Diskuse

Stane se z Roveru prémiová značka Mazdy?

21.9.2006

Poté, co koncern Ford odkoupil práva ke značce Rover, vyrojily se spekulace o záměrech amerického koncernu s touto tradiční britskou značkou.

 

  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Leftie" [84.47.10.XXX] 21.09.2006  10:33

    som zvedavý

    To bude niečo ako "šikmooký Brit"? ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.09.2006  10:46

    Souhlasim!!!

    Ze by nekdo ve FoMoCo konecne zacal pouzivat hlavu?!?! :*)
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "ciello" [194.228.84.XXX] 21.09.2006  11:20

      « Re: Souhlasim!!!

      ty máš strach... aby nebyl tou luxusní divízí Mzady třebas Jaguar co..?!? >:D >:D No nicméně.. si nemyslím, že by to bylo to nejlepší... vůbec do toho teda nevidím a ta myšlenka se mi třeba i vcelku líbí.. ale životaschopnost takto tradičních značek.. nevím nevím... myslím to obchodně. Vůbec si totiž nedovedu představit jak by to fungovalo... ale vůbec.. to jakože na Mazdě 6 by se natáhly nárazníky a změnila maska a hele.. rover jen světě.. ?! ;-\ Třeba Marko bude něco vědět.. ROver jako takovej se mi moc líbil a celkový pojetí značky.. jenže.. takovejch bylo zjevně málo.. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 21.09.2006  11:25

        « Re: Souhlasim!!!

        Ne o Jaguar strach nemam. Ford ma takovou techniku, ze neni problem udelat z Roveru prestizni odnoz Mazdy. A design? At jdou klidne svoji cestou. S tim Roverem to bylo prokaucovany marketingove, ostatne je to tak vetsinou. Navic ty statni dotace nebyly asi jen tak. Stat jim do toho asi taky kecal a to nikdy neni ku prospechu veci:-(
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "ciello" [194.228.84.XXX] 21.09.2006  11:40

          « Re: Souhlasim!!!

          jasan v tom souhlas samozřejmě.. ale pokud půjdou vlastní cestou a "jako" luxury Mazda.. tak nevím, jak to bude přijmuto.. přece jen.. Rover má historii a tu neodpářeš za 2 roky... Co by dělali.. luxusní auta? crossovery? reprezentativní deriváty?.. Mslím, že je docela těžký dát dohromady ostrovní styl a zvyk s tím asijským - japonským.. Pokud se to podaří, budu první kdo zatleská.. Nebo by se Mazda v Ecropě prodávala jako Rover a ve státech taky? Jen doufám, že s tím nenaloží špatně..
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "Bárt" [85.178.53.XXX] 21.09.2006  12:29

            « Re: Souhlasim!!!

            Nemyslím, že by se Mazda vzdala pro Evropu svýho jména. Přeci jen už tu má určitou pozici a aspoň v mých očích (spíš uších) i lepší jméno, než měl ke konci Rover...
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "Marko" [213.215.97.XXX] 21.09.2006  13:00

            « Re: Souhlasim!!!

            Skor to asi bolo myslene tak, ze by vztah medzi Mazdou a Roverom bol taky ako medzi Toyotou a Lexusom. To, ze by mala Mazda luxusnejsiu znacku by ale prichadzalo v uvahu iba ak by bola samostatna (V casoch ked tak bolo, skoro v USA uviedla luxusnu znacku Amati). Inak je pravda to co pises: zladit UK a jap. znacku je problem. A to dost velky. Uz za obdobia, ked Rover vyrabal rebadgovane (a luxusnejsie) Hondy ta strategia nebola prave najidealnejsia - a viedla k tomu, co sa Roveru nakoniec stalo.
            • 00 Reagovat !

              foto

              neregistrovaný: "anonym" [87.112.45.XXX] 21.09.2006  19:14

              « Re: Souhlasim!!!

