Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Státy včetně ČR kritizují návrh EK na snížení emisí CO2 u aut

Řada členských států EU včetně Česka a Slovenska včera kritizovala návrh Evropské komise na omezení emisí CO2 u automobilů od roku 2012.
Zpět na článek
26. 2. 2008 07:36
26. 2. 2008 10:57
26. 2. 2008 08:33
neregistrovaný "vladim87"
26. 2. 2008 20:41
neregistrovaný "Great Man"
26. 2. 2008 08:48
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
26. 2. 2008 13:54
neregistrovaný "neprihlaseny Bárt"
26. 2. 2008 15:08
neregistrovaný "Sarkan"
26. 2. 2008 15:19
26. 2. 2008 17:57
neregistrovaný "_Perun_"
26. 2. 2008 20:48
anonym
27. 2. 2008 08:08
neregistrovaný "neprihlaseny Bárt"
26. 2. 2008 19:43
neregistrovaný "piksal"
26. 2. 2008 07:36
No
Ide zas e jedine o prachy. Že musíme dýchať to svinstvo a že sa na nás lepí všade kam sa pozrieme je jedno, bude to ťažké a drahé, tak to nechceme a proces sa musí spomaliť...Krátkozraké z globálneho hľadiska s ohľadom najmä na vlastné vrecko. :no:
Ďalšia vec ale je, že Únia vehementne rieši obsah splodín vo výfukových plynoch, ale už toľko nedbá o ostatných znečisťovateľov, ktorí špinia v podobnej aj väčšej miere ako autá.
A nakoniec si myslím, že všetko toto má aj tak malý dosah na zlepšenie kvality ovzdušia prostredia. Kým bude Európa škrtiť samu seba a vyciciavať z peňazí vlastné štáty, Ázia a USA budú špiniť ďalej, a ďalej bude pribúdať skleníkových plynov, karcinogénov aj všetkého ostatného svinstva čo lieta vo vzduchu okolo nás. :no:
Rozbalit vlákno
1
26. 2. 2008 10:57
Re: No
Snizeni emisi CO2 je totez jako snizeni spotreby, k cemuz vyrobce donuti tak jako tak ceny ropy. Kazdopadne ja to povazuji za dobrou a potrebnou vec. Ropou predevsim individualni automobila doprava nesmyslne plytva. Jina vec je zpusob, jak k tomu vyrobce donutit. V tom EU moc nefandim, ostatne jako skoro ve vsem se chova hloupe. Podle me je treba casti penez z prodeje benzinu a nafty dotovat nove technologie a ty zcela osvobodit od dani a tim urychlit alespon castecny prechod na akumulatory, vodik. Biopaliva jsou iracionalni.
neregistrovaný "vladim87"
26. 2. 2008 08:33
Kde je pravda?
Ja netvrdím, že nasledujúci článok
www.prop.sk/…je_globalne.html
je na 100% pravda, len chcem poukázať na to, že ľuďom sa vtláča do hlavy jediný názor ako za totality.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
26. 2. 2008 08:55
Re: Kde je pravda?
Dík, velmi zajímavé.
Komunisti říkali - poručíme větru, dešti...
Dnešní politici chtějí ovlivňovat pomocí množství CO2 ve vzduchu klima planety - a zmohou přesně totéž co komunisti, tedy nic...
Lidská rasa opět přeceňuje svoji úlohu.....
neregistrovaný "Great Man"
26. 2. 2008 20:41
Re: Kde je pravda?
Mýlíš se, kácení deštných pralesů má velký vliv na ekologii. Ty sajrajty biopaliva nám byla Jižní Amerika a EU dlužna. Pokud to bude tímto tempem pokračovat, už dlouho tu nebudem.
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
26. 2. 2008 08:48
No, jo on ten vyvoj neco stoji
Takhle kdysi breceli vyrobci chladicich zarizeni kdyz doslo na zakaz pouzivani freonu. A co se stalo? Nic. Mame bezfreonove lednicky a jede se dal. Takze klidek :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2008 10:37
Re: No, jo on ten vyvoj neco stoji
Akorát freony nesouvisely s globálním oteplováním, ale s ozonovou dírou. Nevím, jaký tam je teď stav, ale před nějakými deseti lety se říkalo, že teprve po dvaceti letech budou viditelné skutečně průkazné změny k lepšímu.
anonym
26. 2. 2008 10:44
Jasne, budme v klidu a klidne si tady tu nasi Zemi zdevastuj
Je to vážně neskutečné, jak někteří nejen lidé, ale i výrobci přistupují k emisím, potažmo ke globálnímu oteplování. Připadá mi, že každému jde o to vydělat co nejvíc a na ostatní s prominutím kašle.. Nejsem žádný zastánce SZ ani různých podobných dle mého názoru nesmyslných organizací, nicméně alespoň částečně se snažímn chovat tak, abych se za to nemusel stydět. Koho totho více zajímá, dávám k dispozici link studie z Pentagonu, kde je vyhlídka cca do roku 2035. Pekný den.

www.atmosphere.mpg.de/…enid/background/… />
Rozbalit vlákno
1
anonym
26. 2. 2008 10:46
Re: Jasne, budme v klidu a klidne si tady tu nasi Zemi zdeva
KOukam, ze odkaz nefunguje, takze doporucuji do vyhledavace zadat "AbruptClimateChange2003"
Avatar - Emel
26. 2. 2008 11:21
Proč na to jít přes značky?
Ten návrh je úplně mimo, proč by se to mělo posuzovat v rámci značky?? To má třeba Ferrari začít vyrábět miniauta aby si zlepšilo průměr? Je tu nějaká specializace, holt Fiat vyrábí malá auta a Ferrari sportovní, to přece nejde hodit do jednoho pytle a říct, že musí mít stejnou průměrnou spotřebu.. nehledě na to, že s takovým Ferrari se obvykle moc nenajezdí a tím ty emise nejsou tak zásadní jako u služební Toyoty.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "neprihlaseny Bárt"
26. 2. 2008 13:54
Re: Proč na to jít přes značky?
V tom navrhu je klausule, ze to plati pro znacky, ktere delaji za rok vic, jak (myslim) 10.000 aut. Neboli Ferrari, Lamborghini apod. jsou v poho. Kdo by mel hooodne velke problemy, je Porsche...
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2008 15:19
Re: Proč na to jít přes značky?
Porsche skoupí VW a bude se započítávat v rámci koncernu... blbá vize, co?
26. 2. 2008 20:14
Re: Proč na to jít přes značky?
Jakápak vize? Už dnes je Porsche největším akcionářem VW a ze všech koutů je slyšet, že nadpoloviční podíl dokoupí ještě letos...
A proč by to vlastně měla být blbá vize? Pokud si to Porsche může dovolit (jako že může), tak je to logický krok k záchraně značky.
neregistrovaný "Sarkan"
26. 2. 2008 15:08
somariny
najlepsie bude, ked zakazu vyrabat auta a bude po probleme. budeme chodit na konoch, alebo peso ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2008 15:19
Re: somariny
Koně mají velkou spotřebu krmiva a enormní emise pevných částic >:D
neregistrovaný "_Perun_"
26. 2. 2008 17:57
O dlouhých nožích
Je to dlouhé, vím.. ale jsou tam i čísla ;-) Asi by bylo dobré trochu si otevřít obzory a vidět i do zákulisí velké politiky. Jde o hodně peněz, proto tak kopou.. Ale dvakrát moudří ti pánové z dozorčích rad nejsou, přesto využívají špičkových profesionálů na lobbing, které musejí draze platit.. Kam to kráčíš, Světe?
