Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Stočené kilometry?

Český zákazník je při nákupu ojetého vozu vystaven mnoha rizikům. Jedním z nich je například stáčení kilometrů. Některé autobazary v tomto směru suplují nedostatečnou roli státu.
Zpět na článek
5. 8. 2013 08:52
5. 8. 2013 12:33
5. 8. 2013 09:17
5. 8. 2013 09:46
5. 8. 2013 09:52
5. 8. 2013 11:15
5. 8. 2013 12:14
5. 8. 2013 11:47
5. 8. 2013 12:16
5. 8. 2013 10:06
5. 8. 2013 10:18
5. 8. 2013 11:43
6. 8. 2013 09:30
5. 8. 2013 15:00
5. 8. 2013 15:23
5. 8. 2013 17:00
5. 8. 2013 17:09
5. 8. 2013 20:38
5. 8. 2013 21:58
5. 8. 2013 19:40
5. 8. 2013 19:44
5. 8. 2013 20:06
5. 8. 2013 22:04
17. 8. 2013 12:40
Avatar - Hittman
5. 8. 2013 08:52
Reklama?
Hezká reklama na nejmenované autobazary....to si opravdu myslíme, že nějakým zákonem vymizí veškeré nešvary související s prodejem / nákupem vozu? Podívejme se třeba na potraviny, jak jsou zde přísné normy a možná i kontroly či pokuty a jak to vypadá? Technická sůl, jed na krysy, bakterie, plesnivé potraviny, myši v obchodech, atd.
Rozbalit vlákno
1
5. 8. 2013 12:33
Re: Reklama?
No a teď si vem jak by to vypadalo kdyby tady ty předpisy nebyly a takové chování co tu popisuješ bylo legální.
Avatar - Enthusiastic.driver
5. 8. 2013 09:09
Je vtipné...
...když nad stočenými tachometry a celou tou "hrůzou" kolem stočených aut hořeká ten, kdo se neostýchá využívat ty nejslizštější a nejpodlejší marketingové a prodejní metody >:D

vlastně 8-s :no:

A proč to není označeno jako PR?
Rozbalit vlákno
3
5. 8. 2013 11:15
Re: Je vtipné...
:yes:

To víš, pan Tůma je patrně placenej za to, aby vyvolal diskusi, ze které vyplyne, že "lid to chce".

Jeho i jeho chlebodárců problém je v tom, že tachometr je soukromý majetek, a tak si s ním majitel může dělat cokoliv se mu zlíbí.
5. 8. 2013 12:36
Re: Je vtipné...
To už se tu řešilo. Můžeš si s ním samozřejmě dělat co chceš, ale nesmíš druhýho uvádět v omyl. Takže si ho klidně vyměň, nastav si na něm co chceš, ale kdy to auto budeš následně prodávat musíš kupujícímu oznámit, že tachometr ukazuje holý nesmysly. Pokud mu to neřekneš jsi už podvodník.
5. 8. 2013 12:45
Re: Je vtipné...
Ano, přesně tak.

"Problém" tedy není v tachometru, ale v lidech.
5. 8. 2013 09:17
2 poznámky
1. Záležitost přihlášení a odhlášení vozidla jen s plnou mocí s ověřeným podpisem řeší novela zákona 56/2001, která nedávno prošla poslaneckou sněmovnou (sněmovní tisk 717, viz psp.cz). Je to stejná novela, která zavádí značky na přání (o kterých jako jediných novináři píší) nebo zjednodušuje přihlášení jednotlivě dovezeného vozidla ze zemí EU, které je homologováno v kterémkoli státu EU (odpadne "dovozová technická").

