Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v říjnu 2009: První pětka ve střední třídě stabilní, sedmé místo pro Subaru Legacy

V říjnovém žebříčku střední třídy se žádná velká změna neudála, boj v první pětce skončil tradičně. Za povšimnutí stojí ovšem sedmé místo Subaru Legacy.
Zpět na článek
19. 11. 2009 00:40
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 11. 2009 00:41
19. 11. 2009 07:42
neregistrovaný "Sumi1982"
19. 11. 2009 11:36
19. 11. 2009 11:52
19. 11. 2009 11:48
19. 11. 2009 11:53
19. 11. 2009 12:40
19. 11. 2009 11:55
19. 11. 2009 11:29
19. 11. 2009 09:56
19. 11. 2009 11:01
19. 11. 2009 11:20
19. 11. 2009 12:13
19. 11. 2009 14:20
19. 11. 2009 14:29
19. 11. 2009 14:39
19. 11. 2009 12:29
19. 11. 2009 14:22
19. 11. 2009 11:55
19. 11. 2009 21:55
19. 11. 2009 12:47
19. 11. 2009 14:26
19. 11. 2009 10:20
19. 11. 2009 10:33
neregistrovaný "Donovan"
19. 11. 2009 12:09
19. 11. 2009 12:18
19. 11. 2009 14:28
19. 11. 2009 16:59
19. 11. 2009 12:38
19. 11. 2009 12:43
19. 11. 2009 20:04
19. 11. 2009 12:58
19. 11. 2009 13:05
19. 11. 2009 13:22
19. 11. 2009 13:30
neregistrovaný "Donovan"
19. 11. 2009 13:30
19. 11. 2009 13:35
19. 11. 2009 13:38
19. 11. 2009 13:55
19. 11. 2009 14:04
19. 11. 2009 13:51
19. 11. 2009 13:54
19. 11. 2009 14:07
19. 11. 2009 13:27
neregistrovaný "Donovan"
19. 11. 2009 13:59
19. 11. 2009 14:06
19. 11. 2009 14:09
19. 11. 2009 14:22
19. 11. 2009 14:37
19. 11. 2009 14:33
19. 11. 2009 13:17
neregistrovaný "Donovan"
19. 11. 2009 13:31
19. 11. 2009 14:04
19. 11. 2009 19:22
19. 11. 2009 16:21
19. 11. 2009 16:50
19. 11. 2009 17:52
19. 11. 2009 18:11
19. 11. 2009 19:06
19. 11. 2009 19:42
19. 11. 2009 20:42
19. 11. 2009 22:13
19. 11. 2009 22:17
20. 11. 2009 07:28
neregistrovaný "Novakj24"
20. 11. 2009 22:06
20. 11. 2009 23:21
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 11. 2009 00:40
First!
Sotva vychladly klávesnice z debaty o ukončení výroby Vel Satisu, je tu další diskuse :-)
Rozbalit vlákno
0
19. 11. 2009 00:41
STŘEDNÍ STŘET
Tabulka je v normálu. První pětka, co auto to eso. Například Passat tu prodal třicetkrát více než Peugeot 407... Legacy naplňuje netrpělivost tradičních subarujezdců, do půl roku je na svém cca patnáctém místě, ten výskok je než známý tabulkový syndrom Logan.

Dost dobře nerozumím tomu, jak to, že nejkrásnější střední karoserie planety (MB-C) se tu ne a ne vyšvihnout výše?

Číslem měsíce je číslo... 50. AUDI A4, prémiový vůz, prémiový úspěch :yes:

Koncern Volkswagen má v tabulce pět zástupců, z celkem 1.142 prodaných aut připadá na Koncern VW 626. To je přes 50 procent, co? BRAVWO :yes:
Rozbalit vlákno
50
19. 11. 2009 02:36
Re: STŘEDNÍ STŘET
Nejbezpečnějšími auty jsou podle pojišťoven Ford, Subaru a VW
[odkaz]
neregistrovaný "Sumi1982"
19. 11. 2009 07:42
Re: STŘEDNÍ STŘET
GTI ked sa uz ohanas cislami, spocitaj kolko aut predal koncern VW medzi miniautomobilmi a aky podiel ma na tom FOX.

Vidno ze romany pises len tam kde sa VW dari, na taky Phaeton alebo Fox zabudas. Zato kazdy mesiac su tu legendy na passat pricom sa stale opakujes a jeto uz nuda fakt. Radsej nam napise nejaky pekny romanik na Phaeton alebo Foxa ale uz ta ziadam asi 5ty krat a stael nic. Asi nie je o com pisat.

Cislo mesiaca je 1 ( Phaeton ) >:-[] :no:
19. 11. 2009 10:23
Re: STŘEDNÍ STŘET
Máš můj hlas. :yes:
19. 11. 2009 11:29
Re: STŘEDNÍ STŘET
Zase vedle chlapče. Možná ti to napotřetí vyjde, to už by tu mohl být článek o miniautech. Tady si ve střední třídě.

