Re: Dieselová auta jsou nereálná s nižšími emisemi i spotřeb
Tak to bych neřekl, jezdím Fordem c-max a udávaná spotřeba je naprosto stejná jako moje reálná. Navíc po 2 týdnech praktika v servisu VW bych si osobně od nich nic nekoupil..... :no:
je to uplne stejne jako likvidace neproclenych cigaret, fejkoveho zbozi nekolkovaneho alkoholu a klidne do toho muzes zapocitat i likvidace nelegalnich pestiren marihuany. dle tve logiky se vse da zkonzumovat a pouzivat.
a ekonomicke je velmi, bylo by to takove velke srotovne na ucet podvodniku.
od 80 let se v EU vyskyt rakovin zvetsil o cca 160%, z cca 1.2 milionu novych pripadu rocne na necelich 3.2 milionu rocne, mimochodem je to naprosto nejvetsi procentualni narust na celem svete a zaroven je EU jedine misto na svete kde se tak rozrostl pocet dieselovich aut, souviset to spolu na plne fronte nemusi, ale nejaky podil diesel mit rozhodne bude
Tak už je konečně znám ten skutečný důvod, proč "lidové vozy" jezdily lépe než konkurence se stejným výkonem.
Zatímco ostatní výrobci se drželi nesmyslných norem EU, podvodníci z Německa dodávali na trh dál sazomety produkující stejný bordel, jako v minulosti.
Já jsem si pořád říkal, jak ty Chrochtávky f TDI můžou procházet emisema, když mě řádnou dávkou sazí obdařil téměř každý den nějaký ten bazarový kauboj :-!
A to si jako myslíte, že dými jen TDI?......jezdí jich nejvíc, tak jsou víc vidět, ale stejně vídám dýmit například i francouzské auta....zase z toho nedělejte vw hysterii.
Nie, francúzske, talianske alebo iné nemecké autá dymia hlavne keď sú staršie, ak dymilo nové auto, tak to bol skoro na istotu Volkswagen. Žiadna hystéria, realita z ciest.
suhlas... pomaly za kazdym tdi je to doslova kudol dymu ... zvlast ked vidis ako pred tebou v kopci tdicko slapne na plyn ..... ono niektore su doslova jak stare autobusy ....
Tak tak, chtělo by to hromadně zažalovat firmu "Lidové vozy" za náhradu zvýšených výdajů za čistící prostředky k mytí oken a karosérií ostatních aut. A nejen aut, ale i oblečení a třeba zasazených obličejů cyklistů, chodců, divé zvěře... :yes:
Horší už to bude s čištěním našich plic, ty se totiž nedají jednoduše vyprat v pračce na 90°C.
On už ten název "Lidové vozy" je podvodný, lid je jí totiž ukradený...
Jen flame, že? :-) Fakt je, že dýmovnic jsem potkal také dost, ale to není ani tak o podvádění nových vozů při testech, jako spíš ignoranstvím některých majitelů a pochybném provozu STK.
Tuhle jsem měl zkušenost s Octavií 1.9 TDI. Při plném záběru kouřila jako parník, ale byla prý přečipovaná a měla pár desítek koníků navíc.
Tak jako tak, celé je to směšné, pokud u nás bude vše fungovat jako do teď. Ve své podstatě má každé auto zákonitě větší emise, než by ofiko mělo mít, už jen proto, že se v reálném světě nikdo ani nepřiblíží udávané spotřebě, změřené v laboratorních podmínkách. Že k tomu VW přidal ještě měřící mód navíc je "bonus" nad rámec zvyklostí.
A ne, nezastávám se dieselů, ani nejsem jejich příznivcem. Za tuhle kauzu jsem rád, protože se opět mluví o reálných emisích...alespoň trochu.
.....nemůže, podle mě, zabezpečit stejné dynamické - výkonové parametry a spotřebu jako před úpravou, aby zároveň splňovala dané emisní limity. Kdyby ano, tak by to přece nemuseli pracně šidit u 11 milionů automobilů přídavným podvodným algoritmem.
Takže pokud budou lidem jen přehrávat software, buď jim auto připoškodí a udělají z něj lemru línou a žravou nebo to bude zase nějaká levá.
A mám vážné obavy, že nové motory při svolávací akci asi dávat nebudou. Ani sami ještě pořádně neví, jak to vyřešit. Cituji : "Jak chce ale automobilka zaopatřit splnění emisních předpisů, zatím není známo."
