Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Studie: 30 % provozu ve městech tvoří lidé, kteří nemohou zaparkovat

Problémy s hledáním volného parkovacího místa ovlivňují provoz ve větší míře, než by se mohlo zdát.
Zpět na článek
25. 6. 2012 09:36
25. 6. 2012 12:05
25. 6. 2012 20:50
25. 6. 2012 09:43
25. 6. 2012 12:09
25. 6. 2012 11:18
25. 6. 2012 09:36
kultura
masového individuálního automobilismu je odsouzena k zániku, protože její celková neefektivita již začíná být neudržitelná
Rozbalit vlákno
4
25. 6. 2012 12:05
Re: kultura
V tom případě je odsouzena k zániku i celá západní civilizace, jelikož na automobilismu stojí. ;-)
25. 6. 2012 19:18
Re: kultura
otázka, co bude příčina a co důsledek?
pokud je pravdou, že západní civilizace stojí na něčem tak neefektivním, jako je vlastnictví osobního dopravního prostředku, tak si taky nic jiného než konec nezaslouží
25. 6. 2012 20:50
Re: kultura
Hledání příčin a důsledků by mohlo být zajímavé, ale asi hodně zdlouhavé a pro mě jako laika možná i neřešitelné. Pokud bereš automobil odděleně od všeho, což jsou laboratorní podmínky, jistě máš s neefektivitou pravdu. Ovšem v sociálním kontextu jsi vedle, bez něj by s velkou pravděpodobností i tvá životní úroveň byla sotva třetinová.
26. 6. 2012 08:40
Re: kultura
tak to je přehnané, moje auto určitě netvoří dvě třetiny mé životní úrovně
a otázkou je, jaká by byla životní úroveň nás všech, kdybychom nemuseli investovat do (osobních) aut a související vynucené infrastruktury a ušetřený čas a peníze využili účelněji
ona totiž ta automobilová neefektivita není žádná laboratoř, to je denodenní realita (kapacitní a výkonové využití auta, neúčinný pohon, poměr mezi spotřebou a počtem osobokm, poměr pohonných jednotek a přepravovaných osob, ztráta času řízením auta, umělě snížená spolehlivost a trvanlivost auta, nedostatečně využitá kapacita infastruktury, která přesto nestačí špičkovým potřebám nemluvě o neúčelném cestování, o čemž je koneckonců článek, a o nabalených službách a úřednících a samozřejmě též nehodách) - těžko říct, jestli souhrn všech vlivů vyžene celkový průměrný náklad na osobokm na 10, 20 nebo 30 kč, každopádně to násobně převyšuje cenu hromadné dopravy za podmínek jak funguje dnes...
Avatar - Gasoline
25. 6. 2012 09:43
Tragedie
Parkování ve městě je opravdu za trest. Příkladem budiž centrum Ostravy:
Zavedením parkovacích zón došlo k jedinému: Obyvatelé domů s kartou vůbec nevyjíždějí z parkovacích míst, protože by neměli po návratu kam zaparkovat. Když člověk podniká v zóně, může si za cca 12000,- na rok kartu koupit, ale stejně nikde nezaparkuje. Ostatní mají k dispozici jen placená parkoviště (snad nejdražší v ČR - až 40Kč za 30min), která jsou ale zoufale přecpaná. Záchytná parkoviště - 0. Výsledek: Buď kolony kroužících aut hledající místo k parkování (Za těžké miliony instalován systém, který má řidičům ukazovat na kterých místech jsou volné park. kapacity, ale stejně je tam pořád 0), nebo naprostá rezignace na návštěvu centra. Tudíž centrum se vylidňuje, obchodů ubývá, zůstávají jen Vietnamci a úvěrové společnosti.
Rozbalit vlákno
1
25. 6. 2012 12:09
Re: Tragedie
Je pravda, že v centru se placení nevyhneš, pokud prostě neriskuješ. :-) Na druhou stranu nevidím důvod k návštěvě centra, pokud tam nepracuješ, a po 17 hod je město duchů.
Avatar - S8
25. 6. 2012 11:18
Modre zony
Protoze nemoznost zaparkovat zpusobuje dopravni zacpy, bude mit brzo vetsina mest modre zony pro rezidenty, aby kdokoliv jiny zaparkovat nemohl uz vubec. Tim padem poroste dopravni kolaps, takze bude nutne investovat do zachytnych parkovist, parkovacich domu apod., coz znamena znacne investice a idealni prilezitosti pro korupci a ziskani uplatku pro politiky. Kez bych se pletl.... :no:
Rozbalit vlákno
0