Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Studie: Třetina majitelů elektromobilů by si takový vůz už nekoupila

Elektromobily si zákazníci zatím příliš neoblíbili. Nově zveřejněná studie navíc ukazuje, že i mnozí jejich majitelé s nimi nejsou příliš spokojeni.
Zpět na článek
24. 3. 2013 12:13
24. 3. 2013 13:19
24. 3. 2013 14:07
24. 3. 2013 14:47
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2013 10:48
len tretina?
tak to som prekvapeny ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Aladeen
24. 3. 2013 11:27
Re: len tretina?
Japonci majú radi technológiu a baví ich to , takže preto len tretina ... ;-)
Inak je Elektromobil momentálne dosť náročný na prevádzku , ani nie tak finančne ako časovo , elektromobil nie je pre ľudí ktorí sa niekde ponáhľajú , pretože s takým autom musí človek jazdiť pomaly a plynule aby mu batéria vydržala aspoň 3/4 deklarovaného dojazdu a to za ideálneho počasia a bez klimatizácie či ohrevu .

Osobne keby som chcel ušetriť tak idem do CNG (PassatECOfuel , Octavia III CNG , a rôzne Fiaty ) je to zatiaľ najdostupnejšia alternatíva ktorá nepotrebuje takú údržbu ako LPG a nestojí toľko čo Elektromobil .
24. 3. 2013 10:57
Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Elektromobil je na bežné používanie principiálny nezmysel ....

Je až neuveriteľné ako sa toto elektrošialenstvo rozšírilo ......

A pritom stačí len zdravý rozum a kalkulačka ...

A nie je to nezmysel len ekonomický, ale i ekologický ....

Ale sme v dobe ekobláznov, ktorý nám v EÚ vládnu .....čo je v podstate naša chyba ...
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Mrakoplas
24. 3. 2013 11:24
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Elektromobil náhodou bude výborná věc, ale až k tomu dospěje technologie.
Odhaduji, že v momentě kdy se podaří dostat kapacitu akumulátorů někam ke 2 kW/kg začne vytlačovat spalovací motory. Zatím jsme ale někde mezi 0,05-0,1 kW/kg a to je na použitelný elektromobil zoufale málo.

Fascinuje mne jak někteří za vším vidí EU.
Šlápl jsem na ulici do psí hromádky - může za to EU. Soused mi brousí starou - může za to EU. Jsem vůl a kupuji laciný šunt - může za to EU. V Japonsku se prodávají elektromobily - může za to EU.
Toho brouka na mozek ti dal taky úředník z Bruselu?
24. 3. 2013 11:29
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Taky mě to srovnání Japonska a EU pobavilo. >:D

A nevidím problém v tom, pořídit elektromobil jako druhý auto pro manželku na pojíždění po městě. Být majitel RD bych se nebránil... [odkaz]
25. 3. 2013 10:58
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Tiez ma to EU prekvapilo a naviac este od Slovaka som to teda necakal :-)
24. 3. 2013 11:43
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Díky za reakci na předchozí příspěvek - kdybys to nenapsal ty, musel bych to napsat já ;-) Přípomělo mi to diskuzi na jednom zpravodajském webu, kde na základě článku o dnešní mrazivé noci přispěli diskutéři s teorií o neexistenci globálního oteplování (samozřejmě následovala kritika EU)
Avatar - Katikakus
24. 3. 2013 13:04
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
A kdy odhadujes, ze se na podobnou uroven tu kapacitu baterii povede dostat? V roce 2580? :-!
Avatar - Mrakoplas
24. 3. 2013 14:40
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
To záleží jak rychle se budou dostávat do výroby nanotechnologie. S jejich pomocí se už laboratorně podařilo zvýšit kapacitu někam k 1 kWh/kg.
Tenhle obor není moje parketa, ale čistě laickým odhadem tipuji tak okolo roku 2020.
Avatar - Katikakus
24. 3. 2013 15:21
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Naivni snilku... >:D
Avatar - Mrakoplas
24. 3. 2013 15:41
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
To je jen můj bezbřehý optimismus... bez něj by to bylo na mašli. :-)
24. 3. 2013 13:20
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Samozrejme je za tým EÚ ....

Jej limity "beztrestného" predaja bežných vozidiel sú možné, len umelým znižovaním normovanej spotreby ... a predajom elektromobilov....

