Škoda Rapid dostane modernizovaný tříválec 1,2 HTP (55kW)
Aktuální číslo Světa motorů přichází s nečekanou zprávou. Základní motorizací nového rodinného modelu Škody se má stát tříválec 1,2 HTP.
Jeho výkon má být v rámci modernizace zvýšen ze současných 51 na 55 kW. Točivý moment vzroste na nové maximum 115 Nm.
Motor vyráběný od roku 2002 v Mladé Boleslavi prošel několika modernizacemi. Původně byl v nabídce se 40 a 47 kW, později výkony vzrostly na 44 a 51 kW, s třetím vývojovým stupněm bychom se měli mít možnost seznámit v příštím roce.
Zajímavá situace v oblasti základních motorizací ve skupině VW nastala letos na podzim. S příchodem New Small Family se totiž na trh dostanou zcela nové tříválce konstrukční řady EA211 se zdvihovým objemem 1,0 l. Objeví se ve dvou výkonových variantách se 44 a 55 kW. S většími motory 1,2 HTP (řady EA111) však nemá nový litrový motor nic společného.
Co přesně vedlo škodováky k nasazení staršího motoru do zcela nového vozu zatím není úplně jasné. Jednou z možností je snaha o vytížení kapacity vlastní motorárny, druhou pak vyšší točivý moment (115 Nm vs. 95 Nm), který HTP dokáže díky většímu zdvihovému objemu vyvinout.
Kariéru agregátů ze staré řady EA111 (včetně tříválce 1,2 HTP) ukončí emisní norma Euro 6 v roce 2015.
Více o novém Rapidu v aktuálním Světě motorů
V aktuálním čísle najdete podrobný popis techniky nové Škody Rapid. Časopis si můžete koupit na stáncích nebo objednat přes formulář na stránkách Světa motorů.
Všichni předplatitelé dostávají jedno číslo časopisu za pouhých 19 Kč (51 čísel ročně celkem za 969,- Kč), hodnotný dárek a přístup do elektronického PDF archivu časopisů od roku 2008.