Střílíš opět mimo terč. :-! :no:
19. 11. 2009 11:36
Re: STŘEDNÍ STŘET
Nepohybuj se v extrémech, pokud jsi čekal, že Phaeton smete v první generaci svou konkurenci, asi zanedbáváš autostudium, co se týká Foxe, tedy toho druhého pólu, ten plní to, co plnit má - největší auto třídy, s designem, který se tobě začne líbit až ho přestanou vyrábět. No... o tomhle bych nakonec možná něco i napsat měl. Nadpis by zněl - Sumi1982, diskuzní Phaeton... ;-)
19. 11. 2009 14:09
Re: STŘEDNÍ STŘET
ano, většina estetů, teda spíš kýčařů co si myslí že jsou esteti, ocení Mistra Elegance až po jeho smrti, to se holt nepochopeným umělců stává :-!
Avatar - KANKUNEN
19. 11. 2009 08:17
Re: STŘEDNÍ STŘET
GTI nechápu, proč ta nenávist k Subaru. Jo a to MBéčko C se mi moc nelíbí, ale velmi ho uznávám, jen to není můj vkus.
Avatar - Katikakus
19. 11. 2009 09:07
Re: STŘEDNÍ STŘET
Subaru je z Japonska, Asie chapes? At by to auto bylo sebelepsi, v jeho ocich to bude druhorady srot. Chlapec ma zrejme nejaky mindrak z detstvi. :-(
19. 11. 2009 11:52
Re: STŘEDNÍ STŘET
Ten chlapec je milej, přál bych ti mě vidět... >:D Těmi mindráky z dětství se tu zbytečně devalvuješ než na vometáka.
Avatar - Katikakus
19. 11. 2009 12:36
Re: STŘEDNÍ STŘET
Ne, diky, nemusim vsechno.
19. 11. 2009 14:12
Re: STŘEDNÍ STŘET
co ti víš, možná je to fešák, vysoký, blond, atletická postava, dokonalý chrup, voňavý, milý, příjemný :-!
Avatar - Katikakus
19. 11. 2009 14:57
Re: STŘEDNÍ STŘET
No prave. Chybi mi tu smajlik - blici ;-)
19. 11. 2009 15:31
Re: STŘEDNÍ STŘET
A možná někde nějaké to "správné" tetování? :-)
19. 11. 2009 15:54
Re: STŘEDNÍ STŘET
myslíš třeba znak Fiatu nebo Alfy? To by vysvětlovalo jeho nabroušenost. Kérky jdou fakt špatně dolů >:-[]
19. 11. 2009 11:48
Re: STŘEDNÍ STŘET
Nepociťuji nenávist k žádnému autu, natož k Subaru. Nahoře jen píši domněnku, že ten nenadálý výskok je tu pro uvedení nového modelu, a domnívám se tedy, že za pár měsíců se legacy zařadí na své standardní místo někde kolem té patnáctky. Nebo ty se snad domníváš, že současné umístění legacy je trvalé?
Avatar - Katikakus
19. 11. 2009 09:05
Re: STŘEDNÍ STŘET
Ad cislo mesice. A4 jako jedina z prvni petky tento mesic ztratila podil ve srovnani s cisly 1-10/2009 i v mezirocnim srovnani. To bych premiovym uspechem nanazyval. :no:
19. 11. 2009 11:53
Re: STŘEDNÍ STŘET
Ty ne, Katikakusi, to bys musel napřed do věcí vidět.
Avatar - Katikakus
19. 11. 2009 12:36
Re: STŘEDNÍ STŘET
Chces snad tvrdit, ze ve svetle letosnich i lonskych cisel A4 nema na vic? Ja to tvrdim a proto bych vysledek za rijen uspechem nenazyval.
19. 11. 2009 12:40
Re: STŘEDNÍ STŘET
Musíš poměřovat segmentární konkurencí (BMW3, MB-C). Úspěch je to fantastický.
Avatar - Katikakus
19. 11. 2009 12:49
Re: STŘEDNÍ STŘET
Ve svetle premiovych vozu to uspech nepochybne je.
Avatar - Emel
19. 11. 2009 10:14
Re: STŘEDNÍ STŘET
No, zrovna výsledek té 407 moc v normálu není. Pokud srovnáš 407 s francouzskými konkurenty, nemám pocit, že by měl Peugeot dělat třetinu prodejů.

50% je síla. Ještě nedávno by na to stačila Škodovka sama, ale každopádně to o českém trhu hodně vypovídá. Gratulace VW.
19. 11. 2009 11:55
Re: STŘEDNÍ STŘET
Ten VW tlak se bude stupňovat, podle mého bude mít VW do deseti let zásadně vyšší procento (myslím v Evropě, kde má dnes kolem těch 20%).
Avatar - Emel
19. 11. 2009 20:20
Re: STŘEDNÍ STŘET
Těžko říct, dobře našlápnuto má víc velkých hráčů... ať už je to Fiat, Kia + Hyundai nebo třeba PSA. Důležité je sledovat nové modely, ty určují trendy. Citroen má C3, C5, výborné naftové i benzínové motory a ambiciózní vizi. Renault má Megane a Scenic, rozehrává zajímavou hru na poli elektromobilů. Kia a Hyundai mají mladé portfolio menších aut a budují si i silnou image. Opel má Insignii a Astru a dluhy :-).
Avatar - T613
19. 11. 2009 20:50
Re: STŘEDNÍ STŘET
Ta hra Renaultu je velmi zajímavá. Může se mu hodně vyplatit nebo krutě vymstít. V každém případě je to příjemný směr.
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 10:30
Re: STŘEDNÍ STŘET
To céčko je fakt na pováženou, vysvětluju si to snad jen tím, že hvězda na kapotě, v jakékoliv třídě, jitří emoce sousedů a jiných posuzovačů více než ty čtyři kruhy či vrtule, takže česká, radšineprovokovat, povaha céčko raději vynechá. Jiné vysvětlení nemám, céčko je až na kratší sedačky dokonalé auto s rozumnými rozměry, ideální kombinace dálničního cruiseru a přitom mrštného zatáčkomila. Už v základní verzi 180K je to perfektní value for money, přestože mám raději vdolečky, určitě bych dal přednost 180k před 320i, a skvělé na tom je, že tu mluvíme o perfektním reprezentantu Mercedesu a při tom o ceně nějakých osmsetpade. Tak, střednětřídní premiový drzci, šupem k Mercedesu, na souseda s.re pes. ;-)
19. 11. 2009 10:43
Re: STŘEDNÍ STŘET
Je to tak C-cko je vazne moc povedeny. Osobne bych teda volil to 320i, ale to uz je spis srdcovy rozhodnuti nez ciste racionalni.

Jako duvod neuspechu MB-C vidim hlavne konkurenci v A4, lidi co chteji premii a nekladou duraz na jizdu, tedy ti co nechteji BMW, spis sahnou pro Audine a to z nekolika duvodu: je rekneme "nenarocne pohledna", ma "hezci" interier, aureola Quatra, nenarocneji se ridi a ma to TDI :-) Takze idealni "vlhkej sen" pro majitele starsich oktavek, passatu a vsech tech "ceskych idealu".

