Zatímco na straně jedné bude stát tříválec HTP o výkonu 55 kW, vrcholnou motorizací nového modelu se má dle informací Světa motorů stát přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI.
Když bude posunutý dál od motoru, bude déle trvat jeho zahřátí na provozní teplotu a tím pádem jeho účinek nebude dostatečný k likvidaci škodlivin. Hlavně u toho HTP se nepočítá s tak častým provozem po dálnici, takže je dimenzovaný tak, aby fungoval při jiné zátěži.
Tak detailně jsem ty motory nestudoval, takže ti neodpovím. Zřejmě to tak jednoduché není...
Nebo spíš: nebyl to problém za současných emisních norem, s příchodem Euro6 už to problém bude.
spousta aut to má řešené tak, že mají speciální vzduchovou pumpu, která po startu vhání vzduch do výfukového potrubí - tím se katalyzátor rychleji ohřeje a rychleji začne fungovat. Bohužel - jsou to součástky/peníze navíc, které se (nejen) Škoda rozhodla eliminovat na úkor degradace oleje, rychlejšího odcházení katu atp.
Kazit slušný motory. Tak nějak to pod tlakem EURO strašáka je. Dřív stačilo po koupi auta jen zaslepit EGR, teď se k tomu přidala ještě demontáž DPF. Kam nás ta ekologie ještě zavede.
To je dneska jeste nekdo opravdu tak dementni, ze vyndava z aut katalyzatory, EGR ventily nebo DPF filtry? Je videt, ze znacna cast obyvatelstva je myslenkove stale ukotvena nekde v 70. letech minulyho stoleti.
Tak vyndávat katalyzátor a lambdu mi přijde jako zhovadilost. EGR se vyndává kvůli tomu aby se nepoškozoval motor pouštěním kouře zpátky do sání a DPF kvůli tomu, že prostě přestane po chvilce ježdění po městě fungovat a hlásí chybu. Ani jedno ani druhý z toho neudělá v žádným případě smradlavý, řvoucí klumpr.
Doslova se mi otevírá nůž v kapse, když jedu za nějakým "koncernovým" autem v dieselu, a je jedno, jestli je to VW, škoda nebo audi, a při rozjezdu z křižovatky se z výfuku vyvalí hustý černý oblak sazí, přes který není ani vidět. Tady se jasně ukazuje, že všechny ty filtry pevných částic a katalyzátory a jiné sračičky jsou prostě u některých značek naprosto k *.
O vykuchaných popelnicích ani nemluvě. Tam bych bral techničák bez jakýchkoliv debat a tučná pokuta k tomu.
Je zajímavé, že nafťáky jiných značek tímhle hnusem tolik netrpí, ale obecně je nafťák z hlediska emisí a obsahu jedovatých a karcinogenních látek, v porovnání s benzínem, daleko horší.
Do přecpaných měst by nafťáky měly mít zákaz vjezdu.
Doufám, že to naftové šílenství minulého desetiletí pomalu končí a konečně bude v autech zase převažovat mnohem čistší palivo (Benzín, LPG, CNG).
To si ovšem pleteš pojmy z dojmy. Takový bouchlý kamna co tu popisuješ předvádí amatérsky načipovaný motory, absence EGR a DPF v tom nehraje roli.
Naftové šílenství neskončí do tý doby dokud bude jeho provoz vycházet levnější než na benzín.
Někdo kupuje to co chce a někdo to, na co má.
To druhé je tvůj případ. Ale chápu, fabii s htp v kombi seženeš za pár šupů. Každý nemůže mít na všechno, holt ses musel spokojit s tím, na co sis našetřil jako vrátný (na to nezapomenu :-) ).
Je dobře, že ti slouží, ale je smutné, jakým způsobem to tady podporuješ. Co máš doma je nejlepší a nic na to nemá. Je jedno, že jiní majitelé mají špatné zkušenosti, ty tvoje sou jednoznačně nejpravdivější.
400 tisíc za auto, to už bych se koukal sakra jinde.
Jo a např. za ty pneumatiky.. Za kvalitní letní dáš (pokud koupíš kvalitní) cca 8tisíc korun, tzn. za zimní to samé.
