Ono je fajn, že je k dispozícii aj takáto očesaná verzia pre tých, ktorí si chcú auto urobiť sami, ale u nás na to trh nie je. A ak by aj prišla, 99% ľudí bude vykrikovať, že za tie peniaze to mohlo mať aspoň lakované nárazníky a boli by tu narážky na Fabiu Junior (pardon, ono vlastne už sú).
Tohle auto nabídne akorát tak zajímavý pohon. Výkon je dostačující, nemusí mít vše 300+ koní, ale ta cena neodpovídá. HH jsou daleko lepší, například FF umí jezdit taky zábavně a manželka vám nebude nadávat do bláznů, že jste koupili nepraktické auto.
těm autům hlavně chybí další motorizace s 300 HP, okecávání o zaměření auta na řidičské zážitky bez potřeby většího výkonu jsou už vyčpělé což původní i upadající prodeje dokazují. Stejná písnička jako u nové MX-5. U dalšíc generací sportovních aut pro volný čas nás budou přesvěčovat, že spávněmu řidiči stačí koní 100, 80, 60 ...
Jo pokud chce clovek cisty zazitek tak 200 koni bez elektroniky bohate staci . 300 koni by ukociroval malo kdo je sice pekny ze hh dneska nabizi hromadu koni ale elektronicky uskrxenejch , nekdo chce ridit a nekdo se chce vozit , a dneska je v mode mit 300 koni a narovnce slapnout na podlahu a nandavat to feliciim ale nikdo uz neumi brzdit bez abs a stabilizace to je pak kazdej strelec . A vsadim se ze kdejaky upraveny brz vypraska 300konovy hh kdekoliv kdykoliv staci aby ten v brz umel ridit .
Klasické klišé plagátovcov, že zadokolka je to najlepšie a predokolka je nuda pre dôchodcov, ktorá vie jazdiť iba rovno. Realita je ale taká, že nielen na tej rovine, ale práve v tých zákrutách ukážu hotheče svoju dominanciu nad Toyobaru. Neviem, s akým aktuálnym hothečom si jazdil, ale väčšina má dnes samosvor a v tých zákrutách dokáže držať až neuveriteľne, naopak medze adhézie Toyobaru sú o dva levely nižšie a tam, kde hotheč bude v pohode držať, BRZ už bude dávno kĺzať dverami napred. Možno to je efektné, ale rozhodne nie efektívne a rýchle. Takže o nejakom vypráskaní sa Ti môže leda tak snívať. ;-)
Toyobaru je takové ale záměrně. Je to podstatná ingredience jeho identity. Mohli samozřejmě udělat schopnější verzi, ale neudělali. Tohle je asi největší problém v EU, ale zrovna tady těžko říct, jestli by nějak významně pomohla. Ze statistik se zdá, že velkou roli hrají design a značka.
Ja si myslím, že by to pomohlo. Nie radikálne a predaje by sa nestrojnásobili, ale určite by boli vyššie. Je tu jeden užívateľ, ktorý chcel auto na zábavu a o GT86 silno uvažoval, nakoniec ale uprednostnil hotheč (M RS) práve kvôli tomu nedostatočnému výkonu atmosférickej Toyoty.
Já myslím, že takových Thomasinů je minimum... A přeplňované toyobaru, které by stálo třeba okolo mega, by tvořilo možná 30% prodejů slabší verze... takže ve výsledku prd... :-) Asi už začínám být s přibývajícím věkem realisticky-skeptický nebo co >:D
Něco by se určitě prodalo, ale ta sranda něco stojí. A těch pár nadšenců ochotných to zaplatit i v EU obslouží úpravci. Když budu chtít rychlou GT86, vezmu ji třeba k Litchfieldu a bude vymalováno.
V USA ale mají mnohem menší odpor k úpravám. A budeš se tam muset přetahovat s Mustangem a spol. Ano, je to větší trh pro podobná auta, mají rádi výkon, přesto ani tam výkonnější verzi nenabízí.
Tak dizajn a značka je naopak to posledné, čo tu hrá rolu. Dizajn je v poriadku a nepoznám nikoho, kto by vyhlásil, že tie autá vyzerajú otrasne, naopak práve v dizajne majú výhodu oproti hothečom (ktoré už z princípu karosérie hatchback nemôžu poskytnúť také atraktívne tvary, ako kupé). A značka je tiež nezmyselný argument, chceš snáď povedať, že taký Renault má lepší image, ako Subaru?
Nie, príčinou neúspechu budú najmä tri faktory: 1. menej praktická karoséria, 2. nižší výkon, 3. vyššia cena. Dizajn ani značka to rozhodne nebudú.
Podíval ses někdy na prodeje? Tahle auta (tím skutečně nemyslím HH, ale sportovní auta; kdybych to měl říct jinak, tak asi nepraktická auta) nežijí z nadšenců. Pokud chce někdo opravdu uspět, musí oslovit dostatečně početnou skupinu lidí s dostatečně hlubokými kapsami. A v tom hodně pomůže, když se líbí a nese značku, kterou lidé chtějí vlastnit.
No lenže Toyobaru nekonkuruje Porsche (aj ten najlacnejší Cayman je o 20000 eur drahší), ale práve hothečom (alebo širšie: predokolkám vychádzajúcim z bežných áut kompaktnej triedy), ktoré sa pohybujú práve v tej katerórii do 30000 eur. A pri všetkej úcte k Renaultu či Fordu esteticky, z hľadiska dizajnu by som stokrát radšej bral GT86 než Megane či Focus. Takže opakujem, dizajn nebude príčinou neúspechu Toyobaru.
