Pokud byste chtěli 19. září přijet do Stockholmu, hlavního města Švédska, autem, nepovede se vám to. Právě tento den bude automobilová doprava ve značné části města zakázána.
jj
TO SOU mě keci : Automobily se staly každodenní součástí našeho života. Jsou pracovním nástrojem, užitečným pomocníkem a pro mnohé i koníčkem. Provoz vlastního vozu je však stále nákladnější BLABLABLABLABLABLA
SMRADLAVÝ JEDOVATÝ POPELNICE [odkaz] OBZVLÁŠTĚ DÍZLY, KTERÝ ani NEMĚLI SE DOSTAT DO OSOBNÍCH AUT JSOU ZLO KTERÉ OTRAVUJE [odkaz] LIDI DNES A DENNĚ DÍKY NĚČÍ ZAPRODANOST. NO A "TEN" SE SAMOZŘEJMĚ NAPAKOVAL NA ÚKOR TĚCH NEMOCNÝCH LIDÍ ;-)
Takže na 1 den zákaz?? To nic není, 0, bezvýznamná záležitost. ÚPLNÝ zákaz vjezdu popelnicím a elektro pohon po městě, to má smysl, jako v NOSKU [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D:yes:
Taky mě to moc nezajímá, ať se třeba stavěj na hlavu. Ale až to zkusí u nás, se zlou se potážou. Úřednická opice nemá co někomu zakazovat užívat svůj legálně nabytý majetek.
Podle mého by se to mělo opakovat alespoň každou neděli . Osobně nějak nechápu kam pořád lidi jezdí (autem). Ještě snad máme nohy na chození nebo šlapání na kole. V Stockholmu jsem rok pracoval a moc rád na tu dobu vzpomínám ....
Ktere severany myslis? Ty svedske, nebo ty muslimske?
Zeme jako je Svedsko, je pro expanzi tvrde jednajicich narodu naprosto idealni, nebot svedove, namisto aby se zaobirali ochranou a obranou vlastni "svedskosti", tak se soustredi na ho*vadiny ala jak odnaucit deti delit pohlavi, jak zakazat automobilovou dopravu, nebo jak zavest dalsi dane ke stavajicimu 99% zdaneni.
A pristehovalci ze severu Afriky pak maji proste volne pole pusobnosti.
fotce to v pohodě doženou. Takovéhle řešení problému je populismus a to patřím k lidem, kteří by neřekli ani ň pokud by nějaký stát ze dne na den zakázal prodej (objednávání) nových osobních aut na naftu a MHD autobusů na naftu.
prepáčte, príde mi to strašne smiešne. Jednak európsky deň mobility nejdem ani komentovať a jednak, že jedeň deň bez dopravy sa vôbec takýmto spôsobom rozpipláva. Keby to bol 1 deň týždenne, ok. Dneska si musíme autom voziť * aj na záchod. Najlepšie to vidno na malých mestách, kde centrum prešťíš, ale ani za boha tam neurobia pešiu zónu. Tam argumenty o tom, že kvôli času nemobilite apod sa nedá nič vybaviť neobstoja. Na Slovesku krásny prípad Modra pri Bratislave, aj jeden starosta urobil pešiu a prehral voľby, dnes už je tam zas miesto pešej parkovisko a pritom im centrom vedie hlavná cesta, majú problém s dopravou a to centrum má rozlohu 2 m2.
EXTRA PIKOŠKA: v Stupave je pešia zóna a pri nej značka Pešia zóna - Autám prejazd povolený. To je kandidát na hovadinu roka.