Ty máš na HTP tažné? A pořád jezdíš za 5-6litrů na sto?
a ne snad? pokud netahá tuny??? :-)
ono jaksi zase s károu se nesmí závodit ale smí se jet MAX 80 že :-) a mezi 70-90 ten motor žere asi tak nejmÍň :-) akorát do kocpe asi bude potřeba trochu víc tomu šlapat :-) oto víc to ale samo jede z kopce a po rovině že? ;-) >:-[]
gula rovnaka je, ale snad nemyslis, ze vyrobca udava tie parametre zo zabavy? Okrem gule mas inu brzdovu sustavu, ine napravy a okrem ineho aj inu hmotnost tazneho vozidla ako ten passat ;-)
Nikdo ti neřiká, že máš kupovat vozidlo o výkonu čtyřset koní. Jsi jak dítě.
Ale jak vidim výš, tak cena vozidla = pořizovací cena auta + pohonné hmoty + pojištění + servis.
A neboj, já ten provoz ve světě a v kolonách znám. Už jsem projel téměř celou evropu a světě div se, vždycky sem řídil ;-)
nechápu absolutně KDE vzal fabii combi s HTP za 400tisíc... to mi ukaž tu výbavu :-)
podle mě to nemůže být víc jak 250 dneska s ambiente :-) a CO tam není v tý výbavě co am nutně potřebuješ? :-)
btw. to samý tažný od toho samýho výrobce -> SVK Náchod, který ti škodovka nabízí za 8 tisíc, ti v AutoKelly dají za 2500 :-) Opravdu SVK stejný model ;-)
Já třeba neříkám, že HTP je špatný motor. Má sice hrozný zvukový projev, nad 3 000 ot. už takřka netáhne, ale rozhodně nejsem brzda provozu a navíc má i slušnou spotřebu. Ale do svého auta bych ho nechtěl. Jiná věc je konstrukce kastle a materiály interiéru Fábije II. Vím co říkám, mám s tím odjeto skoro 90 000 km.
Každý si kupuje na to, na co má .....bohužel, né každý má to štěstí štěstí, možnosti či dovednosti, aby mohl mít auto za mega..... víc jak 2/3 lidí v tomto státě nemá na to, aby si koupila nové auto za půl mega, tak jestli tu možnost máš, tak si ji važ a nedělej ze sebe.....
VW by taky mohl více spolupracovat s jinými výrobci, aby značná část obyvatel téhle planety o ten klenot nepřišla. A když už jsou v tom partnerství se Suzuki, třeba do Vitary by se slušnej lehkoběžnej benzín hodil. >:D
Věř tomu, že o zástavbě pohonu ve Vitaře toho vím celkem dost. ;-) Nevidím to jako zásadní problém a navíc by v motorovém prostoru vzniklo pár set litrů úložných prostor, když už standardní kufr není nic moc. >:-[]
Nic ve zlým, ale tvoje zaslepenost je donebevolající. :-)
Ty jsi ještě víc natvrdlej než zaslepenej, a to je co říct. Ironie se od tebe odráží jak tenisák od betonový zdi. Tak tedy : žádný auto nemám, jezdím na koze a nevím co je velkej techničák.
Přeju ti šťastný život v tvým malým, ohraničeným světě. ;-)
Hele ale to je fakt. Mám dva známé co prodávají nová auta z VW koncernu a skutečně Fabia/Polo/Ibiza je nejprodávanější s 12V HTP ( Ibizu teda nemám potvrzenou). Polo s TSI stojí víc jak Golf !!! HTP občas škádlim (naši mají dvě Fabky 1.4 16V a 12V HTP) a mámli být upřímný, v pružnosti mi HTP vyhovuje více. Uvnitř auta (Fabie 1. generace po faceliftech) nevnímám ani onu vyzdvihovanou hlučnost (u fabie 2 je naopak vyšší, díky blbě řešenému interiéru). Teď mě možná budete bombardovat, ale kolega s OCT.1 75kW (1.6 MPI) mi při rozjezdu na světlech nestačí (3 osoby v obou autech, rovina, věřím, že do stoupání by tomu bylo asi jinak, ale z této situace jsme čuměli všichni jak vyvoraní).
Jinak do Rapida bych vzal 1.2 TSI, je to větší auto a pokud se naplní předpoklad a skutečně to koupíme, chce to změnu. HTP zůstane jako druhé auto a 1.4 16V půjde do haj..u. Jestli 63 nebo 77 záleží na ceně a taky kolik si 63kW verze s pětikvaltem zatočí na pětku na dálnici. (Při rozdílu 40.000.- beru jistě slabší).
no každopádně třeba golf 1.2 63 a 5kv točí ve 100 cca 2050-2010ot, oct 77kw 6kv prakticky stejně na 6ku - má těsněji poskládaných těch 5 rychlostí a díky tomu působí živěji.
hele, tak zrychlení zas tak velkej vliv na bezpečnost nemá, jen musí člověk dvakrát až třikrát měřit, než se pustí do nějaké akce...ale při pohodové jízdě stejně člověk využívá cca 15-40% potenciálu auta...pro mě je dobrá info o odpojování 2 válců ze 4 kvůli ještě efektivnějšímu chodu motoru. Pěkné. Dvouválce přecházejí ze zahradních traktůrků do nižší střední...
