Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Favorit se měla vyrábět i jako sedan, podívejte se

99 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
[odkaz]

dole v clanku je par viet o tom
Avatar - Choochoo
Choochoo
Skoda Ahoj, nepredstavuje pomijive modni trendy.
To jsou ty otrepany frky neumetelu, kdyz rikam nechci, rikam ze to neumim >:-[]
Avatar - Choochoo
Choochoo
Nevim jestli elegantni, ale spis je to 500l za cenu slusne odporneho designu. :no: Zlatej kombik. :yes:
Avatar - pumpkin
pumpkin
Dizajn Favorita je skôr sila zvyku. Podľa mňa to nie je o nič horšie ako vtedajšia konkurencia, napr. Racer/Kadett sedan alebo Regata.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
A hlavne by sedan pasoval na nektere trhy, ktere ho vyzadovaly.
Nicco
Fabia Sedan sa na tieto trhy nedostala - Blizky vychod, Azia,... takze tak aj skoncila.
Avatar - guze
guze
Azia, co to je?
Nicco
kontinent Azie
Matej_s
Nemyslíš náhodou Avia >:D >:D >:D >:D ... když už, tak aSia ... taková minidrobnost
Nicco
sorry Asie
[odkaz]
Avatar - Hotwire
Hotwire
po slovensky Ázia ;-) takze to mal dobre
Avatar - Ronault.
Ronault.
On komentuje jen design sedanu a ten je oproti hb a Formanu opravdu hrozný.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tak tak, kdyz jsem se znova podival, tak se nojim, rici ze jsem snad nioc hnusnejsiho nevidel. To mi samozrejme Favorit a Forman vubec nevadi ;-) Ano nekde frci sedany, ale to musi byt "sedany". Vzdyt to na uvodni fotce vypada jak 4dverovy pick-up :no:
pargi
:-) :yes:
Existuje.... Prva generacia Thalie.... Dizjanova pathalia
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Avantime
Avantime
Tak tak. Daň za zachování dílů z hb, což zpravidla končí katastrofou.

Jinak je to exotické a neokoukané, proto jistým způsobem přitažlivé. Klasický hatchback je však stále pohledným vozem :yes:
xerxes
ale to není žádno novinka tohleto. Škoda také uvažovala, že bude dělat Felicii sedan a taky z toho nic nebylo. Navíc je to šeredné jak noc. Hezčí koncept byl třídveřový Favorit, který je vystavený v muzeu Škoda auto
Avatar - gld
gld
Favorit coupé naozaj vyzeral k svetu. Ale od trojdveráku lady samara by ho odlišovali lupou.
_Teddy_
Chvalabohu ze to nepustili do serie! Vyzera ako keby niekto chytil zadne celo a potiahol ho o pol metra. Otrasny dizajn...
holden_holden
skodovka a sedany to proste nejde k sobe. koukni na fabii sedan. to je na bliti jeste vic nez tohle facko. nebo superb to je taky na zvraceni. kombiky to je jina to jim jde, ale jsou ty extra sikmy zadky jeste kombiky?
Klaudius
Ty si múdry jak Šalamúnove gate... Škoda a sedan k sebe pasovali vždy, že to v istej dobe nezvádali, je iná vec.
holden_holden
ale to jeste byla prava skoda.
Jirka 1
A Š 1000 - 130 bylo co, to nebyly sedany? Neřiké... >:D >:D >:D
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
pro nagelovanou generaci je to ale asi poněkud nezvyklé, protože v jejich makovicích jsou krásné vozy jen ty s designem ocucaného bonbónu a za předpokladu, že mají co největší kola. :no:
Avatar - Choochoo
Choochoo
Trochu mimo, ale taky nazor. Skoda jen ze do toho nefrkli nejakej tuzexovy diesel z dovozu, ne? >:-[]
jossalito
Pár Favoritů s dieslem jezdí (ano s dieslem z dovozu, tehdy Německa). :-!
Avatar - Choochoo
Choochoo
Dik za info, jsem nevedel. Neco blizsiho o motoru?
jossalito
Tuším, že to byla stará 1.9 D od VW, jak říkal majitel. Je to už asi 15 let, co jsem to auto viděl.
Avatar - Choochoo
Choochoo
To mohlo byt celkem zajimavy na tu dobu, lehky, snad i usporny ;-) Kdyby to bylo v kombiku, tak to mohlo byt docela zajimavy pracovni auto.
Avatar - gld
gld
Pracovné auto? Je li libo TAZ 1500 s motorom 1.9D? >:D
Jirka 1
Nic takového se nevyrábělo ani nepředělávalo, diesel je moc těžký a auto by ho neuneslo. Jestli si to doma někdo předělal je jeho problém, ale schválené to určitě nebylo. Felda má stejný skelet jako Favo a pro diesel a 1,6 musela být v přední části zesílena při zvýšení hmotnosti... Za bolševika chtěl každý dýzla, protože byla nafta za polovic a mnozí ji měli zadarmo, ale bohužel, žádné z tehdejších aut na dýzla nebylo stavěné. Jen do Volh dávali někde v Belgii staré Indennry nbo Peugeoty...
jossalito
Bylo to normální přihlášené auto na značkách. Nějaký prototyp z MB. Stejně jako jezdí například škoda 720, která se taky nevyráběla ani neprodávala.
Sleeper
Přiznám se, že o Favoritu s dieselem jsem nikdy neslyšel, ale mohl to být nějaký funkční testovací vzorek. Od převzetí Škodovky Volkswagenem do představení Felicie 1.9 D přece jen uběhly čtyři roky...
Nery
Já jsem o Favoritu v dieselu slyšel, dokonce jsem ho i viděl a jezdil v něm, a to dokonce v několika kusech, všchny měli značky a tento motor zapsaný v TP. Byl to motor 1,6 D tuším z VW Golf druhé generace. Prodávali jsme je v autobazaru, kde jsem v té době pracoval...
Sleeper
A bylo to skutečně dílo fabriky nebo nějaká přestavba?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ádo, už se s tím smiř, jsi starý geront, který má ze života už jen to senilní nadávání na vše nové kolem sebe.
Jirik_H
a jsou Tatrovky. I Škodovce museli pomáhat tatrováčtí konstruktéři. Tatraplán škodovka nebyla schopná pořádně vyrábět. Jó Kopřivnice. Škoda.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
:yes: :yes:

