Redaktoři Auto.cz odletěli do Verony na mezinárodní testy Rapidu Spaceback. Poprvé tak máme možnost posoudit chování vozu na silnici. Přímo z akce budeme průběžně přinášet naše první dojmy, proto sledujte Auto.cz!
Dobrý den. Autor tím chtěl říct, že v tomto případě jsme si mohli vybrat, s čím chceme v Itálii jezdit. Pokud jste trochu zběhlý v branži, tak určitě uznáte, že ve spoustě jiných případů prostě někam přiletíme a tam teprve na místě zjistíme, co je v danou chvíli k dispozici za motory a pokud nejste mezi prvními u "výdejního" pultíku, většinou berete klíče od toho, co na vás zbude. Což je pokaždé okrajová záležitost, která téměř nikoho nezajímá.
A to je prave ten problem v interpretacii..ze ste zrazu boli prvi u "vydejniho pultiku" a davate to na prestiz auto.cz. Keby bol pred vami iny cesky server, menovali by ste sa na druhe miesto ako druhy najprestiznejsi .cz server o autach ?
To jste špatně pochopil. Psal jsem, že tentokrát jsme si už dopředu (z Prahy) mohli vybrat, s čím v Itálii budeme jezdit. V tom spatřuji onu výsadu. Tohle se v minulosti mockrát nestalo, a to jsem za svoji dosavadní novinářskou praxi absolvoval stovky zahraničních prezentací.
Zase v com je ta prestiz? Vyjma 1.2MPI je uplne jedno, ktory motor dostanete, zase take odskoky vykonov tam nie su ako u Oktavky. 1.2Tsi je 100x prevareny motor, ktory vas uz principialne nema cim prekvapit.
Jak tohle souvisí s inzercí? Prostě jde o oboustranně korektní vztah a vás čtenáře by naopak mělo těšit, že si tu přečtete dojmy s motorem, který v případě Spacebacku bude zajímat nejvíce zákazníků.
neexistuje nic, ako korektny vztah medzi novinarmi a firmou. bud je novinar nestranny alebo niekomu jemne hryzka... vedome alebo nie. nutene alebo nie.
Tím spíš, že relativně nedávno bylo Česko a Slovensko jeden národ. Já se cítím jako Čechoslovák a mám na Slovensku spoustu přátel a je to krásná země. Podobné napadání je naprosto mimo... to snad ani duševně zdravej člověk nemůže vypustit z úst.
Jeden národ? To možná pro Stalina nebo pro Gottwalda. Byl to jeden stát, který se rozpadl právě proto, že sociální inženýři jako ty z toho dělali jeden národ.
To je dobře, já mám zase dobré kontakty a známé v Maďarsku a Řecku, ale zatím se nikdo do ČESKÉ REPUBLIKY ještě nepřistěhoval a v pohodě se také navštěvujeme!
Raději mlč, historický neználku. Vraha Stalina a jeho přisluhovače Gottwalda do toho vůbec netahej, ti se vznikem ČSR neměli vůbec nic společného. Nejdřív si něco přečti a až pak "zasvěceně" mel.
Škoda že nám Evropská unie nedovolí postavit zase hlídané hranice aby ty tmavší pěkně zůstali někde kolem Košic, nebo ještě raději dál na východě! Proč je Praha plná Slováků, vždyť mají to co léta chtěli!? :-!
Ještě bych doplnil pro zajímavost že u sousedů otrávili 2 psy, odvrtali plastová okna a odnesli elektroniku a zlaté šperky za 500 000,-! Jo byli to ale jen důchodci a byli rádi že žijou! Ale je fakt že ten co nic nemá se nemusí ničeho bát! Jinak k tomu profilu Atlis, tak ten mě včera vnucoval teorii že auto jsem koupil u Turka v Německu a že jsem se měl lépe učit! Ok! Podle jeho profilu je mu 33 let a na rozdíl ode mne se lépe učil a nekupuje žádné ojetiny! Auta která pak uvádí na svém profilu a která vlastní udajně koupil jako nová cca 2M! Nic mu nezávidím ať si každý koupí co chce a na co má, ale ve 33letech mít vydělány ty 2M, tak to musel být kouzelník a nebo čaroděj! Nic proti nikomu, rád si také rýpnu, ale vše má své limity!? :-!
Ty jsi ale ostrý národovec, sice hrdinsky anonymní, ale o to více konkrétní ... Doufám, že Ti to dávají takto zbaštit i v Germánii, neb tam mají spoustu reálných důvodů považovat nás za spodinu ( a taky to činí ... ) . Nicméně nejsi tady koukám sám, klasicky ideologicky zahuštěno ... Kdepák, už jsi slyšel to přísloví o poturčenci horší turka ???
Pane Kovařík? V čem spočívá korektní vztah mezi ACZ a Škoda-Auto? V počtu udělených hvězdiček??? Přesně jak píše Atlis, buď jste novinář, a máte psát pravdu, nebo jste korektní, a některé špatné stránky holt zamlčíte. To jsem Vám napsal korektně... ;-) A jak se dá změřit prestiž, kterou dosáhlo ACZ???
