Ty auta si zase tak moc nekonkurují. Octavia je buď to praktický lift, nebo combi. GTD je klasický lift. Budou se spíše doplňovat podle preferencí a potřeb potencionálních zákazníků.
Oct TDI RS nepojede vůbec špatně a je to docela dobrý kompromis. faktem je že GTD není drahý ale otázka je, zda jak GTD tak TDI RS stojí za ty peníze. To si musí rozhodnout každý sám.
Řekl bych to asi takhle: 25 letý týpek (který by měl volných cca 650 000) by šel do GTI nebo GTD. 35 letý týpek s 1/2 haranty by šel spíše do RS TDI/TSI. Potřebuje spíš praktičtější auto, tady je Golf nanic.
Pro starší týpky už je to jedno ti nepůjdou ani do jednoho ani do druhého (pokud ovšem nejsou v pozici kdy jsou vděčný za jakýkoli company car).
Já sám jsem nejel Golf v této generaci ale Golf opravdu není pro lidi nad 45, co nejsou menší než 185 cm a nejsou jaksi dosti štíhlí. Je to malé auto pro mrňochy a mlaďochy. Octavií jsem kdysi jezdil (O1) a bylo tam místa (pro řidiče) dost. Tak nevím jak současná generace.
Nejsem ani malý ani moc štíhlý >:D a do auta pod střední třídu se nevejdu. A protože nejsem moc štíhlý >:D , ze střední třídy se mi blbě vystupuje >:D
Tady je vysvětlení pro ty, co nechápou, proč jsou tak populární SUV.
Poznámka - znám jenom jedno SUV, kde se při nastupování nepraštím do hlavy - a to jsem si pořídil. >:D
Je to samozřejmě individuální. Já s výškou 174 cm mám místa královsky a za sebe si taky pohodlně sednu. Jde taky o to kdo má jak nastavenou sedačku. Za gaučisty kteří za volantem leží je dost místa snad jen v jedničkovém Superbu.
Já jsem O1 měl a mám 192 a ve předu úplně v pohodě. Přišlo mi tam víc místa než v OIII, když jsem ji měl půjčenou. Ono je to čistě individuální podle toho, jak každý sedí, teď mám roomster, každý nadává, že se bouchá kolenem do středové konzoly radia a já se ho ještě nikdy ani nohou nedotknul. Ale je fakt, že vzadu v OI to bylo hodně malý. na výšku dobrý, ale kolena byl průšvih.
>:D A já si pořád říkal proč jezdí tolik SUV....aha takže jsme národ tlusťochů, už vím... >:D.
Jinak souhlas, v O1 za volantem místa dost a ti co sedí vzadu mají smůlu >:-[]
To co píšeš, platí dnes převážně pro vozy malé (např. Polo, Fiesta, Clio...), tedy o třídu níž. Současný Golf (prakticky už od páté g.) je poměrně velmi prostorný kompaktní hb a dnes patří v tomto ohledu ke špičce třídy (zvlášť s ohledem na vnější rozměry a hmotnost), viz srovnávací testy. Pokud oželíš menší plochu kufru (jeho hloubka je naopak skvělá), tak vpředu (bez šíbru) nemůže mít problém ani cca 195 cm vysoký člověk silnější postavy. Vzadu je místo na nohy také slušné a prostor nad hlavou je nadprůměrný jak vzadu, tak vpředu. V takové střední prémii bývá kabina sedanů o poznání stísněnější.
Sám měřím 193 cm a nenašel jsem zatím SUV (včetně LC), kde bych při nastupování (i dopředu!) nemusel výrazněji sklopit hlavu. Naopak u !3dv.! (který je navíc vzadu uvnitř o něco širší, než 5dv.) Golfu 5/6/7g. s tím problém nemám, schválně si to někdy vyzkoušej, pokud budeš mít možnost. Kabina 01/G4 nebyla celkově (zvlášť vzadu) tak prostorná jako u Golfu 5/6, o současné 7g. nemluvě. Chce to nejdřív vyzkoušet a až pak o tom psát. ;-)
No já bych golfa tak růžově neviděl. O1 vpředu v pohodě, vzadu jak psal ryccardo - skandál.
Porovnával jsem G6 a Ceed 2 a rozdíl velký ve prospěch Ceedu. V G6 jsem po nastavení sedačky pro sebe (avšak ne "ležing" jako ve své Xantii) vzadu tvrdě (nepoužitelně) zabořil kolena do předního opěradla. V Ceedu jsem se opěradla těsně nedotýkal. Tady musím podotknout, že v Trapidu jsem měl před koleny ještě spoustu místa. Mám 190 cm.
