Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid 1.2 TSI objela téměř celé Česko

Posádka stříbrného rapidu se v pátek 14. a sobotu 15. prosince snažila dojet s plně natankovaným vozem na co největší vzdálenost, přičemž dodržovala dopravní předpisy a povolené rychlosti ve městě, na okreskách i na dálnici a v kabině si topila.
Zpět na článek
18. 12. 2012 10:51
18. 12. 2012 11:02
18. 12. 2012 11:38
18. 12. 2012 11:52
18. 12. 2012 13:10
18. 12. 2012 15:46
18. 12. 2012 16:55
19. 12. 2012 09:54
19. 12. 2012 11:37
19. 12. 2012 12:34
19. 12. 2012 16:04
18. 12. 2012 13:51
18. 12. 2012 16:00
18. 12. 2012 16:56
19. 12. 2012 10:29
18. 12. 2012 21:32
19. 12. 2012 10:30
18. 12. 2012 21:13
18. 12. 2012 21:32
18. 12. 2012 22:21
18. 12. 2012 11:45
18. 12. 2012 12:40
18. 12. 2012 12:46
18. 12. 2012 16:15
18. 12. 2012 19:36
18. 12. 2012 21:36
18. 12. 2012 22:38
18. 12. 2012 17:53
18. 12. 2012 21:34
18. 12. 2012 22:35
18. 12. 2012 10:59
18. 12. 2012 11:02
18. 12. 2012 11:37
18. 12. 2012 11:05
18. 12. 2012 11:14
18. 12. 2012 11:41
18. 12. 2012 12:57
18. 12. 2012 13:33
18. 12. 2012 11:15
18. 12. 2012 11:25
18. 12. 2012 11:22
18. 12. 2012 11:26
18. 12. 2012 11:43
18. 12. 2012 12:08
18. 12. 2012 12:11
18. 12. 2012 12:17
18. 12. 2012 16:54
18. 12. 2012 17:06
18. 12. 2012 12:07
18. 12. 2012 13:11
18. 12. 2012 13:19
18. 12. 2012 13:43
19. 12. 2012 00:03
19. 12. 2012 03:11
19. 12. 2012 12:36
19. 12. 2012 17:10
19. 12. 2012 23:16
18. 12. 2012 12:50
18. 12. 2012 13:25
18. 12. 2012 13:00
18. 12. 2012 13:21
18. 12. 2012 14:33
18. 12. 2012 13:10
18. 12. 2012 13:24
18. 12. 2012 13:35
18. 12. 2012 13:49
18. 12. 2012 14:13
18. 12. 2012 20:07
18. 12. 2012 14:29
18. 12. 2012 18:10
18. 12. 2012 19:03
18. 12. 2012 20:23
18. 12. 2012 20:34
18. 12. 2012 20:43
18. 12. 2012 20:44
18. 12. 2012 20:44
18. 12. 2012 20:46
19. 12. 2012 10:56
18. 12. 2012 20:44
19. 12. 2012 12:59
19. 12. 2012 13:02
18. 12. 2012 13:33
18. 12. 2012 15:11
18. 12. 2012 20:03
18. 12. 2012 23:37
18. 12. 2012 23:59
18. 12. 2012 15:28
18. 12. 2012 16:18
18. 12. 2012 16:58
18. 12. 2012 18:17
18. 12. 2012 19:20
18. 12. 2012 19:51
18. 12. 2012 23:30
19. 12. 2012 09:40
19. 12. 2012 16:59
Avatar - cerrbion
18. 12. 2012 10:51
vtip dne
"V žádném případě nešlo o nějakou ekojízdu"

jasně..
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Choochoo
18. 12. 2012 11:02
Re: vtip dne
prave ze to byla ekojizda, snad mi nikdo nechce tvrdit ze na ledovce mu davali co to jde. Prihodime 0,5l za chybu mereni a jsme na cca 6 litrech, coz teda neni nic moc
Avatar - Starfighter
18. 12. 2012 11:38
Re: vtip dne
Přání otcem myšlenky?
Avatar - Choochoo
18. 12. 2012 11:52
Re: vtip dne
Kolik to jede, kdyz to ma na tachaci 90, skuetcnych 82km/h jako Golf? Kolik to skutecne ujelo km, ne podle tachace? Spotreba byla merena podle tachace jako km? Dle popisu cesty bych rekl vetsinou mimo mesto. Motor porad teplej, bez studenych startu. Motor 63kW? Spotreba s chybou a zpusobem testovani cca 5,5-5,8l? Nic kvuli cemu by melo cenu bezet pro Rapida
Avatar - gld
18. 12. 2012 13:10
Re: vtip dne
Prihoďme nenávisť k škodovke a máme 6,5 litra, k tomu navrch moja nechuť k početnosti článkov o rapide a sme na 7 litroch... :-!

Vidíš kde má táto logika chybu?
Avatar - Choochoo
18. 12. 2012 15:46
Re: vtip dne
to jsem nevedel ze mas nenavist ke skodovce a nechut k clankum to uz je ale sna dmoc ne? ;-)
Avatar - gld
18. 12. 2012 16:55
Re: vtip dne
Veľmi "elegantne" sa tu vyhýbaš podstate mojej reakcie- len preto, že tvoje motoristické srdcovky ležia inde nemôžeš mirnix-dirnix prihadzovať na spotrebe rapidu. Zvlášť keď vieme prd o presných podmienkach testu.

Rovnako ľahko to ide aj opačným smerom. Zimné pneu? V lete to bude o 0,5 litra menej. Test prebiehal v mrazoch? To isté, pol litra dole.

Zachvíľu som na nule a to sa nemusím ani snažiť. V reále bude rapid tsi točiť niekde okolo 6 litrov na sto, čo je vzhľadom k poskytovanej dynamike solídna hodnota.
Avatar - Choochoo
19. 12. 2012 09:54
Re: vtip dne
Me treba zimni pneu a provoz delaj max 0,3l, jestli vubec, pac letni 225 vs zimni 205 se tak nejak vyrovnaj. V zimne delaj vetsi spotrebu hlavne studene starty a dlouhe zahrivani motoru, coz tady jaksi chybi. Proste kdyz v testu nepisi ze tu spotrebu delali pres nadrz, tak je proste nekde chyba. To pak nema cenu se bavit o tom jestli tohle auto ma oproti jinemu spotrebu lepsi o pul litru. Spotreba 6l na nedynamickych 63kw je dost, kor kdyz to auto ma lehce pres tunu ;-)
Avatar - gld
19. 12. 2012 11:37
Re: vtip dne
Test nebol zameraný na spotrebu ale dojazd, preto pravdepodobne chýba "vedeckejšia" metodika spotrebovaného paliva.

Inak neviem čo máš na mysli pod pojmom "nedynamických 63kw"..? Akože v škodovke tie kw majú iný význam ako v honde? ;-) Čo ja viem, tak malé turbo benzíny poskytujú vďaka záťahu odspodu a rýchlo nabiehajúcej krivke momentu subjektívne lepšiu dynamiku ako podobne výkonné atmosféry.
Avatar - Choochoo
19. 12. 2012 12:34
Re: vtip dne
zatah Nm vocpoda je mytus ;-)
Diesel 85kW Focus s 270Nm, pruznost na 4 kvalt z 50 na 100km/h za cca 10s
benzin 103kW s 174Nm, pruznost na 4 kvalt z 50 na 100km/h za cca 10s

Ano, pokud jsou motory o stejnem vykonu tak ten s turbem a vetsim kroutakem jede dole lepsi, ale urcite ne s mensi spotrebou, to nejde, k dofoukanymu vzduchu, musis foknout benzin, jinak se propali pisty chudou smesi a od znameho vim ze na 1,4TSI se to uz povedlo.
63kW tahne bidne at je to kde chce ;-)
Avatar - gld
19. 12. 2012 16:04
Re: vtip dne
S tým focusom pletieš hrušky s jablkami. Vravel som o downsizovanom benzínovom turbe vs rovnako výkonná atmosféra. Trebárs 1.2 TSi proti 1.4 16v. Turbo roztiahne auto už v nízkych otáčkach- menej preraďovania, menej vytáčania, nižšia spotreba, subjektívne (!!! pocitovo !!!) lepšia dynamika..

Známy má 1.2 TSi v yetim. Na bežné jazdenie prevažne po meste úplne postačuje. Ale problémy s rozvodmi mal, takže to je na ďalšiu diskusiu..
18. 12. 2012 13:51
Re: vtip dne
a až budou takhle testovat civika, tak si edečti -1 litr zato, že je zima a 0,5 litr zato, že byl led na silnici a to máme tak 3,9 litru... >:D

s 1,2 TSi se dá za 5,5 litru mimo město při dodržování rychlostních limitů jezdit zcela v pohodě, při ekojízdě i pod pět... tím se Rapida nijak nezastávám, jen konstatuji realitu....
Avatar - Choochoo
18. 12. 2012 16:00
Re: vtip dne
S tvym tvrzenim souhlas, pri ekojizde a dobrych podminkach u Rapida verim tem 5,0 a mimo mesto tem 5,5l pri dodrzovani limitu a jizde s davem. Ale tady prej neslo o ekojizdu, pritom chyba palubaku jako vzdy nikde a dlouhodoba jizda se zahratym motorem? Jen rikam ze nikdo nikde nerekne ze chyba PP byla cca 0,3 nebo 0,6 litru ;-) Kamos mel na sluzebni dodavce Nissan chybu PP cca 2l. ;-)

PS: trochu mimo tema, ale kdyz si zacal tak jsem Civica testoval a zatim nej eko jizdou z bydliste do druheho cca 55km, cca 15% skrz mesto se spotrebou 4,7l,
[odkaz]
No a kdyz loni v lete z hor, tak jsem mel i oklo 3,6l, takze jsi nebyl tak daleko >:D
Chyba PP 0,3l, chybou rychlomeru 3km/h. Mimo mesto delsi trasy bezne za 5,6l. Proto rikam nic proc pro Rapida bezet
Avatar - gld
18. 12. 2012 16:56
Re: vtip dne
Začína to tu vyzerať ako na TDi fóre..
Avatar - Choochoo
19. 12. 2012 10:29
Re: vtip dne
Vylet za kamoskou a zpet pres pul republiky. Oproti Rapidu uvedu i chybu 0,3l PP.
[odkaz]
18. 12. 2012 21:32
Re: vtip dne
Co jsem jezdil s 1,2 TSi, tak jsem dosáhl podobných spotřeb co píšeš s civikem. Ustálená rychlost 90 km/h na tempomat po rovinatém terénu znamená cca. 4,5-4,7 litru. Extrém byl i k 4 litrům, normálně tak mezi 5,2-5,7 litru v běžným provozu ani pomalu / ani rychle. Pokud sjíždíš někde víc z kopce, tak to samozřejmě jde dolů. Co se týká Rapida, tak je to stále o cca. 40-50 tisíc níž než civik a má to větší kufr... >:D Teda Civika bych asi stejně kupoval jedině s atmo. 1.8, protože 1,4 mi příjde slabá. Ty spotřeby asi platí pro tu 1,4?
Avatar - Choochoo
19. 12. 2012 10:30
Re: vtip dne
Dostanes u Rapida v zakladu hlinikace, automatickou klimu........ono to zas neni tak ruzove ve prospech Rapida, kdyz porovnas zaklad ne jen cenou ;-)
Provozuji 1,8 prevazne mimo mesto, po meste klidnou jizdou se snahou dobrzdovat krizovatky motorem a zadny divoky rozjezdy na svetlech.
1,8 s Atkinsonovym cyklem neni mimo mesto vyrazne zravejsi oproti 1,4, pac pri kompresi je cast smesi vytlacena zpet do sani. Spotreba ustalenou jizdou pak 1,8 klesne nekam k cca 1,5l. rekl bych ze rozdil bude tak do 0,5l. Pri cestach spise mimo mesto je 1,8 jasna volba. Popravde se uz tesim na novou 1,8 se 110kW, DOHC, snizene treni, poladeny Atkinson,... ;-)
18. 12. 2012 21:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2012 21:32
Re: vtip dne
Tak temi sprostymi slovy a nadavkami jsi tomu vazne pridal na vaze, jde videt, ze jsi premyslivy inteligentni mladik :no:
Ale hlavne, ze sem hodis hned objektivni hodnoceni - 100 km/h na tachometru je prakticky idealni rychlost pro spotrebu...

Takze abych to shrnul - celkove velmi pozitivni a prinosny prispevek.
18. 12. 2012 22:21
Re: vtip dne
dobry slovnik... takovym staci bohate zkusenosti s koncernovymi autama.... :-!
18. 12. 2012 11:45
Re: vtip dne
Tak ono prejst 1000km za 22 hodin, to fakt nie je vizitka cestneho "pirata"...