Nechám se překvapit, co vymyslí. Ale vůbec jim teď nezávidím, dívá se na ně prakticky celý svět.
Úprava softvare pomôže, ale nie bez následkov. Buď sa zmení charakteristika motora a všetci majitelia sa budú sťažovať na zníženie výkonu, alebo motor pôjde jak doteraz, ale len do prvej emisnej kontroly, cez ktorú samozrejme neprejde...
Tak si vyber...
Osobne by som bral prvú možnosť a od výrobcu žiadal odškodné.
aha, tak konkurencia :-)
ale pohoda ;-):yes:
aj ked aktualne to nieje OOOO a tazisko mam tak o pol metra vyssie, nez som bol zvyknuty, tak na aktualne moje cesty-necesty je to gut :-!;-)
Souhlasím, pokud bude pouze úprava softwaru, tak může proběhnout buď A) za účelem snížení reálných emisí, což bude mít negativní vliv na jízdní dynamiku, spotřebu a životnost motoru, nebo B) deaktivace "přepínače", což by znamenalo že auta oficiálně nebudou plnit normy. Nedokážu si představit, že by toto někdo povolil.
Výměny motorů nehrozí, do některých typů by nové motory s EURO6 asi nešlo zastavět. Kromě toho by museli měnit i periferie. Možná budeme překvapeni, s čím přijdou, ale v současnosti to vidím buď na slevu/odškodnění za změněné charakteristiky auta (nejspíš nějaký paušál), nebo nabídku odkupu auta koncernem.
V každém případě dost možná budeme mít plné bazary zánovních aut a VW holding na tom bude finančně krvácet.
klasicke objemne a bezporuchove benzinove amosfery v mode ( ako za starych cias ) ... mazda to vie.... a ide na to dnes uz najsikovnejsie zo vsetkych :yes: snad sa k nej casom pridaju aj dalsi :-)
a dizle tiez casom uz zaznamenaju ustup z pozicii vsadim sa ..... dizel je uz davno slepa ulica ... uz len nejako rozumne a vcas s nimi skoncovat ... a nahradit ich postupne vsade benzinmi s elektromotormi
Děkuji za reakci. Po faceliftu stránek www.auto.cz je těžké se zorientovat a najít ten správný článek. Články nejsou seřazeny časově.
Edit: už jsem to našel. Zmínka byla šikovně uklizena pod článkem "Volkswagen vyzval italské dealery k zastavení prodeje některých vozů".
Vo Audi to vyšpekulujú: Poplatky za nadlimitné emisie preženú buď do cien ostatných modelov, alebo budú musieť zraziť nehorázne marže za tú svoju prémiu. ;-)
Chápu že pro novináře je to po okurkové sezóně terno, ale alespoň trochu profesionality minimálně do titulku by to chtělo... Software je jen program, takže podvodný sám o sobě být nemůže, a zakázaný také není ;-)
Jinak krok s přehráním je logický ale nijak důležitý - v reálu pojedou auta naprosto stejně, a na homologaci to nemá žádný vliv, ta proběhla a je platná, takže scénáře o přiškrcených výkonech a podobně jsou zbytečné.
No jasně, tam jako v podstatě ani jiný řešení není. Co svět sežere nechci komentovat, na týhle kauze je vidět že cokoliv co je mu správně naservírováno resp. dnes a denně tlačeno mediální masírkou do hlavy, tomu uvěři, takže myslím že v tom takovej problém nebude.
Děláš, jako kdybys nevěděl, že VW hrozí dost vysoká pokuta, zatím v USA. A v Evropě minimálně zase dost vysoké náklady na "řešení" a o ztrátě image ani nemluvím.
Já si myslím, že minimálně bude muset VW upravit SW a udělat znovu testy. Pak se dojde na to, že auta nesplňují Euro6, ale třeba jen 5. Což v EU bude mít pro majitele za následek vyšší daně (Euro se zohledňuje pro právnické osoby i u nás) a pak horší známku pro vjezd do německých měst atd. VW by pak měl logicky hradit spotřebitelům škodu - tedy nejméně doplácet daně a odškodnit je za to, že nemají plaketku 6 a nemohou se svým autem do centra města.