A tiež trvám na tom, že značky Toyota, Subaru, Ford či Renault sú na rovnakej úrovni, všetko mainstream, žiadna prémia. Teda ani značka tu nehrá rolu.
Ak si ale mal na mysli povedzme BMW, tak ani to podľa mňa nie je konkurencia, lebo je cenovo (papierovo, ale najmä reálne, s výbavou) tiež vyššie.
Podle mne to chce porovnávat jablka s jablky a GT86 je v první řadě celkem nepraktické auto, specificky postavené pro tuhle roli. TT je nepraktické, drahé a přitom se prodává i se slabšími motory. S HH si konkuruje jen proto, že dokáží za stejné peníze nabídnout více (jiné) muziky. Podobné auto je z principu dražší. Není to derivát auta, kterého se vyrábí statisíce kusů ročně.
Pokud jde o design, bavíme se tu o ženách a pověstných kadeřnících. Tam je ohromné množství peněz. Tohle jsou ti lidé, kteří dokáží zaplatit nepraktické auto. Ne nadšenci. A není náhoda, že tu úspěchy slaví Audi, BMW a Mercedes.
Psal jsem upravene brz. To co v hh nazyvaji lsd mnohdy ani zadny lsd neni . vem si nekdy do ruky 2 way lsd od cusco a pak to co montuji do hh. To co nuti hh zatacet neni vykony lsd vymakanej podvozek nebo vyvazeni ale elektronika . Jak pisu bud se chces vozit nebo chces ridit a kazdy si vybere vadi me jen ty keci tech profiku s milionem koni co si honi ega a vsude povidaj jak 300 koni je minimum .Doporucuju navstivit nejakej kurz nebo akci nejakyho klubu a nechat se svest v nejaky pod300konovy sra*ce.
Upravené BRZ... to pak můžeš operovat i s upraveným HH. I když teoreticky by BRZo mělo velmi zrychlit jen použití lepších pneumatik a trošku poštelovaná geo, což jsou úpravy "zadarmo"...
A s těmi LSD by sis měl doplnit vzdělání. Dobám XDS už odzvonilo, teď má spousta hatchů mezi koly poctivého šneka a taková Corsa OPC dokonce může mít i lamelu od Drexlera, což už je vpravdě špičkový kus železa.
Tak me prosim poucit a vypis me tu spoustu hh s poctivim lsd. Jo kdyby chteli postavit u toyobaru rychlou zadokolku tak ji postavi a daji tam i jinej motor ale realita je takova ze chteli postavit zabavnou zadokolku u ktery nejde o to trhat rekordy ale trhat gumy v zwtackach za rozumny naklady .
S tými samosvormi sme už debatovali inde a viem, že je to márne, lebo ak Ti vymenujem všetky hotheče s mechanickým samosvorom, tak Ty začneš argumentovať "poctivosťou" a pod.
A ani tie náklady u Toyobaru práveže rozumné nie sú, lebo za ten cenový rozdiel medzi BRZ a trebárs Focusom ST kúpim toľko sád pneu a toľko nádrží benzínu, že mi to vydrží po celú dobu vlastníctva auta.
Tak cenníková cena: BRZ - 30990 eur, GTI 27000 eur, OPC 25000 eur, Focus (pred face) 27000 eur.
A reálna nákupná cena ten rozdiel ešte zvýrazní: konkrétny príklad: na Focus ST som dostal 14% zľavu, teda výsledná cena 24900 eur, v Toyote nechceli spustiť nič (v Subaru som už ani neskúšal, ale predpokladám to isté). Teda reálne rozdiel 6000 eur a za to si už nejaké tie semislicky kúpiš, nie?
Myslíš, alebo vieš? Lebo podľa mojich reálnych skúseností nehrozí. Ak Ti aj nejakú zľavu dajú (mne nedali), tak to bude rádovo v stovkách eur, ale z 31000 cenníkovej na 25000 konečnej to jednoducho nedostaneš.
Známý ji koupil asi za 22 (skladovka), což byla podle mne velmi dobrá nabídka. A kolem 25 jsem viděl vícero nabídek. Toyobaru moc nesleduji, ale prodejce by riskoval záchvat smíchu, kdyby se mi to s vážným výrazem snažil prodat za 31. :-) I v ČR byly jeden čas zajímavé nabídky, nevím, jak teď.
Ten známy to kupoval na Slovensku? To bola nejazdená skladovka, alebo predvádzačka? A kde si videl tie ponuky za 25000, hoď link.
Každopádne za 22000 by som k autu nemal jedinú výhradu, to by bol super kauf a hotheče by človek nemusel riešiť.
V Německu, je to s daní a byla to "čistá" skladovka. To auto bylo koupené s úmyslem ho přestavět, teď má kolem 290 koní, upravený podvozek, výfuk. Dohromady pořád pod 30 tisíc €, pokud vím.
Hm, takže ako som vravel, u nás to lacnejšie nedostaneš. :-/
Btw. ma celkom prekvapuje, ako sa Nemci vedia dostať na extrémne nízke ceny, vídam to na mobile.de často, cenníkové ceny v DE salónoch sú ešte vyššie, ako u nás (taká Cupra tam stojí ďaleko cez 30000 eur), ale na mobile.de som videl Focusy ST s nula km za 22000 eur. Nechápem.
Golf GTI, Polo GTI, Cupra, Astra OPC, Corsa OPC, Megane RS, bude ho mít Type-R, RCZ-R (sice není hot hatch, ale předokolka to je taky...) a to jsem si určitě nevybavil všechny...