2. Povinnost prokázat se u všech úkonů na registru vozidel plnou mocí s ověřeným podpisem je dvojsečná. Dělám v leasingovce a už dnes máme osypky z toho, jak budeme při každém novém leasingu, při každé změně nebo při ukončení leasingu zmocňovat nájemce zvláštní plnou mocí s ověřeným podpisem. Těch úkonů je u nás zhruba deset tisíc za rok. Členové statutárního orgánu se upodepisují. Navíc ověřený podpis = 30,- Kč (plus DPH, ale to je průbežná položka). Pokud by měl leasingového nájemce substitučně zmocňovat zaměstnanec, cena za jeden úkon bude dvojnásobná (30,- Kč ověření podpisu zaměstnance, 30,- Kč ověřená kopie plné moci udělené zaměstnanci, aby se úřadům prokázalo nepřerušený řetězec zmocnění). A rozumné řešení jaké je třeba u nemovitostí (zaslání ověřených podpisových vzorů katastrálnímu úřadu a nevyžadování plné moci - takto to dělají banky u zástavních smluv v souvislosti s hypotékami) nenapadlo nikoho...
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2013 09:18
Občan není důležitý hlavně pro poslance ODS,
protože hodně voličů ODS se stáčním prostě živí. Koupí starou káru, stočí, naleští a žvaní o svobodě podnikání :no:
Rozbalit vlákno
10
5. 8. 2013 09:38
Re: Občan není důležitý hlavně pro poslance ODS,
Šupky dupky zpět do diskusí na novinky.cz >:-[]
5. 8. 2013 09:39
Re: Občan není důležitý hlavně pro poslance ODS,
Gratuluji, prave jsi vyhral cenu za nejhloupejsi prispevek, co jsem minimalne tenhle rok na internetu nasel. Za me palec dolu.
5. 8. 2013 09:47
Re: Občan není důležitý hlavně pro poslance ODS,
Aspoň máš na odpoledne do hospy téma. Všem to tam nandej a budeš (alepoň dnes večer) za borce.
5. 8. 2013 10:04
Re: Občan není důležitý hlavně pro poslance ODS,
A taky žerou lidi! Teda pardon dělníky, rolníky a pracující inteligenci :-!
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2013 14:50
Re: Občan není důležitý hlavně pro poslance ODS,
pracující inteligence neexistuje!
To už byl revizionistický ústupek... pravověrní VÍ, že národ je tvořen jen dělníky a rolníky... a ti se brání před příživníky v podobě tzv inetligence ocelovou pěstí!
;-)
5. 8. 2013 10:48
Re: Občan není důležitý hlavně pro poslance ODS,
Co vic, jeste je prodavaj jenom dalsim volicum ODS a TOP09, jelikoz v tyhle vykoristovane zemi NIKDO jiny nema na auto, ne ze na nove, ani na ojete, protoze slusny clovek se svou praci si na to nevydela...! Ti, co na to maj, jsou jen podvodnici! LOL
>:D
tohle bude zajimava diskuse... :-!
Avatar - Barrichello
5. 8. 2013 11:29
Re: Občan není důležitý hlavně pro poslance ODS,
necht žije sudruh Husák :yes:
5. 8. 2013 11:53
Re: Občan není důležitý hlavně pro poslance ODS,
Kupředu levá, zpátky ni krok :-)
Avatar - Stejsn
5. 8. 2013 15:09
Re: Občan není důležitý hlavně pro poslance ODS,
Tak to máme dalšího na hate-list....
6. 8. 2013 09:15
Re: Občan není důležitý hlavně pro poslance ODS,
že voliči ODS nebo top 09, tedy pravice jsou převážně podnikatelé a logicky jejich rodiny je všeobecně známá věc, v případě ODS již dobrejch 20 let. Ví to i ODS, důkazem toho jsou i jejich programy. proto logicky samozřejmě voliči ods převažují mezi těmi co se stáčením tachometrů živí nebo chceteli přivydělávají.
Smát se tu někomu za jeho názor, který je navíc jak sem výše popsal opodstatněný, je hloupý a hlavně vážně demokratický....hlavně pak ty posměšný hesla...kupředu levá atd....zřejmě odkaz na socialismus...jen by bylo dobrý si připomenout že socialistická strana byla právě tím subjektem, který na svý odpurce utočil právě takovým zpusobem jaky vy zde na dotyčného....
Takže čest práci soudruzi...Vaši rodiče a strana by z vás jistě měli radost :no:
5. 8. 2013 09:44
ode zdi ke zdi
Tak nevim, jestli si z nás redakce a a si nejvíce šéfredaktor dělají srandu, nebo potřebují cash za zvěřejnění a nebo okurková sezona dosahuje vrcholu.
"Článek" má úrověň obsáhlejšího ufňukaného příspěvku na diskuzi. Po pár tragických a velmi kritizovaných prvních jízdních dojmech se objevilo pár záblesků solidních testů a teď tahle "bomba" (?)
Nekonzistentnost obsahu auto.cz začíná být (slespoň v mém případě) nad tolerovatelnou mezí. Poměr hodnotně zajímavých informací a někdy až nechutného balastu začíná činit auto.cz nepřehledným. Pro letitého čtenáře je to už obtěžující. I když chápu, že redakce musí plnit příkazy, tak nevidím jediný důvod je tímto omlouvat. Za tento článek a hlavně celkový trend a směřování :no:
Rozbalit vlákno
1
5. 8. 2013 09:46
Cebia
Doufám, že tím bojem proti stočeným tachometrům nemyslíte ty vtipné certifikáty Cebia ? Já totiž už auta se stočeným tachometrem a cetrifikátem Cebia viděl.
Když se totiž podíváte na ten certifikát, tak je tam uvedeno, že "není podezření z neoprávněné změny stavu tachometru" a pod tím máte volbu "záznamy nepokrývají kompletní historii vozidla".
Takže když se to stočí např. ze 180tis km na 150tis km, tak se prd pozná a auto tento certifikát získá.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - grifith
5. 8. 2013 09:52
Re: Cebia
To máš pravdu, určitě certifikát získá i vůz, který nepokrývá kompletní servisní historii a proto je to rozděleno "hvězdami", které certifikát má. Chce-li kdokoliv vybrat vůz s kompletní servisní historií, není problém si jej vybrat. Neobhajuji Cebii, je to obchod jako každý jiný, jen určitým vodítkem pro mnoho neznalých, kteří kupují auta podle oka, to může být.
5. 8. 2013 11:15
Re: Cebia
Uz jsem videl i stocena auta s plnou servisni historii Cebia a dokonce stocene i o odhadem minimalne sto tisic kilometru. Kdyz se to udela sikovne, tak Cebia nic nepozna. Historie od Cebie neni zcela bezcenna, ale neni mozne ji brat za bernou minci zcela bez rozmysleni.
Avatar - grifith
5. 8. 2013 12:14
Re: Cebia
Nic jiného ani netvrdím, rozhodně to nemůže být jediný údaj, na základě kterého se člověk bude rozhodovat o koupi nebo nekoupi. Jak jsem psal, je to byznys jako každý jiný a při koupi je třeba zachovat chladnou hlavu ;-) a vůbec nejlepší je koupit nové, pak mnoho problémů odpadá...
5. 8. 2013 11:47
Re: Cebia
To ano, je jen otázkou zda je na to ty bazary upozorní nebo jen hrdě inzerují certifikát Cebia. Spousta lidí na tyto certifikáty slyší a ani je nenapdane si jej zkontrolovat a pak se diví, že spláčou nad výdělkem.
Avatar - grifith
5. 8. 2013 12:16
Re: Cebia
Souhlasím, bezhlavě brát tyto "certifikáty" nelze, vždy to chce rozum v hrsti a nějakého šikovného mechanika s sebou.
Avatar - Kuban
5. 8. 2013 10:06
Re: Cebia
Cebia je jen a jen placebo byznys. Tedy parazitující systém na dírách naší legislativy.... Akorát to jen prodražuje prodej ojetin....

