Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid: Přehled motorizací

Zatímco na straně jedné bude stát tříválec HTP o výkonu 55 kW, vrcholnou motorizací nového modelu se má dle informací Světa motorů stát přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI.
Zpět na článek
8. 10. 2011 11:02
8. 10. 2011 11:03
8. 10. 2011 11:50
8. 10. 2011 15:25
8. 10. 2011 11:40
8. 10. 2011 12:09
8. 10. 2011 12:36
8. 10. 2011 12:40
8. 10. 2011 13:54
8. 10. 2011 18:40
9. 10. 2011 10:28
8. 10. 2011 12:59
8. 10. 2011 18:37
8. 10. 2011 18:38
8. 10. 2011 20:36
10. 10. 2011 09:09
8. 10. 2011 10:59
8. 10. 2011 11:07
8. 10. 2011 11:11
8. 10. 2011 12:00
8. 10. 2011 12:14
8. 10. 2011 12:18
8. 10. 2011 12:28
8. 10. 2011 12:30
8. 10. 2011 12:48
8. 10. 2011 13:04
8. 10. 2011 13:25
8. 10. 2011 13:41
8. 10. 2011 16:16
8. 10. 2011 13:35
8. 10. 2011 14:25
8. 10. 2011 18:26
8. 10. 2011 18:47
8. 10. 2011 21:21
8. 10. 2011 14:27
8. 10. 2011 12:21
8. 10. 2011 12:26
8. 10. 2011 12:34
8. 10. 2011 12:50
8. 10. 2011 13:28
8. 10. 2011 13:48
8. 10. 2011 13:19
8. 10. 2011 12:31
8. 10. 2011 12:35
8. 10. 2011 12:57
8. 10. 2011 13:06
8. 10. 2011 13:51
8. 10. 2011 19:40
8. 10. 2011 17:50
8. 10. 2011 16:49
8. 10. 2011 19:42
9. 10. 2011 14:12
9. 10. 2011 14:46
9. 10. 2011 15:44
9. 10. 2011 16:14
8. 10. 2011 11:21
8. 10. 2011 11:43
8. 10. 2011 12:01
8. 10. 2011 12:18
8. 10. 2011 15:25
8. 10. 2011 18:35
8. 10. 2011 21:28
8. 10. 2011 13:54
8. 10. 2011 15:27
31. 12. 2011 23:29
8. 10. 2011 11:14
8. 10. 2011 11:14
8. 10. 2011 12:45
31. 12. 2011 23:33
8. 10. 2011 11:15
8. 10. 2011 11:45
8. 10. 2011 11:48
8. 10. 2011 12:20
8. 10. 2011 13:31
8. 10. 2011 13:54
8. 10. 2011 14:04
8. 10. 2011 15:51
9. 10. 2011 19:44
8. 10. 2011 16:22
8. 10. 2011 18:39
8. 10. 2011 21:13
8. 10. 2011 21:40
9. 10. 2011 13:26
9. 10. 2011 14:18
9. 10. 2011 14:49
9. 10. 2011 15:51
9. 10. 2011 16:13
8. 10. 2011 11:54
8. 10. 2011 12:55
8. 10. 2011 13:43
8. 10. 2011 13:45
8. 10. 2011 14:05
8. 10. 2011 14:33
8. 10. 2011 16:43
8. 10. 2011 13:41
8. 10. 2011 17:06
8. 10. 2011 17:42
8. 10. 2011 22:46
8. 10. 2011 18:49
8. 10. 2011 19:21
8. 10. 2011 21:14
8. 10. 2011 21:48
8. 10. 2011 23:55
9. 10. 2011 00:00
8. 10. 2011 21:34
8. 10. 2011 21:43
8. 10. 2011 22:43
8. 10. 2011 23:02
8. 10. 2011 23:08
8. 10. 2011 23:16
8. 10. 2011 23:28
8. 10. 2011 23:32
8. 10. 2011 23:10
8. 10. 2011 23:13
8. 10. 2011 23:16
8. 10. 2011 23:26
8. 10. 2011 23:31
9. 10. 2011 17:56
8. 10. 2011 23:13
9. 10. 2011 14:44
8. 10. 2011 23:09
8. 10. 2011 23:18
9. 10. 2011 13:14
8. 10. 2011 21:26
8. 10. 2011 22:44
8. 10. 2011 23:12
8. 10. 2011 23:23
8. 10. 2011 23:30
8. 10. 2011 23:45
9. 10. 2011 00:02
9. 10. 2011 09:38
8. 10. 2011 23:45
9. 10. 2011 09:34
9. 10. 2011 14:26
9. 10. 2011 18:41
9. 10. 2011 18:46
9. 10. 2011 17:53
Avatar - 3_diamanty
8. 10. 2011 09:51
tolko tu bolo kriku ked tu bol clanok o tom htpcku
a ako vidime mame v ponuke aj dalsie motory >:D to predsa nie je mozne >:D

mnohi sa bali ze to htp bude asi jedina volba >:-[]

vsetko je o volbe a moznosti vyberu, nikto nikoho nenuti kupovat to co nechce ;-)

nikto nikoho do nicoho nenuti tak klud ludia, htp vam skodovka nedava nasilu a aj vyznavaci naftakov si pridu na svoje
:yes:

u mna by bola volba jasna 1.2 TSI 77KW
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
8. 10. 2011 10:13
Re: tolko tu bolo kriku ked tu bol clanok o tom htpcku
Souhlas, taky bych volil 77 TSi, znám ten motor z Yetiho a je opravdu vynikající. Pokud by nebyl příplatek extra velký, tak 1,4 udělá radost...
8. 10. 2011 10:00
HTP se dnes už neprodává ani u Fabie
To HTP beru, snad lidi nemusí kupovat zrovna základ.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
8. 10. 2011 10:58
EURO 6
Jděte už s těma EURO X do rzitě! Kazit slušný motory, na to vás užije :no: Ale nechápu, proč by nebylo možné katík posunout dál pod podlahu???
Rozbalit vlákno
18
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 11:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2011 11:03
Re: EURO 6
Když bude posunutý dál od motoru, bude déle trvat jeho zahřátí na provozní teplotu a tím pádem jeho účinek nebude dostatečný k likvidaci škodlivin. Hlavně u toho HTP se nepočítá s tak častým provozem po dálnici, takže je dimenzovaný tak, aby fungoval při jiné zátěži.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
8. 10. 2011 11:43
Re: EURO 6
Když to mají jiný motory pořešený, proč by nemohly tyto? Přijde mi to jako poměrně marginální technický problém...?
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2011 11:50
Re: EURO 6
Tak detailně jsem ty motory nestudoval, takže ti neodpovím. Zřejmě to tak jednoduché není...
Nebo spíš: nebyl to problém za současných emisních norem, s příchodem Euro6 už to problém bude.
Avatar - eLzyx
8. 10. 2011 15:25
Re: EURO 6
spousta aut to má řešené tak, že mají speciální vzduchovou pumpu, která po startu vhání vzduch do výfukového potrubí - tím se katalyzátor rychleji ohřeje a rychleji začne fungovat. Bohužel - jsou to součástky/peníze navíc, které se (nejen) Škoda rozhodla eliminovat na úkor degradace oleje, rychlejšího odcházení katu atp.
8. 10. 2011 11:40
Re: EURO 6
Kazit slušný motory. Tak nějak to pod tlakem EURO strašáka je. Dřív stačilo po koupi auta jen zaslepit EGR, teď se k tomu přidala ještě demontáž DPF. Kam nás ta ekologie ještě zavede.
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 12:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - mustafa
8. 10. 2011 12:36
Re: EURO 6
Ale jde to :-) Stačí podložka pod druhou lambdu :-)
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 12:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 13:54
Re: EURO 6
Proč to proboha z těch aut vyndáváte??? To si honíte ego smradlavým, řvoucím klumprem???
8. 10. 2011 18:40
Re: EURO 6
jo pojízdná STK mě nechává naprosto v klidu.
Avatar - mustafa
9. 10. 2011 10:28
Re: EURO 6
Co ty a pojízdná STK mě nezajímá. Napsal si, že to nejde, jí ti odpověděl, že to jde. Tím to pro mě hasne, žádné kdyby...
Avatar - Righ
8. 10. 2011 12:59
Re: EURO 6
To je dneska jeste nekdo opravdu tak dementni, ze vyndava z aut katalyzatory, EGR ventily nebo DPF filtry? Je videt, ze znacna cast obyvatelstva je myslenkove stale ukotvena nekde v 70. letech minulyho stoleti.
8. 10. 2011 18:37
Re: EURO 6
Tak vyndávat katalyzátor a lambdu mi přijde jako zhovadilost. EGR se vyndává kvůli tomu aby se nepoškozoval motor pouštěním kouře zpátky do sání a DPF kvůli tomu, že prostě přestane po chvilce ježdění po městě fungovat a hlásí chybu. Ani jedno ani druhý z toho neudělá v žádným případě smradlavý, řvoucí klumpr.
8. 10. 2011 18:38
Re: EURO 6
Vždyť ti to nikdo nenutí. Nech si to tam, když myslíš, že to ten motor k životu potřebuje a dělá mu to dobře. :-)
8. 10. 2011 20:36
Re: EURO 6
Doslova se mi otevírá nůž v kapse, když jedu za nějakým "koncernovým" autem v dieselu, a je jedno, jestli je to VW, škoda nebo audi, a při rozjezdu z křižovatky se z výfuku vyvalí hustý černý oblak sazí, přes který není ani vidět. Tady se jasně ukazuje, že všechny ty filtry pevných částic a katalyzátory a jiné sračičky jsou prostě u některých značek naprosto k *.
O vykuchaných popelnicích ani nemluvě. Tam bych bral techničák bez jakýchkoliv debat a tučná pokuta k tomu.
Je zajímavé, že nafťáky jiných značek tímhle hnusem tolik netrpí, ale obecně je nafťák z hlediska emisí a obsahu jedovatých a karcinogenních látek, v porovnání s benzínem, daleko horší.
Do přecpaných měst by nafťáky měly mít zákaz vjezdu.

Doufám, že to naftové šílenství minulého desetiletí pomalu končí a konečně bude v autech zase převažovat mnohem čistší palivo (Benzín, LPG, CNG).
10. 10. 2011 09:09
Re: EURO 6
To si ovšem pleteš pojmy z dojmy. Takový bouchlý kamna co tu popisuješ předvádí amatérsky načipovaný motory, absence EGR a DPF v tom nehraje roli.
Naftové šílenství neskončí do tý doby dokud bude jeho provoz vycházet levnější než na benzín.
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 10:59
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
70
Avatar - iudex
8. 10. 2011 11:07
Re: ok
Tak tak, moje je najlepšie alebo nevidím si ďalej od nosa. ;-)
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 11:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 12:00
Re: ok
Někdo kupuje to co chce a někdo to, na co má.
To druhé je tvůj případ. Ale chápu, fabii s htp v kombi seženeš za pár šupů. Každý nemůže mít na všechno, holt ses musel spokojit s tím, na co sis našetřil jako vrátný (na to nezapomenu :-) ).

Je dobře, že ti slouží, ale je smutné, jakým způsobem to tady podporuješ. Co máš doma je nejlepší a nic na to nemá. Je jedno, že jiní majitelé mají špatné zkušenosti, ty tvoje sou jednoznačně nejpravdivější.
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 12:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 12:18
Re: ok
Tys dal 400 000 za Fábiji HTP?
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 12:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 12:30
Re: ok
To je odpověď hodná IQ tykve.
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 12:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 13:04
Re: ok
400 tisíc za auto, to už bych se koukal sakra jinde.
Jo a např. za ty pneumatiky.. Za kvalitní letní dáš (pokud koupíš kvalitní) cca 8tisíc korun, tzn. za zimní to samé.
Ty máš na HTP tažné? A pořád jezdíš za 5-6litrů na sto?
Avatar - chlapecx
8. 10. 2011 13:25
Re: ok
a ne snad? pokud netahá tuny??? :-)
ono jaksi zase s károu se nesmí závodit ale smí se jet MAX 80 že :-) a mezi 70-90 ten motor žere asi tak nejmÍň :-) akorát do kocpe asi bude potřeba trochu víc tomu šlapat :-) oto víc to ale samo jede z kopce a po rovině že? ;-) >:-[]
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 13:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 13:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 14:25
Re: ok
Si robis srandu? S fabiou htp tahat vozik nalozeny na viac ako 1000 kg? Kukam na oficialne info a tam je 800 kg pre silnejsiu verziu htp
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 18:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 18:47
Re: ok
gula rovnaka je, ale snad nemyslis, ze vyrobca udava tie parametre zo zabavy? Okrem gule mas inu brzdovu sustavu, ine napravy a okrem ineho aj inu hmotnost tazneho vozidla ako ten passat ;-)
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 21:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 14:27
Re: ok
Kromě toho, že mám něco lepšího, než tu Vaši šunku, tak v práci bohužel jezdím s HTP.
8. 10. 2011 12:21
Re: ok
400 tisíc za Fabii Kombi s HTP? To si trochu přestřelil ne? Pokud ne, začnu si o tobě myslet, že jsi hlupák.

A neříkám, že mám miliony na rozhazování.. To už, jako vždy, překrucuješ.
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 12:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 12:34
Re: ok
Nikdo ti neřiká, že máš kupovat vozidlo o výkonu čtyřset koní. Jsi jak dítě.
Ale jak vidim výš, tak cena vozidla = pořizovací cena auta + pohonné hmoty + pojištění + servis.

