Redaktoři Auto.cz se nacházejí v německém Tegernsee, kde od rána testují novou Škodu Superb Combi. Stále ještě můžete psát do diskuse pod článkem, co vás o tomto voze zajímá, a my se pokusíme odpovědět v rámci prvních jízdních dojmů.
tak ty se tam jiste vejdou, ikdyby celich 14 dni jedla cela ta 4 clenna rodina jen a pouze pastiky, tak to nebude vic nez 100-150kg pastiky, a ta se tam jiste vejde :-)
Zaujimalo by ma, ci je nastavenie DCC pri Combi vseobecne aspon o trochu tvrdsie...
Hlavne pre 2.0TSI 280k DSG 4x4 by sa hodilo (aspon ako priplatkova vybava) sportovejsie nastavenie DCC vo vsetkych modoch....predsa len vela vasich kolegov novinarov sa po zvezeni s vrcholnou motorizaciou noveho Superbu vyjadrilo, ze by to bolo pre rychlejsie dialnicne presuny (napr. v Nemecku) ziaduce.
No tech duvodu je spousta, ale ten nejzasadnejsi je ultratragicky atmosfericky dvoulitr skyactive. Kdyby se Superb delal s motorem 1,2 TSI 81kW, byla by to co do jizdniho projevu zhruba odpovidajici motorizace. Mazde gratuluji, ze objevila slepou ulicku a v aktualnim ekoteroru se rozhodla nesmyslne investovat do technologie Skyactive...
Já teda nevím, ale 121 kW a 210 Nm mi přijde na atmosférický dvoulitr na benzínové dietě jako prima výkon (bezpochyby byl šel nakrmit, vyvážit a dostali bychom se při vyšších otáčkách dále, ale to není speciál na kopce nebo na okruhy) a téměř maximum, kolik momentu lze při atmosférickém plnění dodat. Kolik by měl podle tebe jako mít, aby nebyl ultratragický? Měli jste ve škole základy fyziky a mechaniky?
No parametry na papire nejsou spatne... Ale jel jsi v tom nekdy? Ja bohuzel ano... M6 s timto motorem zere jako tank a nejede, proste to vubec nejede. Pro me to bylo obrovske zklamani z jinak docela pekneho vozu. Skyactive proste ne e...
Mám diesel 175k automat nejvyšší výbavu. Benzínový dvoulitr jede naprosto adekvátně výkonu 165k a jestli průměrná spotřeba 7,3 l/100 km [odkaz] je "žere jak tank", tak to bude asi nějaký hodně úsporný tank.
Ano přesně tak, já nevím jestli zná kolega nahoře pravidlo, že u atmosférického benzínového čtyřtaktu je točivý moment vždy cca 100 Nm/1 l zdvihového objemu. Nižší hodnota znamená nízkou kompresi (VW 2.0 MPI), vyšší hodnota pak kompresi vysokou. V tomto kontextu nepovažuji motor Mazda 2.0 PE ani v nejmenším za ultratragický.
Rád bych se zeptal na možnosti přespání ve voze. V minulé generaci se muselo (v případě nouze) přespat na předním sedadle. Dá se v novém Superbu prakticky využít ke spaní kufr po sklopení zadních sedadel? V minulé generaci to kvůli schodu nebylo možné.
Předem díky.
Tak to si delas srandu, ze to nebylo mozne uz u minule generace >:D
Jezdim nizsi stredni v hatchi a jiz nekolikrat jsem v aute spal. Se svymi 185cm, jsem musel ale soupnout predni sedadla uplne dopredu. Koukam, ze se u Supa setri nejen na interieru >:D
Někdo tu psal, že i v předchozí generaci šla koupit dvojitá podlaha (což jsem si nemyslel, protože by zakryla kotvící lišty), takže v tomhle je snad stejný jako minulá generace a jako jiné Škodovky. Bez dvojité podlahy tam budeš mít schod, s dvojitou podlahou nebudeš (ale pořád tam budeš mít zlom).
Od běžného Superbu se evidentně nemůže ve svých vlastnostech odlišovat. Až na praktičnost. Tedy:
1) jak vypadá po sklopení zadních sedadel - jsou sklopné i sedáky? Je rovná plocha? Je mezipodlaha?
2) Zadní okno 5. dveří je až nebývale zkosené ve stylu shooting brake. Jak dalece trpí využitelnost kufru při využití nad krycí roletkou, resp. již v její úrovni?
3) Jak je vůz připraven na zvýšené zatížení? Dostane automatické vyrovnávání výšky zadní nápravy? Liftback při zatížení - patrno z fotek/videa z testu - až nepřirozeně při zatížení padal k zemi na zadní nápravě. Proč? A chová se stejně i kombi?