>:D bohuzel nikde ten klasicky LSD nevidim . mozna ze by si se mel vic podivat coze to ten samosvor je. Az budu na pc asi ti vypisu ty diferencialy uvedenych aut.
Jestli není lamela od drexleru "poctivý" samosvor, tak už skutečně nevím, co jím je... A můžeš mi tedy pro změnu říct ty, která laciná kupé či zadokolky nějaký ten "púoctivý" samosvor mají?
Nevim nic o drexleru v hh ale rad si poctu. Jinak se bavim o voze a ty o koze ja se bavim o ciste mechanickym diferencialu ktery ma treba toyobaru nerikam ze kdovy jak super ale ma ho zatimco hh je maji aktivni treba jako je VAQ coz je open diff s hydraulickou spojkou a i o tomhle VAQ si prectes jako o LSD .
Díváš se špatně. Astra OPC - mechanický diferenciál, Megane RS - mechanický diferenciál, Golf i Polo sice mají onen VAQ, ten je ale očividně reálně stejně schopný, či schopnější, jako šnek. RCZ-R - opět mechanický šnek, Type-R - podle všeho bude mít taky mechanikcý svor. Takže skutečně nevím, v čem je šnek v Toyobaru tak jiný a lepší, když to je pořád úplně obyčejný entry-level torsen s minimální svorností a i ta oholená verze z článku má diff otevřený, protože se předpokládá, že torsen by pro tuningu chtivého japonce jaksi nebyl optimálním řešením...
Takže jediné auto, které tady vyčnívá, je ta Corsa OPC s lamelou, o které pořád nic nevíš a kterou přehlížíš...
Opravím Ťa: Polo nemá žiaden samosvor, má len elektroniku XDS+, ktorá iba selektívne pribrzďuje kolesá, tam skutočne nič mechanické nie je. Golf GTI Performance naopak má samosvor.
Inak v prípade VAQ tie omyly vznikajú práve pre tú elektroniku, ktorá ovláda samosvor. Teda je to riadny mechanický samosvor, avšak jeho uzavieranie riadi elektronika (preto sa označuje aj ako e-diff). Takže nejde o nejakú podradnejšiu verziu klasickej mechaniky, naopak je to nadstavba, ktorá okrem klasického železa má elektronický riadiaci mozog.
[odkaz]
Máš pravdu, to Polo se mi tam nějak omylem připletlo, asi jak postupně uváděli ty ediční verze s 4x4 a manuálem a 1.8 TSI, sem si domyslel i samosvor...
Neztratil . jen me prijde marny a vama debatovat . A ktem hh tak mozna jedine MRS bude mit ciste mechanicky diff . O CTR se toho jeste moc nevi a pokud bude mit 300 turbo koni tak pochybuju ze tam nebude zadna aktivni elektronika co to bude ridit . VAQ opravdu nebi samosvor konstrukcne je to otevreny diff jehoz svornost je rizena hydraulickou spojkou to jsem si pred casem zjistoval pokud ma nekdi jine zarucenejsi info o tom ze nemam pravdu sem stim. Cela diskuze zacala tim ze iudex napsal ze hh dnesa maji LSD ja napsal ze v mnoha pripadech to udajne LSD neni . Ty jsi me vypsal hh ktery ho maji mit z toho se to da potvrdit jen u MRS a u Ty Astry . To nic nemeni na tom ze si stojim za tim ze toyobaru je mnohem vic ridicske a zabavne auto a ze 300 koni a turbo nepotrebuje zatimco HH by bez tehle veci bylo obycejne auto.
Marny je debatovat s tebou.
Mozna VAQ neni LSD a mozna to neni ani to mezi prednimi koly Astry, nebo Meganu, ale to je jen slovickareni a ty slovickaris proto, abyses udelal zajimavym, pritom tim bazirovanim na LSD jen dokazuje svou vlastni blbost.
Moderni HH maji proste mezi prednimi koly neco, co jim pomaha v zatackach dosahovat rychlosti a vedeni jindy nevidane a aktivni diferencialy (a klidne si je nazvi jak chces) jsou v tomto ohledu budoucnosti, ktera si s tvym poctivym zelezem driv, nebo pozdeji, vytre zadek.
A to vse opravdu nic nemeni na faktu, ze je toyobaru hodne zabavne auto - nic min a nic vic.
o jéé další drakobijec dorazil .... tak to se tu nemusí bavit nikdo s nikým podle tebe , nevím proč bych se měl dělat zajímavým , jen sem vyvrátil něco co není pravda nebo alespoň z půlky nepravda.... Tam nahoře se klucii rozplývali nad tím jak ty HH mají ty poctivé LSD a když jim někdo řekne že to poctivé LSD nejsou (nikde jsem nepsal že jsou špatný nebo dobrý) tak jsem obviněn za slovíčkaření??? Napsal jsem někde že ty aktivní diff jsou horší než ty klasický?? napsal jsem někde že to není pokrok nebo budoucnost??? Pokud si u toho čtení i trochu přemýšlel pochopil by si že jsem napsal že by si tyhle výkonné HH bez moderních fíčur ani neprdli a že toybaru žádný moderní fíčury nemá a přesto je to zábavné auto .
Tys nic nevyvrátil, a když jsem ti vypsal, co všechno "poctivé LSD" má, tak to dál vesele ignoruješ a pořád si jedeš to svoje... přitom ten "nepoctivý LSD" mají jen vozy od VAG...
Je to o to horší, že se s tebou ideově shoduju, a Toyobaru je mi mnohem bližší, než všechny HH, ale ta diskuze je hrozná :-)
ale neignoruju to že MRS má LSD jsem ti potvrdil že ho má i OPC jsem taky potvrdil ale dokud jsem si to nenašel tak jsem opravdu nevěřil že má lamelák. Golf , polo ,CTR clio,cupra,focus st,mini cooper s, třeba i fabia rs ti nemají samosvory .
Iudex tvrdil že většina HH má samosvor já tvrdil že nemají . Pokud iudex považuje za samosvor VAQ a XDS a podobné, budiž pak z jeho pohledu mají všechny hh samosvor ... já jen vyjádřil svůj nesouhlas s tím co nazývá samosvorem...
Kdybys neslovickaril, tak by ti doslo, ze Iudex neni inzenyr pres navrhovani pohonu do aut, takze pro nej je LSD, Torsen, lamelak, snek, VAQ...v podstate porad to same, proto ti to psal. Nemuzes nad kazdym machrovat o technickych detailech. XDS nikdo za samosvor nepovazuje, ostatně Iudex to tak i napsal. Obecne chtel asi napsat, ze vetsina soucasnych HH ma nejaky pomahajici diferencial, ostatni maji aspon pribrzdovani kol. Na systemu nesejde, ale ma je ne vetsina, ale vlastne vsechny soucasne HH.
Ano, bez nich by byli s tim hure kontrolovatelnym naporem Nm z turba v kelu.
Ale ty se tu musis po kdekom vozit, ze nevi, jaky je rozdil v jednotlivych systemech... Stejne hloupe jako zastanci Subaru, kteri se porad po kazdem vozi ohledne pohonu 4x4.
no já už to taky pochopil. nepoznal jsem že se baví v obecné rovině , na nikoho machrovat jsem nechtěl, ale jsem zvyklý když se s někým bavím o LSD tak vědí o co jde a že se baví o mechanický diffu , klasickým samosvoru , proto když napsal že hh maji LSD jsem se ozval že to tak není a snažil jsem se mu to vysvětlit ,ale marně.
A nevím proč ti přijde že se po někom vozím že něco neví , normálně jsem se snažil slušně diskutovat .
V nedávné diskusi jsi byl ohledně VAQ doslova ubit argumenty, ale zase děláš jako, že se nic nestalo... , v tomto ohledu jsi naprosto marný. Když nebudeš chtít věřit třeba tomu, že Země není placatá, bude to taky jen tvůj marný boj.
Tak vydávaš sa tu za veľkého odborníka na techniku a sám dávaš na jednu úroveň samosvor VAQ s XDS+. Mám to opakovať znova? Asi je to zbytočné, ale ja verím, že aj nevidiaci nakoniec uvidia ;-) takže ešte raz:
VAQ je mechanický samosvor, t.j. je to zariadenie ktoré postupne podľa podmienok na ceste uzaviera diferenciál na prednej náprave, a to až do úrovne 100%, t.j. že prenesie 100% výkonu len na jedno koleso. Ty vidíš v skutočnosti, že jeho uzavieranie riadi elektronika (a nie čisto mechanický princíp rozdielu otáčok) potvrdenie, že o samosvor nejde a dávaš to do jednej vety s XDS+, čo je iba softvér, ktorý nemá žiadnu mechanickú časť, iba selektívne pribrzďuje pretáčajúfe sa koleso. Takže čo najjednoduchšie pre blbých a JDM: zatiaľ čo elektronická náhražka XDS+ iba pribzďuje preklzujúce koleso, VAQ (tak ako každý samosvor) naopak prenáša výkon na koleso s lepšou adhéziou (ergo žiadny výkon sa nestráca brzdením, naopak sa využije v plnej miere). Kapišto? ;-)
>:D ale ty jsi prohlášením že dnešní HH mají LSD dal do jedné roviny klasické diff, aktviní diff a systémy XDS a pod. a já ti napsal že v mnoha případech se o samosvor nejedná. a teď mě tu vysvětluje rozdíl mezi XDS a VAQ
To je trochu jina vesnice nemyslis? Podivej se jaky vykony a poho ty auta maji a jaky moznosti maji. A pak to srovnej s hh kterej je vysponovanej co ten predohrab snese . i ten posledni cas MRS z ringu je furt horsi nez cas imprezy sti z roku 2011. A ta impreza s aktivni mezi napravou zvladne klidne dalsich 150koni navic . Nemluve o GTR nebo 911 to je uplne jina liga.
Osobne teda nedavam takovou vahu nejlepsim casum, kterych s nejakym autem dosahli profesionalni ridici, ale nejak tam ten lepsi cas Imprezy nevidim, naopak.
Dnesni HH dokazou zajet prekvapive dobre casy a bori klise, ze by RWD nebo AWD musely byt v +- podobne cenove kategorii nutne rychlejsi.
onboard Tommi Mäkinen [odkaz] Pro mě tyhle časy profíků jsou demonstrace schopností takového auta ;-) samozřejmě to neplatí v běžném životě , a vždy je to o řidiči a jeho zkušenostech ale pokud si chce někdo koupit opravdu rychlý stroj může se podívat na takový čas z ringu a porovnat s ostatními a hned ví jak na tom to auto je . Ano FWD auta zajíždí podobné časy jako srovnatelný AWD nebo RWD ale AWD bude rychlý na všech površích za každého počasí , RWD bude zábavné na limitu (přetáčivé atd), FWD bude rychlé lehké v ovladatelnosti . Všechno má své pro a proti a každému sedí něco jiného.
Par vterin sem nebo tam, nikdo neuhlida prukaznost techhle jizd a seriovost pouzitych vozu. Ty casy jsou proste podobne a nejde vyzdvihovat jeden system nad druhym- coz je jedina vec, kterou jsem tim chtel rict. Shodujeme se v tom podstatnem, ze se da pojmem zabava oznacit ledacos. Za me to ale jenom nejaky ten cas na Ringu a absolutni rychlost neni.