Dedo jazdil na 603-kách a potom na 613-kách (služobne) a neskôr mal aj vlastnú 603 a 613. Škoda, predal ich...
Klaudius
Kto by to živil...
esenbe
Služebně ? Tím bych se moc nechlubil >:D
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Avantime
Avantime
Ano! Lze říci, že Porsche nedosahoval kvalit Hanse Ledwinky, skutečného mistra a karosářského průkopníka!

Je opravdovou tragédií, že neschopný komunistický stát (rozuměj moloch, požírající kvalitní myšlenky a velebící zatuchlou, statickou tupost) pohřbil výjimečnou automobilku světového formátu, za jejíž hřebíček do rakve jsou považovány divoké privatizace 90. let... katastrofa, tragédie! Těžká ztráta pro kulturní dědictví.

Z audio-nahrávky v následujícím odkazu jsem přímo nadšen [odkaz] (dole)
Jirka 1
Tatra žila dlouhé roky z podstaty a odbytu do SSSR a Indie, kam se nesměla vozit auta ani motorky překypující moderní technikou, jelikož mužik ani oturbanovaný Ind by je nedokázal opravit... ;-) A vyrábět stále dávno překonanou konstrukci hlučného a rozchlastaného vzducháče vzadu, to skutečně nemělo budoucnost... :-)
Avatar - Avantime
Avantime
Pokud by vývoj pokračoval plynule (i když nemá smysl uvažovat "co by, kdyby"...), Tatra by mohla z hlediska prestiže (minimálně) konkurovat Porsche. Mohlo jít o historickou, prestižní automobilku s bohatými zkušenostmi.

