Ambiente TSI drive vypadá sympaticky, tohle bych si v garáži představit uměl. Slušný motor se šestistupněm, i výbava vypadá na první pohled tak akorát (pokud v ní ovšem nechybí samozřejmosti typu dělené zadní sedadlo).
Ani Prima TSI drive není marná, ale třeba to ESP... nemělo být už náhodou povinné?
No vida... čecháčka hlavně zajímá, jestli si nakvedlá víc než šest šlehaček růčo, hlavně, aby se mu tam vešel ukradenej dvacetimetrovej smrček ze Šumavy po sklopených sedačkách se třema Bursíkama přisátejch na kmenu...
ESP zajistí politická šlechta v čele s Jaques před každým konfliktem s vozovkou.
To víš, i plebs musí něčím jezdit :-). Znáš mě, mě udělá radost hlavně slušný motor. Pak klima, bezpečnost, kožený volant a slušné sedačky, centrál s DO. Když není rádio, koupí se za pár stovek v tržnici...
Když se podíváš na cenu Primy bez paketu, tak dosud bylo dilema "holota od Škody, nebo komplet vybavený Megane". Paket je v tomhle obrovský posun a zřejmě bych tíhnul ke Škodovce jakožto domácí značce.
Těžce nemaj, za 344 klacků auto velikostně řazený někdy k passatu a hlavně s pořádným motorem a holátko to taky už není !!! Třeba taková Kia ceed jen o málo levnější a rozměrově menší s výkonově srovnatelnou 1.6 atmo tady už hodně ztrácí. Možná Rendlík svojí agresivní cenovou politikou ještě dělá konkurenci...... Škoda :yes::yes::yes::yes:
Cruze je sedan, takže jako rodinné vozidlo pro Čechy moc nevyhovuje, navíc ho brzdí absence malého turbobenzínu jakožto ideální rodinné motorizace.
Jinak prima auto, těším se na hatchback. :-)
Covece ten kufr je bez problemu, ale predsudky jsou predsudky, nicmene prodejne Cruze docela jede, hatchem se prodeje daleko daleko zvetsi. A motory brzdi de bilni koncernova politika GM, kdy Chevy v Evrope nedostane nikdy to co ma opel, protoze by jej pak chevy sezral. skoda, protoze muzu ja sam rict, ze ta 1,8 atmo je nic moc, rozezrana jak tam a 140 koni tam moc nevidim...
Proč by neměli? Renault má své 1.4TCe v Grandtouru za podobné peníze s mírně lepší výbavou. Hyundai má podobný výkon z atmosferické 1.6, ale tam je srovnání problematičtější.
Ale dobrá koupě to je, konečně je Škodovka cenově konkurenceschopná...
Cena u Renaultu je stejná už nejméně rok... dokonce se mi zdá, že Škodovka možná mířila právě sem. Srovnáme-li Megane Dynamique a Octavii Ambiente TSI Drive, má Megane navíc jen zadní parkovací senzory a možná pár drobností, ale jádro je stejné (autoklima, ESP, 6 airbagů, kožený volant, litá kola, mlhovky, tempomat, kožený volant, rádio s MP3, palubní počítač).
Tohle možná ze všeho nejvíc ukazuje, jak zajímavá je nabídka Škodovky...
K Meganu je třeba připočíst vyšší úroveň bezpečnosti, autoradio s bluetooth, bezklíčový systém (pro zapnutí motoru, odemknutí a zamknutí vozu bez nutnosti použít kartu za 8 tisíc, klasická karta v ceně), okna všude v elektrice, za 13 tisíc navigaci TomTom (to se může jít škodovácký systém bodnout. Je drahý, krade se, špatně umístěný).
To jsem tam dopsal navíc. Pro Renault je to samozřejmostí. :yes: . Ne nadarmo byl Megane III. první auto celkově, které získalo maximální počet bodů v nárazových testech z maxima možného. Už od roku cca 2000 mají všechny modely 5 hvezdiček v nárazových testech. O tom si škodovka může nechat snít. Třeba za pár let se jim to podaří :-)
To není úplně pravda, Kangoo i Twingo mají taky jen čtyři hvězdy. Je ale fakt, že čtyři hvězdy jsou největším nedostatkem současné Octavie. Bezklíčové odemykání bych asi oželel...
Octavia je byla představená v roce 2004, v té době se čtyři hvězdy deklarovaly jako cíl. Roomster dostal pět, Fabia má jednohvězdný rozdíl daný zásekem zadních dveří při bočním nárazu. Od té doby představený Superb a Yeti asi kritizované nebudou.
Roomster dostal 5, problémům se ale také nevyhnul. Výsledek Octavie měl do pěti hvězd dost daleko... a není to kvůli kravinkám typu připomínače bezpečnostních pásů nebo samolepka s upozorněním na airbag.