Do téhle branže jsem nastoupil přesně před 20 lety a celou dobu jsem čtenářům sděloval jenom pravdu, to se o některých dnešních rádoby novinářích říct nedá. Čili v tomhle směru jsem čistej sám před sebou a můžu se každé ráno s klidem podívat do zrcadla. Tolik ke korektnosti. A jak se dá změřit prestiž? Třeba tím, že jsme na všech důležitých akcích, mnohdy jako jediné médium z Česka. Vám to možná připadá jako samozřejmost a povinnost, ale věřte že tomu tak není.
"mnohdy jako jediné médium" To může být občas trochu svazující ;-) Je to projev dobré vůle a přece nejde nacpat si panděro chlebíčky a potom napsat, že byly hnusný. Či-li toto bych zrovna za argument nepovažoval. Nechci Vás z ničeho podezřívat... nakonec každý test je z velké části jen o subjektivních pocitech testéra takže to kolikrát druhý člověk cítí plně jinak, V případě že se jedná navíc o domácí značku a nový model tak z toho prvního kontaktu sálá pyžmo a aura novosti.
Mě osobně u testu zajimají měřitelné hodnoty, čísla, technické údaje. Plky o pocitech přeskakuji. Pocity je lepší posoudit sám na vlastní kůži a udělat si svůj názor.
Prostě to trotům nevysvětlujte, budou si mlet stále své konspirační teorie. Mrháte časem. BTW: kdo má s tímto webem problém, ať sem nechodí a čte "vysoce hodnotné" např., např. nějaké východňárské, třeba >:D
Kdyby to s tím nesouviselo, asi byste se to takhle lacino, pane Kovaříku nebo jak se jmenujete, nesnažil okecat v diskusi, čímž jste na trapný úskok v článku naopak ještě více upoutal pozornost. A i kdyby to tak nebylo, tímto jste tomu nasadil korunu. Holt profíci se najdou všude a na každú robotu nám treba špecialistov.
Jak říká klasik: vděku se nedočkáš, ať děláš sebevíc. Takže je zbytečné se čílit, někteří si stejně budou mlet svoji dál. A na rozdíl od vás, oni se schovávají za nicky. Držím palce a děkuji. :yes:
Ale jdi ty brebto. V článku o kterémkoliv jiném autě na světě se to stejně zvrhne v diskusi o Škodovce ;-\ Tak co tady řešíš? A pokud se ti nelíbí o čem se tady píše tak sem nelez nebo si to prostě nečti >:D
jo. octavia2 nejhečí. Jednoznačně. Ten sup je taly hezký,ale tmavá, avětlá a dřevo - je toho nějak moc. A ten interiér i30 je fakt tragickej, i40 sice moderní ale tak nějak přep......
V tom Hundu to zase vypadá, že na tu obrazovku nemusíš tolik sklápět oči dolů od sledování vozovky. Dát výdechy nad ni není zrovna ergonomická výhra.
Jo a taky bych tipoval lepší místo na pravé koleno.
Ale jinak skutečně je palubka Škodovka pravoúhlejší. Vypadá taková hodnotnější a starší.
Nevypadá až tak zle, ten Spaceback. Ale kamarádi autaři, poraďte, jestli víte... Mám dotaz. Nevíte jak hraje škodovácká navigace AMUNDSEN+? Budu to mět v autě a občas proslýchám, že zvukově nic moc, tak nevím... Hraje to aspoň jak to originální rádio SWING? Díky, pokud víte, prosím poraďte... :-)
Test za testem se jen potvrzuje, že tohle auto nemá slabších stránek. Tedy uvažujme čistě v rámci třídy. Porovnání s S kládou by patrně hlubší smysl nemělo.
Podívejme se na auto čistě prakticky. Mladá rodinka, ne zcela chudá, ale ani nijak výrazně bohatá. Chce nové auto. Uvažuje prakticky, nemá zájem o olítané BMW z Německa, ale o auto, které bude vypadat k světu, bude mít skvělou výbavu a hlavně...servis je během prvních pěti let nestáhne z kůže.
Kam se kouknout? Konkurence toho věru mnoho nenabízí. Vzhledem k tomu, že jako základní parametr jsem uvedl "bude vypadat k světu", automaticky vyhazuji rýžové duo. V podstatě bych mohl vyhodit Fluence, ale to by nám toho mnoho nezbylo. V každém případě v porovnání výbav jasně vítězí Škoda. Ruku na srdce - kde za ceníkových 388.000,- koupíte nové auto s takový vzhledem, přeplňovaným motorem, s xenony, navigací, 17" koly, tempomatem a třeba ještě automatickou klimatizací.
Argument o přemrštěné ceně tady prostě neobstojí. Konkurence? Jaká, kde?
rýžový duo už ale dávno produkuje auta, který vypadají k světu. A cenově a kvalitativně to taky není špatný. Myslím, že nějakýho Ceeda zákazníci spíš zvolí než Fluence. Takže asi tak.
