Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Před 20 lety vybrala vláda Škodě Auto za partnera německý VW

Nejvýznamnějším průmyslovým podnikem v České republice a největším českým exportérem je akciová společnost Škoda Auto, která je již téměř dvacet let součástí koncernu Volkswagen (VW).
Zpět na článek
8. 12. 2010 20:30
8. 12. 2010 21:14
9. 12. 2010 09:48
neregistrovaný "Hooonza"
8. 12. 2010 20:46
neregistrovaný "RayBan"
9. 12. 2010 12:47
neregistrovaný "Hooonza"
8. 12. 2010 21:07
8. 12. 2010 21:24
9. 12. 2010 09:51
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2010 14:00
9. 12. 2010 14:10
9. 12. 2010 14:18
9. 12. 2010 14:24
9. 12. 2010 14:53
9. 12. 2010 15:06
9. 12. 2010 15:51
9. 12. 2010 17:03
10. 12. 2010 00:09
10. 12. 2010 01:31
10. 12. 2010 10:19
10. 12. 2010 17:49
9. 12. 2010 14:26
9. 12. 2010 14:36
10. 12. 2010 17:27
9. 12. 2010 16:53
9. 12. 2010 14:14
9. 12. 2010 15:00
9. 12. 2010 15:09
9. 12. 2010 15:59
9. 12. 2010 16:59
9. 12. 2010 17:25
10. 12. 2010 10:22
9. 12. 2010 14:24
9. 12. 2010 14:15
9. 12. 2010 16:54
10. 12. 2010 10:17
Avatar - gld
8. 12. 2010 20:30
Spomíname
Minúta ticha pri pietnej spomienke...............
---

Ale vážne, vie niekto, kto boli ostatní záujemcovia o škodovku vtedy v 90. roku? Myslím okrem renaultu
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
8. 12. 2010 20:48
Re: Spomíname
Že by Dacia? :-O >:-[]
Avatar - gld
8. 12. 2010 21:14
Re: Spomíname
dacia..hmm, môj 7 zmysel mi vravel, že toto slovo v diskusii padne :-!
Avatar - white label
8. 12. 2010 21:57
Re: Spomíname
Zase si tak nefandi, to není tvým údajným sedmým smyslem, ale mými vyjímečnými telepatickými schopnostmi... ;-) :-)
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2010 09:48
Re: Spomíname
To je nějaká blbost, ne? Telepatie je podmíněna přítomností mozku v dutině lebeční ;-)
neregistrovaný "RayBan"
8. 12. 2010 20:46
Letí to
Tipoval jsem nedávno, že to bude už dobrých 12 let.
Rozbalit vlákno
0
8. 12. 2010 21:05
Zajímavý článek k věci
Kdo náhodou neznáte / nečtete blog D-FENS (vynikající!), tak nevynechejte alespoň tenhle článek:
[odkaz]
Neříkám, že souhlasím se vším, ale některé myšlenky tam určitě stojí za úvahu. A mimochodem, autor je profesionál, co se v automobilovém průmyslu pohybuje už léta.
Rozbalit vlákno
14
8. 12. 2010 21:09
Re: Zajímavý článek k věci
:yes:
S tim, ze VW nedokaze celit "expanzi" Fordu atd se neda souhlasit, autor patrne jeste nevidel noveho Focuse.
8. 12. 2010 21:35
Re: Zajímavý článek k věci
autor se asi pohybuje v automobilovém průmyslu, ale před psaním toho článku si něco šlehnul.
8. 12. 2010 22:31
Re: Zajímavý článek k věci
>:D
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2010 12:47
Re: Zajímavý článek k věci
To spíš zaspal oněch 40 vítězných let.
Avatar - white label
8. 12. 2010 22:04
Re: Zajímavý článek k věci
"Evropskou expanzi Fiatu nemá šanci VW ustát"... >:D
Tos tu měl dát až 1. dubna... >:-[]
8. 12. 2010 22:32
Re: Zajímavý článek k věci
>:D :yes:
8. 12. 2010 22:31
Re: Zajímavý článek k věci
Zapomínáš, že tvůj odkaz (nyní bez ohledu na konkrétní článek) je určen výhradně zoufalcům tvého rozměru. V automobilovém průmyslu se pohybují roky i jiní kapitáni... >:D známe je i zde z diskuze, ale tobě, Magistře snad jen krátké doporučení - zatím čti d-fens a modli se, abys jednou dosáhl úrovně, kdy bude pod úrovni... tvojí... 8-s 8-s
Avatar - ZoomZoom
9. 12. 2010 09:01
Re: Zajímavý článek k věci
Nechci ho obhajovat, ale říkat mu zoufalec je, zvlášť u tebe, úsměvné. Člověk, jemuž dochází slova a nemá co říci, se uchyluje k užívání podobných výrazů.
Á propos, řekl bys mu to samé do očí? :no: :no: :no: :no: :no:
9. 12. 2010 09:11
Re: Zajímavý článek k věci
Pokud mě řadíš do stejné kategorie jako D-FENSe (myslím osobu, ne celý blog), tak ti děkuji, je to pro mě čest. :yes:
9. 12. 2010 01:18
Re: Zajímavý článek k věci
Článek mi přijde snad až zbytečně moc zaujatý, místy mám pocit, že to spíše psal nějaký Venca z hospody, než profesionál...nicméně proti gustu žádný dišputát. Jistě tam bylo pár smysluplných zmínek k zamyšlení.
9. 12. 2010 08:59
Re: Zajímavý článek k věci
D-fens bol niekedy vtipný, už je len trápny a tent článo je tak mimo reality ako Fico s Dzurindom dohromady...
9. 12. 2010 11:56
Re: Zajímavý článek k věci
Taky mám takový dojem, kdysi to bylo vtipné, minimálně provokativní a teď je to opravdu jenom trapné.

Jestli tady Magistr píše, že "autor je profesionál, který se v automobilovém průmyslu pohybuje léta" a pak se dočteme taková moudra, že VW nebyl nikdy technologická špička (je otázka co to je v mainstreamu technologická špička - proti třeba velké německé trojce, Lexusu skutečně asi většinou ne, ale proti zrovna Fiatu, Opelu nebo Fordu rozhodně, na druhou stranu doporučuji třeba test Touraga, BMVX5 a Mercedes Benz ML v posledním AutoTIPu 4x4...tam už se na ty prémie dotáhl) nebo že "Octavia je patrně jediné současné auto z Boleslavi, které není úplný šrot" a řadu dalších spíše nesmyslů ústících až do nadávek, nebo objevná tvrzení že Octavia Tour II je stávající Octavia před faceliftem, pak je jasné, která v tomto případě a v tomto článku bije.

Magistrovi udělal článek dobře, přejme mu to, nicméně onen autor se asi skutečně pohybuje už léta v automobilovém průmyslu, odhadl bych ho na manipulanta s ručním paletovým vozíkem s dvacetiletou praxí ve skladu plechových dílů v pobočném závodě Vrchlabí. Ten blábol na úvod je typickou ukázkou, kdy onen světa aut znalý autor článku neřeší, kdo, kde a z čeho by zaplatil ten vývoj, natož pak rozvoj výroby, jehož výsledky tak krásně popisuje. Stačí se podívat, jak dopadly všechny ty automobilky s produkcí kolem dvouset tisíc aut.

Žiguli se drží nad vodou jenom díky masovým intervencím ruské administrativy v kombinaci se šrotovným (které v zemi s HDP na hlavu ve výši 10 tis USD působí obvzlášť humorně) a ostatní automobilky ve východní Evropě zkrachovaly zcela, nebo se staly montážními závody těch, co je koupili. Sem samozřejmně patří i Dacie, protože produkty se vyvíjejí ve Francii a pod značkou Dacie se prodávají jenom v západní a střední Evropě, v Rusku se jmenují Reanult, stejně jako jinde ve světě. Dacia není jediným výrobcem Sandera či Dusteru...a i na Dacii je nápis Made by Renault. A stačí si připomenout třeba SAAB a nebo se blíže zamyslet nad skutečnou situací fiatu a především AR a Lancie.

Taková jsou fakta, snění ze začátku článku mi připomíná zajímavý televizní dokument z před pár let o výrobě rychlovlaků, kde nějaký moudrý český stařík před velkým prknem s oněmi posuvnými pravítky a výkresem pohledů na jakýsi rychlovlak doslova blábolil, že si to umíme udělat sami a proč to kupujeme z ciziny (neřeším otázku nákuou zrovna Pendolina, tam to bylo hlavně o TGV a Siemensovi)....pak byly záběry do konstrukčních kanceláří ve Francii a Německu, kde s nemodernějšími prostředky pracovaly desítky a možná stovky lidí (výpočetní technika, zkušební tunely, laboratoře....) a to samé platí pro autoprůmysl. Vývoj je dneska setsakra drahá záležitost, obrovskou položku představují stroje a nářadí pro výrobu (raznice na plech stojí miliardy) a je otázka, kde by na to ta škodovka tehdy vzala.

Díky bohu za tehdejší rozhodnutí, smaozřejmně, že si nikdo soudný nemyslí, že VW to udělali z laskavosti a pro naše dobro, ale jejich podnikatelské záměry a možý rozvoj škodovky se dostaly do souladu a ty poslední roky prokázaly jejich optimalitu. Problémy byly, jsou a budou, názory se budou měnit, na druhou stranu bude záležet, jak se k věci postaví sami lidé ze škodovky. Už třetí předseda představenstva v řadě je Němec (což by mi až zas tak nevadilo), kdyby si různí anonymové neustále nestěžovali, jak jsou Češi utlačováni. Problém je ovšem v národní povaze a v neschopnosti jednat jako rovný s rovným, snažit se prosadit (když se o to člověk pokusí, je z "vlastních" řad okamžitě cejchován jako kariérista) a jednat tak, abych si na druhé straně zjednal respekt. Bohužel, stále větší část lidí a to i v oné manažersky hlavní věkové kategorii kolem padesáti let stále ještě volí raději lezdo***ezectví, teplé místečnko bez zodpovědnosti a zamindrákovanou ublíženost a hysterickou kritiku všeho nejlépe anonymně na internetu.
9. 12. 2010 20:10
Re: Zajímavý článek k věci
Výborně napsané, není co dodat. Díky.
9. 12. 2010 10:29
Re: Zajímavý článek k věci
DFENS nema patent na rozum a zaujatost proti Skode z tohoto webu kape odjakziva.
Je to zvlast usmevne v souvislostech - samotny autor rajtoval Favorita a Cordobu (coz je v podstate prevlecena Fabia), dalsi plivaci na HTP rajtuji zase jine trivalce z Francie, ci olitane sroty z bazaru...

Mimochodem toto je priznacne obecne:

Jeste jsem si nevsiml, ze by nynejsi majitel BMW3 plival na sva predchozi auta (napriklad tu Fabii HTP), zato lidi, kteri nikdy funglovku nemeli na ne plivou porad.
8. 12. 2010 21:07
Tabulka
Pohled na tabulku registaci aut je docela zajimavy.
Zastoupeni ma deset modelu francouzskych a stejne modelu nemeckych (muzejni exponaty nepocitam), presto v absolutnim poctu vozu vitezi Nemci.
Na druhou stranu je pomerne komicky pohled na prumerne stari Golfu, "obycejny" clovek nejspis prave drandi rezavou trojkou. :-)

Jinak Skodovce gratuluji, soucasna situace je doslova pohadka. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
8. 12. 2010 21:24
fajne
ještě, že to tak dopadlo :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ryman
8. 12. 2010 21:57
Jediné co se dá k tomuto faktu dodat je ...
že je to jen dobře :yes:
Rozbalit vlákno
0
8. 12. 2010 22:41
VZPOMÍNKA (repete)
Víš jak se za dob rudého teroru kupovala auta? Nijak. Nekupovala se. Dodávala se. Musel jsi čekat. Dlouho. Na Škodu 100 tak kolem dvou let. Nejhůř z tábora děsu na tom byli v NDR. Na Trabanta se tam čekalo v pořadníku 15 let. Jo, tohle je pravda.

Takže, když jsi chtěl auto, vyrazil jsi do polí za město… za okresní město, protože v každém okresním městě byl podnik Mototechna, možná pamatuješ to stylizované “M”. Tak ta Mototechna, to byl zpravidla oplocenej hektar udusaný hlíny a uprostřed stál většinou odpornej, špinavej barák. Kolem stály traktory, nákladní auta, kombajny, dvanácettrojky, a mezi tím čas od času stála osobní auta. Jaká? Moskvič, Žiguli, Trabant, Wartburg, Škoda a Oltcit.

No, tak jsi jednou došel za ten plot. Tam byl chlap, zpravidla v modrém plášti a pár ženskejch. Taky v pláštích. Zeptali se tě, co chceš.

“Chtěl bych Škodu 100, embéčko,” zašeptal jsi nesměle.

Podívali se tvým směrem, jestli to vůbec myslíš vážně. Jo, jistě, žes to myslel vážně. Na dalších třicet let setsakra vážně.

