Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda neplánuje elektrické nebo hybridní automobily

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v budoucnu nehodlá snižovat spotřebu svých vozů pomocí elektromotorů nebo hybridního pohonu, ale úspornějšími spalovacími agregáty.
Zpět na článek
21. 5. 2013 08:36
21. 5. 2013 08:49
21. 5. 2013 09:21
21. 5. 2013 09:47
21. 5. 2013 10:14
21. 5. 2013 10:08
21. 5. 2013 10:13
21. 5. 2013 10:21
21. 5. 2013 10:16
21. 5. 2013 11:17
21. 5. 2013 21:24
22. 5. 2013 15:09
22. 5. 2013 00:50
22. 5. 2013 15:10
21. 5. 2013 08:36
Papír snese vše
Ať rovnou začnou montovat do cíga a fobie motor ze sekačky... >:D

Teď vážně. By mě zajímalo, jak sníží spotřebu a udrží nebo prodlouží životnost u takového 1,2tsi. Vždyť už tak je to předopovaný motor. I když je zase fakt, že papír snese vše... I spotřebu udávanou Škodovkou.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - eXp10it
21. 5. 2013 08:49
Superb 1,6TDi
Přesně na co hybridy, vždyť faceliftovaný superb 1,6TDi má spotřebu blížící se ke 4l / 100km. Už jsem to tady psal ale ještě jeden nebo dva facelifty a určitě budeme kolem 3,5l / na 100. A to je superb velké a těžké auto, takže pokud budou faceliftovat fábii tak se můžeme dočkat spotřeby i kolem 3l.

No a pokud si snižování spotřeby za posledních 20let u škodovky nakreslíte do grafu tak je jasné že kolem roku 2020 už nebudeme potřebovat palivo vůbec a vznětové motory budou jezdit zadarmo!
Rozbalit vlákno
15
21. 5. 2013 09:20
Re: Superb 1,6TDi
Bude jenom tenhle facelift SII.Od 45KT/14 se bude vyrábět SIII. :-!
21. 5. 2013 09:21
Re: Superb 1,6TDi
Nemusím nic kreslit, u octávky 1,9 TDi taky dokážu jezdit za 4l na 100km a to to auto je staré 14 let a má najeto něco pod 200tis. Navíc co se týká pružnosti a dynamiky, tak je to ve prospěch starých TDi...

Mimo to, na autě nemám žádné aerodinam. prvky ani eco pneu ani ledky ani žádné pi*oviny navíc. ;-)
21. 5. 2013 09:40
Re: Superb 1,6TDi
Kolem 4l je už dost eco run. ale do 5l lze jezdit celkem v pohodě.

Problém je v tom, že starý 1,9Tdi nesplňuje dnešní požadavky na ekologičnost a i proto je spousta motoru udušených.... ;-\ A motory se ladí pro potřeby normované spotřeby a ne pro reálné použití....takže ve výsledku moderní motory žerou víc než x let staré...
Avatar - dal
21. 5. 2013 09:47
Re: Superb 1,6TDi
Máš pravdu, nižší spotřeby většiny současných aut oproti autům před 10-15 lety jsou jen na papíře.
Nejméně se liší reálné a papírové údaje u japonců a nejvíce se už tradičně lže u korejců.
Cesta je snižování váhy(Mazda), lepší aerodynamika(Mercedes), nové konstrukce motorů(VW,Honda,Mazda,BMW).
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2013 10:11
Re: Superb 1,6TDi
Nemohu souhlasit. Spotřeba je nižší než dříve, a to u většiny modelů.

Druhou věcí je, že papírová úspora převyšuje tu reálnou, a to pro většinu modelů.
Avatar - Snooob
21. 5. 2013 14:26
Re: Superb 1,6TDi
Ty už nie si objektívny... ;-)
Vieme s kým chodíš na výlety do Viedne! >:D
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2013 17:11
Re: Superb 1,6TDi
Vídeň? Jo Vídeň! >:D >:-[]
21. 5. 2013 10:14
Re: Superb 1,6TDi
Přesně tak :yes: :yes: :yes:

Pro mě osobně by byl nehlepší plugin hybrid s odjezdem do 30 km na el... To by mi stačilo... ;-)