sledovat ojetinu co má druhého třetího majitele, má 200tisíc nalítáno a Cebia certifikát.... Je to jen prachsprosté prodražení ojetiny o 10tisíc!!!! Jak zaznělo v jiném komentáři, Cebia nemá šanci garantovat poctivost km..

to platí maximálně u vozů podléhajícím záruky a pravidelným kontrolám, ikdyž i tam to neplatí úplně...

Cebia nekontroluje auto fyzicky, jen legislativně!!!! PARAZITUJE..
5. 8. 2013 10:18
Re: Cebia
Aku vahu moze mat "certifikat" od firmy, ktora za nic neruci? Myslis zeby si sa mohol ist stazovat ze ta tym certifikatom "ofukli"? Mozno by si dostal naspat prachy za ten bezcenny zdrap papiera, skodu by ti ale nenahradili...

BTW, pred casom bol na slovenskom webe clanok jedneho cloveka, ktory prisiel o auto napriek tomu, ze absolvoval tzv. "kontrolu originality". Pri prvej navsteve servisu mu povedali, ze auto s takym VIN-kom vobec nebolo vyrobene, a model s takou kombinaciou motora a vybavy nikdy vyrobca nedaval na trh. Skratka cernota jaxvina, a dalo sa to zistit za par minut. Auto ukradnute, a prerobene (tusim ze to bol Leon FR). Chlap nema ani prachy, ani auto (to mu zabavili policajti), a ked sa privelmi ozyval firme ktora mu vydala ten "certifikat", zacali ho navstevovat tajomni pani v oblekoch s odutymi vreckami a presviedcat ho, aby sa v tom velmi nerypal, lebo bude soferovat invalidny vozik. Takto to chodi na "divokom vychode"...
5. 8. 2013 11:43
Re: Cebia
Já nikdy auto s tímto certifikátem nekoupil. Jen jsem nedávno "kontroloval" pár aut pro kolegu a narazil na tyto problémy. Dokonce jsem narazil na auto s certifikátem Cebia a servisní knihou kde bazar hrdě inzeroval pravidelný servis v autorizovaném servise s posledním záznamem v roce 2012, přičemž ten autorizovaný servis již 6 let neexistuje :-)
6. 8. 2013 09:30
Re: Cebia
Máš pravdu...podle mě trochu paradoxní situace...když koupíš ojeté auto, získáš certifikát od cebie, za týden tě navštíví pracovník cebie spolupracující s pojištovnou u které ses pojistil a kontroluje auto - proč ti tedy kontrolují auto, který bylo před týdnem v nejlepším pořádku - dukazem čeho je vydaný certifikát od nich.
Skutečnost je taková cebia je jen podnikatelským nápadem, primárním cílem je zisk, nikoliv ochrana spotřebitele - to je jen reklamní slogan.
A stejně tak argumentace, že kvalitní bazary bojují za lepší legislativu - další reklamní slogan, tentokrát autobazarů, jejichž manažeři samozřejmě vědí, že potenciální zákazníci si raději vyberou autobazar, který se navenek prezentuje jako jeden z mála, který bojuje s nešvarem a který je na straně lidí - ovšem nic jiného než snahu přilákat zákazníky za tím není.
Autobazary ani cebia ani jiné společnosti nemají zájem bojovat za zákazníka a kdo si myslí že ano, je trochu naivní.
Avatar - M4Touch
5. 8. 2013 09:59
Ty nahoře to netrápí..
..když si kupují vozy jen nové >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
5. 8. 2013 10:53
Poslední odstavec
článku by si komančové mohli dát z fleku do svého volebního programu. Doporučuji autorovi článku emigrovat do Severní Korei, tam se s podobnými zlořády již dávno vypořádali, a pěkně po bolševicku. :-)
Rozbalit vlákno
2
5. 8. 2013 13:22
Re: Poslední odstavec
Taky jsem si říkal kterej levičáckej blázen psal ten článek >:D
6. 8. 2013 09:35
Re: Poslední odstavec
A kdyby tou vládou která to neschválila byla levicová, tak bys tu ted nadával na ty parchanty komančský, který tu rozkrádali stát čtyřicet let a ted v tom pokračujou vid... :no: fakt jen ubohej tendenční výkřik abys dal najevo že si fanoušek pravice a tedy tý správný strany u nás...hrdinský :-)
5. 8. 2013 11:09
Takové drobné thema:-)
a hned nám to někteří zpolitizují, neboť jednotná fronta potřebuje jednotného nepřítele. Ach jo - a zpátky k věci.
Věta, že na Západ od našich hranic se tak skoro neděje je úsměvná a někteří polští, turečtí, arabští a bla bla majitelé bazarů na západ od našich hranic se zakuckají smíchy - tedy jestli by to taříci, že neřád a šmejd všude bratra má a pokud můžeme být na něco hrdí, tak na to, že soudruhy na Západě jsme tomuto umění úspěšně začali učit.
Proč se stáčejí kilometry u nás - no schválně ---- Pané rád bych koupil nějakej hezkej týzl víte? Viď mamko. Nějakej po prvním majiteli, ideálně f plný jako palbě na hlínách a jako aby to mělo nalítáno tak do 120000km. A hlavně - hlavně tak do 60000 kaček - viď mamko..........
A nechcete tady ten dýzl s plnou servisní historií od leasingovky ve .....xyz na západ od našich hranic - má sice najeto 180tisíc ale plnej servis do konce a cena je tedy také vyšší, ale zase se o to někdo staral....
Ne ne ne - viď mamko - to bude olítaná plečka - tolik kilometrů - bože mamko pojď půjdeme támhle k pepčovi do garáže - viděl jsem tam škodovku z roku 2002 v dýzlu. Má najeto jenom 106tisíc a je za slušnou cenu. Pepa říkal, že je to po nějakým důchodci z Německa......................