              Ja si nemyslim, kdyz se podivam na to, jak to tady v Anlii chodi, ze k tomu, co se stalo Roveru, vedla vyroba "rebadgovane" Hondy. Ta spis jeste Roveru pomahala prezivat smrtelne krece. Dle meho nazoru totiz je na vine nekolik jinych faktoru (netvrdim vsak, ze vyhradne tyto). Jak to tak v Anglii pozoruju, musim se divit, ze tenhle stat, zda se, prosperuje. Takovej bordel, co tu je, jsem jinde nevidel. A co jsem tady, nestacim se divit, a jeste po vice nez roce se divit stale neprestavam. Za prve, vsechno je tu uplne jinak, nez kdekoliv jinde na svete (trochu nadneseno, ale preci...), ale hlavne, nic poradne nefunguje. Clovek si tu obcas pripada jako v rozvojove zemi, vazne! Pak neni divu, ze Rover sel do kytek. A za druhe Anglicani uz proste auta poradne neumej (nemluvim o maloseriove vyrobe, ponejvic supersportu, tam se jeste jakztakz drzej),design by sel, to jo, ale kvalita... pomlcme a technika - no nebyt vsech tech cizich pomoci (Honda, BMW - ackoliv BMW se do toho melo vic oprit a treba by to taky bylo dopadlo s Roverem jinak, treba kdyby se bylo dalo potencialnim zakaznikum vice najevo, ze pod kabatem Roveru se skryva kousek BMW), tak tedy nebyt tech cizich pomoci, i ta technika by stala za prd. A jeste treti duvod me napada a tim je britsky financni sektor, kdy se proste furt povazujou za neco extra, furt si myslej, ze jsou tou svetovou velmoci jako v 18. a 19. stoleti (jenze ji uz nejsou od zacatku stoleti 20.,jen si to proste nechtej priznat), coz v dlouhodobem (desitky let) horizontu vedlo k tomu,ze smenne relace GBP ke zbytku men sveta jsou katastrofalni, a tak jsou jejich produkty na jinych trzich prilis drahy a malo konkurenceschopny. No reknete sami, kdo by si koupil sice krasny (ja mel Rovery rad - zejmena 75), ale kvalitou a technikou podradny, soucasne vsak predrazeny auto? Nikdo. A tak Rover skoncil. Byl by tak skoncil i Jaguar, nebyt silneho partnera, ze. Skoncila podobne rada jinych anglickych tradicnich znacek...
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Roger Bentley" [80.188.120.XXX] 21.09.2006  11:24

    Nevěřím

    Nevěřím, že by to FoMoCo udělala. To by nejdříve museli mít smysluplnou strategii pro koexistenci Mercury, Lincolnu, Jaguaru, LR a Volva (a zatím ještě AM). Myslím si, že by ničemu neprosělo přijít na trh s další luxusní značkou. Navíc by mne zajímalo, kde by vyzískali peníze na rozjezd/provoz takové značky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Marko" [213.215.97.XXX] 21.09.2006  11:38

    Nerealne

    Je to sice zaujimava, ale nerealna myslienka. Aspon v strednodobom vyhlade... Platia argumenty, ktore padli v poslednom odstavci clanku (aj v tom co pise RogerBentley). Koncern Ford je riadeny ako celok v ktorom kazda znacka hra nejaku ulohu... Premiovy Rover (ci uz tu, alebo v USA) by konkuroval vzdy niektorej fordovskej znacke... Ine by to bolo, keby v koncerne fungovala volna organizacna struktura, a znacky by boli rozdelene do operacnych skupin, ktore by si mohli navzajom (aspon formalne) konkurovat. Aj to by ale musel byt v jednej skupine z Mazdou zacleneny LR. Je evidentne, ze ten nakup znacky Rover bol iba vynutenym krokom prave kvoli ochrane brandu Land Rover / Range Rover.
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Bárt" [85.178.53.XXX] 21.09.2006  12:31

      « Re: Nerealne

      No určitý místo v koncernu Ford bych přeci jen viděl - luxusnější odnože menších aut. Že by konečně ukončili trápení Jaguaru ve střední třídě, nechali mu jen automobilové nebe a menší prémiovky (právě od střední níž) by přenechali právě Roveru.
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Marko" [213.215.97.XXX] 21.09.2006  12:56

