Mně dnes jako majiteli Toyoty přišla "chytrá" nabídka prodejce na nového Yarise-nic proti němu,byť spíš Avensise kombi...ale: splátka vč. akontace 5.555,- měsíc + 211,- příplat.barva + 144,- Paket Extra nebo 288,- Paket Touc&GO, to celé krát 72 měsíců, je to pro 3D kastli a motor 1,0 VVT-3válec,takže to koupí jen šílenec,když je tam i 5D a 1,33 motor-pro tohle auto optimum. Takže to dělají všichni,i největší automobilka.Proto bych neřešil,že je nějaký základní motor,kdo jej chce,tak asi koupí,já bych vzal 1,4 TSI 90kW a jinak nezájem.1,8 TSI tam nebude,jinak ten a pohoda. Možná jen ŠA a SM sondují názory, vede 1,2 TSI, může být nejčastější varianta.BTW: Před 20. lety mělo minimum lidí auta s 75k a žili jsme též,takže bych to nedramatizoval.V EU převládají v prodejích malé motory,stačí podívat na prodeje.Jen v česko-slovensku všichni potřebují 4 litry a 300kW >:D
Nemůžeš porovnávat to, jak se jezdí dnes a jak se jezdilo tehdy. Provoz se zrychlil, hustota provozu stoupla, všude se spěchá. Prostě silný motor je plus, bohužel ne každý na něj má.
Auta byla lehčí,ale motory měly jiné průběhy Mk.Dál nebudu,to ať dělají školy. Jezdím také soukr.naftovou M6,nemyslím, že je to extra těžké a extra pomalé auto,ale např.6.8. jsem ujel Brno Prahu 11:00-15:00-prostě jsme stáli a stáli, a to mi byl Pe a Mk prd platný.Denně jsem v kolonách, buď popojíždíme, ať máme cokoliv, nebo jedeme všichni 60-110 vč kamionů, v protisměru totéž. Předjet je nemožné(v době odpol.špičky).Takže řeči,jak se dnes využije silný motor je blbost.Dal se využít před 20-35 lety, kdy byl zlomek dnešního provozu a za Husáka neomezené rychlosti.Dnes čučíme v kolonách a ti, co mají tendenci předjet za každou cenu, se pak seškrabávají ze stromů. To je realita, se merkněte hoši do civiliz, západního světa,jak se tam jezdí.Slušně,nikdo si na nic nehraje,ať má cokoliv, pětistovku nebo Cayne, neřeší se, co má kdo za motor, což v ex ČSSR absolutně nehrozí. Auto je spotřební věc,nic víc, vč. nového.Zde modla a pro mnohé virt.webová realita,mám pocit,jak to tu obecně čtu.
Ale no tak. Řeči, že silný motor nevyužiješ jsou jen plané nářky těch, co ten motor nemají a mají z toho komplexy.
Silný motor, když už nic, má tu výhodu, že když potřebuješ předjet, tak ti stačí i menší mezera a kratší doba aby jsi ten manevr úspěšně zvládl. Sám to vidím u sebe. V soukrommé Astře mám 90 koní a když potřebuju předjet v silném provozu, tak musím hodně přemýšlet kde a kdy. Ve služební Octavii mám 160 benzínových koní a s tím je předjíždění i za silnějšího provozu úplně o něčem jiném.
Hochu mám na těch 160 koní stejnej názor. S tím se předjíždí jedna radost, protože to auto jde za plynem jak splašený. Nedávno se mi tu pár chytráků vysmálo, že 160 koní je tak na ježdění do kauflandu a něco ve smyslu, že to s bídou udrží 140 na dálnici s plynem na podlaze >:D
Aha,pán bude asi jezdit angličákem po koberci!! Od kdy provoz zrychluje,co to plácáš za kravinu? Aut přibývá a provoz výrazně zpomaluje tak naopak ,silný auto na nic,jen to víc živíš,vyšší pojistka a efekt??? Stejný jak s kdejakou litrovkou! Bohužel
Také se připojuji k názoru, že výkonný motor (jak adekvátně výkonný vůči velikosti a hmotnosti konkrétního auta?) se stává zbytečností, nemluvě o ekonomice provozu, jakkkoliv je s ním jízda příjemná.
No zase tak výrazně se provoz nezrychlil. Ve městě se jedzdí místo 60 jen 50, mimo město je furt 90 a dálniční tempo sice vzrostlo ze 110 na 130, ale to zvládaly už auta před 30 lety. Nicméně máš pravdu v tom, že silný motor je plus. Já bych si to taky nekoupil. Každopádně i tahle 1,2 zdechlina si svýho zákazníka najde. Podívej se kolik s touhle motorizací jezdí Fábií a Roomsterů - většina. Myslím,že Rapid bude mít pohotovostní hmotnost dost podobnou, čili jízdní výkony plus mínus stejný.
Klid, oni vsichni jezdi ty ctyrlitry jen papirove, v realu jsou to ty HaTePecka a uz se tesi, az si koupi novej model vod Skody prae s timhle enginem >:D
"jak lidi obhajují neobhajitelné " přesně tvá slova co padnou na tebe! Co tu páíšeš jsou slova amatéra co se nikdy pořádně nesvezl! Ty tvoje myšky co tu obhajuješ ne jen že je to cesta jak se brzy s někým trefit /hned bych ti za to na míste dal do huby/ ale pak se podívej na spotřebu ;-) jsi nevyjetý trdlo co tu plácá ani neví o čem!
Ano, v dnesnim provozu staci malej vykon. Kdyz mas vykonu vic, muzes pruzneji a bezpecneji na vsechno reagovat. Na dalnici se hodi koni vic, alespon 100. Ano, i tam muzes jet s HTP, ale...
jo, jenže výhoda bude, že když to při rozjezdu budete ještě tlačit, tak to bude 2krát rychleji zrychlovat!!! >:D
(jako by nestačila dnešní cesty z Prahy, kdy jsme potkali 5 hnojařů s Fabií 1.2 HTP....)
Pokud bude k mání i 1,2 TSI a 1,6 TDI, bude rozložení - 20% HTP, 40% TDI, 40% TSI. 10,2 HTP tam bude jen kvůli ceně od. A jak bylo psáno, poptávka po 1,2 HTP v Jižní Americe RAPIDNĚ zeslábla, a toto je řešení. Možná TEMPORARY, možná napořád.
Ono NEní divu "že zeslábla", Hyundai přichází s 1,6kou 153 kW, nové 1 - 1,2 litrové motory mají při téměř 2násobném výkonu oproti HTP i "lepší chování", navíc je tu i slušná nový verze 1,2 TSi z "domácí dílny" = KDO by o tuhle HHHroznou starou skoro TTTrapnou PPParodii na moderní motor stál.
Její výroba měla být UKONČENA (neb i jako "první levná" volba tenhle motor skoro URÁŽí :-|
Třeba to daj fakt za levno a srdíčko českého řidiče zaplesá..... I když, od té doby, co existuje dacia Duster tak o velkou část klientely přišli (chataři, chalupáři).
Kdo zná poměry na našich silnicích, jistě mi dá za pravdu, že na předmětném výkonu tu jezdí dobrých osmdesát procent populace. No schválně, běž do garáže a otevři vrata... Osobně se proto kloním k motorizačnímu základu právě v rovině horního tříválce. Rapid má být levnou (a krásnou) motorizací v mezitřídě - nad Fabií a pod Octavií. Jednadvojka TSI je na základ v tomto segmentu moc.
Motor samotný bude jistě sladěn s převodovkou přesně tak špičkově, jako je tomu u modelů stávajících. V tomhle holt to Koncern vždycky uměl. Ani dlouhé, ani krátké převody, špičkově nakonfigurovaný mix, charakterizovaný především třídní špičkovou pružností ve frekventovaném spektru otáček. Vyšší výkon je pak to, co bude vadit málokomu.
Pokud ta číslovka v tvém nicku je rokem narození a nikoliv rokem první hospitalizace v Bohnicích, počítám, že by se u tebe býval už dávno měl dostavit stav mozkových tenzí. Pokud umíš s klávesnicí i jiné kejkle, než klikat na smajlíky, dokonce, pokud už umíš trochu i psát, pak se tu intelektuálně rozviň, obnaž své vědomí o základním motoru do Rapida.
gti gti, keby skodovka davala miesto trojvalca aj motor z kosacky, aj tak budes oslavovt skodovku.. Uznavam kvality rapida a myslim ze prave 1,2 TSI by bol najvhodnejsi motor do zakladu. Urcite nie ta kopka hnoja menom htp. Ten motor je vhodny akurat tak do citigo, uz vo fabii nema velky zmysel. No u teba tazko cakat kritiku co sa tyka koncernu takze nadeje si nerobim. ;-)
Ano, souhlas. Do Citigo ideální motor.