Ceed je sice nepatrně, ale dražší. Navíc 1,4 atmo proti přeplňovanému benzínu. Xenony jsou za dalších 27.000 a navi jsem v ceníku nenašel. Takže ten Ceed přijde cca o 30.000 dráž než Rapid
To teda není nepatrně dražší. Spíš bych řekl, že je to stejná cenová kategorie. Xenony to je fakt výbava po který jsem nikdy neprahnul. Nejsem slepej takže vidím ve tmě i když mi na cestu svítí H4. A když mi praskne žárovka tak nová stojí 35 korun. ;-)
Fluence je za tú cenu super auto, cee'd vyzerá k svetu určite a C4, tá vyzerá k svetu, má o galaxiu lepší interiér, dobrú cenu, veľký kufor a čoskoro aj turbomotory.
To ale platilo jen o C4 první generace, ta byla opravdju strašná. Současná druhá generace se výrazně zlepšila ve všech směrech (dílenské zpracování, tuhost karoserie, nastavení podvozku, uspořádání přístrojové desky...)
Proto jsem napsal, že pro mne. Ale jak vidím, vždycky se najde někdo, komu to jeho hlavička tak nějak nepobere a začne něco plácat o generalizaci... 8-s:no:
Tak si to auto vyzkoušej. Já nemám problémy nazývat věci pravým jménem. Což tobě osobně z nějakého důvodu vadí. Asi máš raději takový to politický žvanění, co neřekne ani A ani B. :-!
Ale já ho vyzkoušel, a taková tragedie to rozhodně nebyla ... Nevadí mi nazývat věci pravými jmény - vadí mi tendenční razantní generalizace právě ve stylu politických ideologických nástěnkářů ...
Ničím nepřekoná žádného konkurenta. Už jen toto zjištění je minimálně na zvednutí obočí.
Řízení na prd, řazení na prd, podvozek na prd, výběr ze slušných motorů žádný, měkké neforemné sedadla na prd, dílenské zpracování na prd, ergonomie nic moc. Někomu se může líbit design exteriéru (mi ne), design interiéru lepší, ale ten už to nezachrání.
Nezlob se na mě, ale ty jsi zjevně to auto nemohl vidět, natož v něm jet. Pokud jsou například sedačky měkké a neforemné, tak to jsem jezdil v jiném kousku...
Je to diskuze a tak si reagovat budu na co se mi zlíbí. Jestli chceš hledat to nejtvrdší, je to něco jiného. Celkově to, co jsi napsal o poslední C4, jsou tedy bláboly. Takže asi jo, v autě jsi nejspíš neseděl...
No jo, ty jsi sežral všechnu moudrost světa, vším jsi jel a o všem víš. >:D Ty jsi takovej diskuzní brouk pytlík. To víš, já jsem sám se sebou spokojený. Na to nepotřebuji hodnocení jiných.
Klidně se rozepiš, které auto je lepší. Máš prostor, já ti z fleku vyjmenuju deset aut, které mají lepší cokoliv z toho, co jsem vypsal. :-!
Je nejlepší posuzovat auto z fotek, že? Tam totiž vypadá vcelku dobře, ale jakmile ho člověk osobně proleze (celé) a projede, tak jsou mu veškerý obrázky ukradený a dojem z auta si udělá naprosto jiný.
"Ničím nepřekoná žádného konkurenta. Už jen toto zjištění je minimálně na zvednutí obočí.". - takže? Chci po tobě jen čistě ověřitelná čísla, tvoje irelevantní pocity, které máš silně pokřivené, mě fakt nezajímají. Zamysli se nad tím,co píšeš.
Zkus brát věci tak nějak v komplexu. Slovíčkaření a vypichování nesmyslných blbostí, je znakem vlastní bezradnosti a nulové zkušenosti. Tady hodnostíš užitnou věc, která má sloužit a ne se na ni chodit koukat. :-!
Slovíčkaření a nesmyslné blbosti? To jsi opravdu takový bezmozek? Vnitřní prostornost je jedna z částí komplexního hodnocení vozu. V tomto směru je C4 jedním z nejlepších vozů svojí kategorie. Na to se nemusíš dívat, to je věc, kterou pocítíš při jízdě. I v tebou popisovaných vlastnostech na tom není vůbec zle. Ale o tom se s tebou opravdu hádat nebudu. :-!
Když už si nestojíš za tím, co jsi napsal, nezabíhej k jinému tématu. Pokud nejsi schopen mi odpovědět na moji otázku, nehodlám s tebou rozebírat tvoje další výmysly. Přečti si, cos tady vyplodil.
U tebe už jsem si zvykl, že realita tvé vlastní garáže je pro tebe natolik svazující, že nejsi schopen střízlivého a objektivního úsudku.
Ale mne do svého světa netahej, já mám dost vlastních zkušeností. ;-)
Tak jsem rád, že víš, jaká je realita mojí garáže. Ano, jsi plný vlastních zkušeností, stejně jako ten brouk pytlík. ;-) Už se dočkám odpovědi na svou otázku?
