Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spy Photos: Audi Q6 v kabátě Q5

Audi připravuje svou odpověď na BMW X6. Pod upravenou karoserií modelu Q5 se ukrývá technika budoucího Q6.
Zpět na článek
19. 8. 2011 07:16
19. 8. 2011 08:40
19. 8. 2011 10:52
19. 8. 2011 13:28
19. 8. 2011 13:52
19. 8. 2011 22:22
19. 8. 2011 13:57
19. 8. 2011 10:55
19. 8. 2011 12:34
19. 8. 2011 13:10
19. 8. 2011 18:26
20. 8. 2011 15:24
19. 8. 2011 07:16
Trochu moc
Tak mám takový pocit, že už u Audi nevědí, co ještě vymyslet a kde ještě nemaj zástupce. Začíná to být dost nepřehledné a fádní, moc se mi design audi poslední roky vzdaluje, nelíbí se mi, že A4 vypadá z dálky jako A8. Pro někoho možná plus, pro mně určitě mínus :-(
Rozbalit vlákno
4
19. 8. 2011 07:46
Re: Trochu moc
Co 10 cm "nový, svébytný model". :no:
19. 8. 2011 08:00
Re: Trochu moc
A to je v zalohe este model Q4 >:D
19. 8. 2011 10:40
Re: Trochu moc
Citujem Clarksona z Testu BMW 5er:
WHY ARE YOU GIVING ME THIS CHOISE? :-!
Avatar - Dinar
19. 8. 2011 08:40
Chápu,
že pro fanoušky značek, u kterých je třeba dát dohromady jakés takés modelové portfolio alespoň z produkce dvou výrobců (např. jednoho skomírajícího evropského s jedním americkým) je neustálé reálné rozšiřování modelových řad evropských lídrů (zde audi) mentálně neuchopitelné, lidově řečeno, pro zlost. :-) ;-)

