Mladoboleslavská automobilka zveřejnila kompletní paletu motorů pro třetí generaci moderní Octavie. Bude jich zpočátku pět, ale výkonových verzí napočítáme osm.
:'-(
...pokud chci klasický manuál, dnes výhradně s 6-ti kvaltem, a slušným výkonem, tak možností moc není,...vlastně jen 1.4 TSi,...trochu bída,... :-!
Vidim to podobne - nevim, co bych zvolil. Diesel nechci a u tech benzinovych motoru mi na prvni pohled zejmena 1.2, ale v podstate i 1.4 prijdou takove "podvyzivene" (ale uvidim, az projedu). U 1.8 TSI (coz byl u OII dle meho nazoru vubec nejlepsi motor, mam s nim najeto vice nez 100k) to ted zase nepujde s manualem.
Třeba mysleli na mě ... 5-kvalt v 1,6 TDI 77kW je úplně báječný ... naopak 6-ti kvalt v i30 je podle mého osobního názoru dost otravnej (ve spojení s 90 poníky ...)
Nejspíš kvůli převodovce. Pokud se bude nabízet s Haldexem, tak by měla mít 280. I tak je to slabota v porovnání se stejným motorem v A4, kde má 320 Nm.
Já to tsi 63 kw mám v roomsteru a jsem s tím moc spokojený, vymačkal jsem z toho i 4,8 a to je zima. Pro mě, který se chce pohodlně svést a do levého pruhu se zásadně nepouštím, tak by mi to úplně stačilo. Ale nemyslíte, že ten motor by se na tak velké auto jako je octavie moc namáhal? nebude to na něj těžký?
většinou po Praze, mám s ním najeto zatím asi 1100 km, mám ho měsíc a něco a fakt jsem tomu sám nevěřil. Palubní počítač ukazuje tu dlouhodobou na MFA 2 6,1, ale 4,8 mimo Prahu bez problémů. A opravdu to i odpovídá. KOntroluju to podle tankování, protože u pumpy vždy nuluji denní počítadlo vždy při tankování a tankuju po 270 km, jsem tak zvyklej do plné. A tankoval jsem naposledy 14 l a rvu to vždy až po víčko, takže kolem těch 6 l průměru to vychází.
Ale jestli Vám to žere 8 nebo 10, tak to bych jel do servisu, to není prostě možné. Jestli Vám tam třeba neudělali v servisu to svolávací akci na podložku pod turbo, to si mi někteří lidé stěžovali, že jim to pak začalo dost žrát, ale to jen teoretizuju. Já jsem do toho motoru šel hlavně proto, že lidé kolem co to mají měli spotřebu podobnou jako já, takže to opravdu reálné je.
Ale je fakt, že já jezdím hodně v klidu a plynu se jen lehce dotýkám a v levém pruhu mě prakticky nikdy nenajdete, tam se nepouštím. Je fakt, že já jsem na to blázen i s octavii I 1,6 74 kw se pohybuju kolem 5,7-6,5 v průměru.
ale 77KW mi uz pride na tak velke auto trosku malo... aj ked je to turbo... ;-)
ostava 103 KW 1.4ka ktora bude asi idealna , tych 1,8miciek sa vela asi nepreda... a takisto najslabsi diesel 66KW je uz velmi slabe.... z dieslov tiez asi len 2.0 TDI bude mat dost rezervy... inak ziadna slava..... motorov sice relativne dost ale takych vhodnych s primeranym vykonom je malo...1.6TDI 77KW diesel tiez nebude ziadne delo... take CRDi 1.6 ponuka dnes az 94kw co je podstatne viac z tohto objemu.... chyba mi tam zlaty stred... bud je to motoricky poslabsie alebo potom uz su tam motory az zbytocne silne... ako ta 1,8micka....
predpokladam ze 1,2 Tsi 77KW a 1,4 Tsi a 1,6 Tdi 77KW budu najpredavanejsie aj ked az na tu 1,4TSi to nie je vykonovo ziadna slava..... GDi je lepsia volba alebo Mivec od Mitsubishi.... tato ponuka od octavie ma velmi nenadchla... ale neprekavapila ma.... vedel som ze to nebude ziadna hitparada...
lancer alebo ceed maju lepsie motory ako cely koncern dohromady
tak tak , je to malo na tak velke auto ako je nova octavia... je 77Kw malo
ktory motor by si v octavke bral ty?
ja asi 1,4TSi keby som uz musel ale ten uz bude cenovo kdesi v prd.deli , 77KW diesel tiez ziadna slava na tak velke auto... ceed ma 1,6tku s 94KW.... no a dvojliter v octavke to uz bude zase cenovo kdesi mimo reality.....
zakladny TSi 63KW je uz uplne mimo ako aj 66KW diesel.... a zase 1,8 TSi je pre koho? To si kupi malokto.... octavke chyba benzin v ovykonovom spektre 80 az 100 kw a takisto 1,6 diesel okolo 85 az 100KW....