Pak zjevně těch diskuzí moc neprocházíš. Já se zase bavím, jakou ty máš schopnost teoretizovat, zřejmě právě z důvodů nedostatečných či žádných zkušeností. Takovej typ JPP. Kdyby jsi ten rozhled měl, dokázal by jsi argumentovat, formulace typu, že to a to je naprd mi přijdou hodně vágní. ;-\ Ale nechme toho, tato diskuze nikam nevede
Jestli znáš kompakty na našem trhu, tak sem za své jméno vypiš, které jsou komplexně horší než C4. Vyber porovnatelnou varinatu výbavy a výkonu.
Klidně se předveď, co znáš, co umíš a jesti se nebojíš napsat vyhraněný názor. Ty tauta totiž porovnatelná jsou a černý Petr stejně na někoho zbyde. :-!
Tyjsi zjevně nepochopil to, co jsi sám napsal. Začínal jsi rozebíráním jednotlivostí a teď se oháníš komplexností. Tuto hru, kdy si vybíráš situace a formulace jak se ti zamane, s tebou hrát rozhodně nebudu.
Včera tato diskuze začala tvým prohlášením : (C4) "Ničím nepřekoná žádného konkurenta. Už jen toto zjištění je minimálně na zvednutí obočí." Pokud tedy prohlašuješ něco jiného, nemám chuť to s tebou dál diskutovat.
Jako první neodpovídáš ty a já fakt na tvou hru přistupovat nehodlám. Přeber si to jak chceš.
Čísla jsou pravda jednoduše poměřitelná, ale tvoje osobní pocity fakt poměřit nemůžu. To si můžeš mlet co chceš a já ti věřit nemusím, stejně jako u té C4ky.
Ty čísla si přeměř klidně i v reálu, tam se ti projeví úplně stejně. Jestli se domníváš, že při výběru vozu není vnitřní prostornost důležitým parametrem, asi jsi nikdy auto nekupoval. To není vada, to je fakt. Třeba na to někdy dojdeš. Játi ukazuji věci, které mám podložené. Tvé prohlášení o měkkosti a neforemnosti sedadel a ostatní bláboly jsou jen tvým subjektivním pocitem...
Podľa čoho usudzuješ? Vieš aký mám na to pohľad? Mňa zaujíma zrovna ten tvoj, zatiaľ iba píšeš že je to "naprd a nič moc", sorry, z toho si ťažko spravím predstavu. Podľa čoho posudzuješ zlé dielenské spracovanie, čo ti nezarezalo?
Opravdu? Tak se klidne rozepiš, jestli je C4 lepší než nějaký další zástupce z kompaktů a přidej v čem. Hned se ukáže, kdo tu vaří z vody. :-!
Já nemám sebemenší důvod plácat nějaké vyhýbavé odpovědi. Klidně za sebe napíšu, že: Golf, Focus, Ceed, i30, Civic, Megane, 308 atd jsou v komplexu lepšími vozy, než je C4.
Ja nič netvrdím, len ti neverím čo tvrdíš ty. ;-) Zatiaľ si žiadne svoje tvrdenie ničím nepodložil, žiadna praktická skúsenosť. Toto je naprd a tamto je naprd, sorry, takéto "argumenty" sa dajú zobrať maximálne od 12-ročného školáka...
Každý znalý člověk, co se zajímá o auta a má zkušenosti, musí být schopen usadit model mezi konkurenci. Ty toho schopen nejsi, jen blbě pindáš. Školáčku.
Ty jsi opravdový zoufalec, když si sám jdeš pro Golfa jen proto, abys ses pak mohl označit za osla, žes ho vůbec koupil.
Ale ono to tak horký asi nebude, co? ;-)
Jestli řadíš Rapid do nižší střední, tak nejhorší s čím jsem jel já je právě ten Rapid. Vedle Ceedu, i30,,Leonu, Golfu, Meganu, Focusu a Astry nemůže ani stát.
1) Rapid Ambition Fresh s 1.2 tsi je cenou 300t Kč cenově pod úrovní zmíněných vozů, čili Rapid ani lepší být nemá
2) Zrovna nového Leona s 1.2tsi znám moc dobře a Leon má navrch akorát tak v blbostech, které u Rapida úmyslně potlačily (dojezdy oken, corner light..), část měkčené palubky má taky fajn a podvozek je příjemnější (nikoliv však výrazně jiný/lepší), ale jinak mi Leon nepřijde jako výrazně lepší auto, třeba odhlučnění má (dokonce i podle názoru majitele toho Leona) Rapid lepší. Jinak jsou to auta plně srovnatelná, v něčem je Leon vyspělejší, ale zase Rapid je větší, takže je to takové buď a nebo.