Kvůli toho bych i střechu garáže pokryl panely a vedle udělal 2 malé větrné elektrárny, ostatně to mám v plánu už nějaký ten pátek. :-)
21. 5. 2013 10:29
Re: Superb 1,6TDi
Nizsi spotreby dnesnich motoru nejsou na papire. Kdyby tehdejsi motory byly upraveny na dnesni ekologicke standardy a mely pohanet auta s dnesni hmotnosti, tak by jejich spotreba byla minimalne o polovinu vyssi.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2013 12:10
Re: Superb 1,6TDi
To zase není pravda, některé vozy zase naopak "hubnou", takže ve výsledku řeba taková Oktávka I TDI váží skoro stejně jako Oktávka III TDI ( 1,9 vs 1.6 výkon podobný).
21. 5. 2013 13:46
Re: Superb 1,6TDi
Pleteš se. Auta váží úplně stejně. A víš proč? Protože zatímco před 15-20 lety se např. 74kW motor montoval jako sportovní motorizace malých aut, vyšší motorizace u nižší střední, střední u střední třídy a občas i jako základ u vyšší střední, dnes je tento motor sportovní verzí u minivozů, standardní motorizací malých vozů a základ nižší střední. A když se podíváš, kolik vážila auta střední třídy před 15-20 lety a kolik váží malé vozy a nižší střední dnes, zjistíš, že 74kW motor už dobrých 20 let musí tahat pořád tu samou nebo velmi podobnou váhu (lépe řečeno ten samý rozsah hmotností v rámci tříd, ve kterých se takto výkonná pohonná jednotka nabízí). Je tedy pravda, že auta přibírají na váze, ale je zase nutné si uvědomit, že stejně výkonný motor se postupem času proputoval z vyšších tříd do nižších.
21. 5. 2013 12:59
Re: Superb 1,6TDi
To je zaujimave... na "korejskom" aute namerali REALNU spotrebu najlepsie [odkaz] spomedzi konkurentov
21. 5. 2013 13:52
Re: Superb 1,6TDi
Nejsou jen na papíře. Od roku 1997 klesla reálná spotřeba aut (dle SM) zhruba o 7-8 % bereme-li v potaz rozlišení podle výkonu (tedy např. tak, že 100kW motorům nehledě na třídu a vůz, ve kterém byl použit, v průměru klesla spotřeba o těch 7-8%). Druhou stranou mince je ten fakt, že papírová spotřeba za stejné období klesla o 25%.

Pokud jde o rozdíly udávaných a reálných spotřeb, tak zde opravdu vedou japonci a korejci a má to jednoduchý důvod. Pořád využívají zejména atmosférické motory, které mají tyto rozdíly podstatně nižší než turbomotory. Není bez zajímavosti, že turbomotory (diesely i benziny) mají rozdíl udávaných a reálných spotřeb dokonce větší než hybridy!
Avatar - WinDiesel
22. 5. 2013 06:36
Re: Superb 1,6TDi
Tvoje logika kulhá.
Japonské turbodiesely, přesně řečeno Subaru, Mitsubishi a myslím i Honda/Mazda - mají reálné hodnoty velmi blízko k papírovým hodnotám.
Bylo to mnohokrát testováno a konstatováno. Jak toto vysvětlíš?
P.S. Bez výjimky se jedná o motory vyráběné v Japonsku.
22. 5. 2013 11:01
Re: Superb 1,6TDi
Předpokládal jsem, že když hovořím o tom, že japonci používají atmosférické motory, kdežto ostatní turbomotory, tak rozumně uvažujícímu člověku dojde, že hovořím o motorech benzinových, neboť atmosférické nafty se už pěknou řádku let běžně nevyrábí.Ale ano, uznávám, pro větší přesnost jsem tam mohl výslovně napsat turbobenzin, aby to bylo jasnější i tobě.

Když už tak chceš srovnávat, tak dobrá. Upozorňuji, jde o čísla průměrná.

Honda Accord 7G a 8G (benzin +9,6%, turbodiesel +18,9%)
Honda Civic 8G a 9G (benzin +17,8%, turbodiesel +24,6%)
Mazda 6 1G a 2G (benzin +9,4%, turbodiesel +17,1%)
Mazda 3 (benzin +12,0%, turbodiesel +24,1%)
Subaru Legacy/Outback (benzin +3,8%, turbodiesel +17,2%)
Mitsubishi Lancer (benzin +13,4%, turbodiesel +14,1%)
Mitsubishi ASX (benzin +15,3%, turbodiesel +19,8%)

I u těch japonců je jasně vidět, že benzinové motory jsou v udávaných spotřebách přesnější než turbodiesely, výjimkou je tu Mitsubishi, kde se ty spotřeby turbodieselů proti benzinům skutečně liší docela málo. To, že japonské turbodiesely mají spotřebu bližší té reálné (jak říkáš), je pravda, viz níže. Stejně tak je pravda, že atmosférické benziny jsou ještě přesnější (což zase říkám já, takže tu nic "nekulhá").