Uvidíme ... je fakt, že v pasátu je 1,6 TDI slabá, ale na stávající (II) Octávii stačila (jezdím sám a bez nákladu). Jinak MIVEC 1,8 je japonská klasika, když nasadíš okolo 100km/hod jede furt, kopec nekopec, ale točí okolo 3 tis otáček ... samozřejmě se dá krásně předjíždět, když tam vrazíš trojku a vytočíš ho na 6 tis., ale tyhle hrátky jsou dost poznat na spotřebě ... Když jedeš volně bere okolo 7 l/100km ... když si chceš užít vezme 10 ... S 1,6 TDI můžeš jet "střelbu" a bere pořád do 5,5 l/100km ...
K čemu má Kia 94 kW z 1,6 nafty, když má stejné zrychlení jako o 25 koní slabší konkurenti? A netýká se to jen té 1,6. Vysoký výkon, ale průměrné zrychlení a podprůměrnou maximálku mají všichni Korejci . Oktávka nepotřebuje papírově nalhaný výkon.
Nevím jak 94kW, ale jezdil jsem 2 měsíce v i30 s 1,6 CRDi s 66kW a ten byl slabý (a taky dost rozežraný). V Octávce by se mi líbil 2,0 TDI s 81kW s 5-kvaltem, to je zlatej motor. Dávali ho do Octavie Champion (bohužel s 6-ti kvaltem) ...
Súhlasím, chýba TSI s 90 kW. Diesle sú až na 66 kW v pohode. Ani 77 kW pre kľudnú jazdu nie je zlý motor. Trochu mi chýba v článku zrýchlenie.
To však nie je až také dôležité ako napr. pružnosť motora. Tento údaj žiaľ v technických údajoch nie je dostupný ani u iných automobilkách a podľa mňa je to škoda. 60-100, 80-120 ...
ved prave chyba mi tam nieco okolo 85 az 100kw v beznine ... skoda ;-\
diesel 77KW na kludnu jazdu asi stacit bude ale konkurencia ma dnes uz lepsie 1,6tky ;-) no a dvojliter diesel to uz bude riadne draha sranda... pre realneho motoristu az zbytocna....
mazda 3 aj pezot 308 a Citroen C4 ponukaju 1,6 diesle okolo 85 kW, i30 aj ceed maju 1,6tku az do 94KW.... megane ma skvelu 1,6dCi 96KW.... preto pisem ze 77KW bude na novu a dost velku octaviu v 1,6tke dost poslabsie.... konkurencia je v 1,6tkach uz inde a dvojlitre disle v nizsej strednej triede nie su najpredavanejsie alternativy..... vieme ze mnohi ich ani neponukaju ved aj na co...
vw by sa mal zamysliet... tieto motory co ponuka beznemu motoristovi su bieda.... v 1,6tke v diesli totalna slabota... cela konkurencia je dnes v 1,6tkach uplne inde... benziny pod 1,4Tsi tiez ziadna slava
presne tak , chyba stara dobra bezporuchova atmosfera... chvala ze mame aspon japoncov a GDi od korejcov a frantikov... ;-)
ta green line verzia bude asi draha.... to bude zase setrenie na nespravnom mieste.... navyse tebou spominany dvojliter v yetim ma o 30Nm vacsi kroutak ako 1,6tka 77KW v octavke.... takze nie je to len o rozdiele 4KW.... je to aj o objeme a yeti ide dobre lebo ma silny kroutak.. s 1,6 77kw uz nejde zdaleka tak dobre.....
Moja skusenost je taka,ze atmosfera s vykonom pod 100kW musi byt uplna mrtvola pri takomto aute.1,4 TSI je optimalny motor pre auto tejto velkosti a dobry stred. 100kW by malo stacit na zrychlenie pod 10s a ako taku schopnost nieco bezpecne obehnut. Konkurencia zaspala a bude vas tu pekne stvat, ze na dialnici si to budu v lavom pruhu drtit Ochcavky so spotrebou 6l na 100 v nizkych otackach a pri nizsom hluku. ;-\
Tak hele ty odborníku >:D Jel si s tim někdy? Za 1. Já mám Mondeo MKIV kombi s 2.0 Tdci 85kw a 300NM papírových pravda je, že motor je už krásně zajetý, ale i na tak velké auto to jede opravdu pohodově, dá se předjíždět, na dálnici jede kopec nekopec, i plně naložený, neni to dravec, ani závodník, ale jede velmi příjemně. Proč by OIII, která je menší jela líně se 77Kw? Bude to uplne normální auto na běžné použití. Stejně tak TSi 77Kw. Jezdím stávající OII kombi s tímto motorem a taky to jezdí slušně. V plném naložení je línější, ale když jedete dva, dá se s tim jet plynule, motor je celkem pružný ( ne jako diesel, ale víc jak atmosfera 1.6 od VW)
Nekdy se v tom projeď než budeš kázat vědomosti z papíru...
Jak můžeš dát stará, dobrá a bezporuchová do jedné věty s moderním benzínem, který má přímé vstřikování, recirkulaci spalin, variabilní časování a zdvih ventilů? No jak? Nedá mi to, jsi hloupý, nebo navedený?