Nechci tu vyvolavat nejakej flame, ale takhle to proste vidim a stojim si za tim ;-)
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 10:48
Re: STŘEDNÍ STŘET
Možné to je, co píšeš o způsobu výběru, jiná věc ovšem je, že ti co kladou důraz na jízdu, by si měli ve střední koupit právě MB-C. Já jsem sice nikdy MB neměl, ale muset si vybrat v této třídě, přestože zákazník a fanda BMW, vzal bych céčko, je to prostě lepší auto než aktuální trojka, a to i co do jízdních vlastností. ;-)
19. 11. 2009 10:55
Re: STŘEDNÍ STŘET
Není to jen u nás. Podívej na největší evropský trh. Tam je situace totožná. ;-)

Jinak ty zoufalé prodeje MB budou možná ovlivněny i tím, že u nás neexistuje jediný solidní servis této značky a zákazníci jsou tím pádem nuceni servisovat v reichu, kde úroveň poskytovaných služeb je na zcela jiné úrovni.
19. 11. 2009 11:29
Re: STŘEDNÍ STŘET
:-) Jo, je to škoda, céčko má na víc.

P.S: Jak už to tak chodí, často se po jednání v kanceláři řeč otočí na auta... mohu potvrdit, že opět narůstají postoje "Octavií neprovokuješ, a co mám uvnitř, jestli kůži či 200 koní, o tom nikdo neví...) Je to smutné, ale syndrom sousedovo kozy je tu snad natrvalo...
19. 11. 2009 13:09
Re: STŘEDNÍ STŘET
Tady bych oponoval, právě 180K není moc povedená motorizace. Jediný co se mi na tom líbilo, byl mechanický jekot kompresoru. Možná mé smíšené pocity z céčka byly právě kvůli tomu motoru
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 13:13
Re: STŘEDNÍ STŘET
A co se ti na tom motoru nelíbilo?
19. 11. 2009 13:16
Re: STŘEDNÍ STŘET
Na to že to je kompresor, tak se těžkopádně sbíral ze spodu a chyběla mu výkonová špička
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 13:41
Re: STŘEDNÍ STŘET
Já jsem jel 180K s automatem a moc se mi ta motorizace líbila. Jasně, že to není žádná divočina, stopade a něco koní s pomalým automatem, ale díky kompresoru to mělo krásně lineární průběh, překvapivě dobrou reakci na plyn, a přestože motoru opravdu trochu chybí chuť jít do otáček, jak se sebere, tak táhne až těm stopade koníkům nevěříš, reaguje a táhne i v rychlostech kolem dvou set. Zvukově, nevím jak to udělali, to vůbec neznělo jako čtyřválec, rozhodně povedené, na základ, dle mého. Já bych 180K do auta této kategorie preferoval před 2,0i bmw přestože to je výborný atmo. motor.
19. 11. 2009 13:58
Re: STŘEDNÍ STŘET
Zajímavé, máš úplně opačný postřeh, než já. Linearitu bych viděl, když motor (a proto je vybaven kompresorem, u atmosféry bych to nečekal) nemá problém se zvednout bez problémů z otáček pod 2000. Tady tenhle byl fakt mrtvola. Nad 2000 otáček byl znát plynulý nárust výkonu, no a nad 5000 konec. Zvukový projev v interiéru dobrej, to souhlasím. A souhlasím i s tou reakcí ve vyšších rychlostech, to mě příjemě překvapilo. S 320i nemohu porovnávat, s tím sem jel nanejvýš 50km a ještě ke všemu nebyla moje a to je na nějaké srovnávání málo, přesto je pravda, že podvozek má céčko fakt príma
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 14:19
Re: STŘEDNÍ STŘET
Linearita tahu je jiné kriterium než schopnost jít do otáček (sebrání se motoru), lineární tah je tah bez děr v rámci širokého ot. spektra, díry vznikají chybějícím toč. momentem v nějakém ot. spektru, typicky starší 16V motory s dírami kolem 3 až 4 tis. nebo VVTi apod. s dírou ve středních otáčkách a násl. kopancem po sepnutí, 180k se pomaleji sebere ale jen do dvou tisíc, pak jen lineárně, pořád stejně, táhne až do šesti, výš to nemá smysl, a špička se nekoná, to je zas daň za ten kompresor, jenže tohle je motorizace, u které není špička zdaleka tak podstatná jako právě lineární přísun výkonu, je to velmi solidní motorizace, pořáda mluvíme o základu.
19. 11. 2009 14:39
Re: STŘEDNÍ STŘET
Není nad vysvětlení pojmů ;-) . Přesně o tom jsem mluvil. A souhlas, na základní motor je to dobrý :yes: . Když u toho Céčka je těžký to, že do něj sedáš s určitými očekáváními a pak zjistíš, že je to jenom auto ;-)
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 15:15
Re: STŘEDNÍ STŘET
Jo, tomu rozumím, doteď se pamatuju, jak jsem sedal do Qporte, natěšený, nastartoval ten úžasný motor, radost a užívání si, a pak pomalé střízlivění až k poznání, že se tím vždycky rád svezu, ale na ježdění bych to nechtěl. Vždycky je to otázka jak se potkají očekávání se schopností auta jim dostát. Většinou čekáme víc než je možné. ;-)
19. 11. 2009 19:28
Re: STŘEDNÍ STŘET
Pane bože, kdy jsi seděl v autě s VVTi? Ano bývaly doby, kdy byl "kopanec" při přečasování ventilů a to hlavně u VTEC od Hondy, ale to jsou doby dávno minulé (1994). Motory s VVTi mají plynulý průběh i v nízkých otáčkách, a to hlavně u DualVVTi, kdy je velice podobný dieslu, pouze s tím rozdílem, že jdou točit do vysokých otáček bez jakýchkoliv "kopanců". "Kopanec" je u TDI PD a to byla hlavní přesvědčovací metoda u prodejců VW GRUPE - "Vidíte ten nástup výkonu? To je úžasné to nikdo jiný nemá." No a byls jeho. Ten kdo tomu nerozumí se dal snadno tímto trikem "koupit" Jo a myslím, že to platí dodneška. :-O
19. 11. 2009 14:04
Re: STŘEDNÍ STŘET