A pak se divte........................
Rozbalit vlákno
2
6. 8. 2013 09:52
Re: Takové drobné thema:-)
že se u nás "upravujou" auta ve vyším procentu než na západ od našich hranic bylo v posledních letech propíráno napříč medii. že je u nás vysoký pruměrný věk aut neni proto že by češi měli v oblibě rachotiny,ale stačí ae podívat jaký jsou příjmy u nás, jaký na západě a jaký spotřebitelský ceny u nás a na západ od nás - inu kdo je nucen se vejít do určitýho nízkýho cenovýho stropu...
směješ se tomu kdo naletí? a proč? neměl by být cílem urážek spíš ten kdo podvádí než ten kdo ošidí druhé z jejich neznalosti?
Možná se ty vyznáš v autech...ale měl by sis uvědomit, že když pujdeš k lekaři, jseš závislej naprosto stejně závislej na tom co ti dotyčný řekne a jestli ty mu uvěříš...umíš si představit, že by se lékař choval obdobným zpusobem?
přijde ti normální že se ti bude někdo vysmívat že sis nechal dát endoprotezu, kterou budeš muset měnit za pět let místo dvaceti a přitom si zaplatil stejně..?
fascinuje mě, že se tu někteří zastávají těhle vychcánků, kteří využívají zcela přirozenou neznalost druhých
6. 8. 2013 10:35
Re: Takové drobné thema:-)
jako jinde u psaných diskuzí platí, že podle sebe soudím tebe........ Takže - pokud už se do toho takhle hezky opřeš - tak se nejdřív zeptej, jinak je to trošku - slušně řečeno unáhlené. Připomíná mi to takové hospodské - chceš před držku, že se mi směješ?
Vidíš v tom příspěvku někde, že obhajuji podvodníky? Fakt? No tak to gratuluju. Ale budu velmi rád, když mi tu část odcituješ..... všimni si, že příspěvek needituji....
A jinak - Sice jsi odkázán u lékaře na jeho odbornost, jako ostatně i jinde, ale pokud ti lékař bude tvrdit kvůli kuřímu oku, že Ti musí po jednom pohledu bez dalších vyšetření udělat lobotomii, tak mu asi věřit nebudeš že?
Ano - cena vozů je u nás - ostatně v celé Evropě - hodně vysoko a neodpovídá spotřebnímu zboží, natož teď - v době, kdy se auta nedělají jako před lety, ale právě to je důvod být obezřetný. Vždycky se najdou vychcánci, co budou chtít druhé obrat pro jejich těšení se na "nový" ojetý vůz.
To, co píšu - tedy jestli dobře čtu - je to, že lidé nevěří těm, kteří jsou poctiví a přiznají mnohdy velkou porci kilometrů, ale u auta s jasně doloženou historií a servisem a upřednostňují "volavky" - nízký nájezd a bla bla bla - a to jenom proto, že jim to někdo řekne. Fascinuje mne,jak nejsou schopní dát pár korun za telefonát do servisu, kde bylo auto údajně servisováno, stejně tak, jako si sehnat za pár stovek - třeba - někoho, kdo jim zavolá do Reichu a umí německy. A pak se diví a "stát nás měl ochránit". Jasně, že je tady mizerná legislativa, ale vždycky se v okolí najde někdo, kdo Ti poradí a pomůže. A pokud někdo chce ušetřit třeba tisícovku za prohlídku v autorizáku ve vidině "že mu budu věřit" - tak to je čí chyba? Moje?
Podiv nad tím, jak lidé slepě věří při investici není výsměch - je to povzdech....... A to se netýká jen aut. A jestli Tě to uklidní - kdysi jsem si také naběhl s jedním autem - ale od té doby jsem kupoval už 5 ojetých aut a vždycky podle zásad, které jsou běžně k dohledání - a musím zaklepat na něco dutého - nejlépe na svou hlavu - dost dobrý....
5. 8. 2013 11:17
Uz to neni co to byvalo
Rekl bych, ze se situace hodne zlepsila a stocenych aut ubyva. Minimalne se v bazarech uz celkem bezne objevuji auta s najezdy mezi 200 - 300.000km, hodne bazarniku uz radeji vystavi dolozenych 250.000km nez to stocit na polovinu a "ztratit' servisni knizku. Nerikam, ze vsude, ale obecne se situace pomalu zlepsuje.
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2013 11:32
nejmenované bazary
Tak já mám se dvěma největšími bazary taky svou zkušenost. Měl jsem na prodej krásné Mondeo 2006 které jsem koupil ojeté od Ford Charouz jako ojeté, se serviskou, nebourané atd....při prodeji když si ho budoucí kupec nechal před koupí prolustrovat jsem zjistil, že mělo nehodu za 5 tis euro (ale opravenou naštěstí kvalitně v německu) a mělo najeto namísto 140 tis 280 tis. Zajel jsem do obou bazarů, oba auto prolustrovali jen jestli není kradené a není na něm exekuce a oba bazary měli o auto zájem. párkrát mi telefonovali a zvyšovali cenu a nakonec jeden z nich dal více tak auto dostal. Oběma bazarům bylo jedno že na tachometru je něco jiného než v jejich lustraci. Byl to jeden nejmenovaný bazar ze Štěrbohol a druhý bazar byl ten největší co je v ČR.
Rozbalit vlákno
3
5. 8. 2013 11:35
Re: nejmenované bazary
Charouz je znamy tim, ze proda jakykoliv srot na kterem se da neco vyvarit. Lustrace u obou nejmenovanych velkych bazaru probiha tak, ze se projede Cebia a pokud nejsou zadne zaznamy, tak se na nej da "provereno Cebii" a hotovo.
5. 8. 2013 14:48
Re: nejmenované bazary
no nutno dodat, že áčka ti stočené km na místě u auta i přiznají. Jinak věta "provereno Cebií" je asi jako bych si napsal prověřeno Pepíkem od souseda.