4) Může někdo ze Š-A potvrdit, že vozy pro testy novinářů na prezentacích při představení nejsou dodatečně JAKKOLIV upravovány (mapy motoru, typ pružin, nástřik výfuku černým matem...)?
5) Co z testovaného modelu se 3x A4 příplatkové výbavy zůstane zákazníkovi i v základních a nižších verzích?
I ty jeden, takove "politicky nekorektni" otazky, hlalvne 4. a 5., si ani nezaslouzi odpoved a budou mistni redakci jiste poctive odignorovany. >:-[]:yes:
To je fakt, pokud Superb III nemá vozit jen vzduch, zasloužil by si alespoň možnost přídavných pružin, pokud z toho teda nemá být motorový člun ve skluzu.
Hele, kou(Messi), a co chceš jako slyšet? Že je to plocha velká jak u rohovýho praporku? >:-[] Budeš v tom vozit kopačáky, nebo rovnou celou jedenáctku na zápasy?
Bože můj, copak Superb je nějaké auto pro nagelované ***iekonomy?
- proč nejdou sklopit sedáky zadních sedadel tak, aby vznikla rovná ložná plocha? To se ti designéři zbláznili? :no::no::no::no::no:
- proč nejsou dveře čalouněné? Čalouněné dveře měla i Fabia před 15-ti lety :no::no::no::no:
- kde je ruční brzda? :no::no::no:
- proč jsou ty kola tak obludně velká :no::no::no:
- proč to auto tak tahá pupek po zemi? :no::no:
- proč jsou na tachometru a otáčkoměru čísla v nesprávné poloze? :no::no:
- proč musí být ta budka vzadu tak spláclá? Je tím omezena užitná hodnota toho vozu! :no:
Celkově je nový Superb pro mne velkým zklamáním! :no: :no: :no:
tak Superb III liftback byl popsán dostatečně (a pravdu o něm se beztak dozvíme až s příchodem další generace, zaručeně lepší, a začínající opět novou éru...).
Takže na co bys asi tak čekal otázky? Na to, jestli mu to bude slušet v růžové pastelové témobil-rose nebo outú-blue nebo eon-white?
Bude možné v rámci nějaké přípatkové výbavy objednat zadní dělené opěradlo v poměru 40, 20, 40?
Na dosud zveřejněných fotkách je jen uzavíratelnáý prostup opěradlem.
Prosím lépe nafoťte mezipodlahu a lépe vysvětlete její používání.
Co zamenaní hodnoty 660l a 41l?
že správný objem kufru je 660 - 41(prostor pro rezervu)= 619 (objem reálně využitelného kufru)?
nebo dokonce 660 + 41= 701?
Rozmerové srandičky, ale teraz vážne chlapci z auto.cz - pls meter do ruky a:
- vstupný otvor kufra (šxv)
- šírka kufra (min, max)
- výška kufra po roletku
- výška kufra po strop
- dĺžka po 2. rad sedadiel
- dĺžka po sklopení (t.j. po koniec opierky zadných sedadiel)
- dĺžka po 1. rad sedadiel (po operadlá)
- dĺžka po palubku (po sklopení sedadla spolujazdca)
Kolik místa na výšku je na zadním sedadle pod panoramatickou střechou? Jak moc panoramatická střecha omezuje zadní pasažéry, prosím pokud možno uvést i tělesnou výšku případných figurantů. Děkuji
Na fotkách z konfigurátoru jsou pod zadním spoilerem v horní části zadního okna na každé straně takové černé rožky, stejně byl vyfocen bílý Superb konkurenčním webem,
*/superb-combi-na-dalsich-fotkach-libi… />na oficiálních fotkách nic takového není. Proč tam ty černé rožky jsou a budou v seriových verzích?
Děkuji
Třeba v konfigurátoru je nemají 1.4 a 1.8 TSi, naopak vsechny diesely je maji, vcetne 2.0 TSi, nevím jestli to rikam presne, ale kdyztak mrkni do konfigurátoru :-)
Hodně dobrý.Převodovka sladěná s motorem velmi dobře.Akcelerace taky dobrá.Z 50-130 pěkné zrychlení.V režimu Comfort to houpavé není,ale velmi komforní.Filtrace nerovností taky hodně dobré.Celkově tahle motorizace je ideální.