Automat nevim, měl jsem 6MT, a to je taky zajímavost, sem zvědavej, jak dlouho vydrží ta kůže kolem řadící páky, protože při každém zařazení zpátečky ji přiskřípneš mezi páku a hliníkový lemování zářezu v tunelu
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 14:27
Re: STŘEDNÍ STŘET
Mě se na tom autě líbila právě ta celková vyváženost, prostě všechno odpovídalo MB, kvalitní motorizace s adekvátní silou, bezvadný zvukový projev, automat, pohodlný podvozek, velmi dobrý dostavník a přitom, pokud sis dal tu práci a podržel automat na manuálu, do zatáček střídal 3.,4. tak ses i celkem svižně svezl, podvozek mohl ukázat svou druhou tvář, perfektní agilitu, schopnost řízení plynem, všechny výhody zadního pohonu v praxi, plus skvěle vyvážené řízení. Jde o to, že tohle vše, to nejlepší z mercedesích vlastností, dostaneš za nějakých osmsetpade a nádavkem image třícípé hvězdy. Mě fakt céčko 180K přišlo jako nejlepší základ ve třídě.
19. 11. 2009 14:41
Re: STŘEDNÍ STŘET
no jo, ale vysvětluj to sousedům že to skutečně nestálo mega, kdo ti uvěří, je to přece mercedes! >:-[]
19. 11. 2009 14:53
Re: STŘEDNÍ STŘET
Tak to je příspěvek ze života, tady bychom mohli rozvést hodně příkladů. Jsme přece v čechách ;-\
19. 11. 2009 15:59
Re: STŘEDNÍ STŘET
tady ti budou závidět i desetiletého vylágrovaného baworáka co stojí jak nový Matiz, protože když ho umyješ a vyleštíš vypadá minimálně na mega :-!
19. 11. 2009 14:49
Re: STŘEDNÍ STŘET
Nojo, naladění podvozku, mlask. Přesto si nedokážu konkrétně v tomhle modelu s 180K a notabene automatem představit nějakou sportovní jízdu, už jenom kvůli tomu ohromnýmu tenkýmu kormidlu, kterýmu říkaj volant. Spíš mě to oslovilo na dlouhé trasy, tam to bylo vše, jak má být. Ale zase fakt, že po tom co céčko zlevnili, tak je to zajímavá nabídka. Taková perlička, to byla prča, když jsem zjistil, že u zadokolek (až na výjimky) se nevrací volant ...
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 15:09
Re: STŘEDNÍ STŘET
Podíval ses do pangejtu, kvůlivá volantu? Znám to, nejčastější výtka známých, kteří se chtěli svézt bavorákem, "jé, tomu se nevrací volant, to je blbý". >:D Jinak, jasně, o sportovní jízdě se zvlášť s tím automatem mluvit nedá, ale jak říkám, podrž tam kvalty a svezeš se líp, než bys od základu čekal, ten podvozek je dimenzovaný na mnohem větší výkony a těžší motorizace, se 180K je to lahůdkově vyvážené auto. Nevím jak se chová manuál, ale možná silnější 200k s manuálem by mohl být ideální kompromis, jenže s kvedlačkou už trochu ztrácíš to kouzlo cruiserství a silnější motor znamená vyšší cenu atd., ne, ne, myslím, že 180K s automatem bude fakt jedno z nejlepších aut v této třídě a této cenové relaci.
19. 11. 2009 15:21
Re: STŘEDNÍ STŘET
No mále jo, já sem do tý doby měl dlouhodobý zkušenosti pouze s touhle zadokolkou a tam to není tak markantní [odkaz] >:D Tady jsou zase jiný aspekty, kvůli kterým jsem mále skončil v pangejtu
19. 11. 2009 16:04
Re: STŘEDNÍ STŘET
tys neabsolvoval přijímač do stavu řidičského na legendě legend - Škoda 120? Když zvládneš tuhle, nic v životě už nepřekvapí :-!
19. 11. 2009 13:04
Re: STŘEDNÍ STŘET
Jel si v tom autě? Po mých zkušenostech (180 Kompressor, kombík) je to auto, alespoň pro mě, mírným zkamáním. Dobrý, mercedesoidní, podvozek, na první dojem super, ale po delším soužití vystřízlivění. Co mě nejvíc v každodenním používání vytáčelo, je ten šílenej združenej ovladač na blinkry, stěrače a já nevím, co ještě, na který z volantu horkotěžko došáhneš, aniž by si musel spustit ruce z volantu. Samozřejmě, tohle celkový dojem z céčka nedělá. Oceňuji solidnost celého auto, byť, například nádherný klavírní černý lak na plastových doplňcích dveří po 12.000km vypadal, jako kdybych ho ojel šmirglem. A přitom, já ho neojel ;-) Celkově to auto nevyčnívá, ale ani neurazí, třeba A4 mi sedla víc. Samozřejmě vztaženo k prémiovým konkurentům, proti ostatním je to nebe a dudy ...
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 13:44
Re: STŘEDNÍ STŘET
Nad tou páčkou pod volantem plus tou tempomatovou se rozčiluju v každém MB, ale znám lidi, co ti na tohle řešení budou přísahat. ;-)
Avatar - igor77
19. 11. 2009 09:43
slava vitezum / cest porazenym
- a looserem kategorie se nechtene stava: seat exeo -
Rozbalit vlákno
0
19. 11. 2009 09:56
PR VW
Zajímalo by mě jak by odůvodnil náš propagátor VW reportáž o TOUAREGU v občanském judu. ;-)
Rozbalit vlákno
12
19. 11. 2009 11:01
Re: PR VW
Tak ta má vskutku značnou vypovídající hodnotu. Kdyby se to stalo u pár tísocovek kusů, tak už by se o jisté (ne)spolehlivosti dalo mluvit, ale takto měl ten cápek jen smůlu na špatný kus. A špatné kousky se semtam objeví u každé automobilky. ;-)
Avatar - Katikakus
19. 11. 2009 11:20
Re: PR VW
No jo, ale opet, stejne jako v pripade Fabie plne vody, zarazi laxni a ignorantsky pristup prodejce i dovozce. Takhle si koncern moc dobre jmeno nedela.
Za dva tydny druhy pripad. U Fabie jde o masovku, takze tam jim jeden nespokojeny zakaznik zjevne nevadi, ale v pripade Touarega za dva mega bych ocekaval, ze ho budou "nosit na rukach". Takovych zakazniku prece jen nejsou tisice ani stovky.