A neboj, já ten provoz ve světě a v kolonách znám. Už jsem projel téměř celou evropu a světě div se, vždycky sem řídil ;-)
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 12:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - chlapecx
8. 10. 2011 13:28
Re: ok
nechápu absolutně KDE vzal fabii combi s HTP za 400tisíc... to mi ukaž tu výbavu :-)
podle mě to nemůže být víc jak 250 dneska s ambiente :-) a CO tam není v tý výbavě co am nutně potřebuješ? :-)
btw. to samý tažný od toho samýho výrobce -> SVK Náchod, který ti škodovka nabízí za 8 tisíc, ti v AutoKelly dají za 2500 :-) Opravdu SVK stejný model ;-)
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 13:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 13:19
Re: ok
400 litrů za Fabii s HTP???? >:D
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 12:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 12:35
Re: ok
No já nevím.. ale tys tu kolikrát povídal o známých tvých známých.. ;-)
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 12:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 13:06
Re: ok
Takže když máš noční, půjčuješ si od firmy olítaná firemní vozidla a zjišťuješ kvality daných značek. To je hezké.
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 13:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 19:40
Re: ok
A určitě obměňují ještě různé typy vozů, že? Takže každé dva roky máte nové firemní vozy od jiných značek. Chlape, ty mi dáváš.
8. 10. 2011 17:50
Re: ok
Já třeba neříkám, že HTP je špatný motor. Má sice hrozný zvukový projev, nad 3 000 ot. už takřka netáhne, ale rozhodně nejsem brzda provozu a navíc má i slušnou spotřebu. Ale do svého auta bych ho nechtěl. Jiná věc je konstrukce kastle a materiály interiéru Fábije II. Vím co říkám, mám s tím odjeto skoro 90 000 km.
8. 10. 2011 16:49
Re: ok
Každý si kupuje na to, na co má .....bohužel, né každý má to štěstí štěstí, možnosti či dovednosti, aby mohl mít auto za mega..... víc jak 2/3 lidí v tomto státě nemá na to, aby si koupila nové auto za půl mega, tak jestli tu možnost máš, tak si ji važ a nedělej ze sebe.....

S druhou částí jednoznačně souhlas. :yes: :yes:
8. 10. 2011 19:42
Re: ok
Neboj, nikoho ze sebe nedělam. Jen sem mu chtěl trochu srazit hřebínek, je to příšerné.
Avatar - petrumr
9. 10. 2011 14:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 10. 2011 14:46
Re: ok
A tys evidentně vůbec nepochopil o co tu jde..
Avatar - petrumr
9. 10. 2011 15:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - woody-alien
8. 10. 2011 11:21
Re: ok
;-) :yes:

VW by taky mohl více spolupracovat s jinými výrobci, aby značná část obyvatel téhle planety o ten klenot nepřišla. A když už jsou v tom partnerství se Suzuki, třeba do Vitary by se slušnej lehkoběžnej benzín hodil. >:D
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 11:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - woody-alien
8. 10. 2011 12:01
Re: ok
Věř tomu, že o zástavbě pohonu ve Vitaře toho vím celkem dost. ;-) Nevidím to jako zásadní problém a navíc by v motorovém prostoru vzniklo pár set litrů úložných prostor, když už standardní kufr není nic moc. >:-[]

Nic ve zlým, ale tvoje zaslepenost je donebevolající. :-)
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 12:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - woody-alien
8. 10. 2011 15:25
Re: ok
Takové veřejné odhalení, to zamrzí... :-( Úplně se červenám.

Ale aspoň jsem v dobrý společnosti. Jenom já a 80% majitelů BMW1 nevíme o svým autě zhola nic. >:D >:D >:-[]

petrumre, ty jsi vážně roztomilej. ;-) :yes:
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 18:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - woody-alien
8. 10. 2011 21:28
Re: ok
Přiznávám porážku. >:D

Ty jsi ještě víc natvrdlej než zaslepenej, a to je co říct. Ironie se od tebe odráží jak tenisák od betonový zdi. Tak tedy : žádný auto nemám, jezdím na koze a nevím co je velkej techničák.

Přeju ti šťastný život v tvým malým, ohraničeným světě. ;-)
8. 10. 2011 13:54
Re: ok
Hele ale to je fakt. Mám dva známé co prodávají nová auta z VW koncernu a skutečně Fabia/Polo/Ibiza je nejprodávanější s 12V HTP ( Ibizu teda nemám potvrzenou). Polo s TSI stojí víc jak Golf !!! HTP občas škádlim (naši mají dvě Fabky 1.4 16V a 12V HTP) a mámli být upřímný, v pružnosti mi HTP vyhovuje více. Uvnitř auta (Fabie 1. generace po faceliftech) nevnímám ani onu vyzdvihovanou hlučnost (u fabie 2 je naopak vyšší, díky blbě řešenému interiéru). Teď mě možná budete bombardovat, ale kolega s OCT.1 75kW (1.6 MPI) mi při rozjezdu na světlech nestačí (3 osoby v obou autech, rovina, věřím, že do stoupání by tomu bylo asi jinak, ale z této situace jsme čuměli všichni jak vyvoraní).
Jinak do Rapida bych vzal 1.2 TSI, je to větší auto a pokud se naplní předpoklad a skutečně to koupíme, chce to změnu. HTP zůstane jako druhé auto a 1.4 16V půjde do haj..u. Jestli 63 nebo 77 záleží na ceně a taky kolik si 63kW verze s pětikvaltem zatočí na pětku na dálnici. (Při rozdílu 40.000.- beru jistě slabší).
Avatar - eLzyx
8. 10. 2011 15:27
Re: ok
jenže pružnost 1.2HTP není dána "lepším" motorem, ale kratší převodovkou.
31. 12. 2011 23:29
Re: ok
no každopádně třeba golf 1.2 63 a 5kv točí ve 100 cca 2050-2010ot, oct 77kw 6kv prakticky stejně na 6ku - má těsněji poskládaných těch 5 rychlostí a díky tomu působí živěji.
8. 10. 2011 11:14
Re: ok
S HTP bude auto šíleně líné. Zrychlení 0-100 bude někde kolem 15s a to už se nedá mluvit o bezpečné jízdě.
Avatar - miromen
8. 10. 2011 11:14
Re: ok
Nepleť si HTP s TSI.

