už som myslel,že dnes si neprečítam nič zo škoda-kuchyne. Našťastie sa v redakcii zobudili aj keď troška neskoro.
Samozrejme,že Škodovke ale prajem úspech. :yes:
To je jenom dobře, že se píše o českém úspěchu. Škoda je fenomén. Proto se také ve velkém prodává a proto se o ní často píše. Je ušitá pro Čechy a české silnice. Pohodlný podvozek aj kabina.
Pleteš si českou a čínskou lidovou republiku. Aspoň poslední Škodovky jsou i designově přizpůsobené pro čínský trh. Na české cesty je snad nejlepší auto Citroën s hydroactivem. ;-)
Nic proti Škodě, naopak, ale mohla tu byt samostatná záložka ŠKODA my Home. Tam by bylo vše pohromadě. Žádosti o zařazení do evidence zájemců o práci, rozpis směn, pdf prospekty jednotlivých aut, servisní postupy pro pro údržbu , propagační videa, denně aktualizovaný jídelníček z Eurestu a tak. Když web, tak funkční >:D;-)
Se můžu kouknout z okna a uvidím je živě :-! Ani jsem na ten článek neklikl , bože to musí být nuda dělat tyto články , chudák redaktor , ale tu reklamu si zaplatili tak co už...
Fabii I. generace je jistě možno přiznat spoustu předností (jízdní vlastnosti, bezpečnost), ale že by při své premiéře "zaujala slušným vnitřní prostorem", to tedy opravdu ne. Naopak byli Češi šokováni, že proti Felicii je to auto uvnitř vlastně o třídu menší a to v podélném i příčném směru. Vzpomínám si, že když vzbudilo nežádoucí pozornost, že kufr Felicie 272 l se u Fabie I "scvrknul" jen na 249 l, byl urychleně "přepočítán" na příznivější hodnotu... :-O Autor článku také jaksi přešel fakt, že II. generace čelila silné kritice za nevyvážené proporce (velká výška, malá šířka), nemluvě o průšvihu jménem 1.2 HTP... ;-\ Myslím si, že když už chce autor bilancovat, tak by to měl dělat objektivně.
Jinak je jisté, že současná III. generace se mimořádně povedla, a to jak po funkční, tak i stylistické stránce. Pokud ovšem u příští generace bude zrušeno kombi, bude to obrovské zklamání! :-(:-(:-(
fabia I. mala papierovo 260 litrovy kufor... felda 272 litrov .. ale poviem ti uprimne ze mne prisiel ten kufor fabie o dost mensi ako vo felde .. no a napriklad teraz mam v pole udajne "az" 280 litrovy kufor ked som odstranil to dvojite dno .. napriek tomu mam stale citak ze ten kufor je nadalej plytsi a kratsi ako vo felde kde je navzdory mensiemu cislu ako v pole proste uz na pohlad akysi vacsi.. tak ozaj neviem akou metodikou sa meraju tie kufre ale vsadim s kymkolvek ze felda poraza kuform nielen prvu fabiu ale este aj to stale sucasne polo s udajom 280L ... felda proste kufro v tomto drti este aj mnohe dnesne vozy ... navyse do feldy nebol problem dat aj horsky bicykel po sklopeni zadnych sedaciek.. kym do fabie ho uz nedas... a do mojo tlusteho pola uz ani nahodou tam nedam ziaden bajk .. vzdusna felda bola v tomto na nezaplatanie.. natlacil so do nej aj slona v uvodzovkach... toto dnesne velke "male" vozy uz proste nedokazu .. su sice kasnou obrovske ale vo vysledku *** odnesu
No jasně, Felicia/Felicia Combi těžila z prostorově geniálního Favoritu/Formanu a jejich kufr ještě díky vyklenutějším 5.dveřím mírně prodloužila. Jenže to byla jen jedna stránka této mince - na té rubové toho ve srovnání s Fabií bylo o hodně více - v prvé řadě opravdu zoufalá pasivní bezpečnost a již nevyhovující jízdní vlastnosti (tedy bráno měřítky počátku 21. století), nemluvě o takových věcech, jako tragicky nepovedená přední sedadla (dodnes si pamatuju, jak mi opěradlo končilo někde pod lopatkami a opěrka hlavy se nacházela asi tak 15 cm za hlavou), malý rejd (z nepochopitelných příčin výrazně zmenšený už při velké modernizaci Favorita), autobusový sklon neseřiditelného volantu a katastrofální sklon ke korozi.. Takže suma sumárum byla Fabia I samozřejmě nesrovnatelně lepším autem, ale prostornost mezi její přednosti rozhodně nepatřila. :-!
Nevim, jestli pasivni bezpecnost felicie je "katastrofalni" - ono spousta lidi si mysli, ze se oproti favoritu nezmenila, ale v r.96 byla karoserie podstatne vyztuzena a pasivni bezpecnost ve sve dobe rozhodne nebyla podprumerna.
Ovsem musime se bavit o verzi s alespon airbagm ridice, s dodatecnou vyztuhou tlumicu, bezpecnostim sloupkem volantu a predpinaci pasu. To, ze verze bez airbagu mely pevnou tyc volentu, ktery se pri narazu vydal proti ridici, byla ze strany Skodovky prasarna a setreni na nespravnem miste...
