Minitriu Seat Mii, Škoda Citigo a Volkswagen Up! se prodejně nedaří tak, jak si koncern představoval. Aktuálně se proto řeší, co bude s druhou generací.
Dyť je to jednoduché, konkurence nabízí za cenu 5D Citigo v použitelné výbavě auta segmentu B
Pak je tu dizaj, který už zaostává, nová Kia Piccanto je skoro stylovkou a nabízí mnohem komfortnější pocit v kabině a na to se hraje.
Jenak kolem 250tis. je už tlačenice takév v segmentu B
1. Renault Clio 1.2 - příjemné, dobře vypadájí auto, bezpečnější s osvědčeným 4-válcovým motorem
2. Kia Rio/Hyundai i20 1.25 - opět příjemná autíčka segmentu B s vynikajícím atmosferíckým motorem(snad už se nekazí :-)
3. Peugeot 208/Citroen C3 1.2 Puretech - opět fajn autíčka do města, více místa, lepší bezpečnost i použitelnost
4. Dokonce Skoda Fabie Trumf 44kw je lepší volba, akorát konkurence má jaksi mnohem živejší motory, zajímavější interiér i exteriér
atd.....
Tohle porovnání je nanic. B není mini a mini není hned to nejlevnější. Citigo je sice plechovka, ale s podobným vnitřním prostorem jako Fabia. Ale o cca 44cm kratší auto a to už se počítá. Na druhou stranu, kdo dnes chce takhle malé auto na trzích, kde se ŠA hlavně prodává.
Citigo je ale to nejpravděpodobnější, co by mohlo skončit. Viděl bych to taky spíš na sloučení výroby malých koncernových SUV.
A Rapid Lift se po celozávodce přesouvá na linku Fabie... Konečně bude více prostoru na výrobu Octavii.
Re: TAK CO ČESKÝ DÍZLPRASÍCI-KOLENOVRTI JAK TO DÉÉ :)))
jj
TESLA [odkaz] ;-) jedééé [odkaz] co na ní [odkaz] říká český TDI. Ferda Mravenec >:D Nj v Elektromobilu vážně nikdo nechce jezdit [odkaz] všichni nadále chtějí sypat ropákoj [odkaz] na pozlacený kohoutky je to jasný do roka a do dne [odkaz] >:D
PS: POKUD NEMÁTE POŘÁDNÝ POČÍTAČ i7/RYZEN/DDR4/SSD/80Mbit TAK ANI NEKLIKEJTE, tadle záležitost není pro žádný český škudlili [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Re: TAK CO ČESKÝ DÍZLPRASÍCI-KOLENOVRTI JAK TO DÉÉ :)))
Jak se to veme. Takhle mohou uvažovat značky v jiné cenové kategorii. Škoda je prostě stále levným autem a očekává se od ni poměr cena/výkon a to především pokud se jedná o velikost - tam je silná v kramflecích. Z mého pohledu Citigo stylovkou, která si vyšší cenu dovolit může, není.
Re: TAK CO ČESKÝ DÍZLPRASÍCI-KOLENOVRTI JAK TO DÉÉ :)))
To bylo jinak myšleno. Stylovka určitě ne. Ten kdo nemá na B, by ale neměl koukat po mini. Citigo je levnější, ale výhoda spočívá v malém obrysu, ne ceně. Někde jsem viděl fotky Japonských aut. Auta co jdou přísně po vnitřním prostoru na co nejmenším obrysu. Tohle je kategorie spíš pro západní města, jižní státy. Zajímalo by mě, jaké by bylo porovnání v prodejích Roomster/citigo.
Jinak se mi hrozně líbí taková ta micro "dodávka" od suzuki. Je to už starší auto a nevím název. Ale tam bych to už jako stylovku bral >:D
Re: TAK CO ČESKÝ DÍZLPRASÍCI-KOLENOVRTI JAK TO DÉÉ :)))
Dôvody slabých predajov sú podľa mňa dva:
1. auto stojí 90-95% ceny o triedu väčších áut, ale pôsobí ako hračka z lega, kdežto taká o triedu väčšia Fabia za blízku sumu už na prvý pohľad pôsobí ako seriózne, dospelé auto.
2. Nevzhľadný krabicoidný dizajn, ktorý bol síce účelný (priestor ako viaceré autá segmentu B), ale totálne neatraktívny, chýbal tomu akýkoľvek flair a príťažlivosť, ktorá sa pre túto triedu áut (kupovanú v nemalej miere ženami) žiada. Aj Up je obdobná krabica, ale VW z tej krabice aspoň trochu šarmu dostal, na rozdiel od Škody.
Re: TAK CO ČESKÝ DÍZLPRASÍCI-KOLENOVRTI JAK TO DÉÉ :)))
Koncern měl s těmito mini velké oči, mělo se dělat pouze jako UP! a bez počátečních úspor, typu ovládání okna spolujezdce jen od spolujezdce apod.
A měl tam být širší program možností individualizace + širší nabídka barev...
Další problém je chybějící slušný automat, robotizovaná jednospojková asg je o ničem.
Re: TAK CO ČESKÝ DÍZLPRASÍCI-KOLENOVRTI JAK TO DÉÉ :)))
Už se to tu nedávno diskutovalo... výroba NSF byla na začátku sajzovaná na 180t ks ročně a tak to taky víceméně bylo. Takže bych neřekl, že měli vyloženě velké oči. Možná je něco na tom, co psal MT, tj. že VW potřeboval rozložit náklady na nejistý podnik mezi 3 značky...
Up! jako takový se neprodává špatně, s přihlédnutím k tomu, že silné trhy VW obecně minivozům tolik nefandí.
Re: TAK CO ČESKÝ DÍZLPRASÍCI-KOLENOVRTI JAK TO DÉÉ :)))
O tom právě píšu, UP! se neprodává špatně (na rozdíl od CG/Mii) a prodával by se ještě lépe, kdyby měl větší "exkluzivitu".
Co tím "rozložením nákladů" (v rámci koncernu) ušetřili?
Re: TAK CO ČESKÝ DÍZLPRASÍCI-KOLENOVRTI JAK TO DÉÉ :)))
Celkové prodeje by ale zřejmě byly nižší, protože nějaká část prodejů je závislá na zastoupení značky... třeba v ČR, pokud by nebylo CitiGo, tak by se jistě neprodalo o to víc Up!.
Neušetřili nic, ale možná dokázali náklady sdílet mezi značkami - jen nápad, a ani ne můj...
Re: TAK CO ČESKÝ DÍZLPRASÍCI-KOLENOVRTI JAK TO DÉÉ :)))
Cígo je cca. 40t ročně, to z těch cca. 180t není zase úplně málo... třeba 2016 je Up! 96 a Cígo 38, tj. cca. 40%... z mého pohledu to není zase tak zlý.
Ono když si vezmeš slavnou Octavii, tak je taky výrazně pod 50% Golfa... jen je to holt ve vyšších číslech.
Re: TAK CO ČESKÝ DÍZLPRASÍCI-KOLENOVRTI JAK TO DÉÉ :)))
Nejde o šetření. Jde o to se podělit o případný průser s kolegy a nemít to celé ve svém účetnictví (a na svém triku). Jelikož jsou všichni v jedné skupině, tak ta to odnese tak jako tak. Zbyde ti pak víc peněz na jiné věci, i když nepředpokládám, že tohle pro VW hrálo roli. A asi doufali, že budou mít přes tři značky o něco širší záběr.
Jinak si nemyslím, že by VW dovolil Škodě a Seatu použít tak podobný vzhled.
Re: TAK CO ČESKÝ DÍZLPRASÍCI-KOLENOVRTI JAK TO DÉÉ :)))
1. cena určite.
2. motor, tuším jeden slabučký kosačkový bol primálo aj na krabičku
3. zlý koncept trojice - blbosť robiť rovnaké auto s troma logami
4. dizajn up je ok, skoda a seat ko, nemôže za všetko krabica, skoda a seat je zmršená krabica, väčšina skončila pri up, lebo na ten sa dá pozerať a nie je o toľko drahší.
5. dojem bakelitového neseriózneho auta a la smart
Re: TAK CO ČESKÝ DÍZLPRASÍCI-KOLENOVRTI JAK TO DÉÉ :)))
za mne je to Škoda, že končí
vždy když jsem viděl ten nádherný design co vypadá jako několik sešlapaných krabic do sebe, tak se mi vždy tak ulevilo .... pravda , někdy to ze mne šlo i vrchem ....
Tuž to je smutné. SUV je strašně málo, je fakt, že každá značka by měla mít aspoň 10! A co teprve ty kupátka z nich, doufám, že ani v tomto případě mě Škoda nezklame. To bude designová a účelná ňamka!
"...Škoda Citigo a VW Up! se prodejně nedaří tak, jak si koncern představoval."
Asi tak jak Hurvínek tu válku.......bo fčil přišel hlupý konzumér a chce si vozit ř it v sedmimístnym Kodžak SUV po městě? >:D
Najväčší problém je v tom, že tie "SUV-kupé" idú ako teplé rožky, v mojom (na európske pomery malom) meste sa to len tak hemží fungl novými GLE kupé a GLC kupé, prechádzajú na nich hlavne majitelia dovtedajších klasických SUV typu ML, skrátka je to silne in. A niekto taký, kto takéto auto chce, ale si nemôže dovoliť Mercedes či BMW (t.j. väčšina), nejakého budúceho Kodiaqa kupé privíta s nadšením.
Takže my dvaja si o tom môžeme myslieť svoje, realita je ale taká, že je po takýchto autách dopyt a automobilky vyrábajú to, čo zákazníci žiadajú (notabene keď ceny a zisky týchto áut sú podstatne vyššie, ako pri klasických).
To máš možná asi pravdu. Je to módní záležitost, tak jak kdysi byly MPV. Nicméně to fakt hraničí s nevkusem a my si na to můžeme aspoň tady postěžovat. Osobně bych vyměnil všechny plánované SUV kupé od škodovky za jedno pěkné kupé, které by důchovně navázalo na tradici 110R....
Zjevně to souvisí hlavně s tímto:
"Je to módní záležitost, tak jak kdysi byly MPV. Nicméně to fakt hraničí s nevkusem a my si na to můžeme aspoň tady postěžovat."
Klička, tyčka... jako obvykle. Mně je šumák, kdo to auto má, já si jen pamatuju, jaks' ho tu vychvaloval, pomalu supersport, jenže čas oponou trhnul, schrastils' milion a koupil nejlevnější osmiválec na trhu. A voila, máme tu najednou "petrolheada", pro kterého je cokoliv s méně než osmiválci a dveřmi navíc jen ubohou úchylkou ekoterorismu. Jinými slovy, jsi taková zdejší hubená koza, indiáne. ;-)
Soudil jsem podle sebe, my mame v rodine hodne podobny vkus, co se aut tyce.
Takze me trochu prekvapilo, ze tu mluvis o nevkusu a pritom to mate v rodine.
Ja bych se urcite ze vsech sil snazil nevkusny auto rozmluvit ;-)
V cca roku 2021 asi budú vo výrobe
Škoda Fábia (4 gen.) - HB
Škoda ??? - mini SUV
Škoda Spaceback (2 gen.) - HB (? Kupé ?)
Škoda Octavia (4 gen.) - LB, kombi
Škoda Karoq - SUV
Škoda Superb (4 gen.) - sedan, kombi
Škoda Kodiaq - SUV, kupé SUV
Škoda ??? - elektrické SUV
V tom čase bude akurát obdobie výmeny generácie pri Superbe.
Reálne má Škoda vyriešené mini SUV a v pokročilom štádiu aj Spaceback. A určite sa pracuje na nástupcovi Octávie...
tak snad len Quasimodo by mal radost z taktychto nazvov.. normalnemu cloveku sa ale ozaj tento sposob oznacovania musi javit minimalne zvlastny... len je zahadou preco nazov felicia poslednu dobu uz stale ignoruju a miesto toho vymyslaju taketo vtaQoviny...
este by som rad vedel co bolo na nazve Yeti spatne ze musel po 8 rokoch skoncit ...
Jo, jedna vec je segment minivozu, to je pravda. Na strane druhe se podivejme celoevropsky na Pandu, Aygo ale i Fiat 500 nebo Picanto. Takze Cigo se stalo spise obeti marketingovych magu, kde bylo narizeno podlezani latky s pocitem nesmrtelnosti, ze zakaznik sezere uplne vse. U TSI se to jeste povedlo, precejen ovce pod kapotu tolik nevidi. Ale tady u zakazniku prevladl pocit nedotazenosti nebo brutalnich skrtu uvnitr. Ono ani majitel minivozu nechce hole plechy a nepasujici pristrojovku do kastle. Dyt to nemel ani Olcit. Design nic moc, ale jeste prumer. Pritom mechanika a hlavne jizdni vlastnosti patri do te lepsi poloviny. Kdo moc setri, nema nic. Navic cena si konkuruje s Fabiou 1.0 44kw, ktera je aspon malinko autem. Cigo je fajn, ale tak za 50.000 kc, zde vyhodit dvere dat electromotor a mit to bez znacky jako takovy cart vozik (golfovy) na jezdeni po vesnici nebo plazi.
Když to řídili dnešní omezení ekonomisti, muselo to tak dopa
přece si lidi nekoupí škodovku bez motoru TDI :no: Stačilo do toho mít malý diesel a šlo by to na dračku. Spotřeba cca 3 litry na 100km by to prodávala sama.
Re: Když to řídili dnešní omezení ekonomisti, muselo to tak
Jasný, co na tom, že dáš za naftu třeba o 70 táců víc. Tak vezmu tenhle cruiser na dálnici, dám si dvakrát denně Ústí-Brno a za chvíli mám ten rozdíl doma. >:D
Re: Když to řídili dnešní omezení ekonomisti, muselo to tak
Ádo a ty by sis to Citigo s příplatkem minimálně 50 tisíc koupil? Protože nesmíš uvažovat jen tak, že by sis moc rád koupil Citigo v naftě v bazoši za 50 v koncové ceně, ale tak, zda by jsi ty za to dal 300+ tisíc za nové.
zasadny problem pre citigo vidim v tom ze original je tu vw Up .. kdezto citigo uz posobi vedla neho len ako auto do poctu.. to mas jak suzuki SX4 vs fiat sedici kedysi .. to boli tiez dvojicky .. a fiat sedici tam tiez vobec nefrcal .. lebo jasny original tu bolo suzuki ... chce to spravit vlastne mini... hoci nieco pozliepane a kompromisne na styl rapida len proste nech to nie je ziadna kopia vw...
mini auta nadalej vcelku frcia.. len musia mat smrnc.. pozri sa na predaje pandy alebo f500 v eu .. stale rastu.. dviha sa pekne aj picanto s novou generaciou a aj i10 je stale na tom slusne... a urcite aj novy ignis zaboduje... problem nie je teda vo velkosti minivozov .. ale v tom ako vysledny produkt ( dizajnovo aj celkovo genetikou ) prezentujes zakaznikovi.... a tu ma koncern co zlepsovat
uz pred rokmi sme tu diskutovali o tom ze citigo to ma nahnute .. zvlast ako privedok Up-u vobec nefunguje ... chce na to ist inak... autu chyba od zakladu vlastna tvar a vlastna kasna ... original je tu proste Up a to vidiet aj na jeho predajoch... kdezto citigo a mii su skor len tak do poctu na zvysenie predajov na nejakych tych lokalnych trhoch ( cesko, spanielsko ) ... mne sa paci ako na to ide panda s f500 priapdne picanto s i10... kde kazde auto je uplne samo sebou a ma vlastnu charizmu aj akusi hravost ... a miesto tych vyhodenych penazi na nepodareny nastup roomstera II ich mohli radsej pouzit na nejake nove miniauto od skody... len to by zase marketing koncernu musel uvazovat triezvo .. co je u nich v poslednych rokoch dost problem...
Citigo (i jeho bratříčci) exceluje svými jízdními vlastnostmi a využitím obestavěného prostoru. Jenže to je v tomto segmentu jen polovina úspěchu. Ta druhá je chytlavý, originální a tedy velmi přitažlivý design a taky příjemný interiér. A na tomto poli NSF bohužel totálně pohořelo... :-O:'-(:-(:no:
P.S. Jak je možné, že taková Panda si může dovolit kompletní zakrytí interiérových plechů, stahovací okna v zadních dveřích a kompletně čalouněný kufr a NSF ne?!
Tak nám končí Citigo. Když tato trojčata přišla na svět pěly se oslavné články a recenze na budoucí nejúspěšnější mini auto všech dob. Převálcují veškerou konkurenci, malé Korejce, trojčata z Kolína ba i Pandu. Asi se to tak úplně nestalo. Mini Škoda a Seat zmizí, VW je nejistý. Konkurence jede dál. Proč? Snad pýcha předchází pád, mini trojka se neprodávala špatně, jen ne tak dobře jak si analytici ve VW představovali.
Radost z toho nemám a to nejsem zrovna příznivec krabičky na kolech jako tyto tři mini jsou. Ano stylovka vypadá jinak. Vede určitě retro 500, Piccanto je také jiné, i10 zapadá do konceptu značky. Twingo má motor vzadu, Kolín vytáhl design úplně jinak, Toyota je divoká, Peugeot relativně normální i když se místy plete s větší 208, předek C1 mi příjde jak ze sci-fi. Panda drží svou tradici malého velkého auta.
Osobní zkušenost mám s Aygem, i10, 208, Piccantem a i10. Všechna tato auta mají něco do sebe, a v něčem jsou úplně rozdílná.
S žádným z VW trojčat jsem nikdy nejezdil, nemohu soudit.
Proč nemám radost z toho, že zmizí z trhu? Mini auto není jen nákupní taška a věc na popojíždění po městě pro mladé, či dámy (jak se často podsouvá a design tomu napovídá). Citigo a spol měly oproti konkurenci jednu výhodu, onen krabicoidní vzhled, který byl překvapivě dobrý. Mini auta totiž používají i rozvážkové a kurýrní firmy. A pro ně je "design bez nápadu" výhodnější než ten od konkurence.