Zase tá topporná logika: ak vieš, že Octa má motory 77 kW a 103 kW, zahlásiš, že chýba niečo okolo 85 až 100 kW. 8-s Neverím, žeby si ktokoľvek nevybral vo výkonovom spektre od 63 kW po 132 kW. Len plagátovci uvažujú tak, že 77 kW je málo a 103 je veľa, ja chcem práve 90 kW. :-!
P.S. Čo ponúka kórejská dvojica nad 99 kW? ;-) Odpovedaním sa ani nezaťažuj. >:D
octavii chyba nieco s vykonom 85 az 100KW v benzine.. jednoznacne tam straca a strati zakaznikov ;-) , chyba koncernu , 1,2 TSi je slabe na tak velke auto a vyse stokilovatova 1,4TSi bude pre bezneho motoristu az prisilnea pridrahe...chyba zlaty stred...a rovnako je to aj v diesloch.. dvojliter je pridrahy a zbytocny a 1,6tka zase nepojde... je slabsia... myslim ze sa chapeme... vidis to rovnako ako ja :yes:
je tam velka fuga v tom je problem... ked chces benzin tak bud sa uspokojis s vykonom 77KW alebo musis uz ist cez 100KW.... to su velke rozdiely z hladiska vykonov v ramci jedneho modelu toho isteho auta... a takisto to asi aj v cene bude asi velky rozdiel v diesli je to podobne... bud s uspokojis s 77KW co je opat dost malo alebo uz musis ist az na 100KW a vacsi objem a podstatne vyssiu cenu...
No, já myslím, že oni si to u stávající Oktávie vyzkoušeli a ví, že si 1,2 TSI své kupce najde. Navíc je auto o dost lehčí. Ale přesná čísla neznám, to přiznávám.
Nemluvil jsem o motoru ale o celém autě, kde je rozdíl přes sto kilo. To je dost.
Když jsem říkal, že neznám čísla, myslel jsem prodeje stávajících Oktávek s motorem 1,2 TSI.
to je ale blábol, takže dle tebe zákazníci jdou koupit apriori s tím, že auto musí mít 85-100kw bez toho, že se v tom projedou a srovnají své pocity?, Tak to je fakt vtip! ;-)
Stejný vtip od tebe je, že octa II 1,6 TDi 77 kW je slabota, za poslední měsíc, co jsem ji fásnul jsem najel 5 tis, km a rozdíl od předcházející 1,9 77 kW jsem teda příliš nepocítil, vlastně ano, ono to nežere!
Že mne "sre" kvalita zpracování je věc jiná, ale motor s pětikvaltem je pro toto auto dobrá volba!
už delší dobu mne tady rozčilují teoretikové, co "v * byli a * viděli", jezdí tam maximálně na nákupy, když jim to rodiče dovolí a rozdávají rozumy. Přitom si pletou váčku s vážkou a ojnici s ojem! Už toho nechte!
103 ti přijde až moc? U Golfu je rozdíl mezi 90 kW a 103 kW 1,4 rozdíl 22 tisíc. Nedivil bych se, kdyby časem tahle verze přišla. Ostatně Octavia má dostat verzi s vypínáním válců a o tom tu není ani zmínka. Pokud jde o pružnost, vezmu to podle Golfu, protože VW to v Německu udává. 80-120 km/h na 4./ 5. stupeň.
1,2 63 kW 5 st. manuál 12,5 s / 18,0 s
1,2 77 kW 6 st. manuál 10,0 s / 13,0 s
1,4 90 kW 6 st. manuál 8,5 s / 11,0 s
1,4 103 kW 6 st. manuál 7,0 s / 8,5 s
To mi je logika jak noha, z 8 motorov 4 odpíšeš ako slabé a 4 ako drahé...
Viezol si sa niekedy v aute so silnejším 1,2TSI? Stavím fľašu Tokajského výberu, že nie (a fľašu Chateau Margaux, že nemáš ani vlastné auto).
Voľba je jednoduchá: pre väčšinu nefiremných zákazníkov bude postačovať 77 kW benzín, resp. 103 kW pre tých mierne náročnejších, firemných uspokojí silnejšia 1,6TDI či 2,0TDI.
Souhlas! 77kW TSi by byla moje volba rozumem, 1,4 srdcem. 1,2 kW znám z krabicoidního Yetiho a mohu tvrdit, že pro 80% řidičů to je naprosto komfortní pohon (neřeším teď případné problémy se spolehlivostí, ale výkon a hlavně točivý moment a jeho průběh). :yes:
1,8 TSI je podle mne rozumnou volbou. Ne, že by sis nevystačil s něčím slabším, ale v téhle třídě je řekněme 125 kW tak akorát. Navíc je to motor foukaný a dole táhne pomalu jak třílitr.
Dušan, v nižšej strednej triede je dnes jedna z najlepčích možných kúp ceed s 1,6 GDi. Už má aj kvalitnú dvojspojku, ktorá sa približuje DSG. Pokrok je evidentný. Mali problémy s podvozkom, ale pri novej generácii či ceed alebo i30 to vychytali a vo všetkých testoch chvália. Oslovujú zárukou, cenou sa už pomaly vyrovnali. Pridávajú spoľahlivosť.