I o proslulém VW Type 1 se říká, že se v jeho případě Porsche inspiroval (pro urychlení vývoje) u Tatry; Hitler měl z Tater obavy, aby neohrožovaly jeho produkci; T 603, pokud by si ponechala natáčecí přední světlomet, měl by její výrobce na kontě další triumf... stále si myslím, že je její osud katatrofou.
Samuel
Hitler bral tatru jako nemeckou automobilku zadny strach z ni nemel vzdyt byla v protektoratu. Ledwinka byl rakousky krajan z Porsche a jako mladi muzi (neco pres 20) spolecne planovali levne auto. Uplne nesmysli tu pises. Tatra by mohla konkurovat jen tehdy porsche kdyby tam zustal hans ledwinka, ktery jeste po valce z nesmyslneho vezeni jen protoze byl nemec pomahal tatre. Jeho syn erich se podilel na slavne tatra 87. Cesi tam podobne jak dneska ve skodovce montovali kola a umyvali podlahy
Avatar - Avantime
Avantime
Úplné nesmyslY to nejsou. Krom toho s Němci máme společného možná více, než si myslíme...
Jirka 1
Apropó - Porsche byl v první řadě konstruktér a ne karosář, na to jsme zde měli třeba Sodomku atd... A západ Pininfarinu atd... >:D
Avatar - Avantime
Avantime
Mluvil jsem o Ledwinkovi, což byl vlastně taky spíš konstruktér... podstatu příspěvku to ale nemění, každopádně díky za poupravení ;-)

Češi jsou chrabrý národ, jen si to mnozí neuvědomují... jejich potenciál je dušen pod pokličkou předsudků a několika dekád mentální dekadence.
Samuel
Porsche i ledwinka byli nemci a pracovali spolu na levnem aute kdo komu vzal napad je uz dneska tezko zjistit v kazdem pripade cesi ledwinku strcili do basy, protoze byl nemec a od vw si vymohli odskodneni za ukradnuty napad od toho zleho nemce. Bez ledwinky tatra uz nikdy nemela svetovy uspech
Jirka 1
Co to zase kecáš za pitominy... ;-)
Riio2
Podľa mňa je škoda, že nešiel do výroby TUDOR, odvodený od Superba. To bolo fakt pekné auto...
megacruiser
Souhlas, Tudora bohužel Škodovce zatrhlo Audi, aby nekonkuroval jejich kupé, mimochodem ne tak elegantním. Např. zde: [odkaz]
robsi167
z niektorych pohladov tak trochu alfa 164
Avatar - hijack
hijack
Myslim ze 2109 Samara mala k Favoritke asi najblizsie. [odkaz]
Arese
Škoda Favorit s karoserií sedan je dávno známá věc, poprvé se o něm psalo a zveřejňovaly jeho fotky už někdy na podzim 1989 a od té doby mnohokrát znovu. Ale proč to nepřipomenout, když jsou k dispozici nové fotky, že. Auto je to opravdu ošklivé. Je to dáno krabicoidním půdorysem zádě, který se kvůli unifikaci s kratším hatchbackem směrem dozadu vůbec nezužuje. Prostě krabice. Ale ta nabídka prostoru i objem a přístupnost kufru je obdivuhodná. Nejhezčí byl ale stejně hatchback, o tom žádná. Když si člověk uvědomí, s jakými obrovskými omezeními museli designéři Bertoneho pracovat... Například vůbec nemohli pochopit, proč musí být použity zastaralé vysoké světlomety s ostrými rohy. "Když vám dodavatel odmítá vyrobit modernější, zvolte jiného. Takto bude muset být náš design o 5 let zastaralý..." Evidentně nechápali, co to znamená reálný socialismus >:D
Avatar - gld
gld
V rádiu predvčerom dávali rozhovor s konštruktérom favoritu. Pekne tam vysvetlil, ako na ženevskom autosalóne obiehali jednotlivé dizajnové štúdiá. Giugaro ich rovno vyhodil, lebo sa hanbil že ho budú vidieť robiť obchody s "komunistami", pininfarina mal tuším zmluvu exkluzívne pre peugeot a tak ponuku prijať nemohol.

Nakoniec ich zobral bertone. Vraví sa, že dizajn favoritu bol preto tak vydarený, lebo Bertone sa chcel pomstiť za ušlú zakázku na Fiat Uno. A tak si dal záležať.

