Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Soutěž Radiožurnálu v parkování: Parkuj jako člověk

Radiožurnál Českého rozhlasu tento týden spustil soutěž Parkuj jako člověk, neparkuj jako (prase).
Zpět na článek
30. 8. 2013 09:19
30. 8. 2013 10:31
neregistrovaný "HTPkiller"
30. 8. 2013 12:08
30. 8. 2013 13:16
30. 8. 2013 13:21
30. 8. 2013 20:00
30. 8. 2013 21:48
30. 8. 2013 22:30
30. 8. 2013 23:15
30. 8. 2013 23:51
31. 8. 2013 13:25
Avatar - positivemind
30. 8. 2013 09:14
Oblíbené témátko
Hlavně závistivých lidí :-) nejednou jsem se setkal s tím, jak pán strkal mercedesu za stěrač lísteček o tom, že parkuje jako idiot, ale vedle stojícího o dost levnějšího auta si jaksi nevšiml :*)

Takže pumpičky, nandejte nám to! Já čekám, kdy mě někdo taky vyfotí, jak stojím přes dvě místa. Co na tom, že je to na poloprázdném parkovišti 8-s
Rozbalit vlákno
8
30. 8. 2013 09:35
Re: Oblíbené témátko
Nejde ani tak o to, že se stojí přes dvě místa na poloprázdném parkovišti. To snad až tak nikomu nevadí.

Ale vadí, dle mého názoru, například v podélném stání v zaplněné ulici, kdy přijede trouba a tam, kam by se vešla dvě vozidla tak zaparkuje pouze on. 3 m před autem a 3 m za autem mezera. JÁ STOJÍM NE? Že tím pak rozhodí na druhý den parkování půlky ulice je jen důsledek jeho bezohlednosti.
Avatar - DawQa
30. 8. 2013 10:33
Re: Oblíbené témátko
Naprostý souhlas, takové podélné parkování mě neskutečně rozčiluje.. >:D
30. 8. 2013 11:36
Re: Oblíbené témátko
I proto jsem zastáncem parkování na šikmo, které je podle mne nejpraktičtější. Na takové rozhození však nepotřebuješ troubu - auta jsou různě dlouhá a problém se kumuluje. Podobně stání přes dvě místa. Někdy tak člověk stojí, protože tam prostě bylo místo (celá řada byla posunutá).
30. 8. 2013 20:23
Re: Oblíbené témátko
Jenže ty už nevidíš širší souvislosti, třeba tam stojí celý den a v mezičase se ty puzzle poskládaly tak, že to večer vypadá, jako že on parkuje jako pitomec... a přitom přes den parkoval zcela úsporně.
4. 9. 2013 20:07
Re: Oblíbené témátko
Tohle je zkušenost z naší ulice, kde se auťáci znají tak nějak navzájem i když se vlastně vůbec neznáme.

Od takovýho šikuly jsem jednou dostal vynadáno z okna, proč mu nenechám za autem 3 metry, aby mohl vyjet. Měl tři metry před autem, tak jsem mu tam nechal 50 cm, což je dle mého názoru tak akorát :-)
30. 8. 2013 11:40
Re: Oblíbené témátko
Já stávám taky přes dvě místa typicky u supermarketu. Většinou hodně daleko od vchodu, kde je prostě prázdno a nikomu to nevadí.
30. 8. 2013 12:00
Re: Oblíbené témátko
Otázka je, proč stát přes dvě místa, když je v okolí volno. Stejně ti to nepomůže. Pokud někdo neumí parkovat, tak ti to odře tak jako tak. Kromě výše zmíněné situace mě napadají ještě dvě - nevejdeš se do jednoho místa; parkuješ u překážky (třeba zdi) a nestačí ti vyhrazené místo.

Jak říkáš, na poloprázdném parkovišti na tom moc nesejde. Ale jako ochrana před nešiky to moc nefunguje. Naopak riskuješ, že někoho naštveš a udělá ti něco naschvál.
30. 8. 2013 12:51
Re: Oblíbené témátko
Jde čistě o psychologický blok mnoha lidí. Když mají na zemi tlustou bílou čáru, v drtivé většině se vždy zařadí pěkně do chlívku.

