Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Favorit se měla vyrábět i jako sedan, podívejte se

Nový magazín Auto Tip Klassik zveřejnil fotografie unikátního Favoritu se stupňovitou zádí, který vznikl jen ve dvou pojízdných prototypech.
Zpět na článek
11. 9. 2012 08:27
11. 9. 2012 09:14
11. 9. 2012 09:35
11. 9. 2012 15:03
11. 9. 2012 22:13
11. 9. 2012 22:15
11. 9. 2012 22:20
11. 9. 2012 22:27
12. 9. 2012 07:37
11. 9. 2012 09:44
11. 9. 2012 10:14
11. 9. 2012 15:28
15. 9. 2012 12:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 9. 2012 14:34
11. 9. 2012 21:41
11. 9. 2012 10:06
11. 9. 2012 10:36
11. 9. 2012 11:45
11. 9. 2012 13:07
11. 9. 2012 13:24
11. 9. 2012 13:54
11. 9. 2012 17:29
11. 9. 2012 22:31
11. 9. 2012 23:06
12. 9. 2012 06:42
12. 9. 2012 07:41
12. 9. 2012 08:12
12. 9. 2012 19:34
11. 9. 2012 11:22
11. 9. 2012 23:08
11. 9. 2012 11:31
11. 9. 2012 12:18
11. 9. 2012 17:38
11. 9. 2012 17:54
12. 9. 2012 08:08
12. 9. 2012 14:38
15. 9. 2012 22:13
8. 5. 2017 13:34
12. 9. 2012 20:26
15. 9. 2012 18:38
Avatar - 3_diamanty
11. 9. 2012 08:22
uvazovalo sa aj o favorite coupe a felicii sedan
[odkaz]

dole v clanku je par viet o tom
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Choochoo
11. 9. 2012 08:33
Re: uvazovalo sa aj o favorite coupe a felicii sedan
Skoda Ahoj, nepredstavuje pomijive modni trendy.
To jsou ty otrepany frky neumetelu, kdyz rikam nechci, rikam ze to neumim >:-[]
Avatar - Choochoo
11. 9. 2012 08:27
Sedan
Nevim jestli elegantni, ale spis je to 500l za cenu slusne odporneho designu. :no: Zlatej kombik. :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - pumpkin
11. 9. 2012 09:14
Re: Sedan
Dizajn Favorita je skôr sila zvyku. Podľa mňa to nie je o nič horšie ako vtedajšia konkurencia, napr. Racer/Kadett sedan alebo Regata.
Avatar - Slavek-TDM
11. 9. 2012 09:35
Re: Sedan
A hlavne by sedan pasoval na nektere trhy, ktere ho vyzadovaly.
11. 9. 2012 15:03
Re: Sedan
Fabia Sedan sa na tieto trhy nedostala - Blizky vychod, Azia,... takze tak aj skoncila.
11. 9. 2012 22:20
Re: Sedan
Nemyslíš náhodou Avia >:D >:D >:D >:D ... když už, tak aSia ... taková minidrobnost
Avatar - Hotwire
12. 9. 2012 07:37
Re: Sedan
po slovensky Ázia ;-) takze to mal dobre
Avatar - Ronault.
11. 9. 2012 09:44
Re: Sedan
On komentuje jen design sedanu a ten je oproti hb a Formanu opravdu hrozný.
Avatar - Choochoo
11. 9. 2012 10:14
Re: Sedan
Tak tak, kdyz jsem se znova podival, tak se nojim, rici ze jsem snad nioc hnusnejsiho nevidel. To mi samozrejme Favorit a Forman vubec nevadi ;-) Ano nekde frci sedany, ale to musi byt "sedany". Vzdyt to na uvodni fotce vypada jak 4dverovy pick-up :no:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 9. 2012 12:33
Re: Sedan
Existuje.... Prva generacia Thalie.... Dizjanova pathalia
11. 9. 2012 14:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Avantime
11. 9. 2012 21:41
Re: Sedan
Tak tak. Daň za zachování dílů z hb, což zpravidla končí katastrofou.