Zaujímavý je tiež fakt, že karosárske verzie sedan a kombi nevznikali dodatočne, akoby si niekto mohol myslieť. Pri vtedajších postupoch, sa buď navrhlo auto na tri (resp.dve) karosérie, alebo len na jednu. Nebolo možné dodatočne "priliepať kufor" (ako si niekto predstavuje, alebo ako sa to robí dnes).
Jirka 1
Ano, vraví sa, ale je to blbost. Původní tvar Fava vznikl v Česaně ještě se stadvacítkovými světly a nevyřešenými pátými dveřmi. Když ta auta pak stála za sebou, jen s obtížemi se na větší vzdálenost dalo z boku rozlišit, které je které... Bertone kastli v první řadě přepočítal na pevnost, aby se mohly použít co největší páté dveře, které měly být stejné s Formanem (tomu se Bertone bránil), původní kastle se děsně kroutila. Navrhl vnitřní interiér a dotáhl vnější tvar a detaily (prolisy dveří atd.). Ono se toho o Favu moc napovídalo, ale hromada věcí z toho není pravda...
Avatar - gld
gld
To neni že "se povídalo", to sú priamo slová od šéfkonštruktéra favoritu.
Jirka 1
Jo? Že si vůbec nepamatuji nic, co by Favorit v provedení sedan bylo kdekoli v odborném i neodborném tisku zveřejněno... ;-) Jen si pamatuji, že vyhrožovali s motorem 1150 ccm a ožebračenou verzi ve stylu Š 105 S pro mladé rodiny bez peněz... Ty světlomety se mi také nelíbily, ale nešlo o neochotu, jen a pouze o nedostatek peněz na změnu výroby v Autopalu Nový Jičín... Podle mne je nejhezčím Forman, ovšem vždy jde jen a pouze o subjektivní dojem. Auto se směrem vzad nezužovalo kvůli dosažení co největšího kufru, což tehdy bývala podmínka č. 1.
Sleeper
Informace o prototypech se běžně zveřejňovaly v médiích. Motoristická současnost v jednom z pozdějších čísel ročníku 1987 čii začátkem roku 1988 zveřejnila sloupek Co po Favoritu?, kde se psalo o hotovém funkčním vzorku "kupé". Sedan zůstal v tajnosti, ale jen do roku 1988, kdy vyšla kniha pánů Gregory a Jozífa "Škoda Favorit 136 L vyjíždí". Byly tam fotky funkčního vzorku 781 BK3 (hatchback) a právě sedanu, byť oba byly zakamuflované.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Nahlížet tehdejší design z dnešního pohledu je blbost. Vyjádřit by se měli jen ti, co tehdejší dobu pamatují. A tehdejší doba byla výhradně ve znamení sedanů: nebo snad lady, moskviče, fiaty polskie, dacie, trabanty a wartburgy byly něco jiného?? Navíc, jméno Bertone je více než zárukou, že sedan byl na svou dobu opravdu hezký (o eleganci nechci mluvit, ta se objevuje až u vozů o dvě třídy výše). Vyvážené tvary, délka téměř jako u "limuzíny"... proč se opozdilo uvedení sedanu? Nejspíše pro nutné jiné naladění podvozku. Ono to za socialismu bylo dost těžké, provést jízdní zkoušky a říci, jak by měly být vyladěny pružiny a tlumiče... to bylo relativně jednoduché. Ale zajistit vývoj a výrobu nových komponentů, to byl opravdu problém. Sedan Favorit (nebo také jiné jméno, jako u kombíku?) byl na svou dobu povedený.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - leone
leone
naprosto souhlasím,....na tehdejší desing je třeba nahlížet z pohledu tehdejší doby,...a tehdejších možností,....jinak symbolem auta z pohledu karoserie, vždy byl a je sedan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yes: :yes:
ericn
No paco, fakt ti nevím. Žádná krása to neni a to ani v tehdejší době. Ano Favorit byl asi to nejlepší, co komunistický blok vyplodil. Hlavně je škoda, že před 781, tedy Favoritem neprošla do výroby Škoda 760. Řekl bych, že by nástupce vypadal rozhodně lépe :yes:
Klaudius
Zvykli by sme si.
ericn
Tak to asi určitě, v jiné barvě by možná vypadal o něco líp >:D
Jirka 1
Kolik ti je, že hodnotíš tu dobu? ;-) Š 760 je paskvil, který vypadal hrozně už v té době a je dobře, že se do výroby nedostal, kromě toho to byla děsná herka, u které jeden nevěděl, jestli se s ní z testovací jízdy přijede zpět po svých... Všichni v tom viděli jen patnáctistovku a jakýsi západní styl, přitom motor byl hrozný, výkon nic moc a spotřeba jako kráva... A tak bych mohl pokračovat dál se všemi "zakázanými" prototypy... :-):-):-)
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Pokud se dívám na fotky prototypů, tak si rozhodně nemyslím, že vypadal hrozně. [odkaz]
ericn
Co se čílíš staříku ;-) Projekt 760 vypadá rozhodně líp než v právě paskvil, co tu jezdil dalších 20 let. Narozdíl od 105/120, měla 760 vše v předu, tj mohla být modifikována do více karosářských variant :yes: Rozhodně byl technicky i designově dál než typ 742.