Rozhodně tvrzení, že vedle takových aut nemůže Rapid ani stát je nesmysl. Já nejsem žádný fanda Škodovky, ale prostě za těch 300t Kč je faktem, že je konkurentem tak akorát Fluence, možná Cruze, ale oba tito konkurenti trpí pro mě vážným nedostatkem a to absencí turbomotorů. I slabší tsi je na dálnici lepší (nižší otáčky=nižší hluk, nižší spotřeba, srovnatelná dynamika) než atmosférické 1.6 obou konkurentů.
já se tady na diskusích smál Rapidu jak je předražený stejně jako všichni, jenže pak jsem kupoval auto za cenu max. do 300t a i když byl Fluence můj největší favorit, tak jsem nakonec skončil u Rapida. Docela paradox, já fakt Škodovku nikdy nemusel, ale postupným zlevněním se z Rapida stala dobrá nabídka. Fluence by měl asi lepší výbavu, ale prolezte si obě auta a hlavně se svezte třeba po dálnici, zjistíte, že Rapid zase takový lowend (ala C-Elysse, Logan) taky není a jeho současná cena je přiměřená.
Rapid a Ceed si nemají jízdně co vyčítat. V obou autech se cestuje příjemně je v nich místo pro posádku i zavazadla. Kvalita plastů je v rámci možností taková, aby si zákazník nemusel odplivnout hned při nastoupení do auta. Motorizace kolem 100 koní. Jednoduchá bytelná konstrukce. Zákazník hledající na provoz nenáročný auto, s cenou kolem 300 k tyhle dvě auta (mimo jiná) bude samozřejmě srovnávat.
Nechce se mi věřit vaše nechápavost pane Stefiči. Podívejte se, jaká jsou v ČR na trhu auta nižší střední třídy ostatních značek než Škoda a za kolik a hned uvidíte, kde a jaká je konkurence ;-) A hlavně to budou auta s dospělým podvozkem a šířkou a nelowendovým interiérem! :-!
Vždyť ty obrázky vypadají jako retro snímky z devadesátých let! Tvůj příspěvek je tak manipulující, jako PR články na netu (a že jich je čím dál víc):no: . Mladá rodinka, ani chudá, ani bohatá.... nechce olítané BMW (takže jako jediná ojetina se nabízí značka BMW, nic jiného nepřichází v úvahu), auto, které bude vypadat k světu (což Rapide rozhodně je že...). Bude mít skvělou výbavu (nebudeme ale říkat kolik musí připlatit....) Asijská auta jsou všechna nehezká, takové zevšeobecnění a předsudky opravdu dávají argumentům velkou váhu. Ruku na srdce - rodinka, která si hodlá koupit auto s cenou atakující čtyřstatisíc nemůže ve střízlivém stavu uvažovat o Rapidu jako o ideálním kandidátovi, a nazývat toto koupí roku, či snad dokonce jedinou možnou a nic nepřekonanou alternativu.
přestaň plácat prázdnou slámu a uveď nějaký argument. BMW mě jen tak napadlo. Mám tam snad vypsat všechny značky a modely aut? 8-s
A připlácení? No základ v nejvyšší výbavě je za 323k + příplatek za silnější motor a nějaké další doplňky = výsledných 388k. Čemu na tom nerozumíš. Tohle auto nemá konkurenci ani cenově ani výbavou
334 900,-....to je základní cena nové Octavie. S rozumnou výbavou se pohybujeme 400.000,- 500.000,- Takže netřeba srovnávat Rapida s jinou konkurencí, on ho dokáže setřít i jeho větší "brácha". Poukazuji na fakt, že Rapid s cenou hodně ke 400 tis. rozhodně nemůže nějak výrazně drtit konkurenci, stejně tak, jako Octavia dražší než 700 tis.
To je pravda, ale za 380 tisíc seženeš dospělé neosekané auto. Bohužel Rapid je, i když na vrcholu, ale pořád v lowendové třídě, stačí se na vůz podívat a projet mimo fotky a komentáře:)
Mě se Rapid líbí, za 300 s TSI je to určitě solidní volba, ale rozhodně né jediná..
Mimo jiné, se slevou se dá koupit i konkurenční automobil, jenže potom vozy nemužem normálně srovnávat a už vubec neni férové porovnávat ceníkové a reálné ceny. Jediné reálné srovnání je dle ceníku, sleva je individuální...
Ceník je jen na to, aby pak fleety mohly dobře prodávat ojetiny. Pokud má v ceníku o 100 000,- víc, pak na to za 2 roky nějaký trouba skočí a bude si říkat, jak dobře nakoupil. Proto by měl člověk porovnávat reálné ceny a ne se radovat ze slev z nějakých imaginárních cen.
Jistě, ale to chceš udělat jak? Sleva je individuální a pro obecné porovnání nemůžeme přeci vycházet z toho, že Pepa povídal, že třeba na Oktávku dostanu slevu skoro 100 tisíc, místo 500 tisíc zaplatim jen 420 a proto je to lepší volba, než třeba Focus, nebo Hyundai I30, kterej dle ceníku ve srovnatelné výbavě stojí taky 420...
Jediné co lze je srovnávat ceníkové ceny pro potřeby objektivního porovnání. Kdo si co vykecá, kdo má kde známé a kdo komu co prodá... to nelze porovnávat.
Pokud má být cenové srovnání objektivní, tak by se měly srovnávat reálné ceny. Koneckonců to tak dělá každý, kdo auto reálně kupuje. Teda spíš jen ten, kdo kupuje podle cen. Někdo jiný ví co chce a na ceny se moc nedívá.