pro Mufika.
Každopádně to, že bazary vědomě koupí auto se stočenými km neberu, jako jejich problém. Je to problém poptávky a českých požadavků. Mondeo s 280tkm nikdo nechce. S 140tkm ano.
5. 8. 2013 17:01
Re: nejmenované bazary
Nevim, nevim jestli neco AAAcka priznaji. Mne vzdycky lhali az sem jim od huby prasilo. Posledne mi tam nejaky skoleny prodejni expert rikal, ze kdyz MMI v Audi A6 hlasi, ze Navigation not installed, tak ze staci dohrat software. Sem mu mel sto chuti ukazat v kufru to prazdne misto, kde nebyla navi mechanika. :-!
5. 8. 2013 12:37
to je zase síla tenhle článek
Teda tenhle poločlánek polobrek je fakt síla.. napřed mě nadzvihne věta

"To, co je v České republice naprosto běžné, je ve vyspělých zemích západní Evropy téměř nemyslitelné."

Co to je sakra za blábol? To jsme zpátky v 90. letech, kdy se tímhle obhajovalo cokoliv?

Druhý blábol je na téma nedostatečná právní ochrana. Proč bych si na svém tachometru u svého vozu nemohl nastavit hodnotu, jaká se mi líbí? Je to snad moje auto, ne? V případě prodeje bych se zamyslel a přečetl si zákony definující podvod. Je tam cosi jako kdo jiného uvede úmyslně v omyl.... co je jiného stočení tachometru za účelem papírově dostat auto do lepší kondice?

Jestli pane Červinko hodláte publikovat toto, tak je to na chození kanály a ne tváření se jako seriózní a objektivní stránky o autech.
Rozbalit vlákno
7
5. 8. 2013 13:03
Re: to je zase síla tenhle článek
zkus si třeba na elektroměru svého domu nastavit hodnotu která se ti líbí, rozumbrado pitomý
5. 8. 2013 13:33
Re: to je zase síla tenhle článek
Elektroměr není tvůj majetek... trochu off topic. Ale klidně můžeš začít platit za pronájem tachometru...
5. 8. 2013 13:38
Re: to je zase síla tenhle článek
Ach jo, čekal jsem, kdy se tu zase projeví moz(g)og.. tak vítej..
5. 8. 2013 14:06
Re: to je zase síla tenhle článek
Až bude tachometr v majetku státu, nebo třetí strany, která bude monitorovat kilometrový nájezd vozidel, tak ano, rozumbrado pitomý.
5. 8. 2013 14:46
Re: to je zase síla tenhle článek
Co by se mělo stát? Pokud je tvůj. Nevím, jak ty, ale třeba já mám vlastní elektroměr a mohu si s ním tedy dělat, co chci. Na cizí samozřejmě bez povolení nesahám. To dá rozum.
Avatar - Kjirka
5. 8. 2013 21:43
Re: to je zase síla tenhle článek
to máš ale jen asi podružný měření, podle kterýho se nefakturuje, ne ?
6. 8. 2013 09:10
Re: to je zase síla tenhle článek
Některé jsou jen pro přehled, ale podle některých se fakturuje. Můj dodavatel elektřiny má samozřejmě svůj elektroměr, na který nesahám. Pokud jde o mé, tak je to otázka důvěry. Když si na něm budu nastavovat, co chci, tak protistrana nemusí věřit mým údajům. Tady to odpadá, protože to fakturuji, dá se říct, sám sobě.
Avatar - eXp10it
5. 8. 2013 15:00
Autobazar s tradicí
V článku autor zmiňuje že jsou u nás autobazary, které si budují jméno několik desítek let. Rád bych se zeptal, které to jsou.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
5. 8. 2013 15:17
Re: Autobazar s tradicí
No a právě k tomu se Tě článek snaží vybídnout., abys to zadal do googlu a zjistil, že - tramtadadá - překvapivě jsou takové bazary dva, jeden 20 a druhý 21 let. A které to jsou? Ano, správně ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2013 15:00
:-)
já mám taky veselou historku: kupoval jsem někdy v roce 2009 ojetou 164... z nostalgie. Byla z roku 1995, měla na tachometru asi 150tisíc km, tuším 152, a byla po "starším pánovi".
Nevěřil jsem tomu a bylo mi to jedno. Co jsem viděl se mi líbilo.
Při kontrole historie jsem našel, že patřila italskému nevěstinci pro esckort "profesionálek" a proto byla udržovaná v dobrém stavu... a naposledy byla ve značkovém servise Alfa Romeo v Itálii v roce 2005... a v té době měla najeto 385tisíc km!
A do provozu byla uvedena 1994.
Ale stejně ji mám rád... a ujel jsem s ní dalších 150tisc km a jsem spokojenej.
:-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Skipper
5. 8. 2013 15:23
PR
Tak pane Tůma, musím říct, že po přečtení výše uvedeného článku se mi zvedl žaludek. Jméno si autobazary udělali samy. Ať je to teď jak chce, ale řekněte mi, když tyhle bazary s tradicí začínaly, tak v nich stáčení nebylo běžné? Jak je to dnes nevím, ale stojím si za tím, že špatná pověst je jen jejich dílo.
A co se týče jednání se zákazníkem, je to ještě větší hnůj. Popíšu výkup u největšího autobazaru s tradicí.
Měl jsem svůj inzerát na bazos.cz. Ozve se mi člověk z bazaru ,,s tradicí,, , že o vůz má zájem. Řekne, že mají nedostatek vozidel atd, takže je schopen mi za vůz nabídnout přesně tu sumu, kterou já chci. Dopředu mu říkám, že auto je ale registrované na Slovensku, jestli s tím není problém - prý žádný, auto by dali na pobočku do Bratislavy, vykoupili by ho v Brně. Fajn. Jedu do Brna. Zde čekám cca půl hodiny, než se dočkám někoho z výkupu. Pán z výkupu mi řekne, jasně, není problém, koukneme se na to, auto zvedneme a prověříme si ho. Zmizí cca na dvě hodiny. Po těch konečně vyleze a říká - no, víte, ale auto je registrované na Slovensku, musíte jet tam. Dobře. Nechápal jsem, jak mu tohle zjiśtění mohlo trvat dvě hodiny, ale auto jsem chtěl prodat a myslel jsem si, že přes bazar to bude nejsnadnější. Já blbec jsem se vydal na výlet, řekl jsem si, že se se ženou alespoň kouknu na Devín. Přijedu do BA, klasické čekání na někoho z výkupu. Jeho reakce - jasné, není problém ho vzít za cenu jakou požadujete. Jen chvíli počkejte. Čekám hodinu a půl. Vyleze chlápek, že auto projedeme. Při jízdě samé pochvalné řeči, že je to v dobrém stavu atd. Když jsem se vrátili na pobočku, tak mě čekala klasika. Můžete chvilku počkat? Když čekání trvalo kolem objigátních dvou hodin, tak jsem to nevydržel a zabouchal na něj. Ať mi nikdo neříká, že kouknout se do databáze na tabulkovou výkupní cenu auta trvá dvě hodiny. Výsledek? Bohužel vám můžeme nabídnout maximálné polovinu toho, co jste požadoval. Pro mé to byly dvě zbytečné cesty a několik hodin mého času, které mi nikdo neproplatí. Co mě ale dorazilo nejvíc bylo, když za týden volala pro změnu ženská z toho samého bazaru s tím, že mají o můj vůz zájem a nemají problém ho vykoupit za cenu, kterou požaduji...
Takže z mého pohledu - naprosto nechutný přístup, kde se snaží člověka zlomit čekáním, přesouváním z pobočky na pobočku a sprostým lhaním do telefonu.
Od podobné společnosti bych si nekoupil ani rohlík za 2 Kč, rozhodně ne auto.
Byla to moje blbost, že jsem se nechal nachytat, ale je to pro mě dostatečně cenná zkušenost.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - idam.i
5. 8. 2013 17:00
Re: PR
Presne toto môžem potvrdiť.Sluby cez telefón.Príslub výkupnej ceny aku požadujem a vo finále niečo úplne iné.Jasné,že som začal na vyššej cene.Nakoniec som dostal reálnu cenu výkupu.No bomba bola ,keď mi pri vyplácaní povedali,že mi strhnú 150euro za právne úkony.Teda ono by to celé malo byť 300,ale sú taký "seriozny",že polovičku zoberú na seba.Celé to samozrejme trvalo skoro celý deň.Vtedy som mal najbližšie v živote k tomu ,aby som niekoho zavraždil.No potreboval som to súrne vybaviť,lebo nové auto už bolo ceste.Presne na tomto je postavená ich politika. :no: Bolo zúfale sledovať tých ĺudí,čo tam prichádzali a postupne ako sa menil ich výraz tváre.Niektorý treskli dverami so šťavnatými slovami,iný len rezignovali a čakali ako to skončí.V tomto sú ozaj svine. :-(