Jinak ta reportaz je tady [odkaz] zacina na 19:16.
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 12:13
Re: PR VW
A teď si představ, že by ta televize přijela třeba za mnou a já bych jim vykládal o naprosto spolehlivém autě, se kterým nebyl za dosavadních 100 tis. km jediný problém. Byla by to selanka, a kdo stojí o tv "reportáž" bez kontroverze? Celé to nijak nevypovídá o samotném autě, touaregu jako modelu, vypovídá to, bohužel, o "kvalitách" servisu, s tím se nedá nesouhlasit.
19. 11. 2009 14:20
Re: PR VW
no ale pak by taky mohli přijet k těm tvým známým co jste brali ty Touaregy a oni asi si těch 100tis km vychutnali jinak že?

Ber to tak, že lid dostal svoje. Krásná reportáž jak nějaký zlodějský podnikatel, který určitě zotročuje dobré zaměstance si koupil velkého teréňáka ale osud ho dostihl a je to šunt. >:-[]
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 14:29
Re: PR VW
Jasně, a dobře mu tak zmetkovi, stejně si to koupil za dělnický peníze. ;-)
19. 11. 2009 14:39
Re: PR VW
no to je snad jasný, a ještě bych pro sichr na něj poslal finančák, sociálku, památkáře, ochranáře, České Matky, Automat, inkvizici a pak bych ho nahnal do Mišelinky tahat pneumatiky ať pozná co je to zlost poctivých pracujících! >:-[]
19. 11. 2009 12:29
Re: PR VW
No řeknu vám to je přístup k zákazníkovi.Určitě bych se vidal po odvisílání tohoto pořadu k tomuto prodejci na nákup.Ani VW asi nejásalo po pořadu který sleduje dost diváků.
19. 11. 2009 14:22
Re: PR VW
nechci ti brát iluze, ale víš o nějaké prodejci/obchodníkovi kterého zruinovala jedna reportáž v televizi?
19. 11. 2009 11:55
Re: PR VW
Tak to máš teda opravdu těžký starosti. >:D

Jde o jeden dosti specifický kus, do kterého ještě po dodání údajně přidělávali nějakou výbavu. Bůhví kdo to dělal, do čeho rýpali a co tam všechno podělali.

3.0 TDI jezdí mraky po cestách a žeby to bylo něco nespolehlivého?

V reportáži se jim to taky podařilo přidřít po najetých cca 16 tis? Nedovedu si představit, co by s tím autem museli dělat a co do něho lít za naftu, aby se jim to povedlo. Následné prošvihnutí servisní prohlídky o nějaké (uváděné) 3 tis km (v reálu tipuju, že to bylo skoro 4), také značí, jací lidi s tím jezdili. Pokud je u nového auta za dva mega předepsaný servisní interval, tak si s ním osobně nebudu hrát a zkoušet, kolik to ještě vydrží. Za to má u mne majitel :no:

A ve finále mohlo jít taky o jeden "páteční" kus.
Avatar - saldy
19. 11. 2009 21:55
Re: PR VW
tak samozřejmě se jedná o vadný kus, majitel vozu si určitě dává všechny paragony za naftu do vydání a lze dohledat co tam čepoval, budou se soudit o slovíčka v záručních podmínkách, každý rozumný člověk chápe, že se žádný motor nemůže zadřít v důsledku pár tisíc km přes garančku, majitel si na to měl dát pozor to je pravda ale postup autosalonu je mimořádně nemorální a je dobře, že to bylo alespon v TV.
19. 11. 2009 12:47
Re: PR VW
Koukám, že občanské "joudo" tu má řadu intelektuálních zastánců. Neviděl jsem, nemohu sloužit. Stav se odpoledne na Proseku u VW, tam ti předvedou jiné džudo ;-) Vlez do ROOCA a na telku se vykašli. Bože, kam až tu mohou diksuze klesnout...
19. 11. 2009 14:26
Re: PR VW
kam až můžou diskuze klesnout bylo třeba když rezli dveře Ceeda že ;-)
19. 11. 2009 10:20
Klíííd
Pánové, jako každý měsíc je to +/- stejné. Subary díky doprodeji starší generace malinko poskočilo, jinak mě zaujal jenom propad Pažouta, vetšinou se pohybuje kolem Laguny a C5
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Donovan"
19. 11. 2009 10:33
Muzikál ze střední
Epochální SuperB zcela zaslouženě válcuje domácí trh. Ostatní stupínky vítězů zabírají tradiční těžké váhy. Bramborová Insignia, která svým tvarem bramboru skutečně připomíná, těží ještě stále z wow-efektu. Do roka a do dne je tam, kde vždycky byla Vectra. Francouzi na českém trhu drží svojí stabilně velmi dobrou pozici a zůstávají volbou pro estéty, požadující od auta trochu té extravagantnosti. A kdesi vzadu za Kiou Magnetis se krčí Seat Exeo a ukazuje nám, že ve střední třídě "submainstreamové" značky nemají co pohledávat, a ani technika, která ještě včera měla (těžko říci, nakolik zaslouženě) nálepku "premiová", jim moc nepomůže.
Rozbalit vlákno
0
19. 11. 2009 12:09
CAUSA EXEO
V Česku má Exeo jeden existenciální problém. Ten problém spočívá v hlavě. Nemyslím motorové. Totiž znáš to legendární pořekadlo - na vrchu huj, vespod fuj? Vím, vím znáš ho moc dobře viď, no tak Exeo "bohužel" nezapadá svou prémiovou konfigurací do tvé konfigurace životní. Ono totiž to Exeo má vespodu také to "huj", avšak není tak vidět. Jen a než v tom spatřuj ten jistý zdejší zdrženlivý prodejní úspěch. Nikdy tu totiž zatím nebyla možnost - mainstreamová karoserie, prémiový spodek.