Jinak je to exotické a neokoukané, proto jistým způsobem přitažlivé. Klasický hatchback je však stále pohledným vozem :yes:
11. 9. 2012 09:39
Tenhle článek má nulovou hodnotu
ale to není žádno novinka tohleto. Škoda také uvažovala, že bude dělat Felicii sedan a taky z toho nic nebylo. Navíc je to šeredné jak noc. Hezčí koncept byl třídveřový Favorit, který je vystavený v muzeu Škoda auto
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
11. 9. 2012 17:28
Re: Tenhle článek má nulovou hodnotu
Favorit coupé naozaj vyzeral k svetu. Ale od trojdveráku lady samara by ho odlišovali lupou.
11. 9. 2012 10:06
este ze tak...
Chvalabohu ze to nepustili do serie! Vyzera ako keby niekto chytil zadne celo a potiahol ho o pol metra. Otrasny dizajn...
Rozbalit vlákno
4
11. 9. 2012 18:02
Re: este ze tak...
skodovka a sedany to proste nejde k sobe. koukni na fabii sedan. to je na bliti jeste vic nez tohle facko. nebo superb to je taky na zvraceni. kombiky to je jina to jim jde, ale jsou ty extra sikmy zadky jeste kombiky?
11. 9. 2012 18:27
Re: este ze tak...
Ty si múdry jak Šalamúnove gate... Škoda a sedan k sebe pasovali vždy, že to v istej dobe nezvádali, je iná vec.
12. 9. 2012 02:21
Re: este ze tak...
ale to jeste byla prava skoda.
11. 9. 2012 22:26
Re: este ze tak...
A Š 1000 - 130 bylo co, to nebyly sedany? Neřiké... >:D >:D >:D
Avatar - Ada je zase tady
11. 9. 2012 10:17
Fešák!
pro nagelovanou generaci je to ale asi poněkud nezvyklé, protože v jejich makovicích jsou krásné vozy jen ty s designem ocucaného bonbónu a za předpokladu, že mají co největší kola. :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Choochoo
11. 9. 2012 10:36
Re: Fešák!
Trochu mimo, ale taky nazor. Skoda jen ze do toho nefrkli nejakej tuzexovy diesel z dovozu, ne? >:-[]
11. 9. 2012 11:45
Re: Fešák!
Pár Favoritů s dieslem jezdí (ano s dieslem z dovozu, tehdy Německa). :-!
Avatar - Choochoo
11. 9. 2012 13:07
Re: Fešák!
Dik za info, jsem nevedel. Neco blizsiho o motoru?
11. 9. 2012 13:24
Re: Fešák!
Tuším, že to byla stará 1.9 D od VW, jak říkal majitel. Je to už asi 15 let, co jsem to auto viděl.
Avatar - Choochoo
11. 9. 2012 13:54
Re: Fešák!
To mohlo byt celkem zajimavy na tu dobu, lehky, snad i usporny ;-) Kdyby to bylo v kombiku, tak to mohlo byt docela zajimavy pracovni auto.
Avatar - gld
11. 9. 2012 17:29
Re: Fešák!
Pracovné auto? Je li libo TAZ 1500 s motorom 1.9D? >:D
11. 9. 2012 22:31
Re: Fešák!
Nic takového se nevyrábělo ani nepředělávalo, diesel je moc těžký a auto by ho neuneslo. Jestli si to doma někdo předělal je jeho problém, ale schválené to určitě nebylo. Felda má stejný skelet jako Favo a pro diesel a 1,6 musela být v přední části zesílena při zvýšení hmotnosti... Za bolševika chtěl každý dýzla, protože byla nafta za polovic a mnozí ji měli zadarmo, ale bohužel, žádné z tehdejších aut na dýzla nebylo stavěné. Jen do Volh dávali někde v Belgii staré Indennry nbo Peugeoty...
11. 9. 2012 23:06
Re: Fešák!
Bylo to normální přihlášené auto na značkách. Nějaký prototyp z MB. Stejně jako jezdí například škoda 720, která se taky nevyráběla ani neprodávala.
12. 9. 2012 06:42
Re: Fešák!
Přiznám se, že o Favoritu s dieselem jsem nikdy neslyšel, ale mohl to být nějaký funkční testovací vzorek. Od převzetí Škodovky Volkswagenem do představení Felicie 1.9 D přece jen uběhly čtyři roky...
12. 9. 2012 07:41
Re: Fešák!
Já jsem o Favoritu v dieselu slyšel, dokonce jsem ho i viděl a jezdil v něm, a to dokonce v několika kusech, všchny měli značky a tento motor zapsaný v TP. Byl to motor 1,6 D tuším z VW Golf druhé generace. Prodávali jsme je v autobazaru, kde jsem v té době pracoval...
12. 9. 2012 08:12
Re: Fešák!
A bylo to skutečně dílo fabriky nebo nějaká přestavba?
Avatar - Ronault.
12. 9. 2012 19:34
Re: Fešák!
Ádo, už se s tím smiř, jsi starý geront, který má ze života už jen to senilní nadávání na vše nové kolem sebe.
11. 9. 2012 10:34
Nejlepší byly
a jsou Tatrovky. I Škodovce museli pomáhat tatrováčtí konstruktéři. Tatraplán škodovka nebyla schopná pořádně vyrábět. Jó Kopřivnice. Škoda.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - PeterLuk
11. 9. 2012 13:53
Re: Nejlepší byly
:yes: :yes:

Dedo jazdil na 603-kách a potom na 613-kách (služobne) a neskôr mal aj vlastnú 603 a 613. Škoda, predal ich...
11. 9. 2012 18:28
Re: Nejlepší byly
Kto by to živil...
13. 9. 2012 21:40
Re: Nejlepší byly
Služebně ? Tím bych se moc nechlubil >:D
13. 9. 2012 21:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 9. 2012 14:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Avantime
11. 9. 2012 21:59
Re: Nejlepší byly
Ano! Lze říci, že Porsche nedosahoval kvalit Hanse Ledwinky, skutečného mistra a karosářského průkopníka!

Je opravdovou tragédií, že neschopný komunistický stát (rozuměj moloch, požírající kvalitní myšlenky a velebící zatuchlou, statickou tupost) pohřbil výjimečnou automobilku světového formátu, za jejíž hřebíček do rakve jsou považovány divoké privatizace 90. let... katastrofa, tragédie! Těžká ztráta pro kulturní dědictví.

Z audio-nahrávky v následujícím odkazu jsem přímo nadšen [odkaz] (dole)
11. 9. 2012 22:23
Re: Nejlepší byly
Tatra žila dlouhé roky z podstaty a odbytu do SSSR a Indie, kam se nesměla vozit auta ani motorky překypující moderní technikou, jelikož mužik ani oturbanovaný Ind by je nedokázal opravit... ;-) A vyrábět stále dávno překonanou konstrukci hlučného a rozchlastaného vzducháče vzadu, to skutečně nemělo budoucnost... :-)
Avatar - Avantime
11. 9. 2012 22:46
Re: Nejlepší byly
Pokud by vývoj pokračoval plynule (i když nemá smysl uvažovat "co by, kdyby"...), Tatra by mohla z hlediska prestiže (minimálně) konkurovat Porsche. Mohlo jít o historickou, prestižní automobilku s bohatými zkušenostmi.