A tlak EÚ je i za zvyšovaním cien elektriny cez limity výroby "ekologickej" veternej či slnečnej energie ....
Avatar - Mrakoplas
24. 3. 2013 14:44
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Ještě mi prosímtě vysvětli, jak to souvisí se spokojeností japonských zákazníků.
25. 3. 2013 11:00
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
"A tlak EÚ je i za zvyšovaním cien elektriny cez limity výroby "ekologickej" veternej či slnečnej energie"
Tak toto je nahodou cesko/slovensky sposob, ako sa cez statom garantovanu cenu vykupu nabalit.
24. 3. 2013 13:25
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Elektromobil nebude výborná vec, pokiaľ nevyriešime ako vyrobiť eletrickú energiu v dostatočnom množstve bez znečisťovania prostredia. V rámci ekológie to je čistý nezmysel, keď sa zamyslíme že viac ako polovica elektrickej energie v EU vzniká v tepelných eletrárňach.

Takisto nieje ani technológia na "uskladnenie" dostatočného množstva energie v aute, keďže technológie batérii sú už roky v mŕtvom bode.

Nemyslím si že Dušan vidí za všetkým EU, len podľa mňa chcel podotknúť, že ekošialenstvo čo tu máme posledné roky je už predsa len prehnané. Preregulované prostredie, v ktorom chcú zdaniť prdenie dobytku.

Inak je zaujímavé tvrdenie v článku "...mnozí z nespokojených zákazníků nebyli připraveni na život s elektromobilem." Ja si myslím, že hociaký tovar čo si kúpim má prednostne uspokojovať moje potreby, (v prípade auta, rýchla, nenamáhavá preprava hocikedy a hocikam). Teda ešte aby som musel byť PRIPRAVENÝ na to že nestihol som kompletne nabiť batérie, alebo čakať kým sa nabijú, alebo plánovať si trasy len v možnostiach akčného rádiusu auta je dosť otrava.
Avatar - Mrakoplas
24. 3. 2013 15:04
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
"Elektromobil nebude výborná ..."
S tím nesouhlasím. I beze změny současné energetiky by byl přechod na elektromobily přínosem a to ze tří důvodů:
1. elektrárny na fosilní paliva pracují s vyšší účinností a nižšími emisemi než spalovací motory v autech
2. distribuce el. energie je ekologicky mnohem čistší než rozvoz fosilních paliv
3. četl jsem výtah ze studie, podle které, kdyby teď všechna auta v Německu přešla na elektřinu, zvýšila by se celková spotřeba el. energie jen o 3%

"Takisto nieje ani technológia ..."
Co k tomu dodat. Já uvádím podmínku a ty proti ní argumentuješ ve smyslu; kdyby mi přinesli pivo, nemohl bych ho vypít protože nemám pivo. Má smysl s tebou diskutovat?
24. 3. 2013 15:26
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Distribuční síť elektrické energie co do účinnosti zvládnou porazit plynovody. To jen pro zajímavost.
Avatar - Mrakoplas
24. 3. 2013 15:31
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Jasně, ale kolik aut jezdí na plyn a kolik z nich tankuje z plynovodu.
24. 3. 2013 16:12
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Plynovod může distribuovat i jiné plyny než ten zemní. Měl jsem takový pocit, že se bavíme o budoucnosti.
25. 3. 2013 11:16
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Přesně, distribuce elektřiny je možná ekologičtější (možná, neboť dopad dálkové distribuce na krajinu a život v ní je nezanedbatelný), hlavně u "klasických" paliv doplníš nádrže a nějakou dobu vystačíš i v případě výpadku dodávky? co s elektrikou? postižení bez elektřiny si nejen třeba nezatopí, ale ani neodjedou...
A s tou účinností výroby elektrické energie a její distribuce bych tak optimistický s tím, že je vyšší než spalovací motor, nebyl...
25. 3. 2013 13:36
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Celý cyklus je skutečně efektivnější (záleží na konkrétní síti elektráren a distribuci). Problematická je její úschova. Elektřinu je nejlepší spotřebovat, dokud je čerstvá. :-) Jinak je to příjemná forma energie. Dokážeme s ní s vysokou účinností dělat prakticky cokoli. Problém je, že neroste na stromech.
24. 3. 2013 15:27
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Když si koupíš telefon, který vydrží při používání jen 4 hodiny, tak také musíš být připravený na to, že ho buď nebudeš moci neustále používat, nebo že budeš nabíjet třeba třikrát denně. Nikdo tě nenutí si ho koupit.
25. 3. 2013 07:28
Re: Ekoblázniv vládnu v EÚ ...
Měl jsem Nokii N97 a byl jsem z toho neuvěřitelně otrávený. Dobíjení jednou denně byla absolutní nutnost. A koupil jsem si Iphone 5ku i když jsem bohužel věděl, že to bude naprosto stejné...
měl jsem elektroskútr a měl dojezd 60 km. Na městské pošťuchování naprostá pecka.
Nebránil bych se ani elektromobilu, kdyby měl dojezd 100 km stačilo by mi to na dva-tři dny běžného provozu. Samozřejmě, člověk by musel mít pořád ještě jedno "tradiční" auto. Ale fakt bych se tomu vůbec nebránil.
Avatar - Mrakoplas
24. 3. 2013 11:38
Pane Bureš...
... jsem rád, že nejsem novinář. Musel bych se stydět, že se lidé jako vy hlásí ke stejnému řemeslu.
Rozbalit vlákno
14
24. 3. 2013 14:56
Re: Pane Bureš...
A můžu se zeptat, co přesně vám vadí?
24. 3. 2013 15:15
Re: Pane Bureš...
Také mě to zajímá :-! Ještě,že nejsem Mrakoplas,to bych se musel **** >:D
24. 3. 2013 19:46
Re: Pane Bureš...
Nissan Leaf se umistuje v zebriccich owner satisfaction vysoko [odkaz] -- ale kdyz se to sikovne poda, muze se pod clankem rozvinout v poradi jiz asi milionta diskuze o neuzitecnosti elektromobilu :-) Souhlasim s Mrakoplasem, stydel bych se publikovat takovehle blaboly. Ale je mi jasne, proc se tak deje. Noviny, kde se pise neco jineho, nez si mysli nebo si chce myslet vetsina ctenaru, se cist nebudou. Mozna se na autocz dockame nadpisu ve stylu: 20% (nebo kolik) majitelu VW by si jej uz nekoupilo.