Kto chce kvalitné, dobre spracované, spoľahlivé a bezpečné auto so slušnou výbavou, tak v hľadáčiku by nemal opomenúť ceed alebo i30. Mne sa pozdáva tiež nová toyota auris (hybrid).
Ani golf ako etalón, podľa hodnotenia nie je zlý, práve naopak. Kvalita, celkom dobrá cena, horšia záruka. Mne sa páči skôr prémia (MB A, BMW1), ale tam je neadekvátna cena poskytovanej hodnote. Veľkú časť si priplácaš za značku (image).
Nižšia stredná trieda je dnes najviac obľúbená a predávaná. Je tam najväčší výber kvalitných a dobrých áut. Či pre jednotlivcov, bezdetné páry, aj pre rodinu.
cisla vravia jasne ceed a i30 predavaju perfektne :yes: a nahoda to nebude :yes:
auris hybrid sa paci aj mne aj ked to bude drahe auto ale ako vravim toyota si svojim pocinom s hybridmi spravila do buducna dobre meno a raz sa jej to iste vrati.. buducnost je totiz v hybridoch
nieco o GDI z clanku na pravda sk:
Skvelý výkon bez turba
Pod kapotou testovaného exempláru pracovala najvýkonnejšia motorová alternatíva – 4-valec 1.6 GDI. Módne turbo v ňom však nehľadajte. Kia spolieha stále na „atmosféru“ okorenenú priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním sacích aj výfukových ventilov. Výsledkom je obdivuhodný výkon 99 kW. S krútiacim momentom 165 Nm to však už taká sláva nie je. Teda aspoň v porovnaní s modernými maloobjemovými turbami. No báť sa nemusíte. Motor udivuje pružnosťou v širokom spektre otáčok, teda tým, čo turbá zväčša nedokážu. Nárast výkonu je taký plynulý, že máte pocit, akoby mu niekedy chýbala „šťava“. Stačí však podradiť o jeden či dva stupne, pritlačiť na plyn, a hneď zistíte, že energie má v rukáve dostatok. Napokon na stovku cee`d zrýchľuje za 9,9 sekundy. Keď sa ručička otáčkomeru dotkne údaju 5¤000, stáva sa z neho celkom slušný športovec, ktorý si trúfne aj na predbiehacie manévre vo vyšších rýchlostiach. A k tomu pridáva rovnako športovú, rozhodne však nie otravnú, zvukovú kulisu.
V mojej E61, 530i nie sú žiadne odkladacie priestory. V interiéry si nemám kam dať pollitrovú fľašu s vodou a motá sa buď v sieťke pri spolujazdcovi (tým mu obmedzuje priestor na nohy) alebo pod sedadlom spolujazdca. Vodič k nej samozrejme nedosiahne keď ide sám. V kudri detto. Praktickosť nula. 500 litorý kufor je dlhý, ale plytký. Síce s dvojitým dnom na blbosti, ale nemám si kam zavesiť ani igelitku z nákupu. Používam starú sieť z peugeotu 307. Je tesná, ale aspoň niečo udrží.
Auto síce prémiové a k tomu "rodinné" kombi, ale praktickosť nula. Možno v Mníchove mysleli, že majiteľ nepotrebuje ani vodu ... Stačí dať kufrík do kufra a vodič ho odvezie. Omyl.
Auto som kupoval hlavne kvôli motoru, pretože rád sa preveziem a dnes už poctivý, atmosférický 6-válec s 200 kW sa nedá kúpiť. Napriek priestorovým nedostatkom ho mám rád. Jazdí perfektne, hlavne na suchu, v zime je poznať zadný náhon. Podvozok tiež nie je najkomfortnejší, hoci predvídateľný. Ani neviem či prevážujú negatíva alebo pozitíva, ale mám rád toto auto. Keby som mal však 55 tisíc eur za nové (ako stálo v 2008), tak by ma asi kleplo. Pomer cena/výkon/hodnota je mizerný :no:
měl jsem i30 1,6 cvvt. točilo to cca 4200 při tachometrových 140. ani citigo při 140 nemá zdaleka tolik otáček. teď jezdím 1.2 tsi, 63 kw a jede to velmi příjemně. jo a ta mizerná spojka v i30, to k pohodě taky nepřidalo. tu 1.6 jsem si chválil do té doby, než jsem poznal něco jinýho.
Citlivá spojka spolu s plynom v i30 má sklamala a nevedel som si zvyknúť + podovzok, preto išlo auto z domu. Inak bez problémov.
TSI som nemal možnosť vyskúšať, ale podľa reakcií ani nemám záujem. Som proti benzínovému turbu v aute :no: Diesel nechcem ani zadarmo pri mojom ročnom nájazde cca 25 tisím km. Ani záťah v nízkych otáčkach ma neláka. Turbo, vstreky, dpf, zotrvačník ... Netúžim, radšej atmo benzín. Neostáva nič iné ako mazda, toyota, H/K. Francúzi ma neoslovujú. Toť môj názor.