        « Re: Nerealne

        Nie som si isty ci obchodne, imageovo a marketingovo fungoval model premiovej znacky, ktorej najvacsim autom by bol sedan strednej triedy. Ked chces mat premiovku, musis mat nieco co konci v EU 5m. sedanom (V USA idealne 5,3m), resp. aspon nejake specialne uzke zameranie (miniauto, terennaky, sportaky). ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "Bárt" [85.178.53.XXX] 21.09.2006  14:34

          « Re: Nerealne

          No tak se podívej na Lancii. Ta má sice Thesis, jako velkou káru, ale to je tak všechno. S Ypsilonem vydělává v Itálii, pokud vím, docela slušně a co má jinak v současnosti za auta? Ten model na spodním okraji střední třídy už pát let ne, pak tedy snad jen ten velký van a pak ten derivát Fiatu Idea (na jména si teď nevzpomenu)... Takže na premiovku taky nic moc a docela se drží, ne?
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "Marko" [213.215.97.XXX] 21.09.2006  15:28

            « Re: Nerealne

            Lancia nie je uplna premiovka...ona posobi v subpremiovom segmente (medzi mainstreamom a premiou). A netvrdil by som, ze sa jej prave dari... Popravde, za to ze este existuje vdaci hlavne Ypsilonu a tej Muse (A aj to ide hlavne o predaje v juznej EU). Ono prave ak posobis v subpremiovom segmente tak musis byt dost sikovny (musis mat nejaku velmi vyraznu image a myslienku znacky), pretoze pre "beznu spotrebu" je take auto drahe, a pre premiovych zakaznikov to zas je "malo".
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.09.2006  13:28

      « Re: Nerealne

      Nestava se casto, ze bys mi kazil radost:-( Bohuzel mas pravdu. Uz nevidim jinou cestu, nez ze te vazne dosadime na vedouci misto ve Fordu nebo aspon v PAGu!!!!! ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Marko" [213.215.97.XXX] 21.09.2006  15:31

        « Re: Nerealne

        :-) ... Okrem toho si myslim, ze ak by to bola premiovka mazdy, tak by skor/neskor museli zacat pod znackou Rover vyrabat aj nejake SUV / SAV. A to by sme potom mali jedny SUV ako LR, a jedny ako Rover....co by bola vzhladom k znackam dost bizarna situacia. Predstav si porovnavaci test dvoch SUV: Land Rover Discovery vs. Rover TX4 (by Mazda). :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Chytrák" [195.39.14.XXX] 21.09.2006  12:47

    Haha!

    Stát se prémiovou značkou mazdy, no, tomu řikám výhra! To už snad spíš ty číňany, ne? Ti by je do dvaceti let vrátili tam, kam kdysi rover patřil. Chacha, prémiová značka mazdy, už v tom označení je něco neřešitelnýho. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Bárt" [85.178.53.XXX] 21.09.2006  14:44

      « Re: Haha!

      No ber to tak, že před pár lety bys to samý řekl o Toyotě a Lexu... ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Chytrák" [195.39.14.XXX] 21.09.2006  14:47

        « Re: Haha!

        Myslim, že čínskej potenciál je mnohonásobně vyšší, než současnej japonskej strop, takže.
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "Bárt" [85.178.53.XXX] 21.09.2006  15:09

          « Re: Haha!

          To je pravda, ale mít potenciál ještě neznamená umět ho využít. Krásným příkladem je ekonomika celý EU. Má potenciál jak bejk, který je ale tak sešněrován různými sociálními hovadinami, že se slaví jak o silvestra, když roste přes procento ročně ;-\
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "Chytrák" [195.39.14.XXX] 21.09.2006  15:15

            « Re: Haha!

            EU nemá žádnej potenciál. Evropa končí, ještě sis nevšim?
            • 00 Reagovat !

              foto

              neregistrovaný: "Bárt" [85.178.53.XXX] 21.09.2006  15:26

              « Re: Haha!