Nesnaž se, padáš tu stále více do hlubin hlouposti. Pokud to auto nebude mít na sobě vysloveně napsáno, že je určené výhradně do městského provozu, je ten motor slabý a dopadne jako HTP ve Fabiích, kde je to vysavač nádrží.
Tvá zaslepenost je neskutečná...
Po 25.000km kombinovaná spotřeba u HTP 47kW 6,8l/100 (30%město, 50% dálnice v tempu 140km/h, 20% okresky) a se zvyšujícím se nájezdem stále klesá, stejně jakotrochu roste výkon a snižuje se hlučnost. Cesta Praha Hostivař - Dobříš - Praha Hostivař průměr 5,7l (dálnice 130, jinak cca 80-100 po okruhu). Palivo zásadně EuroOil Optima95. Jízda v zasekaný praze dokopce na Prosek a Ruzyň a zpět (celkem 27km, doba 1 hodina jízdy) 8,2l a to jsem byl už cestou zpět vzteklej a řadil jsem dolu někde ve 4.500ot....zase takovej vír to není, s MPI nebylo město problém za 9-10l.
Hm... s podstatně starším a slabším motorem 1.1 44 kW jsem u Peugeotu 206 na spotřebě 5,7 litru se zhruba stejným podílem dálnic a silnic jako ty. A to mám většinu provozu spíš v zimě, kde spotřeba celkem roste. V létě není problém jezdit s průměrem 5,2-5,3....
Jenomže 1.1 u P206 má deklarovaných 44kW, ale v praxi tomu dá na * i starej favorit. Kámoš má montážku - takže odlehčenou, bez zadních sedadel a tapecu a auto řve a nejede. Spotřebu neměří, protože nemá jak (nějak to auto nemá počítač). Jednou z plný do plný a bylo to cca 8l město. Takže taky žádnej zázrak. Oproti tomuto agregátu zlaté HTP 12V.
Nvm co to tady píšeš za hlouposti. Neustále obhajovat nejhorší motor co se do fobie dával je absolutní !!! Za tolik, kolik jezdíš s HTP s 1.4 MPI budu jezdit bez problémů taky a navíc se to auto i rozjede..... :no:
Vidím, že si pobavil polovicu osadenstva auto.cz, nielen mňa.
Ono Petre nikto Ti nevytýka, že jazdíš na HTP. Každý sa prikrývame takou perinou, akú máme. Ale Tvoja zaslepenosť je v lepšom prípade na smiech, v horšom Ťa treba ľutovať. Si svojím spôsobom rovnaký ako tunajší exot z USA dicky, len na opačnom objemovom spektre, čo Tvoj prípad robí ešte tragikomickejším. ;-)
... čili nějaká spolehlivá benzínová klasika nenáročná na servis, vhodná na přestavbu na LPG. Koncern Volkswagen v rozporu se svým názvem bohužel nic takového nemá v nabídce (1,4 16V a 1,6 8V už jen "dožívají" a brzo se přestanou vyrýbět úplně), protože se orientuje spíše na bohatší klientelu a fleetové zákazníky.
Souhlas, absolutne nechapu, co se hlasujicim v ankete honi hlavou. Vzdyt 1.6TDI 77kW nebo 1.4TSI jsou motory idealni do Octavie, coz je auto velikostne, hmotnostne a predevsim cilovym trznim urcenim uplne jinde. Rapid bude ryze prakticky orientovany, realativne (na Skodu) levny auto smerujici k nefiremni klientele, ktera ma pomerne hluboko do kapsy. Kombinace s motory jako 1.4TSI z ni imho bude delat vzhledem k vysoky cene uplne iracionalni volbu. Osobne vidim taky jako idealni motor 1.2TSI 63kW, cenovy odskok od HTP snad nebude vyssi nez nejakych 30 tisic. I tak to bude pro vetsinu kupcu velky sousto a kralem prodeju bude HTP. Uprimne receno me to u auto tohoto typu nijak neurazi
je nepochopitelne proc se obycejnym lidem proste vnucuje maly preplnovany motor ktery svoji zivotnosti nedosahuje ani poloviny atmosfer motoru.
Jestli tito lide do tohoto byznyz planu skoci tak po 5 letech pujdou pro new auto jelikoz stary motor jim da sbohem..