Ale jinak, dovolím si zavěštit, a říkám, to co dnes vidíme (modelové řady jednotl. výrobců), tedy mix. klasických karosářských variant a různých SUV a crossover verzí, je jen přechodová fáze. Roky tu píšu o tom, že SUV nejsou módní záležitostí, a zvěsti o jejich konci jsou než zbožným přáním. Totiž, opak je pravdou, zájem o SUV roste kontinuálně a postupně dojde k vymizení klasických karosářských variant typu sedan, kombi, hatchback, liftback, které budou nahrazeny crossoverem v rámci variace mezi klasickým suv a kombíkem typu allroad. Modelové řady se pak budou lišit pouze svou velikostí a mírou úprav (různé offroad či naopak sport pakety). Mimo tento typ crossover přežijí také čistě sportovní karoserie, tj. sport coupé (placka, dvoje dveře) a roadster. Tak to vidím, ačkoliv mě, jako zarytého "sedanistu" tento vývoj moc netěší.
Rozbalit vlákno
10
19. 8. 2011 10:52
Re: Chápu,
SUV není jen modní záležitost, s tím souhlasím, ale jedná se spíše o doplnění mezery na trhu. Ale, že by vymizely klasické varianty, k tomu asi nedojde, přece jen SUV nemá takové vlastnosti jako menší, popřípadě nižší vozy.
Jde prostě jen o reakci na X6, protože od doby kdy se začala X6 prodávat, klesl prodej Q7 cca o 40% a Audi prakticky nemá na tento vůz žádnou odpověď, proto Q6. A když se zeptáte prodejce Audi, tak Vám tuto informaci potvrdí. Audi prostě chce tuto skupinu zákazníků získat zpět. Prakticky jde o soupeření mezi značkami BMW a Audi, kdo byl v Mnichově na letišti v posledních 2 letech tak určitě viděl celé letiště ve stylu Audi, Audi si tam vybudovalo školící centrum s testovacím polygonem pro své dealery, což klasické Bavorské značce není moc po chuti, když v jejich vysostném teritoriu (v srdci BMW) udělá konkurence tohle... jsem sám zvědav jak tahle miniválka dopadne :-) :-)
19. 8. 2011 13:28
Re: Chápu,
Zajímavé počtení, od obou... :yes:
Taktéž souhlasím, že SUV nejsou pouze módní záležitostí (tou byli/jsou podle mně třeba kupé-kabriolety), ale myslím, že vymření klasických typů karoserie je příliš černý scénář... Podle mně jde pouze o snahu výrobců co nejvíce pokrýt trh a získat tak nějakou převahu nad konkurencí (např. německá trojka je toho jasným důkazem). Někdy se zdárným výsledkem (BMW X6, MB CLS), někdy s tím opačným (MB R)... Q6 (stejně jako Audi A7, BMW 6 GC atd.) - jak už zde řekl Spei - je pouze reakcí na onu první možnost - tu úspěšnou... Navíc situace, kterou jsi zde popsal, Dinare, se dá vztáhnout pouze na Evropu... Například v USA je momentální trend zcela opačný (možná se v tomto případě jedná pouze o ústupek stoupající ceně benzinu, ale i tak), v Japonsku dokonce na SUV téměř nenarazíš (nejprodávanější až někde kolem 25. místa). Co trh, to jiná specifika/odlišná klientela atd... Celkové hodnocení: celosvětové "vyhynutí" klasických variant nečekám a i to v Evropě se mi zdá celkem nepravděpodobné...
Avatar - Dinar
19. 8. 2011 13:52
Re: Chápu,
Jo, nemám problém chápat, proč přichází audi s Q6 a proti komu jde. Moje poznámka byla opravdu hodně obecná, a ano, nechal jsem to nedovysvětlené. Tedy hlavně, mluvím o Evropě, jestli "věštím" soumrak klasických karosářských variant, mám na mysli čistě náš domácí, evropský, trh, tedy modely, které budou automobilky určovat pro Evropu. Amerika se jistě svých trucků jen tak nevzdá, a sedany budou hybnou silou čínského a jiných asijských trhů ještě po generace. Paradoxně možná i díky jim, si za dvacet let budu moct pořídit bmw v sedanu, byť model pro Čínu. :-) Ale toho, co jsem psal o suvéčkách resp. crossoverech se můžeme v Evropě dočkat poměrně brzo, nesouhlasím s tím, že esvúvéčky jen někteří vykrývají mezery na trhu, být tiguan za cenu golfu, začne golf zkomírat (příklad). Navíc jsou tu už i praktické příklady, podívej se na současné modelovou řadu Nissanu pro Evropu... :-O
19. 8. 2011 22:22
Re: Chápu,
To, co píšeš, má určitě svou logiku...Ale...
Myslím, že třeba majestátní sedany tipu Mercedesu S-klasse zkrátka nenajdou "karosářského soupeře" a stejně tak si nedokážu představit, že by modely jako Juke ovládly segment malých vozů... Jestli by se Tvé věštby naplnily (což by byla hudba budoucnosti), tak by to bylo víceméně v nižší až vyšší střední třídě, jinde nepředpokládám... Navíc, těžko říct, jak bude vůbec Evropa (nebo i celý svět) vypadat třeba za 10 let, jak se projeví stále sílící dluhová krize? A jaký bude mít dopad na celou ekonomiku?... Jinak Nissan je zrovna celkem specifický příklad, s Qashqaiem zkusil jít neprobádanou cestou (místo toho, aby se snažil horko těžko prokousávat klasickými segmenty) a ta se mu vyplatila, proto jí jde i nadále... Jinak určitě zajímavá myšlenka/věštba... :-)
Avatar - Dinar
19. 8. 2011 13:57
Re: Chápu,
Opravdu mi nejde o konkrétní Q6, souhlasím s tebou. Ale pokud jde o ten trend "esúvíčkovatění" modelových řad, docela tomu věřím, v jízdních vlastnostech problém určitě není, ta lepší suv mají vlastnosti nižších aut už dnes, navíc technologicky to není problém, lepší se materiály tj. auta budou lehčí a tužší, ale stejně, jízdní vlastnosti i dnešních průměrných suv jsou na takové výši, že bez problémů uspokojí potřeby a nároky řidičů.
19. 8. 2011 10:55
Re: Chápu,
Sedany byly a budou, i kdyz u nas se jim moc nedari (pocitam bezne segmenty), vzdyt je to jedina spravna kastle pro auto :-) Na druhou stranu proc proste nebouchat cokoliv, kdyz si to lidi kupujou, proste je to trh
19. 8. 2011 12:34
Re: Chápu,
Vidím to podobně...lidé budou stále méně ohební, budou mít větší nadváhu a po svém vozítku budou požadovat, aby je dovezlo "kamkoliv"...z toho plyne vyšší stavba a světlá výška, ev. 4x4, obrovský kufr...z toho zase logicky vyplývá design crossoverů (+ze směrnic EU, např. na ochranu hmyzu) >:-[]
Pokud jde o Q6, tak se těším jako malej Jarda, protože Q7 těžko sleví z aUtobuSového designu a Q5 je taková nějaká (opticky) malá, tak uvidíme...
Jěště bych (velmi rád) v budoucnosti viděl prostor pro sportbacky typu A7.
19. 8. 2011 13:10
Re: Chápu,
napr. Seat Toledo 2 skoncil, Altea skonci tiez - a nahrada sa naplanuje :yes:
19. 8. 2011 18:26
Re: Chápu,
Velmi bizarní představa budoucnosti. Ale co, všechno je možné. Já spíš doufám, že lidé opět začnou zadávat karosárnám kusové zakázky na zakoupenou platformu. Občas se najde nějaký sběratel, který něco takového udělá, ale rád bych to viděl častěji. Snad by se s tím vrátila zlatá éra automobilismu.

Je pravda, že crossoverů a SUV se prodává čím dál tím více, ale já okolo sebe (když počítám jen chlapy) neznám jediného člověka, který by takové auto vlastnil nebo chtěl. Všichni jsme milovníci kupé, když jinak práce nedovolí, jezdíme sedany a je tu pár otců, kteří mají doma kombík, MPV nebo rovnou dodávku. Jo, už žen je skóre jiné... Od mamuta ala Q7 je dokáže odlákat snad jen luxusní kabriolet. Všechny nejsou takové, ale to množství je ohromné. Druhý extrém jsou milovnice brouka, F500 a spol. Tedy malého a roztomilého (byť brouk asi není nejmenší, ale otevřený byl snem mnoha slečen, které znám).
20. 8. 2011 15:24
Re: Chápu,
suhlasim ze SUV nie su uz len modnou zalezitostou ale nastupom mensich SUV typu tiguan, yeti, IX35, Sportage, Qasquai a podobne sa priblizili aj ludom ktori nemaju na velke SUV typu X5 ci Q7. ALe tvrdit ze ine varianty zaniknu je dost odvazne a ani na 1% tomuto tvrdeniu neverim. Nie kazdy potrebuje a chce SUV ci crossover. Iste ale je ze tieto typy karoserii sa budu nadalej rozsirovat na ukor ostatnych. Ale o absolutnom zaniku nemoze byt ani reci.
Avatar - jozephko
19. 8. 2011 16:41
To je len čínska verzia Q5
Je to len čínska, predĺžená verzia Q5 :-)
Rozbalit vlákno
0