              No když myslíš, já to vidím jinak...
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Ricardo" [85.71.70.XXX] 21.09.2006  15:48

    Záleží jak se to vezme

    Moc lidí asi nemá spojenou Mazdu jako značku Forda takže v tom bych problém neviděl. Pokud by se Rover vymezil jako lepší mainstream za přijatelnou cenu, mohlo by to fungovat. Prostě by se na 3 a 6 nastavěla kastle typicky britských tvarů. Kdyby se udělal C model jako hatchback a D/E jako sedan, kombi a kupé do začátku by to bohatě stačilo. Rover je jeden z nejtradičnějších výrobců, zavedená značka kterou mají lidi zažitou. Šlo by jenom o marketing a o to aby se auta zvenku moc nepodobaly na Mazdy, prostě aby navenek měly v sobě britskou krev. Japonská technika by nebyla na škodu. Spíš naopak.
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Pierro" [212.67.67.XXX] 21.09.2006  16:02

      « Re: Záleží jak se to vezme

      Kéž bys měl pravdu Ricardo.... :-|
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Ricardo" [85.71.70.XXX] 21.09.2006  16:12

        « Re: Záleží jak se to vezme

        Všechno je to o správných lidech na správných místech... a jejich rozhodnutích. Rover má potenciál v nástupcích modelů 200/400, 25/45 a 600, 75. Mazda pro ně může poskytnout kvalitní technický základ. V malých vozech se Roveru moc nedařilo, ve větších se dlouho nepohybuje(val). Marko nahoře píše o SUV nebo crossoveru - to Rover nikdy nezkoušel, takže teď by nemělo smysl se do něčeho podobného pouštět a později by se vše dalo sladit s budoucí modelovou paletou značek. Navíc tahle třída není to co by potenciální zákazníci od Roveru očekávali. Nápad je to dobrý a je na čem stavět, jen sehnat někoho kdo to zvládne.
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "Marko" [213.215.97.XXX] 21.09.2006  19:04

          « Re: Ako by to islo...

          Hmm...ale ak by boli iba nastupcovia 24 / 45 / 75 , tak to by bolo na premiovu znacku velmi malo. Crossovery, SUV, MPV, ani sportaky stavat nemozu. Tak co s Roverom dalej?! A Mazda sama nema nijake auto z ktorym by islo zdielat platformu na pripadne vacsie sedany. Takze ani to moc neprichadza v uvahu. (Co by ich vyrazne diskvalifikovalo napr. v USA). A ak by take velke auta chceli, tak by aj tak musel poskytnut platformu niekto iny v koncerne (a nie Mazda). /// Co by ale teoreticky islo je nenaviazat Rover na Mazdu ako jej premiovu znacku, ale urobit toto: Jaguar posunut z premioveho segmentu do nadpremie, Volvo posunut zo subpremioveho segmentu do plnohodnotnej premie (potialto to je skutocny plan FoMoCo), a tym sa uvolni pozicia subpremii. Sem zasunut Rover - a pouzit pre konstrukciu jeho modelov kompletne powetrains trebars tej Mazdy... ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "Ricardo" [85.71.70.XXX] 21.09.2006  20:40

            « Re: Ako by to islo...

            No v tom vlastně spočívá moje "strategie" akorát nevím o tom plánu na posun, to mě vlastně ani nenapadlo. Ale místo pro Rover bych viděl třeba na úrovni Alfy... no nevím jestli jsem to dobře vystihl, prostě exkluzivnější mainstream. Volvo je proti tomu co myslím spíš masová záležitost. Ale nevím jestli je to dobrá koncepce. Jenom to byla taková myšlenka jak relativně rychle a levně získat nové modely. Musel by být ale super design a povedený marketing.
            • 00 Reagovat !

              foto

              neregistrovaný: "Marko" [213.215.97.XXX] 21.09.2006  22:34

              « Re: Ako by to islo...