Pro představu, průměný atmobenzin má spotřebu o 19% vyšší, Průměrný turbobenzin (což je typická neasijská motorizace) má spotřebu vyšší o 32% - toto je to, o čem jsem mluvil! U turbodieselů je to rovněž +32% (japonský průměr je necelých +20% u těch aut, která jsou výše). A pro zajímavost, atmobenzin-hybridy se pohybují okolo 25-29% (modely 2009-2013).
Avatar - Iv8
21. 5. 2013 10:08
To je škoda
Podle posledních normovaných spotřeb by byl hybrid tak dobrý, že by palivo vyráběl.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Invert
22. 5. 2013 15:06
Re: To je škoda
Je vidět, že tomu rozumíš...
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2013 10:13
Dodejme jen
díky bohu. Představa, že proozem elektromobilů dotujeme solární byznys, rozšiřujeme těžební limity uhlí a urychlujeme výstavbu dalších bloků Temelínu... To vážně někomu přijde ekologické?
Rozbalit vlákno
2
21. 5. 2013 10:21
Re: Dodejme jen
jak se tim jako podporujes solarni business? to co jiz stoji stat bude a platit to budes at ta elektrina z toho putuje do baterek elektromobilu, nebo do tvoji lednicky, a nove jiz muzou vznikat jen mensi systemy do tusim 30kW kde ta vykupni cena je jiz tak nizko, ze to opravdu nijak nedotujes a vznikat smeji jen v soukromich rukach a nikoliv jako podnikatelske subjekty, v drtive vetsine tedy na zeleny bonus kde vyrobena elektrina konci u daneho uzivatele a do site vpodstate nedodava, nebo jen vyjimecne ;-)

ale je me jasny ze neinformovani lide stale ziji v domeni ze kazda solarni strecha v tomhle state je zlocin ktery nas vsechny silene okrada >:D
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2013 17:13
Re: Dodejme jen
hele - co prošlo jednou, projde klidně znova. zatím máme elekřiny dost i na vývoz. Ale pokud bysme na ni začali i jezdit... Z Temelínu Blok 16 by se asi Rakušákům zvedl kufr nadobro >:-[]
21. 5. 2013 10:16
informace
takze nejaky jouda ze zastoupeni pro UK ma vlastne informace lepsi nez prime vedeni Skodovky? asi jako se ptat nekoho z vedeni zastoupeni treba Toyoty v CR na interni informace v Japonskych vyrobnich zavodech :-)

nepochybuju ze ten clovek toho bude vedet hodne, ale pochybuju ze bude vedet uzsi plany samotne Skodovky dal nez je 1 rok pro UK :-)
Rozbalit vlákno
1
21. 5. 2013 11:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 5. 2013 12:20
Dobré rozhodnutie ....
Ešte hybrid má podľa mňa za určitých špecifických podmienok a po zdokonalení zmysel, ale elektromobil je pre bežné používanie totálny nezmysel .....

Je evidetné, že to chápu zákazníci .... tak by to mohli pochopiť už i politici ... máme krízu ... treba šetriť a nie rozhadzovať peniaze na takého blbosti ....
Rozbalit vlákno
3
21. 5. 2013 16:01
Re: Dobré rozhodnutie ....
Podle mě je naopak naprostý nesmysl hybrid (tedy tak jak je známe dnes). Možná mi to někdo vyvrátí, ale co jsem pochytil z reálného provozu, tak spotřebově to nijak extra výborně nevychází. Naopak elektromobil je perfektní volbou, bavíme-li se o městském provozu a v blízkém okolí. Takže malé elektromobily (e-Up! a podobně) vzhůru do boje :-)
21. 5. 2013 18:53
Re: Dobré rozhodnutie ....
Pokud se bavíme o městském provozu, hybrid dokáže uspořit opravdu hodně. Elektromotory jsou krásné, ale musíme vyřešit efektivní skladování energie.
21. 5. 2013 23:57
Re: Dobré rozhodnutie ....
Právě v městském a příměstském provozu toho hybrid uspoří opravdu moc (je téměř na polovině toho, co by spotřeboval jen onen na spalovací motor ve městě). To, že lidé hybridy srovnávají s diesely jejich spotřebu na dálnici, pro což hybridy nejsou určené, je věc jiná (a pak to pro ně tak dobře nevychází).
Avatar - twistedTSD
21. 5. 2013 12:51
A to je dobře.
Elektrických propadáků již bylo dost. Rozumné rohodnutí. :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - RWD
21. 5. 2013 15:57
Re: A to je dobře.
Já třeba elektromobilům fandím. Jsou to tichá, na provoz ekologická auta. Navíc netvoří závislost na ropě ani její ceně. Vývoj baterií by s prodejem šel rapidně vzhůru a s tím i použitelnost. Zatím je to tedy pořád v bludném kruhu, ale těším se na to až to přijde. Bude to změna a budou to nové možnosti. Jen majitelé supersportů s reálným zvukem desetiválce si postesknou.
21. 5. 2013 17:18
Re: A to je dobře.
Ekologická? >:D
V našich podmínkách tvoří více emisí než auto se spalovacím motorem.
Kdyby jsme měli 75% jádro a 25% obnovitelné zdroje (příklad), tak by ekologické byly. Ale když je krmíme elektrikou, kterou výrábíme pálením uhlí, tak jde ekologie do háje.
21. 5. 2013 19:03
Re: A to je dobře.
Pokud ti jde čistě o čistotu výroby energie, tak jsou skutečně lepší. I napájené z uhelných elektráren. Problémy elektromobilů plynou z baterií. Pro nás je rozdíl v tom, že uhlí si těžíme na vlastním dvorku, kdežto těžbou ropy si špiní ruce někdo jiný.