Ptám se proto, že já až tak pozitivní dojem nemám. Jelikož bez sportovního režimu či řazení pod volantem drží DSG motor v hodně nízkých otáčkách, kde naopak 140kw verze nic moc nepředvádí. Dít se začne něco teprve za 2000 otáček, pak je to slušný projev. Nechat to na automatickém režimu, tak mi přišlo, že z těch 190 kobylek, aspoň čtvrtina pajdá....
Kolik nalozim do kufru lahvacu pripadne multipacku? Lze pouzit i k přepravě velke lednice či skříňe na chatu? A co roleta kufru ? Je dost pevna aby se tam uderzelo plato vajec?
O víkendu jsme měl možnost projet se (neřídl jsem) a musím říct, že v reálu vypadá to auto celkem jinak, než na fotce. Z venku se nezdá ani nějak velké a uvnitř je to pohoda. Materiály moc pěkný, přístrojovka se mi na fotce nelíbila, ale ta její jednoduchost a odprostění se od masivních plastových dílů se mi začíná líbit.
Dobrý den, zeptejte se prosím, zda bude někdy možnost objednat vozidlo s jinou úpravou, než s klavírním lakem v interiéru. Mám Superba I. generace, II. generaci jsem s vynechal (ničím mě neoslovila). III. generace se mi vcelku líbí zvenku, jízdní vlastnosti ujdou, ale ten interiér a klavírní lak se mi slušně řečeno nelíbí vůbec. Děkuji
Mám nahoře úplně ten samý dotaz. Mám Mazdu 6 III. generace a tenhle pseudoklavírový lakovaný povrch je k vzteku - nejde vůbec udržovat ani nejjemnější mikrovláknovou utěrkou a značkovými šetrnými přípravky jako např. Meguiar's Quik Interior Detailer. Přitom moje předchozí Mazda 6 II. generace měla podobné dekory v žíhaném provedení, ale mnohem lepší materiál (základ tvořil plast, na tom byla taková tvrdá fólie s tvrdým vrchním lakem - něco jako celofán), který vydržel i upuštěné klíče atp.
Dekory u Superbu II. generace (např. ten stříbrný profilovaný hliník) mi přijdou také mnohem lepší.
Podle mě by to měli sjednotit a nabídnout alternativně ke klavírovému laku stejné materiály, jaké tvoří i ty horizontální lišty.
Výhledově také o Superbu III uvažuji (pouze kvůli 2.0 TSI motoru, který mi přijde z aktuálních přeplňovaných dvoulitrů jako nejlepší), ale s tímhle povrchem se definitivně nehodlám smířit, to radši půjdu do Passatu.
Když to nechceš, tak si to nekupuj a nechovej se tady jako malé uplakané dítě, co potřebuje spamovat kvůli ručičkám tachometru. Opravdu fatální chyby. Nikdo to nikomu nenutí, na trhu je spousta alternativ, tak o co ti jde magore? >:D
... je to skutečně nejlepší vůz v celém známém vesmíru? A budete dělat nějaké porovnávací testy s konkurencí? Má to vůbec smysl, když už všichni čtenáři ví, jak takový porovnávací test dopadne?
Ještě jsem si nevšiml, že by tu někdy srovnávali H/K s prémií... což je u sousedů z Boleslavi celkem běžné a víme jak to dopadá :-!
Šikmáci mají možná ubohé reklamy (díky panu Vošickému), ale mnohem větší zoufalost je, když českým ovčanům tlačí všechny ty rádoby nezávislé plátky informaci, že se předražený !průměr! vyrovná prestižním značkám.
U korejců je ten známý, zde pověstný, "cenový jemnocit" nastaven na adekvátní úroveň.
U Škodovky, s novými modely, "nikoliv" :-! ať si pisálkové, či jiní "nezávislí" nohsledi píšou cokoliv ;-)
Vzhledem k tomu, že uváděná normovaná spotřeba je zcela "mimo mísu", uvádějte vždy skutečnou spotřebu modelů, které jste měli k dispozici,, bez ohledu na jízdní podmínky i případnou nezajetost motorů
Chtěl bych požádat o stejné prohmatání boků středového panelu, stropnice a navíc DVEŘNÍCH VÝPLNÍ jako u CX-3. To abychom věděli jako čtenáři, které plasty opravdu vypadají levně a které ne.
Musím říct, že novej Superb se mi líbí a to hodně. hlavně pak kombík. sic epro mne cenově nedosažitelný, ale kdyby byl přebytečnej milion a chtěl bych ty penize za něj utretit, tak bych asi zvolil benzin a právě tedy my asi chybí pořádnej motor. Moc nerozumim tomu proč tu 3,6 V6 už nenabízej, když to byl u předchozího modelu snad nejprodávanější benzinový motor v nabídce :-/