To, že je ti o pár let víc neznamená, že máš pravdu. Rozhodně nepatřím na tomto fóru k nejmladším účastníkům, takže můž názor k tématu je relevantní.

BTW v roce 1989 byl Favorit a jeho klony již zastaralý, jelikož srovnatelná auta (na západě) přišla o 5-8let dříve ;-)
Jirka 1
Zvykli jsme si na Favo a Formana včetně obou verzí Feldy, a proto nám sedan připadá divný. Není tam pořádná fotka vozu z boku, docela mi to připomíná profil Seatu Malaga od Guigara. Co mi od začátku na Favu vadilo, tak přední maska s těmi obrovskými světly, sice auto skvěle svítilo, ale estetika nic moc. Ani změna, co udělal VW s přemístěním znaku doprostřed moc nepomohla, Felda už na tom byla výrazněji lépe... Jinak to nevypadá zase tak hrozně. Jinak se do výroby nedostal kvůli penězům a malému zájmu, spíše se čekalo na kombíka, který byl prodejně velmi úspěšný pak i jako Felda Combi. Fabia sedan se také prodávala špatně... A co se týká nějakého odladění podvozku, s tím problém vůbec nebyl, ani s výrobou silnějších pružin či jinak nastavených tlumičů. U řady 105 - 130 včetně Rapida to problém nebyl, tak proč by to měl být problém u Fava?
Avatar - Choochoo
Choochoo
No nevim, osobne si myslim, ze tenhle paskvil nestaci ani na design 120 s M podvozkem. To by byl krasny sedan, jen hodit motor dopredu ;-) Nejde vubec o dobu, jde o to ze kdyz neco nekam prilepis, vetsinou se to moc nepovede. Fabia Sedan je toho dukazem a jsou i horsi. Predni kapota, zadni viko kufru, pripadne hrana oken vetsinou moc na sebe nenavazujou, nebo zadni sloupek, sklo u Thalie I.gen ;-)
Sleeper
U kulatého auta je naroubování ***ky problémem vždycky. U hranatého to jde bez problémů a 782 to dokazuje....
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
gil54
Design sedanu je podle mě srovnatelný s HB a Forman je horší.

Mně zase připomíná víc než Peugeot 405 Renaulta 9 [odkaz]

Poslední boční okénko je moc velké i tehdejší poměry [odkaz]
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jirka 1
Ta unifikace byla podmínkou a Bertone se jí bránil, ale nakonec se povedlo udělat kombík velmi povedený, ačkoli měl stejné páté dveře, jako Favorit... Forman byl v té době s Wartburgem Combi nejpovedenějším kombíkem ze soc, států, co se týká estetiky. Ovšem estetický dojem je vždy individuální, takže se nedá přesně určit, co je nebo není krásné, odobně také nepovažuji Jaguár Type E za nejkrásnější auto planety, přitom jím byl vyhlášen s velkou slávou... ;-)
Avatar - Choochoo
Choochoo
Srovnavat tenhle 4-dverovy pick-up s hodne povedenym P405 to chce hodne odvahy. Na 405 jsou videt hezky navazujici linie, kapota, hrana oken, sklon kufru. Na Sade puck-upu je krasne videt prilepeny kufr na hatch, podobne jako na Thalii I gen. Jinak sedany mam vcelku rad, jako kazdy pekne navrzeny a vyvazeny design ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Mě to slabší než hatch/kombi přijde. Ta hmota sloupku směřovaná za zadní nápravu to dělá na pohled těžký. Je zkrátka příliš vidět, že hlavním měřítkem byla snaha o co největší zjednodušení, unifikaci. Myslím, že Favorit, dostal hatch karoserii hlavně proto, že ve Škodě chtěli něco, co by ho výrazně odlišilo od předchozího modelu. Něco, co působí víc světově. Páté dveře mají i svůj praktický rozměr, nejde přece jen o design. A také možná přišli na to, že když nabídnou i kombi, tak že vlastně sedan nebude potřeba.
Jirka 1
Spíš ho nebylo kde vyrábět... Lidé už sedany nechtěli, pak padl režim a tím skončilo ohledně dalšího vývoje Fava vše...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Chceš říct, že kdyby se nezměnil režím, a bylo by ho tedy kde vyrábět, že by se dělal?
Avatar - Kolouš
Kolouš
škodovácký výzkum a vývoj dokáže řádně testovat i životnost sedadel poznamenaných kontaktem s člověkem zasaženým střevní chřipkou (jak dokládá foto)
paráááda
Jirka 1
Kecáš nesmysly, fleky mohou být od čehokoli, to auto má nalítáno přes 80 000 km a bůlhví, co v tom vozili nebo co se vylilo... Nepřipadáš si jako dement s takovými kecy?
Avatar - Kolouš
Kolouš
Jirko1, ve svem veku bys uz mohl rozenat nadsazku. Jak je videt, nerozeznas. Za dementa je tu dnes nekdo jiny...
ufoun zeleny
ano vy, nebot vas radoby vtip moc vtipny nebyl
Avatar - gld
gld
Vie mi niekto logicky vysvetliť, prečo má prototyp sedanu iné výplne dverí, než štandardný favorit?
Arese
Všechno to bylo jen o penězích - Bertone navrhl interiér s tvarovými výplněmi (jejich prototypové provedení má auto na fotkách), na zavedení jejich sériové výroby ale v ČSSR nebyly peníze. Takže se musel použít klasický rovný papundekl potažený koženkou. To samé platí o tvarové protihlukové výplni stropu - místo ní musela být použito již tehdy zastaralé řešení - koženka natažená na drátech...
megacruiser
Mě se design Favoritu líbí. Je vidět, že je to práce kvalitního designera, který si dokonce neodpustil svůj podpis - tvar zadního blatníku podobný jako na Lamborghini Countach nebo některých Maserati.