Takže chceš říct, že maloobjemové atmosférické jednotky v této době zažívají boom? Když se přidali frantíci s 0,9 Tce, 1.2 Tce, italové s multiairem, MB, který dává do svých nejmenších řad A, B, C přeplňovanou 1.6, BMW taktéž přeplňovanou 1.6, koncern VW jakbysmet, KIA už taky přišla s foukanou 1.6, je otázka času kdy se přidají všichni, nejdéle podle mě bude odolávat Honda (možná toyota), která spíš těží z prodejů v USA...no nevim, já si myslim, že ta moje realita je správná, ale ty se jí akorát bojíš ;)
Neviem čo proti atmosfére všetci máte , je to podľa mňa najlepší a najspoľahlivejší motor na ktorom sa prakticky nemá čo pokaziť (nerozprávam o konkrétnom motore) ;-) a ceed nie je zlé auto :-)
U benzínu 1,4-80kW naměřili víc, ale ten výkon a točivý moment je posazený hrozně vysoko, v prakticky nepoužívaných otáčkách. Stačí se podívat na stálý převod v rozvodovce u těchto aut a vše je jasné. S pětikvaltem točil 1,4 i30 na pětku při 100 km-h 325O, není co dodat. To Fábie HTP točí 3000...
Nemôžeš na motor pozerať iba cez kilowatty. Ak má CRDI 94kW a TDI 77kW, tak to automaticky neznamená, že sa ti s tým motorom bude lepšie jazdiť. Ten výkon 94kW je až v najvyšších otáčkach. To číslo vôbec nič nehovorí o správaní sa motora v bežných - nižších otáčkach.
Stále propaguješ GDI najmä preto, lebo je to atmosféra a podľa teba má mať lepšiu životnosť než turbobenzíny. Lenže nie je atmosféra ako atmosféra. Medzi všeobecne známou a spoľahlivou koncernovou 1.6 MPI a medzi novým 1.6 GDI sú dosť podstatné konštrukčné rozdiely (píše to nižšie aj MT). Zaujímalo by ma, z čoho pramení tvoja istota, že motor GDI bude mať aj so všetkými svojimi technickými fajnovosťami dlhšiu životnosť, než súčasné TSI v ich už x-tej generácii.
Teraz trochu teórie. Povedzme, že chcem auto triedy Golf/Octavia/Ceed v strednej výbave plus metalízu. K tomu chcem benzín, z ktorého kvôli jeho slabému výkonu neskončím na psychiatrii, ale ktorý mi na pumpe nevycucne peňaženku. A nie som taxikár, takže pol milióna kilometrov s tým neplánujem najazdiť.
Otázka znie - prečo by som si mal kupovať Ceed 1.6 GDI za 17 500 €, keď si môžem kúpiť Golf 1.4 TSI 90kW tiež za 17 500 €?
octavia bude drahe auto... ako kazde koncernove auto... navyse motoricky si ani nemas z coho vybrat... bud si zvolis slabsi motor ktory nepojde bohvieako alebo mas potom drahe delo ktore nevyuzijes... zaujimava politika koncernu...
Rozumím tomu, že když si někdo koupí Hyundai nebo Kiu je to buď proto, že si myslí, že dostává za stejné peníze více než u Škodovky (omyl), nebo na Škodovku prostě nemá a pak je jeho volba jasná. Pokud OIII brutálně neuskočí s cenou a prognózy odborníků takové nejsou, na rozdíl od všemoudrých diskutérů bude to pecka na kterou H. ani K. nemají žádnou odpověď. Jestli je u tebe 103kW nebo 132kW (oba s bohatě dostačujícím kroutícím momentem) slabý motor, tak žiješ asi v rozdílné dimenzi než já.
Ale v škodovke sú majstri , oni ta vedia presvedčíť že sedíš v najlepšiom aute na svete , že jeho výkon 12 poníkov/21000 otáčkach je to najlepšie z ponuky a že cena je k tej výbave (1x volant+1x plastová stolička z baru ) úplne super .. mňa osobne 2x presviedčali predavači že na stredoví panel v OII ktorí mi búcha do nohy a po 50000km by som musel ísť asi na amputáciu si zvyknem a že to je vporiadku ... Neviem aké školenia dáva škodovka ale jednoznačne musím povedať
Tak tanabídka motorů je jasně orientovaná na firemní flotily... Jako soukromá osoba bych si nevybral. Chybí mi tam střed... A 1,6 TDI??? Konkurence je daleko vepředu...
Tys už novou 1.6TDI vyzkoušel? Pokud se nepletu, tak 1.4TSI/103kW bude v nabídce, takže střed chybět nebude. Navíc, Octavia i přes zvětšení mírně zhubne.
vykonovy stred aj cenovy v nizsej strednej triede je dnes inde ako bude 1,4TSi so 103KW ;-) v octavii... vykonovy stred je dnes v nizsej strednej tirede okolo 85 kw :yes:
Neverím, že je "nadšené" z neustálych štartov .... ale to sa samozrejme ukáže až po čase ....
