Vedle modernizovaného Passatu připravuje VW taky novou Jettu. Tříprostorový sedan nižší střední třídy používá techniku Golfu VI, ale dostal zcela novou karoserii.
No nevím jak vám, ale mne přijdou nový VW naprosto totožný auta se stejným designem akorát se jeden je o chlup delší druhej karoserie MPV ale aspoň nějaká malározmanitost ve vzledu tu hledám marně tudíž pro mne :no:
S Roccem musím souhlasit to je krasavec, Passat CC též dobrý ale teď se chystá novej Passat a to už zas bude ten jejich unifikovaný kabát... Polo má tu výhodu že tento kabát mu sedne. On obecně tento výraz VW není špatný ale chci vidět rozdíl mezi tím když si koupít Jettu a když koupím Passata a chci to poznat na první pohled a né běhat z metrem v ruce
:yes: jj, z ,,novych" VW je nejhezci jednoznacne scirocco, ale jinak... ;-\ treba polo se mi libilo, ale kdyz ted zacinaji vypadat vsechny modely uplne stejne...kdyby byl ten design aspon trochu zajimavej....
Takže hošani, máme tu sedan, který jede i napříč kontinenty. Jetta líbí-nelíbí?? spoustě milionům potenciálních zákazníků pak ano. A to po celém světě, mimo jiné včetně Evropy. To pro ty křiklouny co tu tvrdí, kterak Jetta stojí za *....
Takže vezměme to s rozumem - na světě jsou stovky milionů řidičů, kteří by rádi vlastnili tento sedan od solidní evropské (německé) značky. Proč jim to tedy brát??
Nejsem sice příznivcem sedanů VW (ani) z Brazílie, ale tohle se mi líbí. Nová Jetta s novým předkem fakt vypadá více jak slušně. Ať se jí daří... :yes:
V Brazílii VW ovládá trh s Fiatem. Jaký pak výběr asi mají, když do teď se tam vyráběl starý Golf! Je jim to fuk! kupují to co se nabízí! Samozřejmě, že teď skočí po nové Jettě. A zase se bude 15 let vyrábět a pak se napíše jáký to byl prodejní trhák! :-)
Jardo, Jardo, ty jsi mi ale odborník přes jihoamerické trhy...
Výběr mají a možná by ses hochu divil i jaký... samozřejmě vše je omezeno kupní silou místní populace. Ale věř, že i v Riu si toho svýho vysněnýho mazla koupíš. Takže abychom to shrnuli, ano máš pravdu v tom, že největší část koláče značek brazilského trhu ovádá právě Fiat, který nabízí lidová auta za relativně lidové ceny. Golf prvnvní či druhé generace se samozřejmě vyráběl a možná i doposud vyrábí (ostatně jako třeba v Jihoafrické republice) a zákazníci byli a jsou spokojení. Ale co to má společné s VW Jettou?? Ta je v Brazílii pokládána za již "cosi" lepšího. Pokud se tedy bude vyrábět a především prodávat dalších 15 let jak sám píšeš, pokládám to za bezkonkurenční úspěch. A kšeft je kšeft peníze voní stejně u nás jako v Brazílii... ;-)
Jardo klid. Netuším sice v čem jezdíš, ale z tvých příspěvků čiší jakási nevraživost s auty VW. Copak je?? Osobní špatná zkušenost?? Nespokojený majitel?? Ne???? Pak by snad stačilo napsat prostě a jednoduše - nelíbí se mi. Kapiš??? ;-)
No tak z někoho kouká nevraživost a z někoho láska. Třeba já naopak vím čím jezdíš, takže vím jak by to mohlo i být. Já ho chápu, mě se třeba na těch "skicách" příčí ta záď z Audi a předek z jakéhokoliv jiného VW bez špetičky změny. Však i ten Bangle dokázal jednotlivé modely BMW jednoznačně odlišit, i když šlo o stejný styl a nápad. Vem si přední světla 3, 5 a 7-er a hned vidíš, že každý se v detailech liší. Tady postrádám invenci, prostě stejný kosodelník na všech maskách, něco jako v předešlém stylu ta tuna chromu.
