Škoda už nepočítá se Citigo. Nepřijde ani elektrická verze
Modelem Citigo automobilka Škoda vstoupila v roce 2011 do nového segmentu, segmentu minivozů. Automobil vznikl jako společný koncernový projekt, jeho základem je platforma NSF (New Small Family) sdílená se Seatem Mii a Volkswagenem Up!, se kterým má mnohé společného. Prodejním trhákem se ale nikdy nestalo, a tak se jeho životní kariéra nachýlí ke konci po pouhé jedné generaci.
O konci Citigo se v oboru spekuluje už delší dobu, nyní jej automobilka oficiálně potvrdila slovy Petra Šolce, vedoucího zámořských prodejů značky. „Citigo bude ukončeno, jednoduše proto, že prodeje některých segmentů klesají,“ uvedl Šolc. Kdy Citigo skončí, Šolc neřekl, stávající provedení ale dožije, zřejmě do roku 2019.
Minivozy sice v Evropě bývaly hodně oblíbené hlavně ve velkoměstech, v poslední době ale jejich prodeje klesají. Jen v prvním čtvrtletí roku se na starém kontinentu prodalo o pět procent méně miniaut než před rokem. Prodeje Citigo sice rostly o jedno procento, výsledných 9.504 prodaných kusů je ale v rámci segmentu málo. Nejlepší Fiat Panda hlásí 59.189 prodaných exemplářů, sourozenec Citigo, Volkswagen Up!, pak 26.961 prodaných kusů.
Místo miniaut se Škoda chce orientovat na prodejně zajímavější segmenty, což jsou dnes primárně SUV. A právě jejich nabídka se postupně rozšíří, po až sedmimístném Kodiaqu a Karoqu, nástupci Yetiho, se počítá ještě se sportovně střiženým Kodiaqem Coupé a malým SUV. Poslední jmenovaný má být nepřímým nástupcem hned pro dvojici modelů, Fabii Combi a Rapid liftback. Takové rozhodnutí mnohé překvapuje, automobilka ale nemá na starém kontinentu dostatek výrobních kapacit, a tak se musí zaměřit jen na ty modely, které mají větší prodejní potenciál. A těmi jsou dnes SUV.
Ukončení produkce Citigo ale vyvolává otázku, co vlastně s triem koncernových miniaut bude. Prodeje jsou za původním očekáváním, a tak se opatrně spekuluje o tom, že druhé generace se dočká pouze Volkswagen Up!, prodejně nejúspěšnější model tohoto tria. Tím by se uvolnila kapacita bratislavské továrny, kde se trojice vyrábí, třeba pro produkci nových SUV.
Podle těchto zpráv by skončil také Seat Mii, který byl letos představen i v elektrické verzi po vzoru Volkswagenu e-Up!. To Citigo se elektrického pohonu nedočká, podle Škody by nedosahovalo takových prodejů, aby se prodejně vyplatilo. Do světa elektromobilů chce mladoboleslavský výrobce jiným způsobem, patrně elektrickým SUV. Stejně tak letos modernizované Citigo nenabídlo přeplňovaný tříválec 1.0 TSI jako bratrský Volkswagen Up!.