Uz v te dobe se 5 hvezd povazovalo za cil, teda mozna krome Skodovky, kdyz to rikas. Nic to ovsem nemeni na faktu, ze ma octavia v ramci nizsi stredni prakticky nejhorsi vysledek v narazovych testech.
U Romsteru je tech 5 hvezd nzacne kontroverznich - nefungujici predni airbagy a "reseni" problemu. nejakymi kondiky, resp. nereseni u jiz prodanych aut.
Se povazovalo za cil? Sama automobilka tehdy rekla, ze jsou auta konstruovana na ctyri hvezdy. Navic pet hvezd tehdy samozrejmy standard nebyl ani zdaleka. Ostatne i pozdeji u Fabie nenechali auto pretestovat s upravenym zamkem, ale s vysledkem se spokojili a nechali to tak byt.
Airbagy u Roomsteru reseny byly, jenom se kvuli tomu nedelala svolavaci akce, ale resilo se to v ramci prohlidek. Stejne tak lidem meni dalsi veci. V roce 2009 se udelala na Fabii spatna serie prednich oken atd. atd.
Se povazovalo za cil u jinych automobilek - Golf se stejnym zakladem mel 5, takze to si Skodovka moc vysokej cil nestanovila. Holt nekdo ma, nekdo nema.
V te dobe treba francouzi bez problemu sbirali v testech 5 hvezd.
Bez ohledu na cile Skodovky plati vyse napsane - v nizsi stredni neni auto s horsimi vysledky.
No úplně neodporuje... je to souběh dvou faktorů. Jednak hodně konkurentů z té doby pět hvězd má (Citroën C4 2004, Focus 2004, Megane 2002, Golf 2004), jednak je Octavia na trhu nadstandardně dlouho a většina konkurentů už je od té doby na trhu v další generaci. Kupec Octavie v důsledku musí počítat s větším konstrukčním stářím a menší bezpečností u Octavie (a stejný problém má třeba i Audi A3).
Jak tu tak čtu tak sem asi jedinej koho u auta zajímá nejen výbava, ale taky jak dlouho všechny ty * budou fungovat, co mě bude stát provoz, jestli to není bastl, kterej za 5 let bude zralej do šrotu atd. Tady Škodovka jednoznačně vede! >:D Jinak startování auta kartou to je jako něco extra? Já bych si radši připlatil za startování klíčkem, než pak platit hrůzu peněz, až to přestane startovat >:D
Spolehlivost je zajímavé téma, ale Škoda a Renault mají obdobné šance. V obou případech je potřeba počítat s relativně dražším servisem a průměrnou spolehlivostí.
Kup si Logana v základu, tam té elektroniky ještě moc není...
Asi si mě špatně pochopil, moje snaha není vyhnout se elektronickým featurám v autech, ale vybrat si auto, kde to pokud možno co nejdýl bude fungovat popř. když už se to vysype dokážu to sehnat za co nejmíň peněz. A to je třeba u Renaultu trochu složitější než u Škodovky.
Ve slušném servisu není s díly na většinu běžných značek problém, ve větších městech to servis během dne koupí u Elitu, Auto Kelly nebo podobné síti. Ceny jsou taky podobné... něco je levnější u Renaultu, něco u Škodovky.
Namátkou Škoda Octavia 2.0TDI: jednotka trysky 26.000, turbo 22.000, spojková sada s dvouhmotou 23.000 (MOC Auto Kelly). Stejné díly u Renaultu stojí +- 20% totéž. Samozřejmě, Škodovky se mnohem víc kradou, takže pokud máš přístup k takovým zdrojům... ;-).
...a odečíst menší míru aktivní bezpečnosti (přece jenom francouzskej podvozek je francouzskej podvozek) a hlavně fakt,že takového Rencka můžeš po pěti letech tak maximálně někomu darovat a doufat,že ti nepřijde po čase rozbýt hubu, co jsi mu to dal za danajský dar :-) Kdežto majitel Octávie bude těch 5 let spokojeně jezdit a pak mu za to ještě 200 papírů dají... ;-)
Aktivní bezpečnost Renaultu je taky výborná, řeči o francouzském podvozku jsou celkem mimo... sportovní a bezpečný jsou dva úplně jiné pojmy. Velmi dobře jsou hodnoceny zejména asistenční systémy... například při mikrosplitu dokáže Laguna zastavit na dráze o třetinu kratší, než VW Passat (viz mastertest AMS).
Podvozek Octavie není vůbec špatný, jen díky kratšímu rozvoru snáze ztrácí stabilitu a je více náchylný na zatížení.
