Komu chces prodavat v Americe kufr, kdyz tam kuft nikdo nepotrebuje. Dale diesel, kombi, lehkou kareserii, misto na zadnich sedackach a strohy dizajn?
To je jako kdyz v EU zacnes prodavat Pickup s HEMI.
Myslíš, že amíci uslyší na škodovácké heslo "levný VW s kufrem"? Nebo jsi měl na mysli něco jiného? Ty články o vstupu Škodovky na US trh byly od počátku placená inzerce. Musel se vyvolat pocit, jak celý svět touží po kodiaku.
Ani ne tak kufr jako vnitřní prostor - Superb, Octavia i Kodiaq jsou uvnitř větší než relevantní VW... a technické finesy typu Virtual Cockpit nebo superfajnový interiér pro US až tak zásadní nejsou. Dej do Superbu za slušné peníze 2.0TSI (i tu 140kW) s automatem a podle mě máš auto, které by se v US mohlo líbit... klidně včetně hesla "Simply clever", nějaké blbinky typu deštníček...
Kolik by taková sranda stála, jaké vstupní investice, jaká návratnost - to je samozřejmě jiná diskuse. Myslím, že jiné trhy jsou dneska zajímavější.
Ano, velikost/ prostornost a horší (levnější) interiéry jsou dvě věci, které odlišují Škodu, které by ji dělaly vhodnější pro USA než odpovídající model od VW. Ale i tak si myslím, že by je museli dělat tam. Tedy buď v Mexiku, nebo v USA (Chattanooga asi nebude moc vytížená). Pokud by dohoda prošla a padlo clo, asi by to nebylo nutné. Jenže vstup značky na trh je velmi finančně náročný. I kdyby ty modely skutečně měly perspektivu.
V tomto s Tebou musím souhlasit. VW šidilo modely - jsou horší než stejné v EU, riskovalo s diesely a prostě nemá vozy vhodné pro americký trh. Pokud budou mít opravdu velké SUV jak se o tom mluví tak by to mohlo znamenat změnu vnímání VW v USA.
Trochu Tě poškádlím US Cruze dostane v 1/2 2017 10-stupňový automat k dieselu.
No tak to mají dost nízké ambice. BTW, za letošní rok ztrácí Cadillac na Audi přes 25%.
Zajímavý je pohled na tržní podíl. Audi začalo výrazně stoupat cca. 2007, kdy šlo z 0,48% na 0,58%... a dále roste tempem cca. 0,05-0,1% (myšleno procentního bodu) za rok, 2015 byli na 1,16%.
Cadillac byl 2006 na 1,37% a od té doby takovou sinusoidou klesá, loni byl na 1%.
Vzhledem k oblibě německého tria + Lexus ano. Cadillac je těsně za Audi v Listopadu a má značný náskok na Infiniti a Lincoln + další jako Jaguar, Maserati atd.
A navíc je tu ještě Buick, ten byl v listopadu před Audi. A Buick je u GM něco mezi VW a Audi.
Měsíční prodeje nemá moc cenu řešit, loni prodal Cadillac v říjnu 15.xxx a v listopadu 13.xxx, letos v říjnu 13.xxx a v listopadu 15.xxx. Audi je na 17.xxx.
Nejde ale ani tolik o Audi. Za 1-11/15 byl Cadillac na 154.480, za stejné období 2016 je to 148.560. Být ve vedení Cadillacu, tak by mi listopadové výsledky asi náladu nespravily.
Nejprodávanější Buick je dvojče Opelu Mokka, ne? Ale to jsme mimo téma...
Re: „Kromě toho poslední věc, kterou Volkswagen v Americe po
Tam přeju hodně štěstí HR oddělení s náborem zaměstnanců... byl jsem služebně před šesti lety na půl roku v Maroku... za toho půl roku jsem zestárnul asi o pět let :-)
Pracovní morálka na nule, docházka zamců jak kdy... Jasně, že jsou oblasti, kde žijí normální lidé. Normální ano, ale jestli pracovití (ve smyslu kvalitní práce), to si opravdu netroufnu říct...
vstup na trh USA by měl smysl jedině jako výměna za VW
tzn. převzetí dealerské sítě, možná i rebrandování některých modelů a pod. Rozhodnutí závisí hlavně na tom, jestli je značka VW pro prodeje přínosem a nebo je takovým břemenem, že by i výměna za noname značku Škoda mohl být krokem k lepšímu. Prodávat současně VW i Škodovky asi vážně nemá smysl.