U variant, kde škoda bude vážná by měl mít spotřebitel právo od obchodu odstoupit, třeba tak, že VW auto odkoupí za zůstatkovou hodnotu a nabídne spotřebiteli za výhodnější cenu nový vůz. Dokážu si představit i to, že se budou dodatečně na autech měnit některé díly a třeba domontovávat močovina na náklady VW. U tolika aut by to bylo pro VW levnější řešení, než hradit škodu.
tak vzhledem k tomu, ze auta v EU musi splnovat emise při mericim cyklu definovenym legislativou, a ten zrejme splnuji, a zadna legislativa EU nedefinuje, jaky emise musi splnovat v realnym provozu, muze se stat, ze ani stonasobne prekroceni emisního limitu za realnyho provozu neznamena, ze auto nevyhovuje platne legislative, a ze je tak vlastne všechno OK.
kde je definovany, jaky emise musí auta splnovat v realnym provozu?
a co to je vlastne realny provoz?
pro nekoho město, pro nekoho dalnice, pro jiného okresky, někdo jezdi s kloboukem, jinej co to da...
ja se neminim VW zastavat a naftových motoru uz vůbec ne, ale je jasny, ze jinak se bude motor chovat při malym zatizeni a jinak ve velkym. a mereni emisi probiha ve specifických podmínkách při ještě mensim nez malym zatizeni.
z tohodle pohledu vpodstate nevim, ceho se to podvadeni tykalo.
to ze se motor choval jinak při ještě mensim zatizeni, nez malym? to je prece uplne logicky ze se jinak chovat bude..
Vysvětlovat tady ti to nebudu, Přečti si zpětně ty desítky článků za poslední dny. Včetně oficiálního vyjádření VW. Tím začni a pak vstupuj do diskuzí.
Kdyź začínáš takovou sugestivní otázkou, tak by bylo dobré položit jí nejprve sám sobě. A když chceš hledat pravdu zrovna v mediích, tak ale je potřeba začít číst né poslední týden, ale měsíc. ;-)
v cem konkretne vw nevyhovuje legislative EU ?
to ze při urcitem specifickem rezimu ma urcite specificke nastaveni prece neznamena, ze EU legislative nevyhovuje.
problém je zrejme pokud jde o legislativu USA, kde se resi realny provoz.
Nedávno jsem se strašně urazil když mi jeden řekl že mi Češi nemáme ani právo na sebeurčení a že stejně budeme vždycky skákat jak Němec bude pískat. Jak si čtu tvé příspěvky tak musím sklopit zrak a dát mu zpětně zapravdu. Vždyť on už i ten tvůj hrdina přiznal že jde o podvod a že bude auta upravovat aby byly v pořádku, tak koho se tu zastáváš, komu lezeš do ... ?
Tak tak, to by potom musela být ŘJ zakázána jako taková, protože ona jinou činnost než upravovat parametry motoru v závislosti na provozních okolnostech nemá...
Aaa "odborník" na dopravu ;-) Koukám tady jsi přeskočil fázy kdy jsi snažil vytvářet dojem že něco víš, a rovnou jsi přešel do režimu "když už nic nevím, alespoň budu napadat a snažit se znevěrohodnit protinázor". V pohodě, po zkušenostech jsem žádný věcný příspěvek ani nečekal, tvé černobílé vidění světa (přičemž ty samozřejmě a bez vyjímek stojíš na straně dobra) ti vlastně závidím, je to krásný nemuset o věcech přemýšlet, zjišťovat si fakta, prostě si jenom utvoříš názor protože si to myslíš, fakta si vycucáš z prstu protože si myslíš že si stejně tu práci s tím to ověřovat nikdo nedá, a tradá máš hotovo :yes: a každý kdo si dovolí odporovat je kmomtr, podplacenej, zaplacenej atd :)
Přesně tak. Proto (minimálně v EU) lze mluvit o morálním pochybení (i když i to je diskutabilní, protože podobně k tomu přsitupují všichni výrobci aut), ale nikoliv legislativním, tam je to jak pišeš, předepsaná homologace byla splněna.