A jak bys je chtěl zjistit ? Sleva a jiné formy, kterými si chtějí obchodníci získat přízeň (výbava navíc, benzín...atd..) se liší prodejce od prodejce.
Já si zjišťuju takhle - nejdřív si udělám širší výběr, pak si najdu autosalóny v akceptovatelné vzdálenosti a projdu si je. Oni mi udělají nabídku. Já si porovnám a třeba i vyberu...
Já pokud přesně vím, co chci, tak se zatraceně dobře dívám na ceny... Pokud to vím jen přibližně, zkoumám i další parametry (abych se dostal do situace na začátku této věty).
Co dám za auto, nemůžou být moje poslední prachy - musí mi zbýt na uživení rodiny.
A pokud máš pocit, že bohatší lidé (tím nemyslím sebe, ale lidi, které znám a jejichž majetek se počítá v desítkách miliónů), se o cenu nehádají, pak na to zapomeň. Kdyby si ty peníze dobře nehlídali, už je mít nebudou.
Pokud auto uděláš na úroveň, kterou jsi psal, tedy výbava vyšší střední před pár lety (motor neberu), je to cca za 400k. Tam máš téměř kompletní nižší střední s podobnou výbavou. Můžeme se bavit o tom, že nám to nebo ono auto není sympatický, pravda je ta, že technická úroveň všech je natolik vyrovnaná, že se nedá vyloženě vybrat špatně.
Záleží na osobních preferencích a jen se můžeme jako zákazníci tetelit nad tím, jakou mají hatche za pěkný prachy výbavu a jak se s nimi prima jezdí.
Ať se nám to líbí nebo ne, ani cedník, ani i30 ba ani Mégane není obecně špatná volba a to píšu zcela bez toho, že bych některej z nich vlastnil, nebo vlastnit chtěl.
Konkurencí budiž : Citroen C4, Huundai i30, Kia Ceed, Opel Astra, P308, Renault Megane, Renault Fluence. Výběr je obrovský, navíc jsou to plnohodnotné vozy nižší střední třídy. ;-)
Ked som v 2009 tom kupoval zene auto, fabia combi 63kW, klima, kufor pre kocik, nejaka vybava a vysla z toho cena ford focus 1,6 titanium. Takze bol vlastne lacny >:D . A jazda je v nom lepsia aj v porovnani z octou. Takze aj rapid ma urcite SIMPLY CLEVER alternativu :-!
je to tak, Rapid má největší význam v ceně tak do 320tisíc Kč, pak už se dá vybírat určitě líp. A co potkávám Rapidy, tak mi to dává zapravdu, všude samé Ambition Fresh, což se slabším tsi za 300t Kč je prostě dobrá nabídka (příp 320 tuším se silnějším tsi se 6kvaltem), která těžko hledá konkurenci. Kdo nechce moc jezdit po dálnici, tak bude asi lepší volba Fluence, možná ještě Cruze. Žádný jiný srovnatelně velký konkurent za ty peníze prostě není, já za takové peníze auto kupoval, takže tu neplácám nesmysly.. Ale zmínění konkurenti - Megane, C4 atd. prostě za podobné peníze nejsou a když jo, tak mají pro mě velké mínus - slabé atmosférické motory, které se narozdíl od tsi na dálnici vůbec nehodí :-)
I já jsem v těchto vodách hledal a skončil u Fluence. Já Rapidu popravdě moc nepotkávám, když už, tak střed nabídky jak píšeš.
S tím motorem je to ošidné, určitě bude turbomotor o něco lepší volbou pro dálniční přesuny, ale u 63kw verze bych to neviděl tak jednoznačně. Navíc stále nejsem přesvědčen o nápravě série EA111. U Meganu je zde stejný typ 1,6 16v jako u Fluence, jen s 6kvaltem a u C4 není špatnou volbou 1,6VTi.
Takže, kto veľa jazdí po diaľniciach, nech neberie nič z VW Group! Koncern prechádza komplet na turbomotory, a tie nie sú na jazdu po diaľniciach vhodné! >:D
Takže mi chceš říct, že pro tebe je vhodnější na dálniční přesuny atmosférický motor než motors turbem? A když ano, tak v čem?
Vykládat tobě nic moc nepotřebuju, o tobě už sem si obrázek udělal dostatečný...
Když jedeš po dálnici, tak z 90% jedeš na nějaké konstantní rychlosti. Od auta nevyžaduješ žádnou velkou pružnost. Tohle atmosféra zvládá s prstem v nose.
Největší devizou turbomotoru je pružnost, tu využiješ především mimo dálnice.
Znovu se tě zeptám, tobě přijde dálniční jízda lepší v atmosférickém benzínu než v turbomotoru? Říká ti něco pojem hlučnost ve spojení s otáčkami motoru? Nebo ty jen bereš v potaz oblast pružnosti a tím to hasne? Hodně omezený pohled.... 8-s
>:D
Co to tady vymýšlíš? To si jako myslíš, že turbomotor je o třídu tišší? Otáčky? Na dálnici? Jakože Turbomotory točí odlišné točky?