Někdo tu kritizuje světla - ale aspoň perfektně svítil. Felicia už tak dobře nesvítila, bohužel. Jednou si nějaké zachovalé Fáčko koupím, snad ještě nebudou všechny na vrakovištích.

[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Silverline vypadá velmi pěkně, i jako Forman. Ale není to už to původní "fávo" s nádechem osmdesátých let a socialismu.
Arese
Presně to si taky říkám - fáčka jednou budou moc pěkné yongtimery. Nejcennější budou právě ty první ročníky v zachovalém, tuningem nezpraseném stavu. Ještě pořád jsou občas vidět neuvěřitelně zachovalé kusy bez jakýchkoliv úprav, se kterými jezdí důchodci jen v létě, takže nejsou zkorodované. Nevím proč, ale uvědomil jsem si, že nějakým nepochopitelným způsobem se mi fávo líbí vlastně víc než felda. I při všech tehdejších kompromisech z něj prostě číší ten italský "šmrnc", který (byť také moc hezká) felicia nějak ztratila.(zejména pak po faceliftu). Pan Bertone mi prostě dodnes dělá radost :-) Možná i proto, že jsme jednoho z prvních favoritů měli - v roce 1988 to byla naprostá bomba, kdo to nezažil, nepochopí >:D
megacruiser
Jsem na tom stejně, mě se prostě Favorit líbí víc než Felda. Felicia už je taková nevýrazná a není divu, chybí jí Bertoneho rukopis. Po faceliftu byla už Felicia vyloženě škaredá, ten ohromný čumák z Oktávky se na ni nehodil. Na Favorit stačí dát nějaká hezká litá dobová kola místo plecháčů a hned vypadá skvěle i bez tuningu. A narozdíl od Škodovek s motorem vzadu už se dá s Favoritem bez problémů rozjet i bez cukání a skákání :yes:
lodgy
vzadu nebyl prostredni pas?
holden_holden
ber to tak ze v predu si se v obci vazat nemusel a vzadu bejt nemusely vubec
ufoun zeleny
jooo, byla jina doba, a nebyl diktat bezpecnosti EU, dokonce to neznalo ani abs, esp, neplnilo nesmyslne co2, atd ;-)
gargamel1
Možno je len niekde pod lavicou, lebo tam nevidím ani to kam by sa mali zapnúť tie bočné
Marthas85
že jsem ho viděl v 91 v Luhačovicích? Jsem byl malý, ale furt mi to vrtá hlavou >:D
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kilo
tohle bych nechtel ani zadara to bych si radsi nechal s120