Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Slovensko kvůli nižšímu zájmu prodlouží dotace na elektroauta

Slovensko prodlouží program poskytování dotací na nákup elektromobilů a hybridních vozů, který se po roce od jeho zahájení podařilo vyčerpat jen z necelé poloviny.
Zpět na článek
Avatar - CHerokee
25. 11. 2017 17:59
Ekofašistická diktatura
Dobrý styl...tak vy je nechcete, tak my je vám stejně narveme a zaplatíte to všichni. A když ne, tak vám ty spalováky zakážem!
Rozbalit vlákno
26
25. 11. 2017 19:39
Re: Ekofašistická diktatura
Teba niekto núti kúpiť elektromobil? Alebo niekoho?

Alebo iný pohľad: Eko diktatúra voči kapitalistickej diktatúre. Čo je horšie?
Avatar - CHerokee
25. 11. 2017 20:03
Re: Ekofašistická diktatura
Kapitalismus je založen na nezasahování, na neviditelné ruce trhu, jak ji popsal Smith, na poptávce a nabídce, tedy sotva na diktatuře. To že někdo rozhodne, že se celá společnost bude skládat na auta jiným, v tomto případě elektrická, nemá s kapitalismem nic společného. A to, že chtějí ekofašisti v některých zemích už zakazovat spalovací motory a vytrubují do světa roky, kdy je zakážou, to je ekofašismus.
25. 11. 2017 20:36
Re: Ekofašistická diktatura
Ale prd. Kapitalizmus je založený na moci peňazí, nezáleží na ničom, než len a jedine práve na nich. Nezaujíma ho ekológia, humanita ani nič iné. Jediným záujmom a modlou je zisk.

Naopak ak niekto chce zakázať spaľovacie motory, pre niečo to robí. Prvou možnosťou sú opäť peniaze, čiže je to účelové z dôvodu zisku. Vinník - kapitalista.

Druhou možnosťou je snaha o trochu čistejšie prostredie pre nás všetkých. Človek je tvor pohodlný a hlavne v "civilizovanom" svete nechce prísť o svoje pohodlie a svoje hračky a je mu jedno, či tým niekomu škodí alebo nie. Sám sa nerozkýve, aby nesebecky urobil niečo pre všetkých. Ak sa má diať niečo, čo zároveň nehrá do karát ľuďom s kapitálom, musí to rozhodnúť niekto s veľkou politickou mocou. A nie sme to nakoniec aj my, ktorí priamo či nepriamo tých politikov volíme?

Takže tým, že budeš niečo vykrikovať o ekofašistoch, rozhodne nemáš pravdu. Prečo ti vlastne vadí, že budeš jazdiť inak? Bez benzínu umrieš na suchoty? Spoločnosť sa nebude "skladať na autá iným", spoločnosť bude pomáhať sama sebe. Ak skončia autá so spaľovacími motormi, skončia pre všetkých, nie len pre niekoho. ;-)

A ak Ti ide o tvoje dane - keby si vedel, na koľko vtákovín a divných účelov tvoje peniaze putujú, prípadne do koľkých bezodných súkromných vreciek, ani by si nespával. Podpora čistejšieho automobilizmu patrí k tomu lepšiemu využitiu.
Avatar - CHerokee
25. 11. 2017 21:02
Re: Ekofašistická diktatura
Nesouhlasím s tebou. Ekofašismus je plnohodnotná ideologie jako kapitalismus. Tihle eko-šílenci zasahují druhým do všech oblastí života: rušení atomelektráren, nesmyslné větrníky, eko-auta, bránění výstavby dálnic, prosazování nesmyslných podchodů pro žáby, celá řada jich působí v medicíně - různé očisty, rituály, vymyšlené energie, přírodní šamanství, čínská medicína, odmítání očkování, domácí porody etc..…. Diktují většinové populaci své vlastní priority, běžně provádějí vymývání mozků, hlavně mladým a nevzdělaným.

To, že se plýtvá veřejnými prostředky, neznamená, že se má skládat společnost bohatým lodem na Teslu nebo Golf GTE. Stejně tak ve hvězdách je ekologický přínoc těchto vozů. A to, že něco skončí...o tom má rzhodnout celá společnost poptávkou a nabídko a ne ekofašista.

A prečo mi to vadí? To je snad jasné. proto tady chodím, protože auta jsou mým koníčkem a vášní. A tihle ekofašisti jej chtějí zničit. Podle palečků bych řekl, že to tobě vadí jiný názor.
25. 11. 2017 21:48
Re: Ekofašistická diktatura
Pletieš piate cez deviate. Tu v malom prebieha podpora alternatívy a ty kričíš, že ti berú hračku. Upokoj sa, prípadne skús nejakého dobrého psychiatra.
Avatar - CHerokee
25. 11. 2017 21:49
Re: Ekofašistická diktatura
Ten osobní útok sis mohl nechat od cesty 8-s.
25. 11. 2017 22:15
Re: Ekofašistická diktatura
Nie si trochu paranoidný? Všade vidíš útoky. Osobný útok odo mňa, útoky ekošialencov, čínska medicína, atď... Človeče, mať tvoje starosti, tak snáď ani nespávam.
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2017 15:01
Re: Ekofašistická diktatura
Rád bych nahlédl do Tvé makovice chytráku. Myslím že máku je tam velice málo.
Dám Ti jeden příklad, třeba Ti to docvakne. V ČR platíme cca 50 000 000 000 Kč na podporu "zelené" elektrické energie.
Tyto peníze by se daly vynaložit lépe. Basta.
26. 11. 2017 22:45
Re: Ekofašistická diktatura
No, podľa tohto máš namiesto mozgu mak v hlave ty... :-!
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2017 22:52
Re: Ekofašistická diktatura
Pleteš dohromady všechny možný věci = který maj společný zřejmě jenom jedno = všechny se ti nelíběj ;-)

Veřejnými prostředky se fakt plýtvá = na ekologii bohužel naopak naprosto okrajově :-)

Auta se spalovacím motorem budou na týhle planetě eště dlouho = ale jednou časem jen pro fandy = to se ví už desítky let. 100 milionů co jich ročně chrlíme prostě neni navždy průchodný

Neboj tady v zaostalejší postsovětský zóně = budou spalovací motory v autech dominovat eště.. do konce tvýho života? :-)
Avatar - CHerokee
25. 11. 2017 22:57
Re: Ekofašistická diktatura
Pletu? není snad to vše program všech zelených hlav? Napříč Evropou.... ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2017 23:13
Re: Ekofašistická diktatura
Nechci tě zklamat = ale to zdaleka neni jen o Evropě. Je to o jedný planetě = kterou jeden její druh za poslední století zdevastoval víc než za předchozí tísíce let co ten druh existuje :-)
26. 11. 2017 09:39
Re: Ekofašistická diktatura
takze Saudska Arabie a jeji hlavy jsou zelene? ty totiz dnes stoji za tim aby se do 20-30 let obratila karta a vyjeli hlavne elektromobily ;-) to oni davaji miliardy dolaru na vyzkumy baterii a do vyroby a uskladneni energii ;-)

je videt ze ty totalne nevis a nechces vedet, jen to co se ti nelibi tupe snazis hazet na nekoho kdo je bliz , a nechces si pripustit ze za vsim je vlastne to co tak desne mylujes a co ti ty tvy bozi vlastne chtej vzit, vis ze presne tak se chova spouta vericich v boha? buh jim nekoho vezme a oni udelaj to ze se zacnou modlit jeste vic
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2017 15:03
Re: Ekofašistická diktatura
Okrajově - 50 000 000 000 ročně, zhruba výše deficitu v rozpočtu ČR. Ty ale umíš rozesmát.
26. 11. 2017 09:33
Re: Ekofašistická diktatura
ekofasismus je jen neco co sis nekde na netu precet a ted mas potrebu to vsude psat na kazdej prd co se ti nelibi ;-) a je videt ze podle toho co pises sis o tom navic jen jednostrannej nazor, takze jsi vlastne vic extremista nez pravi fasiste ;-)

a proc ti nevadi ze se plejtva verijnyma prostredkama jinde? proc ti nevadi ze v CR se kazdy rok utrati asi 50x vic na podporu fosilnich paliv a strasne ti vadi ty smesne sumy na elektroauta? takze kdys ti nekdo slohne penezenku s 50 korunama tak pujdes na cajty, ale kdys ti nekdo slohne penezenku s 2,5 tisicema tak nad tim mavnes rukou? hochu ty mas fakt divny prioryty :yes:
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2017 22:46
Re: Ekofašistická diktatura
Adam Smith v 18. století těžko něco moh vědět o dopadu exhalací = ty bys 21. aspoň něco vědět mohl :-)
Avatar - CHerokee
25. 11. 2017 22:56
Re: Ekofašistická diktatura
Jop, osobní a i nákladní doprava tvoří zanedbatelné malé % znečištění, za to se po nich ekofašisté daleko nejvíce vozí.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2017 23:14
Re: Ekofašistická diktatura
Vidíš že aspoň něco víš = tak jen tak dál = a uvidíš že aspoň částečně změníš pohled ;-)
26. 11. 2017 00:01
Re: Ekofašistická diktatura
Aké percento je podľa teba hodné povšimnutia?
Avatar - CHerokee
26. 11. 2017 16:03
Re: Ekofašistická diktatura
[odkaz]
26. 11. 2017 09:42
Re: Ekofašistická diktatura
osobni a nakladni doprava tvori tak podstatnou cast emisi, ze kvuli tomu umiraj lide po celem svete v milionech rocne ;-) emise ktere tvori priroda totiz nemaji tak agresivni a male castice a navic to priroda tvori v rovnovaze ;-) kdesto clovek to tvori navic a v takovem mnozstvi, ze tim zabiji i sam sebe
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2017 15:12
Re: Ekofašistická diktatura
Když se bavíš s ekofašisty a ekoextrémisty tak diskuze nemůže dopadnout jinak. Diskuze se zaslepenci není možná. Oni nejsou schopni naslouchat a v této diskuzi je to krásně vidět. Oni si myslí že eko-extremizmus je něco co je akceptovatelné a tolerovatelné, úplně stejně jako se ve většině západní Evropy domnívají že komunistická ideologie je lepší než fašistická. Basta.
PS - Zelení (viz zde naši přispěvatelé) měli vždy velmi blízko ke komunistickým a anarchistickým myšlenkám - které jsou postaveny na zákazech. Zákazy jsou vlastní komunistům a ekozeleným cvokům.
Bohužel se už mnohokrát stalo že se zelení cvoci dostali k vládě - v Německu se postarali o vypnutí atomelektráren a teď jsou po krku uhelným, které nahrazují vypnuté atomelelktrárny. U nás se Bursík a spol. postarali o 20 let příspěvků do tzv. zelené energie. 20 let x 50 000 000 000 Kč. Plus minus. Z toho více než polovinu platí ovčané.
Avatar - CHerokee
26. 11. 2017 16:00
Re: Ekofašistická diktatura
Je to tak. Jsou to melouni..navrchu zelení, pod ním rudí. A cílem je vnitit nám jeich představy o světě.
26. 11. 2017 18:27
Re: Ekofašistická diktatura
je super jak se ohanite pamove pojmama, ale zrejme vubec netusite vyznam tech pojmu

ekofasista, ekoterorista a ekoextremista muze bejt vpodstate na obou stranach barikady, jak na te co ekologii brani, tak na te co ekologii skodi ;-) dulezita je az ta druha cast slova, a tu zde naplnujete hlavne vy dva panove, aneb pouzivate casto argumenty ktere nejsou pravdive a takzvane terorizuji diskuzi nepravdivymi informacemi ;-)

viz tvojich 50 miliard x 20 let, to je tak nesmyslna lez az to boli, takze neni to 50 miliar, ale za lonsky rok 46 miliard, a neni to jen za OZE jako kuprikladu fotovoltaika nebo vetrniky, ale z priblizne 85% se jedna o vodni zdroje (spadaji tam u dlouhe strane) a nebo bio-plynove elektrarny ;-) a jen tak pro informaci prez 60% tech dotovanych zdroju patri polostatnimu CEZu ;-) zaroven tak kuprikladu neni v oneh poplatcich zapoctena sazba za zdroj spadajici pod utajene informace a poplatek za JE se plati coby soucast "systemovych sluzeb" takze doplacime (nekteri z nas) nejen na OZE,a le hlavne na JE ;-)

a pedlicka na zaver, sanace za uhelne elektrarny stoji tento stat kazdy rok priblizne 50 miliard, ted s kauzou OKD to asi bude jeste o chlup vic, kazdy rok ztrata cca 6-7 miliard
26. 11. 2017 09:28
Re: Ekofašistická diktatura
tak proc kapitalizmus zvyhodnuje fosilni paliva a rocne do nich lije dotace v radi asi 5 bilionu dolaru? ty jen o kapitalizmu meles blbosti, ale naproto netusis co to slovo znamena ;-) zadny kapitalizmus nikdy v Evrope nebyl a nebude, to je jen bachorka kterou te krmej abys jim veril ;-) Evropa vzdycky byla a bude socialisticka diktatura, stejne jako rezimy v ostatnich castech sveta ;-) my vcetne tebe jsem jen nastroj jak to udrzet v chodu aby par tisic vyvolenych mohlo ukojit svoji touhu neco ridit ;-) az tohle pochopis tak treba dostanej i rozum

ten tvuj kapitalizmus je na takove urovni, ze kdys se nekomu kdo ma balik znelibi tvuj pohled, tak ti do nej klidanko spapne a ty s tim nic nenadelas, zarnym prikladem toho tveho "kapitalizmu" je Babis, pan prstenu kteremu kdys nepolibis prsten skloneny k jeho noham, tak nezmuzes nic ;-) to je ten tvuj "kjapitalizmus" kde se z nasich dani kazdy rok vysosa asi 12 miliard aby se par lidi melo fine a my meli v nadrzich biostacky ktere se pestuji na polich kde se to huntuje pesticidama od toho sameho spolku "kapitalistu" ;-)
26. 11. 2017 09:25
Re: Ekofašistická diktatura
ty ses taky diktatura, to ze se zakazuji podstatnejsi veci ti nevadi, ze svoboda je jiz jen prazdne slovo ti nevadi, ale hlavne ze muzes mit benzinak a naftak s milionem valcu a obsahem rybnika vid ;-)

je videt ze vedeni zemeplacky presne vi jak zapusobyt na ovecky aby odvratili pozornost od dulezitych veci, proste zacnou trosicku porporovat elektroauta a obecky hned zapomenou na to co je dulezite :-!

ekofasista jsi ty, jen si to jeste neuvedomujes a pravdepodobne si to ani neuvedomis ;-)
25. 11. 2017 23:43
Elektromobily - to je smrt
Akumulator energie a jeho doplneni jsou neyresene zaleitosti - po 150 letech vyzkumu a vyvoje Velmi jednoduche.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2017 23:46
Re: Elektromobily - to je smrt
Zásoby ropy nejsou nekonečný = taky velmi jednoduché :-)
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2017 15:04
Re: Elektromobily - to je smrt
Zásoby ropy nebudou nikdy vyčerpány. Postupně budou nahrazovány syntetickými produkty. Velmi jednoduché pane kolego.
26. 11. 2017 22:55
Re: Elektromobily - to je smrt
Takže smrad a jed na pľúca za každú cenu, rakovina musí byť...
Tak keď budeme všetci jazdiť na elektrike, pošlem ti k narodeninám naftový inhalátor.
26. 11. 2017 00:00
Re: Elektromobily - to je smrt
Jednoduché je skôr tvoje myslenie. 150 rokov výskumu... Prd bol výskum. Naopak, tejto sfére sa venovalo minimum pozornosti, vývoj sa trochu rozbehol až s notebookmi a mobilmi, dovtedy fungoval max. ako súčasť vesmírnych programov, v spotrebiteľskej sfére to bol len minimálny posun za minimálnych investícií.
Ak nejaký vývoj naozaj fičal, tak to bol vývoj spaľovacích motorov, bežal súbežne na mnohých vývojových strediskách súčasne, s obrovskými investíciami a podporou automobilového športu, v extrémne vysokom tempe silne konkurenčného prostredia.
A ty, trúbka, teraz ideš ukazovať prstom, ako sú to nevyriešené záležitosti...
Avatar - CHerokee
26. 11. 2017 16:10
Re: Elektromobily - to je smrt
Prvni elektromobil byl udajne vyroben v roce 1835.
V roce 1979 byl demonstrovan dobijeci li-ion clanek. V roce 1992 zahajuje Sony vyvoj li-ion baterii pro elektromobily. Situace v roce 2017 je celkem známa, máme tu vozy relativně použitelné ve městech a na krátké mimoměstské výlety, s cenovkami, ktere několikanásobně převyšují cenu vozu se spalovacími motory.
Prvni reference o vodíkovém palivovém clanku se objevuji v roce 1838. Prvni stacionarni palivovy clanek byl vyvinut v roce 1939. V roce 1966 vyviji GM Electrovan. V roce 2017 se vedou poměrně složité debaty o tom, zda je realné a ekonomicky únosné provozovat vodíkovou infrastrukturu, existuji komerčně dostupná auta na vodík, která mají podobný cenový problém jako bateriové elektromobily.
Tedy k vasi otazce, 2040, kdy chtějí zakázat spalováky, je za 23 let a to je z pohledu historie vývoje "alternativ" k benzinovým a naftovým motorům strašně kratká doba.
Avatar - Hammunasakra
26. 11. 2017 00:13
Re: Elektromobily - to je smrt
Kdybys napsal po 15 letech = i to by bylo nadsazený. Aktivně probíhá tenhle výzkum sotva pár let a něco z toho nakonec určitě vyleze [odkaz] [odkaz]

I když mě je nejbližší asi vodíková cesta [odkaz]

Aby všech 100 milionů aut co planeta ročně vychrlí jezdilo furt a navždy jen na ropu = to neni udržitelný ;-)
26. 11. 2017 09:44
Re: Elektromobily - to je smrt
vyvoj baterii do roku 1985 bykl naprosto smesny a bezvyznamny ;-) teprve v roce 1985 se zacali utracet tehdy jednotky milionu dolaru (do fosilnich paliv miliardy a biliony) a teprve v roce 1991 sis prvne mohl koupit plody tech vyzkumu, takze pokud dnes neni rok 2141 aby mohlo bejt tech 150 let vyzkumu, tak jaksi kecas a zadnych 150 let vyzkumu se nekonalo ;-)
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2017 15:05
Re: Elektromobily - to je smrt
To co nastalo po roce 1985 je taktéž velmi směšné, jakého nepatrného pokroku bylo dosaženo .... >:D
26. 11. 2017 15:16
Re: Elektromobily - to je smrt
tobe prijde 4 nasobna kapacita na stejnou vahu a 4x nizsi cena na stejnou kapacitu baterii mezi roky 1991 a 2015 jako nepatrny pokrok? co je teda u tebe normalni pokrok? ze 2 litr 100kW evoluci spadne spotrebou z 10 litru na 2,5 litru na 100km a jeho porizovaci cena ze 100 tisic spadne na 25 tisic?

pokud ti to doted nedocvaklo, tak obe ty rovnice jsou stejne, tak schvalne dokazalo to nejake auto s tim 2 litrem?