Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda svolá do servisů 1,2 milionu vozů se zakázaným softwarem

181 komentářů

-------
Dá se ale čekat, že dieselová auta svolá do servisů a software úpravy, poté může dojít k poklesu výkonu motorů 😒 😢 :no😒br />
PS:- Oficiální údaje o spotřebě i nižší emisí TDI aut jsou dnes nereálné, má se to ale změnit. :no:
Avatar - Inferius
Inferius
Celá ta šaškárna s emisemi a downsizingem je postavená na hlavu....
-------
Takže [odkaz]
Avatar - Individualita
Individualita
Kdo dal těch 5 mínusů a proč???
ironmaiden1980
Tak to bych neřekl, jezdím Fordem c-max a udávaná spotřeba je naprosto stejná jako moje reálná. Navíc po 2 týdnech praktika v servisu VW bych si osobně od nich nic nekoupil..... :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
U Fordu možná jo. U TDI při normálnim nastavení aby trvale splňovaly emisy pujde výkon určitě dolu a spotřeba spíš nahoru
holden_holden
je tyto nebezpecne sra*cky odstavit a sesrotovat
Serveronaut
Hm, to je velmi ekologické a ekonomické řešení sešrotovat miliony naprosto funkčních a pojízdných aut... >😁
holden_holden
je to uplne stejne jako likvidace neproclenych cigaret, fejkoveho zbozi nekolkovaneho alkoholu a klidne do toho muzes zapocitat i likvidace nelegalnich pestiren marihuany. dle tve logiky se vse da zkonzumovat a pouzivat.
a ekonomicke je velmi, bylo by to takove velke srotovne na ucet podvodniku.
Serveronaut
A co je na těch autech nebezpečného? Vůbec nic, na rozdíl od nekolkovaného chlastu...
holden_holden
zdravotni duvody jsou malo? rakovina tvych deti je malo?
Serveronaut
Mnohem větší pravděpodobnost je, že tě to auto přejede než že ti způsobí rakovinu 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Zatial nemam auto s takym motorom >😒]
Avatar - Hittman
Hittman
V6 a více :yes:
IPace
od 80 let se v EU vyskyt rakovin zvetsil o cca 160%, z cca 1.2 milionu novych pripadu rocne na necelich 3.2 milionu rocne, mimochodem je to naprosto nejvetsi procentualni narust na celem svete a zaroven je EU jedine misto na svete kde se tak rozrostl pocet dieselovich aut, souviset to spolu na plne fronte nemusi, ale nejaky podil diesel mit rozhodne bude
peterle
Rakovinu spôsobujú pevné častice, tu je problém s oxidmi dusíka.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Právě že až tak ne ;-\
Avatar - Individualita
Individualita
Evidentně nechápeš...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁 >😁 >😁 >😒]
dyna15
Tak toto je ten najväčší omyl - tie autá sú momentálne nepojazdné!
Somewhere je už preč
Nechci poznať správne riešenie teba...
holden_holden
jestli chces bejt cobole vtipnej tak musis maknout.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
si si isty, ze vsetci len zartuju....? >😒]
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
>😁 >😁 >😁
mozgog
přímo sešrotovat asi ne, ale výměny motorů
Riceeater
Tak už je konečně znám ten skutečný důvod, proč "lidové vozy" jezdily lépe než konkurence se stejným výkonem.

Zatímco ostatní výrobci se drželi nesmyslných norem EU, podvodníci z Německa dodávali na trh dál sazomety produkující stejný bordel, jako v minulosti.

Já jsem si pořád říkal, jak ty Chrochtávky f TDI můžou procházet emisema, když mě řádnou dávkou sazí obdařil téměř každý den nějaký ten bazarový kauboj :-!
Somewhere je už preč
Vidíš, a keď som tu len spomenul, že tie VW proste na ceste dymia jak besné, div som nebol za diletanta...
Avatar - Covenant
Covenant
A to si jako myslíte, že dými jen TDI?......jezdí jich nejvíc, tak jsou víc vidět, ale stejně vídám dýmit například i francouzské auta....zase z toho nedělejte vw hysterii.
Somewhere je už preč
Nie, francúzske, talianske alebo iné nemecké autá dymia hlavne keď sú staršie, ak dymilo nové auto, tak to bol skoro na istotu Volkswagen. Žiadna hystéria, realita z ciest.
gil54
Ale tady nejde vůbec o dým, NOx není vidět.
Avatar - Anonym
Anonym
dýmá to proto, že je to čipnutý, kdežto majitelé francouzských či italských aut to zas tak moc čipovat nedávaj
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas... pomaly za kazdym tdi je to doslova kudol dymu ... zvlast ked vidis ako pred tebou v kopci tdicko slapne na plyn ..... ono niektore su doslova jak stare autobusy ....
Avatar - Emel
Emel
A ten černý dým, to je ten dusík? 😄
Somewhere je už preč
To je černík...
Avatar - fOE
fOE
>😁
Avatar - Anonym
Anonym
To je nový prvek smradopuch černý.
Zdraví škodlivé - ihned opustte kontaminovaný prostor >😁 >😁
Robustol
Tak tak, chtělo by to hromadně zažalovat firmu "Lidové vozy" za náhradu zvýšených výdajů za čistící prostředky k mytí oken a karosérií ostatních aut. A nejen aut, ale i oblečení a třeba zasazených obličejů cyklistů, chodců, divé zvěře... :yes:
Horší už to bude s čištěním našich plic, ty se totiž nedají jednoduše vyprat v pračce na 90°C.
On už ten název "Lidové vozy" je podvodný, lid je jí totiž ukradený...
Riceeater
😄
Avatar - Otrava
Otrava
Jen flame, že? 😄 Fakt je, že dýmovnic jsem potkal také dost, ale to není ani tak o podvádění nových vozů při testech, jako spíš ignoranstvím některých majitelů a pochybném provozu STK.
Tuhle jsem měl zkušenost s Octavií 1.9 TDI. Při plném záběru kouřila jako parník, ale byla prý přečipovaná a měla pár desítek koníků navíc.

Tak jako tak, celé je to směšné, pokud u nás bude vše fungovat jako do teď. Ve své podstatě má každé auto zákonitě větší emise, než by ofiko mělo mít, už jen proto, že se v reálném světě nikdo ani nepřiblíží udávané spotřebě, změřené v laboratorních podmínkách. Že k tomu VW přidal ještě měřící mód navíc je "bonus" nad rámec zvyklostí.

A ne, nezastávám se dieselů, ani nejsem jejich příznivcem. Za tuhle kauzu jsem rád, protože se opět mluví o reálných emisích...alespoň trochu.
figurka
A myslíš, že dávka sazí od bazarového kovboje je způsobena podvodným TDI snažícím se plnit euro6 .... (?)
gil54
.....nemůže, podle mě, zabezpečit stejné dynamické - výkonové parametry a spotřebu jako před úpravou, aby zároveň splňovala dané emisní limity. Kdyby ano, tak by to přece nemuseli pracně šidit u 11 milionů automobilů přídavným podvodným algoritmem.

Takže pokud budou lidem jen přehrávat software, buď jim auto připoškodí a udělají z něj lemru línou a žravou nebo to bude zase nějaká levá.

A mám vážné obavy, že nové motory při svolávací akci asi dávat nebudou. Ani sami ještě pořádně neví, jak to vyřešit. Cituji : "Jak chce ale automobilka zaopatřit splnění emisních předpisů, zatím není známo."

Nechám se překvapit, co vymyslí. Ale vůbec jim teď nezávidím, dívá se na ně prakticky celý svět.
Somewhere je už preč
Úprava softvare pomôže, ale nie bez následkov. Buď sa zmení charakteristika motora a všetci majitelia sa budú sťažovať na zníženie výkonu, alebo motor pôjde jak doteraz, ale len do prvej emisnej kontroly, cez ktorú samozrejme neprejde...
Tak si vyber...
Osobne by som bral prvú možnosť a od výrobcu žiadal odškodné.
Avatar - Warrual
Warrual
Už vidím jak to odskáčou tisíce lidí v automobilkách a jejich manažeři si ještě přidají za to jak to dobře vyřešili. ;-\
gil54
Napsal jsi v podstatě úplně to samé co já, nevím ale proč.

Já si vybírat nepotřebuji, jezdím benzínovou osmiválcovou atmosférou od jiného výrobce.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
kolegovec ? >😁 😉 :yes:
gil54
?? 545i 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
aha, tak konkurencia 😄
ale pohoda 😉 :yes:
aj ked aktualne to nieje OOOO a tazisko mam tak o pol metra vyssie, nez som bol zvyknuty, tak na aktualne moje cesty-necesty je to gut :-! 😉
gil54
Já jezdím jenom po silnicích a na moje ježdění mi v součtu všech vlastností plně vyhovuje už léta.
Somewhere je už preč
Zjednodušil som to, v tvojom obsiahlom výklade som sa strácal. 😉
Xonik
Varianta B je správně, s emisníma kontroloma to nijak nesouvisí, takže v tom problém nebude.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Součástí změny SW musí být zákaz čipování. Přece nemůže kdekdo měnit SW.
Columbo
Souhlasím, pokud bude pouze úprava softwaru, tak může proběhnout buď A) za účelem snížení reálných emisí, což bude mít negativní vliv na jízdní dynamiku, spotřebu a životnost motoru, nebo B) deaktivace "přepínače", což by znamenalo že auta oficiálně nebudou plnit normy. Nedokážu si představit, že by toto někdo povolil.

Výměny motorů nehrozí, do některých typů by nové motory s EURO6 asi nešlo zastavět. Kromě toho by museli měnit i periferie. Možná budeme překvapeni, s čím přijdou, ale v současnosti to vidím buď na slevu/odškodnění za změněné charakteristiky auta (nejspíš nějaký paušál), nebo nabídku odkupu auta koncernem.

V každém případě dost možná budeme mít plné bazary zánovních aut a VW holding na tom bude finančně krvácet.

A VW spustí kromě stránek golfnaoperak.cz i stranky golfpooperaci.cz s nabídkou zánovních aut s invalidním motorem 😉
Avatar - KubikCv
KubikCv
podle mě to nastaví fixně tak jako se systém automaticky nastavoval při měření emisí...uvidíme jak to bude vypadat v provozu >😁 >😁
figurka
Výborná úvaha :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
klasicke objemne a bezporuchove benzinove amosfery v mode ( ako za starych cias ) ... mazda to vie.... a ide na to dnes uz najsikovnejsie zo vsetkych :yes: snad sa k nej casom pridaju aj dalsi 😄

a dizle tiez casom uz zaznamenaju ustup z pozicii vsadim sa ..... dizel je uz davno slepa ulica ... uz len nejako rozumne a vcas s nimi skoncovat ... a nahradit ich postupne vsade benzinmi s elektromotormi
marianek
Nějak se redakci podařilo "pozapomenout" na 2 miliony rádoby prémiových braků Audi.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je zase slint.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý večer, psali jsme o tom už v článku, který vyšel odpoledne 😉
marianek
Děkuji za reakci. Po faceliftu stránek www.auto.cz je těžké se zorientovat a najít ten správný článek. Články nejsou seřazeny časově.
Edit: už jsem to našel. Zmínka byla šikovně uklizena pod článkem "Volkswagen vyzval italské dealery k zastavení prodeje některých vozů".
jam2015
Vo Audi to vyšpekulujú: Poplatky za nadlimitné emisie preženú buď do cien ostatných modelov, alebo budú musieť zraziť nehorázne marže za tú svoju prémiu. 😉
Xonik
Chápu že pro novináře je to po okurkové sezóně terno, ale alespoň trochu profesionality minimálně do titulku by to chtělo... Software je jen program, takže podvodný sám o sobě být nemůže, a zakázaný také není 😉

Jinak krok s přehráním je logický ale nijak důležitý - v reálu pojedou auta naprosto stejně, a na homologaci to nemá žádný vliv, ta proběhla a je platná, takže scénáře o přiškrcených výkonech a podobně jsou zbytečné.
gil54
Tím chceš říct, že pouze odstraní ten přídavný algoritmus pro měření emisí ?

To si jako vážně myslíš, že to celej svět sežere a poděkuje VW jak se o své zákazníky dokázal postarat ?
Avatar - Warrual
Warrual
Dokážu si představi že to nakonec tak dopadne. Bez toho děkování samo >😒]
gil54
😄
;-\ 😒 😢 8-s
Xonik
No jasně, tam jako v podstatě ani jiný řešení není. Co svět sežere nechci komentovat, na týhle kauze je vidět že cokoliv co je mu správně naservírováno resp. dnes a denně tlačeno mediální masírkou do hlavy, tomu uvěři, takže myslím že v tom takovej problém nebude.
gil54
Nejde jen o lidi a média.

Na světě jsou také úřady, soudy a .......a jakási pravidla.
Xonik
V tomto případě zrovna jde jenom o lidi a media, ale to je asi na jinou diskuzi 😄
gil54
Děláš, jako kdybys nevěděl, že VW hrozí dost vysoká pokuta, zatím v USA. A v Evropě minimálně zase dost vysoké náklady na "řešení" a o ztrátě image ani nemluvím.
Xonik
No pravě, problém leží v ekonomicko-politické rovinně, nikoliv v té technické.
gil54
Viz moje reakce na topten v 21:10. A samozřejmě že v technické rovině.
Xonik
Viz. moje příspěvek taktéž 21:10. Pokud k tomu máš skutečně co říct, prostor máš.
bez_prislusnosti
Já si myslím, že minimálně bude muset VW upravit SW a udělat znovu testy. Pak se dojde na to, že auta nesplňují Euro6, ale třeba jen 5. Což v EU bude mít pro majitele za následek vyšší daně (Euro se zohledňuje pro právnické osoby i u nás) a pak horší známku pro vjezd do německých měst atd. VW by pak měl logicky hradit spotřebitelům škodu - tedy nejméně doplácet daně a odškodnit je za to, že nemají plaketku 6 a nemohou se svým autem do centra města.

U variant, kde škoda bude vážná by měl mít spotřebitel právo od obchodu odstoupit, třeba tak, že VW auto odkoupí za zůstatkovou hodnotu a nabídne spotřebiteli za výhodnější cenu nový vůz. Dokážu si představit i to, že se budou dodatečně na autech měnit některé díly a třeba domontovávat močovina na náklady VW. U tolika aut by to bylo pro VW levnější řešení, než hradit škodu.
Xonik
Software bezesporu upraví, ale homologace je platná, takže nic víc bych neočekával.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Blbý i tohle už prasko a Bosch se přiznal

Kdo seš že se tak angažuješ a co příspěvek to lež jak věž? >😒]
Xonik
Zkus mluvit jako člověk a specifikovat co mělo jako prasknout 😉

No minule jsem byl kmotr ods, tak mi klidně vymysli zase něco, mě to docela baví 😉
topten
tak vzhledem k tomu, ze auta v EU musi splnovat emise při mericim cyklu definovenym legislativou, a ten zrejme splnuji, a zadna legislativa EU nedefinuje, jaky emise musi splnovat v realnym provozu, muze se stat, ze ani stonasobne prekroceni emisního limitu za realnyho provozu neznamena, ze auto nevyhovuje platne legislative, a ze je tak vlastne všechno OK.
gil54
Kdyby to co jsi napsal byla pravda, tak na všechny vystrčí VW tak akorát prostředníček a neodvolá jediného managera.
topten
kde je definovany, jaky emise musí auta splnovat v realnym provozu?
a co to je vlastne realny provoz?
pro nekoho město, pro nekoho dalnice, pro jiného okresky, někdo jezdi s kloboukem, jinej co to da...
gil54
VW sám kajícně přiznal, že podváděl a že zklamal důvěru a ty ho chceš stále obhajovat?

Prober se.
topten
ja se neminim VW zastavat a naftových motoru uz vůbec ne, ale je jasny, ze jinak se bude motor chovat při malym zatizeni a jinak ve velkym. a mereni emisi probiha ve specifických podmínkách při ještě mensim nez malym zatizeni.
z tohodle pohledu vpodstate nevim, ceho se to podvadeni tykalo.
to ze se motor choval jinak při ještě mensim zatizeni, nez malym? to je prece uplne logicky ze se jinak chovat bude..
gil54
Počkej, ty opravdu nevíš o co tu jde ?

Vysvětlovat tady ti to nebudu, Přečti si zpětně ty desítky článků za poslední dny. Včetně oficiálního vyjádření VW. Tím začni a pak vstupuj do diskuzí.
Xonik
Kdyź začínáš takovou sugestivní otázkou, tak by bylo dobré položit jí nejprve sám sobě. A když chceš hledat pravdu zrovna v mediích, tak ale je potřeba začít číst né poslední týden, ale měsíc. 😉
topten
v cem konkretne vw nevyhovuje legislative EU ?
to ze při urcitem specifickem rezimu ma urcite specificke nastaveni prece neznamena, ze EU legislative nevyhovuje.

problém je zrejme pokud jde o legislativu USA, kde se resi realny provoz.
Avatar - eXp10it
eXp10it
Nedávno jsem se strašně urazil když mi jeden řekl že mi Češi nemáme ani právo na sebeurčení a že stejně budeme vždycky skákat jak Němec bude pískat. Jak si čtu tvé příspěvky tak musím sklopit zrak a dát mu zpětně zapravdu. Vždyť on už i ten tvůj hrdina přiznal že jde o podvod a že bude auta upravovat aby byly v pořádku, tak koho se tu zastáváš, komu lezeš do ... ?
Xonik
Tak tak, to by potom musela být ŘJ zakázána jako taková, protože ona jinou činnost než upravovat parametry motoru v závislosti na provozních okolnostech nemá...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tvoje okecávání je fakt neskutečně trapný a ubohý :no: :no😒br />
Seš za to aspoň placenej nebo jen totálně tupej? >😁 >😒]
Xonik
Aaa "odborník" na dopravu 😉 Koukám tady jsi přeskočil fázy kdy jsi snažil vytvářet dojem že něco víš, a rovnou jsi přešel do režimu "když už nic nevím, alespoň budu napadat a snažit se znevěrohodnit protinázor". V pohodě, po zkušenostech jsem žádný věcný příspěvek ani nečekal, tvé černobílé vidění světa (přičemž ty samozřejmě a bez vyjímek stojíš na straně dobra) ti vlastně závidím, je to krásný nemuset o věcech přemýšlet, zjišťovat si fakta, prostě si jenom utvoříš názor protože si to myslíš, fakta si vycucáš z prstu protože si myslíš že si stejně tu práci s tím to ověřovat nikdo nedá, a tradá máš hotovo :yes: a každý kdo si dovolí odporovat je kmomtr, podplacenej, zaplacenej atd 😊

Až budeš chtít zase pokecat o ničem, napiš 😊
marianek
To je ale logický nesmysl a popírá důvod existence nařízení a limitů.
topten
tak si hosi prectete, jak je definovana třeba euro 6 a jak je definovany merici cyklus.
o nicem jinym se tam nepise
webpaja
Souhlas, tady se s tebou naprosto shoduju. Poud se chce opírat někdo o naprosto nereánou normu, pak se tu v zásadě nebude o čem bavit.
Xonik
Přesně tak. Proto (minimálně v EU) lze mluvit o morálním pochybení (i když i to je diskutabilní, protože podobně k tomu přsitupují všichni výrobci aut), ale nikoliv legislativním, tam je to jak pišeš, předepsaná homologace byla splněna.
gil54
Kterému dalšímu výrobci prokázali podvodný algoritmus pouze pro měření emisí ?
Xonik
Kterémukoliv koho budou chtít USA poškodit. Proto jsou také všichni svorně zticha a do VW se nestrefují, přestože by to jinak byla pro všechny nádherná příležitost. A že se jen tak mimochodem začiná mluvit o BMW (tedy další německé značce) je taky samozřejmě náhoda :yes:
gil54
La, la, la,............ . Jen řeči. Oficiálně kdo ?

A pokud vím, tak nějaké BMW pouze nesplnilo limit, ale nepodvádělo. To je, podle mě, trošku rozdíl.
Xonik
VW taky nepodvádělo, jen se přizpůsobilo metodice měrění. Výsledek stejný - v reálném provozu jiné emise než u homologace, tzn. prvotní chyba je v tom kdo zadává rozsah zkoušek.
gil54
A proč si tedy Winterkorn sypal popel na hlavu ? A proč odstoupil ?
topten
ja to vidim jako reakci na skandal s emisema v USA, ne v EU, kde vlastne zadny legislativni problém neni
gil54
Tak proč plánují svolávačky a bůh ví co ještě ? Proč zakázali prodej ve Švýcarsku a tuším i v Itálii, když, jak říkáš, v EU není žádný problém ?
topten
a jaky je problém??
homologaci to proslo a ma ji to.
nic jiného euro x nepozaduje.
podle me nevedi kudy kam a jsou v soku z toho, jaky problémy jim hrozi z USA a tak si sypou na hlavu popel vic nez by mozna museli. alspon tady v EU.
gil54
Odpověz na to Švýcarsko a Itálii.
Xonik
Správná otázka, proč zakazovat prodej když ten motor se už rok nevyrábí 😉
gil54
Neprodanejch jich mají ještě dost.
Xonik
Škoda že ty motory neplnili Euro 6, takže ty mraky těch skladovek už asi nepřihlásí :yes😒br />
Né zpátky do reality - Švýcarsko není v EU a Itálie ať si dělá co chce, to není žádné měřítko, otázka je proč to teda nezakáže EU jako taková když je to podle některých jako ty tak jasné?
gil54
???
topten
proc svycarsko??
asi jsou citlivejsi na ochranu svého zivotniho prostředí.
a když svycarsko, asi musí i jiné země, to by asi byl humbuk,kdeby nekde jo, a nekde ne..
a jak pise xonik, auto s euro 5 be nemelo jit od letošního zari registrovat (první registrace)
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
vyvezu to na vychod >😁
Aj v UA sa zacinaju uz presadzovat naftove motory - holt, kriza sa tam prehlbuje.
Len by to mali urobit cim skor, kym je este dost kupcov... :-!
Avatar - Anonym
Anonym
v USA se nic prosazovat nzačíná a po téhle kauze diesly mimo trucky a velké pikpay a dodávky končí úplně >😁 >😁
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Bariku, co si uz fakt taky tupy ??? 8-s
Vychod - je vychod... cez vychod tie auta trepat do "USA" - asi ako si si myslel, by bolo trosiiiiiiiiicku neekonomicke >😁
a UA nieje USA 😉
UA je na vychode, USA na zapade 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Mea culpa, přehlídl sem první větu a že tam chybí S >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To snad radši ani nechtěj vědět >😒]

Jasný je to podle všech ale zakázat ze dne na den provoz 11 milionů novejch a zánovních aut je prostě moc. Tohle je tak velkej podvod že fakt musíš zvažovat kroky jak potrestat pár viníků a ne miliony podvedenejch.
Sranda bude jen když budou chtít jako Španělsko vrátit daňový zvýhodnění všechny státy
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Protože jich jen po evropě sou statisíce a další po bazarech. Myslim že se eště pobavíme >😒]
Xonik
A co měl asi dělat? Riskovat že USA zníčí VW úplně? 20-30% ztráta hodnoty společnosti bolí ale pořád to není krach. Tohle považuju za zcela v pořádku, vzít odpovědnost na sebe a firmu tak v rámci možností dát prostor na zotavení.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V 68 letech s jeho odstupnym? Skvělej čas na důchod >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tedy co některý lidi vymyslej je fakt neuvěřitelný :yes: >😁 >😁 >😒]
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Volkswagen samozrejme podvádel. Tvoje okecávání na tom nic nezmení. Jenom by bylo zajímavé vedet proc tady tak lzes. Je to tvoje blbost nebo más nejaký konkrétní duvod?
Xonik
Bla bla bla... Buď nějak věcne argumentuj, nebo si udělejte s jedním kolegou odsud svůj diskuzní kroužet zn. Bez obsahu 😉
peterle
Konšpirátor >😁
O BMW sa práve prestalo hovoriť. Tie nezávislé testy absolvovalo bez problémov. Jedno bezvýznamné prekročenie... To že k tomu pristupujú všetky automobilky rovnako, je len špekulácia. Nič také sa nezistilo. Či to bol podvod, čiže porušenie zákona, práve teraz skúma nemecká prokuratúra. Podľa mňa to podvod bol.
Xonik
Realista 😉 o přístupu ostatních automobilek nemá smysl polemizovat, čas a chování frau Merkel ukáže >😁

Pokud se budeme bavit o německé prokuratuře, tedy EU, tak tam není o čem, předepsanou homologaci to splnilo. Spíš se bojím toho že nějaký sluníčkář se toho chopí a začně prosazovat jinou metodiku měrění (ovšem při zachování stávajících limitů), a to bude teprve fičák.
topten
a co v prumeru 7 nasobne prekroceni limitu NOx v realnym provozu podle lonskyho testu?
jedina znacka s odrenejma ušima prosla, jedna prekrocila 25x.
citroen a mercedes mely prekroceni "jen" 3x, ostatní znacky nebyly uvedeny
Avatar - Merrill
Merrill
ale daleko důležitější je, aby také odškodňovala - a to všechny majitele dotčených aut, a také lidi, kterým dieselová auta denně otravují vzduch v ulicích a nenávratně poškozují zdraví. Vzhledem k tomu, že se ale vše odehrávalo za tichého souhlasu bruselských úředníků, bude dosažení kompenzací asi dost složité. Je neuvěřitelné, jak falešně z dnešního pohledu zní reklamní slogany škody: "green line, přátelská k životnímu prostředí, vyspělá technika pro lepší životní prostředí.." a podobné bizarnosti vytvářené korporacemi s podporou EU úředníků 😊))
topten
podle me to vysumi, minimalne tady v EU.
automobilky logicky nebudou mit důvod se v tom pitvat, a urednici uz vůbec ne, to by priznali, ze všechny ty euro x byl z jejich strany vlastne podvod, nebo minimalne něco vubec nedomysleli...
jarafara
odškodnění.. no přiměřené by bylo dát slevu na servis po dobu vlastnictví auta. Jinak mi přijde, že se z toho dělá moc velký humbuk. Do teď to nikdo neřešil a najednou takové halooo >😁
gil54
Neřešil, protože o tom nikdo nevěděl.
Xonik
Aha 😄 to zjistili asi včera. Doporučuju opravdu důkladně přečíst všechny dostupné informace, lze se tam dočíst jak stará informace to je 😉
jarafara
omluva + sleva na servis 30-50% a tradá jede se dál
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslíš s emisema krát 40 a dokud to bude jezdit? Dobrý :yes: >😁 >😒]
gil54
Oficiálně, samozřejmě.
Xonik
Já nevím co je oficiálně, to že to píšou najednou lejou media na headliny není nic oficiálního, ty upozornění a samotné fakty jsou známé mnoho měsíců, takže je na místě se ptát proč se to zveřejnilo právě teď.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Stačí číst. Protože VW modelovej rok 2016 nedostaly homologaci
Te levárna prostě nejde řešit. Trojčlenka výkon spotřeba emise jim šla dobře když jeden člen vpodstatě vyřadili. Když musej plnit emise tak bude nutný snížení výkonu a asi i zvýšení spotřeby takový že by si ten motor nikdo nekoupil
jarafara
Myšleno tak, že kdo řešil před tímto "skandálem" emise oxidů dusíku před koupí koncernového dieselu (jistě že krom amíků) >😁 >😁 resp. se podle toho rozhodoval o koupi auta.
topten
ja to resil před 5 lety když jsem kopoval auto.
jedno z hledisek byla ekologie a nejen proto naftak neprosel.
před 3.5 rokem jsem upozornoval jednoho poslance co navrhoval snizeni spotrebni dane na naftu o 2.5 a benzinu o 1.5 ze ještě vic prohloubi danove zvyhodneni nafty oproti benzinu.
a jako argumenty proti jsem uvadel rakovinotvorne mikročástice z naftových motory, jedovate NOx a prizemni ozon, který z NOx vlivem slunecniho zareni vznika.
pak mi volal nejaky jeho pohůnek, a tvrdil ze jde jen o politickou proklamaci ...
jarafara
No vidíš a mě to třeba vůbec nenapadlo a i teď je mi to jedno, horší jsou starý vraky na silnici, mega lodě, letadla, průmysl rozvojových zemí + USA atd.. tohle je zbytečně nafouklé.
topten
stary vraky dlouho jezdit nebudou a moc toho uz nenajedou.
letos koupeny auto bude nejspis jezdit ještě minimalne 15 let a najede hodne km.
lode nejezdi ve mestech a nikoho tak primo neohrozuju, nevim jak to je s téma letadlama, v usa to asi nebude tak hrozny, když jejich normy na emise jsou prisnejsi nez v EU a navíc je vyzaduji .
v rozvojových zemich maj nejspis daleko nalehavejsi problemy nez emise a něco takového nejspis vůbec neresi.

zijem v nejbohatsi miliarde lidi, a tak mozna - podle tebe - resime takovyhle blbosti ...
jarafara
ne, stále tohle pro mě nepředstavuje globální problém...
topten
a co lokalni??
znecisteni ovzdusi rakovinotvornými částicemi a jedy NOx??
prizemni ozon vznikajici z NOx a ohrozujici jen u nas milion astmatiku a další spoustu jinych lidi??
porad to není zadny problém??
jarafara
Oproti uhelným elektrárnám, topení uhlím a starým autům. Tyto "skandální" VW jako riziko nevnímám.
topten
uhelny elektrarny, který jedou v optimalnim rezimu a jsou pod stalou kontrolou a maji mnohem dokonalejsi cisteni spalin nez ty miliony osobaku, ktery pod kontrolou moc nejsou a k optimálnímu rezimu maj většinou hodne daleko?
topeni uhlim nevidim jako problém, když mas spravny kotel.
a poukazovat na to ze když někdo topi pet flaskama, tak ja muzu zamorovat ovzdusi naftakem je zhovadilost.
jarafara
ano ano, podle tebe, není problém těžký průmysl, není problém spalování tuhých paliv, je naprosto eko jezdit benzínem, tohle nikam nevede, žij svůj sen dál :yes: >😁
jarafara
a vůbec se divím, že ty nejezdíš na kole když máš takové eko-cítění, i spalování benzínu je hřích... >😒]
topten
jezdim na kole ale většinou mimo silnice.
beham taky mimo silnice.
autem najedu přes 30tis rocne a vidim jak naftovy auta kourej a citim jak smrdej
jarafara
A víš kolik toho za těch 30tis vypustíš? Kolik je díky tobě asmatiků? Ano míň než z dieselů to třeba ano, ale jsou....
topten
aha.
tak to je argument.
na to nemam ani co napsat.
snazim se chovat zodpovedne a proto nejezdim naftakem.
ano, muzu sedet doma na * a jen vypoustet metan ...
bez_prislusnosti
Toto je argument jako že soused odhazuje odpadky na zem, tak je budu házet taky. A vlastně můžem všichni. Vymlouvat se na to, že někde dělá větší borčus než já, takže jsem vlatně andílek je ubohé 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj ČSSD Mládek a ANO Ťok by to neřešili podobně jako ty :yes: >😁 >😁 >😁 >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Já být výrobcem typu Aston Martin, žaluju EU za okamžité vrácení všech částek za to, že moje výrobky vypouštějí nadmérné množství CO2 atd.

VW podávděl a vypuští nesmysly, tak bude at zaplatí pokutu 10 bilionů EURO anebo at neplatí nic, ale at Brusel vrátí všem peníze anebo do doby nápravy stavu at nikdo z výrobců neplatí peníze za naděrné emisní limity třeba osmiválců.

Jinak je to celé podvod a zvýhodnění VW
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Zeby Renault nemal na elegantnejsie zamaskovanie volica automatickej prevodovky v maskovanom, testovacom Dusteri ? >😁
[odkaz]
Avatar - Lukixe
Lukixe
Nie!To je ekologické myslenie v tejto neekologickej aférkovej dobe 😄
ozawasan
Je něco jako "čisté saze"...a teď vážně.... Co je na celé aféře pro mne zásadní je ten podfuck. Ne to, že ta auta jsou "neekologicka... Protože jsou čistší než to, co tu jezdilo pred x lety.
Ten podfuck dle meho je v tom, že nikdo neměl koule rict... "takhle to nejde" . Buď chcete sve limity, nebo vykon, spotrebu, etc..
I ten hon na inženýry, vedouci vyvoje apod.., je jen přehazování obetnich beranku zastupci akcionářů.
Ono to nejak vyšumí, ale pokud se nestane neco na pili mericich cyklů a pristupu automobilek, bude to stale jen a jen obebávka...
topten
jak to ze to nejde??
benzinove motory problém nemaji.
nebo mají mit naftove motory radove min prisne limity emisi a ještě k tomu danove zvyhodneni nafty abychom se tady udusili ??
ozawasan
Píšu o dieselu a aféra se, možná zatím, týká jen dieselu. Jistě, ze to u benzinu jde. Dokonce to jde u hybridnítechnologie. Nejde to u "stále výkonnějších a uspornejsich dieselu", které si ovsem zakaznik žádá...
topten
když to u dyzlu nejde, tak nebudou.
nevidim to jako problem, ale jako prinos.
ozawasan
To ti jako fanous benalu klidně podepíšu...
ro80
Těmto "prašivkám" jedině vyměnit motory nebo vůz povinně odkoupit (z důvodu klamání spotřebitele).Jinak nepřestanou podvádět.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je fajn teorie bohužel nereálná

Jak vidíš spousta lidí si doteď neuvědomuje o co de, další moc dobře vědi a bagatelizujou a omlouvaj to. Od místních diskutujících po ministry naší vlády 😐

A odstupné pro pachatele je ve výši kterou si většina lidí nevydělá ani za 1000 let

Což nějakýmu VW ubožákovi nebrání střílet :no: komukoli kdo si dovolí tuhle megaprasárnu jakkoli kritizovat :yes: >😁 >😁 >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Nikoliv, upravit motory tak, aby spnily předpisy. jestli místo za 5,5 budou jezdit za 7 a místo za 8,5 budou zrychlovat za 11,5 s - joo, tak to at se soudí lidi s VW >😁 >😁 >😁 >😁

neměli si kupovat sazomet
marianek
....v Evrope se nechce. Ono ne, ze by to neslo, jen se nechce. V tento okamzik zalezi jen a jen na spotrebitelich, jak se dokazi zorganizovat a uderit na podvodniky z Wolfsburgu. Na jedne strane jde o zivoty nas a nasich deti, na te druhe o obrovsky bysnys a operny bod nejvetsi evropske ekonomiky. Tudiz, co je pro nas dulezitejsi?
Jeste slozitejsim pro dosazeni odpovednosti vinika je fakt, ze Volkswagen je zcasti statni spolecnosti. Jeho lobbing je velice silny a spolkova vlada tanci do jeho taktu. Kdyz se v EU parlamentu predstavil navrh pro dalsi sniseni emisi, A.M, oznamila, ze bude navrh vetovat kvuli negativnimu dopadu na nemecky prumysl.
V emisnich limitech nic spatneho neni, jsou stanoveny mozna az prilis benevolentne. Jakozto vyrobce, pokud nejsem schopen tyto limity splnit, potom prestanu dany vyrobek vyrabet, popr. nakoupim technologii od vyrobce, ktery je v tomto odvetvi schopnejsi. Volkswagen sel cestou podvodu a veril, ze spolkova vlada je dostatecne silnym stitem pro pripad problemu. Diky sve aroganci vsak zapomnel. ze ani teta Angela nesvede nic na uzemi USA.
Kazdy vuz s danym motorem, v originalnim stavu, by mel jit na prezkouseni zdali vyhovuje emisnim limitum. Pokud ne, technicky prukaz by mu mel byt odebran a odpovednost by mela byt ne na majiteli, nybrz na vyrobci.
EDIT: Bohuzel nejhorsi na teto situaci je jeji zlehcovani, objajoba podvodnika a svejkovani o tom, ze se vlastne nic nestalo, protoze motory v dany moment emisni limity splnily. Nikde vsak neni napsano, ze motor nemusi limity splnovat v beznem provozu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je to nejrozumnější, co jsi kdy napsal. Tužku ti vede nenávist, ale máš pravdu.
To že se jednotka přestaví v běžném provozu z EURO 6 na EURO 3 je podvod. Pro naše děti je důležité, ale aby VW jel dále, čistého vzduchu se naše děti nenají a finanční standardy jsou už nastaveny jinak než před x lety.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Ta argumentace detickama je docela dojemná. I kdyby Volkswagen nejel dále, nic strasného se nedeje. Lidi by kupovali automobily jiných znacek.
Xonik
Ale děje, na koncern VW je navázaná celá německá a tím pádem evropská ekonomika, nemluvě o subdodavatelích, zaměstnancích atd... Tahle ekonomicko politická rovina je strašně důležitá, a to je že si tu necháváme od američanů rozkopávat takhle významný pilíř je ostuda.
marianek
Nic z toho ji ale nedela nedotknutelnou.
marianek
Jaka nenavist. Pisu jen fakta. Nektera se nekomu "do kramu" nehodi, ale to nemeni nic na tom, ze jde jen a jen o fakta.
Nic nenasvedcuje tomu, ze by tahle dieselgate Volkswagen polozila. Pres prsty by ale dostat mel. A spolkova vlada s nim.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Marianku, znám tvé názory. VW by za to měl pořádně dostat přes prsty. Kolik testů vyhrál, protože TDI líp jelo a málo žralo.
Xonik
Fakta nepíšeš, pouze děláš své závěry. 😉 Že jsou emisní normy nesmysl potvrzují všichni výrobci aut, protože nikdo z nich nemá technologii jak to plnit, tak si všichni pomáhají nějakou kličkou. Zkus se podívat na největší producenty znečištění ovzduší, a na ně se zaměř, osobní automobilová doprava je v tom naprosto minoritní. A dětičky jsou úsměvný - zatím jsme dík přísnějším technologiím dosáhli akorát toho, že z čeho dřív bylo astmá tak je dnes rakovina, aneb ať žije DPF že. A zrovna od američanů, kteří jezdí typicky s benzínovou 5-6l V8 jsou řeči o ochraně klimatu opravdu na místě :yes:
marianek
Uniká ti pointa. Jsou dána pravidla, podle kterých se automobilky musí řídit. Volkswagen podvádí a za to dostane v USA za uši. To jsou fakta. Překrucovat si je můžeš jak chceš, nic na nich nezměníš.
Výrobci aut si o emisních normách můžou myslet co chtějí, řídit se podle nich zkrátka musí. Volkswagen podvádí i v Evropě. I tady se z toho musí odpovídat. Trest by měl být exemplární, ne však likvidační. Řekl bych, že Evropa by zde mohla jít stejným výpočtem pokuty jako USA.
Xonik
Pointa uniká evidentně tobě 😉 Pokud jsi naivní a myslíš že ostatní výrobci si nepomáhají různými kličkami při homologační zkoušce (zalepené spáry, odpojené komponenty, přefouklé kola, nevhodná geometrie, menší nádrž, bez rezervy, start stop atd atd) což v tvých očích znamená podvod, tak tě čeká ve velmi brzké době velké zklamání a vystřízlivění. A pokud tušíš o co go a víš že tedy VW je svojí úpravou softu akorát špička ledovce, tak potom z nepochopitelných důvodů přeješ evropě velkou ekonomické krizi.
Jinak evropa nemůže jít žádným výpočtem, protože v evropě VW nic neudělal, tady platí pouze homologační zkouška, a tu VW splnilo, neplést s předpisy USA 😉 Takže opakuji - pokud chceš bojovat za lepší vzduch pro svoje děti, běž bojovat proti tomu kdo ho skutečně znečišťuje :yes:
marianek
Zatim se neprovalilo, ze by jiny vyrobce podvadel jako "unterwassermanni" z Wofsburgu. Takze, pokud nemas dukazy, ze by jini podvadeli.....Ne, jini si nepomahaji podvodem.
Volkswagen v EU klamal zakaznika, to je dost zavazny problem, za ktery muze byt pokutovan. Dale pro provoz musi splnovat emisni limity, ktere nesplnuje. Zde je misto pro dalsi pokutu, Po uprave, ktera jiste prijde, motory budou mit teoreticky o 20% mene vykonu. Zde je moznost pro spotrebitele k odstoupeni od smlouvy a Volkswagen bude nucen automobily odkoupit.
Tvoje zminka o astma a rakovine je takovy nesmysl, ze se o tom s tebou ani bavit nebudu.
fortik
Dopad v EU to pro VW bude mít méně závažný než v USA. Je tu ekonomickým hegemonem Německo a to si to pohlídá. A bylo taky na čase, to co se v poslední době děje je nevyhlášená válka USA Německu které dominuje tzv. "uprchlická krize", možná by to frau Merkel mohla mezi řečí vpálit černému otci ve Washingtonu až jí zase bude odposlouchávat telefon.
Somewhere je už preč
Takže aby sa spravila za týmto všetkým hrubá čiara, Volkswagen úplne prestane vyrábať motory TDI a vyvinie úplne ale úplne nové s úplne, ale úplne novou konštrukciou, novým menom, a samozrejme úplne úplne čisté. Volať sa budú možno DDI, a budú zo všetkých najlepšie. A absolútne najlepšie bude, že servis tých nových motorov bude zase o celé 2% lacnejší, lebo 2/3 jeho dielov budú 100% kompatibilné s dielmi z doterajších TDI-motorov...
Avatar - MGRR
MGRR
Ta nekvalita, zoufalá životnost kterou pouští zákazníkům, aby si to vyžrali a zaplatili byla do nebe volající po skončení 1,9TDi 66/81kw.

Je tady spousta nesmírně spolehlivých a bezporuchových značek. Od Toyoty, Mazdy...

Na přežití jedné Corolly v životnosti, potřebujete tři-čtyři VW & Skoda a ta obyčejná Corolla pořád pojede bez poruchy.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Toyotí polské diesly zrovna spolehlivostí nevynikají
mrazik
Jak ktery. Treba D4D 2.0 93kW (pozdeji 92kW myslim) byl bezproblemovy motor. Jo DCat byl pruser.
Avatar - MGRR
MGRR
Dokonale spolehlivé motory jsou 2,0 D-4D 93KW i modernizovanější se sníženým výkonem 91kw (např. Avensis 2006 a 2012)
marianek
I ten D-CAT vytře svou spolehlivostí s TDI podlahu. A to je přitom nejslabší motor s čím Toyota přišla. Co se týče D4D, VW by o takových motorech mohl jen snít.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Oni ti Japonci asi dobře věděli, proč sází na hybrid a ne na naftu...
Zatímco u nich přemýšlí inženýři a odborníci, v EU právníci a lobbisti.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ekonomisti, právníci a lobbisti chtěli ušetřit a tak zavedli do výroby TDI CR s menším kompresním poměrem a horší energetickou účinností. A když začali prodávat v USA těch vozů tolik, že to začalo ohrožovat i GM, přišla logická protiakce. Hlupákům nabídnou elektromobil Tesla se směšným dojezdem, ostatním vytáhnou peníze z kapsy. Když se dolar potácí pod tíhou dluhů, hloupí Evropané to přece rádi zaplatí. Jak? No přece prostřednictvím nástroje zvaného TTIP. A pokud by ani to nevyšlo, tak se jim připraví válka. A potom platit budou a ještě rádi. A my tady v jůesej si zase budeme žít!
Je na čase, aby se do vedení evropských států vrátili ti, které lidé opravdu zvolí a kteří budou zastupovat zájmy svých voličů, aby se do vedení výrobních firem vrátili odborníci a tihle MBA ekonomisti, kteří tam byli dosazeni a vědí pouze to, kde se mělo vloni ušetřit, byli přesunuti z manažerských seslí zpět do firemní účtárny, tedy tam, kam patří. Jinak řečeno - aby si Evropané zase začali vládnout sami a přestali podlézat těm, kteří žijí na úkor druhých. Až světlo světa konečně spatří nový motor TDI PD, budete vědět, že se konečně něco hýbe správným směrem. Už aby to bylo!
-------
:no: :no: :no: :no diesel: :no: :no: :no: :no😒br /> Takže dieselová auta jsou prostě mor.

Pamatujte jsi, pod kapotou na osobního vozů patří BENZÍN :-!
vosovčelák
jako bych četl hájkův protiproud .. >😁 >😁 :no:
Horst Fuchs
No, nevím, jestli má smysl se k podobným výkřikům nějak vyjadřovat. Motory PD jsou typickou konstrukční slepou uličkou. Byly mimo jiné zrušeny i proto, že nedokázaly splnit emisní limity EURO5. CR motory mohou totiž daleko přesněji vytvářet a dávkovat směs nafty a vzduchu.
Kromě toho vyžadovaly PD motory pro mazání celého PD cajku velmi řídké oleje, což se zase nelíbilo turbu. Mnohé PD taky chlastaly olej jako obézní robot. Dalším problémem byla konstrukční výška motoru s PD vstřikováním, která značně omezovala designéry.
To už spíš bych volal pro návrat klasických TDI s rotačním čerpadlem. PD motory jsou nesmysl.
gil54
Ano.
A doplním, že díky nadměrným silám na příslušné vačky musel být řemen extrémně široký a zbytečně naddimenzovaný. Zároveň díky těmto silám dochází postupně k vyvracení jednotek PD v hlavách válců. Součet odporů jednotlivých jednotek PD je podstatně vyšší než energetická náročnost celého systému CR. Čím více válců motor má, tím je systém PD proti CR nevýhodnější. Jak z hlediska energetického, tak z hlediska ekonomického. V současné době nemá již žádnou výhodu. (V prvopočátcích to byly jen vyšší vstřikovací tlaky, ale to už dnes neplatí.)
Xonik
PD mělo jako každý motor své výhody i nevýhody. Co ho pohřbilo byla skutečně ta emisní norma, nikoliv slepá vývojová větev. Co je neoddiskutovatelné je že svou spolehlivostí a spotřebou sve soudobé konkurenty jasně předčily.