A ta priemerna spotreba? To snad neodcitali z PP! Alebo brali pre vypocet standartny objem nadrze? Lenze aj do Fabie sa da natankovat pri troche snahy a trpezlivosti viac ako 53 litrov...
18. 12. 2012 12:40
Re: vtip dne
hlavně ten konec je srandovní ... psali že mají cca 920 km ve 3:20 a pak že v 5:30 dojeli do cíle s 1008 km >:D
18. 12. 2012 12:46
Re: vtip dne
Mozno polovicu toho casu cuvali...
18. 12. 2012 12:52
Re: vtip dne
Co vím, tak bylo opravdu velké náledí
18. 12. 2012 16:15
Re: vtip dne
Přesně tak. Asi už pár lidí zapomnělo, že byl hlášený mrznoucí déšť a ráno v Praze byla pěkná ledovka. Stalo se za dopoledne v Praze přes sto dopravních nehod viz zpravodajství na různých serverech z 15.12. Takže s tím jeli vyloženě krokem...
Avatar - Ronault.
18. 12. 2012 19:36
Re: vtip dne
Vyloženě úsporným krokem... Mezi 3:20 a 5:30 je minimální provoz, takže provoz nebrzdí, 40 km/h je i na náledí na silnicích této třídy hodně malinkatý průměr.
18. 12. 2012 21:36
Re: vtip dne
Mozna maly prumer rychlostni, ale spotrebe jizda na ledu prilis neprospeje. Je krasne videt kolik je tady zkusenych odborniku, nic proti.
Avatar - Ronault.
18. 12. 2012 22:38
Re: vtip dne
To napsal odborník, co jezdí na ledu na dvojku a více zrychluje... vidím-li závěj nebo pocitově přepísknu rychlost při vjezdu do zatáčky nebo na most, tak nedupu na brzdu a neřadím z pětky dvojku, ale vymáčknu spojku, tedy pokud se nechci roztočit a skončit ve svodidlech.
18. 12. 2012 17:53
Re: vtip dne
S motory 1,2 TSI a 1,4 TSI se dá jezdit pod šest litrů v pohodě. Oba motory jsem vyzkoušel v Octavii Combi. 85 % okresky zbytek město. Trasa především rovná, občas nějaké to stoupání a klesání. Rychlost převážně 90 km/h...max 110 km/h. Nutno podotknout, že i s občasným svižnějším předjížděním kamionů. Samozřejmě jakmile začnu motor prohánět tak si začne brát mnohem víc. Ale s Octávií Combi 1,2 TSI/77 kW za 5,7 l na trase dlouhé 120 km. To je slušné. A o ekojízdě se mluvit nedá. Druhá věc jsou faktory ovlivňující spotřebu (klimatické podmínky, zapnuté topení, obsazenost vozu atd.) Mě se motory TSI zamlouvají. Až si vyřeší ty řetězy, tak to budou jedny z nejlepších motorů.
18. 12. 2012 21:34
Re: vtip dne
no tak prave na ledovce a za popisovanych podminek to ma spise negativni vliv na spotrebu - napr. jezdit na dvojku na lede neni idealni vec...
Avatar - Ronault.
18. 12. 2012 22:35
Re: vtip dne
A proč bych měl na ledě proboha jezdit na dvojku? 8-s To mi vysvětli.
18. 12. 2012 10:59
No to urcite...
v takomto obdobi je to nerealna hodnota__nehovoriac o tej "ekojizde"

ten skodovacky PR by mal uz prestrat s tymito srac-kami... :no:
Rozbalit vlákno
0
18. 12. 2012 11:02
slusny
Vzhledem k podminkam, ktere v tu dobu panovaly to neni vubec spatny vysledek. Jestli tam nejaka snaha o super eko jizdu byla, lze predpokladat, ze bezny uzivat Rapidu 1.2 Tsi se bude pohybovat do 6 l na delsi trate. Vzhledem k cene ´benzinu oproti nafte za posledni roky a narustu ceny pri koupi uz postrada smysl koupe 1,6 tdi. Zatimco s poslednimi benzinovymi motory lze jezdit relativne usporne, s novymi naftovymi motory je to o dost horsi. Pri pojizdeni ve mestech spotreba znacne roste i u naftovych nejen u benzinovych verzi- kde jdou ty doby, kdy se jezdilo s 1,9 tdi za 5 l (podle pocitace i min) at byl clovek jakkekoliv prase. Sam uvazuji o tom, ze az skoncim sve 50 tis km najezdy rocne a budu se pohybovat predevsim po okreskach II tř. do 30 km za rok, zvolim si radeji kompakt s benzinem, nez stredni tridu s naftou. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
18. 12. 2012 11:37
Re: slusny
Vzhledem k podmínkám je ta informace k ničemu. Za prvé díky počasí to nemohli mastit ani povolenými rychlostmi. Díky tomu že auto jelo pořád v kuse byl motor stále zahřatý na provozní teplotu atp. Při běžném popojíždění do práce a y práce kdy budeš mít studené starty (oba). Mylím že ta spotřeba poroste někde k 6,5 - 6,7l/100Km tím nechci říct že je to špatná spotřeba, jen je daleko reálnější.
18. 12. 2012 11:45
Re: slusny
Ano, ale tady v tom clanku slo jaksi pouze o to, kolik to auto dojede na jednu nadrz, o nic vic. Bezny prumer z kazdodenniho provozu udavaji pri dlouhodobem testovani. Nema cenu tedy clanek drbat. Kdo jezdi obcas dlouhe trasy, vesmes po I tř silnicich, vi, ze ten jejich prumer je realny.
Avatar - hedvin
18. 12. 2012 11:05
Testy spotřeby vs. realita
Mě by zajímalo jakou bych mě spotřebu já když jezdím ráno do školy 5 km a odpoledne 5 km zpátky. Tyhle testy by se neměly dělat na jeden zátah, ale opravdu simulovat běžný provoz auta. Kdo z vás jede na jeden zátah 500 a víc km ?
Rozbalit vlákno
17
18. 12. 2012 11:11
Re: Testy spotřeby vs. realita
Ti co nejzdí 5km do školy a 5km zpátky... Nahlížet vlastní optikou a z toho dělat obecný závěry je dosti nízké...
18. 12. 2012 11:15
Re: Testy spotřeby vs. realita
To je prave ten problem, ze na dlouhe vzdalenosti uz dnes umi byt usporna prakticky vsechna auta a zaroven na ty kratke chlastaji i naftaky. S mym C5 III 2.0 Hdi 120kw po chipu dlouhodoba spotreba 5,5 L, protoze sednu do auta a jedu po okreskach I tř 80 km a vecer zpet. Jakmile zacnu jezdit kratsi trate do 30km stejnym stylem, jsem temer na 7 L, myslim, ze po meste a Vasich 5 km do prace je klidne 8-9 L/100km i u takto na oko relativne usporneho auta.
Avatar - hedvin
18. 12. 2012 11:34
Re: Testy spotřeby vs. realita
Vždycky bude víc skupin lidí kteří nejezdí stejnou trasu, jen by mě zajímal výsledek aplikovaný na moje podmínky.
18. 12. 2012 11:42
Re: Testy spotřeby vs. realita
pak nezbyva nez si to auto na par dni pujcit. Vsak oni to radi udelaji s vidinou prodeje noveho. Na dlouhe trate ma vetsina lidi nizky prumer, protoze malokdo dokaze jet 1000 km v tahu svym beznym tempem do prace- je to unavujici.
18. 12. 2012 19:24
Re: Testy spotřeby vs. realita
Audi A3 1.8 TFSI průměr 8L, denně 2 km do práce a 2 km zpět. Vytáhnu to na okrsky a mám spotřebu 6L.
Avatar - Mokrous
23. 12. 2012 11:52
Re: Testy spotřeby vs. realita
Tak tomu nevěřím ani za prase. Snad jedině z vytápěné garáže a plíživým stylem.
Já se svým 1,2 tsi 77kw v Golfu teď v zimě 2-5 km klidně za 12-15l/100km.
Mám ještě syrový motor, ale na 60km okresky předpisově okolo 5,5. Pár rychlejších úseků do 130-140 tacho a je tam 6l/100
TSI motory jsou opravdu extrémně citlivé na tlak pravé nohy. Věřím, že v teple po zajetí půjdu i pod 5l/100 na okresce v klidu, ale pokud si to budu chtít užít, tak 10-12/100 nebude žádný problém.
Avatar - SCHROJF
18. 12. 2012 11:15
Re: Testy spotřeby vs. realita
Presne tak,toto nema s realitou nic spolocne...sam som s 1.2TSIckom(77kW)mal na takejto dlhej trase minulu zimu 4.8l/100km,a to som tiez kuril!(-:,ale ako pises na 5 km v meste do obchodu so studenym motorom 15,4l/100km...
Avatar - Ozzman
18. 12. 2012 12:15
Re: Testy spotřeby vs. realita
Já mám rekord v OII Tsi 1.2 77KW Kombi - 6.5l na 100km (dle PP) ve 3 lidech klidnou jízdou dlouhá trasa (300km) po okrskách + 10% dálnice. Když jedete na dálnici a se zaplou klimou, spotřeba roste s každým km/h navíc :-) Kdo chce, může s tim motorem jezdit úsporně.

Abych řekl pravdu.. tenhle motor řidiče ani nenutí k rychlé jízdě a předjíždění. Turbonafta klame tělem a kroutícím momentem >:D
Avatar - Nerez
18. 12. 2012 13:25
Re: Testy spotřeby vs. realita
Ale je pravda, že na dlouhé trasy umí být úsporné každé auto.
Když jsem jel na Slovensko a zpět ve dvou lidech a odpovídající bagáži(celkem 455 km), měl jsem dle PP 5.3 l/100 km, zbytek nádrže jsem vyjezdil na své klasiké krátké trasy do 20ti km a po dotankování mi vyšlo 5,66 l/100 km. A to nemám nějaký ultra úsporný motor...
Avatar - Ozzman
18. 12. 2012 14:47
Re: Testy spotřeby vs. realita
O jakém autě mluvíš? Já co měl extrém byla trasa Praha západ přes Prahu pak D1 ještě za Benešov asi cca 150km s Renault Laguna II grandtour Dci 1.9 za 4.3l dle PP. Pak mi někdo bude řikat, že jen WV tdička jezdej za málo :D. S Prumer byl ale 6.8 a to hlavně přes Prahu a ne uplne ekojídzou. Nynějším Mondeem kombi TDCi 2.0 jezdím od 6.3 - 6.8 podle stylu jízdy, dlouhodobá spotřeba se ustálila na cca 6.6l na sto ( opět přímestksý provoz). Ta konkrétní O II Tsi o ktere sem mluvil má o litr vyšší spotřebu a jezdí ve stejném režimu. Jen s tím rozdílem, že já na to asi více šlapu než přítelkyně na tu OII >:D Ale rozdíl opravdu není tak propastný... je to jen o způsobu jízdy.
Avatar - Mokrous
23. 12. 2012 12:11
Re: Testy spotřeby vs. realita
Naprosto s Tebou souhlasím. Mám taky v Golfu 1,2 TSI 77kw a je to co se týče spotřeby opravdu extrémní motor.
Dokáže jet skoro za nic, pokud se člověk krotí, ale pokud si užívá a nebo jezdí krátké trasy v zimě a městě, tak je to žrout jak americká V8 :-) píšu to o příspěvek výš Nastranovi.
Ještě pro všechny pochybovače a odsuzovače tohoto motoru (rozvody už snad budou OK a kdyžtak mám 4 roky záruku) výkon je naprosto dostačující a lepší než u mé OII 1,9TDI.
On ten klid, ticho a dlouhodobý tah bez kopanců mate. Stačí se ale mrknout na tacho a hned máte jasno. A taky je potřeba mozek a řadící páka. Předjíždění kamiónů je pohodička. Stačí brnknout o plyn na 4ku okolo 3000 ot. / min. po sekundě to samé na 5ku a je tam 140 ani nevím jak. Mám i DCC a v režimu komfort je jízda opravdový relax. Postrádám smysl 300+ koňových předražených bestií na našich okreskách pro běžné cestovní účely.
Jaký na to máš názor Ty? I vy další :-)
18. 12. 2012 11:39
Re: Testy spotřeby vs. realita
5Km máš chodit pěšky tvůj praděda to chodil taky a ještě bez bot. >:D >:D >:D
Avatar - hedvin
18. 12. 2012 11:51
Re: Testy spotřeby vs. realita
To je pravda, ale radši budu jezdit na kole :yes:
18. 12. 2012 11:54
Re: Testy spotřeby vs. realita
Praded nemal internet. Co neprepisal na klavesnici, to mohol odchodit >:D
Avatar - das_autos
18. 12. 2012 18:10
Re: Testy spotřeby vs. realita
To by ti žralo všecho hodně.
19. 12. 2012 13:05
Re: Testy spotřeby vs. realita
Na tak krátke trasy je dobrý trojvalec, s Toyotou 1,0 jazdím trasy do 2 km aj so studeným štratom za 6 L ;-)
19. 12. 2012 23:15
Re: Testy spotřeby vs. realita
Já to mám přesně stejně daleko, taky jezdím 5+5 km. Seicento na tyhle krátký cesty žere 7 a v zimě skoro 8, (mimo město na delší trase není problém 5), mopedauto se vejde i na tuto vzdálenost do 3 litrů nafty, ale za cenu hodně pomalé jízdy. Kolo jsem zavrhnul, vydýchá se tak hrozně svinstva. MHD vyjde dráž než jízda autem a je nejpomalejší takže o ničem. Zaručeně nejlevněji a celkem rychle vyjde cesta na elektrokole, ale to má teď nějakou poruchu...
Avatar - Slavek-TDM
18. 12. 2012 11:05
Humor
...a v kabině si topila >:-[]
Pripomina mi to, "do Liptakova jsme jeli autem a cestou jsme brali benzin" >:D
Rozbalit vlákno
2
18. 12. 2012 11:14
Re: Humor
Přesně!! :yes:

A navíc jestli dobře vidím tak je to benzínový vůz ne elektrický. Tzn. topit v autě znamená brát ztráty tepla z motoru, který se spalováním benzínu odvádí do chladičů popř. na vytápění kabiny. Rapid asi nemá samostatné topení na elektřinu........
18. 12. 2012 11:05
Rapidne zbytocne
Vzhladom na diskusiu k minulemu clanku by mohla vazena redakcia zaujat stanovisko k otazkam tam vyvstanych, pretoze tento clanok; ktory mal byt 'prekvapenim'; je iba dalsim zbytocnym balastom.