Jinak spousta problemu sla resit a dokonce se reseni casto objevila ve vyrobe, bohuzel jen za priplatej... Napriklad airbagove sedacky mely operku z Octavie a podvozek se hodne zlepsil instalaci stabilizatoru, ovsem ten mely jen verze z VW motorem nebo ABS. Koroze take byla dana usazovanim necistot, ktere u Fabie (u felicie opet za priplatek) resi obycejne plastove podbehy.
Takze z nevyhod zustava poloha volantu a rejd, jinak by Felicia po dalsim faceliftu mohla byt stale schopne auto
naopak... fabia I. bola svojho casu jedno z top malych aut.. stacilo ale 15 let a je uz len pouhym priemerom triedy... a z kedysi elegantnej krasky je dnes dodavkovita skatula s megalampami... prva fabia mala dokonca makcene plasty... ta nova uz ale v interoeri na pomery triedy vobec nevynika.. naopak je dnes uz mozno aj pod priemerom triedy...
Ano, materialy interieru byly kvalitni, ale to je asi tak vse... A u dalsich generaci uz ani to... A co se tyce vzhledu, je to asi o vkusu, soucasna generace pusobi dobre, dvojka byl omyl.. a jednicka, tam proste predek nepasuje ke zbytku auta... Od sloupku dozadu fajn, ale predek je katastrofa.
A porad nechapu, pro koho jsou jizdni vlastnosti Fabie "dobre"... Na trati je ten podvozek nejspis fajn, ale na realne silnici je prestabilizovany, uskakany a chovanim dost nebezpecny...
Nikdy nezapomenu na to zklamání, jak studeně a neútulně působila přístrojová deska a výplně dveří Fabie I ve srovnání se stejnými interiérovými díly Felicie... :'-(:no:
felicia mala latkove tapacirum pekne po celych dverach... co posobi hodne luxusne a bytelne.. uz fabia tak neposobi.. ale napriklad teraz mam v pole pekne latkove calunenie aj vpredu aj vzadu vo dverach a este takou linkou potiahnute imitujucu asi chrom alebo co... a je to fajn... navyse v tmavej farbe to posobi ok a utulne .. felda naopak tie dvere mala take akoby sive cele zvnutra ... co asi aj posobilo vzdusnejsie ale zase ked sa ta latka kusok osuchala ( co nebol problem kedze cele dvere nou boli zvnutra potiahnute ) tak boli fleky hned viditelne
Myslím, že látkou bohatě potažené dveře mělo v 90. letech snad všechno, tehdy to byl standard. V následujících letech se čalounění dveří osekávalo a dnes už je v malých autech běžná větší či menší koženková podložka pod loket. Dokonce o třídu větší nová i30 prý nemá ani to, jen výplně z měkčeného plastu. A nechci strašit, ale nové Polo už klasicky čalouněné dveře asi taky mít nebude...
K té první větě...v čem že byla první Fabia tak špatná? Já u ní měl problém akorát s nabídkou benzínových motorizací, většina buď nejede, žere, nebo obojí. Ale jinak bych řekl, že v roce 2000 nic lepšího na trhu nebylo.
Já mám zejména hodně najeto s dvojkovou a kromě tvrdého podvozku tomu autu také nemám co vytknout, ani ten strašně kontroverzní design už mě netrápí. A interiér náhodou ještě celkem na úrovni. Šetření už na ní jde vidět, ale rozhodně ne tak jako u Fabie III.
Tak ta nabidka motoru je jedna vec, jediny slusny benzinak byla snad jen 1.4/16V.. Ze do RSa nacpali vyhradne diesel byl snad vysmech.
Krome designu byly i problemy s elektroinstalaci, lamaci kabely ve dverich a hnijici svazek, pravda, fabka nebyla v koncernu jedina...
Ja mam hlavne problemy se sedackami, ve fabii mi staci 10km a boli me zada, kvuli nulove opore v bederni casti... K tomu moc nepomaha priserny elektrohydraulicky posilovac rizeni a mekke pedaly.
Dvojkovou mam neco najeto take, sedacky ma lepsi, ale kvalita a vzhled interieru je krok zpet, stejne tak uroven odhlucneni. A takove ovladani topeni je typicka ukazka uprednosteni designu pred funkci.. Ale prakticnost vysoke karoserie nejde uprit.
První eReSo se určitě mezi hot hatche řadit nemohlo. Na druhou stranu když si vezmu, jak ten motor jede ve skoro dvakrát těžším MPV, ve Fabii musel táhnout opravdu pěkně. Sama o sobě to byla zajímavá varianta.
je z mojho pohladu dodnes najkrajsia najelegantnejsia a ma najvyvazenejsie proporcie... druha generacia fabie je uzka a vysoka.. taky jazvecik... no a ta sucasna je zase taka skatula vysoka siroka a kratka... na taky kontajnerovity tvar ... a jej kombik zase vyzera ako maly firemny nakladak .. len ako maly rodinny kombik uz moc nie... zlata fabia combi I. ta je voci sucasnej dodavkovitej fabii combi skutocna kralovna krasy a dodnes asi najkrajsi sdokovacky kombik vobec ...