No, jen si to připusť, pokud tedy nepatříš k těm, co si auta vybírají podle svých potřeb, nikoliv podle svých možností, na Exeo prostě nemáš, ty musíš přece koupit pokud možno co nejlevněji a nejefektněji, a nějaké prémiové podvozkové či motorové parádičky, na to nemáš ani životní prostor ani odvahu.

Závěr - EXEO - barometr životní úrovně :yes:
Rozbalit vlákno
29
Avatar - T613
19. 11. 2009 12:18
Re: CAUSA EXEO
nebo spíše nikdo nechce Seat
19. 11. 2009 14:28
Re: CAUSA EXEO
přesně, jako v té reklamě, stačilo říct.... >:-[]
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 12:38
Re: CAUSA EXEO
Vím, že říkat, já to říkal, zní hloupě, jenže já to říkal, tohle bude fungovat technicky, ne obchodně :-) Přitom koncept vypadá velmi logicky, a logicky by měl Seatu pomoct, přesunem premiové techniky, byť generačně překonané, do mainstreamu by se měl produkt pozdvihnout, jenže on je efekt opačný, to auto tu pod čtyřmi kruhy jezdilo osm let, je okoukané, a lidé neradi dávají peníze za věc, na které je vidět, že není aktuální resp. úplně nová. To dole "huj" je opravdu na ocenění v případě, že víš, co hledáš, jenže lidé jdou po povrchu, spousta orlů s rozpočtem šest stovek, bude raději létat po dálnici v módním designu okvětních lístků mazdy 6 zmasírovani časopisovými články o japonském etalonu ovladatelnosti, a fakt že sedí v autě s ošizenou zvukovou izolací, na sedačkách pokrytých nějakým nedýchajícím hadrem a obklopeni plastem v kvalitě PVC, tedy v tom všem co v tom "zastaralém" exeu má naopak premiovou kvalitu, to jim třeba časem i dojde, jenže pro exeo bude už pozdě. Tato generace bude moct, možná, za svůj největší úspěch pokládat to, že posloužila jako vstupenka Seatu do střední, jako otvírák a usnadění vstupu generace nové, exea II, bude-li. ;-)
19. 11. 2009 12:43
Re: CAUSA EXEO
Jo, souhlas, tahle konfigurace neútočí na to povrchní v lidech, o to to má těžší. Dobře píšeš o tom důstojném vstupu do střední, vždyť Toledo ve své závěrečné křeči, to bylo dílo...
Avatar - Emel
19. 11. 2009 20:04
Re: CAUSA EXEO
Toledo ovšem byla nižší střední...
Avatar - T613
19. 11. 2009 12:58
Re: CAUSA EXEO
Seat sice dostal kvalitní techniku od Audi, ale tato technika je morálně zastaralá. Navíc Seat je v tomto segmentu nováček, který díky současné generaci aut ztratil velké množství příznivců. A těch pár fajnšmekrů ho nevytrhne. Aspoň zde.
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 13:05
Re: CAUSA EXEO
Promiň, ale tohle je taky časopisecká masáž, souhlasil bych s omezeností prostoru (i když taky záleží s kým se porovnává) nebo s pár přežitými ergonomickými prvky, které někteří, podotýkám že jen někteří, mají v akt. generaci svých modelů už řešeny lépe, např. držák nápojů nebo ovládání navigace. Ale jinak, běž se svézt, a pak mi seriozně napiš, v čem to exeo zaostává za C5, Mazdou 6 nebo lagunou, ať se držím cenově srovnatelných aut. Jsem zvědav, co se dočtu. ;-)
Avatar - T613
19. 11. 2009 13:22
Re: CAUSA EXEO
Mluvím o morální zastaralosti, nikoliv o technické zastaralosti. To je dosti zásadní rozdíl ;-)
Těmi fajnšmekry jsem myslel ty kupce, kteří ví, že ta technika Audi je stále na výši. Jenže kolik je takových?

Pro zbývající potencionální kupce je to:
1) Seat
2) Seat se "starou" technikou Audi