A to presne vyrobce potrebuje
Asi je nasnade rict proc se touto cestou nevydali v japonsku ze .
TAm jeste plati ze kvalita a spolehlivost ma sve hodnoty
Jinak euro normy jsou usmevne
>:D
je treba poradny bic na evropany a motor at vydrzi 2 roky a pak sbohem musis pro novy vuz..
Euro socialismus v realu.
CO EURO 8 TO UZ BUDOU JEN SLAPKY A MOTOR NA VZDUCH? >:D
Ty autům a motorům vůbec nerozumíš, že?
Já se jen divím, že ty, úžasný a dokonalý Američan, se snížíš k tomu vůbec poučovat ty hloupé Čechy, navíc ještě v jejich jazyce...
Hele dicky, kolik km ročně si myslíš, že ujede s autem normální člověk? Ovšem nesmíš to srovnávat se svým služebákem, kde máš benzín/naftu a servis zadarmo... >:-[]
bohužel jsem měl možnost jet octávií s 1.6 TDI 77kW a co se stalo, při prvním pokusu o rozjetí mi to chcíplo :-) OK, ale pak mi to chcíplo asi ještě 3x a to co jezdím běžně s benzínovým 2.0 na dvojku v pohodě, tam se 1.6 TDI dusilo, že sem čekal kdy chcípne... Zlatý starý 1.9 TDI oproti těmto novým krámům
Ze světa motorů se stává takový český AutoBild >:D 1,2 TSI ve slabší variantě bude mít výkon 66 kW!!! (Namísto dnešních 63 kW). Stejně tak i ve vozech Polo a Golf od letošního listopadu ;-)
Opravdu jsou HTPéčka tak ekonogická, jak se tvrdí? Nebo je to jen blud, kterým se má "nahnat" emisní limit flotily?
Nehodlám tu řešit otázky toho, kdo si HTP kupuje a jeho "sociální" statut. To jsou pak debaty dokazující spíš omezený horizont duševního vývoje, než cokoliv jiného - volba vozu a jeho motorizace je výslovnou a výlučnou záležitostí každého jednotlivce........
K té ekologii. Dostal jsem se do zajímavé debaty s majitelem Fabie combi s HTP. Krom mé neurvale uštěpačné poznámky, jestli ví, co znamená tak zkratka na jeho voze, jsme se přesunuli k reálným zkušenostem. Posuzovali jsme neekologický a vysokolimitní šestiválec H6 v Outbacku a tento motor ve Fábii.
Sice už jsem slyšel pár zkazek o tom, jaká je spotřeba HTPéčka, ale není nad zkušenost samotného majitele. Tak především - byl s autem spokojen. Jeho pojíždění po blízkém okolí města a ve městě samotném jeho vůz plně zvládá a prostorově mu také plně vyhovuje. Rodinku bere na "výlety" ve stylu - "to je dost, žes nás konečně vyvez Táto", vyloženě minimálně, takže netrpí mindrákem nedostatku prostoru, kterému podlehla většina národa, která by měla objem kufru hodný přepravy sochy Sv. Václava v nerozebraném stavu....
Crcačky po městě bez závodění na světlech - do 7litrů bez problému. Když závodí a chce se "vyblbnout", což upřímně jeho vozu moc logicky nejde, tak tento dětinský pokus o závodění mu ve městě stroj odměňuje cca 8,5litry. Mimo obec - podle předpisů - 6,5-7,5.
Do tohoto okamžiku nemám šanci - H6ka si vezme od 11,4-13litrů po městě - záleží, jak moc "blbnete".
Situace se ale diametrálně mění mimo město na dálnici - a tady je pro mne kámen úrazu - upozorňuji ještě jednou na obrat "pro mne" - Pokud drtí HTPéčko někde kolem 145-150 tacho, aby byl rychlejší - jeho spotřeba je na 11,5-12litrech................... H6ka při tom samém režimu - 9,6-10,4. A to si dovolím tvrdit, že dynamika H6 je diametrálně jinde, včetně toho, že se bavíme o voze minimálně o segment výš..... Zde se nám ekologické smýšlení trošku paradoxně hrne směrem k velkoobjemovému motoru - a vzdaluje se maloobjemovým nabušeným minipidimotorům..... Je mi jasné jaký je trend a že ho nikdo nezvrátí. Jen jsem chtěl trošku DonQuichotovsky poukázat na nesmyslnost "ekologičnosti" downsizingu"......
ne nezávodil - bavili jsme se o svých zkušenostech - každý jsme "položili" na stůl svoje zkušenosti a porovnávali - a nic ve stylu "kdo ho má většího". Zkrátka zkušenosti se spotřebou u svých vozů. Nejel jsem za ním a neměřili jsme to na stolicích, bez různých boxů apod. Ber to jako příspěvek do diskuze. Mně je srdečně jedno, kolik mu to bere a kolik to bere mně. To je jako porovnávání výplat, přičemž výše platu nevypovídá o charakteru člověka.....