Ach jo, už jsem se těšil, že se mi začínají VW líbit. :-(
Tak to bych tě rád viděl, jak to u současných BMW 7,5,3 rychle a z jaké dálky poznáš, zejména u 7er a 5er celkově mnohem hůř, než u dvou různývh tříd VW, nebo Audi... ;-)
Mluvím o Bangleho stylu, čili porovnej:
[odkaz]
[odkaz]
Naschvál jsem vzal přední světla, která ačkoliv vyznávají stejný nápad, tak jsou odlišná, ne naprosto a na chlup stejná:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Bangle minulost, současné BMW 5/7 už mne tolik svým designem neoslovují, proto jsem o nich ani nepsal.
Furt plati ze jetta sa bude radit do nizsej strednej triedy?? Lebo podla fotiek sa zda ze velkost je porovnatelna s passatom, ale potom nevydim zmisel mat v ponuke 2 auta v tej istej triede.
Vydieť (s tvrdým "y") zmisel (ďalšia hrúbka jak hrom), to chce fakt guráž...
To je skôr na základnú školu ako na vodičák....
Mimochodom, ak nevieš, triedu neurčuje iba veľkosť auta...
Klaudius, klud kamoško. Lekcie slovenčiny si nechaj pre Daniela a jemu podobných. Ja keď píšem po slovensky sekám jednu chybu za druhou. A základku a aj vodičák už mám roky za sebou. Inak myslím, že nového Apoštola na placforme Golfa sa báť nemusíme. Jetta v poslednej reinkarnácii sa mi páči, ale do gaťjek si z nej necvrnknem...
To je fakt, tiež by si potreboval nejaké to školenie zo slovenského jazyka. Ale ako som si všimol, také strašné školácke hrúbky nerobíš, iba ak naschvál...
Môžete tu hodnotiť desing koľko len chcete keď o úspechu resp. neúspechu na našich (!) trhoch rozhodne jednoznačne cenovka. A tú mala Jetta viac než sebavedomú v porovnaní s Focusom, Astrou, Meganom (všetko sedany samozrejme). Cenovo skôr zapadala k Vectre, Lagune... Práve preto bola Jetta u nás skôr raritou, pritom šlo o fakt skvelé auto. Možno mu v Európe dva krát nepomohlo ani striedanie mien (Jetta - Vento - Bora - Jetta) tak uvidíme. :-)
No tak ona hlavně Jetta může být v klidu brána jako alternativa při výběru ve střední třídě. Pokud zrovna nepotřebuješ obludu jako je Mondeo, tak Jetta s 2.0 TSI je podle mě plnohodnotná střední třída.
..."může být brána", píše, tím netvrdí, že striktně vzato, je. Tohle auto, bylo vždycky nabídkou techniky nebo výbavy postrkováno do meziprostoru střední a nižší střední, vnější rozměry nebo rozvor samy pro kategorizaci nestačí. Klidně si umím představit, že takovou jettu s adapt. podvozkem, DSG a 2,0T si může někdo postavit proti menším premiantům ze střední třídy, např. 325i nebo céčku (byť to jsou zadokolky) a hrát na to, že dostane stejně vyspělou techniku za menší peníz. Že pak takovou jettu budu vidět spíš ve střední než nižší střední je logické, přestože takový fluence bude třeba větší, jenže jeho rajonem je úplně opačný okraj segmentu, tam kde se hraje jen o prostor a malý dýzl s pětikvaltem postačí.
Díky, přesně tahle nějak jsem to myslel. Kromě toho i pokud jde o velikost a hlavně prostor, tak jetta třeba ve srovnání s lagunou, nebo P407 na tom není nijak hůř. Technikou a zpracováním je v mnohém předčí.
Píšeš o tej priestrannej Jette, ktorá doteraz zdieľala podvozok s Golfom? Naozaj ukážkovo priestranné rodinné auto, najmä v porovnaní s farncúzskou strednou triedou. :-) Alebo dokonca o Jette, ktorá príde zhruba o necelý rok?
Ty seš dobrej demagog, dochtore, nečtu od zlysouseda nic o ukázkové prostornosti jetty, ale věty v tom smyslu, že prostorem je srovnatelná s některými menšími zástupci stř. třídy. Ale to bys ta auta musel někdy vidět co?
Sorry, ja takého "menšieho" zástupcu sedlám. Netvrdím, že nemá chybu ;-) ale priestor, komfort, bezpečnosť a výkon mu určite nechýba.
Konkrétne tento server napísal o 407:
"Ani posádka ovšem nestrádá, hodnota rozvoru 2725 mm je dostatečně výmluvná."