Jinak co se týče narážky na věk... A kolik je tobě, GTI? 70? 80? Občas na mě působíš jako tvrdohlavý neomylný a dokonalý důchodce.
nekupim si ho lebo lovim v inych vodach a lovim o dva valce viacej. Chapem ze ked ti doma stoji v garazi tento motor, tak ho budes zo vsetkych moznych sil branit. Nebudem ta nijako urazat, mas pravo na svoj nazor tak ako ja. ;-)
jéé dyť ti to nikdo nenutí. Prostě to bude základní motorizace, kterou si koupí ten kdo o ní bude mít zájem. Osobně bych si jí v tom taky nekoupil, ale šel bych třeba do 1,6 TDI nebo 1,4 TSI což už bude s autem slušně hýbat. To je stejný jako kdybys tady lamentoval nad tím jakej je oktávka šmejd když je základní motorizací 1,4 MPI.
Přesně jak říkáš. Znám spousty lidí (a na silnicích denně vídám stovky dalších), jež prostě výkonné auto nepotřebují z několika důvodů nepotřebují. Svou plouživou jízdou to nám ostatním sice dávají sežrat, ale o to teď nejde. Takže zde budeme mít plnohodnotné rodinné auto se sice slabým motorem, ale stačit by na něj měl a kupce si jistě najde. Komu se to příčí, tak může vybírat z palety přeplňovaných čtyřválců. Ideální stav.
Tento motor není tou špičkovou motorizací do dlouhého táhlého, to sis evidentně popletl, tou špičkovou motorizací budou motory jiné, jistě přeplňované.
To nahoře je naopak motorizace základní, nejméně výkonná a my spolu s článkem nyní jaksi hledáme odpověď, jestli je 75 koní na malý vůz vhodnou základní motorizací. Já jsem přesvědčený, že ano, znám jak jezdí tento motor před shora uvedenou modernizací a v malém subkompaktu (Fabia a spol.) k němu v podstatě nemůže mít člověk výhrady.
Za vynikající základní motorizaci lze 1.2 HTP jistě přijmout, jistým optimem, a tou tvou "špičkovou" motorizací pak bude nepochybně 1.2 TSI na 105i koních, ten motor s Rapidem bude mocně cloumat.
"Jeho výkon má být v rámci modernizace zvýšen ze současných 51 na 55 kW. Točivý moment vzroste na nové maximum 115 Nm." 115 Nm bolo malo aj na feliciu, nieto este na rapida. Uz vies kolko bude rapid vazit ked tu tak oslavujes tuto motorizaciu ako najvhodnejsiu pre rapid? pochybujem ze tie hodnoty budu stacit na bezpecnu jazdu s minimalne 1100kg vaziacim autom, a to si myslim ze bude vazit este viac.
Nevím, nějak mi nejde do hlavy jedna věc. Na HTP už není takový odbyt co kdysi. Proč tedy dále vyvíjí HTP a cpou do vývoje další peníze, když mají už vyvinutý a odzkoušený motor 1.4 59/63 kW, který ma vyšší točivý moment, podobný výkon, je spolehlivější a auta podobné velikosti často právě na 1.4 začínají. Když už i VW to pochopil a do Pola nic slabšího než 1.4 63 kW nedává. Tento krok mi prostě není jasný :no:
Pozor, 1.2 TSI nahradilo 1.6 MPI.
Jednačtyřka se pořád dává jak do Octavie, do Octavie Tour, do Fabie, Roomstera a do dalších aut koncernu VW. Ve srovnání s HTP má ale i ta jednačtyřka lepší zátah a pokud po autu něco chceš, tak si myslím, že si vezme minimalně stejně jak to HTP.
No, podle mě kdyby měla slabší TSI nahradit 1.4, tak by se 1.4 nenabízela. Jenže ona se nabízí pořád vedle TSI a lidé ji pořád berou. Možná časem vyřadí 1.4 z nabídky a bude jen TSI.
1.6 MPI šoupli už jen do Toura, protože v Octavii FL opravdu tu 1.6 nahradilo TSI.
Němci chtějí HTP? Ale jdi ty. Kdyby HTP chtěli, tak by ho nevyřazovali z Pola nemyslíš?
Zrovna nedávno jsem četl článek, jak 1.4 63kW vytrhává, hlavně Škodovce trn z paty. TSI se nestíhají vyrábět, navíc spousta lidí jim nevěří tak je 1.4 jediná rozumná motorizace, která dokáže TSI alespoň trochu nahradit.
Já si myslím,že 3-válcový motor HTP pro takové auto nestačí.Pro Fabii byl tak akorat s 2-členou posadkou.Natož pro Rapid jako rodinné auto. Nedokážu si představit Rapit HTP 55kW jak jede naložený dvěmi dospělými a dvěmi dětmi a plným kufrem věcí nekam na hory či dovolenou do Chorvatska.Jenže Škodovka jej asik zařadila do nabídky s jiného důvodu.Aby cenu vozu stlačila co nejníže a psaly-Rapid již od 229 900,-. No a na další motorizaci daly velký cenový skok a cena se bude blízka základnímu provedení Octavie. Jo a pro pisatele NEREZ. Ten motor jak jsi uvedl jako odzkoušený 1.4 59/63kW ten je víc línejší jak to HTP takže není tak svižné při rozjezdech po městě,kde se potřebuješ ze semaforů co nejdříve ztratit.
105 koní mocně cloumalo s autem možná tak před 10 - 15 lety kdy vážila okolo 1000kg. Dej dneska do Fobie dva dospělé a jsi na 1400 kg.....takže řekněme, že těch 105 koní bude optimum, ale rozhodně "mocně cloumat" >:D >:D ....to můžeš tak možná s kočárkem.
No, opět záleží na tom, z čeho do té stopětikoňové Fabie sedneš.
Když jsem přijel Felicií na předváděcí jízdu s Octavkou TSI 105k tak ti můžu říct, že to TSI s tou Oktávkou solidně zacvičilo. Ale pokud bych na předváděčku přijel nějakým dvoulitrovým turbem, tak je jasné, že by to potom byla slabota.
V tom máš pravdu, a proto je třeba hodnotit až po určité době, kdy ti časem těch 105 koní v Oktě příjde ...řekněme dostatečných, ovšem v případě zatížení budou koníky a hlavně krouťák chybět. Rozhodně si však nedokážu představit 1,2 htp v jiném autě než je např. Citigo.
To "cloumání" nedělá výkon, ale plochý průběh krouťáku. Takže to chce diesel, a najednou bude stačit i pouhých 75 koní. A spotřeba pujde pod 4 litry...
No diesel asi nikdy nebude vzhledem k své ceně základní motorizací..........navíc né každý chce jezdit v něčem, do čeho se lije nafta, i když to má své pro i proti.
Má li jít o levný vůz pro méně majetné tak je diesel hloupost. Vyšší servisní nároky, větší náklady při opravě (turbo, intercooler, vstřiky, fap). Navíc předpokládám, že to bude vůz na kratší trasy (do obchodu a zpět) tak to by diesel trpěl.
Nic, ale je to asi jedinej argument, kterym majitelé nafty argumentují na mou otázku, proč si nekoupili benzín. Také jsem rád, že mám úsporný motor, ale nebyla to jediná priorita ;-)
Já mám 6vál, 235 koníků v naftě, benzín je o něco výkonnější ale jede to stejně, ba diesel jede lépe, žere to o 3 litry nafty na 100 míň, poměrně dost důvodů proč jít do dieselu.
Rozhodnutí koupit to či ono není nikdy jednoduché, vždycky je uděláno na bázi kompromisů. Na to, aby byla jediným důvodem koupě dieselů nižší spotřeba ........ se prostě dieselů kupuje příliš mnoho, u nás je to cca 40% a v západní Evrope přes 50%. Tam se hledají důvody proč koupit benzín.
Diesel bude a bude to podobně jako u Octavie motorizace number 1. Náklady na TSI jsou úplně stejné, ne-li vyšší než na TDI, zvláště na 1,2 TSI - dokonce i v Autobildu píšou - problémy s motorem 1,2 TSI se řeší ale konečné řešení ještě nebylo nalezeno. (Problémy s řetězem.)
Cenový rozdíl mezi dieslem a turbobenzínem bude vždycky, páč u dieslu jsou třeba daleko, ale opravdu daleko vyšší plnící tlaky. Proto je rozdíl v ceně 1,2 TSI a 1,6TDI cca 20.000 Kč.
VW se k preskakujicimu retezu o tohoto motoru netvari prilis ustretove a opravuji to "potichu" - zadna svloavacka. Takze u aut, kterym skonci zaruka, bude mit majitel smulu a opravu bude calovat ze sveho.
Aha řetězy. No ti co maji vadne řetězy jsou jim měněny. O svolavačku se nejedna jde o dilenskou akci. Nejpozději je řetěz vyměněn při servisni prohlidce. Jinak jsou majitele kteři nemaji vadny řetěz a jejich najez se bliži 100tkm a problem zatim žadny. Takže napsat že cenu doplati majitel 1.2 TSI na opravach je zatim mimo. Samozřejmě je možne že tento motor bude nadpruměrně poruchovy ale to se zatim nepotvrdilo.
