a nemusite protoze si za tuto skrytou reklamu muzete doprat jezdit jako pani, na klasiku benzin/naftu >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
6. 10. 2014 16:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
6. 10. 2014 18:16
Re: otázka
S HTPéčkem by ten výkon byl už dost tragický.
Nejlepší koncernové motory na plynná paliva jsou 1.6 16V (např. Polo BiFuel) a 2.0 8V (např. Caddy Ecofuel) ... mají taky příčné chlazení hlavy, pro originální vestavby plynových systémů mají hlavu z ještě odolnějších materiálů než ve standardu a nemusí na dálnici točit tolik otáček. Do faceliftované Fabie se bohužel nemontují, ta čtrnáctistovka je asi fakt z nouzectnost.
Avatar - KubikCv
7. 10. 2014 00:27
Ojetiny z říše
A není lepší místo přestavbový Fabie koupit něco prověřenýho od sousedů? Známej má Astru G 1.6 (myslím 16v) kombi...z Německa. Tovární CNG,nádrže pod podlahou kufru (dno kufru je cca o 2cm vyšší),nádrž na benzín jen 10l. Nevím přesně kolik ty nádrže mají,ale dojezd má snad vyšší než Multipla CNG.
Rozbalit vlákno
0