“Hmmm, embéčko. Tak nám soudruhu předlož občanku,” trhne hlavou zdola nahoru technik. Předal jsi jim svůj občanskej průkaz a oni tě zapsali do pořadníku. Ten tam visel na stěně, jako veřejnej seznam odsouzenců na smrt. Měl jsi dva až tři roky na to, snít a došetřovat prachy. Barva auta a jeho vybavení tu nikoho nezajímaly.

Jednoho dne ti přišel domů telegram a v něm stálo – Vazeny soudruhu, dostavte se do naseho podniku k prevzeti vozidla, se soudruzskym pozdravem, cest praci.

Tak sis vzal v té práci dovolenou a den před tím jsi to preventivně oznámil kolegům. Koukali na tebe, jako bys šel kupovat zámek Hluboká. Ráno jsi vyrazil zase za město, vešel do Mototechny, padesát tisíc v kapse a srdce v krku. Na dvoře stály čtyři Škodovky. Tři bílé, jedna hnědá. Mám naději, svitlo ti. Zaplatil jsi a technik opět trhnul hlavou, tentokrát směrem k autům.

“Soudruhu, to třetí zleva, to je tvoje.”

“To hnědý?” koktáš.

“Jo, to hnědý. Máš snad, soudruhu, něco proti tomu?” doletí k tobě otázka zpoza upatlanýho dělícího skla s provrtanejma dirkama. Odpověď tu ovšem nečeká ani uklízečka.

“No, chtěl bych spíš to bílý,” žadoníš.

“Bílý nejsou soudruhu,” odsekne technik a hrabe se v papírech.

“Jak, nejsou? Vždyť je vidím, ty tři tam,” a ukazuješ prstem oknem na dvůr.

Technik pozvedne pomalu hlavu a podívá se ti do očí. “Jo, ty. Tak TY, ty jsou pro jiný soudruhy. Chápete, soudruhu.” Vyká ti a mrká pravým okem.

Mrknul jsi taky a on ti dal papíry a klíče. Ani nevíš, jestli jsi šťastnej.

“Jardo,” volá “ukaž soudruhovi jeho auto, to hnědý”.

Jarda, dvorní profík, tedy s tebou došel k autu. Vzal si od tebe pravačkou celou od šmíru klíče a sedl si za volant. Tak jak byl, v montérkách. Ty vedle a on s tebou objel barák. Pak zastavil a řekl “Dobrý, co? Dělo.”

“Jo, dělo,” vypadlo z tebe.

Vystoupil jsi, obešel auto a vzal sis od Jardy klíče. Uvnitř sebe pachuť mědi a ani sis nedovolil slůvkem naznačit, že chybí jedna ozdobná chromová poklice.

“Tak, honem honem, zavírám bránu” volá na tebe Jarda.

Poskakuješ ven a máváš Jardovi na rozloučenou. Hledáš přes umaštěný sklo svého snu Jardovo oči. Kašle na tebe jak na tuhle práci…

Tak takhle se tu tehdy dodávala auta. No vidíš, a dnes, dnes těm komoušům stoupají volební preference, a mě z toho tlak.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - PlumJelinek
9. 12. 2010 01:05
Re: VZPOMÍNKA (repete)
Tak tohle je jeden ze tvých opravdu dobrých příspěvků (a že jich je opravdu poskromnu), nicméně za tohle palec nahoru :yes:
9. 12. 2010 07:28
Re: VZPOMÍNKA (repete)
Výborně popsáno, až na mně z toho padl trochu tísnivý pocit...
9. 12. 2010 09:16
Re: VZPOMÍNKA (repete)
Hezké a pravdivé, jen nevím, proč to dáváš pod tenhle článek. Ve chvíli rozhodování o strategickém partnerovi Škody už soudruzi (naštěstí) nebyli u vesla, nebo alespoň ne viditelně...
Avatar - white label
9. 12. 2010 14:29
Re: VZPOMÍNKA (repete)
"Blonďáku", vážně nechápeš tak jasnou souvislost a ještě se k tomu veřejně přiznáš? :-O 8-s

P.S. Tak na co potom máš ten titul v nicku?
9. 12. 2010 14:39
Re: VZPOMÍNKA (repete)
Nechápu. I kdyby Śkodovku dostal Renault (nebo třeba Eskymáci), komunisti a absurdní přídělový systém na auta by se kvůli tomu určitě nevrátili. A i kdyby třeba Škodovka dnes už neexistovala (což by byla rozhodně škoda s malým š), určitě bychom si dnes mohli vybrat jakékoliv jiné auto.
Avatar - white label
10. 12. 2010 01:19
Re: VZPOMÍNKA (repete)
Pro společnost/lidi tady oficiálně skončil socialismus už v r. 89, ale pro naši tehdejší největší automobilku (na výrobu osobních aut), prakticky až po její privatizaci a vstupu zahraničního kapitálu a jestli to byl zrovna VW, nebo Renault je druhá věc... ;-)
9. 12. 2010 09:36
Re: VZPOMÍNKA (repete)
Chvilu som bol dokonca tam! Velmi pekne napisane, dokonca som citil smrad z Jardovho plasta, ktory uz bol miestami nahnedly... Otec tak isiel zlozit vinkulaciu na Favorita, dokonca sme si mohli vybrat tu fasa nazltlu farbu, ktora uz z vyroby vyzerala, ze ma par rokov za sebou... Nakoniec sa na to vyprdol a zigulak spolahlivo sluzil pokial nam ho neukradli...
:yes:
Avatar - grey
8. 12. 2010 23:45
Co je to všechno platné
Už to není Český podnik a ani zisky tu nezůstávají. Takže, nostalgie je na místě, nebo spíše, jakápak nostalgie ? 8-s
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Hooonza"
9. 12. 2010 09:51
Re: Co je to všechno platné
A to vadí, že už to neni český podnik? To jsme měli nechat Škodovku rozkrást jako všechno ostatní? Díky nim má spousta lidí celkem slušnou práci. Zisky tu sice nezůstávají, ale daně Škodovka platí. Ne jako Delvita, kerá měla 15 let daňový prázdniny a po jejich skončení okamžitě odtáhla.
Avatar - white label
9. 12. 2010 14:20
Re: Co je to všechno platné
Souhlas, navíc zisky nezůstávají ve státní pokladně nikde (daně jsou jiná věc), ty zůstávají logicky majiteli, který je navíc v tomto případě investuje dál i do Škodovky...
9. 12. 2010 09:55
Re: Co je to všechno platné
Zaplat Pan Buh. Takhle tady zustavaji alespon (nektere) dane a koupeschopnost zamestnancu. Staci se podivat kam odputovaly ceske podniky privatizovane "ceskou cestou" ... zpravidla na Bahamy apod. (o nezamestnanych ani nemluve).
Avatar - strýček BOB
9. 12. 2010 10:20
Re: Co je to všechno platné
Škoda spousty mísntích lidí. Je tady vedení firmy, konstrukce, vývoj, nářaďovna, finální montáž. Není to pouze laciná montovna někde v polích. Podívej se jak dopadl Liaz, Tatra, Avia...
Avatar - Emel
9. 12. 2010 14:00
Bravwo
Škodovka je úspěšná, výdělečná značka, která vyrábí auta plně srovnatelná s evropskou produkcí. To vůbec nebyla samozřejmost, klidně mohla skončit tam, co Lada.

Docela by mě zajímalo, jak by se jí dnes dařilo pod Renaultem... nemohlo by to být o mnoho lepší, zato by to mohlo být o hodně horší. Takže dnes, zcela výjimečně... Bravwo VW :yes:
Rozbalit vlákno
24
9. 12. 2010 14:10
Re: Bravwo
Souhlasím, že to pod Renaultem mohlo se Škodou dopadnout mnohem hůř, ale proč myslíš, že by to nemohlo být taky výrazně lepší?

