;-) Tady to až tak optimisticky nevypadá [odkaz] Ale tak jak v Itálií KIA nevlezla do první padesátky,tak její model RIO uchvátil taloše a prodral se v Gennaio na 27 místo.Rusáky asi taky nadchl .To vypadá na Ryjománií >:D >:D
vyzera ze rio sa uz zacina presadzovat, predpokladam ze aj novy ceed sa uz vyraznejsie presadi, ved stare rio tiez nebolo v eu ziadnym bestsellerom a nove fachci uz paradne, uvidime
silnu poziciu v rusku ma aj hyundai nissan renault a chevrolet, samozrejme neohrozena ostava lada.
na slovensku je rio stvrte za januar v triede malych auta za fabiou polom a cliom
Já nevím, ale 4. místo a něco přes 5000 prodaných kousků za měsíc mi nepřipadá jako tak špatný výsledek (když první dvě jsou místní Lady a třetí Hyundai Solaris - zřejmě místní název pro nový Accent - ze stejného koncernu).
Podoba téhle vývojářské verze se nějak extra od roku 2010 nezměnila, Jestli bude Hyundai ještě nějakou dobu otálet, zestárne mu prototyp pod rukama v důchodce. Podle "leaknutého" kalendária modelů Hyundaie a Kie je (po několikáté odsunutý) termín představení modelu 2.Q 2012, tak uvidíme. Myslím, že kromě našponovaných kapacit jde o to, že HKAG v segmentu MPV hodně opatrně našlapuje. Jejich předešlé generace - Rondo/Carens i větší Sedona/Carnival/Entourage - dost tvrdě propadly hned někdy na začátku krize a trh celkově asi není příliš na MPV naladěný. Mnohem chytlavější pro zákazníky jsou dnes crossovery všeho druhu. Kdyby byl po MPV hlad, HKAG by si určitě už dřív našla způsob, jak ho dostat do výroby.
Jinak možná zpětně stojí za povšimnutí, že koncept HED-5 i-mode patří mezi první kreace z Bürkleho éry u Hyundaie, bok po boku třeba s Arnejsem jako předskokanem první generace i30. Takže z dnešního pohledu jde opravdu o archiválii. Přidávám ještě odkaz na pár dalších fotek z testů z loňska, na kterých jsou docela dobře vidět některé linie, ovšem to zalomení na zadních dveřích mi nepřestává vrtat v hlavě: [odkaz]
Třeba se jim podaří udělat slušné auto. Je fakt, že v této třídě to budou mít těžké, je tu spousta zavedených hráču, kteří své kvality již předvedli. Navíc odsouvání termínu uvedení vozu tomu příliš nepomáhá. ix20 to má přece jenom jednodušší, kde má ve tříde mnohem menší konkurenci.
Fakt je, že HKAG s Vengou/ix20 se pokusili odlišit jaksi v duchu VW pojetí MPV jako zvětšeného hatchbacku a z pohledu na trh ČR se zdá, že se trefili, ale neznám světová čísla. Jinak i v malém segmentu je jasná konkurence Opelu a teď nově i Fordu, když necháme stranou Roomster. C-třída je určitě ještě náročnější a myslím, že cenový aspekt ("láce") nebude to hlavní, když vezmeme především lowendovou cenotvorbu Renaultu u Scénicu plus příchod Lounge. Čili kromě realistického nastavení ceny půjde hlavně zase o pro zákazníky chutné odlišení od konkurence v koncepci a vychytávkách, nebo o nějaký skvělý benefit. Jistě je i otazník nad výrobními kapacitami - když se to bude muset dělat v Ulsanu, prodraží se to dopravou atd. Přitom jsou malá-střední MPV záležitost hlavně evropská - a v Evropě HKAG opravdu volné kapacity nemá, muselo by investovat do jejich dostavby.
Ano,budou muset nastavit dobrou cenu a třeba nějaký ten bonus. Je fakt, že mají v rukávu pořád 5 letou záruku, což je pořád odlišuje. Právě, kapacity nejsou, tudíž se asi bude na auta čekat. Diesly HK má, ale benzíny tam taky musejí nějaký dát. Základ 1.6 dobrý, potom ještě ale musejí jít dál, snad přijde to turbo 1.6. U nás se s ix20 trefili, taky nevím, jak je na tom celkově. Meriva má dost nedostatků, ale jízdě je na špici. Co ford to uvidíme, zbytek je spíše do počtu, taky nepočítám Roomstera.
O ceně samozřejmě teď uvažujeme hypoteticky. Vycházím z předpokladu, že Hyundai by asi neměl chtít pouštět se do cenové války o nejlacinější MPV s Renaultem a už vůbec ne Dacií. Renault řeší výrazný propad prodejů (díval jsem se na leden v Evropě) a Dacia je spodní patro low-endu. Zkušenosti třeba Citroenu navíc ukazují, že ani cenový striptýz nemusí pomoct. A protože Hyundai/Kia se všemožně snaží posunout vnímání své značky z low-endu do středu mainstreamu, je pro ně tlačení ceny někam ke kotníkům dost vošajslich, dávali by tím najevo, že si s tou svou proklamovanou stoupající kvalitou a hodnotou zas tak moc nevěří. Dlouhá záruka je fajn, ale lidi si už zvykli a konkurence se kysele přidává taky, tady už by to pomalu chtělo zase nějaký nový nápad ve službách. Na auta by se čekat nemělo, to je problém, lidi to nemají rádi a hodnotí to jako špatnou službu - souhlasím s článkem, že je to opravdu jedna z vážných překážek a H/K by ji měli odstranit předem. -- Pokud jde o samo auto, souhlasím, víc motorů určitě ano, však taky na downsizovaných oturbených pracují, pokud vím - a čas potvrdí, jestli ta oklika přes zavedení GDI byla správná volba. Myslím ale, že kromě toho by ix30 taky měla přijít se svou specialitou, extrovkou, kterou budou lidem nutit do hlavy. Udělat prostě jenom další MPV s trochu jinou kastlí by asi nikoho nenadchlo.