Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Favorit se měla vyrábět i jako sedan, podívejte se

Autotip Autotip Autotip Autotip 11. 9. 2012 • 15:25
9
99
Zobrazit náhledy (9)
Do zavazadelníku zasahují jen zadní „hrnce“, překvapí jeho objem i velký nakládací otvor Čalounění víka neměla většina dobových konkurentů... Škoda Favorit Škoda Favorit
Nový magazín Auto Tip Klassik zveřejnil fotografie unikátního Favoritu se stupňovitou zádí, který vznikl jen ve dvou pojízdných prototypech.

Po krachu plánů na vývoj a výrobu moderního vozu společně s automobilkami z NDR koncem 70. let si Škodovka prošla údobím, v němž podnik střádal síly a peníze na lepší budoucnost.

Ta se zhmotnila ve favoritu, na svou dobu velmi dobře řešenému hatchbacku s uspořádáním „vše vpředu“. Pokud šlo o konstrukci, nebylo a není týmu kolem ing. Petra Hrdličky co vytknout: Využitím obestavěného prostoru snese vůz přísná měřítka i dnes, to samé platilo o jízdních vlastnostech a třeba i faktu, že standardem se stala pětistupňová převodovka. To vše pasovalo favorit na absolutní vrchol automobilové produkce zemí RVHP a Němci, Rusové, Rumuni či Poláci nám mohli jen tiše závidět. Rezervy se našly tam, kde scházely valuty na nákup modernějších technologií, tedy hlavně v kvalitě vnitřních plastů či komfortní výbavě jako takové.

Výroba se rozjela v roce 1986 a souběžně se pracovalo a dalších karosářských verzích, které předchozí produkci z Mladé Boleslavi tak citelně chyběly. Do série se nakonec (v roce 1990) prosadilo kombi Forman, zatímco třídveřové kupé nikoli. Stejný osud potkal i elegantně řešený sedan s interním kódem 782, který stejně jako hatchback navrhli ve studiu Bertone.

V Česaně vznikly dva pojízdné prototypy a jedna karoserie, bílý exemplář ve sbírkách muzea by udělal i dnes radost globalizátorům maximální unifikací dílů, které sdílí s hatchbackem. I podlaha zavazadelníku je z větší části převzata, objem se podle střízlivého odhadu blíží skvělým 500 l, a to má v podpalubí plnohodnotnou rezervu.... Vůz má najeto 81 674 km a do provozu byl registrován v roce 1989.


porsche autotip porsche autotip

Další zajímavosti z historie, profily a testy youngtimerů, servisní informace atd. najdete v magazínu Auto Tip Klassik, který je na stáncích právě teď.




Související články

Témata
8. 5. 2017 13:34
Re: Pasy
Možno je len niekde pod lavicou, lebo tam nevidím ani to kam by sa mali zapnúť tie bočné
15. 9. 2012 22:13
Re: Pasy
jooo, byla jina doba, a nebyl diktat bezpecnosti EU, dokonce to neznalo ani abs, esp, neplnilo nesmyslne co2, atd ;-)
15. 9. 2012 22:09
Re: nejkrásnější je podělaná zadní lavice
ano vy, nebot vas radoby vtip moc vtipny nebyl
15. 9. 2012 18:38
hnus
tohle bych nechtel ani zadara to bych si radsi nechal s120
13. 9. 2012 21:40
Re: Nejlepší byly
Služebně ? Tím bych se moc nechlubil >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud