To potom to velikánský SUV nemá ani takový smysl, když se s ním pomale nedá jet přes polní cestu. :no: Samozřejmě kolik lidí to využije, že ano, ale přesto se to hodí. Příkladem budiž Range Rover. Kdyby v terénu nic neuměl, tak má prodeje totálně v "*", nebo alespoň by byly velmi nízké. Prostě zlatá tato stávající modelová řada GL! :-)
Myslím, že by ses divil. Kdo jezdí na hory, tak Range jsou ideální. Výpravy do buší a podobně když se člověk občas koukne na nějaké přírodopisné filmy, taky většinou Range Rovery. A jejich schopnosti opakovaně ukazovali i v Top Gearu. Já jsem měl možnost je vidět v akci na speciální dráze v Ostravě a koukal jsem. Poctivý náhon 4x4 s redukcí a ne jako u prémiovek, kde si na to často jen hrají (ne u všech!!! MB G je opravdu borec! )
Range na hory nejezdí, tam jezdí Land Rovery - Discovery, Freelander. Nikdo si zbytečně nepřiplatí 400k rozdíl mezi RR Sport a LR Discovery, pokud bude užívat auto pracovně (LR má navíc 7 míst).
MB G je ikona, stejně jako LR Defender... ale to je úplně jiná sorta aut. Pokud v přírodopisných dokumentech jezdí Range, je to Classic. Od té doby se dost změnilo a RR Vogue se pohybuje spíš na silnicích.
PS: O technice pohonu všech kol nepochybuju - stabilizátory, uzávěrky. Prostě to pořád umí. Pokud se třeba u Vogue nepodělá uzávěrka diferenciálu, což se děje poměrně často
Tak já bych se divil :-) Sice do Afriky nejezdím, ale když je v telce nějaký dokument, tak maj vždy Defendr, Discovery nebo nějaký ten Wrangler. RR jsou vidět někde úplně jinde - v centru velkých měst...
Osobně nechápu, proč má někdo potřebu utratit takové prachy za auto, které bude celý svůj automobilový život trávit ve městě. Obvykle v 7-i místné obludě jede navíc jen řidič. Pak dělaj problém v patrových parkovištích, kde jsou poměrně dost úzká místa. Když bych chtěl užívat luxusu, koupím se nějaký nadupaný sedan 4x4 a udělá veškerou práci mnohem líp. Samozřejmě, jsou asi i výjimky, mají doma nějaké to mini do města a k tomu full size SUV, které naplní dětma a pravidelně jezdí někam do hor.