Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škodou 105 L k moři: Cesta plná nostalgie

Nekonečné stovky kilometrů s mapou v ruce a řevem motoru za zády, bez hudby, navigace i klimatizace – tak se jezdilo do Jugoslávie za socialismu. V létě 2014 to testujeme na vlastní kůži!
Zpět na článek
5. 7. 2014 08:15
5. 7. 2014 09:28
5. 7. 2014 20:39
7. 7. 2014 12:15
5. 7. 2014 09:47
5. 7. 2014 11:20
5. 7. 2014 19:15
5. 7. 2014 10:20
5. 7. 2014 10:28
5. 7. 2014 11:49
5. 7. 2014 20:46
5. 7. 2014 20:56
5. 7. 2014 22:28
6. 7. 2014 20:37
8. 7. 2014 12:07
Avatar - petrumr
5. 7. 2014 08:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Snooob
5. 7. 2014 09:28
CS video
Podobné česko-slovenské video+foto:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
5. 7. 2014 09:29
Re: CS video
toto je velmi krasne video, ked som to pozeral, vynorili sa mi vsetky spomienky na "mladi"
Avatar - positivemind
5. 7. 2014 10:34
Re: CS video
Jsem si az temer jist, ze tenhle test je prave na zaklade toho videa :-)
Avatar - KubikCv
5. 7. 2014 20:39
Re: CS video
to video jsem viděl než jsem četl článek od světa magorů..... Článek SM se hodí leda jako reklama na šrotovné...Rasťo dokázal,že i se starým pekáčem se dá udělat krásnej vejlet na dovolenou s přestávkou u Balatonu.Na to,že testuje nová auta která řada z diváků nikdy mít nebude bylo jeho hodnocení Trabantu fajn. I když článek bere cestu škodovkou na Jadran jako těžký retro,tak je zajímavý,že i 25let od revoluce tam stále našinec jezdí přeplněným autem....
Korunu toho všeho nasadil údiv redaktorů SM nad tím,že v Maďarsku překvapivě jezdí Lady a čtyřtaktní Trabanty....
7. 7. 2014 12:15
Re: CS video
sused ma dodavku, a na doovlnku d chorvatska sli touto dodavkou + auto strednej triedy (dva dospeli, dve deti)
Ta dodavka aj osobak boli plne az po strechu, v dodavke mala miesto aj stvorkolka.
Tak toto j uz ale extrem.
Avatar - jozephko
5. 7. 2014 09:30
Zatiahnutej ručnej brzde sa dalo zabrániť
Keby si autor článku bol kontroloval na palubnom počítači okamžitú spotrebu, bol by hneď vedel, že má ručnú brzdu zatiahnutú... >:D >:D
Na 105L-ke som tiež začínal - dokonca som na nej jazdil ako obchodný zástupca (na vlastné náklady) po celom Slovensku... Na diaľnici okolo Liptovskej Mary raz dala dokonca tachometrových 125...
Rozbalit vlákno
1
5. 7. 2014 09:56
Re: Zatiahnutej ručnej brzde sa dalo zabrániť
Na tej dialnici sme kedysi davno z lipt. hradku do mikulasa dali na favoritke 136L tachometrovych 160km/h.. Ked si teraz na to spominam aka je to v podstate bezne dosiahnutelna rychlost a navyse stale komfortna a "cestovatelna" tak sa smejem.. Vtedy sme drzali vsetky dvere aby neuleteli a bali sme sa, ze tie 13" kolesa ustrelia.. >:D Mladost, pochabost...
5. 7. 2014 09:47
105tka
Mám na ní fajn vzpomínky :-) Co jsme s ní v zimě vyjeli, to nebylo ani možný. Kam se hrabe nějakej Yeti, Duster atd >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bristol
5. 7. 2014 11:20
Re: 105tka
asi nejhorší auto ve kterém jsem kdy jel >:D si pamatuju že ji míval můj děda někdy v 90s
5. 7. 2014 19:15
Re: 105tka
Na tuhle dobu už to dobrý neni. Ale v těch letech kdy se dělala to zas tak špatný nebylo ;-) hlavně jednoduchý auto...Opravy doma. To je jedna velká výhoda oproti modernim autům :-) A hlavně. Kdyby neylo rusů, bylo by to úplně jiný auto :-)
Avatar - Midlosek
5. 7. 2014 10:16
To je ale nápad
lejt minerálku do chladiče a používat ruční brzdu... >:D
Rozbalit vlákno
1
5. 7. 2014 23:28
Re: To je ale nápad
A rvát naloženou 105ku po dálnici na plný koule ;-\
Avatar - Đawson
5. 7. 2014 10:20
ruční brzda
To byla první věc, kterou sem dělal. Do dnes mám ten zlozvyk, že i když je ručka dole, vždy po ní rukou šmátnu >:D ... v zimě to byla vůbec sranda... 30 min. před odjezdem "rozdýchat" zámek předních dveří, správně mířenými údery "rozmrazit" zadní dveře. Otevřít kapotu, napumpovat benzín, zapnout sitič a pak se modlit >:D
Rozbalit vlákno
2
5. 7. 2014 13:13
Re: ruční brzda
Pro tyto pripady jsme jeste na S100, mozna dokonce i na 120LS meli kliku na protoceni ztuhleho motoru.

A vareni v lete a nebo take casto v zime (kdy kapalina nekde v potrubi pod autem zamrzla), to by vydalo na roman. U motoru standardne 5l kanystr s vodou.
Avatar - KubikCv
5. 7. 2014 20:42
Re: ruční brzda
vždycky si vzpomenu na sousedův naštvanej xicht,když jsme v zimě přišli k autům...já si jen zapalovačem ohřál klíček..odemknul...zapnul sytič a za chvíli Trabant běžel jako hodinky a soused se teprve pokoušel startovat.Nemluvě o tom,že dobu škodovkám trvalo,než motor běžel v zimě normálně...v prvních kilometrech se studeným motorem to bylo utrpení
Avatar - BruceWayne
5. 7. 2014 10:28
Jen 2x
jsem řídil Škochtli 120 a musím uznat, že kdo "tohle" řídí zaslouží uznání. Horší auto se snad v minulém století nevyrobilo. Zlatý Tráboš či Žigul ;-) Jel jsem jen jednou s Monte Negra přes Maďarsko a Rakousko a šílenost, chtěl jsem pobýt v lázních Zalakaroš. Osádka Škochtle zaslouží cenu statečnosti za výlet na Krk. Na Krk jsme jeli na víkend 4 kluci a cestou zpět to Kondom - (řidič) dal za 8 hodin. Ovšem přes Rakousko a Německo.
Rozbalit vlákno
0
5. 7. 2014 10:36
Před 20 lety
jsme jeli přes Rakousko se 130. Ani si nepamatuju, že bychom vařili. :-)
Rozbalit vlákno
0
5. 7. 2014 10:43
Mal ist na Trabante ...
... od Baltu do Bulharska! ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
5. 7. 2014 11:49
co by nešlo
Reportáž dobrá ;-) Nicméně doprovodné vozidlo to kazí, to bych zakázal. To už není ta zodpovědnost, svoboda, umět si poradit a odhadovat rizika. To je jak život ve vitríně od Zoo, kdy to jen přetrpíte a odstatní vás s posměšky pozorují. Nicméně na tom nic není, stará auta fungují tak, jak se o ně staráme. Dokud je to člověk, který to auto trošku zná, ví co a jak a má k němu aspoň trošku vztah, tak je to v pohodě. Větší uznání mají studenti žurnalistiky s 1000MB okolo světa nebo Kribáň v Trabantech po Africe. :yes: Jinak přes vesničky by to bylo úmorné s jakýmkoliv autem. A držet Schade na 130 je docela nesenzitivní mazec, ono cestovní rychlost 100-110 bohatě stačí. My jeli se třídou v erťáku do rumunska, to byl též zážitek. Můj masterpiece bylo za komunistů zcela sám s Wartburgem na Kavkaz, pamatuji si jak dneska.Paradoxně auto bylo na cestě to nejspolehlivější, to z kontrol a papírování mi cvalakalo daleko víc. S Moskvičem do Španělska nebo s Ladou 1500 + karavan do Chorvatska už byla brnkačka pro greenhorny ...Tak jste se aspoň projeli a neseděli v létě jen kanclu ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KubikCv
5. 7. 2014 20:44
Re: co by nešlo
Přibáň >:D a nebyla to jen Afrika.....Hedvábná stezka,Afrika i Jižní Amerika :yes:
Avatar - VWrofl
5. 7. 2014 11:52
Vše je o údržbě
Věřil jsem, že dojedou tam i zpět. Jistá údržba je v případě uloženky samozřejmá. Omezený výhled kvůli stěračům mě velice dobře pobavil. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
5. 7. 2014 12:31
a taky šlo (jde)
Má to čtyři kola a jede to spolehlivě? Tak, proč ne do Jugošky.
Dnes jsou auta rychlejší a bezpečnější. Když těch 900km ujedu o 2 hodiny později, nestane se vůbec nic.
Jen nevím, co by dělali výrobci aut, kdybychom si všichni drželi auta 10-15 let :-)