Re: vstup na trh USA by měl smysl jedině jako výměna za VW
Myšlenka určitě logická a dobrá. Na druhou stranu (teď mluvím jen sám za sebe) bych se vzhledem k nezvykle neprůhledným zákonům (a také po usednutí DT na trůn) moc do USA nehrnul...
Sorry, měl jsem vyndat ceduli "sarkasmus"...
Jen mi to připomnělo ten slavný baťovský vtip, jak pošle dva obchoďáky do Afriky. Za měsíc první hlásí: "Tady nemáme šanci, všichni tu chodí bosí". Za pár dnů se ozve druhý a hlásí: "Šance jsou tu obrovské, všichni tu chodí bosí"
To jedině tam postavit, nebo rozšířit výrobní závod VW. A to už by byl opravdu ten kanibalizmus. Větší prioritou bude, když zvýší kapacity současných závodů tak, aby na některé modely nemusel zákazník čekat tak dlouho. To by jim dodalo větší punc. A jak už bylo dříve řečeno, tak bude nutné u Škodovky zvýšit modelovu řadu. Aby se třeba Fabia, Octavia, nebo Superb dali koupit ve 4 tvarech karosérie. Protože buď HB, LB, a nebo kombi, už dlouho na trhu neobstojí. Byť mají všemožné motory. A potom by prospělo to, co třeba udělal Renault v Německu, že zásobí prodejny nejžádanějšími modely se slušným vybavením k okamžitému odběru zákazníkem. Čili, jít si to koupit jako boty.
Rozšíření modelové řady... jasně, to je dobrá metoda... ale zrovna ne u Fabie, Octavie nebo Superbu. Tam je nabídka dostatečná a šikovně se doplňuje s VW (Fabia je v kombíku, Polo v 3d; Octavia je lift, Golf je hatch; Superb je lift, Passat je sedan). Konkurenti na tom nejsou o nic lépe, třeba B kombík je spíš výjimka. Teď se hodně čeká na Yetiho, tím bude základní nabídka komplet. Ok, hatch od Octavie nebo GranCoupe od Superbu jsou zajímavé myšlenky, ale podle mě spíš okrajové.
Čekání na dodání je problém ve chvíli, kdy kvůli němu zákazníci odcházejí jinam. To ale podle mě není ten případ. Nabídka skladovek je taky dostatečná a naopak taktika koncernu je nabízet individualizaci, ne to prodávat jako boty.
K prvnímu odstavci. Tak se na to díváš ty. Ale pro řadu lidí je důležité to logo, značka a potom vzhled masky a podobně. Ti se na to nedívají tak, že když chci béčkové třídvířko, tak si půjdu k VW, když chci toto, tak si půjdu k SEATu, a nebo ono, tak si půjdu ke Škodě. No a když mám prachy, tak půjdu k AUDI. Určitě by se řadě lidí líbilo mít třeba Fabii, jako bylo Scirocco. A tak jako tady novináři stále vzdychají po Octavii ve tvaru kupé. Ve stylu, bude se vyrábět? A dneska pláčí, že Kodiaq se v Číně bude vyráběr se skleslou zádí. To toho Kodiaqa nemuseli vyvíjet a říkat, že u VW a Audi je toho dost. A měli by pravdu.
Když je pro ně tak důležitá značka, tak si holt koupí, co je. ;-) Podstatné je, jestli by to dokázali v dostatečném počtu prodat. V další generaci by klidně i Polo mohlo přijít o třídveřovou karoserii, jako se to stalo už tolika konkurentům. I když mě to mrzí (obecně vzato, mám rád dvou-/ třídveřová auta), je o ně menší zájem a přijde bod, kdy už je to neudržitelné. Není to zrovna image maker, aby sis ho držel v nabídce i přes negativní bilanci. Jít pak přímo proti zavedenému modelu VW není ideální.
Jo, navíc Škoda je pořád ta pragmatická značka, takže 3dv Fabia (která ani nemá žádnou tradici) do programu moc nepasuje (a naopak tam pasuje ten kombík).