Spotreba 5.3 odcitana z PP je opat dobry nezmysel.

Veta o kureni si v aute je skutocne hodnotna, taketo pocinanie dviha spotrebu az o 0.0L/100km!
Neuveritelne usporne auto.
Rozbalit vlákno
31
18. 12. 2012 11:20
Re: Rapidne zbytocne
Čekal jsem, že uvedou spotřebu kolem 7 litrů. Tahle báchorka je směšná. A pokud v tom autě bylo skutečně 53 litrů paliva, tak podle mne porušili podmínky soutěže (nečetl jsem je, ale otázka snad zněla na plnou nádrž), protože tohle auto na 99% nebude mít 53 litrovou nádrž.
Avatar - iudex
18. 12. 2012 11:40
Re: Rapidne zbytocne
Veď aj spočiatku uvádzali spotrebu okolo 7 litrov. Je preto zaujímavé, ako išli v druhej polovici trasy, keď potom priemer zrazili na 5,3. Inak aj som sa veľmi čudoval, že takáto jasná PR akcia a oni si dovolia jazdiť za 7 litrov? Ale samozrejme nesklamali, stiahli to výrazne. A o jazde 83 km na prázdnu nádrž radšej pomlčím. ;-)
18. 12. 2012 11:45
Re: Rapidne zbytocne
Kalkulackovo to vychadza na 4.88L/100km cely zvysok trasy.
Nie je to nemozne, staci ist vytrvale 65-70.

53L v nadrzi je samozrejme s ohladom na myslienku sutaze na smiech, najma ked vyjazdili do sucha celu palivovu sustavu.
18. 12. 2012 11:57
Re: Rapidne zbytocne
Celou asi ne, to nejspíš řídící jednotka nedovolí. Můj laický názor. Ale nádrž by prázdná být měla a palivová soustava byla plná už před jízdou, takže její případná neprázdnost by neměla nic ovlivnit.
18. 12. 2012 12:10
Re: Rapidne zbytocne
Neviem, ako to je s riadenim paliva, ale samotne palivove cerpadlo v nadrzi toci aj pri prazdnej nadrzi. Ak je cestou v sustave nejaky kontrolny ventil, tak len velmi blizko pri motore.
Dokaz toho, ze sa po vyjazdeni nadrze paliv. sustava zavzdusni je to, ze auto po natankovani par sekund odmieta nastartovat, kym sa opatovne sustava naplni.
Ci auto skutocne ide dovtedy, kym vstrekovacmi nieco tecie a potom nahle odpadne alebo prerusi dodavku paliva skor, netusim.
Na mojom ropakovi napr. iba palivovy filter v priestore motora obsahuje asi 0.4L nafty. Uz to je 10km na cestu.
18. 12. 2012 11:51
Re: Rapidne zbytocne
Nejde o to, že by to nemohli stáhnout, jde o to, že nádrž bude mít rozhodně víc než 53 litrů. Dokáži i pochopit, že palubní počítač bude při "prázdné" nádrži blbnout a vyjde mu nějaké hausnumero, ale dotankováním by jim mělo vyjít něco reálnějšího. Buď to auto najelo víc než 1008 kilometrů, nebo nemělo plnou nádrž, popřípadě jim v ní ještě něco zbylo (a ne zrovna pár kapek). A nebo mají špatně uvedenou spotřebu.

Očekával bych, že i s rezervou bude mít nádrž tak 65 litrů. Pokud může člověk soudit z předchozích Škodovek, tak to může být klidně 70-72 litrů.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
18. 12. 2012 12:14
Re: Rapidne zbytocne
Nominální objem nádrže je 55 litrů [odkaz]
18. 12. 2012 12:18
Re: Rapidne zbytocne
Jasný. A nominálně se fotbalovej zápas hraje 90 minut...:-)
18. 12. 2012 12:20
Re: Rapidne zbytocne
53=55? A kolik z toho je rezerva? Nebo snad Rapid nemá rezervu? Nemusí to být takový extrém jako v případě Roomsteru (55 nominální, téměř 72 litrů reálný), ale neuvěřím vám, že její skutečný objem odpovídá na litr přesně udanému.
18. 12. 2012 12:57
Re: Rapidne zbytocne
72L :o to snad zkusim... Po předání tankuju 55L a prvních 5L na benzině abych dojel na ono. Už těch 5L se ručička ani nehne z nuly. Žeby v tom autě bylo v tu chvíli 22L se mi věřit nechce.
18. 12. 2012 13:01
Re: Rapidne zbytocne
V minulé diskuzi někdo ty objemy udával. A mně celkem sedí, protože Škoda neudává, že je včetně rezervy, a rezervy bývají těch 10-15 litrů. Takže 65-70 je pro mne představitelné. Moje auto má udávanou 90 a vejde se do něj přes 100 bez triků.
18. 12. 2012 13:14
Re: Rapidne zbytocne
Myslíš tohle?
Citate Škoda auto: "Podle vyjádření automobilky Škoda Auto je objem palivových nádrží u vozidel Škoda následující:

Typ vozidla: Objem nádrže (l), objem včetně bezp. prostoru (l), rezerva paliva pro dojetí (l)
Fabia: 45, 58, 7
Octavia 1U: 55, 71, 7
Octavia 1U 4x4: 63, 74, 8
Superb: 62, 75, 8
Octavia 1Z: 55, 67, 7
Octavia 1Z 4x4: 60, 72,5, 7
Roomster: 55, 71, 7
18. 12. 2012 13:26
Re: Rapidne zbytocne
Ano. 72 tam sice nedáš po první cvaknutí, ale víc než 55 to nejspíš bude.
Avatar - Mokrous
23. 12. 2012 12:27
Re: Rapidne zbytocne
Proboha lidi! Kam na to chodíte??? Odjezdil jsem za 9 let 3 Octavie a mnoho set tisíc km a nikdy jsem do nádrže, která má udáno 55l nedostal přes 56 litrů a to jsem jezdil občas skoro do zadření čerpadla. 40km na dojezd "0" se mi podařilo asi 3x.
Může sem někdo napsat pravdu a z vlastní zkušenosti a ne jen co kde zaslechli v hospodě nebo od pubertálních plakátistů?
18. 12. 2012 13:33
Re: Rapidne zbytocne
No fajn to teda zkusim, teď mám plnou nádrž, počítadlo vynulované tak v lednu bych ji mohl vyjet do nuly. Poslední dvě nádrže mám průměr 6,2L celk. podle palubáku 6,3 což celkem sedí. Cesty většinou do práce. Tak můžete typovat dojezd >:D Ale tentokrát nic nevyhrajete >:D
18. 12. 2012 14:13
Re: Rapidne zbytocne
>:D Já bych to nedal. Už u čtvrtky mám potřebu natankovat. A pohled na ukazatel v poloze F je pro mne uspokojující. :-!

Jinak můj tip by byl k 1000 km. Po první cvaknutí se ti tam může vejít tak 60 litrů.
18. 12. 2012 23:39
Re: Rapidne zbytocne
to se mi nezda ze by byl takovy rozptyl.....moje auto ma udavanych 88 litru a nikdy jssem nenabral vic nez 85 litru a to byla rucicka na nule.
pokud pocitac zacne ukazovat 0 tak ze zkusenosti vim, ze s lehounkou nohou ujedu asi jeste 60 km a pak je totalni sucho...
Avatar - iudex
18. 12. 2012 12:23
Re: Rapidne zbytocne
To si nám moc nepomohol; nominálny objem nádrže tu totiž nikto nespochybňuje; čo je sporné, je otázka, koľko litrov paliva je ešte v palivovej sústave, keďže sa auto vyjazdilo "dosucha". Ak je to 10-15 litrov, ako sa spomína vyššie, celý výsledok "testu, koľko spravíme na jednu nádrž" je na smiech.
18. 12. 2012 12:39
Re: Rapidne zbytocne
Vysledok nie je ani tak na smiech, ak sa zacne aj skonci pritom, ze na jednu plnu nadrz sa odjazdilo tolko km a bodka. Ziadne preratavanie na L/100km nema zmysel, ak mnozstvo paliva nebolo poriadne odmerane. Takze "5.3/100" je v podstate len take hausnumero, a pani redaktori to dobre vedia...

Nuz a operovat s "nominalnym" objemom nadrze je uz uplny nezmysel. Ten sa totiz nepocita zo stavu uplne suchej nadrze az po zatku hrdla, a tiez neberie do uvahy naplnene palivove vedenie (ktore bolo na zaciatku este plne, ale na konci uz prazdne)...
18. 12. 2012 12:41
Re: Rapidne zbytocne
na slovensku sousedícím s ukrajinou se tankuje tak, že se najede na škotrle které zvedne bok auta a rázem se tam vejde o nějakých 10L minimálně víc .... možná použili stejnou techniku >:D
18. 12. 2012 16:18
Re: Rapidne zbytocne
Ano. Ak tankujes na UA a nemas svoj hranol pod koleso, tak ti je pumpar pripraveny pozicat svoj. Este sa divi, ze takuto fintu nepoznas >:D
18. 12. 2012 16:51
Re: Rapidne zbytocne
Jsem... Protože to slovíčkaření je skoro na žalobu... Objel skoro celou republiku na jednu nádrž... Příště by mohli objet skoro celou zeměkouli. Ale v létě, aby nemuseli topit. >:D
18. 12. 2012 12:05
Re: Rapidne zbytocne
Jen proto jsem sem vlastně vlezl - zajímalo mne, jak se postaví k 7 litrové spotřebě. :-)
Avatar - Ozzman
18. 12. 2012 12:22
Re: Rapidne zbytocne
Mě se taky podařilo jet na prázdnou nádrž:D Jednou sem se zakecal a zapoměl uhnout v Bavorsku směrem ku hranicím, měl sem palivo tak tak na hranice:D Po chvíli mi palubní počítač ukázal dojezd 1km pak 0km a ručička byla opřená o nulu i na analogovém palivoměru:D Benzínka nikde v kapse poslední 2 Eura v hotovosti:D .. Dojel sem 30km do Železné Rudy :-) Takhle posranej sem nikdy za volantem nebyl:D
18. 12. 2012 12:32
Re: Rapidne zbytocne
Málokdy se podívám pod polovinu nádrže, ale už jsem také jel na prázdnou. Natankovat pak do auta víc, než se do něj má papírově vejít, není nic neobvyklého.
Avatar - Ozzman
18. 12. 2012 12:40
Re: Rapidne zbytocne
To já jezdim zase do ty poloviny:D Ale tohle je nepříjemný pocit.. naštěstí to dobře dopadlo :-) Snažil sem se jet na setrvačnost a já nevím co ještě, jenže ono to bylo pořád do kopce :D:D
18. 12. 2012 12:54
Re: Rapidne zbytocne
Je to nepříjemné. Ale rána je, když se pak bavíš s technikem a dozvíš se, že bys na prázdnou ujel ještě 150 kilometrů, pokud bys to nehnal. >:D Horší je, když ti někdo přiveze auto a má prázdnou nádrž. To pak nevíš, na čem jsi.
18. 12. 2012 13:12
Re: Rapidne zbytocne
Přesně tak, to už musí být, aby se moje auto podívalo přes polovinu nádrže.
"Simplify, then add lightness" :-!
Avatar - iudex
18. 12. 2012 13:44
Re: Rapidne zbytocne
Tak toho buď veľa nenajazdíš, alebo si na pumpe stále. Ja tankujem vždy do plna a aj tak mám pocit, že som na pumpe častejšie, než by mi bolo milé. 8-s >:-[]
18. 12. 2012 13:55
Re: Rapidne zbytocne
Mým vlastním nenajezdím skoro nic, současné auto mám od července a na počítadle přibylo 2500 kilometrů. :-)
To je tak, když po Praze jezdím MHD, do UL vlakem (je to rychlejší a navíc udělám věci do práce a školy) a na zbytek mi dali sice obouchanej, ale služebák.