I o proslulém VW Type 1 se říká, že se v jeho případě Porsche inspiroval (pro urychlení vývoje) u Tatry; Hitler měl z Tater obavy, aby neohrožovaly jeho produkci; T 603, pokud by si ponechala natáčecí přední světlomet, měl by její výrobce na kontě další triumf... stále si myslím, že je její osud katatrofou.
11. 9. 2012 23:53
Re: Nejlepší byly
Hitler bral tatru jako nemeckou automobilku zadny strach z ni nemel vzdyt byla v protektoratu. Ledwinka byl rakousky krajan z Porsche a jako mladi muzi (neco pres 20) spolecne planovali levne auto. Uplne nesmysli tu pises. Tatra by mohla konkurovat jen tehdy porsche kdyby tam zustal hans ledwinka, ktery jeste po valce z nesmyslneho vezeni jen protoze byl nemec pomahal tatre. Jeho syn erich se podilel na slavne tatra 87. Cesi tam podobne jak dneska ve skodovce montovali kola a umyvali podlahy
Avatar - Avantime
12. 9. 2012 00:31
Re: Nejlepší byly
Úplné nesmyslY to nejsou. Krom toho s Němci máme společného možná více, než si myslíme...
11. 9. 2012 22:25
Re: Nejlepší byly
Apropó - Porsche byl v první řadě konstruktér a ne karosář, na to jsme zde měli třeba Sodomku atd... A západ Pininfarinu atd... >:D
Avatar - Avantime
11. 9. 2012 22:50
Re: Nejlepší byly
Mluvil jsem o Ledwinkovi, což byl vlastně taky spíš konstruktér... podstatu příspěvku to ale nemění, každopádně díky za poupravení ;-)

Češi jsou chrabrý národ, jen si to mnozí neuvědomují... jejich potenciál je dušen pod pokličkou předsudků a několika dekád mentální dekadence.
11. 9. 2012 23:41
Re: Nejlepší byly
Porsche i ledwinka byli nemci a pracovali spolu na levnem aute kdo komu vzal napad je uz dneska tezko zjistit v kazdem pripade cesi ledwinku strcili do basy, protoze byl nemec a od vw si vymohli odskodneni za ukradnuty napad od toho zleho nemce. Bez ledwinky tatra uz nikdy nemela svetovy uspech
11. 9. 2012 22:19
Re: Nejlepší byly
Co to zase kecáš za pitominy... ;-)
11. 9. 2012 11:22
Tudor
Podľa mňa je škoda, že nešiel do výroby TUDOR, odvodený od Superba. To bolo fakt pekné auto...
Rozbalit vlákno
1
11. 9. 2012 23:08
Re: Tudor
Souhlas, Tudora bohužel Škodovce zatrhlo Audi, aby nekonkuroval jejich kupé, mimochodem ne tak elegantním. Např. zde: [odkaz]
11. 9. 2012 11:31
alfa 164
z niektorych pohladov tak trochu alfa 164
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hijack
11. 9. 2012 12:18
Ruska sestra?
Myslim ze 2109 Samara mala k Favoritke asi najblizsie. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
11. 9. 2012 13:04
No, proč to nepřipomenout...
Škoda Favorit s karoserií sedan je dávno známá věc, poprvé se o něm psalo a zveřejňovaly jeho fotky už někdy na podzim 1989 a od té doby mnohokrát znovu. Ale proč to nepřipomenout, když jsou k dispozici nové fotky, že. Auto je to opravdu ošklivé. Je to dáno krabicoidním půdorysem zádě, který se kvůli unifikaci s kratším hatchbackem směrem dozadu vůbec nezužuje. Prostě krabice. Ale ta nabídka prostoru i objem a přístupnost kufru je obdivuhodná. Nejhezčí byl ale stejně hatchback, o tom žádná. Když si člověk uvědomí, s jakými obrovskými omezeními museli designéři Bertoneho pracovat... Například vůbec nemohli pochopit, proč musí být použity zastaralé vysoké světlomety s ostrými rohy. "Když vám dodavatel odmítá vyrobit modernější, zvolte jiného. Takto bude muset být náš design o 5 let zastaralý..." Evidentně nechápali, co to znamená reálný socialismus >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - gld
11. 9. 2012 17:36
Re: No, proč to nepřipomenout...
V rádiu predvčerom dávali rozhovor s konštruktérom favoritu. Pekne tam vysvetlil, ako na ženevskom autosalóne obiehali jednotlivé dizajnové štúdiá. Giugaro ich rovno vyhodil, lebo sa hanbil že ho budú vidieť robiť obchody s "komunistami", pininfarina mal tuším zmluvu exkluzívne pre peugeot a tak ponuku prijať nemohol.

Nakoniec ich zobral bertone. Vraví sa, že dizajn favoritu bol preto tak vydarený, lebo Bertone sa chcel pomstiť za ušlú zakázku na Fiat Uno. A tak si dal záležať.