HTP- HIGH TORGUE PERFORMANCE-vysoký točivý moment při nízkých otáčkách
.... u motoru HTP v této definici postrádám to jedno základní ...a to je - vysoký točivý moment -
Ty jsi prostě HTP terorista, který snad v životě vyzkoušel jediný motor, a ten bude obhajovat do roztrhání těla a všem kolem se bude snažit vysvětlit, že nic lepšího prostě není >:D >:D:no::no:
tak si srovnej momentovou charakteristiku s jinými běžnými atmo 1,2 - třeba Renault atd...menší točák a ve vyšších ot. Pružnost fabie kolem 3000 je opravdu pro běžného spotřebitele dostatečná. Já mám Punto 1,2 Fire a tam je točák 102 ve 2500 a je fakt, že po městě a příměstský provoz paráda, ale na dálnici celkem trápení. Podobné charakteristiky měl třeba i motor ve Favu, ale ještě nižší točák. Se šestnáctiventily se vylepšil průběh momentové křivky hlavně ve vyšších otáčkách, z čehož těží vyšší max výkon a výkony na dálnici.
Při 145-150 tacho je spotřeba HTP do 8l/100, tuto spotřebu jsem měl Brno-Praha, docela zima a jel jsem bez zastávky tacho +- 160 (občas jsem odlehčil na 120 a pak to zase rozjel). Záleží na Terénu. Jezdím běžně 140 a většinou mi nejde palubní počítač moc nad 7l. Takže s těma 12 litrama opatrně. Fakt tu nemelte hovadiny. 12l mi nežrala ani C4 VTS ve městě. Měla cca 132KW, 2.0 benzin (VTS) a při 130 točila 4000 jak HTP. Nesmíte se dívat na okamžitou, když sešlápnete plyn. To bych taky mohl řikat, že BMW 330xi, které jsem měl nedávno půjčené od kamaráda žere 35l. A ono je to jen okolo 10l.
no já opatrný jsem. Ve firmě máme pár těhle kousků a pár aut bylo poolových - při "race" na D1 nikdo z kluků pod deset nešel - možná to bylo tím, že s autem nebyli "sžití". Ono s každým motorem se musíš naučit žít - a respektovat jeho specifika a vlastnosti - stačí porovnám-li na stejné trase spotřebu mojí a mojí ženy - za stejných podmínek - já např. 12,4 a ona 13,8 - a to jsem byl rychlejší. Ad, že můžeš říci o spotřebě - můžeš - já mám třeba okamžitou přes 50litrů - víc mi počítač neukáže - a to při každém razantnějším sešlápnutí plynu - zvláště, když je nastavená mapa Sport Sharp...... A budu-li to zkoušet honit, nebo v terénu - tak ti klidně přes 30 spotřebu uvěřím. Jak jsem psal výše - napsal jsem jen o zkušenosti majitele fábky....
hm... to jsi trochu mimo - ale vyvracet Ti to nebudu. Na tohle existuje velmi jednoduchý program, který hlídá přes údaje z tankovacích karet a elektronických knih jízd spotřeby - a velmi rychle Ti to naběhne z účtárny k finančnímu řediteli. Nevím tedy v jaké firmě děláš ty, že tam máte garážmistry, ale u nás úlohu hlídače plní finanční controling. Takže pokud mám podle techničáku mít spotřebu 5,6 litru a jezdím za 7,2 nafty - a tu bych fakt do benzínového Outbacka nelil - tak musím vysvětlovat. Naštěstí je finanční tak osvícený, že pokud se se mno sveze a vidí údaje mého počítače "online" - neprudí. Když jsem měl půjčený Focus 1,6 benzín, když jsem měl auto v opravě - jezdil jsem za 9 litrů benzínu - a to jsem na dálnici nejezdil příliš přes limit....
S tou nádrží opatrně. V papírech má nádrž napsáno 45 litrů, ale po zamáčknutí odvzdušňovací trubičky se tam vejde ještě 13 litrů = celkem 58 l. Při zbývajícím dojezdu 0 km na palubním počítači se do nádrže vejde 53 l. Nejvíc jsem tankoval 56 l ( jel jsem 60 km pod "0" ).