Bezny clovek pojede za vsech podminek nejrychleji stejne s tim modernim HH, protoze to pres jeho ridicskou nedokonalost za nej odridi elektronika. Sam uz bych zadny HH ale nechtel.
Súhlas. Zábava je jedna vec, ale pre mnohých (väčšinu) súčasťou zábavy je aj rýchlosť. A ak mi kdekoľvek a kedykoľvek (na bežnej ceste či na okruhu) ukáže hocijaký hotheč chrbát, tak fakt, že ja viem lepšie driftovať, by ma asi úplne neuspokojil. Skrátka v dobe, keď (podstatne lacnejšie) hotheče majú 230, 250 alebo 280 turbokoní, s 200k dýchavičnou atmosférou nemôže Toyobaru obstáť. A tiež neverím argumentom, že pridanie turba a povedzme 50 koní by pokazilo charakter auta.
Určite máš pravdu, možno aj uvažovali, že by pridali fúkanú verziu, ak pôjdu predaje dobre, ale tie naopak nejdú a vrážať napriek tomu peniaze do vývoja novej motorizácie sa im logicky nechce a neoplatí.
Takže je to taká otázka vajce vs. sliepka: nedali silnejšiu verziu, lebo aktuálna sa slabo predáva. Nepredáva sa ale zle práve preto, že je k dispozícii iba slabá verzia?
Inak ak tie náklady šérovali, zas taký dramatický ten vývoj nemusel byť. Takisto aj fúkaný boxer je hotový, to by boli len náklady na prispôsobenie podvozka, ktoré nejak draho nevidím.
Tak turbodmychadlo rozhodně dokáže ztížit vodění si auta plynem. A budeš asi chtít "rychlejší" podvozek a lepší pneumatiky, což ti ubere na zábavnosti v nižších rychlostech a nejspíš i ze své mírnosti. Uděláš z toho zkrátka jiné auto.
Netreba zase preháňať, zase kvôli 50 koňom netreba prekopávať komplet podvozok. To by si mohol tvrdiť, že každé auto, ktoré má fúkaný aj atmo motor, sú fakticky dve iné autá. Možno to platí pre vzťah Fabie HTP a Fabie RS, ale nie pre Fabiu 1,2HTP vs. Fabia 1,2TSI (a rozdiel medzi Toyobaru s 200k atmosférou a 250k turbom by bol asi taký).
To je blbost. Pošroubuješ excentrama a nasadíš lepivé šlupky a můžeš trénovat co největší géčka při čisté stopě... Oni tam ty double wishbone se štelovatelnou geometrií nedávají jen tak pro srandu :-)
To nedávají. :-) Také jsem psal o naladění a jak sám píšeš, lze z něj dostat víc. Pneumatiky udělají samozřejmě velký rozdíl, schválně vybrali gumu, která moc nepodrží. A je otázka, co je lepší jako standard, úpravu můžeš udělat i druhým směrem.
Zas bych z toho nedělal drama.. Tohle zaklínadlo všech "udržovačů vyváženosti auta" jsem vyhodnotil jako přehnané. Nebavíme se o dvojnásobném výkonu, u Toyobaru by stačilo jen trochu vyrovnat a pozvednout křivku krouťáku.
Jasně, chtělo by to pak třeba 225ky bez eko vzorku a jinak nalazenou geo, ale to automaticky neznamená, že se BRZ změní v 370Z... Už jsem projel příliš mnoho přeplňovaných MX-5 na to, abych věřil tomu, že třetinový nárůst výkonu znamená udělat z rozpustilé hračky ostrou placku...
Neříkám, že by se z toho stala bestie, ale o něco zajisté přijdeš. Rychlost z principu nejde moc dohromady s tím, co se snažili u Toyoty vytvořit. A iudex chce rychlost. Výsledkem bez pochyb může být dobře vyvážené auto, s kterým je radost jezdit. Ale bude jiné.
Turbo a atmosfera je podstatny rozdil a zmeni charakter auta dost. Toyobaru postavili auto pro zabavu pro sirsi zaber ridicu , nemusis byt profik aby sis s autem uzil da se rict naplno , mit turbo 300koni na zadku uz neni sranda a pro takovy typ auta jako je brz (driftovani)uz proste musis umet ridit.A tech lidi co by si koupilo takovy auto by bylo jeste min .
V Evrope ridicska auta proste neleti, kdyz je za podobnou cenu predjede na dalnici (coz je asi dulezitejsi) kdejaky mnohem pohodlnejsi a praktictejsi vuz ve stejne cene. Pokud autu pridas dalsich 50% vykonu navic, budou muset nasledovat upravy na podvozku, jina kola, a mnohem vykonnejsi brzdy. Cena takoveho vozu se zase vysplha na uroven tech nejrychlejsich HH, ktere ho ale zase predjedou (a s luxusnejsim interierem, full led svetlomety a milionem elektronickych kravin, ktere komukoli tu rychlejsi jizdu vubec dovoli).
No ja si zase myslím, že tá cena môže byť pre mnohých odradzujúca, u nás je to BRZ za 31000 eur a to už človek zvažuje, keď má v podobe hothečov lacnejšie a výkonnejšie alternatívy. Ja viem, zadokolka, drify, zábava, ale na okruhu či na ceste si ho dá dynamicky akýkoľvek hotheč k obedu a to majiteľa zamrzí a záujemca dvakrát zváži, či si má priplatiť 3, 4 alebo 5000 eur za pomalšie auto.