Zase jeden hospodskej kecal, co v Meganu ještě nejel. Zrovna podvozek bych v Meganu nekritizoval. Kritizovat ho snad může zastánce klasické francouzské školy. Naladění je podobné jako u Focusu, což se u Octavie říci nedá. Kvalita bude u obou značek srovnatelná.
Tak když si o dva články dole přečtu cenu Mazdy 3, tak není o čem debatovat. O 9 tisíc dráž dostanu benzin o výkonu 111kW, plus další výbavu. Mazda forever. :yes:
Taky bych chtěl takhle házet padesáti tisíci (ne devíti). Navíc si připočti horší servisní síť, v ČR horší image, velké povinné ručení na dvoulitr a dražší pojistku...
Navíc Octa má kufr jako tur domácí, takže jako rodinné auto poslouží líp.
Mazda 3, 2MZR ve výbavě TX stojí 409 000, což je o 9 víc. Servis je v každým větším městě (což na prohlídku 1x za rok stačí). Povinné je o trochu dražší, ale pojistka vyjde cca nastejno. A kufr? Na to jsem čekal, kdo se ozve jako první >:D Pro někoho kufr není priorita.
Tak, tak v Primě to bohatě stačí, výbava je dobrá, chybí jen ESP což pro klidného řidiče tolik nevadí. A zase máme na mazdu k dobru 60 klacků, větší kufr se někdy taky hodí, lepší servisní síť, levnější náhradní, levnější povinné, větší auto, zkrátka mazda je totál out jako většina konkurence. Škoda si jede :yes: Cenově v edici cz konečně tam, kde má bejt.
To jsi pár let za opicema. Někdy kolem roku 2000 se masivně rozšířily plně pozinkované karoserie a tím je problém vyřešen. U starších aut je potřeba věnovat tomu jistou pozornost, ale Mazda vždy patřila k těm lepším...
Rozšířilo se všude... někde dříve, někde později, v závislosti na obnově modelového portfolia. Pokud vím, 626 se vyráběla právě do roku 2002, kdy byla představena Mazda 6. Je možné, že plně pozinkovaná karoserie přišla až s novým modelem. Každopádně u nových aut je tato diskuse bezpředmětná. Plný pozink nemá snad jen Dacia...
Poslední velké téma se rzí které si pamatuju jsou zadní dveře u Felicií.
Přesně tak!
Stačí zajet ke kubajsovi23 kousek od ZN, dodělává zejména M6 tky,co soudruzi v JAP nezvládli. Nechám stranou co vše co překopává.Ale stojí mu tam trvale pár M6, stáří 5-8 let a hnijí tak,že kam se hrabe nějaká Felda :no: Jsou to auta soukromníků,nepodnikatelů,žádné statisíce km.Po roce 2006(od FL) se to trochu s antikoto zlepšilo,ale srovnávat antikoro. úpravu M6 a Octy, nebo pečlivost zpracování je irelevantní.Já M6 z konce 2007 mám(měl),dostala ji dcera na ježdění do školy,ale kubajs ji musel upravit,teď se bude měnit celý výfuk-je po 4 letech zhnilý,což např. u 7 let starého Suzuki (nerez),nebo bývalé L2 z 2004 - prodal jsem kamarádce a vím,v jakém stavu L2 je, nehrozí.Takže mazda se má co učit.Líp sedí,jinak nic.Měl jsem i Octu. Že se to fandům japonců nelíbí,a co?
BTW: většina lidí v této zemi na nové auto stejně nemá,takže co řešit.A pokud je ne střídá jako já,pak musí kupovat racionálně, tj. mazdě se vyhnout.
Jedna věc jsou iluze a prospekty,druhá realita.Anitoro je u mazdy tragédie, vč. kvality laku a jeho tl.
Já si teda myslel, že se Mazda poučila z chyb minulosti a s Mazdou 6 už dělá pozink kastle. Jak to tady od tebe čtu hnijou jim i podstatně novější auta. To je fakt katastrofa, divím, se že jim to vůbec někdo kupuje.
Protože do hospody nechodím a tím pádem nemusím poslouchat žvásty zatrpklejch vypitejch fotrů s olítanym Passatem.
A Renault stojí daleko nad Škodou, jen zkus někdy vyjet za Rozvadov.
Hmmm,tak to už musíš být fanda!!! >:D Věř tomu,že těch 90kW z 1,4 TSI pojede úplně jinak, než těch 111 v té Mazdě... Papírové údaje nejsou všechno,to už jsi se mohl naučit u spotřeby ;-) Koneckonců stačí si to jít vyzkoušet k nejbližšímu dealerovi. Pokud teda nějakého dealera Mazdy v okruhu 50 km máš.... Ale jak říkám,pokud jsi fanda a je pro tebe Mazda srdeční záležitost,tak nemáš co řešit a jdi do ní!