Ale teď mají u ONA a Shellky benzín za 32.90, přemýším, že to zkusím natankovat do plný.
Avatar - Ozzman
18. 12. 2012 15:04
Re: Rapidne zbytocne
Tak já jezdim cca 20 tisic za rok, ale na to abych dal plnou nemam tolik hotovosti:D jeste studuju a pracuju jen na pul uvazek:D Takze jezdim od benzinky k benzince:D
18. 12. 2012 11:15
o 1 km vedle
Tak jsem se v tipovani o 1 km seknul :-(
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2012 11:25
Re: o 1 km vedle
Já o 100m :-(
18. 12. 2012 11:22
...
NEUVERITELNE, NESKUTECNE... dnes to pujdu asi zapit...
Rozbalit vlákno
7
18. 12. 2012 11:43
Re: ...
Ja rozhodne ne ale ty???
18. 12. 2012 12:08
Re: ...
Zatím nic nevím, nechám se překvapit. Pevně v to doufám, ale přeji to i ostatním, kdo stejný tip jako já napsali dřív nebo se trefili přesně :yes:
18. 12. 2012 12:11
Re: ...
V jakem kole jsi se trefil? Pral bych ti to protoze o 100 m by to byl velky pech :-)
18. 12. 2012 12:17
Re: ...
Posílal jsem sms 4.11.2012, takže ve 3. kole....
18. 12. 2012 16:54
Re: ...
Vypadá to, že mám smolíka...Dle pravidel se měl kontaktovat výherce do 18.12.2012. Škoda, o 100m :-(
18. 12. 2012 17:06
Re: ...
Jenze vis jak to je. Nekdo posle sms za 30 tisic prvni den v noci konkrektniho kola a ma auto na 100%.
Avatar - Tomogo
18. 12. 2012 11:32
Hezky tu kopou do TSI jenže já 1000km se 2.0TSI dám taky.
Skutečně nemám žádný problém s najetím 1000km na jednu nádrž se 2.0TSI. Jezdím normálně i do centa Prahy si zajedu 2x-3x týdně. Samozřejmě nejezdím na doraz, hezky v klídku a auto se odmění nízkou spotřebou. Ještě nutno dodat, že mám nádrž na 75 litrů. Ale nemám problém najet i mnohem víc jak 1000km, ale to už je ekojízda. Nejmenší spotřebu jsem měl 5.6l na 100 takže to teoreticky mohlo být i 1340km. Ale ekojízda mne nebaví tak ta nádrž většinou víc jak na 1000 nevydrží, spíš míň ;-) Ale věřím, že 1000km s 1.2TSI s 55l v nádrži opravdu nebude problém, stačí nebýt trouba a vědět jak jezdit.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Starfighter
18. 12. 2012 11:39
Re: Hezky tu kopou do TSI jenže já 1000km se 2.0TSI dám taky
:yes: Jo, klíč se jmenuje plynulá jízda.
19. 12. 2012 10:25
Re: Hezky tu kopou do TSI jenže já 1000km se 2.0TSI dám taky
Plynulá jízda v ČR? Tak na to si koupím lístek do první řady >:D >:D Především na dálnici se dá jezdit hezky plynule, když se každou chvíli v levém pruhu objeví někdo, kdo to vaří 105-kamion/115-Thalie >:-[]
18. 12. 2012 11:39
Re: Hezky tu kopou do TSI jenže já 1000km se 2.0TSI dám taky
tak tak, kdyz clovek premysli, jede plynule, nemusi byt nutne nacpany tomu pred sebou na kufru tak se da jet temer s kazdym autem na dohled tovarnich udaju. A v zadnem pripade to nemusi znamenat ekojizdu. ve vesnici do sedesati, mimo do sta a predjedu co potrebuji klidne s plynem na podlaze, je-li to nutne. Jednou jsem mel na dojezdu i 1680 km po 100km jizdy z HK na Olomouc:) >:D
Avatar - Hombre_71
18. 12. 2012 17:45
Re: Hezky tu kopou do TSI jenže já 1000km se 2.0TSI dám taky
Taky preferuji plynulou jízdu a - světe div se - jsem s dlouhodobou dokonce 7 % pod údajem výrobce ;-) Měřeno na spritmonitoru, zásadně beru "do plný"
18. 12. 2012 23:52
Re: Hezky tu kopou do TSI jenže já 1000km se 2.0TSI dám taky
jenze kdo by chtel jezdit takovym zpusobem. Po 5 km mam toho dost a usinam...
18. 12. 2012 12:07
Pravda
Nešlo o ekojízdu, dokonce jsme si i topili. >:D Já doufám,že redakce vysvětlí, jestli jeli na nádrž, nebo na celou soustavu...Tam bude o hooodně litrů víc. A PP přestane počítat projetý benzín ve chvíli, kdy má nulu. Jenže auto furt jede a nabíhaj km. Tady asi bude zakopanej pudl. A běžný provoz je fakt něco jinýho, než točit motor na pětku a jet 60...

Takže čekám, jestli se k tomu redakce nějak vyjádří...
Rozbalit vlákno
12
18. 12. 2012 12:55
Re: Pravda
Jde samozřejmě o vyjetí celé zásoby benzinu: natankováno "po cvaknutí", tedy lidově řečeno "na plnou nádrž".
18. 12. 2012 13:11
Re: Pravda
No výborně,pak ale nemluvíme o 55 litrech, ale o nějakých 65-70... A jednoduchou matematikou mi vychází, že na 1000 km +- jste spotřebovali kolem +-65 litrů. Kde je těch 5,3, nebo kolik jste to kde sebrali??? Akorát děláte z lidí blbce...
18. 12. 2012 13:16
Re: Pravda
Tak to míříte na špatný terč, Auto.cz s tím nemá nic společného. Šlo o vyjetí celé zásoby benzinu (chcete-li). Případné námitky či dotazy musíte cílit na organizátora.
18. 12. 2012 13:19
Re: Pravda
A kdo tady předhazoval online přenos??? Tak teď už nevíte, jak se z toho vylhat. Horší než moji dva malí synové...
18. 12. 2012 13:37
Re: Pravda
Nevím o co vám jde. Můžete to napsat jednou, dvěma větami (dotaz? stížnost?) a já to pošlu odpovědným osobám. Zmíněná spotřeba je orientační (dle PP) a pokud se nemýlím, v soutěži nehrála vliv, tam šlo o nájezd.
18. 12. 2012 13:43
Re: Pravda
OK.Tak tedy? Může nám někdo odpovědný zodpovědět, kolik bylo projeto benzínu??? A jakým stylem se jelo? My víme, ekojízda to nebyla, vždyť se i topilo... Mně osobně by to stačilo. A řeči o 55 litrech od pana Vaverky už tady byly...

Jde o to, že se tady házej čísla o spotřebe, a všichni vědí, že to tak není. Možná by taky nebylo špatný si hlídat a ověřovat info, když už to je váš web....
18. 12. 2012 14:45
Re: Pravda
Dobrá, poprosím pana Kovaříka o nějaký bližší popis toho, jakým stylem se jelo. Kolik bylo posádkou projeto benzinu nebylo předmětem soutěže, šlo o plnou nádrž až "po cvaknutí", tedy to asi ani jezdec neměl jak zjistit. Toto vám patrně budou umět zodpovědět u Škody. V textu je zmíněna spotřeba, kterou na konci jízdy ukázal palubní počítač.
19. 12. 2012 00:03
Re: Pravda
Dovolil bych si reagovat na to "po cvaknutí". Z vlastní zkušenosti vím, že moment cvaknutí je velmi různorodý u různých benzinek. Někdy jsem po cvaknutí natankoval ještě 4l, jindy 2,5l, někdy 3l. Nevím čím to je, zřejmě i momentální teplotou vzduchu, jiným nastavením citlivosti tankovací pistole? Nevím, netuším ;-) , ale je to dlouhodobě vypozorovaný fakt :-!
Já osobně jsem jednu dobu, kvůli přesnějšímu výpočtu spotřeby, tankoval až po hrdlo a díky tomu jsem to vypozoroval.
Abych předešel poučování o nebezpečí tohoto jednání, tak podotýkám, že po natankování v létě než jsem dojel domů, tak jsem asi 2l, nafty projel, pak už prostor pro rozpínání paliva byl ;-) a v zimě to je úplně jedno.
Myslím si, že ideální na změření spotřeby je právě tento způsob. Natankovat po hrdlo, ujet libovolně dlouhou trasu. Na benzince zase dotankovat po hrdlo, spočítat hodnoty a dostanu skutečnou hodnotu jak spáleného paliva, tak i reálného dojezdu auta a nemusím kvůli tomu projíždět "celou" republiku :-) ;-)
Ale beru to, šlo o soutěž s jiným zadáním. :-)
19. 12. 2012 03:11
Re: Pravda
Nafta je ina, nez benzin. V zavislosti od obsahu aditiv a zlozenia podla rocneho obdobia peni. Niektore penia viac, niektore menej a preto daktore pistole vypnu uz pri 15L pod hranicou. Ta citlivost na spatny chod je uz len mensi bonus.

Taktiez tankujem, kym sa nafta skoro nevylieva z hrdla a nevidim v tom problem. Priestor v nadrzije vzdy, pretoze tam ostava bublina, do ktorej by sa dostalo palivo len pri naklonenom aute.
19. 12. 2012 12:36
Re: Pravda
Aj benzin peni alebo produkuje pary, potom zalezi, ake maju odsavanie par na pistoli.
19. 12. 2012 17:10
Re: Pravda
Ano, ale zanedbatelne voci nafte, ktora peni pri capovani ako pena do kupela.
19. 12. 2012 23:16
Re: Pravda
To je pěkná blbost, najděte si článek z 14.12.2012 "Kam až dojede Škoda Rapid 1.2 TSI na plnou nádrž? Testovali jsme online" a pak si najděte fotky úplně pod článkem a na třetí zleva se dovíme toto : "7:00 - vůz stál přes noc na odkrytém parkovišti. Do natankované nádrže jsme pod dohledem notářky ještě "dokapali" čtyři litry."
Jak ještě dokapali? Takže po cvaknutí tam dorvali 4L navíc? To by pak znamenalo, že celkem bylo v nádrži 59L a rázem jsme na spotřebě okolo 6 litrů!
18. 12. 2012 12:35
není to trochu málo ?
se stejnou spotřebou se dalo jezdit s atmosferickou Corollou 1.33 už v polovině 90-tých let, takže
jestli je pro Škodivku po 20-ti letém vývoji úspěchem snížení spotřeby o 0.2 litru, přijde mi to trochu málo
Rozbalit vlákno
3
18. 12. 2012 12:45
Re: není to trochu málo ?
A aku emisnu normu splnala ta Corolla v polovine 90-tych let? Mozno euro3...