Já si naopak myslím, že o ceně to skoro vůbec není, Caymanů/Boxsterů nebo 911 se prodá násobně víc a za násobné ceny. V Evropě prakticky zcela zmizela třída chudých kupců sporťáků a zbyla zde jen ta bohatší, která typicky kupuje sporťák jako třetí či čtvrté auto do garáže a ta si prostě vedle Panamery a RR do garáže BRZ nepostaví. No a ta chudá část Evropy sáhne maximálně po tom HH, protože s ním odveze i rodinu.
On byl nekdy sportovni vuz pro chude a vubec mohl slouzit jako jedine auto v rodine?
Jisteze je to o cene. I ten HH si lidi (krome vychodni Evropy) nekupuji jako jedine auto, krome svobodnych jedincu, bezdetnych paru a tech, co uz vypustili svoje deti "z hnizda". Ti by si mohli dovolit i to min prakticke kupe, kdyz je za stejnou cenu jako ten HH, ale nechteji ho proste, kdyz muzou mit ze stejnou cenu vic muziky. Ne te ridicske, ale uzivatelske.
Kompakt zkratka neni idealni velikost vozu pro rodinu s detmi. Za cenu HH se da poridit vuz o tridu vetsi, praktictejsi a s o dost ekonomictejsim provozem- nejenom PH a ND, ale i vyse dani a pojisteni na zapad od CR a SR docela silne stoupa.
Mladi se vztahem k rizeni se diky vyssi zivotni urovni proste nejdriv vyblbnou pred zalozenim rodiny a podruhe az pozdeji, az na to maji znovu penize a cas.
Já se špatně vyjádřil. Pokud nepotřebuju nutně převážet tři děti a hromadu věcí, tak je hot hatch ideální jediné auto. Pokud už tři děti a hromadu věcí převážet potřebuju, tak se zkrátka musí koupit něco většího a druhé auto v rodině už může být klidně kupé... jenže jak jsi psal, bývá to spíš ten hot hatch, protože všichni potřebujem převážet strašně moc vzduchu... a to nechápu...
Odpovedel jsem na podobny prispevek mezitim uz niz (14:01). Nizsi stredni trida ti co do nabidky prostoru v pripade narocnejsich hobby (pes, cyklistika, vodactvi, ...) nemusi stacit ani kdyz rodinu nemas, na to vazne nemusis mit hned tri decka :-)
Druhe auto v rodine pak vetsinou zastupuje prave to prvni, tj. temer vzdycky musi nabidnout v pripade potreby aspon ten prevoz nekolika osob a par zavazadel k tomu. Preju kazdemu takovou manzelku, ktera dovoli, aby to mohlo byt jinak. A stokrat muze byt pravda, ze i ta GT86/BRZ je porad dostatecne prakticke auto.
Az v tehle situaci budes, pak to pochopis ;-)
Asi jsem výjimka potvrzující pravidlo. Dokud mám jedno auto, tak uvažuji jen o HH, popř. 4dv sedanu. Ale jakmile bude nové auto plnit funkci druhého auta, tak po HH ani neštěknu.
Taky mě to hlava nebere dobrovolně kupovat HH jako druhé nebo třetí auto. Ano, jsou výjimky jako třeba, když je někdo tělesně rozměrnější nebo podlehne nátlaku manželky (přítelkyně), ale to už jsme zase u nedobrovolnosti >:D
Asi si slobodný. ;-) Keby si bol ženatý a mal deti, tak ani ako druhé auto si Toyobaru nekúpiš, lebo jednoducho potrebuješ - aspoň sporadicky - aj tie zadné sedadlá a nepraktické trojdverové 2+2 miestne kupé je mimo. Kupé aj ako druhé auto v rodine prichádza do úvahy len pri bezdetnom páre alebo potom po osamostatnení detí.
To jsem, ale i s dětmi si kupé jako druhé auto v klidu koupím, protože bych s dětmi s HH stejně nikdy nejel, na to jsou rodinná auta. Je to stejný jako se psem, když se jede s ním, tak se používá výhradně jedno stejný auto :-)
EDIT: A pokud už koupíš HH kvůli dětem, tak jsi stejně už zase u tý nedobrovolnosti :-)
Pokud to tak jde, tak super. Bohužel z mého pohledu nastávají situace, kdy se děti "primárně řeší" manželčiným autem, ale nastávají situace, kdy děti musím "řešit" já. Vedle toho se ale nechci vzdát určitého způsobu a možnosti svezení. V ten moment je HH ideální volba. V momentě, kdy děti řešit nemusím, nebo řeším třetí auto do rodiny určené pro zábavu, pak je HH "zbytečným" kompromisem. ;-)
Tak to potom chápu. Jo jo, sám jsem zvědavej u čeho za pár let (2?) skončím. Asi to bude zase něco "praktickýho", ale když si vzpomenu, že za podobnou cenu můžu mít Mustanga (popř. i s osmiválcem), tak nevím nevím, jestli nemyslím nějakou kličku >:D
Je vidieť pohľad reálneho človeka. :yes: Ja to mám presne tak isto: manželka má väčšie, rodinné auto, ktoré primárne slúži na výlety, dovolenky, rozvoz detí. Mne teda síce stačí menšie auto, ale i tak tie deti často beriem ja a tam kupé s dvomi dverami a so symbolickým miestom vzadu jednoducho neprichádza do úvahy. Takže aj keď som po tom Toyobaru pokukoval, reálny život nepustí. ;-)
I kdyz jsem ta vyjimka, souhlasim s iudexem. Nebo mozna prave proto, ze jsem ta vyjimka :-)
Az budete mit rodinu s detmi, jako prvni auto budete mit typicky nejake kombi nebo sedan stredni tridy. Mozna se s nizsimi naroky na prostor spokojite i s nizsi stredni tridou. Jako druhe auto pak nebudete resit coupe pro zabavu, ale proste nahradni auto, co zastoupi to prvni, kdyz je s nim manzel/ka pryc. Daleko pravdepodobneji to bude spis nejaky starsi otloukanek na rozvoz deti do skol/ek a kdyz vam na to zbyde a mate navic chapajici manzelku, muze to byt i ten HH, ktery tuhle funkci zastane. V CR a SR, (kde pocet prodanych kusu HH automobilku z zadne krize nijak nevytrhne), se pak netypicky muze stat HH i tim jedinym autem v rodine. Pak ale rozhodne nejde o sportovni auto, kdyz ma neco vydrzet, plnit predevsim tu funkci rodinneho vozu.