Nemám prieme skúsenosti s týmto systémom, ale pracujem ako technik na údržbe a viem, že pre stroj je najlepšie, keď beží neustále a štarty zariadení sa snažíme eliminovať - ak sa dá ....
Dá se to vypnout hrábnutím do řídící jednotky. Oficiálně to nejde, protože je s tím vozidlo homologováno, takže musí být zapnutý po každém nastartování a musíš si to pokaždé vypnout.
Bal som sa, ze koniec roka neuvidi zmienku o vynimocnom aute, ktore nepozna triedu.
Skor nez motorizacie by potesili ceny. Uvadzaciu cenu tipujem na Golf7 + 5-10% navyse. Tyzden po uvedeni ekobonus pre Greentec/line verzie, zeleni zakaznici maju na to dobry sluch.
A ako pise lokalny koncernovy guru: "Tak především velebme Octavii za to, že drží svůj styl. Co je ale vlastně tím stylem? No to, že je to auto pro lidi, kteří ví, jak mají auta vypadat. Že není autem pro panáky, pro pozéry, pro antoušky."
Ano, vskutku 101%-na pravda: [odkaz] [odkaz] [odkaz]
najlepsi su ti ktori maju na aute nejake 15tky na nejakych vyjazdenych barumkach ale kridlo maju vacsie ako na STI od imprezy.... a samozrejme urcite maju diesel >:D:yes:
No tak na těch tabulkovejch spotřebách by si u benzínu amíci u právníku vysoudili asi pěkný peníze. Takové lži jsem naposledy četl tady na AUTO.cz, když se vždy dělá nějaký objektivní test srovnání koncernu vz zbytek světa.
O tom že OII s 1.6TDI jezdí průměrně se spotřebou v pohodě za 4,2L/100km (PPC) jsem se přesvědčil na vlastní oči. Verze GreenLine dokáže jet ještě úsporněji a když vezmu že se jedná o nový lépe řešený motor a hmotnost vozu klesla o 100kg těm 3,4L/100 (PPC) bez problému věřím.
4,2 prumerne mimo mesto, ne?
Proc ten novy super motor nema Golf? Ten v Bluemotion se 77kW bere kombi nejnizsi 3,8, takze tem 3,4l neverim ani trochu, kor kdyz ten vykon je vyssi a auto bude jiste tezsi nez Golf.
jak jsem psal ta hodnota je z palubního PC a majitel jezdí převážně mimo město / město, minimálně dálnice. Reálná spotřeba by mohla být typicky pro VW o 0,5L vyšší než ukazuje palubák. Nicméně i zde v OIII se bavíme o hodnotách dle PPC a ne reálných (předpokládám).
O2 Greenline 1.6TDI jazdi mesto za 4.2/100km s vypinanim motora na kazdej krizovatke a velmi opatrnym tlacenim na plyn, vyradzovanim pred krizovatkami a jazdou po obchvate.
Aspon tak sa mi to podarilo.
Mimo mesto je 4.2 opat realne, ale netreba prekracovat 100km/h na tacho a brdzy pouzivat len v najnutnejsom pripade.
3.4/100 za normalnej premavky iluzia, ale daktori to zazivaju, len ja ich nerad zazivam na ceste, lebo 70km/h mimo obce nie je rychlost.
Spotreby su namerane prislusnym normovanym meracim cyklom. Chyba nie je u automobiliek (tie sa iba sikovno prisposobuju) ale u debilnych uradnikov EU, ktori tieto normy prijmaju...
Renaultí 1.2 není vůbec slabá... Akorát tě nenakopne do zadku, jako turbem dopovaný podmotor. Jede příjemně a zkrátka se s takovým autem musí ještě umět řídit, ne se jen vozit.
To je podle tebe povedený test? >:D To se rovnou mohl pan Janda střelit do nohy. Bylo by to rychlejší. Pro mne je to důkaz, že umí psát solidní testy jen některých vozů, spolehlivě snad jen BMW.
Každý motor není stejný na to pozor! jednotlivé kusy se od sebe mohou lišit, ale ten nejméně povedený by měl splňovat ty tabulkové údaje, takže je jasné že se najdou motory co mají v realu vyšší výkon :-)
Když už něco pošlu tak si aspoň přečtu co. U té GT86 přímo píšou že použili benzín který do její nádrže nepatří a i kdyby ne tak odchylky jsou v rozsahu chyby měření...
Je neuvěřitelně smutné, že je nabídka motorizací směřována na motory typu "loudej se a buď rád, že vyjedeš kopec". Koncern má hromadu silnějších motorů, ale Škodovce nějaký nedají.
Pro příčnou zástavbu žádnou hromadu silnějších motorů mimo ty oznámené koncern nemá. 1.8 TSI je zcela dostatečný vrchol pro běžné cestovní verze (kolik výrobců v mainstreamu dává do nižší střední víc než 132kW?), 2.0 TSI bude v RS a co dál by sis představoval? 2.5 TSI samozřejmě Octavia těžko dostane, to je motor vyhrazený pro Audi, nehledě na to, že na takový výkon není ani Octavia stavěná.