Pěkný článek.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2014 17:16
Re: a taky šlo (jde)
presne tak. O pasivni bezpečnosti nemluvim, tam je pokrok jasnej. Ale vsechno ostatni jsou jen reci pro pochvaleni si, jak jsme dneska dobří. ;-)
Avatar - KubikCv
5. 7. 2014 20:48
Re: a taky šlo (jde)
pasivní bezpečnost je jako pojištění...většinou ho nepotřebuješ a když už ano,tak to stojí za starou bačkoru >:D

Dobrá pasivní bezpečnost autu vydrží pár let,dokud ti nezačnou reznout nosný části a to je někdy hodně brzo i když auto vypadá navenek zachovale
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2014 17:09
Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
ano, jet 105 na dovolenou znamenalo jet pomaleji nez dnes. No a? Uz 120 by to zvladla v pohode, 125 samozřejmě lépe. Ja jsem najezdil se 130 asi 80 tis km a nevaril jsem ani jednou. Taky jsem ani jednou nenechal zatazenou rucni brzdu! To byla taky chyba auta? :-P
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Ronault.
5. 7. 2014 18:09
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Taky si nepamatuji, že bychom někdy stopětku uvařili, jenže toho času otec nebyl hlupák aby jel ve vedru po dálnici maximální konstrukční rychlostí auta... to mi příjde hodně ujeté. Stopětka měla tu dálniční rychlost max. 110, pak už to bylo utrpení a i v těch 110 to nebyl ideál. Fanouš už zvládal 130 s přehledem i delší dobu. Sám jsem udělal trasu Těšín-Brno v podstatě pořád 130-160 :-)
5. 7. 2014 19:27
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Co si pamatuju, tak ručička teploměru u naší Š120 nikdy nepřelezla 80°C. Na dálnici jela snad jen jednou, od 100 km/h se začala klepat řadící páka a z motoru hrozný zvuk, takže to byl strop.
Avatar - KubikCv
5. 7. 2014 20:50
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
když jsem měl Fakíra ´93 135ku tak těch 40kW jsem rozhoupal na 140 a valil do Prahy brzo ráno skoro pořád a taky v pohodě.A to měl na krku asi 200tisíc
5. 7. 2014 19:31
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Trochu zataženou ruční brzdu jsem nechal i u Felicie s kontrolkou Brzdový pedál se pak propadal :-)
Avatar - Ronault.
5. 7. 2014 20:37
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Já zpozoroval otce, že když jezdí, tak občas rukou nevědomky hmátně po ruční brzdě, asi pozůstatek z dob, kdy kontrolky nebyly...
Avatar - KubikCv
5. 7. 2014 20:49
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
to dělám dodnes :-)
5. 7. 2014 21:58
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Já taky. Od té doby, co se mi to stalo ve Feldě, kontrolka mi nestačí :-)
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2014 21:33
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
normalne na me prisla ta nostalgie!
Koupim nekde prvni Punto... tak kolem roku 1995... co Ty sezenes od Renaultu? Nejaky prvni Clio?
A nekam zajedeme... co rikas? Minimum je 1000km jedna cesta.

At jim ukazeme, ze auta jezdi i bez elektroniky... a bez klimatizace...
>:D
Avatar - KubikCv
5. 7. 2014 21:45
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
jel bych klidně pracovním Trabantem >:D Momentálně dává 150km 4x do tejdne >:D
Avatar - Ozzman
6. 7. 2014 11:02
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Punto i Clio je nový,, to chce Tipo, nebo ještě lepší je Uno >:D A Ronault může mít třeba R5tku :-)
Mě se to taky líbí, připojil bych se k vám třeba se starou Fiestou, nebo spíše jak bývalo těsně po revoluci zvykem s Escortem či Sierrou >:-[]
Avatar - Ronault.
6. 7. 2014 11:05
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Moje garáž není nafukovací, už tak zabírám 2 garáže: [odkaz]
Avatar - KubikCv
6. 7. 2014 11:23
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
mě s Waranem láká Řecko...vejlet s dovolenou na konci,navíc je tam dost aktivních Wartburgářů :-)
Avatar - Ronault.
6. 7. 2014 11:05
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Já nemám co kupovat, já už jsem 3 měsíce hrdým majitelem tohodle youngtimera:
[odkaz]

řada je na Tobě ;-) Mám v plánu příští cca červen Alpy včetně Stelvia apod., více jak 1000 km to bude. Letos už to finančně nevidím reálně, navíc ještě musím seřídit předstih, vyměnit brzdovku atd. :-)
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2014 11:29
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
SUPER!
Tak ja jdu hledat nejake to Tipo... nebo jeste lepe Ritmo.
:-)
Avatar - Ronault.
6. 7. 2014 11:37
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Raději to Ritmo, s Tipem bys mi moc ujížděl >:D
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2014 11:45
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Neboj - když Tipo, tak nejakou 1.1... nebo tak neco.
:-)

A jasan - myslel jsem to pristi rok. Letosek uz je "jasnej". Alpy zni dobre!

:-!

Hele - pekny Uno.
[odkaz]

To by slo, ne?
Avatar - Ronault.
6. 7. 2014 15:54
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Uno by šlo, koukám sourozenec věkem, výkon krapet větší než můj, stav krapet horší... no to by šlo. Takže příští jaro Alpy :yes: Domluveno :-!
Avatar - KubikCv
6. 7. 2014 13:40
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Ritmo? tak to DDRžím pěsti >:D Ještě to starý s kulatejma světlama....ale leda v muzeu :-(
Avatar - Ronault.
6. 7. 2014 15:55
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Tak pokus byl, ael máš pravdu, Ritmo jedině v muzeu :-(
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2014 17:36
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
hmm.. je to tak.
FAKT jsem to dneska zkousel.. skoro celej den.
Dosel jsem az k e-mailu pratelum do Italie... ale vypada to, že Ritma uz prostě nejsou.
:-(
Urcite ne "pravoverny" = kulaty svetla, ala komisar Catani.
Jeste tak par ctyrokych kabriletu...

Takze Ritmo nedam.
:-(
Avatar - T613
6. 7. 2014 17:42
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
myslím, že Ritmo parkuje kolegovi "v kopřivách" na zahradě
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2014 18:11
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Fakt?
Tak jestli je "legalni"... a aspon trochu vcelku... a chce ho prodat - tak sup sem se zpravou!
:-!
Avatar - šmoula nešika
6. 7. 2014 19:33
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Dobrá nostalgie může být Zastava 128 nebo Yugo Skala - to je taky Fiat. A na ooyyo.rs jich ještě pár starších je.
Avatar - KubikCv
6. 7. 2014 20:40
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
to už je lepší 127ka Fiat 903ccm nebo 1300ka...nebo Autobianchi :-)
8. 7. 2014 11:52
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
Až pojedeš tou 127, tak mi dej vědět. Pojedu s Tebou Zastavou. A garantuju, že jak já, tak auto budeme v cíli mnohem víc v pohodě. ;-)

Ne nadarmo byl výchozí Fiat 128 autem roku 1969. Protože narozdíl od 127 byl postavený z gruntu. A také s úplně novým OHC motorem (navrženým Aureliem Lampredim). Jehož základ Fiat používal ještě následujících několik desítek let.

Nikomu svůj názor nevnucuju, ale na tu dobu je to rozdíl. A to rozdíl v neprospěch 127. Menší, zastaralejší.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 7. 2014 07:57
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
???
A Fiat 127 byl automobil roku 1972... argumetaci trochu nechápu.
:-(
Jo, menší je.. ale mně přijde, že to nevadí. Jasně, na dovolenou je to auto pro dva... ale to víceméně ob ty auta.
;-)
A to "z gruntu" už vůbec ne - a z čeho teda byla 127 vyvinuta?
Jo, jasně.. má to rozvod OHV a vzadu listové pero... no a? OHV je mnohem odolnější zubu času a výhoda OHC nastupuje jen při vysokých otáčkách, přsněji při rychlé změně otáček - což ale není doména ani jednoho auta tohoto typu.
A listové pero? Je jedno, napříč, a má kouzelnou vlastnost - když v zatáčce jde jedno kolo nahoru, tak "zatahuje" i to druhé, takže auto vlastně "přičapne" k silnici.. kdo to nezkusil, tak neví o čem mluvím, ale kdo ano - vzpomene si, že to bylo to hlavní, co se vyčítalo Unu, když přišlo na trh!
Že tohle už nedělá..
;-)
Avatar - šmoula nešika
6. 7. 2014 19:38
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
[odkaz] Ta je z Chorvatska. Za rok na slaném vzduchu moc nezrezla. :-)
Avatar - T613
7. 7. 2014 12:48
Re: Co to jako znamena - potřeba srovnat si sebevedomi?
optám se ;-)
5. 7. 2014 17:28
Škodou 105 L do Jugoslávie ?
Po současných silnicích ? Jen se usmívám. Brnkačka.