"Das Auto hat keine Zukunft. Ich setze auf das Pferd" sagte Kaiser Wilhelm II. in einem Mercedes-Simplex 17/22 PS aus dem Jahr 1904. -- je to porad to same. Nekteri lide dokazou odhadnout potencial novych technologii, jinym to bude jeste chvili trvat.
Avatar - Mrakoplas
24. 3. 2013 15:21
Re: Pane Bureš...
Nadpis vytvářející celkové vyznění článku v rozporu s obsaženými údaji.

Z článku se dozvídáme, že víc než polovina majitelů elektromobilů je spokojena. Oproti nespokojené třetině mi tedy studie vyznívá v celku pozitivně. Proč tedy nadpis říká opak?
24. 3. 2013 15:29
Re: Pane Bureš...
Málokdo si přizná,že vyhodil prachy za nic. Raději dělá spokojeného >:-[]
24. 3. 2013 15:50
Re: Pane Bureš...
Titulek by měl čtenáře zaujmout a mě přišla třetina nespokojených zákazníků jako dost vysoké číslo na to, abych na to již v titulku upozornil. Navíc v článku se píše i o té spokojené většině, kterou by třeba mohli někteří novináři zatajit...
Avatar - Mrakoplas
24. 3. 2013 15:56
Re: Pane Bureš...
A neměl by titulek současně vystihovat podstatu článku?
24. 3. 2013 16:10
Re: Pane Bureš...
A vždyť ta podstata jsou ti nespokojení zákazníci :-)
Avatar - Mrakoplas
24. 3. 2013 16:30
Re: Pane Bureš...
To právě už podsouváte čtenáři svůj subjektivní názor na věc, místo objektivní informace.
24. 3. 2013 17:24
Re: Pane Bureš...
A ti spokojení by nebyli subjektivní pohled?
Avatar - Mrakoplas
24. 3. 2013 18:21
Re: Pane Bureš...
Určitě by to bylo blíž pravdě, ale správně by byl spíš titulek neutrální.
24. 3. 2013 20:03
Re: Pane Bureš...
ta tvoje se s tebou taky hádá o slovíčka? :-)
Avatar - Ham.
24. 3. 2013 23:26
Re: Pane Bureš...
Přímo autoři studie na serveru McKinsey nadepsali svoje závěry následovně:
"Learning from Japan’s early electric-vehicle buyers. About one-third of early buyers in Japan say their next car may not be an electric vehicle. Companies should heed their complaints."
Takže auto.cz pouze cituje tento zdroj včetně titulku, který jen drobně zkrátilo.
25. 3. 2013 19:32
Re: Pane Bureš...
škoda že sem nechodí frajeři co mají koule se omluvit a napsat, že maj máslo na hlavě. místo toho se odmlčí a dělají, že se nic nestalo :no:
Avatar - PeterLuk
24. 3. 2013 12:13
A teraz...
...prekvapilo to niekoho? Mňa by skôr zaujímalo, koľko z nich má aj druhé auto.
Rozbalit vlákno
1
24. 3. 2013 13:19
Re: A teraz...
Tipuji, že všichni >:D
24. 3. 2013 14:07
Zelená prémie
Zelená prémie, jak se elektroautům říká, není pro každého. Ale nezoufejte, za pár let už bude dostupnější a i na vás se dostane. Do té doby hledejte důvody, proč to nechcete.
Rozbalit vlákno
1
24. 3. 2013 15:17
Re: Zelená prémie
Není třeba hledat dlouho. Za pár let toho bude hodně :no: Bude tady hodně minaretů a cikánů a málo lásky >:D
24. 3. 2013 14:47
Průzkum.