A jak říkám, tohle dělám tam ,kde si to můžu dovolit, tam, kde případný nenechavec bude muset ujít hodně dalekou cestu, a kde na něj bude pěkně vidět, aby se nějak zbytečně pomstil. Zatím se mi to naštěstí nestalo.
30. 8. 2013 09:19
parkovani
me ani tak nevadi, když někdo zaparkuje nakřivo, ale chcanky se ve me varej, když někdo parkuje neopravnene parkuje na miste pro invalidy, nebo na vyhrazenych parkovištích pro rodice s dětmi a zadny haranty nemaj.
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "HTPkiller"
30. 8. 2013 10:31
Re: parkovani
harantí místa maji nejakou oporu v nasich zakonech, nebo to jejen libovule nakupaku? bo ja to v fahrerschule nemel
30. 8. 2013 12:08
Re: parkovani
Pokud je to jejich parkoviště, mohou si dát pravidla, jaká chtějí. Platí na nich jejich řád. Totiž i ta místa pro invalidy nemusí mít žádnou oporu v zákoně, protože ne na všech parkovištích automaticky platí dopravní předpisy (musí to specificky říct řád - klidně tak může platit přednost zleva, když si majitel usmyslí; nebo třeba 0-11:59:59 tak, 12-23:59:59 onak).

Před vjezdem na parkoviště by ses tedy měl seznámit s provozním řádem. Nejde tu o přestupky, ale může tě klidně žalovat v občanskoprávním řízení. Pokud se tedy nepletu.
30. 8. 2013 12:52
Re: parkovani
Pokud postavíš parkoviště, zkolauduješ to jako veřejné parkoviště, tak máš předepsaný počet míst pro invalidy. Vychází to z norem EU. ;-)

[odkaz]
30. 8. 2013 13:16
Re: parkovani
Vím, že jsou předepsané. Jen říkám, že ne na každém parkovišti jsou místa pro invalidy kvůli tomu, že něco takového zná a vyžaduje zákon. Pokud je na povrchu a není tam žádný plot, brána, nic podobného, tak tam budou platit i dopravní předpisy. Pak už se to trochu komplikuje. Tak jako tak by si člověk měl přečíst provozní řád. Že zákon něco nezná, ještě neznamená, že to nemusíš dodržovat, když jsi na soukromém pozemku.
30. 8. 2013 13:18
Re: parkovani
Jde o kolaudaci. Když to zkolauduješ jako veřejné pakroviště, tak to tam být musí. ;-)
30. 8. 2013 13:21
Re: parkovani
Ale já mluvím obecně. Všechna parkoviště nejsou stejná. Tahle větev je spíš o místech pro rodiče s dětmi. A ty myslím žádná norma nepředepisuje. S místy pro invalidy jsem se setkal i v podzemních garážích bytových domů. Tam je také myslím nikdo nepředepisuje.
30. 8. 2013 18:18
Re: parkovani
Právě, že předepisuje. ;-)
Jak je něco pro veřejnost, a je to zkolaudováno ke svému účelu, být to tam musí.
30. 8. 2013 20:00
Re: parkovani
Jenže ty podzemní garáže nejsou pro veřejnost. Typicky máš, co si koupíš. O místech pro invalidy, nebo pro lidi s dětmi můžeš uvažovat ve chvíli, kdy děláš místa pro návštěvy. Ty rozhodně nemá každý dům. A pořád to nebude pro veřejnost. Nebo ty snad běžně vídáš bytové domy s veřejně přístupnými podzemními parkovišti?
30. 8. 2013 20:28
Re: parkovani
To je naprosto jedno. Být to tam musí, ty si takové místo klidně můžeš koupit. Je širší, ale taky dražší. ;-)
Všechny moderní domy, podle nových norem je již mají.
30. 8. 2013 21:48
Re: parkovani
Když vezmu jeden konkrétní, tak všechna místa jsou stejně široká (všechna jsou nadstandardní). A nemůžeš si vybírat, jsou pevně k bytu (od dvou do šesti míst, podle velikosti bytu). Můžeš s nimi samozřejmě obchodovat, jak chceš.