Já si třeba umím představit, že by Renault oživil slávu malých sportovních aut Škodovky - vždyť taková 130 RS a pak 130 LR vyhrávaly svou třídu i v mistrovství světa v rallye a 130 RS byla jednou i mistr Evropy na okruzích! Por značkou "Škoda by Renault" se mohla vyrábět malá levná mrštná kupé a/nebo kabria se zadním náhonem, konkurující Mazdě MX-5. Technicky by to šlo řešit jako kdysi u Fiatu X1/9 nebo Lancie Beta Montecarlo - v podstatě vzít celou přední nápravu s motorem i převodovkou (třeba z Clia RS) a umístit ji doprostřed. To bych pak snad poprvé v životě přemýšlel nad tím, že si Škodovku koupím...
9. 12. 2010 14:18
Re: Bravwo
Renault se tím přece netajil, a VW také ne. Renault nabízel řešení v podobě montovny Twinga. Tehdy to bylo velmi diskutované téma. Argumentem pro bylo to, že stačí jen dovézt výrobní linku a za pár měsíců vyjede první Twingo. VW nabízel složitější řešení. Naštěstí to dopadlo ve prospěch VW
Avatar - white label
9. 12. 2010 14:24
Re: Bravwo
Nenech se vysmát s nějakou českou 130RS od Renaultu, tady by se nakonec nedělalo ani to "charismatické" Twingo Gordini.
Ale zase by už Renault aspoň nepotřeboval rumunskou Dacii...
Avatar - Emel
9. 12. 2010 14:53
Re: Bravwo
Rumunsko a ČR nejsou totéž... já si myslím, že by se česká Škoda dokázala prosadit i v rámci Renaultu... ale souhlasím, že by to s nejvyšší pravděpodobností bylo horší než dnes.
9. 12. 2010 15:06
Re: Bravwo
Škoda neměla zůstat, měl to být závod Renaultu, škoda měla zaniknout. Zachování značky nabízel Volkswagen.
Avatar - Emel
9. 12. 2010 15:51
Re: Bravwo
Kupovala se značka... kdyby Renault chtěl montovnu, mohl si ji postavit kdekoliv.
9. 12. 2010 17:03
Re: Bravwo
Renault nabízel montovnu, asi ti ušlo, že v té době toho Škoda moc nevyráběla :-) Renault nechtěl na něco navazovat, renault chtěl v Boleslavi udělat svůj závod na montování Twing. Volkswagen nabízen zachování značky, proto renault vypadl z kola a vláda jednala s volkswagenem. .
Avatar - Ronault.
10. 12. 2010 00:09
Re: Bravwo
To zase nemáš pravdu. To, že se Renault dostal do posledních dvou z výběrového řízení z celkem 24 znamená, že chtěl zachovat značku, jinak by byl vyřazen hned na začátku. To, že tady chtěli montovat Twinga, neznamená, že by to nebyla Škoda Twingo. Tak se tady montuje Volkswagen Fabia.

Navíc vyráběla Favorita, který sice nebyl zrovna nejmodernější, ale nebyl to naprostý odpad, což dokazuje i ten fakt, že VW jej použil jako základ pro Felícii a vyráběl jej až do roku 2000.
Avatar - white label
10. 12. 2010 01:31
Re: Bravwo
Ano, i Renault tehdy oficiálně kupoval značku (i když se přitom předem zříkal velkých investic do ní, z vlastních prostředků), protože jinak by se tak daleko vůbec nedostal, ale spousta zahraničních firem tu tehdy kupovala značku jen na oko a potom ji nechali žít dál pouze symbolicky a i na úkor ní si nakonec stejně prosadili na trhu především produkty vlastní značky...
VW tu mohl např, dělat jen Felicie/Fabie a zbytek českého trhu obsadit přímo produkty VW.
Avatar - Emel
10. 12. 2010 10:19
Re: Bravwo
Čili se víceméně shodujeme na mém původním příspěvku... ? ;-)
Avatar - white label
10. 12. 2010 17:49
Re: Bravwo
Myslím, že můj souhlas s tebou je na toto téma jasný, i proto začínám reakci na tebe slovem "ano"... :-)
Avatar - twistedTSD
9. 12. 2010 14:26
Re: Bravwo
radši se vrať na zem :-)
9. 12. 2010 14:36
Re: Bravwo
No dobře... :-| Ale uznej že ta představa není špatná. A kdybys někomu v roce 1990 popisoval dnešní modelové portfolio Škody, taky by tě měli za snílka nebo za něco horšího...
Avatar - twistedTSD
10. 12. 2010 17:27
Re: Bravwo
představa je pěkná, ale pochybuju, že by do toho Renault šel
Avatar - Emel
9. 12. 2010 16:53
Re: Bravwo
Jako že by byly kola uprostřed? ;-)
9. 12. 2010 14:14
Re: Bravwo
To daření se pod Renaultem bylo známé - měla to být montovna Twing.
Avatar - Emel
9. 12. 2010 15:00
Re: Bravwo
Pro začátek... ono začátky s Felicií taky nebyly nijak slavné. Pamatuju si na verzi L&K bez posilovače s 1.9D...

