v prvej desiatke mena ako CRV grand vitara alebo landcruiser :yes: to sa len tak nevidi
pozeram ze podobne ako na slovensku je aj na islande najpredavanejsim offroadom prave landcruiser :yes:
prekvapila ma micra ktora je tam pekne vysoko a nechala za sebou aj take eso ako je fiesta ktora je celoeuropsky bestseller. Vidim tu dalsiu spojitost so slovenskym trhom - na islande fordu tiez ruze nekvitnu
Není pravda. Byl jsem na Islandu těsně před krizí (prosinec 2007-leden 2008) a Octavií tam bylo jak nastláno, až jsem se divil. Taxíky v Reykjavíku byly nejčastěji právě Octavie.
Tady je vidět jaký postavení Škoda má ve světě. Levné spolehlivé auto, které si kupují ti, co mjí hluboko do kapsy. To bohužel neplatí u nás, kde si tahle firma hraje na luxusní značku.
Souhlas - já tam byl v roce 2003 a oktávek tam bylo dost - cca každý 15 auto, takže na rozdíl od těch dražších aut si asi naše značka svoji klientelu zachovala. Jinak ten samý rok jsem byl poprvé v Norsku a tam těchOktávií bylo taky dost, ovšem na Islandu je bylo vidět víc. Jezdili jsme tam půjčenýma Corollama, Oktávka byla v půjčově o třídu vějš a cenově o min. 30% navrch - samozřejmně v čtyřkolce. Navíc dvojka Oktávie se prodává ještě líp, je větší a o značný krok dál.
Co by dnes za podobné vnímání (nejen) v této třídě (levné spolehlivé auto) dal třeba Fiat, že? Stejně jako za procentně podobné prodeje a ceny na domácím trhu, nebo má snad doma v nižší střední třídě Fiat lepší postavení jak u nás Škoda s Octavií? A proč vlastně nevidím ani jednoho zástupce Fiatu v tomhle dlouhém žebříčku? Nedostupnou cenou to asi nebude, co... :*);-)
zaujimave je to ze sa v rebricku nevyskytla ziadna premiova znacka, bud su na tom s financiami tak zle alebo si proste nepotrpia na prestizne znacky, kazdopadne je pekne vidiet ze skodovka je tam prva :yes:
Oni sami přiznávají, že si žili velmi nad poměry, což bylo díky půjčeným penězům .... Nic jiného než ryby a turistiku nemají, skoro všechno dovoz. Dobrým příkladem islandského úspěchu je Thor Bjorgolfsson - táta měl pár lodí a synek se vydal do světa dělat business - koupil v St.Peterburgu nějaký pivovar, trochu ho "načančal" a pak střelil .... dále České radiokomunikace a tak dál ... prachy získal velmi jednoduše, prostě si založil banku a na spořicím účtu nabídl cca 12% ... jenže pak tyhle jednoduché obchody - koupím levně někde na východě a střelím, nějak vyschly a Angláni a Holanďani, co mu nacpali banku librama a eurama se začali dožadovat peněz ;-) .... a tak se Landsbanki zestátnila ... kde jsou prachy, četr ví :-) .... v období prosperity tam jezdilo spoustu velkých benzínových kár, ale pokud se potkáte s někým starším, většinou budete překvapeni, že bude vzpomínat na naši Škodu 120 a jak to úžasně projelo všude ...
To je jedna stránka věci, ta druhá je třeba masivní investice do "hliníkového" byznysu. Výstavba další obrovské hliníkárny na severovýchodě ostrova ve vazbě na extrémně levnou elektřinu společně s přílivem inevstic způsobily onen bankovní a invetiční boom. Jinak si nemysli, že Island jsou jenom ryby a turistika, mají farmaceutický průmysl (špičkové léky na krevní tlak), ale třeba i technologie, které bys v tak málo lidnaté zemi nečekal - autobusy v Raykjavíku jezdí na vodík.....
Jinak to v islandských dějinách není poprvé, i když takhle drastické to dosud nebylo, heslo Kdo nežije z úvěrů, okrádá se mají na Islandu dost dobře a dlouhodobě zmáknuté....
se svými 600 tisíci obyvateli snad nemá smysl ani dávat do žebříčku...dyť se tam prodalo tolik škodovek jako dva dealeří v praze...no ale dejme tomu...octávku zachraňuje že má tu scout verzi a 4x4 jinak by si ji asi moc islanďanů nekoupilo... :yes:
Island má něco málo přes 300 tisíc obyvatel, žádných 600 tisíc, jak píšeš. Legrace je, že je to ale snad nejvíce "přibývající" národ- za posledních cca 100 let se jejich počet zpětinásobil - u Číňanů je to trojnásobek a Indů čtyřnásobek. :-)