se tento nesmysl dotovaný státem neprosadil. :yes:
Argument o čistším ovzduší mě pobavil, jelikož se šrotují často schopná auta, která by ještě pojezdila a místo nich se musí vyrobit nová :no:
Navíc to jsou auta s Euro 2,3,4 mezi nimiž je rozdíl v emisích zanedbatelný oproti autům bez katalyzátoru.
Nehledě na to, že se budou kupovat holoauta, na kterých nevidělá automobilka ani prodejce, stát do toho narve ještě prachy a kupující bude mít před barákem novou hromadu šrotu.
neviem, ja som sa v tom case pozeral po nejakych rocnych, dvojrocnych autach a nejako som tie plne bazary nevidel...
ked som sa rozpraval s dvoma predajcami v case srotovneho, tak obaja povedali, ze u nich je cca 80% brane v hotovosti.
urcite si dokazes dohladat statistiky, ale co si pamatam, tak priemerna cena kupovanych aut bola cca 9500 eur {po zlave +2000}.
nevyuzil som, pretoze moje vozidlo nesplnalo podmienky veku na srotovne a pred srotovnym som vymenil vozidlo...
a ano, ak si aj ja dobre pamatam, tak na leasing sa nedalo, dalo sa na splatky. splatky ponukali aj priamo predajcovia...
Všichni členové NERVu, které snad lze z určité odbornosti alespoň podezřívat, v roce 2009 podpořili ke šrotovnému následující, podle mě velice logické, negativní stanovisko. To vedlo k nepřijetí šrotovného v ČR.
• Dotace pouze pro jedno odvětví
• Ničí se fungující automobily
• Stát se zadlužuje
• Je to opatření, které je pouze v zájmu výrobců automobilů
• Dotuje se uměle poptávka, která zákonitě bude chybět v jiných odvětvích
• Poškozuje tedy ostatní odvětví ekonomiky
• V případě zavedení vznikne tlak ostatních odvětví zavést šrotovné na nábytek, na oblečení, na cokoliv dalšího co nemá dotace státu
• Zvýšení poptávky je dočasné, po vyčerpání zdrojů jak dotačních tak soukromých zákonitě dojde k o to většímu propadu poptávky po nových autech
• Není pravdivý argument o snížení ekologické zátěže, nová auta se musí vyrobit a na výrobu nového auta je potřeba zatížit životní prostředí vyšším objemem škodlivých látek než na vlastní provoz byť starého „neekologického“ auta
• Jedná se o krátkozraké a nesystematické opatření
Kde vezme španělská váda , vládnoucí zemi před bankrotem , peníze co chce rozdat na to šrotovné ? Jestliže se díky šrotovnému "prodá" o několik aut víc , neprodá se po skončení šrotovného těch aut zase o to méně ??