:::::::::::::::::::::::
Ekologie je trendy a "in" a bylo by to opravdu jen a jen dobře, kdyby nebyla tak často zneužívána jen jako prostředek ke zviditelnění a populistická láce. Těch několik málo jedinců, kteří to myslí vážně je obvykle tiše umlčeno. Tohle téma je tak trochu blamáž. Ne, že by nešlo o snahu o něco méně ubližovat matce přírodě, ta snaha tam je také.. ale jaksi jen jako barevný praporek pro oči evropského voliče. Ten skutečný důvod je jiný. Na loňském předloňském lisabonském setkání Evropské Rady se projednávala mimo jiné tíživá otázka totální evropské závislosti na dovozu ropy a jejích derivátů. Evropská produkce ze severního moře není s to pokrýt extrémní evropskou spotřebu a proto je třeba dovážet. DRAZE dovážet a především Z RUSKA. Ropu kterou produkují státy OPEC přednostně importují Spojené státy a moc dobře vědí proč. Závislost na dovozech z Ruska je černou můrou politiků zemí EU. Rusko emancipuje a začíná si diktovat podmínky. První cenou byla nevšední míra politické tolerance nepříliš demokratických praktit vlády prezidenta Putina, další cenou je ústupek států EU ze snah o podporu americkým pokusům o různobarevné puče v tradičních baštách sféry ruského vlivu. Atd atd atd. A Rusko vojensky velmi sílí, uzavírá aliance s Čínou, tiše podporuje Sýrii a potažmo i Írán a dávno proniklo i na strategické trhy v Indii a Číně... A tyhle dva státy potřebují ropu. Hodně ropy! ;-) Čína momentálně jen o trochu méně, než No.1 - USA. A Rusko časem tok černého zlata přesměruje.. kam asi? Do Evropy, která ho odmítla a ponižovala? Ne é. Evropa bude muset nabídnout ještě více peněz.. nebude mít jinou volbu, nebo se vrátí do doby kamenné. Už je to jasnější? Ještě ne? Emise jsou v důsledku o množství spotřebovaného paliva. A Evropská Komise na základě doporučení Evrospké Rady (premiéři a prezidenti jednotlivých členů) bude ZCELA NEKOMPROSMISNÍ. To už se dozorčí rady a představenstva jednotlivých značek mohli na neveřejných jednáních zcela jasně doslechnout. Prota ta zoufalá blamáž Porsche, které skupuje portfolio VW ve snaze snížit své průměrné emise CO2...
Mám informace o světové spotřebě, žel EU tam explicitně není, lze si ale představit, že to bude podobné, ne-li vyšší číslo (uvedu) vzhledem k tomu, že palivoenergetická bilance EU je ve srovnání s ostatními regiony (vyjma USA) výrazně ovlivněna technologickou vyspělostí - relativně (ve srovnání s méně vyspělými regiony) vysoké procento energie je vyráběno z jádra a z obnovitelných zdrojů (data mám, ale je to na úplně jiné téma jiného serveru), takže spalování fosilních paliv a ropných derivátů zejména je tak významně očištěno od výroby elektrické a tepelné energie.
Takže: Palivoenergetická bilance ropy (kolika procenty se podílí na světové spotřebě energie) je 30%
V roce 2006 se v dopravě (obecně, osobní ale převažuje) spotřebovalo 60% veškeré vytěžené roční produkce ropy (v roce 1973 to bylo pouze 42%)
Průmyslová výroba se podílí 20%, ostatní spotřeba vč. domácností cca 16%. Zbývající 3-4% mizí jako strategická rezerva v USA ;-)
EU spotřebovala v roce 2004 cca 18,5% roční těžby ropy, tedy po amerických 25% hned na druhém místě.. Na vině je zejména spotřeba v dopravě - automobilové obecně. A kolik připadá na jeden vůz nad 3,5t vozů osobních, to lze vidět na našich silnicích a ve městech zejména.
V současnosti se těží asi 4,3 MLD tun ropy ročně (v roce 2000 to bylo o miliardu tun méně) a z toho Rusko necelých 500 milionů tun a Saudská Arábie přes 520 milionů tun... Už je to jasnější? >:-[]
Írán je s 210 miliony tunami na 4. místě za USA... Není to zvláště pikantní při pohledu na geopolitickou mapu a skřípající zuby kongresmanů?
Naprostá většina informací určených pro veřejnost je blamáž. Ne snad, že by se nedalo zjistit více, ale chtějí snad pasoucí se ovce vědět, že jednoho dne jdou pod nůž? Ne, chtějí svou trávu a klid... No a jednoho dne přijde chlap s dlouhým nožem...