Tam jde spíš o tom, že když VW/Škoda ví, že ty řetězy dělají problémy, tak by měli oficialně svolat všechny vozy, u kterého ta porucha hrozí a nečekat, až na servisku po dlou letech. Co pak chudák majitel, kterému auto klekne někde na dovolené v Chorvatsku
Nevim jaky je přesně duvod ale vzhledem k velkemu počtu vyrobenych motorizaci a asi dost velke časti motoru kterych se to tyka by svolavačka nebyla rozumna. Už teď někteři čekaji několik dni na nove řetězy takže při svolavačce by servisy nestihaly. Pro to se to řeši individuelně což je podle mě rozumnějši. Ale nenastartovat auto někde v noci při cestě na dovolenou tak hodim na MB bombu. >:D
řekl ybch, že tady někdo v životě neviděl průběh krou´táku u HTPčka :-) protože TEN právě je téměř jak ten u dieselu :-)
Jen nemáto turbo.... takže jako tříhrnku mu prostě dochází tak trochu dech :-)
jinak citigo má "litrový tříválce" tuším že s turbem? na podobnejch výkoench :-)
prdyyy kolik že má v základu logan nebo thalie? >:-[] i když to má být auto ůtěsně pod ochcáfkou" tak známe t naddimenzovaný oči škodovky i jejich klientely, auta malý´velký že? a ty kufry,.....
ALE to auto není a NEBUDE NIC jinýho, než "trochu lepší a dražší " Českej Logan... Umožňující, abY Fabie nadále mohla se svou konkurencí zlevňovat a octavie se mohla držet výše a nemusela tak klesat... protože dneska už není základ oktávky za 450 ale za 300 tuším :-))) i díky Korejcům! vážení! za ty prachy bylo ještě nedavno problém koupit fabii!
"Rapid" má jedinej úkol, vybrat Tuhle klientelu :-) přitom to auto má, ajk se o tom mluví už roky, být především "levnéauto" poskládané z toho, co už BYLO zaplaceno a VYVINUTO - čili LOGICKY HTP naladěný KONEČNĚ na výkony základní Thalie, Logana, Clia! :-) 55kW - to už mělo být dávno!
Peugeot 3008 HYbrid4 se NEvirtuálně již pár měsíců prodává, a že se spotřeba 2litrového HDi spojením s elektromotorem trochu sníží je "logické" (na to abychom tohle "věděli", máme s HYBRIDy už docela DOST - desetiletí - zkušeností ;-)
PS: To není "virtuální" ale REÁLný "náskok díky technice". Ostatně zrovna audi na STEJNÉM pohonu "pilně pracuje", do roka a do dne (?), prostě časem bude nabízet TOTÉŽ ... rsp. protože příjde až "časem" jejich elektromotor bude mít už VYŠŠí výkon - stejně jako na "za rok a půl" ohlášená příští verze HYbrid4 (benzín + elektromotor již o výkonu 70 kW se společným výkonem 295 PS).
PPS: Když už, tak o té "příští" verzi můžete říkat "virtuální" (tahle už jezdí - a jezdí s ní už i "běžní zákazníci" - byť asi ne v česku :-)
"Exhibice KOMPLEXů méněcennosti"?!? Ehm, NEzapomněl jste si dnes vzít prášky, nebo tak něco? :-|
(připomínám že to je diskuze je o NEpříliš povedeném 10 let starém TŘÍválci z Fabiee apod.! To NEmá s audi NIC společného! :-)
Má poslední zkušenost s audi se jmenuje A4 2.0 TDi 105 kW - a určitý "komplex" by snad mohli mít jeho tvůrci (vám i jim přeji srovnání s CITROËNem C5 V6 HDi Bi-turbo - a NE(jen) kvůli o generaci modernější konstrukci motoru ;-)
JAK mám vědět na co "jste mířil" - napsala jsem "Peugeot 3008 a DS5" - v tomto pořadí :-)
PS: A vzhledem k tomu že jde o vozy na STEJNÉ platformě, se STEJNÝM pohonem/hybridním systémem, tak se, myslím, dá očekávat cca STEJNÁ (velmi podobná) spotřeba ;-)
PPS: První "várka" HYBRDIDních 3008 se prodala zjara "doma" ve Francii, teď už běží "normální" sériová výroba, a dnes už bude nejspíš k objednání i v česku..
(a další vozy se STEJNÝM hybridním systémem pohonu a spotřebou - tedy výkonem nějakých 200 koní a reálnou spotřebou spíš POD tímto tříválečkem v první pětiletce svého života OPRÁVNĚNĚ aspirujícím na titul "nejhorší v evropě nabízený motor" - budou následovat ...
.. a jak jsem napsala a NEní to žádné tajemství, na STEJNÉM pohonu pracuje intenzivně i audi a za rok za dva (?) ho můžete (snad) najít i ve vozech s jejich logem..
(a tohle NENí ani ironie ani vtip :-)
Prasky jste asi nejak prebrala vy kdyz ani netusite co jste psala minule. To je fajn ze zduraznujete ze tohle je diskuse o 3valci, priste se toho zkuste drzet :yes:
Na co jsem miřil nebo nemířil je podružné, neprodávají se ani jeden (nejak jste nepresvedcila o opaku) a za 4litry v beznem provozu taky jezdit nebudou, to je jen vase zbozne prani, a o to slo predevsim.
Vidím že TRADIČNĚ (místo diskuze o autech) a stále dokola ostatní JEN a JEN urážíte - dělejte si to někde u sebe DOMA, tady to NIKOHO NEzajímá.
Děkuji :-|
Tohle druhé "auto" fórum kde jste "výrazný" NE svými (slušně řečeno) NE výjímečnými autoznalostmi (a s praxí to bude asi podobné), ale JEN napadáním a urážením ostatních.
Sbohem
"..tvé psychické problémy přetrvávají", "exhibice vašich komplexů", "má delší vedení" atd. (tohle nemá co dělat s žádným "voláním do lesa") - tohle je prostě "original" přístup
MIKESH
Již 2x jsem "odešla" z diskuzního fóra, které jste "zaplevelil" svým "já" 8-s. Jednou z toho i odtud - tam kde je někdo jako vy ODMÍTÁM být byť jen "virtuálně" - takže "do třetice".
(jste) SPOKOJEN? ;-\ :no::-|:no::-O:no:8-s
Pamatuji tvé žabo-myší války s wolfem na téma základní motorizace. To jsi se mu smál když přišla řeč na 1,2 v Grande Puntu a teď v takřka o třídu větším autě ti podobný šicí stroj nevadí? ;-)
.... diagnosa gti. už to není ani směšné... vyzdvihovat takového žebráka motor v novém modelu... to víš, vrkuboyi, demagog je to fantastický ta naše galina tatjana ivanovna >:D
No táák, už jsi to přešvihl do absolutní trapnosti! Krásná motorizace.... To co v poslední době vyonanováváš je jak nablité po medu.... trošku soudnosti, Miloši, trošku soudnosti.... :-!
Už viem čo máš v garáži - Octaviu Tour 1,4 MPi a teší ťa že do nového Rapidu dajú ešte slabší motor. Môžeš sa potom postaviť vedľa Rapidu na križovatke. To bude drag racing. P.S. Nedojeb štart!
přiznávam že donedávna jsem nechápal existenci rapidu jako takoveho. V současné chvíli ho chápu jako konkurenci levných sedanů jako cruze, fluence nebo elantra. Jenze s takovým motorem v základu teda fakt nevim. Muj tip byl tech 1.6mpi a porad by byl oproti chevymu slabej. Nemyslim si ze bude rapid levnejsi nez cruze. Spis naopak. A vybava bude jiste taky horsi, o jizdni dynamice nemluve. Takze s uspechem mimo čr fakt otazka
Ty ne ze bych byl zaujaty, ale Rapid jde pod Cruze. Ac si to nikdo nechce priznat, Cruze je trida Golfa a to ve vsem, u hatche je uz dost videt, ze je to prebouchana Astra. A Cruze vazi taky o to vic, zakladni 1,6 v nem neni nic moc, Rapid bude dle me o dost lehci (coz neznamena zivejsi, ta 1,2 je hruza...aspon vypadne z tech. udaju kolonka zrychleni 0-100 :-) )
Škoda sice nebude konkurovat cenou, ale kvalitou zpracování. Myslím, že to hovoří za vše. Oproti korejci či francouzi bude Škoda luxusní zboží v materiálech.