[odkaz]
Avatar - twistedTSD
8. 10. 2011 12:45
Re: ok
No, zrovna tento článek o evropské poptávce po HTP moc nevypovídá...
31. 12. 2011 23:33
Re: ok
hele, tak zrychlení zas tak velkej vliv na bezpečnost nemá, jen musí člověk dvakrát až třikrát měřit, než se pustí do nějaké akce...ale při pohodové jízdě stejně člověk využívá cca 15-40% potenciálu auta...pro mě je dobrá info o odpojování 2 válců ze 4 kvůli ještě efektivnějšímu chodu motoru. Pěkné. Dvouválce přecházejí ze zahradních traktůrků do nižší střední...
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2011 11:15
Re: ok
Jestli ti lidé nezkusí nic jiného, chápu, že koupí to HTP... Jinak je 115 Nm na čtyřapůlmetrové auto bída. Bude to jen líná kůže...
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 11:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2011 11:48
Re: ok
Bude se to tvářit pružně za cenu hodně vysoké spotřeby kdekoli mimo město. Ne, děkuji, nechci.
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 12:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2011 13:31
Re: ok
Nesnaž se, padáš tu stále více do hlubin hlouposti. Pokud to auto nebude mít na sobě vysloveně napsáno, že je určené výhradně do městského provozu, je ten motor slabý a dopadne jako HTP ve Fabiích, kde je to vysavač nádrží.
Tvá zaslepenost je neskutečná...
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 13:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 14:04
Re: ok
Po 25.000km kombinovaná spotřeba u HTP 47kW 6,8l/100 (30%město, 50% dálnice v tempu 140km/h, 20% okresky) a se zvyšujícím se nájezdem stále klesá, stejně jakotrochu roste výkon a snižuje se hlučnost. Cesta Praha Hostivař - Dobříš - Praha Hostivař průměr 5,7l (dálnice 130, jinak cca 80-100 po okruhu). Palivo zásadně EuroOil Optima95. Jízda v zasekaný praze dokopce na Prosek a Ruzyň a zpět (celkem 27km, doba 1 hodina jízdy) 8,2l a to jsem byl už cestou zpět vzteklej a řadil jsem dolu někde ve 4.500ot....zase takovej vír to není, s MPI nebylo město problém za 9-10l.
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2011 15:51
Re: ok
Hm... s podstatně starším a slabším motorem 1.1 44 kW jsem u Peugeotu 206 na spotřebě 5,7 litru se zhruba stejným podílem dálnic a silnic jako ty. A to mám většinu provozu spíš v zimě, kde spotřeba celkem roste. V létě není problém jezdit s průměrem 5,2-5,3....
9. 10. 2011 19:44
Re: ok
Jenomže 1.1 u P206 má deklarovaných 44kW, ale v praxi tomu dá na * i starej favorit. Kámoš má montážku - takže odlehčenou, bez zadních sedadel a tapecu a auto řve a nejede. Spotřebu neměří, protože nemá jak (nějak to auto nemá počítač). Jednou z plný do plný a bylo to cca 8l město. Takže taky žádnej zázrak. Oproti tomuto agregátu zlaté HTP 12V.
8. 10. 2011 16:22
Re: ok
Nvm co to tady píšeš za hlouposti. Neustále obhajovat nejhorší motor co se do fobie dával je absolutní !!! Za tolik, kolik jezdíš s HTP s 1.4 MPI budu jezdit bez problémů taky a navíc se to auto i rozjede..... :no:
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 18:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
8. 10. 2011 21:13
Re: ok
Vidím, že si pobavil polovicu osadenstva auto.cz, nielen mňa.
Ono Petre nikto Ti nevytýka, že jazdíš na HTP. Každý sa prikrývame takou perinou, akú máme. Ale Tvoja zaslepenosť je v lepšom prípade na smiech, v horšom Ťa treba ľutovať. Si svojím spôsobom rovnaký ako tunajší exot z USA dicky, len na opačnom objemovom spektre, čo Tvoj prípad robí ešte tragikomickejším. ;-)
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 21:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 10. 2011 13:26
Re: ok
On ti ho nevnucuje, on pouze napsal fakt a má pravdu.
Avatar - petrumr
9. 10. 2011 14:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 10. 2011 14:49
Re: ok
A ještě o sobě napiš, že jsi objektivní a nejsi zaslepený.. prosím >:D
Jediné co umíš je vytahovat komunisty, hlupáku.

Názor ti nikdo nebere, ale jsi evidentně pro všechny k smíchu.
Avatar - petrumr
9. 10. 2011 15:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 11:48
Chybí solidní lidový motor ...
... čili nějaká spolehlivá benzínová klasika nenáročná na servis, vhodná na přestavbu na LPG. Koncern Volkswagen v rozporu se svým názvem bohužel nic takového nemá v nabídce (1,4 16V a 1,6 8V už jen "dožívají" a brzo se přestanou vyrýbět úplně), protože se orientuje spíše na bohatší klientelu a fleetové zákazníky.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bristol
8. 10. 2011 17:58
Re: Chybí solidní lidový motor ...
mě nejvíc mrzí že VW už nemontuje 2.0FSI...to byl paráda motor
8. 10. 2011 18:41
Re: Chybí solidní lidový motor ...
O tom motoru není skoro slyšet - takže asi je z dlouhodobého hlediska bezproblémový.
Avatar - Nerez
8. 10. 2011 21:15
Re: Chybí solidní lidový motor ...
Přesně tak, HTP měli hodit do starýho železa a jako základ měli dát 1.4 59/63 kW.
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 21:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
8. 10. 2011 11:54
1.2 TSi
Malé téesíčko vedie v popularite. Ja som skromný, mne by v "ľudovej" škodovke stačila aj slabšia 63kw verzia.