Rozbalit vlákno
3
26. 2. 2008 20:18
Re: O dlouhých nožích
Jenom malá poznámka. Čína možná roste hodně, ale z malé základny. Takže zatímco USA se podílejí na světové spotřebě ropy těmi zmíněnými 25%, Čína zatím jen asi 6%. Ti využívají toho, že maj hódně uhlí a to pak v dost velkých dimenzích zkapalňují. A že benzín vyrobený zkapalněním uhlí má naprosto šílenou bilanci CO2 snad není třeba nějak zvlášť zdůrazňovat...
anonym
26. 2. 2008 20:48
Re: O dlouhých nožích
Jestli se nepletu, tak za minulý rok to bylo k osmi procentům.. ale hledat se mi to nechce.. :-) Čína i Japonsko jsou připravení se s Ruskem podílet na společné stavbě nového ropovodu a plynovodu, který by mohl mít odbočku ještě do Jižní Koreje.. to se ale bavíme o výhledu deseti patnácti let.. Ale k té Číně, tam si s tím opravdu hlavu nelámou. Stejně jako Rusku jim jde o co nejrychlejší růst regionálního i globálního významu se vzájemným vojensko ekonomickým propojením. To je jediná forma efektivní ochrany před budoucím "preventivním úderem". Složitý téma, ale EU to reflektuje a snaží se předejít nejhoršímu, takže se vydává cestou efektivnějších technologií = nižší závislost = méně dramatický scénař, než cesta do pravěku jako v roce 1974..
neregistrovaný "neprihlaseny Bárt"
27. 2. 2008 08:08
Re: O dlouhých nožích
Ja bych to stejne tak cerne nevidel. Rusko si nemuze dovolit odstrihnout Evropu. Celosvetove je rovnovaha mezi tezbou a spotrebou, takze pokud by Rusko zacalo dodavat jinam, nekdo jiny, kdo doted do te jine zeme dodaval by najednou mel volne kapacity a poslal by to do Evropy. Ze to takhle funguje je ted krasne videt na prikladu toho hova_da Chaveze, ktery prestal dodavat ropu jiste americke firme a hups - okamzite a radi zaskocili jini, takze Chavez ted vypada jako pekny hlupak - nicemu nepomohl, jen se pripravil o zisky >:D

Pozadavek na efektivnejsi technologie vitam, ale ty by stejne tak jako tak prisly hnane vysokou cenou ropy. Srovani s tebou zminenym rokem 1974 uz ukazuje, ze dnes se z 1 kg ropy vyrobi o x desitek procent vic (presny cislo v hlave nemam) vyrobku, takze volna ruka trhu opravdu funguje. Proc tedy v nejakym realite vzdalenym kanclu vymyslet nesmyslny hranice, kdyz zakaznici diky vysokym cenam PHM stejne tak jako tak tihnou k autum s nizsi spotrebou? A kdo ma ted na napr. Porsche, tak si i pri zavedeni trestnych poplatku rad priplati, aby ukazal, ze na to ma, takze se u vyroby drahych aut nezmeni skoro nic. Dopad to bude mit opet na bezne spotrebitele, kteri si nebudou moct koupit nove usporne auto a budou muset dal jezdit stoletym krapem s vyhorelym katalyzatorem a vysokou spotrebou. Neboli vlastni gol jedna basen :no: :no:
neregistrovaný "piksal"
26. 2. 2008 19:43
a co letadla?
ze se neco v tom smeru podnika je OK,
ale co letadla,kde jeste dodnes palivo
neni zdaneno a co nabidky ruznych
leteckych spolecnosti ,letenky po
evrope za 30€,jaky to ma smysl litat
tech par kilometru,kde se na jednoho
pasazera spali tuny paliva! Samozrejme
lety na velike vzdalenosti jsou nevyhnutelne,ale letat napr.Praha-Viden
to je na zamysleni!!!!!!
Rozbalit vlákno
0