Kdyz tak koukam na zakladni modely octavie nebo fabie tak ta kvalita zpracovani je tak jediny cim mohou konkurovat. Vse ostatni je zoufaly od vzhledu az po vybavu. Cruze ma navic v dane cenove relaci moc solidni interier. A to ze to je prekopana astra je spise plus. Pac astra je mimoradne povedene auto. Navic cruze v hatchi ma solidni kufr. Dobre motory. Sicer horsi prevodovku. Za to solidni podvozek a vybavu. Navic si nemyslim ze rapid bude nejak extra lehky. Spis klasicka nizsi stredni s oskubanou motorovou nabidkou podobne te v tour a vybava jak znam skodu bude mizerna a doplacet se bude za kdeco a horentni sumy
A do téhle menší Škodovky by mi pasoval asi nejlépe 1,6 TDI, i když je oproti legendární 1,9 TDI velice líný v otáčkách, kde se dieselový motor běžně provozuje nejvíce = tedy mezi 1700 až 2100 RPM.
A ven, když už tam chtěj cpát pidi motůrek, tak naftu tam snad ani nikdo neplánoval, nafta je tak do dodávek a vejš, ale tu 1,2 tsi alespon tech 63kw by tam bylo super
Fabia má kolem 20% dieselů, Octavia má cca 70% dieselů, prostou interpolací cen se dá předpokládat, že Rapid by mohl mít cca 45% v dieselu. Je zcela jisté, že Rapid nahradí Fabii coby služební vůz a tam jsou diesely žádané.
Fabia jako sluzebak nevymizi, Rapid se u firem neuchyti, nebude mit takovy kufr. I dnes jsou vetsina tech fabek kombiky a ma to jasny duvod, oktavky v sedanu (pardon, v liftu :-) ) jsou vetsinou nizsi management, coz Rapid neohrozi. Podle me je Rapid jasne namireny na Dacie a Thalie, ktere na vychode tvori v prodejich docela dost, a budou to jen a jen benziny, priplatek za diesel bude procentualne delat hodne.
Proboha vždyť i ten tureckej záchod Fluence má základ 1,6. Byl by takovej problém přiškrtit starou 1,6 MPI aby plnila emisní normy?! Představa tohoto motoru v podobném voze mě děsí. Vě městě ve dvou lidech proč ne tam určitě brzdou provozu nebude, ale za hranice města bych se s tím nepouštěl. Pedpokládám že jako každá škodovka bude mít i tato velký zavazadlový prostor, ale na co?! Kolik toho asi uveze? Pamatuju 1,4 MPI ve staré Octavii a to bylo doslova utrpení, něco tak mrtvého se nevidí každý den. Předpokládám, že toto bude ještě těžší = línější. Ten krouťák je tragickej :-( 1,6MPI nebo 1,2TSI by byl slušnej základ, ale HTP to je k pláči. Tohle je fakt škoda.... auto vypadá docela hezky a oni to zabijí tímto hodinovým strojkem.
Už pan Kopfrkingl ze Spalovače mrtvol na své slavnosti říkal, že proti zaplacení je možno podávat i kávu. Takže i tady si někdo připlatí a dostane TSI/TDI, nebo ne a dostane...čaj ;-)
Viděl bych to tak že vetšina kupců odjede s Meltou >:D Ale asi to tak má být...do kostela, do lidlu, k doktorovi a domů. na takovej šolich to bude v pohodě.
Ale jak praví klasik: Do větších akcí bych se nepouštěl. >:D
>:D Ono je to v některých případech dobře, že auto moc nejede. Před 14ti dny jsem narazil na Vysočině na bílou Fabii Junior, kterou řídila...ehm důchodkyně. A bránila si stopu tak důrazně, že i Schumacher by se mohl přiučit. Když jsem jí pak na rovince po pár kilometrech v závěsu předjížděl, byla v závodnickým postoji- přilepená na volantu, na očích popelníky, chudáka Fábii točila co to šlo a zrcátka pojem neznámý. Tady byl i litrový motor moc >:D
1.4 MPI 44 kW. Motor z Fabie (3 ložiska, OHV), převodovka pravděpodobně z Felicie (zpátečka se řadila jako u Feldy). Pak byly už VW 1.4 16 V 55 kW. Testovali to i ve Světě Motorů. Pohotovostní hmotnost 1160 kg, "motor se choval překvapiově pružně, nedostatek výkonu je ovšem pochopitelně znát. " Zpřevodování: 120 km/h na 5. stupeň = 3500 ot./min, maximálka 155 km/h, zrychlení 18,9 s. Ještě jsem ten test četl někde jinde a tam psali něco v tom smyslu že s tím autem ani nezahrábli, ale už si nejsem zcela jist.
Odhaduju vznik těchto vozidel pouze v řádu stovek.
Jde o motor, který byl původně vyvinut pro vůz Škoda Popular typ 912 z roku 1937. Od té doby se tento motor postupně upgradoval, získal v roce 1963 hliníkový blok (Š 1000MB) a svůj historický život skončil v uvedene Octavii 1.4 MPI 44 kW.
Pokud se nějaký spalovací motor vyrábí 70 let, je třeba před jeho tvůrci smeknout :yes:
Ten tureckej záchod Fluáns bude urcite uspornejsi, spolahlivejsi a lacnejsi ako cesky * Rapid ;-) A u nas mozno aj lacnejsi, na zapade bude Rapid 1.2htp zadarmo k nejakemu autu co mozno nazvat autom.
To povestne "Ho-v-no to pojede" dostane v Rapide uplne inu dimenziu.
Cas sa rapidne spomali, vzdialenosti rapidne natiahnu....
A nejaky redaktorskej urcite pride v teste s tvrdenim, ze "auto je subjektivne zive" - to je citat z testu prvej Oktavky s 1.4 litrovym motorom z casopisu Stop.
PS: 1.2TSI prý bude s Rapidem cloumat >:D (a prej jej budou prodávat jen řidičům, co mají závodní licenci, protože všichni ostatní by se v tom pozabíjeli ;-) )
Ten citát zo Stopu si zabil. Ale je pravda, že v 96-tom boli iné nároky na dynamiku. Dnes tragédia, národu presadajúcemu zo stodvaciášov mohla pripadať ako "subjektívne dynamická" ;-)
Předpokládám že chtěl říct že jel se stávajícím HTP 51kW motor to špatný není, a to že má "nový" "větší" výkon o 4kW a o 3Nm těžko někdo pozná za normálního provozu.
Tak nebo tak jsem zvědavej, přeci jenom Fabie je a bude lehčí než Rapid, bude to něco jako z bláta do louže, z 0-50km/h se rozjede třeba rychle ale pak budeš stát na plynu jak cihla aby to jelo rychleji. No uvidíme.
Jenik asi myslel obecně HTP ... já jsem s tím "musel" jezdit cca rok ... měl jsem ho ve Fabce II rv.2007 44kW a už ten motor nechci v životě vidět ani slyšet (což pujde v ČR dost těžko) ... u mého auta spotřeba prostě hrůzostrašná (7,5l/100km standard - asi špatně zajeté, měl jsem ji po nějaký bábě, doktorce >:D ) O kamionech v levým zpětným zrcátku ani nemluvě >:D ... Podle mě se ten motor moc nepovedl.
No pokud ti příjde průměrná spotřeba 7,5 / 100km u motoru s výkonem dvou křovinořezu normální, tak je něco špatně. Zajímalo by mě auto od Forda, které běžně jezdí za 10 a má výkon jako ony dva křovinořezy... >:D
Mám zkušenost s Fábií I v 1,2MPI 40KW. Jsem čekal, že to nepojede, ale opak byl pravdou. Zrychlení je pocitově výborné. Akorát to má hrubší chod na volnoběh. Spotřeba takový standard, když se nehoní. Sám mám 1,4 74KW a rozdíl je poznat až ve vyšších rychlostech a otáčkách na 3500. Takže malý motor do města je perfektní.
Asi myslíš 1.2 HTP ty MPI, jinak napsat, že zrychlení je pocitově výborné ...no tak to jsem šel teď do kolen. Neříkám, že každý má mít osumnáctistovku v turbíně, ale tenhle motor má dynamiku jízdy/spotřeba na bodě 0. Navíc ho dej do "rodinného auta", ve které je předpoklad, že bude jezdit třeba 2 - 3 osoby + něco v kufru a před tebou kopec.....a problém je na světě :'-(
Na začátku výroby v roce 2002 nesla některá prvotní auta na zádi označení MPI. Asi to tam dávali jen chvilku, pak přišli s objevným HTP.
Zrychlení jsem srovnával s 1,4 ve fabii a ne v lambu >:D
Jestli máš Ty trochu znalosti ohledně aut, tak byl měl vědět, že ten "zázračný" japonský kompresor, který běží pořád je zcela běžná věc. To, že "běží" pořád motor skoro nezatěžuje. Výkon motoru začne ubírat v okamžiku, kdy je požadováno chlazení interiéru. Čím vyšší nároky na chlad, tím větší výkon kompresor potřebuje. Pracuje totiž s variabilním objemem stlačovaného chladiva, podle požadované intenzity chlazení. Výhodou je pak malý vliv na spotřebu (výkon motoru), ale až v okamžiku, kdy dojde k nachlazení interiéru na požadovanou teplotu. ;-)
....nepsal jsem nic o žádném klimaticu, řeč byla o běžném kompresoru klimy v autě současné doby. Nerozumím větě s tlačítkem a kopcem :-) Ale obdobě zmatených je dneska většina tvých příspěvků v diskuzi.....