Kterémukoliv koho budou chtít USA poškodit. Proto jsou také všichni svorně zticha a do VW se nestrefují, přestože by to jinak byla pro všechny nádherná příležitost. A že se jen tak mimochodem začiná mluvit o BMW (tedy další německé značce) je taky samozřejmě náhoda :yes:
VW taky nepodvádělo, jen se přizpůsobilo metodice měrění. Výsledek stejný - v reálném provozu jiné emise než u homologace, tzn. prvotní chyba je v tom kdo zadává rozsah zkoušek.
a jaky je problém??
homologaci to proslo a ma ji to.
nic jiného euro x nepozaduje.
podle me nevedi kudy kam a jsou v soku z toho, jaky problémy jim hrozi z USA a tak si sypou na hlavu popel vic nez by mozna museli. alspon tady v EU.
Škoda že ty motory neplnili Euro 6, takže ty mraky těch skladovek už asi nepřihlásí :yes:
Né zpátky do reality - Švýcarsko není v EU a Itálie ať si dělá co chce, to není žádné měřítko, otázka je proč to teda nezakáže EU jako taková když je to podle některých jako ty tak jasné?
proc svycarsko??
asi jsou citlivejsi na ochranu svého zivotniho prostředí.
a když svycarsko, asi musí i jiné země, to by asi byl humbuk,kdeby nekde jo, a nekde ne..
a jak pise xonik, auto s euro 5 be nemelo jit od letošního zari registrovat (první registrace)
vyvezu to na vychod >:D
Aj v UA sa zacinaju uz presadzovat naftove motory - holt, kriza sa tam prehlbuje.
Len by to mali urobit cim skor, kym je este dost kupcov... :-!
Bariku, co si uz fakt taky tupy ??? 8-s
Vychod - je vychod... cez vychod tie auta trepat do "USA" - asi ako si si myslel, by bolo trosiiiiiiiiicku neekonomicke >:D
a UA nieje USA ;-)
UA je na vychode, USA na zapade ;-)
Jasný je to podle všech ale zakázat ze dne na den provoz 11 milionů novejch a zánovních aut je prostě moc. Tohle je tak velkej podvod že fakt musíš zvažovat kroky jak potrestat pár viníků a ne miliony podvedenejch.
Sranda bude jen když budou chtít jako Španělsko vrátit daňový zvýhodnění všechny státy
A co měl asi dělat? Riskovat že USA zníčí VW úplně? 20-30% ztráta hodnoty společnosti bolí ale pořád to není krach. Tohle považuju za zcela v pořádku, vzít odpovědnost na sebe a firmu tak v rámci možností dát prostor na zotavení.
Volkswagen samozrejme podvádel. Tvoje okecávání na tom nic nezmení. Jenom by bylo zajímavé vedet proc tady tak lzes. Je to tvoje blbost nebo más nejaký konkrétní duvod?
Konšpirátor >:D
O BMW sa práve prestalo hovoriť. Tie nezávislé testy absolvovalo bez problémov. Jedno bezvýznamné prekročenie... To že k tomu pristupujú všetky automobilky rovnako, je len špekulácia. Nič také sa nezistilo. Či to bol podvod, čiže porušenie zákona, práve teraz skúma nemecká prokuratúra. Podľa mňa to podvod bol.
Realista ;-) o přístupu ostatních automobilek nemá smysl polemizovat, čas a chování frau Merkel ukáže >:D
Pokud se budeme bavit o německé prokuratuře, tedy EU, tak tam není o čem, předepsanou homologaci to splnilo. Spíš se bojím toho že nějaký sluníčkář se toho chopí a začně prosazovat jinou metodiku měrění (ovšem při zachování stávajících limitů), a to bude teprve fičák.
a co v prumeru 7 nasobne prekroceni limitu NOx v realnym provozu podle lonskyho testu?
jedina znacka s odrenejma ušima prosla, jedna prekrocila 25x.
citroen a mercedes mely prekroceni "jen" 3x, ostatní znacky nebyly uvedeny
ale daleko důležitější je, aby také odškodňovala - a to všechny majitele dotčených aut, a také lidi, kterým dieselová auta denně otravují vzduch v ulicích a nenávratně poškozují zdraví. Vzhledem k tomu, že se ale vše odehrávalo za tichého souhlasu bruselských úředníků, bude dosažení kompenzací asi dost složité. Je neuvěřitelné, jak falešně z dnešního pohledu zní reklamní slogany škody: "green line, přátelská k životnímu prostředí, vyspělá technika pro lepší životní prostředí.." a podobné bizarnosti vytvářené korporacemi s podporou EU úředníků :)))
podle me to vysumi, minimalne tady v EU.