Psal, cituji, "Koncern má hromadu silnějších motorů, ale Škodovce nějaký nedají." Ham. se jen ptá, kde je ta hromada. 2,0 TSI dostane RS, takže jsou tak dva - silnější mutace kolem 210 kW a pak 2,5. Vlastně ještě VR6, takže tři.
Z nové Octavie jsme nadšený, teď mě ale zpražila informace, že motor 1.8 TSI se bude prodávat výhradně jen s tím prokletým DSG :-(:-(:-( Proboha proč, jako alternativa jistě ano, ale jne ako jediná možnost!!!! To je hnusný převodovkový diktát a sprosté znásilňování zákazníka! Začalo to už Fabii II RS (pouze s DSG) a pokračovalo to Rapidem 1.4 TSI. Ten si za tu cenu stejně nikdo nekoupí, ale u té krásné nové oktávky mě to vážně se..., pardon štve. Takže dotaz pro pány z boleslavského Pentagonu: PROČ SI NEBUDU MOCI KOUPIT NOVOU OCTAVII 1.8 TSI SE ŠESTISTUPŇOVÝM MANUÁLEM ?????!!!!!! Může mi prosím někdo na tuto otázku rozumně odpovědět? A hlavně mi netvrďte, že by o takovou konfiguraci nebyl zájem nebo že se k tomuto motoru manuální převodovka nevejde! Taky neberu radu, abych si počkal na RS. Já chci s manuálem vrcholnou cestovní verzi. Pak je tu ještě jedna možnost, že se bude jednat jen o přechodný stav a že 1.8 TSI se šestistupňovým manuálem dorazí na trh o něco později. Kéž by...
To cpaní DSG všude mě taky pěkně štve. A bude hůř - kdesi se psalo, že DSG se bude vyrábět pořád víc. A možná do vrcholných motorizací budou fakt cpát jen DSG - třeba u nejsilnějšího Seatu Ibiza to tak je. Řekl bych, že se tímto nesmyslem koncern okrádá o zákazníky - v Evropě prostě automaty lidi nechtějí a hlavně do vrcholných motorizací se vůbec nehodí. DSG má totíž zásadní problém a tím je logika řazení - když si převodovka nepřipraví správnou rychlost, trvá řazení o dost dýl. Taky nelze zapnout zcela manuální režim - převodovka přeřadí klidně i sama když se jí zdá, že už je to nutné...
No, to je logické, aut už je tolik, že furt jedeš v koloně, brzdíš, přidáváš, podřazuješ, po takové štrece Ostrava -Praha tě z manuálu bolí pravá ruka, tak to berou v potaz a cpou tam automaty >:D a bude hůř, to si piš!
Nevím jak tobě ale mě DSG vždycky správnou rychlost připraví :-) Asi tedy máš na mysli spíš řazení o dva stupně, to DSG musí přeřadit na jedné spojce a ano trvá to déle. (až 0.9s).
O tom že převodovka nemá plně manuální režim nelze pochybovat. Jenomže taky jí to nelze vytýkat! Vytýkat jí to může jenom ten, kdo má sám na manuálu miluje poskakující/zdechající podtočený motor, nebo řev motoru s ručičkou otáčkoměru nalepenou na omezovači několik desítek sekund. Ani jednomu typu řidiče snad nepatří ŘP do ruky. Jestli neděláš ani jedno co jsem z toho popsal, pak tvoje výtka k DSG je úplně mimo!!!!
Když kroužíš zatáčku na hraně pod plynem zařazení vyšší rychlosti před dotočením zatáčky je to poslední co potřebuješ. V zimě taky kolikrát chci mít jistotu, že mi auto nepřeřadí, třeba když se škrábu na sněhu do kopce. Prostě někteří zákazníci automat nechtějí a VW to musí respektovat jinak bude přicházet o zákazníky. Samozřejmě, že na cukání po městě je automat mnohem pohodlnější. Taky jsem s automatem jezdil a na pohodovou jízdu s kloboukem a platem vajec v kufru je to naprosto ideální ovšem ne každý takový styl jízdy vyznává.
Nikdy jsem s automatem nejezdil, takze mozna blba otazka: Jak DSG resi situaci, kdy to jedu v totalni pohode na 6-ku (70-80) v kolone a kdyz se objevi moznost, tak podradim na 3. a plny? Na 2 uz se radsi ani neptam ... Nez to tam automatika nasklada, tak s manualem jsem predjel 3 auta ...