Když je to běžné, tak to neznamená, že je to jediné řešení. Až uvedeš dalších třeba 10 aut s takovým řešením(ne opět Hyundai, jiné výrobce), třeba pak uznáme, že to není běžné
Opravdu si myslíš, že komresor klimy s variabilním objemem, který máš v tom svém "zázraku", je nějaký technický highend? :-) Je zcela nepodstatné, zda se to u koncernu jmenuje climatic nebo climatronic. Můj technický "proslov" byl reakcí na tvůj JAPONSKÝ kompresor klimatizace (asi DENSO, že?). Psaný text vnímám bez problémů, zkus si někdy po sobě přečíst to co píšeš. ;-) Včera jsi se tady opět "blejsknul v tom nejlepším světle" >:D
Obávám se, že on mou narážku na klima/ tří válcový zázrak pochopil, pouze není schopen akceptovat fakt, že tento motor je pro něco většího, než je auto velikosti ledničky prostě málo.
me je ulne jedno kolik me to zere,jezdim za 27 litru a je mi to u *,ja totis jedu,narozdil od tech zebraku co se plouzej na silnici a prekazej mi v ceste.......ono se uz do skodevek davaji klimatizace ??? tak to uz teda postoupili dopredu >:D nechci se chlubit,ale ja mam Chevrolet Suburban 2006,8.1 V8 a proste se jenom smeju kdyz vidim ty motorky na holici strojky a lidi jsou schopny si to dat do auta...
Né každý si může dovolit auto co má spotřebu 20L/100Km.....to třeba pochopit a není na tom nic špatného !!!! Spíš nechápu, jak někdo může pořád do roztrhání těla obhajovat něco jenom proto, že to má doma a není schopen akceptovat fakta. :no:
nechapu proc bych to nemohl mit,neni kazdej zastance nemcu,a jestli myslis ze to nemuzu mit z toho duvodu ze to hodne zere,tak to se pletes,jestli mas nejakou karu za 5 mil,prosim mej ji,ja nejsem zavistivej a nebudu ti ji zavidet a ani hanit,ptz te neznam a je mi to jedno, klidne mej VEYRONA,ja se totis tesim az me pribude v budoucnu do garaze Cadillac DeVille 8.2 V8,1976 a Dodge Viper 8.4 V10, jede mi to 160 a tohle auto neni o rychlosti,ale naprosto o jinych vecech...a ano je to autobus,proste klasika z ameriky s velkyma chrom kolama 26"
HTP pri normalnim stylu jizdy jezdi za 12 litru a hlavne ten motor je po 50 000 km na vyhozeni,coz si myslim,ze clovek kterej umi pocitat si spocita ze me provoz vyjde levneji nez kdybych mel HTP a veci okolo bezpecnosti a komfortem jizdy uz neni vubec co resit,ten motor je naprosto k nicemu a cela skodovka taky,ja si koupil suburban,ptz jsem chtel 8litr a porovnavat to urcite nehci,ptz se neda co srovnavat a pubertarna to je asi tezko,uz davno mi neni 25...
Ty jsi skutečně prosťáček a buď rád, že máš to štěstí ten Tvůj Suburban 8.1 V8 financovat. Smát se těm, co si nemohou takový motor dovolit, je znakem jedinců po lobotomii. Kolik má ten Tvůj Suburban koní z těch 8l? 300? 400? Haha. Atmosféry např. od Mercedesu umí víc, a to mají o cca. 2 litry menší objem, pravda, jsou to motory upravené od AMG, ale i tak. Navíc, v zatáčkách Tě vyklepne i hatch s 1/3 výkonu, takže si svým "školním autobusem" jezdi, ale to, že každý jezdí tím na co má, případně tím co mu vyhovuje, to je ale slovy Václava Klause, "mimo Tvé rozlišovací schopnosti."
hm,a si máme rozdílný názory, CO je normální jízda! U mně je to do 90 po normální dilnici a do 50 po městě:-)) a 130 po dálnici, ale ten motor na dálnici NENY! o tom snad nemusíme vůbec vést diskuse!
PŘESTO když po ní jede sváteční dáklniční jezdec 2x do roka do Prahy s dětičkama do ZOO, tak to PŘEŽIJE! Když pojede v pravým nebo prostředním 110 a předjíždět bude jen kamiony a opravdový šoury, tak mu to v POHODĚ pojede za 7 po tý dálnici! :-)
po rovině a z kopce POHODA a do kocpe stačí se NEHNAT:-)) ta spotřeba 12 litrů to JE když se někdo s "motůrkem ze sekačky" jak sám říká, se HONÍ 140-150 to zanmená do kopce řadit, 4, 3 :-) a VO TOM TO jE :-))ú
na pětku 110 to nemůže žrát 12 litrů :-)
to máš jak soused má thalii, pučil to tchánovi když jel do prahy a tchán si pak stěžoval: Pěkný, skvělý auto, ale ta spotřeba! KDE je těch 6 na 100? mně to žralo celou cestu PŘES 10 litrů!!!! Taky se hnal celou cestu NA ČTYŘKU! :-)))
btw. FII 52 000 kma motor jak novej :-)
kdo chce jezdit po dálnici denně, koupí si jinej motor!!! :-)
a NEmYSLIM si, že by "Rapid" byl o hodně větší auto než fabie :-)
Ale prosím Vás, auto, co váží kolem 3 tun a má motor 300 koní toho zas tolik nesvede a i kdyby v přímce předjelo tu Fabku do kopce, tak v zatáčkách si myslím, že i ta Fabie HTP ten Suburban dojede...
Po 2 letech a spokojených 46tkm ve Fabii2 nemohu říci jediné špatné slovo. Dlouhodobá spotřeba 6l. Jestli Rapid? bude vážit cca 1,2t, tak na poskakování po městě a příměstký provoz, kde turbo není potřeba rozumná volba. Jo k moři to taky dojede, se nebojte. ;-)
Samozřejmě to není až tak mnoho, ale taky to není nikterak málo... Vzhledem k tomu, kde peťan bydlí, tak tam žádná velkoměsta nejsou, navíc prohlašuje, že jezdí pomalu... pokud budu srovnávat s těmi nejlepšími, tak dlouhodobý průměr Jazzu s 1,2 se pohyboval o litr méně a to má Jazz větší čelní plochu a je prostornější...
Právě právě... vím, že strýc na Fabce s slabší verzí HTP jezdí o nějaké deci méně než tady Péťanek, ale má trochu lepší trasy, na stejných trasách právě Jazz byl úspornější při stejných rychlostech a to nemálo...
Po 6 letech s HTP 40 kW a 110.000 km a 3 letech s HTP 51 kW a 40.000 km taky spokojenost. Nežere to, jede to normálně, vibrace nepociťuju... Jasně, teď bych asi koupil TSI, ale tenkrát nebyl v nabídce a kdo ví, jestli bych po těch letech s HTP byl ochotnej ten příplatek ze TSI obětovat. Za pár šlupek holt člověk nemůže chtít M5 - u který by asi stejně většina z nás neměla ani na servisní prohlídky... >:D
Vubec nechapu jak se pod timto clankem muze bavit nekdo o motoru do auta. To by se spis hodilo diskutovat o sekackach. Na sekacce mam Briggs & Stratton 4,0 kone, vyborny tah v nizkych otackach, nizka spotreba, slusne vybrace i v porovnani s konkurenci od Sade. Dnes uz kupujou lidi i na sekacku Hondu, tak kdo dusevne zdravy kupuje tenhle kram do auta? To si normalni clovek nemuze koupit ani do Fabie :no: Jeste ze ten Hyundai dela ctyrvalce v zakladu, Panda v zakladu 4-valec s cenou o cca 100 mensi. U Sade si musi klepat na clo, kolik nemocnych zase napalili >:D
Moje řeč >:D >:D ikdyž jsem spíše zastáncem švédských Turbomotorů (Saab, Volvo) ... bohužel vedení Volvo ta pitomost ohledně třívalců napadla taky ... brzy mne asi vomejou :-(
EDIT: Samozřejmě nebudu shánět sekačku s motorem Volvo :-D, to se týká především aut :-)
Takovehle clanky cist, tak se mi chce hned zvracet. Motor ktery zere vice nez snad 2x vykonejsi slusna atmosfera. Tokovej Yaris 1,0 ma 57 kw, zere pri uporny jizde 3,6l podle pocitece a vice jak 5 litru sem tam nikdy nevidel a to bylo pri jizde mezi mesty okolo 130km/h. Pak tady nekdo uvadi ze mu HTP zere 7,5l. Ten kdo takovy motor obhajuje neni normalni v dnesni dobe. Chapu ze lidi nemaj prachy na slusnou ceskou techniku od korejcu, ale vyrony typu ze je to vhodna motorizace to uz je moc. To je nevhodny na Fabii, ta by mela cenou 160tis s timto motorem a jeji bidnou vybavou konkurovat Pande za 160 a tam by mel tenhle motor koncit. :no: Sade :no:
ako zaklad preco nie, alebo snad to bude jediny motor v ponuke ze kazdy je z toho taky *? Predpokladam ze nova skodovka bude mat viac motorov na vyber a aj nejaky diesel.