automobilky logicky nebudou mit důvod se v tom pitvat, a urednici uz vůbec ne, to by priznali, ze všechny ty euro x byl z jejich strany vlastne podvod, nebo minimalne něco vubec nedomysleli...
odškodnění.. no přiměřené by bylo dát slevu na servis po dobu vlastnictví auta. Jinak mi přijde, že se z toho dělá moc velký humbuk. Do teď to nikdo neřešil a najednou takové halooo >:D
Já nevím co je oficiálně, to že to píšou najednou lejou media na headliny není nic oficiálního, ty upozornění a samotné fakty jsou známé mnoho měsíců, takže je na místě se ptát proč se to zveřejnilo právě teď.
Stačí číst. Protože VW modelovej rok 2016 nedostaly homologaci
Te levárna prostě nejde řešit. Trojčlenka výkon spotřeba emise jim šla dobře když jeden člen vpodstatě vyřadili. Když musej plnit emise tak bude nutný snížení výkonu a asi i zvýšení spotřeby takový že by si ten motor nikdo nekoupil
Myšleno tak, že kdo řešil před tímto "skandálem" emise oxidů dusíku před koupí koncernového dieselu (jistě že krom amíků) >:D >:D resp. se podle toho rozhodoval o koupi auta.
ja to resil před 5 lety když jsem kopoval auto.
jedno z hledisek byla ekologie a nejen proto naftak neprosel.
před 3.5 rokem jsem upozornoval jednoho poslance co navrhoval snizeni spotrebni dane na naftu o 2.5 a benzinu o 1.5 ze ještě vic prohloubi danove zvyhodneni nafty oproti benzinu.
a jako argumenty proti jsem uvadel rakovinotvorne mikročástice z naftových motory, jedovate NOx a prizemni ozon, který z NOx vlivem slunecniho zareni vznika.
pak mi volal nejaky jeho pohůnek, a tvrdil ze jde jen o politickou proklamaci ...
No vidíš a mě to třeba vůbec nenapadlo a i teď je mi to jedno, horší jsou starý vraky na silnici, mega lodě, letadla, průmysl rozvojových zemí + USA atd.. tohle je zbytečně nafouklé.
stary vraky dlouho jezdit nebudou a moc toho uz nenajedou.
letos koupeny auto bude nejspis jezdit ještě minimalne 15 let a najede hodne km.
lode nejezdi ve mestech a nikoho tak primo neohrozuju, nevim jak to je s téma letadlama, v usa to asi nebude tak hrozny, když jejich normy na emise jsou prisnejsi nez v EU a navíc je vyzaduji .
v rozvojových zemich maj nejspis daleko nalehavejsi problemy nez emise a něco takového nejspis vůbec neresi.
zijem v nejbohatsi miliarde lidi, a tak mozna - podle tebe - resime takovyhle blbosti ...
a co lokalni??
znecisteni ovzdusi rakovinotvornými částicemi a jedy NOx??
prizemni ozon vznikajici z NOx a ohrozujici jen u nas milion astmatiku a další spoustu jinych lidi??
porad to není zadny problém??
uhelny elektrarny, který jedou v optimalnim rezimu a jsou pod stalou kontrolou a maji mnohem dokonalejsi cisteni spalin nez ty miliony osobaku, ktery pod kontrolou moc nejsou a k optimálnímu rezimu maj většinou hodne daleko?
topeni uhlim nevidim jako problém, když mas spravny kotel.
a poukazovat na to ze když někdo topi pet flaskama, tak ja muzu zamorovat ovzdusi naftakem je zhovadilost.
ano ano, podle tebe, není problém těžký průmysl, není problém spalování tuhých paliv, je naprosto eko jezdit benzínem, tohle nikam nevede, žij svůj sen dál :yes: >:D
aha.
tak to je argument.
na to nemam ani co napsat.
snazim se chovat zodpovedne a proto nejezdim naftakem.
ano, muzu sedet doma na * a jen vypoustet metan ...
Toto je argument jako že soused odhazuje odpadky na zem, tak je budu házet taky. A vlastně můžem všichni. Vymlouvat se na to, že někde dělá větší borčus než já, takže jsem vlatně andílek je ubohé 8-s
Já být výrobcem typu Aston Martin, žaluju EU za okamžité vrácení všech částek za to, že moje výrobky vypouštějí nadmérné množství CO2 atd.