Prostě obchodně to bude pro Seat ořech, který musí rozlousknout.
neregistrovaný "Donovan"
19. 11. 2009 13:30
Re: CAUSA EXEO
Seat Exeo ale přece není auto pro fajnšmekry.
Avatar - T613
19. 11. 2009 13:30
Re: CAUSA EXEO
ach jo.. tak příště ;-)
19. 11. 2009 13:35
Re: CAUSA EXEO
Jo, příště, to je tvoje jediná diskuzní naděje.
Avatar - T613
19. 11. 2009 13:38
Re: CAUSA EXEO
budu ti říkat sudičko ;-)
19. 11. 2009 13:55
Re: CAUSA EXEO
Spíše si přečti ten nesmysl cos napsal nahoře, ty náš moralisto... >:D
Avatar - T613
19. 11. 2009 14:04
Re: CAUSA EXEO
A kde moralizuji? Pouze jsem si povzdechl nad tím, že Donovan nepochopil co jsem slovem "fajnšmekr" myslel. To že ty to nechápeš mě překvapilo. Možná by sis měl zvýšit hladinu cukru v krvi ;-)
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 13:51
Re: CAUSA EXEO
Morálně zastaralá technika, znamená techniku už nepoužívanou, přežitou, jenže exeo má např. zavěšení s lichoběžníky, tsi motor, tdi cr, vše velmi aktuální a konkurencí nijak nepřekonané, prostě s tím morálním zastaráním to není tak jednoduché, ale asi rozumím, cos chtěl říct. S tím ořechem souhlasím, a myslím, že ho Seat nerozlouskne. ;-)
Avatar - T613
19. 11. 2009 13:54
Re: CAUSA EXEO
Jsem podobného názoru. Možná, kdyby si Seat dal větší práci s vnějškem tak by .. No snad nám Seat přežije rok 2015.
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 14:07
Re: CAUSA EXEO
Větší práci, by prakticky znamenalo jiné auto, a to by už nešlo bouchat na lince staré A4. Myslím, že z toho dostali maximum, i designově, jiná věc je, že to nebude nejspíš stačit.
neregistrovaný "Donovan"
19. 11. 2009 13:27
Re: CAUSA EXEO
Design interiéru je zastaralý kompletně. Obrazovka navigace moc nízko, tuny čtveratých tlačítek na středovém panelu, k tomu v naprosto příšerném kontrastu naroubované kruhové výdechy klimatizace, šedá masa plastů, displaye s ukazatelem teploty připomínají videorekordéry z první půlky let devadesátých, nápaditost nulová, elegance žádná, jiskra nikde. To, co v Audi fungovalo skoro až do konce, najednou v mainstreamové střední totálně selhává. Postrádá to hravost, lehkost, eleganci. A lidi to samozřejmě vnímají. Exteriér je na tom ovšem ještě mnohem hůř.
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 13:59
Re: CAUSA EXEO
Tuny tlačítek jsou v každém autě bez mmi nebo podobného systému, jistě nová A4 a jiní jsou dál, ale srovnávej s cenově podobnou konkurencí, zkus tlačítkovou šou v P407 nebo accordu, displeje vč. navigace v mazdě 6 nemluvě o kritizovaných plastech a vyjde ti hodnocení trochu jinak. Exeo se může, v těchto věcech, na špičku třídy už jen dívat, jistě, to potvrzuje vývoj, jenže na laguny, C5ky nebo mondea kvalitou svého vnitřku v klidu stačí. A že tohle "lidi samozřejmě vnímají", tomu nemůžeš věřit, to popírá třeba rozšířenost mazdy 6, nebo viděls např. C5 v základu?
19. 11. 2009 14:06
Re: CAUSA EXEO
V současným accordu není moc tačítek, není to zas tak strašný
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 14:09
Re: CAUSA EXEO
Tlačítek je tam dost, plus volant, ale neříkám, že je to špatně nebo že to musí být nutně jinak, obecně jsou dvě cesty, tlačítka/sdružený ovladač, každá má svoje. Toho accorda ber jen jako reakci na tuny donovanových tlačítek v exeu, tam to taky není žádné drama.
19. 11. 2009 14:22
Re: CAUSA EXEO
Tak na volantu máš ovládání HF, audia a palubního počítače, tam je to ok. Blbý je ovládání audia, je tam jeden velkej knoflík na procházení folderů / setup audia a malej otočnej, na hlasitost. Je pravda, že ten velký otočný duplikuje některé funkce klasických čudlíků (vyhledávání stanic, přeskakování písniček na CD / USB), to taky moc nechápu, ale dá se zvyknout. Ono je jiné tady paušalizovat (jako někteří) a srovnávat reálné použití. Jak říkáš, každé má svoje. Např. já když jsem jel poprvé v A6, tak jsem se málem vymlel, když jsem furt civěl na display a ne na vozovku. Ne naplat např u Céčka při nastartování proběhne na displayi varování, že se nemáš nechat rozptylovat od řízení, nebo tak něco
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 14:37
Re: CAUSA EXEO
Jasně, je to otázka zvyku, hlavně, pak možná, když zkusíš dlouhodoběji pár různých systémů, najdeš své preference, třeba k těm tlačítkům, ale stejně je to nakonec víc záležitost zvyku. Ono, co pořád nastavovat? Skoro pět let jsem jezdil s i-drive a tak jsem si zvykl na ruku na loketce a točení a klikání kolečkem, že mě stálo chvíli zvykání (mám teď auto s tlačítky) najít rychle správný čudlík, ale už je to o.k. a nijak netrpím. Fakt je to o zvyku, většina dnešních aut už netrpí nějakými nelogičnostmi a ergonomickými chybami.
19. 11. 2009 14:33
Re: CAUSA EXEO
vidíš, sám přiznáváš že znak na kapotě je často důležitejší než to co je pod kapotou ;-)
neregistrovaný "Donovan"
19. 11. 2009 13:17
Re: CAUSA EXEO
Nesmysl. Ve střední třídě platí, že současná mainstremová esa jsou ve všem lepší, než včerejší prémie (tedy v podání Audi - BMW a Mercedes, to je úplně jiný příběh).

Exeo se neprodává, protože nabízí překonanou techniku v ošklivém kabátě (špatná retuše) a má mizerný znáček na kapotě. Tečka.

Dinar tady píše o Mazdě 6 a neuvědomuje si, že klientela japonských značek je poněkud specifická. Co drtí Exeu "kule" je ovšem konkurence evropského mainstreamu, která nabízí plně srovnatelné (a lepší) materiály, aktuální designovou vizi a aktuální techniku. Zkus si do Exea přesednout třeba z dobře vybavené C5tky, řeči o hadru na sedačce jsou tady mimo mísu.