Keby som jazdil dlhšie trasy tak základná alebo stredná verzia tdi.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Righ
8. 10. 2011 12:55
Re: 1.2 TSi
Souhlas, absolutne nechapu, co se hlasujicim v ankete honi hlavou. Vzdyt 1.6TDI 77kW nebo 1.4TSI jsou motory idealni do Octavie, coz je auto velikostne, hmotnostne a predevsim cilovym trznim urcenim uplne jinde. Rapid bude ryze prakticky orientovany, realativne (na Skodu) levny auto smerujici k nefiremni klientele, ktera ma pomerne hluboko do kapsy. Kombinace s motory jako 1.4TSI z ni imho bude delat vzhledem k vysoky cene uplne iracionalni volbu. Osobne vidim taky jako idealni motor 1.2TSI 63kW, cenovy odskok od HTP snad nebude vyssi nez nejakych 30 tisic. I tak to bude pro vetsinu kupcu velky sousto a kralem prodeju bude HTP. Uprimne receno me to u auto tohoto typu nijak neurazi
Avatar - dicky
8. 10. 2011 13:43
Re: 1.2 TSi
je nepochopitelne proc se obycejnym lidem proste vnucuje maly preplnovany motor ktery svoji zivotnosti nedosahuje ani poloviny atmosfer motoru.
Jestli tito lide do tohoto byznyz planu skoci tak po 5 letech pujdou pro new auto jelikoz stary motor jim da sbohem..
A to presne vyrobce potrebuje
Asi je nasnade rict proc se touto cestou nevydali v japonsku ze .
TAm jeste plati ze kvalita a spolehlivost ma sve hodnoty
Jinak euro normy jsou usmevne
>:D
je treba poradny bic na evropany a motor at vydrzi 2 roky a pak sbohem musis pro novy vuz..
Euro socialismus v realu.
CO EURO 8 TO UZ BUDOU JEN SLAPKY A MOTOR NA VZDUCH? >:D
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2011 13:45
Re: 1.2 TSi
Ty autům a motorům vůbec nerozumíš, že?
Já se jen divím, že ty, úžasný a dokonalý Američan, se snížíš k tomu vůbec poučovat ty hloupé Čechy, navíc ještě v jejich jazyce...
8. 10. 2011 14:05
Re: 1.2 TSi
Hele dicky, kolik km ročně si myslíš, že ujede s autem normální člověk? Ovšem nesmíš to srovnávat se svým služebákem, kde máš benzín/naftu a servis zadarmo... >:-[]
Avatar - v3jc3
8. 10. 2011 16:43
Re: 1.2 TSi
bohužel jsem měl možnost jet octávií s 1.6 TDI 77kW a co se stalo, při prvním pokusu o rozjetí mi to chcíplo :-) OK, ale pak mi to chcíplo asi ještě 3x a to co jezdím běžně s benzínovým 2.0 na dvojku v pohodě, tam se 1.6 TDI dusilo, že sem čekal kdy chcípne... Zlatý starý 1.9 TDI oproti těmto novým krámům
8. 10. 2011 13:41
1,2 TSI / 66 kW
Ze světa motorů se stává takový český AutoBild >:D 1,2 TSI ve slabší variantě bude mít výkon 66 kW!!! (Namísto dnešních 63 kW). Stejně tak i ve vozech Polo a Golf od letošního listopadu ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 14:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 14:00
Ekologické motory?
Opravdu jsou HTPéčka tak ekonogická, jak se tvrdí? Nebo je to jen blud, kterým se má "nahnat" emisní limit flotily?
Nehodlám tu řešit otázky toho, kdo si HTP kupuje a jeho "sociální" statut. To jsou pak debaty dokazující spíš omezený horizont duševního vývoje, než cokoliv jiného - volba vozu a jeho motorizace je výslovnou a výlučnou záležitostí každého jednotlivce........
K té ekologii. Dostal jsem se do zajímavé debaty s majitelem Fabie combi s HTP. Krom mé neurvale uštěpačné poznámky, jestli ví, co znamená tak zkratka na jeho voze, jsme se přesunuli k reálným zkušenostem. Posuzovali jsme neekologický a vysokolimitní šestiválec H6 v Outbacku a tento motor ve Fábii.
Sice už jsem slyšel pár zkazek o tom, jaká je spotřeba HTPéčka, ale není nad zkušenost samotného majitele. Tak především - byl s autem spokojen. Jeho pojíždění po blízkém okolí města a ve městě samotném jeho vůz plně zvládá a prostorově mu také plně vyhovuje. Rodinku bere na "výlety" ve stylu - "to je dost, žes nás konečně vyvez Táto", vyloženě minimálně, takže netrpí mindrákem nedostatku prostoru, kterému podlehla většina národa, která by měla objem kufru hodný přepravy sochy Sv. Václava v nerozebraném stavu....
Crcačky po městě bez závodění na světlech - do 7litrů bez problému. Když závodí a chce se "vyblbnout", což upřímně jeho vozu moc logicky nejde, tak tento dětinský pokus o závodění mu ve městě stroj odměňuje cca 8,5litry. Mimo obec - podle předpisů - 6,5-7,5.
Do tohoto okamžiku nemám šanci - H6ka si vezme od 11,4-13litrů po městě - záleží, jak moc "blbnete".
Situace se ale diametrálně mění mimo město na dálnici - a tady je pro mne kámen úrazu - upozorňuji ještě jednou na obrat "pro mne" - Pokud drtí HTPéčko někde kolem 145-150 tacho, aby byl rychlejší - jeho spotřeba je na 11,5-12litrech................... H6ka při tom samém režimu - 9,6-10,4. A to si dovolím tvrdit, že dynamika H6 je diametrálně jinde, včetně toho, že se bavíme o voze minimálně o segment výš..... Zde se nám ekologické smýšlení trošku paradoxně hrne směrem k velkoobjemovému motoru - a vzdaluje se maloobjemovým nabušeným minipidimotorům..... Je mi jasné jaký je trend a že ho nikdo nezvrátí. Jen jsem chtěl trošku DonQuichotovsky poukázat na nesmyslnost "ekologičnosti" downsizingu"......
Rozbalit vlákno
14
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 14:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 16:08
Re: Ekologické motory?
No tak ten třílitr má při jakýchkoliv otáčkách minimálně dvojnásobný "krouťák" oproti té HTP.
8. 10. 2011 16:26
Re: Ekologické motory?
ne nezávodil - bavili jsme se o svých zkušenostech - každý jsme "položili" na stůl svoje zkušenosti a porovnávali - a nic ve stylu "kdo ho má většího". Zkrátka zkušenosti se spotřebou u svých vozů. Nejel jsem za ním a neměřili jsme to na stolicích, bez různých boxů apod. Ber to jako příspěvek do diskuze. Mně je srdečně jedno, kolik mu to bere a kolik to bere mně. To je jako porovnávání výplat, přičemž výše platu nevypovídá o charakteru člověka.....
8. 10. 2011 16:38
Re: Ekologické motory?
HTP- HIGH TORGUE PERFORMANCE-vysoký točivý moment při nízkých otáčkách

.... u motoru HTP v této definici postrádám to jedno základní ...a to je - vysoký točivý moment -
Ty jsi prostě HTP terorista, který snad v životě vyzkoušel jediný motor, a ten bude obhajovat do roztrhání těla a všem kolem se bude snažit vysvětlit, že nic lepšího prostě není >:D >:D :no: :no:
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 18:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 12. 2011 23:45
Re: Ekologické motory?
tak si srovnej momentovou charakteristiku s jinými běžnými atmo 1,2 - třeba Renault atd...menší točák a ve vyšších ot. Pružnost fabie kolem 3000 je opravdu pro běžného spotřebitele dostatečná. Já mám Punto 1,2 Fire a tam je točák 102 ve 2500 a je fakt, že po městě a příměstský provoz paráda, ale na dálnici celkem trápení. Podobné charakteristiky měl třeba i motor ve Favu, ale ještě nižší točák. Se šestnáctiventily se vylepšil průběh momentové křivky hlavně ve vyšších otáčkách, z čehož těží vyšší max výkon a výkony na dálnici.
8. 10. 2011 14:44
Re: Ekologické motory?
Při 145-150 tacho je spotřeba HTP do 8l/100, tuto spotřebu jsem měl Brno-Praha, docela zima a jel jsem bez zastávky tacho +- 160 (občas jsem odlehčil na 120 a pak to zase rozjel). Záleží na Terénu. Jezdím běžně 140 a většinou mi nejde palubní počítač moc nad 7l. Takže s těma 12 litrama opatrně. Fakt tu nemelte hovadiny. 12l mi nežrala ani C4 VTS ve městě. Měla cca 132KW, 2.0 benzin (VTS) a při 130 točila 4000 jak HTP. Nesmíte se dívat na okamžitou, když sešlápnete plyn. To bych taky mohl řikat, že BMW 330xi, které jsem měl nedávno půjčené od kamaráda žere 35l. A ono je to jen okolo 10l.
8. 10. 2011 16:30
Re: Ekologické motory?
no já opatrný jsem. Ve firmě máme pár těhle kousků a pár aut bylo poolových - při "race" na D1 nikdo z kluků pod deset nešel - možná to bylo tím, že s autem nebyli "sžití". Ono s každým motorem se musíš naučit žít - a respektovat jeho specifika a vlastnosti - stačí porovnám-li na stejné trase spotřebu mojí a mojí ženy - za stejných podmínek - já např. 12,4 a ona 13,8 - a to jsem byl rychlejší. Ad, že můžeš říci o spotřebě - můžeš - já mám třeba okamžitou přes 50litrů - víc mi počítač neukáže - a to při každém razantnějším sešlápnutí plynu - zvláště, když je nastavená mapa Sport Sharp...... A budu-li to zkoušet honit, nebo v terénu - tak ti klidně přes 30 spotřebu uvěřím. Jak jsem psal výše - napsal jsem jen o zkušenosti majitele fábky....
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 18:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 19:24
Re: Ekologické motory?
hm... to jsi trochu mimo - ale vyvracet Ti to nebudu. Na tohle existuje velmi jednoduchý program, který hlídá přes údaje z tankovacích karet a elektronických knih jízd spotřeby - a velmi rychle Ti to naběhne z účtárny k finančnímu řediteli. Nevím tedy v jaké firmě děláš ty, že tam máte garážmistry, ale u nás úlohu hlídače plní finanční controling. Takže pokud mám podle techničáku mít spotřebu 5,6 litru a jezdím za 7,2 nafty - a tu bych fakt do benzínového Outbacka nelil - tak musím vysvětlovat. Naštěstí je finanční tak osvícený, že pokud se se mno sveze a vidí údaje mého počítače "online" - neprudí. Když jsem měl půjčený Focus 1,6 benzín, když jsem měl auto v opravě - jezdil jsem za 9 litrů benzínu - a to jsem na dálnici nejezdil příliš přes limit....
Avatar - baca42
8. 10. 2011 21:54
Re: Ekologické motory?
S tou nádrží opatrně. V papírech má nádrž napsáno 45 litrů, ale po zamáčknutí odvzdušňovací trubičky se tam vejde ještě 13 litrů = celkem 58 l. Při zbývajícím dojezdu 0 km na palubním počítači se do nádrže vejde 53 l. Nejvíc jsem tankoval 56 l ( jel jsem 60 km pod "0" ).
čau:[odkaz]
[odkaz]
8. 10. 2011 14:49
Re: Ekologické motory?
Nu vzhledem, ze je Skoda a jeji motory HTP masovka v Ceske kotline...porovnavat ci diskutovat nad spotrebou auta jedouci 140-150km/h kdy povolena legalni rychlost je v soucastnosti 130 km/h mi nedava zadny smysl.