Zaujímavý je tiež fakt, že karosárske verzie sedan a kombi nevznikali dodatočne, akoby si niekto mohol myslieť. Pri vtedajších postupoch, sa buď navrhlo auto na tri (resp.dve) karosérie, alebo len na jednu. Nebolo možné dodatočne "priliepať kufor" (ako si niekto predstavuje, alebo ako sa to robí dnes).
11. 9. 2012 22:18
Re: No, proč to nepřipomenout...
Ano, vraví sa, ale je to blbost. Původní tvar Fava vznikl v Česaně ještě se stadvacítkovými světly a nevyřešenými pátými dveřmi. Když ta auta pak stála za sebou, jen s obtížemi se na větší vzdálenost dalo z boku rozlišit, které je které... Bertone kastli v první řadě přepočítal na pevnost, aby se mohly použít co největší páté dveře, které měly být stejné s Formanem (tomu se Bertone bránil), původní kastle se děsně kroutila. Navrhl vnitřní interiér a dotáhl vnější tvar a detaily (prolisy dveří atd.). Ono se toho o Favu moc napovídalo, ale hromada věcí z toho není pravda...
Avatar - gld
12. 9. 2012 13:06
Re: No, proč to nepřipomenout...
To neni že "se povídalo", to sú priamo slová od šéfkonštruktéra favoritu.
11. 9. 2012 22:13
Re: No, proč to nepřipomenout...
Jo? Že si vůbec nepamatuji nic, co by Favorit v provedení sedan bylo kdekoli v odborném i neodborném tisku zveřejněno... ;-) Jen si pamatuji, že vyhrožovali s motorem 1150 ccm a ožebračenou verzi ve stylu Š 105 S pro mladé rodiny bez peněz... Ty světlomety se mi také nelíbily, ale nešlo o neochotu, jen a pouze o nedostatek peněz na změnu výroby v Autopalu Nový Jičín... Podle mne je nejhezčím Forman, ovšem vždy jde jen a pouze o subjektivní dojem. Auto se směrem vzad nezužovalo kvůli dosažení co největšího kufru, což tehdy bývala podmínka č. 1.
12. 9. 2012 06:34
Re: No, proč to nepřipomenout...
Informace o prototypech se běžně zveřejňovaly v médiích. Motoristická současnost v jednom z pozdějších čísel ročníku 1987 čii začátkem roku 1988 zveřejnila sloupek Co po Favoritu?, kde se psalo o hotovém funkčním vzorku "kupé". Sedan zůstal v tajnosti, ale jen do roku 1988, kdy vyšla kniha pánů Gregory a Jozífa "Škoda Favorit 136 L vyjíždí". Byly tam fotky funkčního vzorku 781 BK3 (hatchback) a právě sedanu, byť oba byly zakamuflované.
Avatar - Bubáq
11. 9. 2012 13:38
.. to je za hranicí debility!
Nahlížet tehdejší design z dnešního pohledu je blbost. Vyjádřit by se měli jen ti, co tehdejší dobu pamatují. A tehdejší doba byla výhradně ve znamení sedanů: nebo snad lady, moskviče, fiaty polskie, dacie, trabanty a wartburgy byly něco jiného?? Navíc, jméno Bertone je více než zárukou, že sedan byl na svou dobu opravdu hezký (o eleganci nechci mluvit, ta se objevuje až u vozů o dvě třídy výše). Vyvážené tvary, délka téměř jako u "limuzíny"... proč se opozdilo uvedení sedanu? Nejspíše pro nutné jiné naladění podvozku. Ono to za socialismu bylo dost těžké, provést jízdní zkoušky a říci, jak by měly být vyladěny pružiny a tlumiče... to bylo relativně jednoduché. Ale zajistit vývoj a výrobu nových komponentů, to byl opravdu problém. Sedan Favorit (nebo také jiné jméno, jako u kombíku?) byl na svou dobu povedený.
Rozbalit vlákno
11
11. 9. 2012 14:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - leone
11. 9. 2012 16:31
Re: .. to je za hranicí debility!
naprosto souhlasím,....na tehdejší desing je třeba nahlížet z pohledu tehdejší doby,...a tehdejších možností,....jinak symbolem auta z pohledu karoserie, vždy byl a je sedan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yes: :yes:
11. 9. 2012 16:59
Re: .. to je za hranicí debility!
No paco, fakt ti nevím. Žádná krása to neni a to ani v tehdejší době. Ano Favorit byl asi to nejlepší, co komunistický blok vyplodil. Hlavně je škoda, že před 781, tedy Favoritem neprošla do výroby Škoda 760. Řekl bych, že by nástupce vypadal rozhodně lépe :yes:
11. 9. 2012 18:29
Re: .. to je za hranicí debility!
Zvykli by sme si.
11. 9. 2012 18:34
Re: .. to je za hranicí debility!
Tak to asi určitě, v jiné barvě by možná vypadal o něco líp >:D
11. 9. 2012 22:02
Re: .. to je za hranicí debility!
Kolik ti je, že hodnotíš tu dobu? ;-) Š 760 je paskvil, který vypadal hrozně už v té době a je dobře, že se do výroby nedostal, kromě toho to byla děsná herka, u které jeden nevěděl, jestli se s ní z testovací jízdy přijede zpět po svých... Všichni v tom viděli jen patnáctistovku a jakýsi západní styl, přitom motor byl hrozný, výkon nic moc a spotřeba jako kráva... A tak bych mohl pokračovat dál se všemi "zakázanými" prototypy... :-) :-) :-)
Avatar - Pekelná Micinka
11. 9. 2012 23:29
Re: .. to je za hranicí debility!
Pokud se dívám na fotky prototypů, tak si rozhodně nemyslím, že vypadal hrozně. [odkaz]
12. 9. 2012 10:44
Re: .. to je za hranicí debility!
Co se čílíš staříku ;-) Projekt 760 vypadá rozhodně líp než v právě paskvil, co tu jezdil dalších 20 let. Narozdíl od 105/120, měla 760 vše v předu, tj mohla být modifikována do více karosářských variant :yes: Rozhodně byl technicky i designově dál než typ 742.