DSG jako dnes všechny automaty (co vím) má funkci kick-down. Na plné sešlápnutí plynu podřadí na takový kvalt, na kterém je možný nejvyšší výkon a to až o 4 stupně. Nespekujul a raději si o tom něco přečti ;)
V zatáčce DSG nenadřazuje! Tvoje teorie pramení z neznalosti. Používá data z ABS jednotky o otáčení kol a rozpoznává kdy je auto v zatáčce. V zatáčce DSG jen podřazuje ale nahoru nikdy nepřeřadí! D okopce jsem se s DSG škrábal několikrát na ledovce i ve sněhu, toto se děje obvykle na 1. nebo 2. stupeň a nikdy jsem s tím problém neměl, že by mi začala přeřazovat nahoru. Na tam zasahuje spíš ASR pokud se nevypne. Jinak DSG umí i tzv. houpání do 5km/h, tedy dovoluje se na 1. stupeň pohybovat tam i zpět aniž by auto brzdila, to třeba HDM automaty neumí.
Manuální režim je dobrý při sportovní jízdě a mimo zpevněné komunikace. Ani tak nejde o automatické podřazení, tam mám naopak celkem rád funkci, která na podržení pádla podřazuje jak jen je to možné, ale o automatické přeřazení na vyšší stupeň. Když se škrábeš do kopce, tak to může znamenat konec. A nevhodné přeřazení na trati tě také nepotěší. S vypnutou elektronikou to v nevhodnou chvíli může znamenat výlet do kačírku, možná i demolici vozu.
Ale pro běžnou jízdu je plně manuální režim k ničemu, to je pravda. Kromě toho pocitu, že si musíš přeřadit sám. :-)
Zkus se zeptat u prodejce a ne tady v diskuzi. Tím minimálně vyjádříš svůj zájem jako potenciální zákazník. Pokud vím, měla by být v nabídce. Ostatně i sourozenci tuhle kombinaci mají.
Tak jak to vypadá, benzínová RS by mohla mít něco kolem 160 - 170kw, aby udržela logický odstup od 132kw 1.8 TSI (mimochodem, ten výkon měla O1 RS). Docela jsem na ni zvědav :yes:
mohou předvádět svátečním jezdcům/šetřílkům a " ekologům " ! Ať si každý uvědomí váhu/hmotnost vozidla prázdného, natož plného, tím trvanlivost motorů( " honěných " otáčkami ). V oktávii II ( 1,9l/ 100k ) se jim podařilo spojit motor s převodovkou tak, jak by to mělo být u všech aut, která mají mít co největší užitkovost. Do města si mohu pořídit " nákupní tašku " 3,5m dlouhou s motorem do 1l. Otázka spíše zní : Doopravdy je potřeba " inovace " každé 3(1)roky v situaci, kdy jsou lidé ( většina z nich ) schopni pořizovat si " nové " auto za 7/10let. Teď píšou, že nejde na odbyt RAPID (vysoká cena ). Ti, pro které je auto nezbytnost by přivítali auta konkurující cenou a užitkovostí např. Daciím, bez zbytečných " vymožeností " zvyšujících cenu !
Tedy bude to blbý vypínání i na 1.4ce dle tohoto. Fakt už mě škodovka štve. Nejdřív Rapida mimo ceny zabijou tím, že k 1.4ce nacpou jen automat a tady zase tohle. "Kromě té úplně nejzákladnější jsou všechny vybaveny systémem rekuperace a start/stop. Automobilka proto za označení motoru přidala dvě slova – Green tec." Více na: */nejuspornejsi-skoda-octavia-si-vystaci… />
Octávia stále mala základný motor úbohý a stále pýtala za neho veľa peňazí , vsádzala na to že si to Čech , alebo Slovák kúpi ... Pre Octaviu minimalne 1.2 TSI 77kw ;-\
Viacerým diskutujúcim v ponuke oprávnene chýba 1.4 TSI 90 kW.
Golf ponúka
1.2 TSI 63kW a 77kW
1.4 TSI 90kW a 103 kW (tých 103kW má na rozdiel od Octavie aj vypínanie valcov)
Z týchto 4 motorov je pre väčšinu najzaujímavejší 1.4 TSI 90kW. Myslím, že Golf vo verzii 90kW bude o cca 1000 a viac eur lacnejší, než Octavia vo verzii 103 kW. Ľudia si povedia: "Rozdiel vo výkone medzi Golf 90 a Octavia 103 je minimálny, navyše je to identický motor. Ale tá Octavia je kvôli tejto minimálnej zmene o dosť drahšia a asi aj trochu viac zožerie. Taže kúpim ten Golf...".
Vidím to na zámerné vypustenie tejto verzie, aby ľudia išli radšej do Golfa.
Inak - bude dosť divné, ak náhodou Octavia 103kW bez vypínania valcov bude mať podobnú cenu ako Golf 103 kW s vypínaním valcov. Ale nečudoval by som sa...
Do práce nám koupili 1,6 81kw kombi ambiente s paketama. Auto to je super nato že je to ojeté z aaa asi rok starý. Rekl bych že tato motorizace stačí i pro plný auto. Veměstě už se ale nedá jezdit všude na 5 jako s 2,0. To je nejlepší volba.
To je hezky ze bude 8 vykonnostich moznosti, ale kterou si vybrat? Asi se jeste nejakej ten rok spokojim s Octavkou II a uvidim jaka se naskytne prilezitost na vyhodnou koupi v bazaru, jak to mam ve zvyku >:-[]