Kto chce si kupi s inym motorom, klidek :yes: nevidim problem, na zakladny motor to pojde urcite v pohode a kto chce jazdit do chorvatska alebo tahat prives ten si zvoli predsa iny motor to je jasne. Zaklad nemoze predsa vyhoviet kazdemu a splnat uz vsetky kriteria, ak ozaklad to bude uplne v pohode a beznemu vodicovi aleb mladym zacinajucim vdicom posluzi bohate. Kto sa chce ukazovat machrovat a pretekat zvoli inu znacku auta alebo zvoli iny motor a je to vybavene. Kopec prispevkov a vsetky skoro su o nicom, nechapem co sa tu riesi. Nikto nikoho nenuti kupovat rapid s motorom htp a iste bude aj iny motor v ponuke. A komu sa nepac inec hsi kupi rovno oktavku alebo golfa kde je problem? Ak na to raz nemam nemozem cakat plnu vybavy a silny motor, a ak na to mam volim golfa alebo oktavku alebo aj passata alebo rovno medak C. Takze nevidim problem.
presne ako pises, je to zakorenene v gebuliach ludi, tak ako maju ludia zakorenene ze korejske auta musia byt logicky smejdy ale casy sa menia a sprosty sprostym ostane takemu niet pomoci.
Tak jako Toyota po 20 letech byla v USA povazovana jiz za americkou znacku, at se to libilo ci nelibilo lidem, tak do 8 let - 2020 bude Hyundai povazovan za Evropskou.
Vzdyt vse je navrhovane designerem od Audi takze co ? Nic. Fabriky jsou v Evrope, designer je nemecky, centrum v nemecku ... to ze je kapital z Asie, mne nezajima. Tak jako lidi nezajima, ze Jaguar je vlastnikem Ind.
Noc noveho pod sluncem, politika Skodovky je stale stejna. Zakladni motorizace je slaba, ale staci na primestsky provoz a clovek aspon usteri za dalnicni znamku. Na dalnici je to totiz o nervy a o penezneku. Na okreskach s lehkou nohou snad ano.
Je usmevne sledovat, jake dva metry tady maji nekteri lide po kapsach. Jeden treba na Fiat (pouhych 63kW v cca 900kg Pande) a druhy na VW (skvelych 55kW v aute cca 1200kg).
Re: Benzínové motory jsou hlavní slabina koncernu Volkswagen
To si myslím, že je velmi dobrý motor. Dnes ve Světě motorů jsem četl, že když jej dali na brzdu, tak mu naměřili 70kW misto 63, ale toč. moment nižší než udavanej. I tak, kultivovanej, bezproblémovej motor s rozumnou spotřebou a když ho dostanete do otáček, tak i pěkně jede :yes:
Re: Benzínové motory jsou hlavní slabina koncernu Volkswagen
možná že ve variantě 55/59/63Kw je to dobrý motor. Ale varianta 74KW se mi nezdá jako povedená. Je to jen nahoněný ve vysokých otáčkách. Spolehlivost nic moc...
Re: Benzínové motory jsou hlavní slabina koncernu Volkswagen
Všechny motory mají reálně vyšší výkon než je papírová hodnota - zejména aby to pokrylo toleranci rozdílů mezi jednotlivými vyrobenými motory. Ale je pravda, že u koncernu Volkswagen jsou rozdíly mezi reálným a papírovým výkonem dost velké.
Re: Benzínové motory jsou hlavní slabina koncernu Volkswagen
Narozdil od korejskych zazraku... :no:
Podivejte se na cas, nutny k dosazeni rychlosti +éékmph o vozu se srovnatelnou hmotnosti a vykonem. A prave o to jde... :yes:
Re: Benzínové motory jsou hlavní slabina koncernu Volkswagen
Objevil se, protože Škodovka nestači s výrobou TSI, nebo je někdo nechce. Proto 1.4. A opakuju. Kdyby je Němci nechtěli, nedavali by ho do Pola jako zaklad výměnou za HTP.
Re: Benzínové motory jsou hlavní slabina koncernu Volkswagen
Ne, je to normalni 1.4 atmosfera 63kW. Podívej se na stranky VW, jakej má Polo základní nejslabší motor.V ČR je to 1.4. V německu sice nabízí HTP, ale stejně tak 1.4.
Pak uvidíš, že tvé řeči, že němci 1.4 nechcou jsou jen snůška nesmyslů.
Re: Benzínové motory jsou hlavní slabina koncernu Volkswagen
Tento motor je původně němec ale nyní se sestrojuje v polsku a dováží do všech koncernových značek.Mám ho v roomstru ale to je taky mrtvola která žere i 9l a 70kw >:D >:D Jak tu někdo psal ty 1.4ky 55kw, 59kw,63kw,74kw to není jako uTSI že je to stejnej motor akorát s jinou krabičkou ty motory se od sebe dost liší.Když půjdete kupovat ojetinu fabii I tak každej automechanik řekne kup tu s 55kw to je nejspolehlivější motor který kdy fabia dostala s nejlepším jízdním projevem a spotřebou,ta 1.4 63kw má taky svoje mouchy,třeba vynechávání motoru na dálnici,škubání atd.,několikrát přehrán softwer a nachvíli to přestalo.Jinak do 70km/h se s tou 1.4 nečapu na kamaráda s fabií 1.2HTP 47kw,nadělí mě i dvě délky auta :-) ,ale ten zvuk toho tříhrnku po 80000km je jak chrastítko 5min před rospadem a přitom nový to mělo docela skvělý projev. :-O
Re: Benzínové motory jsou hlavní slabina koncernu Volkswagen
Laguna 1,8 95PS benzin a Fabia SDI 64PS- vzdy sprint vyhrala Fabia aj po vymene jazdcov a to nie o dve dlzky ale tak o cele ihrisko - obe auta prazdne len s jednym vodicom a Laguna sla na rezervu paliva vo Fabii bola nadrz plna....s kludom verim, ze ta 1,2 do urcitej rychlosti moze byt sviznesia ako 1,4....len pre info ta Lagunu tu Fabiu nechytila pri ziadnej rychlosti...a to kopec ludi trepalo aky je SDI lenoch...
Re: Benzínové motory jsou hlavní slabina koncernu Volkswagen
to asi TĚŽKO! :-) HTP MUSÍ být do 70 JASNĚ pružnější! Ono je to i v tom názvu že? :-) už PROTO, že ta 1.4 ožívá až NAD 3500 otáček :-)
pak samozřejmě už mu 1.4 udělá míchaný vejce k snídani :-) >:-[]
Re: Benzínové motory jsou hlavní slabina koncernu Volkswagen
Je třeba si uvědomit, že Rapid bude opravdové lidové auto a tam jsou preference zákazníků jiné než třeba u Fabie, která se v ČR prodává hlavně jako služební auto.
Škodovce rok od roku rostou prodeje, ale zdejší marketingoví mágové budou neustále tvrdit, že něco dělá špatně... Je zajímavé, že taková Dacia (konkurent Rapidu) používá zastaralou techniku od Renaultu (takovej krám, že....) a zatímco ji před 10 lety neznal nikdo, tak dneska se v Dacii nestydí vozit ani Němci a Dacie uvádí nový a nový modely. A navíc - kdo nechce HTP, může koupit TSI - ale opravdovej automobilovej fajnšmekr si asi Rapida nikdy nekoupí, takže většině kupců Rapidu bude upřímě jedno, co tam maj za motor. Hlavně aby to moc nestálo a málo žralo - tak myslí kupec Rapidu (a většina běžných řidičů).