Ono dnes sa v mene ekologickych dristov pchaju do motora kadejake katalyzatory, filtre, recirkulacne ventily, a potom ta spotreba ide do kytek. Ale hlavne ze motor vypusti o 1% CO2 menej. K tomu si este prirataj vyssiu hmotnost ako nasledok prisnejsich crash-testov a lepsej vybavy, a je jasne ze dosiahnut dnes spotrebu ako pred 15 rokmi nie je take lahke...
19. 12. 2012 12:37
Re: není to trochu málo ?
a pridaj 300kg hmotnosti a sirsie pneu
19. 12. 2012 23:33
Re: není to trochu málo ?
Přesně tak, auto hlavně musí být lehké s malými jízdními odpory, potom žere málo i když má zastaralý motor. Brácha třeba jezdí s 3 kolovým Reliantem snad za 4 na 100 i míň. A to má klasický karbec a řadový 4 válec. K tomu ale zase jen 3 kola a celkově malou hmotnost laminátové karosérie. O ekojízdu si tříkolka říká sama, jinej přístup by se v první zatáčce nemusel vyplatit :-)
18. 12. 2012 12:50
ostuda
k cemupak asi mame ve vybave reflexni vestu?, no preba proto ze kdys se musi behat s kanistrem okolo auta na silnici, tak aby nas bylo videt, kor dobe kdy je tma, na fotkach ale nikoho v reflexni veste nevidim a pritom se tam okolo auta na silnici nekde v polich promenaduje hned nekolik lidi?

to je jako PR skodovky snazici se lidem ukazat laxnost v oblasti brezpecnosti na silnicich?

ten zbytek je spis k smichu, doslova smesne PR
Rozbalit vlákno
1
Avatar - PeterLuk
18. 12. 2012 13:25
Re: ostuda
Ale reflexnú vestu pod kapotou dostane až facliftovaný SuperB, Rapid si musí vystačiť so škrabkou na ľad v kryte nádrže >:-[]
18. 12. 2012 13:00
resume
Takze resume:

Praha - Brno (kombinace mesto, dalnice s prevahou dalnice), prumer 7 litru, vzdalenost dle planovace 206 km, namereny cas 135 mins (planovac 115 mins), prumerna rychlost 92 km/hod.

Brno - Olomouc (kombinace mesto, dalnice s prevahou dalnice), prumer 7 litru, vzdalenost dle planovace 78 km, namereny cas 85 mins(planovac 53 mins), prumerna rychlost 55 km/hod.

Olomouc - Litomysl ("kvalitni okresky" citace z clanku), prumer 6,5 litru, vzdalenost dle planovace 85 km, namereny cas 110 mins (planovac 67 mins), prumerna rychlost 46 km/hod.

Litomysl - Usti nad Orlici (zacina zima, "led", "jazyky"), prumer 6,4 litru. vzdalenost dle planovace 17 km, namereny cas 60 mins (planovac 20 mins), Prumerna rychlost 17 km/hod.

Usti nad Orlici - Chrudim (udaje o spotrebe nejsou), vzdalenost dle planovace 52 km, namereny cas 60 mins (planovac 60 mins), Prumerna rychlost 52 km/hod.

Chrudim - Kolin, prumer 6,2l, Vzdalenost dle planovace 53 km, namereny cas 75 mins (planovac 54 mins). Prumerna rychlost 42 km/hod.

Kolin - Mlada Boleslav - Liberec, prumer 6,2 litru, vzdalenost dle planovace 103 km, namereny cas 105 mins (planovac 81 mins). Prumerna rychlost 59 km/hod.

Liberec - Usti nad Labem, prumer 5,4 litru, nejvetsi pokles. Vzdalenost dle planovace 96 km, namerecny cas 120 mins (planovac 90 mins). Prumerna rychlost 48 km/hod.

Usti nad Labem - Karlovy Vary, prumer 5,6 litru, vzdalenost dle planovace 119 km, namereny cas 120 mins (planovac 102 mins). Prumerna rychlost 59,5 km/hod.

Pak 25 km.....

Dle testu ujeto 922 km. Dle planovace 834 km, rozdil je nejakych 10 procent.

Zaver at si udela kazdy sam. Mne prijdou minimalne divne vysledky Olomouc - Litomysl kde se jede po "kvalitni ceste" v porovnani s Liberec - Usti nad Labem....kde jaksi vsechno je podobne, ale prumer rapidne spadl z 6,5 litru na 5,4 litru (jiste muze hrat chyba mereni a "ztracene" kilomentry).

Planovac - mapy.cz a amapy.centrum.cz --- davaji stejne vysledky, brana nejrychlejsi trasa.
Rozbalit vlákno
4
18. 12. 2012 13:09
Re: resume
Podle toho to asi nepůjde úplně dobře počítat, nevíte zda kolega reportoval (a zda to bylo přesně na minutu) vjezd do města, výjezd, centrum, nemáte tam zastávky na toalety, jídlo... Na poslední úsek jsem se ptal, realita byla taková, že se nejela přímá cesta ale palivo se "vyjíždělo" tak, aby se auto už nepříliš vzdálilo od Prahy. Auto tedy mezi body vzdálenými několik desítek km najelo mnohem více, viz "kroužili po okreskách v trojúhelníku Stochov – Kladno – Unhošť. "
18. 12. 2012 13:21
Re: resume
To je jen orientacni vypocet, nerikam, ze je to tak. Jiste, do hry stupuje take profil trasy viz Olomouc - Litomysl, kde ze zacatku to je porad do kopce. Ale i tak mi prijdou vysledky divne, nejdelsi trasy jsou okolo 7 litru a 6,5 litru, to by znamenalo - mym odhadem, ze posledni stovky km muselo auto jet nekde na urovni 5 litru, coz nikde neni a 5 litru je dle meho ekorallye....
18. 12. 2012 13:35
Re: resume
Já opravdu nevím jakým tempem se jelo, nebyl jsem při tom. Ale patrně se plánované tempo hodně zvolnilo kvůli počasí.
18. 12. 2012 14:33
Re: resume
perfektní rovina v tomhle trojuhelníku.Tam se ty kilometry naháněly.
Avatar - aproximus
18. 12. 2012 13:06
zajímavá soutěž
prý v "běžném denním provozu", přitom jeli jen mezi město z toho velkou část večer a v noci. jinak 1000km je pěkný nájezd, nicméně ve skutečně reálném provozu o něm silně pochybuji.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Well-being
18. 12. 2012 13:10
Bože,
z toho dnes snad ani neusnu ... ;-)
Rozbalit vlákno
0
18. 12. 2012 13:24
TSI
Vynikající reklama na naprosto katasrofální motor.Problem je,že motor 1.2TSI už získal tak špatnou pověst,že tenhle test prodejnost těško zvedne.A kotím koncern reaguje správně,začne výroba nového 1.2 TSI ........... Rapid s TDI už je,drahej jako jiné a lepší auta.Pokud cena nepadne aspon o 15 % tak papa Rapide.Jediné místa kde zatím Rapida vidím stát,sou místa u autosalonu :-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Nerez
18. 12. 2012 13:35
Re: TSI
Neřekl bych, že TSI nikdo nekoupí. Bude se prodávat dobře, protože moc alternativ napříč koncernem není a samotné TSI umí být opravdu úsporné, pokud se člověk trochu snaží. Tohle může být pro laika dobrá reklama.
Špatnou pověst má jedině mezi některými konzumenty internetových diskusí. Na každém šprochu kapky trochu, problémy s rozvody byly ale zase bych řekl, že ten motor není taková tragédie jak z něj někteří dělají
18. 12. 2012 13:49
Re: TSI
No podívej,není špatnej?Proč tedy nabíhá po cca 2 letech nová konstrukce TSI???Asi nejde nasadit napřič koncernem okamžitě do všech modelu,ale je to jasný signál.....
Můj kamarád pracující v Brně mají ve firmě fabie 1.4 16v,octavie 1.2 TSI a octavie 1.9 Tdi,1.6 TDI.Problemy sou prý jen s TSI a to takové ,že na 2 vozech musela proběhnout komplet výměna agregátu.Onechdá sem slyšel statrt vw polo 1.2 Tsi aznělo to jako když se kutalej hrnce po zemi..........
Avatar - Nerez
18. 12. 2012 14:13
Re: TSI
Jasně, říkám, že tam chyba byla. Ale po montáži nové rozvodové sady jsou pokud vím problémy odstraněny.
S tím TSI jsem to myslel tak, že k němu není alternativa. Atmosférické motory se do některých aut už vůbec nemontují, takže kdo nemá prachy na dražší motory, musí vzít 1.2 TSI
Avatar - petrumr
18. 12. 2012 20:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2012 14:29
Re: TSI
Hele, ty signále. Nové TSička se začaly vyrábět kvůli MQB, do které se starý motor nevleze. Ty nové jsou skolepny dozadu, mají jinak řešené svody (na opačnou stranu) apod.
Prostě to tam nepasuje. Ve starých platformách dobíhají staré TSI. :-!
18. 12. 2012 18:10
Re: TSI
CHceš mi říct,že 2 vačková hlava zabere mín místa jak jednovačková?ALe di ty :-)
18. 12. 2012 19:03
Re: TSI
Když už chceš o tom diskutovat, nejdříve si něco nasduduj a pak teprve začni. Jinak tu jsi za blba. :-!

Starej TSI by u nový MQB trčel z kapoty.
18. 12. 2012 20:23
Re: TSI
Místo řetězu řemen,místo 1 vačky 2 a jinak řešeny výfukové svody a podle tebe je to jen kvůli tomu aby to tam nacpali :-) seš hodně naivní
18. 12. 2012 20:34
Re: TSI
Hm, zrovna aby tys mě tady o něčem poučoval, přijdeš mi docela směšnej. :-!

1.2 TSI staré generace bude pokračovat dále v Rapidu a Fabii. Žádné kompletní stahovaní, jak tu meleš, se nekoná.
18. 12. 2012 20:43
Re: TSI
Víš co vůbec znamená MQB????To je modulární přední podlaha,Tam je umístěn motor?Motor je umístěn na předních podélnikách pře příčnou stěnou.Takže nové TSI asi nesouvisí s tím , že by se nevešli , ale kvůli modernější konstrukci celkového motoru ..
18. 12. 2012 20:44
Re: TSI
To piš tomu troubovi nade mnou. :-!
18. 12. 2012 20:44
Re: TSI
Ja nepíšu o komplet. stahováníNauč se číst.Psal sem,že kompletní obměna napříč koncernem nebude možná...si to líp přečti.Očividně máš TSI,tak si ho uži a jak to skončí záruka,tak se každej večer před spaním pomodli....... :no:
18. 12. 2012 20:46
Re: TSI
Nemám žádný TSI, ale jak vidím, vím o něm podstatně více, než ty od svýho kamaráda. :-!

Zapni hlavu, vývoj motoru netrvá jeden či dva roky, to je asi ta doba, co se tu píše o problémech TSI, tato změna byla plánovaná dlouho dopředu.
Avatar - Choochoo
19. 12. 2012 10:56
Re: TSI
To chces rict, ze uz pri uvedeni retezu vedel vyrobce ze to je na hrane, ze to bude stat za prd, ze to neumi a proto uz u vyvoje dalsich planoval dat remen? ;-)
Dle koncernu retez(koncernovy) vecny neni a co zeme, je kulata nebo snad ma koncern jiny pravdivejsi nazor ?
Avatar - miromen
18. 12. 2012 20:44
Re: TSI
Za katastrofu jsi tu akorat ty. Ale nic si z toho nedělej protože těch co nemaji s TSI žadne zkušenosti a jen dementně kafraji je povicero.
19. 12. 2012 12:59
Re: TSI
To sou jen blebe řečičky.Podle vás byla za potřebí komplet nová konstrukce morotru,aby se vlezl do MQB.A já se tedy ptám--- Proč motory TDI které sou o dost větší zustanou stejne jen nalazené na větší výkon?Jestli ste se dívali pod kapotu,tak 2.0TDI je o dost větší než 1.2TSI Jestli že TDIčka stačilo naklonit proč ne TSI?Prostě jste zaslepenci TÍMHLE TO utínám.Pa a neplačte,občas někdo naletí --taky se mi to stalo s VW T5 2.5TDI 96KW
19. 12. 2012 13:02
Re: TSI
Přeně tak,je hovadina,že by po cca 2.5 letech začal koncern dělat jiné TSI jen kvůli naklonění.ALe někteří to prostě nedokážou skousnout :yes:
18. 12. 2012 13:33
Marketing
Kdyz tak na to koukam, tak mi prijde zadani bylo - ujet 1000 km. To je hezke cislo. Hezky se prezentuje a hezky vypada.
Takze se dle toho hezky jelo.