Výsledky průzkumu se odvíjejí od toho kdo si ten průzkum zapaltil. Pokud to byl Nissan :-) ? tak není co řešit. 58 % respondentů uvedlo, že jsou s elektromobilem spokojeni.No aby ne, náš zákazník náš pán.
Rozbalit vlákno
0
24. 3. 2013 15:35
Dotace= krádež
Jakým právem stát rozdává mé daně způsobem s kterým nesouhlasím? Jistý pan Cibulka tvrdí,že všechny polistopadové vlády by se měly zavřít do kriminálu. V této věci s ním souhlasím . I když je to jinak blázen :-)
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2013 03:31
Podla mna to nie je az take zle
1. Mesto v ktorom zijem ma najvacsiu dlzku 11km (vzdusnou ciarou), berme teda do uvahy radsej pesimistickejsi udaj, napriklad trojnasobok tejto vzdialenosti kedze zatial este nejazdime vzdusnou ciarou, cize 33km, to pri najhorsom dojazde udavanym od renaultu zoe vychadza ze som schopny dojst 1,5x do roboty a naspat domov a to by som musel prejst celym mestom od tabuli k tabuli, co si myslim ze celkom postacuje kedze vecer dojdem domov a napichnem na nabijacku a nabijam a rano odpojim (dost mi to pripomina smartfonovy cyklus), samozrejme clovek musi vediet ci mu toto bude stacit, mne osobne by to stacilo az az, na dlhsie trasy zatial palivove auto

2. Elektrina sa mozno nevyraba najekologickejsim sposobom, ale stale je to predsa len o nieco lepsie, kazdy maly krok je len castou k velkemu pribehu

3. Zatial tie dojazdy nie su take velke, ale pri vyssom dopyte po elektromobiloch sa bude zvysovat aj konkurencnym bojom dojazd a rychlost nabijania a aj vykon, dokonca som si spravil test, renault zoe ma rychlejsie zrychlenie z 0-50 ako renault zoe a to som ho neporazil ani dole kopcom

4. Najvacsim pokrokom a aj mojim prianimby bolo keby automobily pri dobrom (nie idealnom) dojazde spravia 250-300km a pri narocnom 150-200km, to uz bude trosku ina zalezitost a myslim si ze takyto pokrok postaci ludom uz aj na cestovanie medzi mestami a uz by hadam aj dokazalo nahradit palivove auto

5. Bolo by dobre keby sem pre zmenu napise aj niekto kto nieco vie a nie si len mysli, tym myslim realneho majitela elektromobilu
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2013 11:03
vyšší účty za elektřinu
"Takoví majitelé si stěžují na nedostatek dobíjecích stanic a vyšší účty za elektřinu. "
Vyssie ucty v porovnani s cim?

"Na japonském trhu totiž mají existovat zájemci, kteří čekají na to, až ceny elektromobilů klesnou. "
Takych je nas viac ;-)
P.S. A este cakame na dotaciu na garaz a rodinny dom >:-[]
Rozbalit vlákno
1
25. 3. 2013 20:37
Re: vyšší účty za elektřinu
treba porovnat o kolko sa zvysil ucet za elektrinu a kolko majitel najazdil km za mesiac a zistit kolko by ho stalo palivo na tie kilometre a kolko zaplatil za elektrinu a najlepsie by bolo keby sa da odmerat spotreba elektriny ktora bola vynalozena na nabijanie, kto vie ci sa toto da zistit :-)