Jiná věc je Octavia hatchback, tu bych si teoreticky představit uměl... je otázka, jak by to vypadalo.
v prvom rade ak chce skodovka uspiet v amerike tak by sa mala vizazou aj motormi orientovat na americkeho zakaznika a nie na europske firmy... to je podla mna prvy a klucovy bod.... az takto sa potom mozme posunut dalej ... lenze tento bod skodovka zatial nema osetreny takze asi este nejake desatrocie potrva kym sa za velku mlaku odvazia ;-) ...
ale uznavam ze kodiaq uz konecne ma palubovku ktora mi pripomina americky styl ... este tam supnut nejaky 3.0V6 ako ma napriklad americky outlander a mozno by to aj slo.. lenze prave motory su podla mna najvacsi problem .... kedze nejake to1,4tsi ani 2.0tdi predpokladam americky zakaznik v 4,7m SUV proste nikdy nebude chciet ;-)
ten by fungovat mohol ... ale zober si ze aj outlander alebo sorento tam ponukaju 6 valce... a este aj nejaky ten "slabsi" outlander tam ma aspon 2,4 benzin ... ja viem turbo je turbo .... ale bezny americky zakaznik je stale zvyknuty na objemnejsi motor... a podla mna ani tak nenahana kilowatty na liter ako skor objem ( a s tym spojenu spolahlivost ) ..... a ja byt na ich mieste tak tiez zvolim 3.0V6 outlander miesto 2.0tsi kodiaqa ... tu nie je o com ... proste tu vidim problem ze neponukaju dnes v skodovke uz ani jediny 6valec ci uz v superbe alebo kodiaqu ... co by bol velky handikep prave na americkom trhu ak by tam bez neho prisli ... pritom palubovka kodiaqu ma kusok americkeho stylu v sebe a to sa mi na nej paci... ;-)
Oni prohnilí imperialisté nechtějí nejkvalitnější vozy? Co se to stalo, že nejskvělejší, nejlépe jezdící, nejlépe, no všechno prostě čupr vozy Škoda , nejsou modlou národa, co si nadělil kola skoro do kolébky?
Jak to, že cena dvoulitrového dieselu v automatu s plnou náloží za 40k dolls není snem každého týnejdžra ve Státech?
Svět se hroutí....jistoty odchází.......O tempora, o mores.....
Upřímně, ani tady to není vlhký sen omladiny ........ ale zatímco omladina v Americe zajde do jejich "Áček" a koupí si lehce ojetý monstertruck bebo obří pickup s 8-litrovým motorem za pár babek, tady dostaneš za poměrně podobné peníze asi tak ojetého Rapida ........ no a oproti Fabbi nebo Feldě je slušně motorizovaná Octavia takovým tím náhradním snem naší motorizované populace (mým tedy ne) ... tedy výběr v Áčkách je asi takový jako obřích pickupů v Americe. :-(
I tady jdou koupit normální auta vč těch trucků, jen se toho člověk nesmí bát, musí mít přehled a bohužel je to tu dražší jak ve státech. Oktávkou opravdu jezdit netřeba stejně jako za totáče šli sehnat i jiné auta jak šáde.....
článek ani nečtu, s klidem můžu říct že Amík by si auto značky Škoda nekoupil ani náhodou. Se současného porftolia by si Amík koupil maximalně model Kodiaq, ale jen za předpokladku že by na masce bylo logo známé automobilky. V očích Amíka je Škoda někde na úrovni čínských značek. Bez pořádné marketingové masáže do US nemá cenu s auty začínat. Japoncům to trvalo 30let než je tam začali brát vážně, Korejcum 15let. Volkswagen si stihl *** reputaci za 9let. Jak by asi dopadla Škodovka?
staci sa pozriet ako vyzera a co tam ponuka optima accord alebo camry a je jasne ze to co ponuka superb tak s tym tam nemaju moc sanci na uspech ... a ani nemusime chodit daleko .. zoberme si napriklad sestersky passat ktory sa tam predava uz dlhe roky ozaj slabo .... a superb by tym padom logicky s podobnou kasnou aj motormi nedopadol urcite lepsie
Je to pravda. Americani proste chteji jiny auta, nez dela VW.
Znacka VW tam vzdy mela dobre jmeno (uz od dob brouka apod.) ... az do dieselgate.