Máš tu vůbec něco najeto? Nebo akorát listuješ v časopisech? >:D
Pro Rapida u mě rozhodla právě dálnice a to i u slabšího tsi. A to z prostého důvodu, s Fluencem jsem jel 130km/h a točil téměř 4000otáček, spotřeba (i dle majitelů) 7-8l/100km. Rapid i se slabším tsi má 3000 otáček, spotřebu 6-7l + nižší hluk (jak od motoru, ale hlavně od podvozku a větru). A to nemluvím o vyšších rychlostech, kde se láme chleba ještě víc. Atmosféra se vytočí ještě víc, řve a žere i trávu kolem silnicie. Turbomotor nezvýší otáčky tolik (těžší kvalty), turbo pořád tlačí a pokud se nebavíme o extrémních rychlostech, tak nenaroste spotřeba tolik jako u atmosféry. Nevím v čem je teda pro běžného uživatele jako jsem já atmosféra na dálnici lepší, když turbomotor pracuje efektivněji. A pozor, píšu ze zkušenosti, protože tohle bylo pro mě při výběru auta důležité, takže jsem Fluence v tomhle zkoušel. Spolehlivost u nového vozu neřeším - tam asi určitě atmosféra plusové body má.
Souhlasím, bohužel Fluence dostal s příchodem výbavy Advantage i jiné zpřevodování, kdy při dálničním limitu točí skoro 4000. Předchozí verze v té samé rychlosti točily cca 3700. Hluk motoru je již opravdu vyšší.
A zrovna ode dneska mas moznost koupit:
Peugeot 308 s motorem 1.6, dvouzónovou klimatizací, 6 airbagy, ABS, ESP, hlinikovými koly, tempomatem, zadním parkovacím asistentem, 4 elektrickými okny a Bluetooth za neuvěřitelnou cenu 289 000.
No nekup to za ty prachy >:D
BRAVO Peugeot :yes:
jo.. definice dobrá...
a vychází mi jednoznačně Fiat!
Bravo nebo 500L... podle vkusu a požadavků... ;-)
Že nemá reklamu? No a? To na tom, že je to dobrý auto nic nemění...
neustále ty peníze - Rapid byl předražený na začátku prodeje, to jsem se mu taky smál, ale ta doba je pryč, dneska je Ambition Fresh s tsi za 300t Kč, jak jsem zde už psal, nabízí se konkurence akorát tak ve Fluence a Cruze, kteří mají sice možná lepší výbavu, ale atmosférické 1.6 mají vyšší spotřebu a nehodí se na dálnici, odhlučnění na dálnici mají navíc výrazně horší (vlastní zkušenost), především Fluence.
Ambition Fresh má lepší výbavu než můj obyčejný Rapid Ambition, který měl ceníkovou cenu asi 360t Kč (což je fakt brutál). btw koupil jsem ho jako předváděčku, takže mě tolik nestál, to bych za něj fakt nedal ;-) >:-[]
Ten věk co máš v profilu ti nevěřím. A pokud jsi opravdu tak starý tak jsi se zasekl tak před 10 až 15 léty. Odpočni si pouvažuj a zkus to ještě jednou. Miluji tady ty kecy o Rendlících, rýžových autech, basmati klubu nebo bazalkách. Proč si tady nalháváte že jste světové hvězdy a Škoda je nejlepší automobilka na světě? Vzpamatujte se vyjeďte si do Německa nebo do Švýcarska a uvidíte jak o nás smýšlejí v té Evropě které pořád lezeme do ř....
Za ty prachy koupíš skoro Toyotu Verso. Pravda, nebude mít xenony, ani automatickou klimu a přijde tě o 10 tis. dráž, ale je to rozhodně rodinný auto víc, než Spaceback. POZOR - než se do mě pustíte - mám Aurise, r.v.2007 a o Rapidu uvažuju jako o dalším autě. Jen si myslím, že Spaceback není rodinný auto, to Rapid liftback jo. Jen u obou nesmíte mít tři děti, prostě to auto je čtyřmístné. Pokud to akceptujete, je to dobrá volba. A technikou mi připomíná můj někdejší Golf IV :-) A rozhodně to není špatně!
P.S. Za konfiguraci Spacebacku podle tvého popisu jsem ochoten dát tak 330 tis., víc ani floka
...musíš napsat, o jaké částce se tedy bavíš... jinak si tvou hravost na téma bezkonkurence musím vysvětlit jako buď něčeho nadbytek...nebo nedostatek.... tak se do toho vrhni...
Samozřejmě, já přece nemůžu obědvat, taky jsem prej blbej, kulhavej, zakrslej, plešatej, šilhavej, tlustej, slintavej, jezdím na koloběžce, nemám řidičák, mám nízké IQ a zapomněl jsem na něco? >:D
Proč nadáváš? Každý snad může mít svůj názor!? Zrovna jako značku auta, ale to většinou už není o IQ ale finančních možnostech!? Je pravda že i ze sociálních dávek se dá pořídit docela slušné auto, nebo snad né ???