Přečti si taky, na co jsem reagoval. WD zrovna místo pro kolena vzadu neřešil a bavíme se tu primárně o současném Golfu 7. g. A ve své reakci taky nikde nepíšu o nějakém aktuálním výjimečném prostoru pro kolena v Golfu 5/6, který byl ovšem i tak (ve své době!) minimálně mírně nadprůměrný, ale hlavně podstatně větší, než v 01/G4. ;-)
Právě se vyvalila na světlo světa druhá tvář OIII, s touto cenou, v této konfiguraci a s velikostí na vrcholu nižší střední, bude velmi ostře píchat do zadku řadu zástupců ve střední třídě. Řadu o to delší, že někteří z nich nemají ani konkurenceschopný motor, který by postavily vůči VRS a ani seznam moderních prvků, které lze do OIII nacpat je nemůže nechat v klidu. Se zohledněním velikosti téměř na úrovni současného Passatu budou prodeje ve střední třídě hodně trpět vstupem na trh této levné osiny z polí kolem Boleslavi.
Tuším si pri slovenskýceh cenách RS písal, že cena bude okolo 650t, lebo kurz. A Škoda to dokonca slušne podliezla. Takže tu platí ešte viac to, čo som písal pri SK cene, teda že ide o prvú primeranú cenu v ponuke Octavie III a trochu paradoxne najvýhodnejšou kúpou je práve najvýkonnejšia/najdrahšia Octavia. :yes:
Ano.
Jen k té přiměřenosti, platí pravidlo nabídky a poptávky, každá cena je přiměřená pokud se za ní zboží prodá. Navíc ceníkové ceny u Škodovky mají jen velmi zřídka co do činění s reálnou prodejní cenou. Nízká ceníková cena RS možná znamená jen to, že snad i nejjednodušší jedinci, kteří zde do úmoru mlátí prázdnou slámu nad konfiguracemi OIII 1.6 TDI s milionovou cenovkou podle ceníku snad už pochopí, že když vrcholný model je za 620 tak 1.6 TDI s nějakou průměrnou výbavou se těžko v reálu prodává za 500, ceník neceník. Takže konstatování, že RS je nejvýhodnější koupí z řady Octávia je čistě teoretická záležitost, v realitě může být ta nejvýhodnější koupě klidně 1.2 TSI.
..hlavně, aby tebe někdo nepíchal do ... >:D >:D >:D sorry já musel >:D nicméně... mít v kapse tyhle děngy, tzn. něco do 750, je tu ještě jedno auto za zmínku ... P508GT... a je to hodně více auto, než tenhle koncernový univerzál....
Tohle číslo v ruletě nevyhrává, v garáži je to však výherní číslo roku. Tohle není snad už ani cenový jemnocit, tohle je doslovné cenové kladivo. Beru to přes palec, akontaci jim předhodíš v malé obálce, 200 litrů., to můžeš koneckonců platit i bez podezření hotově, zbytek doházíš v pravidelných měsíčních splátkách, na které snad zde dosáhne i legendární průměromzdovák. Neuvěřitelné, co je dnes doslova na dosah každé ruky. Dobře, tak doslova na dosah každé jen trochu pracovité ruky.
Tak mi řekni, je vůbec možné si tohle auto nekoupit? Pokud jsi mladý, fyzicky a psychicky zdravý, nebojíš se práce a víš už, zač je toho v životě loket, pak máš jasno. Ti ostatní holt jen donekonečna dopočítávají bazarové úvěry v dokonalém životním garážovém kruhu. Hergot, tak ten kruh už jednou rozetni, co si myslíš, že žiješ nanečisto? Nikdy už tady znovu nebudeš, máš jenom jednu šanci, šanci která se opakovat nebude. Tak se nesnaž prostrčit svojí jedinečnou hlavu drátěným okem bazarového plotu u vás na výpadovce a naber rovnou směr k číslovce 620...
To pomyslné kladivo má být synonymem ke slovu podbízení? A nebo se o podbízení mluví u mimokoncernových vozů a o kladivu pouze u koncernových? >:D
Jinak cenovka samozřejmě parádní! Bez DéPéHá je to pod půl míče a to už je hodně reprezentativní firemní kočár.
GTI obrať prasátko a kup si to, ať mi ostatní si nemyslíme, že jsou to jen Tvoje sny. Proměň si ten Tvůj životní sen ve skutečnost, přidej si výbavy na top, vždyť na splátkách co to je, že?
Pak sem nahraj fotky jak jsi s vozem na Korsice, nebo v Barceloně, ať víme, že sis koupil auto na ježdění, a ne na to, abys s ním trávil čas zavřený v garáži.
A když budeš trávit více času ježděním, než psaním těchto bludů na auto.cz, bude život opravdu krásnější, ale pro všechny.
Neříkám, že za 620 to auto nemá smysl, ale startovací cena je pro většinu národa to, co je schopna akceptovat, protože mají akontaci max. 50 tis.