VW je tam v porovnani se zbytkem US nabidky maly predrazeny auto (golf je v US vlastne mikro-auto a Passat je velikosti na hranici prijatelneho), ovsem VW je dost kvalitni s porovnanim se zbytkem US nabidky. A tak se to tam jakz takz dalo prodavat.
Ovsem samozrejme je tam potreba dat jine motory (napr. 1.8tsi nebo 2.5l benzin atmosfera do Golfa), jindy zase udelat trochu vic mista uvnitr (Passat ma sedadla vic vzadu a o to mensi kufr...).
Ovsem privezt tam Skodovku za ceny VW, to by byla skutecne sebevrazda - ano panove Skoda stoji ve stejne vybave +/- 5% uplne stejne jako VW (kdyz Skodovku vybavite, je drazi), jenze je Skodovka oproti VW trochu osizena - tady trochu na podvozku, tady v odhlucneni, jinde v materialech... No a takovy auto si american proste kupovat nebude.
To se Seatem by jeste mohli mit sanci.
Ale jedna vec je nesmysl - ze tam neni dealerska sit. Je tam - vzdyt muzou pouzit rovnou dealerskou sit VW a Audi a je po problemu...
Jenze VW prodavane v USA jsou oproti evropskym osizene, co se tyce materialu, odhlucneni atd., jelikoz american spis vnima, jestli to ma kozena sedadla a vybavu a to co je pod tim uz prehlizi. Ted se to zacina trochu srovanvat, ale podivej se na interiery americkych aut z doby treba pred peti lety. Kazdopadne Octavka je modernejsi, nez Jetta, Superb oproti jejich Passatu taky, takze by si nepohorsili. Jinak i mala auta se v americe kupuji. Treba tebou zmineny brouk, nebo vselijake Hondy Jazz, nebo Nissany Note, i Fiesta se tam snad ted docela prodava... American nemusi byt jenom vidlak s pick-upem, nebo buran s V8 ;-)
Seš na velkým omylu, právě od doby kdy tam Brouk skončil má VW v USA mizerný jméno, kupují to jen hispánci a emigranti z Evropy co sou tam pár let a přivezli si sebou sovje zvyky.
Z rodilých amíků to nikdo nekupuje, kdo má prachy jezdí BMW, mercedes a Lexus, kdo trochu méně má japonce, redneci pikapy a Chargery a SUV, maminy s dětma MPV a černoši, chudí běloši, patrioti atd jezdí Fordy, Buicky, Chevrolety, Dodge, korejce.
a hlavně v USA se prodává za podstatně nižší ceny než v Evropě a to by najednou bylo pro Pepíky překvápko za kolik se najednou dá Šhádewagen koupit .....
Evropske modely v USA jsou ruzne osizene, vcetne premie. To je jednim z duvodu, nizsi ceny aut tam. USA Passat je ten z Evropy.. jen je to osizena minula generace. On ani argument "velkych" motoru leckde neobstoji. To nejsou atmosfery kvalitou jako od BMW.. jsou to vetsinou rozeztrane line strepy.. ve vetsich tezkych autech, s primitivnim menicem co zere vykon atd atd.. nekteri nas tu presvedcuji. ze kvalita dohani Evropu.. ne.. USA a Australie jsou proste oproti Evrope pozadu a neni to spatne - pro ne. Maji jiny pohled na vec a necekaji od auta to, co my tady a "kvalitu" vnimaji jinak. Ono by se mohlo rict lepsi nejaka nudna bezna amerika s velkym motorem nez Octavka s 1.2 tsi nebo jina EU konfekce.. ve skutecnosti pozitek z jizdy v tech autech bude dost podobny.. a stat v bezbych verzich za nic.
meles kraviny. Aktualni Superb i EU Passat jsou na stejne platforme a zcela srovnatelna auta, to v americe je z hlediska Evropy zastarala levna velka plecka. jako vetsina aut co v USA jezdi. V USA i Evrope jsou ze strany zakazniku na auta kladeny ruzne naroky, staci se podivat na kockopsy - globalni modely, pokud jsi trochu vnimavejsi, napovi ti to. Zeptej se nekoho kdo byl a neco naridil v USA, Kanade nebo Australii a zajima se o auta, v cem tam jezdi. Vetsinou je to velke vystrizliveni..