Dál by se to mohlo ubírat různě... ale jak už jsem řekl, nejpravděpodobněji by to bylo horší než to je.
9. 12. 2010 15:09
Re: Bravwo
To není začítek, začátek je vylepšení Favorita - zkvalitnění dveřních výplní a vylepšení přední masky (symetrie), to byl úplně první krok VW.Pak přišla přenádherná Felicie. To byl doslovný zázrak. Ty zadní lapmy... :-) Dnes je to až neuvěřitelné, ale tehdy to tak bylo vnímáno.
Avatar - Emel
9. 12. 2010 15:59
Re: Bravwo
Přenádherná Felicie? No promiň, ale v roce 1994 to byl lowend jak vyšitý... Renault měl v té době první Clio a Megane, VW třetí generaci Golfa a Pola, do Felicie sis nemohl objednat ani posilovač řízení.

Vzpomeň si, jaká bomba byla představení 1.6MPI 55kW...
9. 12. 2010 16:59
Re: Bravwo
A cos čekal, prémii? Nevím, cos v té době dělal, ale když vyjela Felicie, tak jsme byli doslova unešeni. Nezapomínej, na co navázala...
Avatar - Emel
9. 12. 2010 17:25
Re: Bravwo
No já jezdil s Felicií v autoškole (a samozřejmě i později)... a že by tam byl nějaký zásadní posun oproti Favoritu, to tedy nebyl. Dokonce bych řekl, že se mi poslední Favority líbí víc než Felicie.

Motor, převodovka, dispozice kabiny, jízdní vlastnosti... to vše bylo +- stejné.

Já tu nechci kritizovat, jen podotýkám, že ty začátky byly i pod VW skromné... až Octavia byla zlomový model, byť měla na začátku své mouchy.
Avatar - Special-line
9. 12. 2010 17:50
Re: Bravwo
Nezapomeň že nejprve musel VW do Škdovky nalít prachy do technologie výroby. Nevyhovující lakovna, lisovna kde z lisů stříkal olej na obsluhu, doplnit výrobní zařízení tak aby se výrobky nemusely dodělávat ručně což se eliminovalo prací vězňů. pokud se měl ve Škodovce vyrábět nějaký model který by nebyl přesnou kopií nějakého z modelů VW tak to ani jinak nešlo. Zájem o Favority tu stále byl, takže se vyplatilo ho dále modernizovat a současně od roku 1991 nebo 1992 vyvíjet Octavii.
Avatar - Emel
10. 12. 2010 10:22
Re: Bravwo
Přesně tak. Stejně tak u Renaultu by montování Twinga mohla být jen dočasným řešením před představením plnohodnotného modelu. Je ale známo, že jedním z důvodů odmítnutí nabídky Renaultu bylo, že Renault neplánoval výrobu vlastních vozů vyšších kategorií...
9. 12. 2010 14:15
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
9. 12. 2010 16:54
Re: nesouhlas
Jo to je >:D :yes: >:D :yes: :yes: :yes:
Avatar - white label
10. 12. 2010 01:33
Re: nesouhlas
Škoda, že i podobně pěkně nejezdilo, jak vypadalo... ;-\ 8-s
Avatar - Emel
10. 12. 2010 10:17
Re: nesouhlas
Na svůj rok výroby to nebyla zase taková tragédie.
Avatar - white label
10. 12. 2010 17:37
Re: nesouhlas
No, na poměry tehdejšího socialistického bloku to určitě tragédie nebyla, ale "střeva" měla prakticky totožné s poměrně velmi nevzhlednou a technicky poměrně zaostalou Š 110.
S takovým Fiatem 128 (1969), který byl v roce příchodu 110R evropským vozem roku, se celková kvalita jízdy nedala vůbec srovnat (osobní zkušenost)...
10. 12. 2010 19:52
Ještě k tomu Renaultu
Už si to dost pamatuji a sledoval jsem to, takže bych měl pár doplnění k tomu Renaultu. Není zcela přesné tvrdit, že kdyby Renault chtěl montážní závod, mohl si ho postavit kdekoliv - stav infrastruktury byl v té době vy východní Evropě mnohem, ale mnohem horší než dnes a poměry byly taky poněkud jiné než později, o vstupou do Evropského společenství se jenom snilo a NATO bylo ještě hodně hodně daleko, dojezd komunistických režimů byl pomalejší, než se nám dneska zdá a proto hotový závod s relativně kvylitnímm zázemím a dopravním a technických napojením představoval v tehdy východní Evropě nejsnažší cestu, jak proniknout rychle s vlastními produkty na místní trh. Toyota se tím ani netajila, na značce jí nezáleželo (řekla to na rovinu) a chtěla jít "anglickou cestou". Proto neuspěla.