VW podávděl a vypuští nesmysly, tak bude at zaplatí pokutu 10 bilionů EURO anebo at neplatí nic, ale at Brusel vrátí všem peníze anebo do doby nápravy stavu at nikdo z výrobců neplatí peníze za naděrné emisní limity třeba osmiválců.
Je něco jako "čisté saze"...a teď vážně.... Co je na celé aféře pro mne zásadní je ten podfuck. Ne to, že ta auta jsou "neekologicka... Protože jsou čistší než to, co tu jezdilo pred x lety.
Ten podfuck dle meho je v tom, že nikdo neměl koule rict... "takhle to nejde" . Buď chcete sve limity, nebo vykon, spotrebu, etc..
I ten hon na inženýry, vedouci vyvoje apod.., je jen přehazování obetnich beranku zastupci akcionářů.
Ono to nejak vyšumí, ale pokud se nestane neco na pili mericich cyklů a pristupu automobilek, bude to stale jen a jen obebávka...
jak to ze to nejde??
benzinove motory problém nemaji.
nebo mají mit naftove motory radove min prisne limity emisi a ještě k tomu danove zvyhodneni nafty abychom se tady udusili ??
Píšu o dieselu a aféra se, možná zatím, týká jen dieselu. Jistě, ze to u benzinu jde. Dokonce to jde u hybridnítechnologie. Nejde to u "stále výkonnějších a uspornejsich dieselu", které si ovsem zakaznik žádá...
Jak vidíš spousta lidí si doteď neuvědomuje o co de, další moc dobře vědi a bagatelizujou a omlouvaj to. Od místních diskutujících po ministry naší vlády :-|
A odstupné pro pachatele je ve výši kterou si většina lidí nevydělá ani za 1000 let
Což nějakýmu VW ubožákovi nebrání střílet :no: komukoli kdo si dovolí tuhle megaprasárnu jakkoli kritizovat :yes: >:D >:D >:-[]
Nikoliv, upravit motory tak, aby spnily předpisy. jestli místo za 5,5 budou jezdit za 7 a místo za 8,5 budou zrychlovat za 11,5 s - joo, tak to at se soudí lidi s VW >:D >:D >:D >:D
....v Evrope se nechce. Ono ne, ze by to neslo, jen se nechce. V tento okamzik zalezi jen a jen na spotrebitelich, jak se dokazi zorganizovat a uderit na podvodniky z Wolfsburgu. Na jedne strane jde o zivoty nas a nasich deti, na te druhe o obrovsky bysnys a operny bod nejvetsi evropske ekonomiky. Tudiz, co je pro nas dulezitejsi?
Jeste slozitejsim pro dosazeni odpovednosti vinika je fakt, ze Volkswagen je zcasti statni spolecnosti. Jeho lobbing je velice silny a spolkova vlada tanci do jeho taktu. Kdyz se v EU parlamentu predstavil navrh pro dalsi sniseni emisi, A.M, oznamila, ze bude navrh vetovat kvuli negativnimu dopadu na nemecky prumysl.
V emisnich limitech nic spatneho neni, jsou stanoveny mozna az prilis benevolentne. Jakozto vyrobce, pokud nejsem schopen tyto limity splnit, potom prestanu dany vyrobek vyrabet, popr. nakoupim technologii od vyrobce, ktery je v tomto odvetvi schopnejsi. Volkswagen sel cestou podvodu a veril, ze spolkova vlada je dostatecne silnym stitem pro pripad problemu. Diky sve aroganci vsak zapomnel. ze ani teta Angela nesvede nic na uzemi USA.
Kazdy vuz s danym motorem, v originalnim stavu, by mel jit na prezkouseni zdali vyhovuje emisnim limitum. Pokud ne, technicky prukaz by mu mel byt odebran a odpovednost by mela byt ne na majiteli, nybrz na vyrobci.
EDIT: Bohuzel nejhorsi na teto situaci je jeji zlehcovani, objajoba podvodnika a svejkovani o tom, ze se vlastne nic nestalo, protoze motory v dany moment emisni limity splnily. Nikde vsak neni napsano, ze motor nemusi limity splnovat v beznem provozu.
To je to nejrozumnější, co jsi kdy napsal. Tužku ti vede nenávist, ale máš pravdu.