Dnes už většina lidí do leasingu nejde i z důvodu, že auto nevydrží bez chybičky ani celou dobu leasingu a prodat ho s leasingem je dost složité a většinou pod cenou.
Firemní flotila to bude max. u velkých společností, kde jim nesejde tak na tom, co za to dostanou, ale kolik to stojí. :-!
Občas musím smeknout slamáček... "nebojíš se práce" ...ano, o tom to je... to je ten počátek nitky, kterou musím uchopit do chapadel a od kopyta se musí zajiskřit....
Bravo GTI!!! ;-)
tiez pozeram, ze vychadza lacnejsie u vas v Cechach a to mate este o 2 percenta vacsiu DAN? Tak to je teda na zamyslenie - Ale nasa vlada to ma domakane, kto kupi v zahranici a dotiahne ,musi platit dan za vykon. Haj_zli jedni zakonodarni. 8-s
Suhajkovia, chodte si citat rozpravky. Skoda je v CR este stale domace auto, nechapem, preco by tam nemala byt lacnejsia ako v zahranici. Citroen C3 Picasso je u nas tiez lacnejsi, ako v CR.
tu daň platíš vždy od low endu s 80kW, aby sa plebs nevyvážal v zbytočne výkonných autách. Či kúpiš u svojho najbližšieho dealera, s ktorým chceš budovať vzťah ( dúfam, že GTI nemyslel intímny ) alebo si to dovezieš, pri prvom prihlásení auta aj motorky nad 80 kW platíš. Sakra, ako to bude s HARLEYom, keď výkon neuvádza ?
Zámer vlády asi nebol vybrať čo najviac peňazí, veď šetrí. Zámerom bolo asi zníženie predaja výkonných áut, vytvorenie prebytku a tým zníženie ceny čo by kompenzovalo tú daň :-O a zároveň ušetrilo peniaze štátu pri nevyhnutnej obnove autoparku 8-s . Keď to tak po sebe čítam, idem zháňať nejakého psychoanalytika, niečo sa mi nezdá >:D >:-[] . A Octa RS cena dobrá, ale pri hustote pomáhajov pri cestách je to auto na slovensku nepoužiteľné, pokiaľ chceš jazdiť viac ako jeden deň a do nemecka to máme ďaleko, holt praotec Čech mal lepšiu kondičku ;-)
Kdepak, to jen 3 kmeny se nemohly dohodnout kudy zdrhat před praotcem Rusem: Lech to vzal doprava, Slovák vylezl na horu (tam se Rusovi nechtělo) a my blbci jsme makali dokud jsme nenarazili na Praotce Němce. >:D
Tak to sme nemuseli nikam chodiť, stačilo rusa opiť, my by sme to možno zvládli a vy by ste si trošku pomohli metylalkoholom >:D . Ale to by sme boli teraz asi v pr... nejakej rozoranej celine či soči ;-)
presne tak. ja osobne som celkom nemilo prekvapeny (fakt nechapem preco je v tak podobnych krajinach az taky rozdiel v cene) a ak ju budem kopovat, urcite u vas ... za cenu o3 na Slovensku ju mam z ciech a este sa zmestim do sumy a zaplatim registracny poplatok, ktory cini okolo 1000 eur ...
Tak ta cena je lepší než jsem čekal. No zase opět auto do hledáčku, proč kupovat O3 s motorem 1.8TSI, když můžu koupit rychlé RS. Design se povedl a moc se mi líbí a cenou ještě víc >:D . Výbava slušná a hlavně má bixenony v základu a to se cení, bez nich totiž O3 vypadá nějak moc lacině. Zdravím designéra Jozefa Kabaně a jsem rád, že je u Škody a moc moc se těším i na Superb 3, který má být naprostá bomba. Už se těším na pořádný test RS!!!
Když si koupíš "černý designový paket" za 6500, tak v rámci něj dostaneš nosič, zrcátka a rámeček masky v lesklém černém provedení. Bez nosiče ten paket vyjde na 800. Ty další dva jsou standard.
Trošku matoucí mi spíš přijdou kožené pakety. Jestli to dobře čtu, k manuálu je klasický volant, k automatu multifunkční s "pádly". Při letmém prohlédnutí příjemně překvapil příplatek za tažné, 12 tisíc.
Bez nosiče se ten paket koupit nedá... to by sis koupil nosič za 5.500 a k tomu paket za 800 a ušetřil 200. Taky je to možná tak, že za 5.500 je matná černá a v paketu lesklá.
Předpokládám, že ten normální černý je matný, zkrátka jiný než ten lesklý, který má ladit se zbytkem paketu. Je tu vždy možnost nekupovat nosič vůbec, proto ten paket za 800.