Když má nějaké auto velikosti Rapidu motor o výkonu 90-100k,
tak je to "žalostně málo" pokud ovšem koncernový hajtek velikosti nižší střední dosahuje závratných 75k - je to rouzumná přiměřená motorizace - GTi by možná připsal "nový etalon nižší střední mezitřídy" ;-)
Škůdka zase jednou korejcům vytřela zrak :-!
tak trocha faktu - Rapid má být mezi fabií a octavií, vezmeme tedy pro jistotu základní Fabii ve výbavě classic s 1.2 htp 44 kw (108 nm) - 1090 kg a základní octavii ve výbavě classic s 1.4 59 kw (132 nm) - 1255 kg. rapid bude tedy někde mezi, bajwoko kolem 1175 kg a bude mít 55 kw. je to tedy ve škodanormě. pohlédněme ke konkurenci - ford fiesta v základu - 1098 kg a 1.25 s 44 kw a focus - 1270 kg a 1.6 s 63 kw. zkrátka a dobře, základ nějaký být musí, jak bylo výše uvedeno, někde ten marketing začínat musí - "od ....". troufnu si ale tvrdit, že základní htp nebude tvořit ani 5% prodejů ;-):yes:
názor "znalců", kteří dokáží udělat z nouze ctnost. Podle mého názoru, do auta této velikosti a hmotnosti, taková chcíplotina se 115 Nm nepatří. To si jako základní motorizaci nedovolí ani Korejci. :no:
Na místě je otázka nejen na velikost, ale především na určení onoho díla. Něco je studie, něco realita ( viz City-něco ) a přitom nejspíše půjde o low-end ( nakonec i onen základní motor vzhledem k předpokládané velikosti vozu o něčem vypovídá ), respektive proti této třídě postavený kus. Velebení to nezastře a onen trend je cítit i z onoho Citi-něčeho - konečně šlo by o praktickou realizaci nedávné redefinice postavení značek a jejich zaměření v koncernu.
Uvidíme v reálu. A ten motor se sice prodávat bude, ale do takového vozu - no nazdar...
I nejvesti diskusni prostacek by dnes uz mel vedet, ze neni kW jako kVW!
KiloVWatt je proti koreaWattu priblizne dvojnasobne silnejsi (za urcitych okolnosti i vic).
Takze zatimco jsis tady pred nekolika dny precetl, ze 100kW v i40 je naprosta zoufalost, 55 kVW v aute velikosti soucasne Octavie je solidni zakladni motorizaci a 75kVW s nim dokonce "mocne zaclouma"...
Škoda, že se stavevbnicí bez motoru se zřejmě nepočítá. Než trojhrnek, ježiš to je slovo >:-[] , bych tam raději viděl snad i dvojválec TwinAir a pomocný šlapací pohon u spolujezdce.
Ono je to podle mně trošku jinak. Tady skutečně půjde o váhu, (ostatně jako u každého auta) takže se lze domnívat, že výkony opravdu nic moc nebudou. S HTP jsem nikdy nejel (a ani po tom netoužím), ale sám mám auto s hmotností 1220 kg, 90 koni a automatem, (jiné řešení bohužel nepřipadá v úvahu, jsem tělesně postižený) a dynamika je jen tak tak, občas mi přijde, že by 10, 15 koní navíc autíčku slušelo. Takže pokud auto bude mít 1175 kg a 75 koní, (jak zde již někdo odhadoval), jízdní dynamika opravdu nebude valná. Přijde mi to stejný nesmysl jako koupit si Octavii s motorem 1.2 TSI. Pokud se nová Felicia vejde do 400t s motorem 1.2 TSI nebo 1.4 TSI s DSG, tak ji určitě budu mít na seznamu až budu za cca. 3 roky měnit vozový park.
Tak prečo to tak Škoda robí ... ak je to také "jasné" ...všetkým ...
Samozrejme, že pre mňa to nie je problém "prekuknúť" takú zavádzajúcu reklamu, ale firmy dobre vedia, že sa dosť ľudí chytí ak už príde navnadených za taký motor za takú cenu ...
Ono sú i primitívnejšie formy ... a na počudovanie fungujú ...
napr. "bezvýznamné poznámky" typu :
"Na to Vy nemáte" ...
"Necháte si ženou rozkazovať" ...
Poznám prípad, keď tieto manipulatívne formulky zabrali a predajca sa zbavil ťažko predajných kusov ...
Jako že by žena věděla, jaký je rozdíl mezi HTP a TSI? Pár se jich jistě najde, ale moc jich nebude a protože Škoda moc dobře ví, že u nás lidé slyší hlavně na cenu, tak se pár Felicií s motory HTP prodá. Na západ od našich hranic tento motor mít úspěch nebude, ale u nás slovy D. Žáka, (motoristický novinář), "splašený šicí stroj" bohužel mít úspěch bude.
nebo snad "Vorsprung durch Technik" od Audi ?? Já nevím co by se hodilo víc ,možná obojí dohromady >:D Nj,VW zabodoval do komiksu jmenem "parodie na auto ŠKODA"
Jako každá negativní nebo pozitvní věc v životě dostává svoje přirovnání a to jak pozitivní tak negativní. Je to caddilac mezi splachovadly. Naloženej v Medu. Simply never. Honím tři písty. Hou(v)no to pojede. Honem to prodej. apod. jsou to věci založené na historii tohoto produktu a vymýšleli je lidé sami po zkušenosti s tímto produktem a některé ty trefné prostě zůstali. Kupce si to najde stejně jako třeba prášky na zázračné hubnutí nebo nůž od horsta fuchse ...
Trochu som jazdil s litrovým Aygom, a určitým spôsobom som bol nadšený. Drsný, netlmený zvuk dával do úzadia pomalé zrýchlenie. Vlastniť by som ho určite nechcel, ale na pobavenie to bolo moc dobré.
So škodováckym trojvalcom som ešte nejazdil. Litrový motor v Rapide by sa však s autom veľmi trápil, a reálna spotreba by sa pohybovala medzi 7 a 8 litrami. Takže 55-kW 1,2 aj vzhľadom na cenové zameranie sa mi javí ako optimálny základ.
Prečo ten motor už dávno nezakázali?? Vôbec prečo sa dostal von z výskumného ústavu už pred rokmi?? Zdochlina, čo žere jak prasa. Teraz sú kde všetci ekoteroristi, že toto tolerujú?? Fordu takto vzali 5-válec z Focusu ST, Honde zatrhli výrobu 2,0 pre Civic Type-R a tento hnus, sa bude montovať do nového auta?? Dovi dopo, viva la htp... :no:
1,2 HTP se stane "nesmrtelným". Podobně jako americké small - blocky, se udrží na trhu ještě další desítky let...A za nějaký ten pátek najdeme na auto.cz článek s názvem "Vyrobeno 100 miliónů 1,2 HTP"
Skodovkari máte správu dňa: Ak chcete kus poriadneho auta, bežte do showroomov a kupujte Octaviu Tour, je to totiž kus poctivého auta s prevereným motorom.
Vidím to takto: ak cena Rapidu bude rovnaká alebo podobná ako súčasná Octavia Tour tak vážne nie je čo riešiť, Rapid k cenám Thalie nepôjde. Porovnanie s Fluence atp. je bezpredmetné, je to (bohužiaľ) iná trieda.
Prečo takéto skoré závery? Pretože - čo lepšie (technicky) ponúkne lepšie s dnešnou Octaviou Tour? Situáciu môže zachrániť len design ktorý (ak ho príliš nezmenia) vyzerá výborne.
Benzínové motory jsou největší slabina koncernu VW
... na jedné straně ošizené a slabé tříválce, na druhé straně velmi moderní, ale tím pádem složité a drahé motory TSI. Chybí "zlatý střed", tedy moderní čtyřválec bez turba a přímého vstřikování. Zoufalost dohnala Škodu k tomu, že do Octavie Tour a Octavie LPG montuje zoufale zastaralý 1.6 MPI.
Co se týče Rapidu HTP - pro "klobouky", co najezdí ročně do 5000 km, je to asi ideální motor. Ostatní budou mít asi smůlu.
Re: Benzínové motory jsou největší slabina koncernu VW
Myslíš kšiltovkáře? :no: Dcera má G6 s 1,4 TSI 90kW a nějak si nestěžuje,ale je to asi tím,že auto je věc na ježdění,ročně najede asi 20 tkm, páč jezdí zejména Prahu a dálnice,spíš nad limuty a naložená,je dlouhodobých 7 l benálu /teprve 35 tkm/ docela v pohodě.Kecy o zoufalství píší zoufalci.BTW:ve Škodě stále hledají lidi do vývoje,napiš životopis a jdi ukázat,jak se dělá motor.Pro pořádek napíši, že 1,6 EcoBoost 110 kW od Forda se mi ve Focusu kombi zdál být o trochu lepším motorem.Takže když nejdeš do VW,máš Forda.Nebo Hjůndaje s 1,6 GDI, bez turba a za 10 l.... >:D Máš svobodu volby.Hezký rok 2012 tobě i Škodě. :yes:
Re: Benzínové motory jsou největší slabina koncernu VW
Měl jsem na mysli starší lidi, co mají auto jednou týdně na nákup a jednou týdně výlet za rodinou a známými. To je jedna ze skupin lidí, kteří by mohli mít o Rapida zájem. Další by mohly být rodiny, co jinak kupujou ojetá auta.