Nebo myslite, ze by se takova akce delala, aby to nevyslo hezky? ;-)
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2012 14:27
Re: Marketing
Tak o zadani pochybuju.
No s teplym motorem se ta spotreba drzi dole lip, nez na jednu nadrz startovat 20x za studena. Kdyz pojedu na jeden zatah celou nadrz, tak se tisicovce rozumnou jizdou priblizim skoro ve vsem.
18. 12. 2012 14:28
Na prvním videu...
u toho online článku je vidět,jak tu nádrž plní uplně na maximum.Předtím museli ujet pár metrů k benzínce,takže byla plná palivová soustava úplně po okraj.Z toho mi tak přibližně vychází,že pokud má fabia s 55l nádrží objem palivové soustavy,tak Rapid to bude mít takřka stejně.Spotřeba mi teda vychází na necelých 7,1l na 100km.Gratulujeme,žádnej velkej voheň to teda není.
Rozbalit vlákno
0
18. 12. 2012 14:42
objektivní soutěž
Můj názor je, když už škoda pořádá takovouto akci, tak z toho nemá dělat byznis, aby se ji auta zaplatili, ale opravdu akci pro lidi, aby se zviditelnila a každému povolit maximálně 10 tipů, aby se skutečně jednalo o soutěž pro obyčejné lidi a né nacpat výhru lidem, kteří se tímto živěj a jsou ochotni poslat sms za 50 tisíc...pak už by záleželo jen na štěstí a myslím že by bylo více spokojených "hráčů"
Rozbalit vlákno
24
18. 12. 2012 14:58
Re: objektivní soutěž
Jsem stejneho nazoru!!! Vim o cloveku, ktery v minulosti vyhral 3 auta a nepochybne bude vlastnikem minimalne 2 Rapidu.
Avatar - JDM
18. 12. 2012 22:20
Re: objektivní soutěž
nejspíš štěstí ne??? >:D >:D
Avatar - das_autos
19. 12. 2012 08:21
Re: objektivní soutěž
Mluví s tebe závist.Nikdo ti nebrání v tom,že to můžeš dělat taky tak.
19. 12. 2012 08:52
Re: objektivní soutěž
Proč závist? jen to přeju obyčejnem lidem a ne těmhle naháněčům výher. nebyla by ta hra zajímavější, kdyby měli všichni stejnou šanci na výhru a rozhodovalo by jen štěstí?
Avatar - das_autos
19. 12. 2012 11:00
Re: objektivní soutěž
Vždyť máš tu samou šanci jako oni.Někdo do toho nastrká desetitisíce a nevyhraje nic.
19. 12. 2012 13:07
Re: objektivní soutěž
Já jen říkám, že aby byla soutěž objektivní a všichni měli stejné šance, mělo by se to regulovat. těžko bude člověk, kterej vydělává desítku měsíčně , posílat sms za 50 tisíc, chápeš? takže prostě nemá nikdy šanci něco vyhrát, protože lidi co ty prachy maj, se napakujou ještě víc... kapišto o co tu jde?
Avatar - das_autos
19. 12. 2012 13:45
Re: objektivní soutěž
Jenže on do toho jde s rizikem,že to nemusí vyhrát.Kdo nehraje nevyhraje,ale taky neprohraje.A systém týhle soutěže není těžký pochopit a i třeba jedna sms ti mohla zaručit výhru.Pokud vyděláváš desítku měsíčně je špatně asi něco u tebe a ne v soutěži.
19. 12. 2012 14:30
Re: objektivní soutěž
je viděť, že absolutně nechápeš podstatu mého příspěvku. nevím jestli ma cenu ti to znovu vysvětlovat. myslím si že by Škoda daleko lépe zviditelnila své jméno akcí, která by šla mezi obyč lidi, než když na to dosáhnou opět jen vyvolení vyžírkové.....kolik si myslíš, že mám šancí s jednou sms proti človeku, který to má jako práci? a podívej se na to objektivně a ne z pohledu asi právě toho vyžírky..nehledej v tom ani závist, ani nic jinýho a pak možná pochopíš..jo a za desítku skutečně nedělám, to bylo bráno obrazně, jelikož lidí co deset berou a účastnili se soutěže a poté ještě marně doufali, si myslím soutěžilo dost....
Avatar - das_autos
19. 12. 2012 19:45
Re: objektivní soutěž
Evidentně to nechápeš ty.Stačí si přečíst pravidla soutěže a mít trochu víc mozkovejch závitů,což evidentně postrádáš.A pokud někdo kdo je úspěšný,nebo mu to myslí víc než ostatním je u tebe vyvolená vyžírka dál už nemusíš radši nic psát.
19. 12. 2012 21:07
Re: objektivní soutěž
Ty věříš, že to vyhrálo skutečně deset nejlíp tipujících lidí???
19. 12. 2012 21:12
Re: objektivní soutěž
Tomas ma pravdu, presne tak to je!!!
20. 12. 2012 08:29
Re: objektivní soutěž
ježkovi voči, ty seš hňup. pořád absolutně nechápeš podstatu věci, ale to je jedno. nicméně, jestli mi chceš tvrdit, že máš víc mozkových závitů než mi všichni jen proto, že jseš ochotnej kupovat mraky simkaret a pak rozesílat tisíce sms, tak jseš opravdu prudce inteligentní - asi tak jako cvičená opice, protože ta by to dokázala taky.
Avatar - das_autos
20. 12. 2012 08:58
Re: objektivní soutěž
Nic nechápeš.Zase závist a málo závitů. m"y" všichni.
20. 12. 2012 09:23
Re: objektivní soutěž
stane se. proč do toho stále taháš závist? víš houby jak na tom jsem a jestli by si neměl závidět ty mě. ale nejsem nenažranej a chamtivej jako někdo...v tom je možná ten problém..
20. 12. 2012 09:36
Re: objektivní soutěž
Skoda Auto u me poradne klesla. Dela si reklamu tim, jak stedra je, kdyz daruje 10 aut jako vyhru v soutezi. Jenze auta se ji moc dobre zaplatila a urcite i reklama, ktera bezela v TV. Nadiktovala si naprosto smesna pravidla. Necha auta lidem, kteri byli ochotni poslat sms za nekolik desitek tisic kc. Auta pak stejne prodaji. Zaslouzili by si to obycejni lide, kteri se na nova auta treba nikdy nezmuzou. Zavist v tom neni. Spis zklamani. V nasi zemi uz se neni cemu divit...
Avatar - das_autos
20. 12. 2012 09:57
Re: objektivní soutěž
Nelži sám sobě.Tak proč tě to štve,že někdo vyhrál.
20. 12. 2012 10:27
Re: objektivní soutěž
Zadny iluze o vyhre jsem si nedelal a nikomu nezavidim. Jen bych to rozhodne vic pral napr. nejake rodine, ktera auto vubec nema. Nic vic.
Avatar - das_autos
20. 12. 2012 14:45
Re: objektivní soutěž
Nereaguju na tebe ty svislý čáry vlevo jsou tu k něčemu a ne pro parádu.
20. 12. 2012 09:30
Re: objektivní soutěž
jo a dám ti radu, nakup si zas nějaký simky nebo bleskmobil či co a utíkej do penny - hrajou o 15 aut, tak ať máš další zářes na pažbě
Avatar - das_autos
20. 12. 2012 09:59
Re: objektivní soutěž
Aha takže takhle jsi to dělal a stejně si nevyhrál.No není se čemu divit.
20. 12. 2012 10:09
Re: objektivní soutěž
jo to si piš, proto to tady teď odsuzuju. je vidět ta tvá inteligence. já někde psal že mě to štve? myslíš že kvůli tomu nespím nebo co? napsal jsem svůj názor, jak bych to dělal já, být nimi, nic víc, nic míň, tak přestaň fantazírovat a hoď se do klidu...
Avatar - das_autos
20. 12. 2012 15:01
Re: objektivní soutěž
Závist je hrozná česká vlastnost.Jestli jsi si nevšiml tak já to tady beru s nadhledem a výhercům to přeju a gratuluju a je mi buřt jak k tomu kdo přišel i když vím jak to chodí.A z tvýho prvního příspěvku je evidentně cejtit závist a že tě točí ,že jsi do toho nacpal prachy a máš holej zadek.Navíc ani neumíš svůj mateřskej jazyk.To je druhá vlastnost na který se zahubíme.Tupost.Musíš se víc snažit a ne čekat,že ti něco spadne do klína.A když chceš něco poctivě vyhrát,můžeš si to tady s kamarádem Lukasem25 rozdat v kuličkách >:D .
20. 12. 2012 15:13
Re: objektivní soutěž
a co přesně v tom mém příspěvku značí tu závist a to, že jsem do toho nacpal prachy? myslíš těch 150kč co jsem dal za 5 sms? a z jedné chyby, co jsem v textu měl soudíš, že neumím mateřskej jazyk? hmm to máš asi velkej komplex, že si takto zvyšuješ seběvědomí přes net a diskuze. to nemáš alespoň jeden pořádnej argument čím mě odklonit od mého názoru? co tě na tom mým příspěvku tak štve? že bys nemohl dál vyžírat? ale prosímtě, vy vychcánkové si vždycky najdete způsob jak se obohait na úkor jiných. a poslední věc, nečekám (jako ty) na výhru, mám zařízenej (spokojenej) život podle sebe i bez toho.
20. 12. 2012 16:56
Re: objektivní soutěž
Dame kulicky??? >:D >:D >:D
18. 12. 2012 15:11
Topeni
ma nejakou spotrebu paliva? Topi se odpadnim teplem motoru nebo ne? (je to moje neznalost, ptam se) Ventilator neco spotrebuje, v tomto pocasi se ale bez nej jet neda....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petrumr
18. 12. 2012 20:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2012 23:37
Re: Topeni
Tak já mám na svém 10 let starém autě taky bufíka a potřebuji ho maximálně 10 km, pak už auto topí dostatečně i bez něj. Spotřeba bufíku je cca 0,5-0,8l za jednu hodinu. Na celkovou spotřebu má tedy bufík zanedbatelný vliv.
Tady se však řeší jak velký vliv má na spotřebu normální topení, ne přídavné. Pokud se nepletu, tak v testovaném Rapidu, žádné přídavné není. A to klasické má na spotřebu ještě menší vliv než zmiňovaný bufík. Nejsem technik a nevím přesně jak to u kterých aut funguje, takže dávám do placu jen to co jsem četl o topení před pár lety.
Pokud jedeš ve škodě 120, je lepší topení vypnout, nechat zahřát motor a pak teprve topení zapnout. Pokud je topení zapnuté, motor se ohřívá pomaleji a stejně tak se interiér pomaleji vyhřívá. Kdo 120 měl, tak si na to určitě vzpomene.
U novějších aut toto není nutné, topení může být spuštěné hned od začátku a nemá žádný vliv na ohřev motoru do provozní teploty.
Jak píšu, nevím jak to funguje, jak je to technicky řešeno, ale je fakt, že ve 120 byla kosa, než jsem dojel do práce, kdežto ve felicii už to pěkně hřálo :-)
18. 12. 2012 23:59
Re: Topeni
a pak jsou jeste vymeniky voda-vzduch, voda-zem >:D >:D >:D
18. 12. 2012 15:28
Fotogalerie
Tak jsem se teď zamyslel nad fotkama. Ta slečna v růžový bundě je notářka??? Nebo snad novinářka? Dobrý. Kdo jí vybíral? (Rozumněj čí je to fiflena?) Pak jak už někdo psal... V noci za snížený viditelnosti, a MOTORISTIČTÍ novináři běhaj kolem auta bez vest??? To snad ne!!! A pak ještě ta palubka v čase 6:00. Teda tam toho svítí.. Dálkový, výstražný, prostě hezky nastrojený... Prostě jsem rejpal. Sorry, a tohle mě fakt pobavilo...

Mimochodem: Objela na jednu nádrž skoro celé česko... Taky dobrý... Na to, že délka hranic je 2290 km... :-D To jsou kecy...
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2012 16:18
Re: Fotogalerie
Sorry, ty jsi hnidopich.
18. 12. 2012 15:41
Rezerva a obsah nádrže.
Rezerva benzínu nesouvisí vůbec s obsahem nádrže.Ta je 52 litrů.Při prvním cvaknutí pistole.Připouštím , že se dá dotankovat, až o 2 litry víc ,ale to je až po hrdlo což může být i nebezpečné , protože se zaleje odvětrávací otvor.
Jinak rezerva na autě je brána s celkového obsahu nádrže , která má v sobě sice přepážky , ale nikoliv kvůli rezervě , ale pohybu paliva.
Rezerva pokud se rozsvítí na přístrojové desce ,by měla zaručit dojezd vozidla daným výrobcem ,většinou to bývá 70až 100km. Některý příspěvky mne zde pobavili , když tvrdili že 55l je bez rezervy a pod.. :-) Plovák , který je umístěn v nádrži hlídá množství paliva a řídicí jednotka..
Rozbalit vlákno
3
18. 12. 2012 15:46
Re: Rezerva a obsah nádrže.
Tak 52 nebo 55??? Měli byste si přetisknout letáky...A když jsi tak chytrej, kolik je teda celkový objem palivové soustavy? Prostě rapid je šunt... Hele, včera v reklamě jsem vyděl cenu 269 tisíc a prej spousta výbavy zdarma... To je to rádio a mlhovky???
18. 12. 2012 20:37
Re: Rezerva a obsah nádrže.
zřejmně nerozumíš psanému textu.Znovu ti to vysvětlím , nádrž má určitý obsah .U všech aut je pravidlo , že by jsi měl tankovat do prvního cvaknutí pistole. To je těch 52 litrů , které uvádí výrobce.To je plná nádrž ,jenže u hrdla se nachází ještě hrdlo s takovou kapsou kde je vyvedené odvětrávání .Tam se zhruba vejde ještě asi dva litry.Ta kapsa je hned pod uzávěrem nádrže.Benzín je těkavá látka a pokud natankuješ v létě je potřeba ,aby s měl benzín kam roztáhmnot , proto by se mělo tankovat jen do prvního cvaknutí , to má většina automobilek v návodu.
To že tvrdíě že Rapid je šunt je tvůj názor já ti ho neberu.A co se týče ceny tak tu neurčuji. ;-)
18. 12. 2012 20:41
Re: Rezerva a obsah nádrže.
To já všechno chápu. Ale z nádrže ještě vede potrubí, do kterýho se vejde ještě spousta litrů paliva. A mně jde o to, že vyjet nádrž není to samý, jako vyjet celou palivovou soustavu do zastavení auta... Jako když zalejváš zahradní hadicí a dojde voda ve studni. Ale v hadici taky ještě zůstane. Už si rozumíme?
18. 12. 2012 16:17
MAŠKARÁDA ROKU
Vážení diskutující,

tento článek je primárně určen průměrnému spotřebiteli Škody-Auto, nikoliv průměrnému spotřebiteli, který umí počítat, číst a chápe běžné věci v kontextu.