Avatar - Stejsn
5. 8. 2013 17:09
Re: PR
Já tam kdysi po škole dělal, sice jen čtvrt roku, ale i tak se za to do dneška stydím. Přístup k zákazníkům byl vyčůraný, ale přístup k zaměstnancům byl ve stylu my - kingové, vy - póvl. A když jsem dával ve zkušební době výpověď, hrozili mi §53, zastrašovali mě firemním právníkem apod.
Avatar - idam.i
5. 8. 2013 20:38
Re: PR
Nemusíš sa hanbiť.Každý v živote urobí chybu. ;-) V každom prípade to je zaujímavá skúsenosť.Nemyslím si ,že majú horšie auta ako iné bazáry,skôr naopak.No ich prístup k zákazníkovi je absolutne scestný.Presne ako hovoríš.Profesionálne psychologický ťa zdeptať a dostať ťa tam,kam potrebujú.V tom sú absolútne obludný. :no:
Avatar - Kjirka
5. 8. 2013 21:58
Re: PR
to je přeci jejich letitá a všeobecně známá strategie. V dubnu jsem kupoval nový auto a starý jsem tam chtěl nechat protiúčtem. Tak jsme se předběžně dohodli na ceně a já se ještě cestou domů stavil v áčkách, jestli by nedali víc. Přesto, že jsem je jasně a srozumitelně upozornil na to, že to chci někde dát protiúčtem, stejně na mě ten trik zkusili. Čuměl jsem tam asi dvě hodiny. Nakonec mi chtěli dát o 50 t. míň, než v tom autohausu. Tak jsem odešel a druhý den už jsem seděl v novým autě a starý stálo na place u prodejce. A volá mi ten den ženská z áček, že by mi teda dali ty peníze, co jsem původně chtěl. No úplný blbci.
5. 8. 2013 16:30
Situace je dnes jednoduchá a čitelná.
Pokud posuzujete (nutno podotknout, že jako hlupák) auto jen podle počtu najetých kilometrů, tak máte problém. Jenže vtip je v tom, že kilometry o skutečném stavu vozu vůbec nevypovídají a pokud byste při každém nákupu ojetého auta zajeli do autorizovaného servisu a nechali ho za 500-2000Kč (což myslím není moc, při ceně auta) zkontrolovat, tak byste tyto problémy vůbec nemuseli řešit. Ani v autorizovaném servise vám někdy neřeknou, kolik má auto skutečně najeto, ale odhadnou jeho opotřebení a poškození, takže vám poskytnou ty hlavní informace. Počet najetých kilometrů je jen číslo, které může něco říkat, ale také vůbec nemusí. Je 100 tisíc po Praze a 100 tisíc po německých dálnicích to samé?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Stejsn
5. 8. 2013 17:06
Re: Situace je dnes jednoduchá a čitelná.
To sice není, ale když chci auto s nájezdem 100 tisíc, tak budu očekávat, že mě v nejbližší době nečeká spojka, rozvody, tlumiče, ramena, čepy a tak dále. Když budu vědět, že to auto má najeto 200 tisíc, tak s těmi investicemi počítat budu. Nevím co je na tom tak nejasného.
5. 8. 2013 17:25
Re: Situace je dnes jednoduchá a čitelná.
Stav, v jakém je spojka nebo tlumiče a ramena se přece dá zjistit právě i při té prohlídce v servisu (a testovací projížďce). Naopak je to lepší, protože lze například odhalit, že byl vůz bourán nebo jezděn na hodně špatných silnicích, protože je stav tlumičů a ramen v příliš dobrém stavu na udávaný nájezd a tudíž musely být měněny předčasně. Nebo lze zjistit, že je nájezd nejspíš nesprávný, protože jsou opotřebené přehnaně. Zkrátka člověk zjistí skutečný stav vozu a ne velice nepřesné měřítko v podobě nájezdu. Je pravda, že stav rozvodů zjistit nelze (takže doporučuji řetěz ;-) ) . K nějakému směrodatnému závěru o obecném stavu auta však dojít lze a z něj lze vydedukovat i to, zda se měnit musí, nebo ne.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2013 19:41
Re: Situace je dnes jednoduchá a čitelná.
.. no pokud to teda není řetěz TSI... z Říše...
:-!
Avatar - idam.i
5. 8. 2013 20:41
Re: Situace je dnes jednoduchá a čitelná.
Uvedom si,že gro zákazníkov sa v autách vôbec,ale vôbec nevyzná.A ty čo pradávajú sú väčšinou vo finančnej tiesni a pokial to vycítia tak tlačia nekompromisne na pílu. :-O
5. 8. 2013 19:40
11 z 13
O víkendu jsem zaslechl v rádiu zprávu o tom, že při kontrole aut v českých bazarech zjistili, že 11 z testovaných 13 vozů bylo stočených:-)
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2013 19:44
Fascinuje mě
fascinuje mě to množství pitomců, kteří tleskají tomu, že jsou okrádáni a považují to za svobodu ...
Rozbalit vlákno
3
5. 8. 2013 19:55
Re: Fascinuje mě
Fascinuje mně to množství tupých omezenců, kterým berou svobodu a oni to považují za bezpečí.
5. 8. 2013 20:36
Re: Fascinuje mě
No každý má právo nekoupit. Nebo prověřovat a ověřovat a koupit až potom.
I když množství najetých km může být jen číslo. Podstatnější je stav kupovaného
automobilu. Poměrně časté stáčení je k směrem k poslední servisní prohlídce,
což může být reálně třeba o 20 tisíc km. To nemusí být taková hrůza.
Když někdo koupí deset let staré auto s najetými 120 km a bez servisní knížky,
zaslouží si být napálen...
Avatar - Kjirka
5. 8. 2013 22:03
Re: Fascinuje mě
samozřejmě je otázka, jestli je lepší auto, který najezdilo 100 t. km po Praze nebo auto, co má 200 t. najetých někde v Holandsku na dálnicích.
5. 8. 2013 20:06
Trh
Je to proste chovani trhu. Pokud u nas bude nezanedbatelna cast kupcu chtit 5 let stare auto s najezdem 90-120tkm v plne palbe za ctvrtinu puvodni ceny, tak se proste stacet bude, protoze takovych "realnych" aut je v bazarech minimum (pokud existuje tak ho odkoupi nekdo ve firme nebo soukroma osoba uda ve svem okoli). Spis je naprosto bezne, ze drahe auto nalita klidne 60-100tkm rocne a pokud je udrzovane a casto jezdene jednou osobou, tak skutecne muzze vypadat velmi zachovale. Ale s 250-300tkm na tacho to proste nikdo nekoupi, protoze sahne po stocence.