Kupec není tupec, nenechá se oblbnout tak lacino. A podbízivá cenovka to jak vidno taky nezachraňuje.
19. 11. 2009 13:31
Re: CAUSA EXEO
Myslíš jako si přesednout z DOBŘE vybaveného Exea do dobře vybavené cepětky? Exeo je uvnitř menší, stojí na počátku třídy (velikostně). Trik je právě v tom, že pod kabátem je prémiová klasa. Samozřejmě nepřekonaná mainstreamovou aktualitou. Jistě, svět jde dál, no, exeo dokázalo právě zastavit čas. Jde o to, že tu není dost "zastavených" peněženek. A právě o tom píši.
Avatar - Dinar
19. 11. 2009 14:04
Re: CAUSA EXEO
"Klientela japonských značek je poněkud specifická". To bys měl, Kefalín, vysvětlit, co si v tomto případě představuješ pod pojmem specifický. Nemluvě o házení japonských značek do jednoho pytle. Konkurencí exea je všechno v této třídě, že je exeo v základu hodnotněji zpracované než mazda 6 neokecáš dobře vybavenou C5.
Avatar - igor77
19. 11. 2009 19:22
Re: CAUSA EXEO
presne trefils hlavicku na hrebik.
exeo je exhumant a recyklat a osklivy.
dacia nebo thalia stredni tridy.
proc by ho nekdo chtel, krom taxikaru?
Avatar - bubucci
19. 11. 2009 16:21
Legacy
Bravo Legacy, zajímalo by mě, jestli počítají Outback a Lego dohromady??? Nejspíš jo, protože Outbacků se u nás prodá víc. Ono se ani není čemu divit, špičkový diesel, vevnitř bezchyby, prostornost výborná, stačí si v magazínu přečist recenzi a tom autu nic nechybí. 4x4 bez příplatku >:D Znám hodně lidí, co přesedlali z koncernových vozů na Subaru, ale málo co to udělali naopak. Něco na tom bude.
Rozbalit vlákno
11
19. 11. 2009 16:50
Re: Legacy
No nevim, je ufo a ufo, ale tohle Subarufo může už být dobrý, jak chce, to už prostě nezvládám, už přechod z Foresteru 2003 na F 2007 byl těžký, ale šlo to, ale tohle už ne, snad za rok, až si zvyknu...
Avatar - saldy
19. 11. 2009 17:52
Re: Legacy
njn taky jsem se těšil na diskuzi k Subaru, něco v tom smyslu nedoceněnosti, tento produkt patří do první pětky a to trvale.
Avatar - bubucci
19. 11. 2009 18:11
Re: Legacy
zkus jim to tady vysvětlit >:D >:D >:D
Tad akorát slyšíš na co ti je 4x4 atd... Naštestí tu žádný flame není, protože proti legacy toho moc říct nemůžou...
Avatar - Lance
19. 11. 2009 19:06
Re: Legacy
Jsem srdcem subarista, ale ty designový experimenty, co teď vyváděj, tomu teda na chuť přijít nedokážu. Jediný Subaru, který se za poslední dobu změnilo k lepšímu, je Tribeca, první generace byla strašná. Forester taky ujde, ale už to není ten lesník, co býval dřív. A tim, že začali dělat okna s rámem, si to u mě pěkně zavařili... ;-\
Avatar - Subaru4ever
19. 11. 2009 19:42
Re: Legacy
Je to jednoduchý. Dová generace Lega/Outbacku je o cca 150 000 levnější než minulá generace (s +/- podobnou výbavou) ... v Subaru při koupi nového Outbacku nám to vysvětlovali: výrazně levnější výroba, lepší pevnost karoserie, lepší hluková izolace, větší úhel otevření dveří a hlavně mnohem rozměrnější dveře - ještě jsem to nepřeměřoval, ale nový Outback má zadní dveře asi 1,5x delší než ten starý. ... jinak z showroomu musím říct, že nové Legacy je hrozně moc ošklivé oproti starému (hlavně sedan), ale Outbacku nový design nesmírně sluší ... dokonce jsem se teď přistihl, že jsem si říkal, že taťkův nový Outback je hezčí, než ten můj "starý". ... je to o zvyku .... Outback je outo out ;-)
Avatar - bubucci
19. 11. 2009 20:42
Re: Legacy
Má pravdu předsedo :yes:
Avatar - Emel
19. 11. 2009 22:13
Re: Legacy
Vevnitř bez chyby, to jsou dost silná slova.
Avatar - Subaru4ever
19. 11. 2009 22:17
Re: Legacy
Jedinou chybou je ovládání palubního počítače pomocí kolíčku v přístrojovém štítu. Zbytek je bezchybný, plně funkční a praktický.
neregistrovaný "Novakj24"
20. 11. 2009 07:28
Re: Legacy
Svezl jsem se novým Legacy na frankfurtskem autosalonu a udelal jsem si nasledujici subjektivni pocity:
- diesel klape jako u Toyoty (proč to u Toyoty haní a u Subaru ne? Každopádně mě to klapání nevyhovuje)
- ovládání palubního počítače na palubce mě také zarazilo, stejně jako umístění displeje palubního počítače
- v autě jsem si připadal jako ve Foresterovi, vyšší posed, vysoká kapota motoru
- přístorojovka je designově uzpůsobena na efekt v noci, vedne ji to dost ubira
- musim pochvalit zvuk audia, ale to je dost malo.
- me osobne teda auto neoslovilo, ale je to muj subjektivni dojem, navic nejezdim mimo zpevnene komunikace, takze 4x4 vyuziji minimalne
Avatar - Emel
20. 11. 2009 22:06
Re: Legacy
Možná bez vyložené chyby, možná plně funkční a praktický. Jenže některá konkurence nabízí ještě něco navíc... ať už se bavíme o subjektivním pocitu komfortu, provedení sedaček nebo třeba ne úplně obvyklé výbavě. Každopádně, hlavní devizi Subaru jsou jinde a interiér si oproti minulé verzi dost polepšil, takže by to neměl být důvod si to auto nekoupit... i když důvodem ke koupi asi nebude pro nikoho.
Avatar - Subaru4ever
20. 11. 2009 23:21
Re: Legacy
Nejde nesouhlasit (i když s haněním interiéru "mého starého" bych byl zdrženlivější). ... někdo si holt kupuje auto kvůli plastům na přístrojovce a někdo jiný kvůli úplně něčemu jinému ;-)