To že se jednotka přestaví v běžném provozu z EURO 6 na EURO 3 je podvod. Pro naše děti je důležité, ale aby VW jel dále, čistého vzduchu se naše děti nenají a finanční standardy jsou už nastaveny jinak než před x lety.
Ale děje, na koncern VW je navázaná celá německá a tím pádem evropská ekonomika, nemluvě o subdodavatelích, zaměstnancích atd... Tahle ekonomicko politická rovina je strašně důležitá, a to je že si tu necháváme od američanů rozkopávat takhle významný pilíř je ostuda.
Jaka nenavist. Pisu jen fakta. Nektera se nekomu "do kramu" nehodi, ale to nemeni nic na tom, ze jde jen a jen o fakta.
Nic nenasvedcuje tomu, ze by tahle dieselgate Volkswagen polozila. Pres prsty by ale dostat mel. A spolkova vlada s nim.
Fakta nepíšeš, pouze děláš své závěry. ;-) Že jsou emisní normy nesmysl potvrzují všichni výrobci aut, protože nikdo z nich nemá technologii jak to plnit, tak si všichni pomáhají nějakou kličkou. Zkus se podívat na největší producenty znečištění ovzduší, a na ně se zaměř, osobní automobilová doprava je v tom naprosto minoritní. A dětičky jsou úsměvný - zatím jsme dík přísnějším technologiím dosáhli akorát toho, že z čeho dřív bylo astmá tak je dnes rakovina, aneb ať žije DPF že. A zrovna od američanů, kteří jezdí typicky s benzínovou 5-6l V8 jsou řeči o ochraně klimatu opravdu na místě :yes:
Uniká ti pointa. Jsou dána pravidla, podle kterých se automobilky musí řídit. Volkswagen podvádí a za to dostane v USA za uši. To jsou fakta. Překrucovat si je můžeš jak chceš, nic na nich nezměníš.
Výrobci aut si o emisních normách můžou myslet co chtějí, řídit se podle nich zkrátka musí. Volkswagen podvádí i v Evropě. I tady se z toho musí odpovídat. Trest by měl být exemplární, ne však likvidační. Řekl bych, že Evropa by zde mohla jít stejným výpočtem pokuty jako USA.
Pointa uniká evidentně tobě ;-) Pokud jsi naivní a myslíš že ostatní výrobci si nepomáhají různými kličkami při homologační zkoušce (zalepené spáry, odpojené komponenty, přefouklé kola, nevhodná geometrie, menší nádrž, bez rezervy, start stop atd atd) což v tvých očích znamená podvod, tak tě čeká ve velmi brzké době velké zklamání a vystřízlivění. A pokud tušíš o co go a víš že tedy VW je svojí úpravou softu akorát špička ledovce, tak potom z nepochopitelných důvodů přeješ evropě velkou ekonomické krizi.
Jinak evropa nemůže jít žádným výpočtem, protože v evropě VW nic neudělal, tady platí pouze homologační zkouška, a tu VW splnilo, neplést s předpisy USA ;-) Takže opakuji - pokud chceš bojovat za lepší vzduch pro svoje děti, běž bojovat proti tomu kdo ho skutečně znečišťuje :yes:
Zatim se neprovalilo, ze by jiny vyrobce podvadel jako "unterwassermanni" z Wofsburgu. Takze, pokud nemas dukazy, ze by jini podvadeli.....Ne, jini si nepomahaji podvodem.
Volkswagen v EU klamal zakaznika, to je dost zavazny problem, za ktery muze byt pokutovan. Dale pro provoz musi splnovat emisni limity, ktere nesplnuje. Zde je misto pro dalsi pokutu, Po uprave, ktera jiste prijde, motory budou mit teoreticky o 20% mene vykonu. Zde je moznost pro spotrebitele k odstoupeni od smlouvy a Volkswagen bude nucen automobily odkoupit.
Tvoje zminka o astma a rakovine je takovy nesmysl, ze se o tom s tebou ani bavit nebudu.
Dopad v EU to pro VW bude mít méně závažný než v USA. Je tu ekonomickým hegemonem Německo a to si to pohlídá. A bylo taky na čase, to co se v poslední době děje je nevyhlášená válka USA Německu které dominuje tzv. "uprchlická krize", možná by to frau Merkel mohla mezi řečí vpálit černému otci ve Washingtonu až jí zase bude odposlouchávat telefon.