Renault na to šel ovšem s klasickou francouzskou reafinovaností a smyslem pro fair play, který ke své škodě (nemyslím tu automobilovou) pozanal dost velká část Evropy zejména v posledních 2 až 3 stech letech.

O "správnou" privatizaci se starali mnistři Francouzské republiky (průmysl, obchod a kdovícoještě) stejně jako tehdejší pan velvyslanec, zejména pak neobvykle častými návštěvami v tehdejším ještě Československu. V novinách se vyrojily čláínky, psané podle jednotného mustru, ve kterých nám bylo doporučováno, abychom si na Němce dali pozoro, že tady všechno ovládnou a pak nás konečně "poněmčí" a že nejlepší cestou, jak tomu čelit bude privatizovat velké podniky (třeba mladoboleslavskou škodovku) do "spřátelených" francouzských rukou a ne německým "nepřátelům". Mimochodem, ve stejné době se Mitterandové (možná už i Chiracové) objímali s německými představiteli, deklarovali okázale francouzsko-německé prátelství a snažili se Němce přemluvit k parcelaci unijní Evropy podle jejich "společných" představ a hlavně zájmů, ovšem ve skutečnosti hlavně těch vlastních.

Vzpomínám si na podobné výklady jistého nejmenovaného francouzského politologa, působícího dlouhodobě (bojím se, že dodnes) v Čechách, který se ovšem v oné televizní debatě zapomněl zmínit, jak se prvorepublikovému Československu vyplatila jeho až naivní víra v její přátelství, sílu a především - férovost sladké Francie. Němci nás tehdy chtěli zničit, což oficiálně deklarovali a což se jim nepovedlo, ale rozhodně vůbec ne díky Francii a ti Němci jsou dnes zcela jiní, zatímco ti Francouzi až zas tak ne, ale to už je jiná.....

Francouzi tehdy zcela otevřeně uváděli, že (jaká čest) v Mladé Boleslavi se bude vyrábět úžasné malé nové přelomové auto (Twingo) a Favorita měla nahradit R19. Francouzi si tehdy nechali udělat průzkum veřejného mínění a zde 90% respondentů (tehdy mně to pobavilo a zajímalo mně, proč to nebylo rovnou těch komunistických 99,9%) prohlásilo, že Renault19 je nejlepší rodinné auto v Evropě a kdyby si mohlo vybrat, chtělo by ho. Francouzi tedy tehdy chystali výrobu 19 s logem škodovky, ovšem pouze pro československý trh. Není pravda, že by rozvíjeli favorita, ten měl skončit.

Nakonec, kdo ví, jak funguje Dacie, odhadne z velkou mírou pravděpodobnosti, jak by to dopadlo u nás. Značka Dacie vyrábí čast modelů Logan, Sandero a Duster, přičemž tyto modely jsou vyvíjeny ve Francii a továrna v Rumunsku slouží ke dvěma hlavním účelům, jednak jako zavaděcí závod pro nové modely a jednak jako výrobce pro střední a západní Evropu. V Rusku se tyto vozy montují jako Renaulty a pokud se sem dovážejí přímo z Rumunska, jsou označeny rovněž jako Renaulty, ne Dacie. A to platí i pro ostatní výrobce mimo Evropu.

Takže, buďme rádi za ten nenáviděný VW a vzpomeňme si, co ta "státní", odbory "řízená" a vládou Dolního Saska "vlastněná" automobilka sliboval v té době a co se od té doby stalo. A dávat na stejnou úroveň Škodu a Dacii může jenom někdo, kdo je naprostý hlupák nebo dané problematice vůbec nerozumí.

Na a nakonec, i když ne v poslední řadě - VW musel svést v počástcích existence docela boj i o ono logo, jehož případnou úpravu tady zase znalci na základě jakési pokoutně získáné fotky bůhví odkud velice obsáhle a "odborně" komentovali. Ta zelená i onen lem jsou výsledkem velice složitého jednání se škodovkou plzeňskou. VW dokázal, že mu na tom logu záleží, Plzeň si tehdy nechala dokonce dost slušně zaplatit, pokud se nepletu. Dovedu si velice živě představit, jak by této situace využil Renault, aby poslední zbytky identity mladoboleslavského závodu poslal pohotově do kytek....
Rozbalit vlákno
0