Sedmimístné SUV mladoboleslavské automobilky se v Paříži představí ve sportovně střiženém provedení RS. Škodovka ještě před premiérou odhaluje, čím se bude odlišovat.
...a z již tak příšerného plastového kostitřasu se stane ještě větší žebřiňák než je teď 8-s >:-[] Ale české ovečky budou šílet, že mají 20ky kolesa >:D
Nie nutne. Pokial auto konfigurujes do vyroby, tak normalny vyrobca to nadimenzuje na rovnaky komfort. To nie je len o tom, ze vymenia disky kus za kus. Toto robia len dedinski tuzeri. Vo vyrobe to ma za nasledok minimalne zmenu tlmicov a mozu tam byt aj dalsie komponenty. To, ze tam nejaky rozdiel bude oproti 17-18kam, byt moze, ale len zanedbatelny a zvecsa si to clovek ani nevsimne. Ale ze je skodovka standardne zbytocne tvrda suhlasim.
Scenic je trošku specifický případ... ale jasně, na 19" je Octavia, není důvod, aby formou příplatku Kodiaq nemohl dostat 20". Jestli na nich bude umět rozumě fungovat je věc druhá.
Netvrdím, že je správný dávat je do základu. Jen, že v nich nevidím problém. Každopádně je to stupidní atypický rozměr kol, zimáky mě stály 10tkč/kus, výběr tragický (2, slovy dva typy pneu) , tohle vidím jako větší chybu.
>:D když jsem ty kluky ušatý viděl, myslel jsem, že tam bude jak "najeli na kamínek" a měli z toho vzadu trochu nepořádek. ( [odkaz] ) od 0:55
Ale jinak jo - jezdím hodně po okreskách a není to žádná tragédie - opravdových děr málo, běžně jen záplaty. ;-)
20ky už mala minulá Astra OPC. Na stredne veľkom SUV, kde bude vyšší profil by to stále mohlo byť v pohode. Aj keď Kodiaqu sa niektorých testoch vytýkal občas menej kultivovaný podvozok na väčších kolesách, tak uvidíme, ako si poradí s 20".
Nějací čínani na koleně, v podstatě jsou to jen makety do autosalonů.
Z kus si nějaké objednat, uvidíš, škoda zatím jen vybírá zálohy na pořízení robotů.
No nevim, nase firma si jich objednala hned nekolik, dodany byly behem 3 tydnu a jezdi (samozrejme to nejsou verze RS), takze fakt netusim, o cem tocis...
V6 v nafte do vsechno-vpredu-napric platformy asi nenarves, kor s odpovidajici prevodovkou.
240 koni TDI je momentalne nejvykonnejsi motor pro Kodiak a na rozdil od TSI 280 bude mit i celkem normalni spotrebu, v dnesni dobe by se kupci na auto se spotrebou 12+ asi moc nehrnuli. Takze volba motoru je OK. Co OK nebude - na rozdil od Octavie RS - to je cena, ta asi radne zmeni pohled na cenovy jemnocit.
Tak nemám problém s motorem jako takovým, do Kodiaqu sedne, ale označovat to jako RS je marketingový úlet. Podobně jsem to měl s OII RS TDI, tehdy 125kW byl vyloženě výsměch, včetně jízdního projevu >:D
OII RS TDI 125kW bylo ve sve dobe dost dobre auto v pomeru vykon/spotreba/cena, bavime se o lehce sportovne ladenem aute od vyrobce rodinne (firemne) orientovanych vozu, tam je to dle meho naprosto OK. Stejne tak v tom Kodiaqu.
Skoda ve skutecnosti nechce vyrobit zadne sportovni auto, ma to byt jen prichut sportovnosti, ostatni vlastnosti maji zustat u toho, na cem Skoda uz dlouha leta stavi - tedy prakticnost za slusnou cenu (byt ty ceny posledni dobou zacinaji pripominat drahotu...).
Nemuzes cekat, ze pridanim pismenek RS z toho udelaji konkurenci pro Cayenne Turbo, maximalne tak pro silnejsi verze podobnych aut od konkurence, vic nic. Ostatne RS Skodovky nikdy nic vic nebyly.
Rozruch dělá jen ACZ, to že ten motor už má více aut vw koncernu je jasné, na druhou stranu, podívám-li se na konkurenci kodiaqa mimo vlastní koncern, pak se má čím chlubit, kdo z mainstreamu nabízí ve třídě středních SUV motor s takovými parametry...
To je pravda jedine ma napada Ford EDGE ma nejaky novy biturbo dizel 238 koni a 8st. automat, parametre sice neviem ale podla mna Kodiak RS bude na tom dynamicky lepsie. Koncernu sa da vycitat kde co ale ponuka motorizacii, dynamika a moznost 4X4 a automatu a inych kombinacii sa mu vycitat urcite neda, ano draho to zaplatis ale ked to chces tak to dostanes. A napr. ten EDGE tiez nie je ziadna lacnota a ani napr. Sorento alebo SantaFe tiez dynamikou neoslnia a su dost drahe. O ponuke benzinovych motorov u mainstreamu SUV uz ani nehovorim.
Jedna vec je marketing, ktorý Ťa môže poburovať, druhá vec je objektívna realita, totiž máloktorý konkurent má tak výkonný motor (ak vôbec nejaký, okrem sesterského Tiguanu). Všetka podobne veľká mainstreamová konkurencia má len R4 a výkonovo slabšie, jedine prémia má šesťvalce (aj to nie všetka, viď Volvo s max. 2,0 R4).
Tiež nie som priaznivcom lepenia nálepky športovosti na hocičo, ale ak verejnosť berie Octaviu RS TDI s podstatne nižším výkonom, o to menej bude môcť mať výhrady proti 240k nafte v SUV. Proste to ber ako najvýkonnejší Kodiaq, že je to práve nafta je pri SUV normálne a logické.
Jo RS (Rallye Sport) je na naftovém SUV docela "fail". S motorem jsem v pohodě, prostě jen výkonější 2l nafta, nic víc. Prémie je jasná, tam 6ti válce jsou, hlavně u D3.
Volvo je taková prémie/neprémie - motory na nic, pro XC90 jen 4válec je taky "fail", u XC60 je to asi i akceptovatelné. Nicméně si nehrají na Sportovní SUV, jdou jinou cestou a lidi jim to baští ;-)
Vážně někoho zajímá jaká dostane kola? Stejně si na to člověk pak dá co uzná za vhodné ne? Já hlavně pořád nechápu princip sportovního SUV, zdá se mi to úplně zbytečné, co Vám? Nemluvě o té předražené cenovce, ale na to už jsme u škodovky zvyklí ne?
Přesně tohle jsem si taky říkal, když jsem četl tento článek! To jaká dostane kola je úplně jedno, když celkově je to jen předražený kus šrotu, ostatně jako vše co poslední dobou škodovka vyrábí!