To, že je ti o pár let víc neznamená, že máš pravdu. Rozhodně nepatřím na tomto fóru k nejmladším účastníkům, takže můž názor k tématu je relevantní.

BTW v roce 1989 byl Favorit a jeho klony již zastaralý, jelikož srovnatelná auta (na západě) přišla o 5-8let dříve ;-)
11. 9. 2012 21:51
Re: .. to je za hranicí debility!
Zvykli jsme si na Favo a Formana včetně obou verzí Feldy, a proto nám sedan připadá divný. Není tam pořádná fotka vozu z boku, docela mi to připomíná profil Seatu Malaga od Guigara. Co mi od začátku na Favu vadilo, tak přední maska s těmi obrovskými světly, sice auto skvěle svítilo, ale estetika nic moc. Ani změna, co udělal VW s přemístěním znaku doprostřed moc nepomohla, Felda už na tom byla výrazněji lépe... Jinak to nevypadá zase tak hrozně. Jinak se do výroby nedostal kvůli penězům a malému zájmu, spíše se čekalo na kombíka, který byl prodejně velmi úspěšný pak i jako Felda Combi. Fabia sedan se také prodávala špatně... A co se týká nějakého odladění podvozku, s tím problém vůbec nebyl, ani s výrobou silnějších pružin či jinak nastavených tlumičů. U řady 105 - 130 včetně Rapida to problém nebyl, tak proč by to měl být problém u Fava?
Avatar - Choochoo
12. 9. 2012 08:26
Re: .. to je za hranicí debility!
No nevim, osobne si myslim, ze tenhle paskvil nestaci ani na design 120 s M podvozkem. To by byl krasny sedan, jen hodit motor dopredu ;-) Nejde vubec o dobu, jde o to ze kdyz neco nekam prilepis, vetsinou se to moc nepovede. Fabia Sedan je toho dukazem a jsou i horsi. Predni kapota, zadni viko kufru, pripadne hrana oken vetsinou moc na sebe nenavazujou, nebo zadni sloupek, sklo u Thalie I.gen ;-)
12. 9. 2012 09:05
Re: .. to je za hranicí debility!
U kulatého auta je naroubování ***ky problémem vždycky. U hranatého to jde bez problémů a 782 to dokazuje....
11. 9. 2012 16:11
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
11. 9. 2012 17:45
Re: Přehlídka trapnosti
Design sedanu je podle mě srovnatelný s HB a Forman je horší.