HTP tu bude do roku 2015 jeste musi nejakym zpusobem ziskat navratnost danych investic kde VW investoval do motorarny, nic vic nic min.

Chapu ze nektere motory jsou diskutabilni a jejich Ekologicky provoz rovnez.

Vcera jsem se vracel pres Battersea most v Londyne, asi 3km cesty me staly 35-40 minut v kolone. Takze pokud nekdo zije v centru mesta, jemi uprime jedno zda bude vyssi nakladnost a regulace motoru Euro 6/7/8/9/10/...etc, pokud se budu moci nadechnout ve meste.
8. 10. 2011 16:02
Re: Ekologické motory?
1) Emise škodlivých plynů (NOx, CO, HC) mají obě auta, pokud mají podobné roky výroby, víceméně stejné - obě musí splňovat normu Euro X pro benzínový motor, která nerozlišuje podle výkonu motoru.
2) Co se týče spotřeby, evropský normovaný cyklus nutí výrobce dělat auta jako je Fabie HTP. Vzhledem k dnešní době tam zoufale chybí zejména dálniční jídza.
8. 10. 2011 16:39
Re: Ekologické motory?
:yes: :yes: :yes:
8. 10. 2011 17:06
RAPID GT3
V minulém článku jsme si napsali, že základní (modernizované) HTP je (bude) v Rapidu velmi potentní motorizace pro klidné, zejména starší jezdce, přičemž, pokud bude Rapid zpřevodován tak špičkově jako současná Fabia, a o tom snad nepochybuje nikdo, pak i ten základní motor na vemi umírněném výkonu bude důstojnou základní motorizací.

Nahoře je vypsaná celá motorová paleta. Rozumného člověka jistě naplňuje pýchou. Výkonové rozpětí v podstatě třídně ideální, některé z modelů jsou současnou evropskou motorizační mainstreamovou špičkou, co více si přát? Při hledání trochu odvázanějšího optima, tedy motoru, který nebude z tohoto programově geneticky levného a krásného auta dělat cenově nedostupnou ikonu, avšak současně poskytne svému majiteli vynikající jízdní zážitky, nám jako ideál vypadne samozřejmě jednadvojka na sto pěti koních. Špičkový, lehký, přeplňovaný benzínový motor, to je přesně ta pravá garážová rapidovská trefa. V třídním pomyslném klání pak Rapid na této motorizaci bude nejen jistým optimem, nýbrž i doslovným vyzrálým vrcholem, špičkou.

Alfréda pošle Rapid rovnou na skládku a o Loganovi snad nemá opodstatnění ve vztahu ke kráse Rapida, i k jeho technice cokoliv na bazi konkurence psát.

Koneckonců, Rapid je (bude) tak krásný vůz, že způsobí nejednu bezesnou noc i zdejším notoricky nadmyšleným plakátům. A když si nadto ještě přečtou, že by v Rapidovi mohli mít (vím, kdyby jim to někdo zaplatil) dokonce přeplňovanou jednačtyřku na "stopětadvaceti" koních, pak tu jejich noční podplakátovou poluci jim můžeme jistojistě závidět.

Totiž Rapid má jednu abnormální časovou realistickou ambici - stát se jakýmsi GOLFem Česka, tedy výborným autem pro mnoho lidí. Nezapomínejme, že Rapid v tichosti převezme motorizační žezlo po Octavii, která míří (oprávněně) do vyšších pater. Do pater, do nichž mají plakáti zatím zákaz vstupu.

Buďme šťastní, že naše auta konstruují lidé, kteří umí, mohlo to tu dopadnout také jinak... [odkaz]

Alfréde, pod plachtu... 8-s >:-[]

BRAVO ŠKODA :yes:
Rozbalit vlákno
48
8. 10. 2011 17:42
Re: RAPID GT3
:yes: Olé - konečně to tu někdo napsal - důstojná základní motorizace, pro klidné jezdce - to je ten správný výraz, který si tu nehraje na 3,6l benzín........a netvrdí, že ten motor je rrrraketa...díky :yes:
8. 10. 2011 18:49
Re: RAPID GT3
Což o to, z hlediska výkonových parametrů je 55 kW pro lidové auto dobrá základní motorizace. Problém motorů HTP je nízká spolehlivost, krátká životnost a problematický provoz na LPG - do lidového auta je potřeba přesný opak. Bohužel, koncern Volkswagen, navzdory svému názvu, už lidové motory nebude nabízet. HTP, TSI či TDI se hodí jen pro fleetové zákazníky a podnikatele.
8. 10. 2011 19:21
Re: RAPID GT3
Přesně tak, pro základní motor lowendového auta je 75 koní úplně OK, ale bohužel motor HTP není OK, nikdy nebyl a bojím se že ani nebude. Nejhorší je otřesná kultura chodu (hluk a vibrace) - možná se povede v Rapidu ten motor dobře utlumit, ale moc tomu nevěřím, to by moc vážilo a hlavně moc stálo. Druhý problém je (ne)spolehlivost a životnost.
8. 10. 2011 21:13
Re: RAPID GT3
Byl bych překvapen, pokud by si slova o "otřesná kultura chodu (hluk a vibrace)" napsal třeba pod motor, ke kterému to určitě patří. K TwinAiru. :-!
8. 10. 2011 21:14
Re: RAPID GT3
V TwinAiru jsem ještě nejel, nemůžu tedy o něm v tom směru nic napsat. Až se svezu (doufám že to bude brzo), napíšu.