O Lagune: "Ani 195 cm vysoký řidič přitom nemusí využívat krajního vysunutí sedadla vzad. Cestující na zadních, po francouzsku "ředitelsky" měkčích sedadlech mají i v takovém případě dost místa pro nohy a rozumě i pro hlavu."
Zato o Jette (tej najnovšej) si dovolil, v súvislosti s priestorom vzadu napísať: "Místo na hlavu však patří k slabšímu průměru a 186 cm vysoký redaktor se při využití opěrky hlavy zabořil hlavou do stropního čalounění.
To vnímam auto.cz ako povedzme mierne "koncernovo" orientovaný.
Ak je toto demagógia, potom súhlas. Áno, som demagóg!
Já mám 193cm, vyzkoušel jsem si jak lagunu, 407, tak i jettu. Ve všech třech případech jsem si za sebe sedl zhruba stejně pohodlně (co do prostoru). Posed za volantem mi byl zdaleka nejpříjemnější v jettě. Jízdně mi vyhovovala taky nejvíc. Pokud bych měl mezi nimi volit, tak beru jettu právě pro tu techniku. Uznávám, že 407 je už na sklonku života.
Tvoje demagogie je v tom, že zlysoused použije výraz "srovnatelná" s auty, které ve střední třídě rozhodně k etalonům prostornosit nepatří (třeba zmíněný p407) a ty reaguješ větou "...naozaj ukážkovo priestranné rodinné auto". Jenže, on nic o ukázkové prostornosti netvrdil. Já znova říkám, že co do prostornosti je to auto srovnatelné s některými menšími premiovými sedany stř. třídy, a pokud do toho promítnu použitou techniku (adapt. podvozek, dsg, špičkový turbomotor), pak se dá jetta brát jako alternativa k těmto zástupcům střední třídy, byť vychází z hatche nižší střední.
Máš reálnu skúsenosť s Lagunou?
Ja áno. K dvom metrom výšky mám bližšie ako zlysoused a jednoducho nemám pocit, že by som sa do nej nezmestil. Nie je to otázka nemiestnej hrdosti, či možnej urážky majestátu ale voči Golf-klasse ešte stále vidím priestorový rozdiel.
No vidíš, já jsem si třeba v 407 vzadu připadal jako v coupe. Nikde nepíšu, že je Jetta superprostorná střední třída, ale navzdory menšímu rozvoru má slušně obestavěný vnitřní prostor (stejně jako oktávka). Co je ale podle mě podstatné, prostě disponuje špičkovou technikou, která ji do střední třídy jednoznačně posouvá. Mimoto jsem hned nahoře psal, že alternativou může být pro ty, kteří primárně nejdou po obludě jako Mondeo. Pro takové lidi je tu třeba naopak Superb.
Technika je špičková, o tom niet pochýb ale jetta priestorovo v teste dopadla aj takto
[odkaz]
P407 oproti P406 umiera na "krásu" to je fakt.
Ja som sa chytil hlavne na Lagunu, ktorú dôverne poznám a nemám k nej priestorové výhrady.
[odkaz]
Akurát je to Laguna II. Tretiu generáciu nemám tak ohmatanú, možno ju postihlo to čo P407 :-)
O octavii sice řeč není, ale pár testů eresa proti některým slabším verzím trojky už proběhlo, proč ne. Chápu, že pro některé jsou srovnávačky třeba superbu s éčkem těžko zkousnutelné, ale dějí se, měl bys těm motoristickým novinářům, co si takové rouhání dovolí, poslat pár smajlíků. ;-)
Jistě, naopak bývá třeba outback srovnáván s XC70 a taky nevadí, že to nejsou auta stejné třídy. V době crossoverů, přesahů sem tam, nemá nějaké dělení do klasických tříd už moc význam.
Tak teď už je pro tebe třída zameranie? Před chvílí v debatě o jettě jsem měl pocit, že řešíš podvozkovou platformu, rozvor atd.
Opět celkem pěkná ukázka demagogie.
Já s tím porovnání XC70 a outbacku problém nemám, byť ta XC70 vychází z auta řazeného do vyšší střední a outback z čistě střední třídy. Stejně jako nemám problém postavit v nějaké lepší verzi tu jettu proti trojce. Tím bych tu debatu ze své strany i uzavřel. ;-)