Mně zase připomíná víc než Peugeot 405 Renaulta 9 [odkaz]

Poslední boční okénko je moc velké i tehdejší poměry [odkaz]
11. 9. 2012 19:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 9. 2012 21:54
Re: Přehlídka trapnosti
Ta unifikace byla podmínkou a Bertone se jí bránil, ale nakonec se povedlo udělat kombík velmi povedený, ačkoli měl stejné páté dveře, jako Favorit... Forman byl v té době s Wartburgem Combi nejpovedenějším kombíkem ze soc, států, co se týká estetiky. Ovšem estetický dojem je vždy individuální, takže se nedá přesně určit, co je nebo není krásné, odobně také nepovažuji Jaguár Type E za nejkrásnější auto planety, přitom jím byl vyhlášen s velkou slávou... ;-)
Avatar - Choochoo
12. 9. 2012 08:22
Re: Přehlídka trapnosti
Srovnavat tenhle 4-dverovy pick-up s hodne povedenym P405 to chce hodne odvahy. Na 405 jsou videt hezky navazujici linie, kapota, hrana oken, sklon kufru. Na Sade puck-upu je krasne videt prilepeny kufr na hatch, podobne jako na Thalii I gen. Jinak sedany mam vcelku rad, jako kazdy pekne navrzeny a vyvazeny design ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
11. 9. 2012 16:26
Třasořiť
Mě to slabší než hatch/kombi přijde. Ta hmota sloupku směřovaná za zadní nápravu to dělá na pohled těžký. Je zkrátka příliš vidět, že hlavním měřítkem byla snaha o co největší zjednodušení, unifikaci. Myslím, že Favorit, dostal hatch karoserii hlavně proto, že ve Škodě chtěli něco, co by ho výrazně odlišilo od předchozího modelu. Něco, co působí víc světově. Páté dveře mají i svůj praktický rozměr, nejde přece jen o design. A také možná přišli na to, že když nabídnou i kombi, tak že vlastně sedan nebude potřeba.
Rozbalit vlákno
2
11. 9. 2012 21:56
Re: Třasořiť
Spíš ho nebylo kde vyrábět... Lidé už sedany nechtěli, pak padl režim a tím skončilo ohledně dalšího vývoje Fava vše...
Avatar - Pekelná Micinka
11. 9. 2012 23:54
Re: Třasořiť
Chceš říct, že kdyby se nezměnil režím, a bylo by ho tedy kde vyrábět, že by se dělal?
Avatar - Kolouš
11. 9. 2012 16:43
nejkrásnější je podělaná zadní lavice
škodovácký výzkum a vývoj dokáže řádně testovat i životnost sedadel poznamenaných kontaktem s člověkem zasaženým střevní chřipkou (jak dokládá foto)
paráááda
Rozbalit vlákno
3
11. 9. 2012 21:57
Re: nejkrásnější je podělaná zadní lavice
Kecáš nesmysly, fleky mohou být od čehokoli, to auto má nalítáno přes 80 000 km a bůlhví, co v tom vozili nebo co se vylilo... Nepřipadáš si jako dement s takovými kecy?
Avatar - Kolouš
12. 9. 2012 14:55
Re: nejkrásnější je podělaná zadní lavice
Jirko1, ve svem veku bys uz mohl rozenat nadsazku. Jak je videt, nerozeznas. Za dementa je tu dnes nekdo jiny...
15. 9. 2012 22:09
Re: nejkrásnější je podělaná zadní lavice
ano vy, nebot vas radoby vtip moc vtipny nebyl
Avatar - gld
11. 9. 2012 17:38
Tapacíry
Vie mi niekto logicky vysvetliť, prečo má prototyp sedanu iné výplne dverí, než štandardný favorit?
Rozbalit vlákno
1
11. 9. 2012 17:54
Re: Tapacíry
Všechno to bylo jen o penězích - Bertone navrhl interiér s tvarovými výplněmi (jejich prototypové provedení má auto na fotkách), na zavedení jejich sériové výroby ale v ČSSR nebyly peníze. Takže se musel použít klasický rovný papundekl potažený koženkou. To samé platí o tvarové protihlukové výplni stropu - místo ní musela být použito již tehdy zastaralé řešení - koženka natažená na drátech...
11. 9. 2012 23:28
Favorit - povedené auto
Mě se design Favoritu líbí. Je vidět, že je to práce kvalitního designera, který si dokonce neodpustil svůj podpis - tvar zadního blatníku podobný jako na Lamborghini Countach nebo některých Maserati.