čau:[odkaz]
[odkaz]
Nu vzhledem, ze je Skoda a jeji motory HTP masovka v Ceske kotline...porovnavat ci diskutovat nad spotrebou auta jedouci 140-150km/h kdy povolena legalni rychlost je v soucastnosti 130 km/h mi nedava zadny smysl.
HTP tu bude do roku 2015 jeste musi nejakym zpusobem ziskat navratnost danych investic kde VW investoval do motorarny, nic vic nic min.
Chapu ze nektere motory jsou diskutabilni a jejich Ekologicky provoz rovnez.
Vcera jsem se vracel pres Battersea most v Londyne, asi 3km cesty me staly 35-40 minut v kolone. Takze pokud nekdo zije v centru mesta, jemi uprime jedno zda bude vyssi nakladnost a regulace motoru Euro 6/7/8/9/10/...etc, pokud se budu moci nadechnout ve meste.
1) Emise škodlivých plynů (NOx, CO, HC) mají obě auta, pokud mají podobné roky výroby, víceméně stejné - obě musí splňovat normu Euro X pro benzínový motor, která nerozlišuje podle výkonu motoru.
2) Co se týče spotřeby, evropský normovaný cyklus nutí výrobce dělat auta jako je Fabie HTP. Vzhledem k dnešní době tam zoufale chybí zejména dálniční jídza.
V minulém článku jsme si napsali, že základní (modernizované) HTP je (bude) v Rapidu velmi potentní motorizace pro klidné, zejména starší jezdce, přičemž, pokud bude Rapid zpřevodován tak špičkově jako současná Fabia, a o tom snad nepochybuje nikdo, pak i ten základní motor na vemi umírněném výkonu bude důstojnou základní motorizací.
Nahoře je vypsaná celá motorová paleta. Rozumného člověka jistě naplňuje pýchou. Výkonové rozpětí v podstatě třídně ideální, některé z modelů jsou současnou evropskou motorizační mainstreamovou špičkou, co více si přát? Při hledání trochu odvázanějšího optima, tedy motoru, který nebude z tohoto programově geneticky levného a krásného auta dělat cenově nedostupnou ikonu, avšak současně poskytne svému majiteli vynikající jízdní zážitky, nám jako ideál vypadne samozřejmě jednadvojka na sto pěti koních. Špičkový, lehký, přeplňovaný benzínový motor, to je přesně ta pravá garážová rapidovská trefa. V třídním pomyslném klání pak Rapid na této motorizaci bude nejen jistým optimem, nýbrž i doslovným vyzrálým vrcholem, špičkou.
Alfréda pošle Rapid rovnou na skládku a o Loganovi snad nemá opodstatnění ve vztahu ke kráse Rapida, i k jeho technice cokoliv na bazi konkurence psát.
Koneckonců, Rapid je (bude) tak krásný vůz, že způsobí nejednu bezesnou noc i zdejším notoricky nadmyšleným plakátům. A když si nadto ještě přečtou, že by v Rapidovi mohli mít (vím, kdyby jim to někdo zaplatil) dokonce přeplňovanou jednačtyřku na "stopětadvaceti" koních, pak tu jejich noční podplakátovou poluci jim můžeme jistojistě závidět.
Totiž Rapid má jednu abnormální časovou realistickou ambici - stát se jakýmsi GOLFem Česka, tedy výborným autem pro mnoho lidí. Nezapomínejme, že Rapid v tichosti převezme motorizační žezlo po Octavii, která míří (oprávněně) do vyšších pater. Do pater, do nichž mají plakáti zatím zákaz vstupu.
Buďme šťastní, že naše auta konstruují lidé, kteří umí, mohlo to tu dopadnout také jinak... [odkaz]
:yes: Olé - konečně to tu někdo napsal - důstojná základní motorizace, pro klidné jezdce - to je ten správný výraz, který si tu nehraje na 3,6l benzín........a netvrdí, že ten motor je rrrraketa...díky :yes:
Což o to, z hlediska výkonových parametrů je 55 kW pro lidové auto dobrá základní motorizace. Problém motorů HTP je nízká spolehlivost, krátká životnost a problematický provoz na LPG - do lidového auta je potřeba přesný opak. Bohužel, koncern Volkswagen, navzdory svému názvu, už lidové motory nebude nabízet. HTP, TSI či TDI se hodí jen pro fleetové zákazníky a podnikatele.