Proto Vás chci poprosit, ano Vás Hnidopichy, nešťourejte se v této hnidě, páč to tady začíná pííííííííííáááárně smrdět.

Děkuji za pochopení, s pozdravem
Váš VáclavI

BRAVO ŠKODA-VW-SEAT-SUZUKI-GTI :yes: :-!
Rozbalit vlákno
2
18. 12. 2012 19:45
Re: MAŠKARÁDA ROKU
:yes: :yes: :yes:

( FIAT ? ) BRAVWO-SKODA-SEAT-SUZUKI-DUCATI-GTI-Hurr… >:D
Avatar - das_autos
18. 12. 2012 18:17
Bravo Rapide
Přes všechny kecy okolo je to slušnej výsledek :yes:
Rozbalit vlákno
0
18. 12. 2012 18:28
jezisi, bezim to hned kupit, to bude kauf roka :))
Skoda rapid to je bomba, to dokaze jazdit za 5,3 l/100km, to je skoro perpetu...... Toto su clanky fakt vhodne na velku hnoja. S fabiou combi 1,4 16V 55kW som trasu 40km mimo mesto + prejazdy mestami spravil v lete za 4,7L/100km ( plynula vikendova jazda nie pomala ).

Pani redaktori odpovedzte mi, ci nemate zaujem napisat clanok o spotrebe automobilu Skoda Fabia combi 1,4 16V 55kW, moze sa porovnat napr. rapid 1,2 TSI ( vaha aut cca rovnaka fabia ma 1175kg ). S touto motorizaciou vo fabii sa da jazdit za 5,5 kombinovane mimo mesta ( bez brzdenia premavky 95-100km/h tacho s prejazdami cez obce bez zapchy ). Trasa Vysoke Tatry - Trencin cca 250km 3 osoby + batozina s vyuzivanim dialnice ( rychlost 115-125 ) spotreba 5,8.
Co tak porovnat tieto dva motory ? Bolo by to zaujimave novy 1,2 TSI ( nove technologie ) vs. 1,4 16V ( uvedenie cca pred 12 rokmi, nevyhoda vyssieho objemu, mensieho vykonu a krutiaceho momentu ).
Rozbalit vlákno
6
Avatar - petrumr
18. 12. 2012 18:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2012 19:16
Re: jezisi, bezim to hned kupit, to bude kauf roka :))
Jasne, ze sa da. To sa len objavuje Amerika :-) To ak nemalo kompresor klimatizacie, tak by ho museli domontovat ( vo fabii ho mam ).
Avatar - petrumr
18. 12. 2012 19:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
18. 12. 2012 20:53
Re: jezisi, bezim to hned kupit, to bude kauf roka :))
S 1.2TSI už mam něco odježděne takže bych ti toho o přesne spotřebě mohl napsat hodně. Ale už mě to jaksi nebavy protože vždy se znova objevuji novy šťouralove a zavistivci podobni tobě. Jen ti prozradim že na spritmonitoru kde už je solidni vzorek ma ta tva Fabia větši pruměrnou spotřebu než větši a těžši Golf 1.2 TSI 77kw. A to si ještě představ že ta 1.4 55kw je hotova zdechlina oproti 1.2TSI. Zkus se někdy povozit a budeš si připadat jako v "raketě". Takže lepši svezeni a nižši spotřeba hm tomu se řika pokrok.

Fabia
[odkaz]

Golf
[odkaz]
Avatar - Ronault.
18. 12. 2012 21:06
Re: jezisi, bezim to hned kupit, to bude kauf roka :))
Souhlasím, že TSI a jiné podobné motory jsou pokrok proti ekonormami přiškrcenými atmosférami dnešního dne... z druhé strany bych ještě počkal pár let nad konečnými závěry, zatím ještě spolehlivost TSI není taková, jakou dosáhly nyní motory jako 1,4 16V atp.... ale jezdí se mě třeba s TSI obecně velmi dobře.
Avatar - miromen
18. 12. 2012 21:28
Re: jezisi, bezim to hned kupit, to bude kauf roka :))
Samozřejmě spolehlivost je otazkou. 1.2 TSI je na trhu 4 rokem (ne 2 roky jak zde někdo piše) což neni ještě mnoho. Zatim se ale ukazuje že ten motor je spolehlivy až na ty rozvody ktere ovšem nejsou tak dramaticke jak se rozmořilo na netě knk šiřič škodahome. Dalši věc je ta že tato motorizace se na trhu velmi rychle rozmnožila a dnes jich jezdi oravdu spousta.A nechci někoho uražet ale domnivam se že některe problemy jsou zpusobene samotnymi řidiči kteři se k turbobenzinum neumi chovat.
18. 12. 2012 18:34
Nieviem načo je vlastne TDI ?
Keď podľa týchto "dôkazov" je vlastne benzín skoro tak isto úsporný ako nafta ....

Vzhľadom na podiel dízlov je zrejmé, že takýmto rozprávkam neveria ani priaznivci značky Škoda.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
18. 12. 2012 19:53
Re: Nieviem načo je vlastne TDI ?
TDI slouží k výrobě nafty, na 100 km vyrobí průměrně 2-4 litry nafty. To se dočteš hned v příštím vydání Světa Motorů, který je již brzo na stáncích! :yes:
Avatar - petrumr
18. 12. 2012 19:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
18. 12. 2012 20:11
Re: Nieviem načo je vlastne TDI ?
Píšu o příštím světě motorů a hned v tom dalším bude test, kdy se bude testovat výroba paliva, jestli jsou schopní najet 1500 km na jednu nádrž, nebo jestli budou muset někde do kýble ulívat.

Proto pro jistotu pojede za Rapidem TDI ještě nějaké italské a nebo francouzské auto, které pro jistotu vyrobenou naftu z Rapidu hned použije pro svůj žravý motor.

TDI FOREVER :yes:
18. 12. 2012 19:12
Ty voe, oni si i topili
teda, nemůžeme konkurovat technicky, cenou nebo designem, ale zase máme zmáknutý ten márketing, tak pojedeme pomalu, dojedeme daleko a všicnhi o tom budou psát na BBC, CNN a ... aha, počkat
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
18. 12. 2012 19:20
rapid
ani tato reklama nepomoze... rapid bude pre skodovku asi aj tak malo uspesny model.... pri pohlade do cennika by som musel byt na hlavu padnuty aby som to kupil ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
18. 12. 2012 19:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2012 20:07
Klasické bullshitárium ...
... na jelimánkov!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
18. 12. 2012 20:08
Ono by to i odpovídalo...
Když vemu, že svým o dvě třídy větším kombíkem jsem ve dvou lidech a kempovou výbavou zajel 423 km na trase Balaton-Budapešt-Ostřiho-Bojnice-SM kraj se spotřebou 6,5 litru LPG, přitom jsem musel auto opakovaně startovat, jel se zapnutou klimatizací, Budapešť a další města ve špičce a ne v noci (navíc jsem auto vůbec nešetřil, času bylo málo, mimo dálnici), tak si myslím, že při economy stylu v ideálních nočních přesunech ve dvou lidech bez zavazadel je ta spotřeba 5,3 dosažitelná, navíc Rapid je poměrně lehký.

Samozřejmě třeba s 1,6 TDI by byla ještě tipuju o litr a půl menší a totéž by dokázal a možná i za méně konkurenční 1,6 HDI v 301.

Ono je to o podmínkách, sníh bez zácpy za minimálního provozu nedělá tolik, jak zahrádka na střeše, plný kufr a hlavně špatný řidič.... a těch je... :-|

Na této trase by se podle mého měl běžný řidič s tímto obsazením pohybovat i tak do 6 litrů... však je to aerodynamicky téměř ideální liftback s váhou jen krapet přes tunu.
Rozbalit vlákno
0
18. 12. 2012 21:52
Samy pozitivni odbornik
Je zajimave sledovat kolik emoci vyvolava test a jen zminka o Rapidu nebo jine Skode. Prilis me auta teto tridy nezajimaji, ale musim se pozastavit na odbornosti, objektivitou a pozitivismem nekterych zdejsich kolegu...

Spousta prispevku mluvi o odecitani z palubniho pocitace - a kde jste se tuto informaci docetli?? Ja ctu, ze ujeli 1008 km a predpokladam, ze spotrebovali urcity objem benzinu (tedy nadrz Rapida) "do sucha". Takze nepotrebovali GPS, ani PP, aby presne vypocitali spotrebu...zakladni skola.

Jeste vice me ale udivuji reakce na neobjektivitu testu a zminovani pomale jizdy na ledu (a proto nizke spotreby) - copak jste nikdy v zime nejezdili? Neumim si predstavit, ze v zime na ledovce bude mit kdokoliv mensi spotrebu nez na suchu pri jizde na rychlostnich limitech. Popojizdeni, zpomalovani do zatacek a zrychlovani, castejsi jizda na dvojku atd. ma jen a jen negativni dopad na spotrebu.

A na zaver me udivilo zminovani o neobjektivite testu z duvodu toho, ze byl zahraty motor a zadne studene starty. A: kazdy jezdime jinak, nekdo ma vice delsich tras a nekdo vice kratkych; B: v lete by tedy ten test podle nekterych byl totalne neobjektivni; ale hlavne C: kdyz nekdo dela test jak daleko dojede s autem, pravdepodobne nebude kazdou chvili zastavovat a nechavat vychladnuty motor, samozrejme ze bude snazit o efektivni jizdu.

Tento test nemel ukazat nic jineho nez dojezd (a potencialne tedy spotrebu) za "normalnich" podminek - ty nakonec normalni nebyly, ale spise spotrebe ublizily nez pomohly.
Takze - pouzit sve hlavicky a premyslet. Jo - a jit se projet az napadne snih, prip. pri ledovce, sledujte spotrebu (at uz pomoci GPS nebo cehokoliv). Asi spousta z vas bude prekvapena.

Do te doby za neznalost jizdy, resp. spotreby na ledu a tezky negativismus patri vetsine :no: :no: A myslete si co chcete ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ronault.
18. 12. 2012 22:31
Re: Samy pozitivni odbornik
Tak tu neznalostmáš ty,resp. tebe bych na ledu potkat nechtěl. Když pominu fakta o nižší spotřebě na kvalitních zimních gumách a o teoreticky nižším odporu díky nižšímu tření na ledu, tak hlavní nesmysl je, že na ledu se více ZPOMALUJE a ZRYCHLUJE!!! Naopak, jízda na namrzlém povrchu a v zimě má být co nejplynulejší, brždění před zatáčkou je holý nesmysl, řidič má předvídat a už se k zatáčce blížit takovou rychlostí aby nemusel brzdit. Totéž platí pro zrychlování, prudké zrychlování je jen ku škodě.

Takže si milý zlatý to moralizování nech na dobu, kdy budeš v zimě umět jezdit opravdu bezpečně.

Brrr... představa, že v protisměru jede řidič a vjíždí do nečekané závěje se sešplápnutou brzdou je děsivá... bohužel takových tu jsou mraky.
Avatar - Ham.
18. 12. 2012 22:31
Re: Samy pozitivni odbornik
:yes:
Avatar - Ronault.
18. 12. 2012 22:33
Re: Samy pozitivni odbornik
Ty taky v zimě více brzdíš a více zrychluješ? :-O No to jsem nečekal...