Aktuálně bych za vrchol viděl hybrid (ve smyslu vůz s rekuperací kinetické energie) poháněný syntetickým palivem (a tím nemyslím palivo získané z energetických plodin). Jako třeba Audi e-gas, který je CO2 neutrální a zvládá pracovat s obnovitelnými zdroji elektřiny. Může také vykrýt propady v odběru v distribuční síti. K distribuci lze využít vysoce účinných plynovodů (jsou účinnější než distribuce elektřiny po drátech). A automobilovou technologii už máme - je to v podstatě CNG.
Avatar - WinDiesel
22. 5. 2013 06:44
Re: A to je dobře.
Program Audi e-gas bude v tichosti ukončen, v momentě, kdy jdou ceny plynu dolů díky levné americké produkci, stává se tento projekt ještě nesmyslnějším, než původně byl.
projekt Audi nebyl o ničem jiném než o tom, že Němci mají moc vrtulníků a neví co s vyrobenou elektřinou, která je vyráběna v momentě, kdy je k dispozici vítr a ne v momentě, kdy ji potřebují zákazníci.
Drahá výroba elektrické energie a ještě dražší výrova a skladování plynu.
Jo, občas zasáhne příroda, zaplaťpánbu.
22. 5. 2013 00:04
Re: A to je dobře.
No to je sice pěkné, ale pak zas budeš závislý na ceně elektřiny, takže si nevybereš. Ať se vymyslí cokoli, stejně se to nějak speciálně zdaní, aby nebyl výpadek příjmů do státní kasy (takže až budou elektromobily tvořit většinu, můžeš si být jistý, že zas bude třetinu ceny, či kolik to dnes je, tvořit spotřební daň). Otázkou je, jak tu elektřinu vyrobíš - to se u nás také neděje zrovna ekologicky. Otázkou je, jak ekologicky vyrobíš ty baterie. Určitě bude dobré, když se vyvinou lepší baterie a více se to alespoň "zhybridní". Ale že to ve výsledku bude nějak výrazně jinak, tak optimistický bych zatím nebyl.
21. 5. 2013 18:10
Hybridům bych dal šanci...
...ovšem elektromobilům ne
Rozbalit vlákno
0
Avatar - flyboyeda
21. 5. 2013 18:24
Za to si získala Škodovka moje sympatie
Do***e s EU a s Hybridama
Rozbalit vlákno
3
Avatar - xjara
21. 5. 2013 23:32
Re: Za to si získala Škodovka moje sympatie
Rozhodne lepsi hybrid (el. + zazehovy motor) nez chrochtak. Presne jak rika sef divize AMG. ;-)
22. 5. 2013 00:41
Re: Za to si získala Škodovka moje sympatie
přesně, můžem si každý pěstovat na zahrádce brambory a jezdit povozem s koňmi, a první vlnu hladomoru a bídy přežijou jen ti odolní a silní, to národ posílí, pryč s proradnou EU
Avatar - Invert
22. 5. 2013 15:07
Re: Za to si získala Škodovka moje sympatie
Tak nemůžeme zase úplně odsuzovat elektromobily, přecijen to má svá pozitiva a negativa... Ale osobně jsem rozhodně pro klasický smradlavý benál ;-)
21. 5. 2013 21:24
Škoda
plánovat nic nemůže, za ni plánuje koncern VW.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Invert
22. 5. 2013 15:09
Re: Škoda
Trošku vedle, plánuje to Škodovka, ale čeká, až VW uvede Up!, aby si mohla ukrást technologie ;-)
22. 5. 2013 00:50
Škodivka
Škodivka neplánuje elektrické nebo hybridní automobily, protože by trvalo 20 let, než by je dokázala dotáhnout do sériové výroby.
Současné technologie Toyoty jsou pro konkurenci jako ze sci-fi.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Invert
22. 5. 2013 15:10
Re: Škodivka
Toyota a sci-fi? Baterky, elektromotor, kabeláž... Co je na tom technologického? Je to jako každý jiný hybrid... ;-)