Osobně jsem absolvoval cestu Wartburgem 311 v roce 66, 67 a 68 do Bulharska až za Sozopol. Ve 4 lidech, na střeše zahrádka jako malej panelák, motor 900 ccm s celými 37 koňmi (chcete-li dnes 27 kW), chlazení jen termosifonové, tedy bez vodní pumpy. A taky to dojelo.

Třeba zastavit v Rumunsku v nějaké osadě (města tam byla tenkrát jen asi 3) znamenalo okamžité obsypání auta velmi snědými žebrajícími rumunčáťaty jen v ušmudlaných, potrhaných bederních rouškách. Prakticky je nešlo setřást. Pokud by řidič váhal s okamžitým odjezdem, už by neměl v čem pokračovat.

To byl jinej adrenalin. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2014 18:17
Je to jen pocit...
dojel jsem v roce 1993 do Itálie a zpatky Fiatem 127 z roku 1972... a klidně bych tam s nim jel znova.
Mel objem motoru 903ccm... jeli jsme jen ve dvou, ale nic nam nechybelo.
A rucni brzdu jsem odbrzdoval i bez kontrolky. Dokonce i sterace jsem poustel sam, kdyz prselo... a pamazuju si uplne zretelne, jsem nekolikrat zaparkoval i bez parkovaciho asistenta!
No fakt.
>:-[]
Rozbalit vlákno
0
5. 7. 2014 18:40
a na ty druhy
schade se pos*ralo co?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2014 21:34
Re: a na ty druhy
a co takhle si clanek precist - nez se pustis do dikuze?
>:-[]
Avatar - aproximus
5. 7. 2014 20:46
vpoho
čtení i nápad. jen ten trapas s ruční brzdou bych taktně zamlčel. příště vemte T613 >:D
Rozbalit vlákno
0
5. 7. 2014 20:56
Slabota
Cely projekt byl pomerne nedotazeny. Bud mela byt na zacatku otazka, jak si vede 105 v porovnani s dnesnimi vozy na delsi trati a pak meli jet po dalnicich, s kreditkou a plavkama do hotelu, v clanku pak brecet, ze celou cestu nemohli prijit na to, jak se zapina klimatizace, jak se radi petka a sestka nebo ze system vypinani valcu mel trvale vypnuto. Nebo meli dnesnim pohledem vyzkouset, jaky to bylo cestovat rekneme pred triceti lety k mori, tj. zadne telefony, zadna doprovodna vozidla, vsechno vcetne veskereho jidla (a piva) s sebou, servis pred jizdou svepomoci. To, ze nemeli ani vodu do chladice, povazuji za naprosty amaterismus, nehlede na zvolenou cestovni rychlost. Takhle se autori nevyznamenali ani trochu, proste promarnena prilezitost.
Abych pridal trochu svych zazitku: kdyz nepocitam ukroucena poloosa a ve vysledku upadene kolo autobusu v jiznim Rusku, nejlepsi oprava on the road byla v jednom kanonu, kde jsem daval dratem a udery velkeho kamenu dohromady utrzeny vyfuk na ceste, kam jezdily jen 4wd, ktere jsem samozrejme nemel...
Rozbalit vlákno
0
5. 7. 2014 21:46
Nekriticka nostalgie
Jeste ze ji netrpim. Byl to hroznej .... Ve svy dobe se ten kram proklinal (na youtube je tech videii spousta) a dneska se tady nekdo pomalu rozbreci >:D Das Auto bylo katastrofalni uz jako novy.
Rozbalit vlákno
0
5. 7. 2014 22:28
Degenerace
Trošku mi ten článek připadá jako snaha zaujmout za každou cenu. Jasně, dnes jezdíme jinak a s jinými auty, jinak vybavenými, jinak se chovajícími, atd. Ale pokud je článek myšlen smrtelně vážně, stěžovat si na hlučnost 30 let starého auta, nebo brát jako adrenalin jízdu bez navigace, škoda slov.