90 kW je málo a 111 kW jakbysmet. Tuhle jsem se tady dozvěděl v diskuzi od nějakejch dvou expertů, že na ježdění po dálnici 140 km/h to jakž takž zvládá až 1,8 TSI 118 kW >:D
Spíš jde o turbo a z toho plynoucí extrémní Nm, navíc v širokém rozsahu otáček, než o národnost koní ;-) Já jsem sice osobně zastáncem hesla že objem ničím nenahradíš a atmosféra je atmosféra, ale je fakt, že co se týče tahu, tak 1,4 TSI se vyrovná minimálně vyšperkovanej, špičkovej, atmosférickej dvoulit a 1,2 TSI při nejlepším 1,8 bez turba... Projeť se a pochopíš o čem se bavím ;-)
Tú 1,2 TSI máme v robote vo Fabii a 1,6 CVVT mám v Ceede doma ... takže môžem porovnávať ...
TSI je vcelku dobrá, ale určite nie na diaľnicu. Okolo diaľničnej maximálky je to už bez rezervy a jednoducho to už neťahá - s mojou 1,6 atmosférou sa to nedá zrovnávať ani teoreticky ...
Pri úspornej jazde do 90 km/h sú spotreby oboch motorov v celku porovnateľné ...ale obávam sa, že pri dynamickej jazde zaťaženého vozidla by spotreba TSI vyskočila neporovnateľne viac ako na CVVT.
To jsou podobne kecy jak ukrutny kroutak dieslu >:D Diky sprevodovani motor nafty odpovida benzinu o s 1/2 - 2/3 kroutakem a o umirani pri vyssich otackach uz ani nemluvim. Je to pozitek predjizdet a pak najednou zjistit ze ten motor umira a rikat si, kdyz preradim co se stane? Vyssi otacky neznamenaj vyssi kroutak, neznamenaj vyssi vykon. Takze chvilku vedle sebe a prinejhorsim ho pak zase pustim >:D Jinak slusnej motor uz cca 10 let ma u 1,8 benzin 100-140kW a 2,0 benzin 150-180 kW, kdyz pisi kW nemyslim hp >:D
Hochu taky sem dřív razil heslo objem ničím nenahradíš a atmosféra je atmosféra, ale podívej se do historie. Např. nejlepší vozy F1 byly v druhý půlce 80 let, byť jen 1500ccm V6 dávali výkon 1200 koní (o 450 víc než ty současný) A co taková skupina B. Právě díky turbem přeplňovaným výkoným motorům se z vozů skupiny B stala kultovní záležitost. Ba ne, turbo je turbo :-)
@ Xawier: Ano, RozbÝt hubu si můžeš tak akorát ty, který snad ani současného Renaulta neviděl a nezkusil. Pohodlný podvozek, díky kterému auto neskáče jak kráva na cestě je opravdové mínus. Ale chápu, že někdo má rád pohodlí a někdo spíše tuhost. Vzhledem k tomu, že mi rukou už hezkých par rencků prošlo, tak mohu tvrdit, že plácáš nesmysly.. Po 140 tisících km, 5 letech se v servisech všude divili, jak je auto zachovalé a najeté kilometry nevěřili (taky je potom v bazaru stočili ihned stočili). Další po 250 tisících a 11 letech bez návštěvy servisu! A o ostatních nebudu mluvit, ti jsou relativně noví.
Skodovka vali. Po tom, co z octavie tour udelali jeste vyhodnejsi auto (neznicitelny motor bez turba mi do takoveho auta sedi nejlepe) se vrhli i na plnohodnotnou verzi, ktera presne vi, kam miri. V zakladu muze trochu lezt do zeli i touru (po dovybaveni tim, co by si tam stejne vetsina lidi nahazela), kde se clovek bude muset rozhodnout mezi litymi koly a usporou cca 30 tisic, nebo silnejsim a uspornejsim motorem. No a ambiente, to je uz nabouchane auto s idealnim motorem a krasnou cenovkou. A fabia magic s roomsterem a yeti fresh, to jsou taky krasne nabidky.
;-) Kupovat za ty prachy auto,tak taky neváhám.Kolem 300 tisíc je už docela dobrá tlačenice,ale Škodovka se dobře prodává ,takže tá jen získá. Ostatní pokud nepříjdou z něčím lepším asi ostrouhají mrkvičku.Bravo Škoda. :yes::yes::yes::yes:
přesně tak, škodovky se prodávaly vždycky dobře, ikdyž byly drahé...teď když tlačí dolů, tak jim to jen pomůže...mnoho Čechů je pohodlných a líných se podívat po konkurenci, takže když koupě auta, tak škoda :-)