Staci se kouknout do inzerce, typicky Okta, jake jsou najezdy treba u 4 roky starych a pak 14 let starych aut.
Rozbalit vlákno
1
17. 8. 2013 12:40
Nedivím se
Aby se nestáčely kilometry, když lidé věří 200 tkm u 10 let starého auta z Německa... Stačí se podívat na mobile.de a člověk vidí, že auta tam najedou přes 100 tisíc ročně úplně běžně. Ale český člověk chce auto do 120 tkm... Stačilo mi inzerovat mechanicky naprosto perfektní, udržovanou Octavii s nesmrtelným motorem AGR a stavem skoro 300 tkm. V inzerci neprodejné. Koupil ji bratr, bez jediné závady mu věrně slouží, stejně jako VW LT s více než 700tkm.

Byl jsem se jednou podívat na BMW 320D, s údajně jen 200 tkm. Už při pohledu na logo AAA na SPZ, bylo jasné, že to nebude košér.
Dovoz Německo, žádná servisní knížka, nic. Jen jeden klíč. Nepasující nárazníky, maska po bouračce opravovaná velmi fušersky. Dobouchané a neošetřené plechy s počínající korozí. Dorasovaný interiér. Motor před smrtí. Pazvuky od diferenciálu, zepředu při vyrejdování atd. I kdyby v tom jezdil dřevorubec po polních cestách, neměl by šanci to auto tak zničit při uvedených kilometrech. Reálný stav bych odhadoval k půl milionu, možná i více.
Krásná to vzpomínka na tento vůz, když čtu o velkých autobazarech. Osobně jsem bazarů prošel dost a naznal, že mnohem lepší je rozhodit sítě po okolí a hledat jen soukromé inzerenty, ne kšeftaře, kteří musí na přesyceném trhu s dostatečným ziskem prodat šrot.
Rozbalit vlákno
0
27. 2. 2014 13:24
je to hnus velebnosti...
co víc dodávat..kontrolujte auta pořádne.. www.cebia.cz, www.kontrolavozu.cz, www.puvodvozu.cz kašlete na ty povídačky prodejců v bazarech, beztak vás jen tahaj za nos kvůli zisku..Prostě hnus
Rozbalit vlákno
0