Kvízová část bojů o titul Nejlepší český řidič se dostává do poloviny. Vyhrát nové auto, skútry a desítky dalších cen ale může i ten, kdo začne soutěžit až teď.
Může mi někdo vysvětlit, jak to, že si někdo na Internetu vyhledá jaké modely prodává KIA, nebo kolik Čechů jezdí na motorkách, souvisí s tím, kdo je nejlepší řidič v ČR?
Nic proti takovým znalostním soutěžím nemám, nicméně vítěz by měl být titulován poněkud inteligentněji tak, aby to alespoň vzdáleně odpovídalo dovednostem, které v soutěži musel prokázat :-( .
Řekl bych, že jde zase spíše o byznys a na zajímavý titul nalákat, co nejvíce lidí, kteří na to naletí. A jestli to vyhraje alespoň průměrný řidič? Dost možná ani ne. Otázkou vůbec je, jak vlastně 'dobrého' řidiče definovat. A ani nevím, zda si s tím organizátoři soutěže tu práci dali. Není to vůbec o tom jezdit třeba rychle, nebo naopak otrocky dodržovat dopravní předpisy, které si nejednou navzájem odporují, apod. Když jsem nad tím přemýšlel, dospěl jsem k tomu, že kdyby na silnici jezdili jen dobří řidiči (za což se mimochodem považuje skoro každý, pokud nejezdí vyloženě blbě :-) ), tak by většina současných předpisů vůbec nemusela existovat, a nehod by přitom bylo naprosté minimum. A to z 99.9% zaviněných nepředvídatelnou technickou závadou, nebo třeba srážkou se zvířetem. Ale takové nesmysly jako rychlost, promile alkoholu, povinné poutání bezpečnostními pásy apod. by rozhodně potřeba nebyly. Dobrý řidič by prostě měl sám od sebe vědět, zda vzhledem ke svému momentálnímu stavu může řídit, jakou má jet rychlostí, aby se nic nemohlo stát. A nepřipoutat se opravdu dnes můžeš už jen začátečník, který musí myslet na řadu dalších věcí :-) .
Já jsem před pár lety byl až ve finále. Věřte mi, vyhraje opravdu pouze skvělý řidič. Musí mít znalosti, musí umět řídit, musí umět jezdit i hospodárně, plynule nebo přesně. Musí předvídat a rychle vyhodnocovat.
Neříkám, že by mne to nezajímalo. Ovšem nutnost vyhledávat odpovědi na nesouvisející dotazy a posílat SMS, mne totálně odradily.... :-(
Jestli tu ještě budete, mohl byste zhruba popsat jaké řidičské, nikoliv znalostní, dovednosti, byly v tom samotném finále testovány či vyžadovány? Dost si třeba neumím představit, jak by tam měřili úspornost jízdy :-) . Přesnost je zase hodně odvislá od auta, se kterým člověk jezdí, příp. na jaké je zvyklý.
Finále probíhalo na Mosteckém okruhu. Jezdilo se na spotřebu v jednotném autě - jelo se do půlky trati, tam byla otočka a zase zpět. Další disciplínou byl slalom na rovince se dvěma úzkými průjezdy mezi tyčemi. Jízda na přesnost probíhala ve slalomu, kdy člověk projel jedno kolo a v dalším kole musel mít co nejpodobnější čas. Dále šlo o couvání do "garáže" z molitanových bloků nebo průjezd tratí s kluzným povrchem.
Těžko si představuji lepší způsob, jak vybrat šedesátku finalistů než je nějaká dotazovací část s otázkami či losováním. A ty dotazy na značku Kia musíte pochopit, aby se dalo vyhrát auto, musí se pořadatelé věnovat i propagaci sponzora, bez toho už to dnes nejde.
Díky. S výjimkou té spotřeby si to představit umím. Ale je jasné, že komu zrovna to jednotné auto padlo do noty (má podobné nebo stejné), musel být ve značné výhodě. To je jak kdysi Američani vymysleli IROC, nějakou soutěž mezi piloty F1 a jejich jezdci NASCAR, a pak je poslali na americké ovály, od druhého ročníku navíc s auty, na něž byli američtí NASCAR zvyklí. Samozřejmě, že vyhrávali ti z NASCAR a většina špičky F1 se jim na to pochopitelně vyprdla.
No jo, je to hra, nicméně si umím představit najít podstatně smysluplnější kritéria pro finálový výběr. Jenom než jsem stačil odepsat, napadlo mne třeba, že by finalista měl prokázat, že nikdy nebyl učastníkem dopravní nehody, že má najeto dostatek kilometrů, má dostatek zkušeností apod. A otázky by z větší části měly souviset s tím, jak by se opravdu nejlepší řidič na silnici měl chovat (pochopitelně podle kritérií organizátora - ono třeba přesnost řízení je dobrá věc, ale k čemu by bylo, že někdo dokáže jet pět kilometrů přesně dva metry za jiným řidičem, nalepeným na jeho kufru :-) ). Jinak otázky na KIA samozřejmě chápu, jediné, co mi bylo trnem v oku, je ten nesmyslný titul :-) .
četl jsem...Do semifinále soutěže postupuje 60 účastníků soutěže, kteří v rozstřelovém kole SMS kvízu odpověděli správně na 3 znalostní soutěžní otázky a zároveň byli nejblíže správné odpovědi na tipovací otázku. V případě, že nebude možné takto určit 60 postupujících do semifinále, bude rozhodovat dřívější datum a čas zaslání správných, resp. nejpřesnějších odpovědí na soutěžní otázky z rozstřelového kola. kolik lidí soutěží??? 1000?? víc??
Soutěž je z 98% reklama, něco jak bylo "otestujte rapida". Pokud by byla dotyčná osoba Pan řidič, tak by nejspíš nejezdil Ceedníkem . Ještě podle kritérií, kdo umí vyjmenovat jeho marketingové názvy barev atd >:-[]
Nějakého Pana řidiče vidím např. zde [odkaz] možná zde [odkaz] pro ty akčnější zde [odkaz] ;-)
Ty jsi hodne natvrdly, vid? To tady ostatne dokazujes pravidelne. Nahore ti finalista popsal jak to cele probiha. Vitez musi byt opravdu dobry ridic.
Ze je to o reklame je tady jasne kazdemu, stejne jako kazda jina soutez.
Dobrý snad, ale nejlepší určitě ne - takový by se do takto pojaté soutěže sotva přihlásil. Na tom nic nezmění ani přečtení pravidel.
Víte, to je stará finta - když někdo něco dělá tak, že s tím druhý nesouhlasí, a proto se toho nezúčastní, pak ten první argumentuje tím, že bere v úvahu jen názory těch, co se zúčastnili - sám jsem to zažil při svých jiných aktivitách - za rok jsem se pak zúčastnil, dokonce to dělali tak 'dokonale', že jsem se na místě musel nedobrovolně stát poradcem (nedalo mi to jen nečinně přihlížet), a to fakt poslechli, ale jinak se dlouhodobě nezměnilo vůbec nic - akorát celkový zájem postupně upadal a upadá - můj také.
S čím souhlasím, že jde o reklamu - jenže s abnormálně přiblblým názvem, což mne ale u akcí napojených na jihokorejskou značku už ani nepřekvapuje :-( . Z toho, co vím, bych akceptoval titul "nejzručnějšího motoristického čtenáře (za volantem)" apod. :-) .
A kdo je nejlepší?Podívej se třeba na F1,kdo je nejlepší pilot?Mnoho lidí na to má různé náhledy (já třeba mohu tvrdit,že Raikonnen,jen nemá dost dobré auto,ty můžeš tvrdit něco jiného).A co kdyby dostal příležitost někdo,kdo spíše z finančních důvodů se tam nemá šanci dostat a přitom by mohl být nejlepší.
Jak zajistíš,aby se do kterékoliv soutěže přihlásili všichni.A je jedno zda to je o řízení,nebo třeba miss.Vždy by se všech soutěží muse zůčastnit celý národ,nebo celý kontinent,nebo celá planeta?
Kdo zvítězí,v této soutěži,tak je prostě nejlepší řidič,to ale neznamená,jako ostatně v žádné soutěži,že by to tak už mělo být natrvalo,že je jen ten jedinný.
V F1 se přece neuděluje titul nejlepší pilot, ale titul Mistra světa. A to je přeci jen podstatný rozdíl! Jezdec musí splnit určité podmínky, které vyžadují konkrétní činnost přímo související se jménem titulu, a pak jej získá. Snažit se však někomu dokazovat, že ten či onen pilot je opravdu nejlepší, by bylo spíše infantilní a nesmyslné. Stejně jako tato soutěž.