Podla nadpisu "smiesne" som ti chcel napisal negativny komentar, ale myslel si to tak, ze toto opatrenie nestaci - uplne suhlasim. Auta uz budu parkovat pomaly na stromoch, v malych mestach, kde od jedneho konca na druhe je to 2 km je clovek v ociach druhych divny, ak zo sidliska ide do obchodu peso. Ked clovek nie je uvedomely, musia sa robit zakazy. Inak to nejde. Sme sa auto fore, mame auta radi, ale ja tiez dufam, hoci sam pouzivam auto, ze centra miest budu (takmer) bez aut a vratia sa tam pesi a bicykle. Pisal si o absurdite v Stupave - absurdita v Dunajskej Strede je mimoriadne oblubena a stale plne obsadena pizzeria v tesnej blizkosti najfrekventovanejsieho kruhoveho objazdu - doslova meter od aut ludia sedia vonku. Kedze je to kruhac, auta tam zastavuju, rozbiehaju sa...no dobru chut. Ale ludia chcu byt ocumovani. Keby chcel niekto zarobit, odporucam spravit pizzeriu v strede kruhaca a pod nu podchod ;-)
s tou picerkou v kruháči je to dobrý podnikateľský nápad (to si píš, že by bola plná), ale asi by to dopraváci nepovolili kvôli zneprehľadneniu kruháča. Ďalšia pikoška, ktorá sa mi páči je Bílikova horská chata v Tatrách - krásna horská chata priamo na svahu, ale parkovisko a asfaltka musia byť. Nehovorím o bežnom hoteli, ale o horskej chate vo Vysokých Tatrách. Ja mám autá rád, ale to neznamená, že patria do centra a do národného parku.
Je to ten samý Stockholm, co rok za rokem v zimě překračuje EU i švédské normy pro mimo jiné pevné částice ve vzduchu, především kvůli používání pneumatik s hřeby? A i mimo zimní období se limitu značně blíží?
[odkaz]
Doprava tam, že je vždy mírná >:D >:D Proto asi zavedli mýtné, které většina platí a jezdí dál? Aut sice ubylo, ranní a odpolední kolony, ve kterých člověk skejsne hodinu jsou ale stále realitou.
A vzdálenosti, že jsou kratší? Když lidi běžné dojíždí třeba 50-100 km do práce a zase zpět??
A titul Evropské zelené město roku získali za následující:
[odkaz]
...s dopravou to souvisí, ale je to spíš vize do budoucna a motivační a rozvojový program EU, něco jako Evropské město kultury, nic víc, nic míň. Je pravdou, že se Stockholm velmi snaží se situací něco dělat, jen je otázkou, jestli - až budou hotovi - tam ještě budou moct žít lidi.
Před pár dny píše pan Mička pod XC90 o plastovém křišťálu a inspirací comicsem, teď zase tyhle bludy...proč na to kluci tak kašlete? Je okurková sezona, na kvalitní práci by mělo být času dost, ne?
".... Je okurková sezona, na kvalitní práci by mělo být času dost, ne? ...." :-! Ale no tak, a kdo bude sbirat a nakladat okurky? Jakou essey napsat na blbe tema jako jeden bez auta v svedskem meste? 8-s
Jak jsem napsal, několik věcí v článku prostě není pravda a přitom by bylo tak snadné si je za pomocí googlu ověřit a opravit. Při troše snahy by se snad čtenář i mohl dozvědět něco smysluplného. Blbé téma? Tak ať si najdou nějaké dobré, ne? :-)
Stockholm (bohužel nejen on) není zelené město, ale černé. Kdo tam byl, pochopí :-)
Považovat Ramadán ve Švédsku za státní svátek je známka degenerace.
Hyvä Suomi! :-!
řeklo se A - zakážou vjezd autům, vypadá to supr ekologicky, ale mělo by se dodat i B
B - Stockholm má slušně vybudovaný systém obchvatů a dopravních tepen vedených tunely pod městem, takže ani v normální den tam člověk, pokaď tam vysloveně nejede, do centra nemusí
na rozdíl od Prahy, kde přes to centrum člověk často musí ať chce či nechce...
kromě toho musí být samozřejmě vybudovaná i slušná MHD jako alternativa, zachytná parkoviště a pod. minulý týden jsem se potřeboval dostat MHD z Vršovic do centra a šlapal jsem skoro půl hodiny pěšky, než se mi povedlo zakoupit lístek na MHD... tohle skutečně není motivační...
Ve historickém centru Lvova to dělají každou neděli. Ulice zaplní pěší, sem tam koňský kočár nebo cyklista. Lidé se scházejí, korzují, kupují suvenýry. Nikomu v tem moment lanďák esko nebo maršutka nechybí. Dokud se s tím počítá dopředu a není to všude, není to špatný zvyk.