Ani O2 FL neměla verzi volantu s pádly bez multifunkcí.
Lzet tedy říct, že součástí toho poměrně velkého leč rozhodně ne neopodstatněného příplatku za skvělé DSG je i multifunkční kožený 3r. volant s pádly.
Za tyhle peníze se jedná o velice solidní a konkurenceschopnou nabídku.
Škodovka nyní zkompletuje logicky postavenou řadu benzínových motorů 1.2 - 2.0TSi (u kterých je objektivně poměr výkon/spotřeba vynikající), proti které nemá třídní konkurence s výjimkou Fordu v takovém rozsahu co nabídnout, zvláště když ještě zohledníme možnost volby karoserie nebo pohonu 4x4.
Cena RS vyzerá osobitne dobre v porovnaní s 1,8TSI: tá je za 562t, v kontexte čoho je 620t za RS takmer povinný príplatok, kde dostane človek nielen 40k výkonu naviac, ale hlavne oveľa krajšie auto.
Zkousel jsem dovybavit klasickou octavku na uroven RSa a cena byla kolem 610 tisic za ambiente i elegance. Sice vcetne sportovniho podvozku a dynamic paketu, ale i tak je ten rozdil smesny. O to vice v kontextu cenove politiky znacky.
Ta sériová výbava je místy až neuvěřitelná, kromě bixenonů s denními LED, např. zrcátka (vnější i vnitřní) komplet s autom. stmavováním/el. sklopná s osvětlením nástupního prostoru, nebo dokonce el. ovládané páté dveře (u kombi). :-O:yes:
Mě teda nejvíce dostala informace o spotřebě. TSI za 6,2/100km? Kdo kdy měl Octavii RS ví, že to je absolutně nereálná hodnota. To jedině 6,2/50km >:D Jinak je to hezký, hlavně v té zelené. ;-)
souhlas. I 4,6 u TDI je pecka :-) to se nedá pomalu zajet ani s 1,6TDI...ještě mě trochu štvou ty přední sedadla s integrovanýma opěrkama, jinak pěkný.
U stávající RS (OII) se při klidné jízdě (v rámci rychlostních limitů) vejdu do 7,5 l/100 km v pohodě. Jestliže je nová Octa úspornější, je možné, že 7 l nemusí být nereálná hodnota.
Výkony rostou, spotřeba padá k nule >:-[] Golf RD co má mít premiéru letos na podzim vyjede s ještě větším výkonem (225hp, 500Nm) a má mít kombinovanou spotřebu 4,5 litru. :-)
Ať se na to dívám, jak se na to dívám, stále nechápu, jak to někdo může koupit?
Desing hnusný, motorizace za moc nestojí o jízdních vlastnostech asi nemá cenu ani mluvit. Už se zase těším až potkám tydle nabušence v kopcích na D1 a budu je muset podjíždět, protože jim to prostě nejede. Nechápu, jak todle můžou chválit a Cliu dát dvě hvězdy, ale asi tuším, kdo redaktorům auto.cz platí stravenky ( jeden nejmenovaný supr čupr koncern, ze kterého je mi šoufl)
Možná ba chtělo se pochlubit svým vozem než tady hloupě kafrat. Jestli teda nějaký je. A myslím že 130 udělá RSo v pohodě tak nevím no. ;-\ A co se týče jízdních vlastností co přesně je špatně???
No to je zase výblitek. Ok, design je subjektivní, ale použít slovo hnusný chce odvahu. Nevím co chceš v rychlý fwd Octávce za motor, V10 z lamba jako stará A8??? A asi si toho v novým RS už hodně najel, že dokážeš hodnotit jízdní vlastnosti... Ale na tohle ani nemá cenu reagovat. 8-s Hlavně, že je všechny podjedeš :-!:-|:no:
Mně velmi mile překvapila. Neříkám že se z RS stal dostupný rodiny vůz, ale čekal jsem tak o 50 000,- víc. Výbava je taky velmi slušná a dostačující. Škoda jen že jich zase bude většina na silnicích smrdět naftou :-(
Na většinu majitelů RS mám vyhraněný názor...přesto se do zpětných zrcátek snažím tvářit neutrálně, aby si neprošlápli podlahu úplně :-) Žádné auto za své řidiče nemůže, ale myslím, že s touto atraktivní cenovkou to bude horší a horší...
Auto se povedlo už v základu, RS vypadá velmi dobře a cenovka je skvělá...ještě nedávno to byla cena lépe vybavené fleetové OII. Škodovce :yes:
to zase bude na cestach zavodnikov! No super 8-s Apropo,ten diesel je fuckt trieda...o 25kW slabsia nova mzd3 ma rovnake zrychlenie 8,1s...bude lepsie sediet na ceste a nebude taka draha ;-)