Chápu Vaši námitku, že určit jednoho nejlepšího je prakticky nemožné. Ovšem přeci když už vyhlásím třeba soutěž o nejlepšího kuchaře, tak nebudu mít kvalifikační podmínku to, kdo jak přesně nebo rychle poseče trávník, nebo zryje pole. To Vám ta pointa opravdu nedochází? :'-(
Takže kdyby tomu dali název mistrovství ČR tak je to dobré.Je to jedno a to samé.Kdo vyhrává mistrovství,je vždy považován za nejlepšího.To je jen synonymum.F1,rally,hokej,fotbal,...
Která otázka nesouvisí s motorismem,či silničním provozem?Dorého řidiče nedělá jen točení volantem,ale i rozhled,gentlmanství....,ale to určitě znáš.
Však trávník a pole taky souvisí s vařením (získávání surovin na vaření). Jinak mám pocit, že dál ta diskuze nemá cenu. Nejsem zdaleka sám, komu ty otázky připadají zcela irelevantní, na mou první otázku úplně nahoře pochopitelně nikdo neodpověděl, a místo toho se tu hraje se slovíčky a vysvětluje, vysvětluje a znovu vysvětluje... (nevysvětlitelné).
Docela dobře chápu, že zainteresované strany budou tuto soutěž hájit až do morku kosti, pár naivních jako já se budou domnívat, že je možné přimět některé jedince k přemýšlení. No a většina si o tom zřejmě myslí svoje a má to na háku.
S tou mou poslední větou můžete jistě polemizovat. Samozřejmě jsem si průzkum nedělal, ale vycházím z toho, že průměrně rozumně myslící člověk, který není na soutěži organizátorsky, finančně ani účastí zainteresován si opravdu ve střízlivém stavu nemůže myslet, že technicko-ekonomické znalosti vozů KIA, nebo povědomí o účasti českých jezdců v závodech motocyklů či informace o jezdcích F1 mají nějaký zásadní vliv na to, kdo jak je dobrý řidič, natož pak nejlepší nebo mistr. Jak jsem již psal, takový řidič by celkem logicky měl být určitě bez nehod a mít dostatek zkušeností, ale že by zrovna toto organizátor někde řešit, to jsem si zatím nevšiml. No, ono by z těch SMS a dalších reklam přilezlo méně peněz...
K Tvojí první otázce lze říci jen jedno.I v té soutěži o nejlepšího kuchaře,může být jídlo,které zrovna Tobě nemusí chutnat,ale to nic nemění na výsledcích.100 lidí100 chutí.
Jinak nejsem nijak na soutěži zainteresován,ani nesoutěžím,jen se podivuji,co všechno může někomu vadit,tím spíše,že se nezůčastní.
Dala by je říci obligátní věta.Založ vlastní soutěž,lepší.Ale ne toto je hloupost.Spíš že jen tak podiskutujeme.
No, zase jsi na tu úplně úvodní otázku celé diskuze přímo neodpověděl - jen jsi vytáhl zcela nesouvisející střípek mého příkladu, který sloužil právě k zpochybnění legitimity takové soutěže. Takže díky za nepřímou podporu :-) .
A nevadí mi ani tak ta soutěž, jako spíš to, jak někteří lidé (ne)přemýšlí. To totiž člověka negativně ovlivňuje v různých obměnách v dennodenním životě pořád dokola. A aby měl člověk na všechno hloupé okolo sebe reagovat tím, že se toho zúčastní nebo založí vlastní alternativu, to by přece zešedivěl dříve než mu bude dvacet :-) .
Částečně máte pravdu. Zkuste ale vymyslet lepší způsob jak "získat" tu skupinku soutěžících... Takhle to moc nestojí, i když s řidičskými schopnostmi to nic do činění nemá. Zatím.
vrkuboy: vraj topper svojich kolegov zná osobne. Jožko z oddělenia kvality, Paťko zo zasobovanie materiálom. Mr Xin Park je manažérom ...Chalani nad Váhom sú jedna veľká rodina >:-[] Ale čo by s Kiou robil? V práci ich má dosť. ...snáď ...alebo nie? >:-[]