Takže aby sa spravila za týmto všetkým hrubá čiara, Volkswagen úplne prestane vyrábať motory TDI a vyvinie úplne ale úplne nové s úplne, ale úplne novou konštrukciou, novým menom, a samozrejme úplne úplne čisté. Volať sa budú možno DDI, a budú zo všetkých najlepšie. A absolútne najlepšie bude, že servis tých nových motorov bude zase o celé 2% lacnejší, lebo 2/3 jeho dielov budú 100% kompatibilné s dielmi z doterajších TDI-motorov...
Re: Řešení tady je od 2002... Nekupujte Skoda & VW
I ten D-CAT vytře svou spolehlivostí s TDI podlahu. A to je přitom nejslabší motor s čím Toyota přišla. Co se týče D4D, VW by o takových motorech mohl jen snít.
Doufejme, že se VW vrátí k osvědčeným motorům TDI PD.
Ekonomisti, právníci a lobbisti chtěli ušetřit a tak zavedli do výroby TDI CR s menším kompresním poměrem a horší energetickou účinností. A když začali prodávat v USA těch vozů tolik, že to začalo ohrožovat i GM, přišla logická protiakce. Hlupákům nabídnou elektromobil Tesla se směšným dojezdem, ostatním vytáhnou peníze z kapsy. Když se dolar potácí pod tíhou dluhů, hloupí Evropané to přece rádi zaplatí. Jak? No přece prostřednictvím nástroje zvaného TTIP. A pokud by ani to nevyšlo, tak se jim připraví válka. A potom platit budou a ještě rádi. A my tady v jůesej si zase budeme žít!
Je na čase, aby se do vedení evropských států vrátili ti, které lidé opravdu zvolí a kteří budou zastupovat zájmy svých voličů, aby se do vedení výrobních firem vrátili odborníci a tihle MBA ekonomisti, kteří tam byli dosazeni a vědí pouze to, kde se mělo vloni ušetřit, byli přesunuti z manažerských seslí zpět do firemní účtárny, tedy tam, kam patří. Jinak řečeno - aby si Evropané zase začali vládnout sami a přestali podlézat těm, kteří žijí na úkor druhých. Až světlo světa konečně spatří nový motor TDI PD, budete vědět, že se konečně něco hýbe správným směrem. Už aby to bylo!
Re: Doufejme, že se VW vrátí k osvědčeným motorům TDI PD.
No, nevím, jestli má smysl se k podobným výkřikům nějak vyjadřovat. Motory PD jsou typickou konstrukční slepou uličkou. Byly mimo jiné zrušeny i proto, že nedokázaly splnit emisní limity EURO5. CR motory mohou totiž daleko přesněji vytvářet a dávkovat směs nafty a vzduchu.
Kromě toho vyžadovaly PD motory pro mazání celého PD cajku velmi řídké oleje, což se zase nelíbilo turbu. Mnohé PD taky chlastaly olej jako obézní robot. Dalším problémem byla konstrukční výška motoru s PD vstřikováním, která značně omezovala designéry.
To už spíš bych volal pro návrat klasických TDI s rotačním čerpadlem. PD motory jsou nesmysl.
Re: Doufejme, že se VW vrátí k osvědčeným motorům TDI PD.
Ano.
A doplním, že díky nadměrným silám na příslušné vačky musel být řemen extrémně široký a zbytečně naddimenzovaný. Zároveň díky těmto silám dochází postupně k vyvracení jednotek PD v hlavách válců. Součet odporů jednotlivých jednotek PD je podstatně vyšší než energetická náročnost celého systému CR. Čím více válců motor má, tím je systém PD proti CR nevýhodnější. Jak z hlediska energetického, tak z hlediska ekonomického. V současné době nemá již žádnou výhodu. (V prvopočátcích to byly jen vyšší vstřikovací tlaky, ale to už dnes neplatí.)
Re: Doufejme, že se VW vrátí k osvědčeným motorům TDI PD.
PD mělo jako každý motor své výhody i nevýhody. Co ho pohřbilo byla skutečně ta emisní norma, nikoliv slepá vývojová větev. Co je neoddiskutovatelné je že svou spolehlivostí a spotřebou sve soudobé konkurenty jasně předčily.