Vypadá v pohodě, asi se za rapidem za chvíly na ulici nikdo neotočí ale každý potom netouží se chlubit a zviditelňovat přes auto. Nejvíc mě pobavily ty fotky inerierů škody ve srovnání s hyundai. Nemůžu si pomoct ale ty korejsky (ale i dnešní fordovsky) palubky jsou takové cirkusácké, nebo jak cigošská střelnice nebo tak něco >:D
Náhodně jsem se projel v Rapidu liftback 1,2 77kW a musím poznamenat, že jízda je velmi svižná, uspokojivá prostě cajk. Býval jsem velký fanda japonských značek Honda a Toyota, ale poslední jízda s Civicem 1,8 atmo mě hodně zklamala, nehledě na 1,6 atmo od Toyoty. Proti tomu je 1,2 TSI lepší a praktičtější volbou se záběrem od 2tis.otáček , nehledě na luxus prostor pro zadní cestující a velký kufr, nižší pojistku a u prodejce se snadno dostaneš na cenu 300-320 tis. za plně vybavené auto. Jediné co mě zaráží , že do nového Sportbacku nedali i nové TSI motory s 16 ventily a dalšími úpravami :-(
Ceny v této třídě nesleduji, ale ve vedlejším článku je uvedeno, že nejdražší 1.2 TSI Elegance je za 389 tis. Rapid se prodává velmi dobře, takže důvod snižovat cenu je nulový. Cena se neurčuje podle přání internetových diskutérů, vetšinou bychařů, ale podle poptávky.
Tak především velmi chválím titulní snímek. Ta modř, kam se podíváš, ve mně nabuzuje snad až aristokratické diskusní konsekvence... A spacebacku to děsně sekne. Takhle přesně si představuji auto, které si "na nic nehraje", takhle přesně si představuji auto do nepohody těchto a budoucích krizových let. Esteticky mě spaceback ohromuje svojí přirozeností. Přitom se nejedná o klasickou diskusní "nudu", auto má až radostnou jiskru. Tvrdím, že Mistr Kabaň nejen navázal na špičkové designové škodovácké geny, on tyto geny oživil, rozjasnil.
A abych byl tak nějak diskusně konformní, jeden malý slogan - Ať jsi Čech či bratr Slovák, ve spacebacku pověsíš si všechno na hák.
Neříkám, že to má seifertovskou ambici, leč jak naše silnice, tak silnice na Slovensku budou krášleny spacebacky na každém kilometru. Co kilometru, metru! A to za oslavný veršík jistě stojí.
Na hak sme zavesili Janosika a dodnes nevieme, ci to bolo dobre. Ale aj tak to bolo kvoli babe. Tak slovaci z opatrnosti na hak vesat nebudu
A esej dobra, po pohari whisky ( slivovica je lepsia ;-) ) a do cigary omylom zabalenej mariske to zmysel dava, inak nie. Spacebak sa hra ne vacsie a lepsie auto, aj ked vytvarne to neni uplne spatny
do Itálie jsem nemusel,ale dneska jsem v Žatci potkal kolonu asi čtyř spejsů....nebylo to prvně co se tam pohybovaly čerstvý auta na F značkách...kdysi tam jezdily první Roomstery a Fabie Scout
1. ŠKODA Fabia sedan
2. ŠKODA RAPID Spaceback
3. ŠKODA Fabia po faceliftu (mnohdy špatně vydávaná za nový model)
4. ŠKODA Superb 5D (3T4) též známý jako jezevčík - před i po faceliftu - současný model
5. ŠKODA Roomster
A abych jen nehanil, tak dáme i hodnocení nejhezčích:
1. ŠKODA YETI - jednozančně povedená a s přehledem nejhezčí Škodovka za posledních x let
2. ŠKODA Octavia (1U5) před faceliftem
3. ŠKODA Superb combi
4. ŠKODA Octavia (1Z5) po faceliftu
tak mi to pride ako kombik...... ten zadny previs s dlhou kabinou a bocnym zadnym okienkom to je ako ciste kombi.... ale mne sa paci... lepsia volba ako dlhsi vzduchom preplneny rapid lift...... v meste bude spaceback sikovnejsi a je aj krajsi podla mna , taka idealna sikovna volba .... :yes:
Prý změkčili některé plasty, může prosím redakce podrobit auto pořádnému zkoumání, které že to jsou? Taky prý el.okna sice jdou ovládat od řidiče všechny, stále ale nemají ani u řidiče automatiku dojezdu, je to tak? Zadní stěrač je konečně už v základní výbavě, nebude to od nového MR2014 i u liftbacku?
No nevím, například Toyoty, pokud vím, to mají v základu, nejdřív to měly jen u řidiče a teď to mají všude. To samý Opel Meriva v základu, co jsme kupovali firemní, dojezdy to má vepředu i když to má vzadu švihadla. A na rozdíl od Toyoty to funguje nejen na tlačítko v autě, ale i přes dálkový ovládání. Takže nesouhlasím, je to běžná věc, u auta za 380 tisíc je zarážející absence něčeho takovýho. Stačilo by u řidiče, aby člověk nemusel držet spínač pokaždý, když někde vjíždí na parkoviště.