Co když si to místo pro invalidy koupí někdo, kdo nemá patřičné papíry?

Jinak chápu, o co jde. Pokud se držíš norem, tak takové místo je určené pro invalidu, který tam chce bydlet a potřebuje to extra místo. Ale norma je to na nic. Invalidovi stejně nic negarantuje. Chápu, že je dobré předepsat počet záchodů pro školu a podobné věci, ale do soukromých objektů nikomu nic není.

Zase jsem se dozvěděl něco nového. Budu ti tedy věřit. Ale jak už jsem napsal, podle mne je to stejně na hlavu.

Navíc je to zase diskuze jeden o voze, druhý o koze. Ty tu mluvíš o kolaudaci, přičemž tahle diskuze byla o tom, jestli na nich můžeš stát. :-) To totiž řeší zákon o provozu na pozemních komunikacích a ten na každém parkovišti neplatí.
30. 8. 2013 22:30
Re: parkovani
No ono podle normy musí být, alespoň co jsme se učili ještě nedávno ve škole minimálně 2 parkovací místa pro invalidy, nebo 2%, takže dovedeno do krajnosti (bez použití nějaké výjimky) pokud uděláš někde nové malé parkoviště třeba o 3 místech a označíš ho jakou parkoviště...
30. 8. 2013 23:15
Re: parkovani
A pro jaké objekty to platí? Snad nechceš říct, že bych musel mít místa pro invalidy, kdybych si teď stavěl nový dům. :-) Chápu, že to platí pro veřejně přístupná místa (jako třeba obchodní dům), ale pro soukromé?

Není to můj obor, nevyvracím ti to, jen mi to nedává smysl, takže bych byl rád za nějaké osvětlení.

I v praxi je to zajímavé. Pokud na daném parkovišti neplatí zákon o provozu na pozemních komunikacích, jakože by u mne doma neplatil, k čemu takové místo je, když na něm může stát beztrestně každý? Vyhrazené, nevyhrazené, nikoho to nezajímá, dokud to nedám do provozního řádu. A i když to v řádu je, na takovém parkovišti tě za to nemůže policie pokutovat (zákon jsi neporušil, řád jen říká, že platí stejná pravidla) a v řádech typicky sankce nebývají.
30. 8. 2013 23:51
Re: parkovani
Co jsem teď koukal, vyhláška 398/2009 stanoví 2% až nad 500 míst. Od dvou do sta máš jedno vyhrazené na každých dvacet. Do dvou set to jde po padesáti. A do pěti set to jde po stovce. Takže například 350 míst si žádá 9 vyhrazených pro invalidy. Tvůj příklad tří si žádá jedno. Problém je, že se to vztahuje na pozemní komunikace. A garáž nemusí být pozemní komunikací.

Na obchody mají trochu jiné požadavky. 1 na 25 do 100, 1 na 100 do 300, 1 na 200 do 500 a nad 500 1 na každých dalších 500.
31. 8. 2013 13:25
Re: parkovani
Tak mas pravdu, koukal jsem se na net. Ale vubec
nechapu, proc jsme to ve skole predminuly semestr resili podle stare vyhlasky. Tomu vubec nerozumim. Jeste si pamatuju, jak me vyucujici tepal, ze jsem udelal 2 mista navic, bud dalsi k dokoupeni, nebo navstevy a on mi potom rekl, ze ma byt pro invalidy. A byl problem to tam nacpat.
8. 9. 2013 20:06
Sledujte FACEBOOK stránky
Sleduj také facebooku stránky https://www.facebook.com/pages/Parkuje%C;-) ;-) ;-)
Rozbalit vlákno
1
8. 9. 2013 20:07
Re: Sledujte FACEBOOK stránky
NÁVEV FB STRÁNKY je "Parkuješ jako prase"