Já jezdím takovéto silnice první třídy, kde se test odehrával, každý den a teď v zimě, kdy se jezdí pomaleji a méně brzdí, mi spotřeba klesla teď tak o 2-3 deci.
Avatar - Ham.
18. 12. 2012 22:49
Re: Samy pozitivni odbornik
[odkaz]

Evidentně jsi tu noc nevystrčil nos.
Avatar - Ronault.
18. 12. 2012 23:11
Re: Samy pozitivni odbornik
"Hlavní silnice jsou po ošetření technikou sjízdné, silničáři se soustředí i na silnice, kterými projíždějí autobusy MHD."

Takže ty na náledí jezdíš plyn/brzda? Na tom trváš?
Avatar - Ham.
18. 12. 2012 23:25
Re: Samy pozitivni odbornik
Evidentně jsi nevystrčil nos.
Obecně máš pravdu, ale během té noci byla všude centimetr silná vrstva ledu. Když říkám všude tak to platí pro západní, střední Čechy a Prahu. Tudy jsem se vracel z Mnichova domů a místo předpokládaného dojezdu o půlnoci jsem dorazil ve 4 ráno. Mohu ti říci, že jsem viděl víc aut v příkopech než na silnici/dálnici (naštěstí minimální provoz) a jízda byla hodně často 20km/h, kde to šlo tak se zrychlilo na 60km/h a když jsem sjel na okresky (zrovna v podobném místě o kterých mluví závěr testu) tak jsem dvakrát objížděl úsek kde uvízli jednou přímo hasiči a podruhé nějaká dodávka PPL. Spotřeba za takových podmínek určitě není normální zimní spotřeba. Když se podíváš hned na první fotku v galerii, tak ta oblýskaná silnice není mokrá silnice ale právě ta s 1 cm ledu bez jakéhokoliv ošetření. Za takových podmínek bych ty tvé tři deci chtěl vidět. Zkus jet někde 30km/ třeba i plynule a porovnej to se spotřebou při 80kmh/ v létě. Budeš asi překvapený.
Avatar - KubikCv
18. 12. 2012 23:13
kolik litrů se opravdu tankovalo?
Teď jsem si pustil znovu video z odjezdu a nikde nebylo řečeno,že by stál rapid na čerpačce nasucho.Z čeho se tedy počítala spotřeba?Byla nádrž naplněná až po hrdlo,nebo jen do vypnutí tankovací pistole?Pokud auto nestálo úplně suché,kolik bylo v nádrži?
Rozbalit vlákno
0
18. 12. 2012 23:30
MALÝ VELKÝ RAPID
Je radost to číst. Na jednu nádrž přes tisíc kilometrů se špičkovým benzínovým motorem, na spotřebě kolem pěti litrů. Akce se zdařila, Rapid nenásilně vplouvá do širokého povědomí a svojí estetikou, technikou a vůbec, svojí krásou zcela přirozeně vytěsnává z hlav přeshraniční garážové úvahy.

Všichni bychom si tu měli uvědomit, že jsme letos zažili významnou motoristickou událost. Škoda totiž dvěma diamanty přepsala dějiny zdejších garáží, Škoda nalajnovala zdejším garážím budoucnost. Krásnou budoucnost.

Dnešní rozhodování ve frekventovaných třídách je tak jednoznačné, a nepřipouští prakticky odchylky. Kdo chce menší, praktický liftback, ten bere samozřejmě RAPID, a kdo chce být mainstreamovou ozdobou silnic, a to v kontextu celé Evropy, ten počká do února na novou OCTAVII. Kruh se uzavřel, třída je třída a garáž je garáž.

Osobně sázím na měsíce kolem května, to přijede královna, která si podmaní doslova celou Evropu - OCTAVIA KOMBI. A před tou už nebude úniku opravdu nikam. Bude se nám tu krásně diskutovat, v té "konkurenci" megánů a cee´dů a itřicítek a brav a aster... :-) Je to neuvěřitelné, ale ŠKODA, naše krásná Škoda vyrábí v daných třidách nejlepší auta Evropy. Jen to vědět...

BRAVO BRAVO BRAVO :yes: :-!
Rozbalit vlákno
10
19. 12. 2012 03:18
Re: MALÝ VELKÝ RAPID
To myslis vazne?
19. 12. 2012 11:03
Re: MALÝ VELKÝ RAPID
Každá věta, každé slovo, každé písmeno je pevné jako žula. Samozřejmě, že to myslím vážně. Obě auta jsou ve svých velikostních a jakostních třídách doslovné evropské klenoty.
19. 12. 2012 11:53
Re: MALÝ VELKÝ RAPID
Ty teda nemas zalubenie v drahokamoch, ze?
Avatar - Stewee
19. 12. 2012 07:41
Re: MALÝ VELKÝ RAPID
Je jedno porekadlo... pluju mu do oci a on si mysli, ze prsi :-)
Mozno to nie je celkom idelane prirovnanie, ale ta slepost s ktorou vidis iba znacku Skoda je zarazajuca. Uznavam, ze Skoda presla kus cesty po technickej aj dizajnerskej stranke, ale pasovat ju do etalonu europy je myslim prestrelene niekolko nasobne.
K spotrebe Rapidu. Je vseobecne zname, ze ked sa turbo roztoci, spotreba ide hore desivym tempom. To znamen, ze takuto spotrebu, ako "namerali" museli jazdit v otackach, kedy sa turbo k slovu nedostalo. S tymto motorom jazdit na taku spotrebu je sice skor teoreticka rovina, pretoze asi 99% z nas nedokaze ist slimacim tempom, dole kopcom a s vetrom v zadku. Nie je to ani mozne. Realny profil dennej jazdy bezneho sofera nemoze dosiahnut takuto spotrebu. Gratulujem Rapidu, zvonku je to celkom pekne auto (este krajsia bude Octavia), no zvnutra ta cena robi hotovu interierovu spust. Setrenie je citit na kazdom centimetri. Snad to niekomu bude stacit, mne rozhodne je z toho setrenia na grc. Vzhladom na realnu spotrebu tohto motora a strasneho interieru to nie je teda tak vyhodna kupa v tyvhto cenach. V Skode si to uvedomili a zacali pumpovat vybavu, aby to niekto kupoval... no uvidime, mozno zacnu davat aj poriadny tapacir na dvere zvnutra...
19. 12. 2012 11:03
Re: MALÝ VELKÝ RAPID
ha ha ha! kdyz se turbo roztoci, spotreba jde desive nahoru >:D vis jak turbo funguje? asi ne, jinak by jsi takovou blbost nenapsal :no:
Avatar - Stewee
19. 12. 2012 12:59
Re: MALÝ VELKÝ RAPID
Nie netusim ako turbo funguje, asi ako tak, ako netusim co je Rapid a Skoda... prosto skoda reagovat na Teba...
19. 12. 2012 11:07
Re: MALÝ VELKÝ RAPID
Cena není problém Škody, cena je vždy a výhradně problémem toho, kdo kupuje. Podívej se vedle na tabulku, jak Rapid jede, prodalo se ho v listopadu šestnáctkrát více neč c-elysée.

Horní spotřeba je samozřejmě dosažitelná. Musíš ovšem umět jezdit.
Avatar - Stewee
19. 12. 2012 13:04
Re: MALÝ VELKÝ RAPID
trosku nesuhlasim, pretoze Skoda vyraba nie pre seba, ale pre zakaznikov. Takze akceptovatelna cena je dost podstatna vec. Dokazom toho, ako je cena nadnesena je to, ze zacinaju davat do Rapidu vyssiu vybavu pri zachovani ceny, len aby sa predaje drzali...
Suhlasim, ze na spotrebu, na ktoru sa odvolavas sa da dosiahnut teoreticky, ale to uz nevravime o jazde, ale o brzdeni premavky. Takze mozem okaslat auto, ktore ma teoreticku aku taku spotrebu, ale musis pedal hladkat nohou, mat zadny vietor a ist mierne z kopca :-)
20. 12. 2012 15:16
Re: MALÝ VELKÝ RAPID
cena je naopak velky momentalny problem skody, preto musela pridat aspon vybavu, tak netaraj a nerob zo seba ....
Avatar - Mokrous
23. 12. 2012 13:20
Re: MALÝ VELKÝ RAPID
Myslím, že to tak nereálné není a jsi zaujatý. Já s Golfem 1,2 TSI 77kw se zcela novým motorem a v zimě jezdím okresky + města za cca 5,5l/100km maximálně za 6, vzdálenosti 50 - 80km. Nejedu jako slimák ale motor zajíždím, tak přidávám plynule a řadím. Jezdím cca 1700 - 3500 ot./min. A předjíždím a občas jedu 120-140.
Nepřipadám si jako slimák ani jako závodník. Relaxuju při poslechu Dynaudia :-)
Avatar - Blue Sun
19. 12. 2012 09:40
No
No a teď znovu a na suchu, v skutečném normálním provozu a neopomenout vynechat průjezdy měst (včetně Prahy), ať víme, jak na tom jsme reálně... Jinak to zavání už krapet klamavou reklamou.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - dal
19. 12. 2012 10:17
stejný výsledek jako i30 crdi
Spotřebu jsem měl na chlup stejnou, když jsem jel z Klatov do Hamburgu při průměru 117km/hod na dálnici občas 170. Odhaduji, že tu trasu co Rapid při plynulé jízdě by jsem dal za 4,3l.
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2012 16:59
Fascinace
Mně spíš udivuje, jak nám tady předhazovali online přenos, drásali nás číslama o spotřebě, a když má někdo fundovanej popsat styl jízdy, podmínky s palivovou soustavou, tak je ticho po pěšině. A jedinej člověk z redakce napíše, že pláčeme na špatnym hrobě, jelikož to nebyl jejich test... Jak pak můžu věřit takovým testům? Pan Vaverka testuje auta, o kterých nic neví a studovat to nebude, máme tady srovnání aut, který jsme vlastně nikdy nezkusili, a pak test, kterej my vlastně nedělali... Tohle předvést normální zaměstnanec v práci, jde okamžitě od fochu...
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2012 18:42
vasa "skodovecka"
no vy sa stych vasich "skodovecek"neposerte....je to ako pakistansky kozmonaut letel s STS Atlantis...nedokazem to prirovnat k necemu lepsemu...
Rozbalit vlákno
1
20. 12. 2012 06:31
Tolik poviku pro nic
To je emocí a pro nic.

Jedni řeší průměrnou spotřebu a snaží se ji aproximovat na vlastní trasu Chřibská-Kytlice, další se dohadují o množství paliva v soustavě trubek a vstřikovačů a další nájezd srovnávají s "Rolsy a Maserati".

Ale většině diskutérů ušlo, o co v soutěži šlo (záměrně nepíši v testu, protože o test nešlo viz podklady škoda-auto, kde se výslovně mluví o soutěži).

1) Nešlo o test spotřeby, ale TIP maximálního dojezdu na jedno natankvání. Je jedno, zda-li někdo nádrž přetankoval až po hrdlo. Podstatné je, že vyjel všechno palivo do sucha a hlavně ... viz další body níže. Pro soutěž nebylo podstatné, zda bude celá trasa ujeta v kuse, nebo zda bude "rozsekána na celý měsíc" a kilometrové úseky s přestávkou na spaní. Nic takového v podmínkách deklarováno nebylo.

2) Nešlo o test spotřeby, ale o reklamní kampaň. Podstatné je dostat do povědomí lidí, že je na trhu nový vůz a že je potřeba ho kupovat. To znamená, že je potřeba zešrotovat staré plechovky a nakoupit plechovky nové. Nebylo by asi dobrou reklamou, kdyby v soutěži pilotoval 19-ti letý študent, co cestou na internát žene auto po okrsce na "trojku", protože pak to má ten správný říz, nebo pantátu, co by rozsekal jízdy na krátké zimní úseky mezi shopingparkem a domovem důchodců a výsledný dojezd by byl 500km.

3) Nešlo o test spotřeby, ale díky soutěži dnes všichni víme, že existuje nové auto. Dnes již víme, že to auto při šetrné jízdě pravděpodobně každému z nás ujede cca do 1000km - hurá, zahoďme staré stodváci a trabanty a hupky šupky do salůnu.

4) Díky tipovací soutěži, kde jedna SMS stála 30 kč a celkové ceně vozidel cca 3500000,- Kč (bráno za koncovou cenu pro zákazníka, v reálu to bude MNOHEM míň) stačilo pokud se nepletu pouze 11666 fandů (v reálu by jich samozřejmě muselo být víc, protože marže a náklady provozovatele SMS), kteří nelenili a SMS poslali. Takže výhry máme zaplaceny, nějaký ten zisk nám ještě zůstal a půlka národa co nevyhrála bude mít o čem týdny mluvit...

Neřešte to, nasedněte do auta (jakéhokoli), nastarujte a jeďte se někam projet - bude to určitě větší pohoda, než se tady hádat o ničem.
Rozbalit vlákno
0