Bavíme se o lidovém autě, nikoliv o Golfu nebo Focusu. Ecoboost nebo TSI jsou na lidové auto dost drahé, přestavba na LPG je obtížná a "Lojza od vedle, co umí do aut" ho nebude moci za pár korun servisovat.
Ten Hyundai má přímý vstřik, takže pro něj platí to samé, co výše. Do lidového auta se nehodí.
....základní morizace, jednoznačně 1.4 TSI,......jděte s těma jednadvojkama někam :no::no: to platí i o 1.2 TSI, takový motor dát do O2, to je také síla, ..... :no::no:
Zakladni motorizaci by mela byt 1,2 TDI. Vyssi 1,6 TDI a pro fajnsmekry 2,0 TDI ve variante 125kW. benzinove motory si mohou odpustit uplne. Do auta patri diesel. :yes:
Na LPG diesely co vím nejezdí, ale na CNG se přestavují hlavně autobusy, třeba město Havířov s tím začalo snad už někdy v polovině 90. let a jezdí tam tak skoro všechny.
CNG a LPG ve spojeni s dieselem. Ano, to je pohon pro pristich 50 let. Ropa za chvili dojde, poroste-li pocet obyvatel nasi planety stejnym tempem, jako dosud. Ovsem plynu je zatim relativne dost. Diesel je samozrejme nejlepsim spalovacim motorem soucasnosti, protoze ma diky vetsimu kompresnimu pomeru lepsi energetickou ucinnost, nez tragicky zastaraly zazehovy motor. Takze to uz jen zacit pouzivat take v osobnich vozech. Nechapu, proc takove vozy jeste nejsou na trhu.
Verim, ze rok 2012 s tim pohne kupredu (pokud tedy nejak blbe nezamava s nami vsemi...).
Tak těch LPG přestavem od továrny je již mnoho, třeba Fiat, Subaru, Škoda, Seat, Mercedes, který ale také předělává na CNG. S CNG je problém v nedostatečné infrastruktuře, kdy oproti LPG plniček je těch CNG opravdu málo :-|
LPG se vyrábí z ropy, ale pořád je to odpadní produkt, mělo by se jej využívat lépe, CNG jakožto zemní plyn má sice větší zásoby, ale Evropa v něm není zrovna soběstačná :-(
1,2 HTP Škoda - motor si pamatuji,že na brzdě namísto udávaných 51kw měl krásných 59kw,což v době začátku výroby nebylo špatné.Po městě a v okolí jezdil zcela bravurně.Všechny řeči okolo jsou jen pubertální výkřiky.Jen při využití plných výkonů motoru jde spotřeba opravdu vysoko! Každému,co jeho jest.Osobně obdivuji výkon a hlavně spotřebu u Japonských mini- motorů-viz 1,3/71Kw v Yarisu,nebo 1,2/69Kw Suzuki.Pohodové motory,rychlé a bezproblémová údržba i spotřeba.Snad jen při totálním dorazu se člověk přehoupne přez 7,4l/100km. V běžném provozu se jezdí5,5-6/l na 100km.Všem zde přeji montovanou garáž s plakátem samotného Semjona Ivániče Gétéíhoviče. Míru zdar a hloupým kecům zvlášť. :-! >:D:yes:
Všechny zajeté motory mají na brzdě vyšší výkon než udávaný. Kdyby ne, mohl by majitel jít motor reklamovat.
Jasně - do města je to super, protože to má krátké převody. Mimo město je to horší a na dálnici hrůza.
Motor nie je v podstate zly. Menej valcov, menej suciastok, menej trenia. Teoria je spravna.
Avsak ked ma tahat nalozenu Fabiu combi, ci neco podobne, co ma povedzme cez 1500kg, to uz je problem.
Ak by ho vsak niekto namontoval do Citigo, tak by to bola raketa.
Takze mozno nie je problem v HTP, ale v EU, ktora cez restrikcie a pokuty nuti davat vyrobcov do aut male motory, aby nasledne v nezmyselnom syntetickom teste vysla co najnizsia normovana spotreba. Prax je uz, bohuzial ina. Tolko postreh cloveka, co jazdi s HTP denne, dostal som ho ako sluzobak, doma mam dvojliter.
Dobre citam? My sa pozname, ze mi tu tvrdis take kydy, ze kradnem benzin?
Silne slova, nemyslis? Do ksichtu by si mi to len tak nechrstol, dva tyzdne by si zil so zdratovanou hubou.
Ale co cakat od cloveka, co si dobrovolne kupi HTP v plnej vybave.
Péťu štve, že on jakožto popelář nikdy služební auto nedostane a když, tak kukavůz, takže něco podobně rychlého, jako má doma... a proto na všechny ostatní, co se mají lépe jako on, plive... má takové silně závistivé chování, dalo by se říci, pokud bychom mluvili značně omezeně, že levicové, jenže on je paradoxně antikomunista.
Ty sedlak sprosty, so silnymi slovami si zacal Ty. Konkretne nieco o kradnuti benzinu.
Ak by si poriadne cital moju recenziu na Fabiu, tak by si zistil ze 75% jazd mam po meste. A este dodam, ze uplna vacsina je so studenym motorom na kratke trasy, 5 - 10km. Takze tych mojich vyse 8 litrov je jednoducho fakt.
Kolega, co jazdi vacsinou okresky ma spotrebu 5 litrov. Ten okrada podla Tvojej uchylnej logiky podspotrebou koho? Stat na spotrebnej dani?
Ocakavat ospravedlnenie je asi vela, ale nevadi. Aj tak Ti prajem stastny Novy Rok.
Otec jazdí HTP vo fábii a vôbec to nie je zlý motor. Tiež som mal tú česť a okrem zvuku mi nevadilo nič. Pekne ťahá a do otáčok sa vrhá celkom ochotne. Síce výkon s otáčkami negraduje, ale to nevadí. Do mesta ideál. Dá sa jazdiť aj mimomesto s peknou spotrebou. Na diaľnicu to vhodné nie je.
BTW: jazdím s atmosférickým 200 kW benzínom (530i) a HTP mi nepripadá ako tragický motor.
Mno... právě z té spotřeby jsem nadšený nebyl. Mimo město jsem jezdil s Fabií kombi obvykle 7-8 litrů (100-110 na okreskách, žádná brzda-plyn, 3-4 lidi v autě). Stejný motor v Roomsteru stejný výsledek, akorát nižší rychlost. Při mém jízdním stylu byla ve Fabii úspornější 1.4MPI. Po městě ok, tam není problém...
Já mám z Fabkou zkušenost, že když jsem 44kw verzi šlapal po krku, tak jela, ale se spotřebou pomalu k 10 litrům, ale to jsem opravdu jel dost ostře... z druhé strany, když jsem se snažil o úspornou jízdu, tak spotřeba pořád byla výše než třeba u konkurence při úsporné jízdě... takže taky bych řekl, že zázrak to není... :-| Ne ale úplně tragédie, to ale snad žádný motor.
Péťo, to co já najedu za rok (a to počítám jen své vlastní auto), to ty jsi s tou svou Fabkou nezajel za skoro 4 roky, co ji máš, tak moc nevyskakuj ;-)
Tvá skromnost je příkladná :-). HTP je fajn do města, jinak ale pro opravdu klidné jezdce, kterým nevadí strávit půl cesty za kamionem - obzvlášť v relativně těžkém Rapidu.
Proti kamionům nic osobního, jsou součástí dopravy na silnici jako všichni ostatní. Pokud nepospíchám a jedu se slabším autem, dokonce mi ani nevadí jet za kamionem... ten obvykle prosviští vesnici 70-80, před další obcí ho zase dojedu. Problém je, pokud přijdou kopečky a zatáčky... předjíždět do kopce na krátkých rovinkách s naším firemním Roomsterem 1.2HTP je docela adrenalin a táhnout se za pomalu jedoucím a kouřícím kamionem zase otrava. Neříkám že se to nedá přežít... jenže proč, když 1.4MPI nabídne podobnou spotřebu i spolehlivost s lepší dynamikou. HTP je celkem ok ve Fabii, tam stačí i na nějaké to předjetí... ale do Roomstera už je to na hraně a Rapid bude zřejmě totéž.
Vsetko dobre v novom roku. Hlavne cim menej takychto 1.2htp na cestach, po meste vdaka kratkym prevodom sa to da ale nad 100 plati jedno: * to pojde. Ten motor je ukazkou toho, ako spravit zly trojvalec. Vsetky ine trojvalce su lepsie: tiche, usporne, spolahlive ale toto je skutocne nepodarok. Uz v byvalej NDR dokazali postavit trojvalec len skode to trvalo 10 rokov. Prec s nim konecne! Niekto musi byt najhorsi, je tragedia ze to ludia kupuju. Jediny dovod je cena, ale stoji to za to kupovat pri 120tis km novy motor a jazdit za 8 na 100 a zbytocne riskovat pri predbiahani kamionu ze ten plne nalozeny kamion ide do kopca rychlejsie???