Proč by to měli být silné řeči? Jelikož řídím jen já, a pokud se to v budoucnu nezmění, tak bych vybíral pro danou jízdu ze 2 aut podle účelu použití ;-)
1. Psal jsem o ideálu, ne o hotové věci - je třeba pořádně číst, pokud to zvládneš.
2. Nemám důvod ani potřebu kupovat auto hned.
3. Bavíme se o nových autech ;-)
Reaguju jenom na to, ze jeden teoretizuje a smeje se tomu druhemu za neco, o kom nema ani paru, ze v tom uz jezdi. Rozdil nezkuseneho idealizmu a kecani o nem na internetu vs. realita. Skoda, ze nenapises, jaky splneny sen na ctyrech kolech vlastnis ty sam.
Zameť si před vlastním prahem. První, kdo se tady smál, jsi byl ty, aniž bys měl o tom druhém jakoukoliv páru (viz ten kolotoč). Já jsem jen reagoval ve stejném duchu.
Jaký "sen" vlastním jsem už tady několikrát psal, když to bylo k tématu. Ale nemám zapotřebí to tady vytahovat v diskuzích s jakýmkoliv joudou při poměřování pindíků.
BRZ i za těch 700 je levnější než všechny malé sporťáky v minulosti, podívej se na ceny sporťáků kdysi, připočti si inflaci za xx let a BRZ ti musí přijít zadarmo. Pokud ne, tak problém není v ceně, ale ve skutečnosti, že kdesi, kdysi v prosperující Evropě, ve středních vrstvách si mladík na studiích nebo začínající svobodný právník (dosaď lékař, pilot, architekt nebo co libo) mohl dovolit mít takový nebo podobný levný sporťák jako jediné auto "v rodině" a taková auta se kupovala. Proto také kdysi prosperovaly značky jako Lotus, Caterham a hromada dalších. Dnes, kdy střední vrstva skoro zmizela, zmizeli i kupci těchto aut a s nimi v podstatě i tato třída aut a zůstali jen chudí v MPVčkách co si jako největší odvaz koupí Golf GTI a bohatí v Panamerách a 911.
Pokud si za stejnou cenu jako za HH muzou lidi koupit i ten sportak, ubyvajici kupni silou to nebude. Je to jenom tim, za co jsou lidi ty penize vubec ochotni dat.
Lotus, Caterham a spol. byli vzdycky na okraji a koupilo si je jenom par nadsencu. I kdyby to tenkrat stacilo na prosperovani vyrobce, dneska je to o to horsi, ze je i jina konkurence. Dneska je jiny zivotni styl a proto da vetsina lidi prednost tomu, co neni tak "pure", kdyz to stoji stejne. Radsi ozeli zabavu, ale ziskaji rychlost i kdyz nemusi umet tak ridit. Muzou prelezt z obyvaku doma do obyvaku na ctyrech kolech, "za ty prachy".
Já za tím vidím i obecný posun automobilů. HH udělali za posledních řekněme 10 let velký posun v zábavě. Resp. abych byl přesnější v mixu rychlosti a její dostupnosti/přístupnosti.
Tak tim dodatkem "respektive" jsi uplne otocil to, co jsi napsal pred nim. Tedy pokud pro tebe neni synonymem zabavy jenom to, jak moc te to pri akceleraci zatlaci do sedacky nebo udaj na tachometru behem jizdy. Tohle umi dnesni HH nabidnout vrchovate a nemusis na to byt zadny ridic. Jenom si pri tom neuzijes te jine zabavy- hledani limitu trakce a prace pri jeji ztrate, uzivani si charakteru motoru (kdyz ho vubec ma), razeni apod. .
Vetsina lidi dava prednost relativnimu bezpeci i v nebezpecnych rychlostech, dokud ho neutne elektronika, pred tim, aby radsi ridili auto sami.
Jistě. V minulosti, ale tato dynamika a rychlosti prakticky přístupné nebyly. Ne v cenové hladině téměř běžného mainstreamu. A to co kdo považuje za zábavu za volantem je čistě subjektivní. Dokážu pochopit, že pro hodně lidí je ta "jednoduchá" absolutní rychlost maximum (možného, nebo toho,co jsou schopni/ochotni se naučit/riskovat).
V jp kdyz si koupu japoncik sportak jede vetsinou hnes do nejaky dilny ktery tam jsou na kazdym rohu a auto se upravi a fakt to neni zadnej chiptuning , takze takovy ocesany verzi brz se nedivim protoze je tam stejne kazdej prekopava holt jinej kraj jinej mrav v evrope se pocazuje za sportovni cokoliv co ma zamraceny svetla nebo napis rs v japonsku ani porsche nezustane v serii .