Někdo tu kritizuje světla - ale aspoň perfektně svítil. Felicia už tak dobře nesvítila, bohužel. Jednou si nějaké zachovalé Fáčko koupím, snad ještě nebudou všechny na vrakovištích.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Pekelná Micinka
11. 9. 2012 23:51
Re: Favorit - povedené auto
Silverline vypadá velmi pěkně, i jako Forman. Ale není to už to původní "fávo" s nádechem osmdesátých let a socialismu.
12. 9. 2012 13:50
Re: Favorit - povedené auto
Presně to si taky říkám - fáčka jednou budou moc pěkné yongtimery. Nejcennější budou právě ty první ročníky v zachovalém, tuningem nezpraseném stavu. Ještě pořád jsou občas vidět neuvěřitelně zachovalé kusy bez jakýchkoliv úprav, se kterými jezdí důchodci jen v létě, takže nejsou zkorodované. Nevím proč, ale uvědomil jsem si, že nějakým nepochopitelným způsobem se mi fávo líbí vlastně víc než felda. I při všech tehdejších kompromisech z něj prostě číší ten italský "šmrnc", který (byť také moc hezká) felicia nějak ztratila.(zejména pak po faceliftu). Pan Bertone mi prostě dodnes dělá radost :-) Možná i proto, že jsme jednoho z prvních favoritů měli - v roce 1988 to byla naprostá bomba, kdo to nezažil, nepochopí >:D
13. 9. 2012 00:05
Re: Favorit - povedené auto
Jsem na tom stejně, mě se prostě Favorit líbí víc než Felda. Felicia už je taková nevýrazná a není divu, chybí jí Bertoneho rukopis. Po faceliftu byla už Felicia vyloženě škaredá, ten ohromný čumák z Oktávky se na ni nehodil. Na Favorit stačí dát nějaká hezká litá dobová kola místo plecháčů a hned vypadá skvěle i bez tuningu. A narozdíl od Škodovek s motorem vzadu už se dá s Favoritem bez problémů rozjet i bez cukání a skákání :yes:
12. 9. 2012 08:08
Pasy
vzadu nebyl prostredni pas?
Rozbalit vlákno
3
12. 9. 2012 14:38
Re: Pasy
ber to tak ze v predu si se v obci vazat nemusel a vzadu bejt nemusely vubec
15. 9. 2012 22:13
Re: Pasy
jooo, byla jina doba, a nebyl diktat bezpecnosti EU, dokonce to neznalo ani abs, esp, neplnilo nesmyslne co2, atd ;-)
8. 5. 2017 13:34
Re: Pasy
Možno je len niekde pod lavicou, lebo tam nevidím ani to kam by sa mali zapnúť tie bočné
12. 9. 2012 20:26
Je možno
že jsem ho viděl v 91 v Luhačovicích? Jsem byl malý, ale furt mi to vrtá hlavou >:D
Rozbalit vlákno
0
13. 9. 2012 10:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
15. 9. 2012 18:38
hnus
tohle bych nechtel ani zadara to bych si radsi nechal s120
Rozbalit vlákno
0