Přesně tak, pro základní motor lowendového auta je 75 koní úplně OK, ale bohužel motor HTP není OK, nikdy nebyl a bojím se že ani nebude. Nejhorší je otřesná kultura chodu (hluk a vibrace) - možná se povede v Rapidu ten motor dobře utlumit, ale moc tomu nevěřím, to by moc vážilo a hlavně moc stálo. Druhý problém je (ne)spolehlivost a životnost.
Ze srovnatelných motorů jsem zkoušel:
- čtyřválce 1.0 ve starším Polu (r.v. 2001), 1.2 a starší 1.3 ve Fiatu, 1.3 ve Felicii, 1.4 v Peugeotu, Citroënu, Opelu, Fiatu, Nissanu
- tříválec 1.0 v Citroënu C1 a 0,9 turbo ve Smartu (1. generace)
Všechny výše jmenované motory byly výrazně kultivovanější než 1.2 HTP.
Lehce OT:
Mám hodně najeto s motorem asi nejpodobnějším, a to s Ecotecem 1.0 R3.
Co se týče dynamiky, je na tom i přes malý objem lépe, než současná silnější verze HTP. Spotřeba se pohybuje od 4,5 po 9,5 při D1 sprintu na stálých 150+ km/h.
Jestli je to dáno váhou nebo zpřevodováním nevím, jisté je ale, že i přes děsivé papírové parametry třeba tenhle motor jede přijatelně.
Ale co do kultivovanosti je na tom HTP oproti Ecotecu jako bavorská R6 proti PD. Lidi se ptají, jestli to neni přidřený, chod na voloběh je doslova strašný. Takže HTP zase tak zlá není.
Může být, jak vidíš z přehledu výš, tříválec Ecotec jsem nejel. A já píšu jen o tom, co znám... Ovšem pokud to je kultivovaností ještě horší než HTP, tak :-O8-s
Fabia II a Roomster, oboje HTP, roky výroby jsem fakt nezjišťoval. Co to mění na hluku a vibracích motoru?
A na to abych při běžícím (no...spíš kulhajícím) motoru poznal tříválec, opravdu nepotřebuju otevírat kapotu.
Opět jen klasický kvikot amatérského garážového kapsolháře. Jestli se dá něco motoru HTP vytknout, nejsou to vibrace, neb například ty bys tříválec ve Fabii nepoznal ani zvenku. A tedy k diskusi by mohl být jen hluk vytočeného motoru, přičemž nemyslím intenzitu hluku v kabině nýbrž jaksi frekvenci. Ovšem to je vzhledem k tomu, že si tento motor budou kupovat ti, kteří kupují nejlevnější nabídku daného modelu zcela podružná záležitost. Motor je ve spektru nejběžnějších otáček prakticky nešlyšitelný i ve Fabii, a jeho odhlučnění v Rapidu bude ještě o fous lepší.
Konečně zbývá se zamyslet na optimální (uměřenou) motorizací. Pro Fabii zásadně HTP, pro Rapida bych to viděl v 1.2 TSI, bude to přeci jenom větší a o fous těžší vůz.
No jo, ty asi v autě sedáváš jen na parkovišti a zkoušíš jaké to je, točit volantem. Ale kdo v autě jede a řídí ho, musí občas šlápat na pedály a řadit, takže ty nepříjemné a intenzivní vibrace u HTP cítí zcela jasně a v celém spektru otáček (byť s rozdílnou intenzitou, samozřejmě). Někomu to možná nevadí, někdo by to ve svém autě nesnesl.
V podstatě totéž platí o hluku - zde ti ovšem musím dát za pravdu, nejde o počet decibelů, jde o frekvenci hluku, u HTP pro mě mimořádně nepříjemnou. Věřím, že někomu to nevadí a dokonce je možné, že velmi nezkušený řidič jako ty třeba HTP jen podle zvuku nepozná.
Jen další potvrzení pravdy, že každý má jiné požadavky, nároky a měřítka a že tudíž neexistuje žádná ideální volba auta ani motoru pro všechny.
Já tu o svých nárocích nenapsal ani řádku... ;-\ Asi ti to ušlo, ale zde se píše o základním motoru do Fabie, nikoliv o tom, jak sis chtěl hrát v té základní Fabii na Loeba.
Kdybys místo osobních útoků četl příspěvky, tak bys viděl, že jsem hned na začátku napsal: "pro základní motor lowendového auta je 75 koní úplně OK", čili o dostatečné dynamice pro nízké požadavky kupce základní motorizace nepochybuji. Já se bavím o hluku a vibracích.