Jinak co se týče dilematu jet nebo nejet s takovýmto autem na dovolenou, jako největší problém vidím otázku bezpečnosti. Nejen fakt, že při srážce s jiným autem prostě musíte prohrát (nebo remizovat pokud máte kliku a trefíte něco podobného), hlavně ale takováto auta jezdí jiným tempem - viz poznámky o jízdě šedesátkou do kopce na dálnici. Kdo z vás při jízdě po dálnici počítá s tím, že se před vámi třeba v noci může vynořit mizerně svítící a měně než poloviční rychlostí jedoucí veterán...?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KubikCv
6. 7. 2014 09:38
Re: Degenerace
na silnici musíš počítat se vším...ne všechny auta i dneska jedou kilo....to že potkáš naloženej kamion co jede 60 v kopci a mizerně svítí se ti může stát,bohužel v tomhle případě to rozdejchá on a ne ty >:D
Avatar - KubikCv
6. 7. 2014 13:41
Re: Degenerace
navíc takovou škodověnku předjedeš hravě,nebo ti řidič ještě uhne....takovej návěs co jede z Kyselky naloženej Korunní je větší překážka
Avatar - zobak
6. 7. 2014 01:22
Pak si kup novou káru z áček!
Co je to za nostalgii,když mám v zádech doprovodné vozidlo? Kluci si půjčili novou voňavku z áček u které mají najeto jen 37 685 km za třicet let a mají bobana vyrazit k moři? >:D
Rozbalit vlákno
0
6. 7. 2014 15:59
uhorkova sezona
Uhorkova sezona zacala rychlo a totalne bez napadu... ;-\

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2014 17:39
Re: uhorkova sezona
Proc?
To tema je nahodou dobry... ze je mizerne zpracovany je druha vec.
;-)
Avatar - 1975ak
6. 7. 2014 19:11
Škodou 1203 do SFRJ
V 80 tých letech jsme dali 2x cestu do Bývalé Jugoslávie a to až do oblasti Černé hory. Bylo to pomalé rychlost cca 60-70 max.
V roce 2009 jsem jel do Chorvatska na skůtru 50 ccm a není to problém. Za den jsem to dal taky.
Rozbalit vlákno
0
6. 7. 2014 20:37
Sex v aute
A obligátna otázka na sex v aute. Aký bol? Tiež nostalgia, čóó? :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chetoos
8. 7. 2014 12:07
Škoda 105L
Moc perfektní článek. Obdivuji odvahu redaktorů, vydat se do Chorvatska Škodou 105L. Sám jsem před pár týdny navštívil se svými kamarády rodiště škodovek Mladou Boleslav. Cesta v jeden směr byla 400 Km. Celkem jsme najeli pře 800 km. Byla to dobrá zkušenost, a samozřejmě jsme rovněž škodovku v koloně uvařili a startér taky občas stávkoval, při teplém motoru. Příští rok plánujeme Prahu, nebo Baltské moře v Polsku. Souhlasím s redaktorem, že je to opravdové dobrodružství a že dnešní auta jsou stejná a bez duše. S rodinou bych si sice netroufl jet takovou dálku s tímhle autem, ale s kamarády nebo pěkně v páru ve dvou klidně. Rovněž mě překvapila spotřeba. I moje škodovka 105L jezdí dálku za nějakých 6,3 - 7L paliva při 90 km/h. V tom měly 105ky velkou výhodu. 120tka už tak úsporná nebyla, a více se přehřívala. Za to byla výkonnější a kopce zvládala určitě lépe. Myslím si, že tyto auta jsou dnes stále použitelná a stále provozu schopná. Na vesnicích a ve městech se stále hojně vyskytují a slouží. Perfektní článek i se servisními radami. :yes:
Rozbalit vlákno
0
15. 7. 2014 15:17
Skoda držela
Ale pěknej kousek, Já měl taky z áček svou první bílou z 86roku PSE 97-73, čest její památce, jezdil jsem s ní do r. 2004 po celý republice. Nostalgie..stejně jako měl můj děda z Mototechny R110 :-)
Rozbalit vlákno
0
15. 7. 2014 16:58
škodovka je nesmrtelná
Stejně tak jak Váš Děda kupoval R110 v Mototechně, tak můj otec tam pořizoval škoda 125L a to auto ješte dnes vypadá skoro jak nové, má už 2. motor ale bez koroze- leštěnka. Nedávno jsem kolem mototechny jel a mají tam samé brka co jsem zahlédl :-)
Rozbalit vlákno
0