Ta oholená verze Toyobaru se nevyrábí proto, aby se nalákali lidi na nízkou cenu, ale proto, že při tuningových úpravách nebo přestavbách na závodní speciály ty výbavové věci stejně letí ven. V minulosti takhle na plecháčích vyjely třeba homologační Lancery Evo RS nebo Imprezy STi Type-RA.
BTW nevím, co to je za novinku, když je to očesané BRZ Type-RA v prodeji už od r. 2012 ;-)
Presne tak, toto je verze urcena pro upravy. Ale, tak neni se cemu divit, kdyz zavodnik Micka je schopen napsat, ze auto neoplyva kdovijakou dynamikou. On totiz vubec nepochopil smysl tohoto vozu. Holt neni to z koncernu, tak tomu nerozumi.
A čo na tom konštatovaní rozporuješ? Je objektívny fakt, že dynamika Toyobaru je hlboko pod úrovňou hothečov a nech pod dynamikou myslíš zrýchlenie, pružnosť, maximálku alebo trebárs časy na okruhu, vo všetkých parametroch Toyobaru silne zaostáva.
Ale mám pocit, že Ty si si zamenil dynamiku so zábavnosťou, to si ale treba ujasniť pojmy.
Reagujem na Tvoje slová "kdyz zavodnik Micka je schopen napsat, ze auto neoplyva kdovijakou dynamikou." Hovoríš o dynamike a tou Toyobaru skutočne moc neoplýva (v kontexte konkurencie).
Autor byl snad jiný? Když je někdo nadšený z toho litrového zázraku, libuje si v tom, jak ho bavilo vytáčení, tak by mu GT86 měla sednout. Dynamika je na auto obecně nadprůměrná. Nebavíme se tu zrovna o zdechlině, která potřebuje na stovku 15 vteřin. Vlastně bavíme, Fabie 1,0 MPI zhruba těch 15 potřebovat bude. ;-)
Člověk má jiná očekávání, Toyobaru by mohlo být rychlejší, ale není to zrovna pomalé auto. Je to taková stará škola, podobně jako Swift Sport. Někdy by asi stálo za to vyzkoušet sérii jen s jinými pneumatikami. Chápu, že je někdo proti úpravám, ale objednat v pneuservisu jinou gumu snad zvládne každý.
Aha vy narážate na chválu lednolitra vo Fabii; ten test som tuším ani nečítal, také autá ma nezaujímajú.
Paralela so Swiftom Sport je dobrá, Swift je super žihadlo a jazdne sa mi veľmi páčil; avšak jeho čaro do veľkej miery spočíva v tom, že je o tisíce eur lacnejšie, ako najbližší fúkaný hotheč (stojí cca. 14t eut, zatiaľ čo taká Fiesta ST stojí 20). I preto nie je porovnávanie s hothečmi s rovnakým objemom, ale naviac s turbom férové. Naopak Toyobaru žiaľ musí znášať vyššiu mieru kritiky práve preto, že nielenže stojí toľko ako porovnateľné hotheče, ale je dokonca ešte značne drahšie. Aj ten Swišť by neobstál vedľa FieSTy, ak by stál rovnako, to by po ňom ani pes neštekol.
Jak jsem napsal nahoře, vyšší cena jde ruku v ruce s tím, že jde o samostatný model, který se nebude prodávat v takových číslech jako hatchbacky. Není to rychlý Auris. A výbavu vůbec nemá špatnou. Takové Scirocco, které toho dost sdílí s Golfem, stálo holé s 2,0 TSI podobné peníze. Dnes má nejnovější motory, ale když začínalo, dvoulitr měl myslím ještě 147 kW (později 155). Teď nabízí 132 kW verzi dvoulitru asi o 4 tisíce levněji než GT86 s na papíře podobnou dynamikou (jak jsem napsal, bylo by zajímavé vyzkoušet jinak standardní GT86 na lepších šlupkách). RCZ teď v Německu začíná snad na 35 tisících (nenabízí základ, za ty peníze dostaneš 147 kW 1,6 a nějakou výbavu). V ceníkové rovině cena celkem odpovídá. Reálně samozřejmě záleží, jakou nabídku dostaneš, i na RCZ se dávají pěkné slevy.
Celkem by mě také zajímalo, jaké jsou ty příplatkové brzdy, co nabízí na GT86. V Německu za ně chtějí asi 10 tisíc €. Asi se budu muset popídit po nějaké předváděčce. Co se týče slev, někdo mi myslím říkal, že u Subaru dostal mnohem lepší nabídku než u Toyoty (v ČR).
U tech brzd by melo jít o BBK od TRD na obe napravy, 6-pist 355 mm + 4-pist 345 mm. Coz jsou na tech 13 metraku vahy vozu slusne naddimenzovane kotvy :yes: Jestli jde o nejaky vlastni vyvoj, nebo prepsane logo na trmenech jineho vyrobce netusim, ani co je pouzito za desticky. Jestli stoji za 10 tis. € nevim, TRD prislusenstvi je u Toyoty vzdycky hodne predrazene.
Sam planuji koupit GT86 jako druhe auto az bude ojetina kolem 350tis.kc mame jedno dite a jako rodinný vuz necham civica g8 kterej je i pro dve deti plne dostacujici.a nez budou mit deti 180cm tak se v gt taky odvezou.. docela me zarazili ty cisla prodeju . Třeba v Německu je ted na prodej cca 300 ojetejch a zanovnich GT to znamenalo ze cca kazdej třetí majitel gt si ho nechává velice krátkou dobu prostě munesedne.