V HTP jsem kousek jel (samozřžejmě ne v Rapidu) a bylo to otřesné - jak obrazně, tak doslova. Horší moderní motor znám jediný - 1.4 TDI.
8. 10. 2011 21:23
Re: RAPID GT3
Kousek... Co dodat.
Zkus více motorů, jsou i horší. Spojovat slovo "otřesné" s HTP, mi nepřijde vůbec adekvátní.
8. 10. 2011 21:48
Re: RAPID GT3
Ze srovnatelných motorů jsem zkoušel:
- čtyřválce 1.0 ve starším Polu (r.v. 2001), 1.2 a starší 1.3 ve Fiatu, 1.3 ve Felicii, 1.4 v Peugeotu, Citroënu, Opelu, Fiatu, Nissanu
- tříválec 1.0 v Citroënu C1 a 0,9 turbo ve Smartu (1. generace)
Všechny výše jmenované motory byly výrazně kultivovanější než 1.2 HTP.
8. 10. 2011 23:42
Re: RAPID GT3
Lehce OT:
Mám hodně najeto s motorem asi nejpodobnějším, a to s Ecotecem 1.0 R3.
Co se týče dynamiky, je na tom i přes malý objem lépe, než současná silnější verze HTP. Spotřeba se pohybuje od 4,5 po 9,5 při D1 sprintu na stálých 150+ km/h.
Jestli je to dáno váhou nebo zpřevodováním nevím, jisté je ale, že i přes děsivé papírové parametry třeba tenhle motor jede přijatelně.

Ale co do kultivovanosti je na tom HTP oproti Ecotecu jako bavorská R6 proti PD. Lidi se ptají, jestli to neni přidřený, chod na voloběh je doslova strašný. Takže HTP zase tak zlá není.
8. 10. 2011 23:55
Re: RAPID GT3
Píšeš to papírovi, ten o tom nic neví, jen se rád naváží do Škody. Jistě, máš pravdu.
9. 10. 2011 00:00
Re: RAPID GT3
Může být, jak vidíš z přehledu výš, tříválec Ecotec jsem nejel. A já píšu jen o tom, co znám... Ovšem pokud to je kultivovaností ještě horší než HTP, tak :-O 8-s
Avatar - petrumr
8. 10. 2011 21:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 21:43
Re: RAPID GT3
Fabia II a Roomster, oboje HTP, roky výroby jsem fakt nezjišťoval. Co to mění na hluku a vibracích motoru?
A na to abych při běžícím (no...spíš kulhajícím) motoru poznal tříválec, opravdu nepotřebuju otevírat kapotu.
8. 10. 2011 22:43
Re: RAPID GT3
Opět jen klasický kvikot amatérského garážového kapsolháře. Jestli se dá něco motoru HTP vytknout, nejsou to vibrace, neb například ty bys tříválec ve Fabii nepoznal ani zvenku. A tedy k diskusi by mohl být jen hluk vytočeného motoru, přičemž nemyslím intenzitu hluku v kabině nýbrž jaksi frekvenci. Ovšem to je vzhledem k tomu, že si tento motor budou kupovat ti, kteří kupují nejlevnější nabídku daného modelu zcela podružná záležitost. Motor je ve spektru nejběžnějších otáček prakticky nešlyšitelný i ve Fabii, a jeho odhlučnění v Rapidu bude ještě o fous lepší.

Konečně zbývá se zamyslet na optimální (uměřenou) motorizací. Pro Fabii zásadně HTP, pro Rapida bych to viděl v 1.2 TSI, bude to přeci jenom větší a o fous těžší vůz.
8. 10. 2011 23:02
Re: RAPID GT3
No jo, ty asi v autě sedáváš jen na parkovišti a zkoušíš jaké to je, točit volantem. Ale kdo v autě jede a řídí ho, musí občas šlápat na pedály a řadit, takže ty nepříjemné a intenzivní vibrace u HTP cítí zcela jasně a v celém spektru otáček (byť s rozdílnou intenzitou, samozřejmě). Někomu to možná nevadí, někdo by to ve svém autě nesnesl.

V podstatě totéž platí o hluku - zde ti ovšem musím dát za pravdu, nejde o počet decibelů, jde o frekvenci hluku, u HTP pro mě mimořádně nepříjemnou. Věřím, že někomu to nevadí a dokonce je možné, že velmi nezkušený řidič jako ty třeba HTP jen podle zvuku nepozná.