Ty se ale o hluku a vibracích bavit nemůžeš, neb o tom nic nevíš. Ty se nebavíš ve smyslu diskuse, ty se "bavíš" v rovině pubertálního oslíka, který má radost, že mu tu kolegové vyvrací ty nesmysly, co tu píše...
Fabia je s HTP odhlučněná tak, že o motoru v běžném spektru otáček vlastně ani nevíš. Neplácej tu své pubertální žblepty a zeptej se zítra ráno svého otce. Nebo mu dej přečíst jaké nesmysly tu píšeš, on tě dovzdělá.
ono ta fabia neni vyslovene zle odhlucnena, ale ten zvuk motora je neprijemny. Je to podobne ako legendarne tdi pd. Hladina hluku je relativne nizka (db), ale ten hlboky ton...brrrrr ;-)
Litrove trojvalce v opel corsa a agila, toyota aygo - kultura je podobna ako pri htp. Ak beriem naftu tak ani 1.3 od fiatu neni ziaden technicky skvost ( skusany v punte, fiorine bohuzial, stale a v linei) - vibrovanie pedalov a paky prevodovky pri prudsiom pridani, za studena zvuk ako ta 1.4 tdi a uzky rozsah otacok (vyuzitelnych)
Krysopsí kvikot. Ten motor je technická špička. Nejsou problémy s rozvody, někdo měl problém s rozvody. Problém s rozvody paušálně existovat nemůže, neb rozvody buďto fungují, nebo nefungují. Nefunkčnost rozvodů znamená stop, konečná. Viděl jsi snad na silnici zástupy plačících koncernistů s motorem vyběhlým před hauptnu >:D
Ale jo, pro týpky jako jsi ty je to dobrý čtení, aspoň máš "důkaz", že se proti tobě opravdu domluvil snad celej svět... 8-s
Nemusíš každý svůj příspěvek uvádět tím, že jde o "krysopsí kvikot", to tu všichni víme a kdo ne, ten to pozná vzápětí. Navíc ti tam schází dvojtečka.
Já nesleduju, kdo a proč stojí kolem silnic, ty ano? Když stojí auto vedle silnice, možná si řidič šel odskočit, možná uklidnit nervy roztřepané motorem HTP a možná se mu rozpadly rozvody u TSI. Já to neřeším.
A proč proti mě? Já si škodovku ani nic jiného s motorem TSI opravdu kupovat nebudu...
Vadně sis vysvětlil ten kvikot. Píši, že tvá nadšená reakce z toho, že tu jeden prosťáček popisuje, jak se hroutí na rozvodech Mladá Boleslav je než krysí kvikot kapsolháře.
Ta hrdopyšná věta na závěr tvého příspěvku, ta až odzbrojí :-):-O Taková... "mariánkovština"...
Ovšem já nemám důvod nevěřit autorovi blogu a jeho odkazům. Důvodů nevěřit tobě mám naopak dost a dost.
Co znamená "mariánkovština"? Ta moje věta je suché (a ano, docela spokojené) konstatování faktu. Jsem rád, že si můžu vybrat i jiná auta, než Škodovku.
Těch problémů má ta tvoje "technická špička" více. Na papíře je to ideální motor, realita dlouhodobého provozu je ale jiná. Do lidového auta není potřeba "technická špička", ale spolehlivý a nenáročný pracant.
U koncernu ano. Ale dovol, vyvedu tě ze tmy a napovím jen 1,2 a 1,4 Renault.. Z toho, co jsi napsal tedy vyplývá, že EVROPSKÁ MAINSTREAMOVA ŠPIČKA V MOTORECH JE tudíž RENAULT...
Peto, venuj se necemu, o cem mas alespon nejake povedomi. Auta prenech jinym.
Indicka Skoda Rapid nema s evropskou, o ktere se tady bavime, nic spolecneho, alespon podle Skody Auto, clanek mas hned vedle.
Po asi dvaceti článcích, které říkaly, že indický a český Rapid budou dva naprosto rozdílné automobily, je tvé prohlášení fakt projevem nejvyšší inteligence.
Jen velmi naivní člověk nebo fanaticky onanista se může domnívat, že lowendový model značky bude špičkově odhlučněn a stanovovat měřítka, ať už v čemkoli. 55 kW do základu bezpochyby stačí, hatlapatka ale rozhodně nestanovuje měřítka. :no: Rapid bude česká Dacie, vyráběná v Indii, Rusku nebo Číně, de facto to je jinak převlečená octavia, jejíž vývoj a výroba je již několikrát zaplacen. Pod pěkným pozlátkem bude stará technika, která světu nedá nic nového. jen statisíce nových budgetových aut.