              ;-) ...ano presne tam kde je Alfa na trhu by islo zasunut aj Rover, Akurat s dorazom na luxus...a mie na sportovost. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Bárt" [85.178.53.XXX] 21.09.2006  16:06

      « Re: Záleží jak se to vezme

      To je taky otázka, jak jí lidi maj zažitou. Ta agónie Roveru trvala tak dlouho, že spousta lidí si nejspíš vzpomene na mizernou spolehlivost a ke konci i zastaralou techniku ;-\ Bohužel
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Ricardo" [85.71.70.XXX] 21.09.2006  18:39

        « Re: Záleží jak se to vezme

        No nevím, 75 jezdí docela dost a 600 bylo super auto. Je to jen o marketingu - s dobrou reklamou natlučeš lidem do hlavy cokoliv a na nějaký citirovery nebo několik problémových modelových roků hned zapomenou. STačí když najmou Paroubka >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.09.2006  17:23

    OT: Moje AMT

    Uz jen pro pobaveni. Dnes opet nedoslo k predani opraveneho vozu. Opet skveli mechanici objevili dalsi zavadu. Ceka me dalsi tyden:-(
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Ricardo" [85.71.70.XXX] 21.09.2006  17:38

      « Re: OT: Moje AMT

      Jakou značku si koupíš příště? >:D >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 21.09.2006  18:00

        « Re: OT: Moje AMT

        Favorit Rokycany ;-\ Ne vazne, to neni o znacce. To je o lidech. Auto se posere, to je OK, ale kdyz ti kazdy tyden pred predanim vozu sdeli, ze jeste prisli na neco dalsiho a cekas dalsi tyden.... A to vse bez nejake snahy ti usnadnit zivot. Proste vedi, ze jsou v CZ jedini a maji to na haku. Klidne si priste koupim zase Jaga, mam ty auta rad. Ale nekoupim ho u nich, ani ho u nich nebudu servisovat. Proste budu jezdit do Rakouska nebo Nemecka nebo kamkoliv jinam, kde funguje Jag standard v pristupu k zakaznikovi. Rad pojedu na servis o 100km dal, kdyz vim, ze na me neserou.
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "Ricardo" [85.71.70.XXX] 21.09.2006  18:37

          « Re: OT: Moje AMT

          Já vím, to bylo jen takový popíchnutí ;-) Ale většina zákazníků co si koupí Jaguar jako další v řadě aut bude uvažovat takto. Protože v době kdy všechny auta dané kategorie mají srovnatelnou kvalitu rozhodují pravě takový prkotiny navíc tahle je z kategorie těch co ten dealer může 100% ovlivnit :-( :no:
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "Jazdec" [213.81.181.XXX] 22.09.2006  09:58

          « Re: OT: Moje AMT

          ale klud bracho.. ja mam bawora a je to este horsie :-! Zvykam si.. uz 4 roky.. ten piaty si odvyknem a idem k lexusu.. taka premiovka je fajn ale nemam zaujem vdaka navstevam servisu poznat vsetkych technikov ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Marko" [213.215.97.XXX] 21.09.2006  18:54

      « Re: OT: Moje AMT

      ;-\ :-( A ako dlho to uz trva?! (Ja som to nezachytil, zrejme sa to stalo ked som bol prec. Ale ak dobre rozumiem uz ho mas prec minimalne 2 tyzdne. Co je fakt viac ako dost (obzvlast u takej znacky)).
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Pierro" [212.67.67.XXX] 22.09.2006  09:20

      « Re: OT: Moje AMT

      Matesi kámo, ty teda máš smůlu.... :-(
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je obětí zvrhlíka dítě

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je…

Velká část pachatelů, které soudy v Česku loni odsoudily za znásilnění, dostala podmínečný trest. Ve většině…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Kouč Celtiku se opřel do PSG: Výsměch fair play. Historii si nekoupíte

Kouč Celtiku se opřel do PSG: Výsměch fair play.…

Souboj připomínající bitvu bezmocného Davida s obrovitým Goliášem. Fotbalisté skotského Celticu nastoupí ve…

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho ohromuje každý večer

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho…

Hokejový útočník Jaromír Jágr se v minulých dnech představil ve dvou bývalých působištích, ale žádnou nostalgii…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…