Jen další potvrzení pravdy, že každý má jiné požadavky, nároky a měřítka a že tudíž neexistuje žádná ideální volba auta ani motoru pro všechny.
8. 10. 2011 23:08
Re: RAPID GT3
Já tu o svých nárocích nenapsal ani řádku... ;-\ Asi ti to ušlo, ale zde se píše o základním motoru do Fabie, nikoliv o tom, jak sis chtěl hrát v té základní Fabii na Loeba.
8. 10. 2011 23:16
Re: RAPID GT3
Kdybys místo osobních útoků četl příspěvky, tak bys viděl, že jsem hned na začátku napsal: "pro základní motor lowendového auta je 75 koní úplně OK", čili o dostatečné dynamice pro nízké požadavky kupce základní motorizace nepochybuji. Já se bavím o hluku a vibracích.
8. 10. 2011 23:28
Re: RAPID GT3
Ty se ale o hluku a vibracích bavit nemůžeš, neb o tom nic nevíš. Ty se nebavíš ve smyslu diskuse, ty se "bavíš" v rovině pubertálního oslíka, který má radost, že mu tu kolegové vyvrací ty nesmysly, co tu píše...
8. 10. 2011 23:10
Re: RAPID GT3
odhlucnenie trojvalca v rapide je zatial len teoretizovanie na diskusnych forach, uvidime az ked nejake kusy opustia fabricky pas
8. 10. 2011 23:13
Re: RAPID GT3
O to nemusíš mít vůbec starost, bude to ještě lepší než ve Fabii. To není zbožné přání, to je fakt.
8. 10. 2011 23:16
Re: RAPID GT3
To bez pochyby, horší než ve Fabii už to snad být nemůže.
8. 10. 2011 23:26
Re: RAPID GT3
Fabia je s HTP odhlučněná tak, že o motoru v běžném spektru otáček vlastně ani nevíš. Neplácej tu své pubertální žblepty a zeptej se zítra ráno svého otce. Nebo mu dej přečíst jaké nesmysly tu píšeš, on tě dovzdělá.
8. 10. 2011 23:31
Re: RAPID GT3
...takže ty jsi ještě ke všemu i hluchý?
9. 10. 2011 17:56
Re: RAPID GT3
ono ta fabia neni vyslovene zle odhlucnena, ale ten zvuk motora je neprijemny. Je to podobne ako legendarne tdi pd. Hladina hluku je relativne nizka (db), ale ten hlboky ton...brrrrr ;-)
8. 10. 2011 23:13
Re: RAPID GT3
Pravda, počkejme si.
Avatar - petrumr
9. 10. 2011 14:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2011 23:09
Re: RAPID GT3
Litrove trojvalce v opel corsa a agila, toyota aygo - kultura je podobna ako pri htp. Ak beriem naftu tak ani 1.3 od fiatu neni ziaden technicky skvost ( skusany v punte, fiorine bohuzial, stale a v linei) - vibrovanie pedalov a paky prevodovky pri prudsiom pridani, za studena zvuk ako ta 1.4 tdi a uzky rozsah otacok (vyuzitelnych)
8. 10. 2011 23:18
Re: RAPID GT3
Tak nafta je ovšem jiný příběh (jehož nejsmutnější kapitolou je ovšem 1.4 TDI).
Avatar - twistedTSD
8. 10. 2011 21:41
Re: RAPID GT3
Hluk a vibrace rozhodně u takového auta velký problém znamenat taky nebudou. Jak je tom nejnovější HTP se spolehlivostí, to je otázka.
Avatar - Ji/Ri
8. 10. 2011 21:26
Re: RAPID GT3
Která že to je ta evropská mainstreamova motorová špička z výše uvedených? Tuším správně, že žádná?
8. 10. 2011 22:44
Re: RAPID GT3
Oba dva silnější benzíny jsou v podstatě to nejlepší, co lze do auta dané třídy pořídit.
8. 10. 2011 23:12
Re: RAPID GT3
...pokud se ovšem nějak rozumně vyřeší ty problémy s rozvody:
[odkaz]
8. 10. 2011 23:23
Re: RAPID GT3
Krysopsí kvikot. Ten motor je technická špička. Nejsou problémy s rozvody, někdo měl problém s rozvody. Problém s rozvody paušálně existovat nemůže, neb rozvody buďto fungují, nebo nefungují. Nefunkčnost rozvodů znamená stop, konečná. Viděl jsi snad na silnici zástupy plačících koncernistů s motorem vyběhlým před hauptnu >:D

Ale jo, pro týpky jako jsi ty je to dobrý čtení, aspoň máš "důkaz", že se proti tobě opravdu domluvil snad celej svět... 8-s
8. 10. 2011 23:30
Re: RAPID GT3
Nemusíš každý svůj příspěvek uvádět tím, že jde o "krysopsí kvikot", to tu všichni víme a kdo ne, ten to pozná vzápětí. Navíc ti tam schází dvojtečka.

Já nesleduju, kdo a proč stojí kolem silnic, ty ano? Když stojí auto vedle silnice, možná si řidič šel odskočit, možná uklidnit nervy roztřepané motorem HTP a možná se mu rozpadly rozvody u TSI. Já to neřeším.

A proč proti mě? Já si škodovku ani nic jiného s motorem TSI opravdu kupovat nebudu...
8. 10. 2011 23:45
Re: RAPID GT3
Vadně sis vysvětlil ten kvikot. Píši, že tvá nadšená reakce z toho, že tu jeden prosťáček popisuje, jak se hroutí na rozvodech Mladá Boleslav je než krysí kvikot kapsolháře.

Ta hrdopyšná věta na závěr tvého příspěvku, ta až odzbrojí :-) :-O Taková... "mariánkovština"...
9. 10. 2011 00:02
Re: RAPID GT3
Ovšem já nemám důvod nevěřit autorovi blogu a jeho odkazům. Důvodů nevěřit tobě mám naopak dost a dost.

Co znamená "mariánkovština"? Ta moje věta je suché (a ano, docela spokojené) konstatování faktu. Jsem rád, že si můžu vybrat i jiná auta, než Škodovku.
9. 10. 2011 09:38
Re: RAPID GT3
Těch problémů má ta tvoje "technická špička" více. Na papíře je to ideální motor, realita dlouhodobého provozu je ale jiná. Do lidového auta není potřeba "technická špička", ale spolehlivý a nenáročný pracant.
Avatar - Ji/Ri
8. 10. 2011 23:45
Re: RAPID GT3
U koncernu ano. Ale dovol, vyvedu tě ze tmy a napovím jen 1,2 a 1,4 Renault.. Z toho, co jsi napsal tedy vyplývá, že EVROPSKÁ MAINSTREAMOVA ŠPIČKA V MOTORECH JE tudíž RENAULT...
Avatar - petrumr
9. 10. 2011 09:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
9. 10. 2011 07:30
Re: RAPID GT3
"Koneckonců, Rapid je (bude) tak krásný vůz, že způsobí nejednu bezesnou noc i zdejším notoricky nadmyšleným plakátům."

To znamena, ze uz jsi ho videl? Kde najdu finalni podobu? Predem diky za odkaz...
Avatar - petrumr
9. 10. 2011 14:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
9. 10. 2011 17:28
Re: RAPID GT3
Peto, venuj se necemu, o cem mas alespon nejake povedomi. Auta prenech jinym.
Indicka Skoda Rapid nema s evropskou, o ktere se tady bavime, nic spolecneho, alespon podle Skody Auto, clanek mas hned vedle.
Avatar - Blue Sun
9. 10. 2011 18:41
Re: RAPID GT3
Po asi dvaceti článcích, které říkaly, že indický a český Rapid budou dva naprosto rozdílné automobily, je tvé prohlášení fakt projevem nejvyšší inteligence.
9. 10. 2011 18:46
Re: RAPID GT3
To dělá to dlouhodobé působení vibrací HTP na nervovou soustavu ;-)
9. 10. 2011 21:19
Re: RAPID GT3
Jen velmi naivní člověk nebo fanaticky onanista se může domnívat, že lowendový model značky bude špičkově odhlučněn a stanovovat měřítka, ať už v čemkoli. 55 kW do základu bezpochyby stačí, hatlapatka ale rozhodně nestanovuje měřítka. :no: Rapid bude česká Dacie, vyráběná v Indii, Rusku nebo Číně, de facto to je jinak převlečená octavia, jejíž vývoj a výroba je již několikrát zaplacen. Pod pěkným pozlátkem bude stará technika, která světu nedá nic nového. jen statisíce nových budgetových aut.
Avatar - twistedTSD
9. 10. 2011 22:09
Re: RAPID GT3
Výroba bude v Česku.
Avatar - Aspire
9. 10. 2011 17:53
Škoda Rapid
a RS bude s 1.8 TSI :-) Jako Laura RS pro Indii :-| Pokud někdy pokud se rodina RS rozroste.
Rozbalit vlákno
0