Subaru vyvinulo zcela nový čtyřválcový motor s protiběžnými písty. Generační obměna pod kapotou Subaru proběhne 21 let poté, co byla současná konstrukce poprvé uvedena v modelu Legacy.
Je radost si přečíst, že na kubatuře, koncepci a množství válců se u šestihvězdičkového výrobce nic nezmění :yes: . Delší zdvih možná bude znamenat menší točivost, respektive polidštění sportovní charakteristiky, nicméně stále jsou ty ústupky legislativě, v porovnání s konkurencí, minimální :yes: .
Jak jsem zahlédl článek, bál jsme se cifer z rozmezí 1,2 až 1,6 litru, ale Subaru nezklamalo - objem skutečně ničím nenahradíš :-) >:-[]
Specifický zvuk a luxusní kultura běhu i nadále zůstanou - bravo Porsche a Subaru !!!
Nejen v nizsi stredni, atmosfericke benziny postupne mizi az zmizi uplne. A uz i tady se technika stavi na hranu (chlazeny EGR - vodou nebo olejem???) stelovatelny casovani a asi i zdvih vsech ventilu - jen aby se dosahlo stejnyho vykonu a o 5% vyssiho momentu. A vzhledem k parametrum bych se vsadil, ze vetsina dilu bude pouzitelna i pro preplnovane motory (jak benzin tak naftu)... Ale co ja vim, mozna je to tak dobre.
Je to starý dobrý a jednoduchý fyzikální princip. Vyšší kompresní poměr znamená vyšší energetickou účinnost a tím nižší spotřebu paliva. Jenže se tohoto pravidla některé automobilky bohužel moc nedrží (pravděpodobně z důvodu životnosti ekonomy nadiktovaného konstrukčně ochuzeného motoru). Výsledkem je zvýšení skutečné provozní spotřeby, což můžeme pozorovat napříč celým spektrem výrobců dieselových motorů po přechodu na systém Common rail s nižšími vstřikovacími tlaky. Zlatý 1,9 TDI PD.
Jinak nechápu, proč se ještě Subaru patlá pro evropský trh s nějakým bendzínovým motorem, když už vyrábí poměrně slušný diesel. Trh v USA chápu, protože se ještě neprobudil, ale snad by to pan Subaru s těmi dosavadními motory ještě chvíli vydržel, než bude i v USA každý chtít raději diesel kvůli spotřebě. Ropný zlom je totiž na dosah. :-(
ropný zlom není ani na dohled - to je taková pohádka pro udržení obrovských zisků - vždy, když už to vypadá, že se ropy "urodí" méně - přijde nějaké nové ložisko...... Tyhle řeči o ropné krizi jsou tu od 70.let minulého století - a ještě se nestalo - tedy se skutečně reálným podloženým základem - aby ropa došla - vždycky došlo pouze ke zvýšení ceny....... A proč by výrobci netlačili do hlavy lidem diesel, když je náročnější na údržbu? Má vyšší servisní náklady?....
Zadny ropny zlom v nebude - minimalne ne do doby, kdy nase auta budou jeste slouzit, ropy je 3 sloni zadky. A bojuvky o Severni more to jen potvrzujou.
V USA se nikdo nemusi budit, jejich emisni normy jsou stejne pro osobni automobily bez ohledu na palivo. Takze bez slozitych systemu cisteni vyfukovych plynu se tam naftaky prodavat nebudou.
Jinak ja mam hrozne rad klasicky atmosfericky benziny. V motorce mam dvouventilovej 4 valec o objemu 0.9 litru, vykonu 98 koni a maximalnima otackama 9000, ale jet se da uz od 2000. Uz na nem budu mit natoceno 100.000km. Spotreba stabilne pod 5 litru a to mimo obec nejezdim zrovna predpisove. Je na nem baterie 4 samostatnych karburatoru. Ale neni to nadhera? Je...
Proto mi normalni atmosfera vyhovuje i v aute. Musim zkusit nejaky benzinovy motor od Hondy, s tim bych byl asi velmi spokojenej.
Pro mě bezpochyby nejlépe znějící 4-válec, jehož charakteristika je řadovými 4-válci nanapodobytelná, obzvlášť s tubínou, která dodá zvuku na objemu. Hodně lidí má Subaru spojeno s vysokou spotřebou, ale mezi objemově stejnými motory nejde o žádný extrém, a jestli to nové motory o litřík stáhnou dolů, tak mezi atmosferickými 2.0 budou určitě konkurenceschopné.
Jen mezi mým Outbackem MY2005 a taťkovým novým Outbackem MY2010 se shodným 2,5litrem je ve všech jízdních režimech rozdíl skoro jeden litr. Takže už genezí "odcházejícího" motoru a přidáním 6ky udělali z benzínového Outbacka střízlíka. Já jezdím za 9,7, taťkům těžší a větší jezdí za 9. To je myslím na čtyřkolku se skoro 1600 kg výborná hodnota :-)
Pokud to nový motor zase o kus vylepší, bude to nádhera :yes:
Dobrý den, nejsem žádný šťoural, ale když se v nadpise v sekci Technika dočtu cituji "Subaru vyvinulo zcela nový čtyřválcový motor s !!!protiběžnými písty!!!" nemohu to nechat ležet. Autor článku by si měl uvědomit základní rozdíl mezi motory boxer a motory s protiběžnými písty.
motoro boxer má jednu klikovou hřídel mezi válci s rozevřením 180 stupňů
motor s protiběžnými písty má klikové hřídele dvě a každá nese svoji sadu pístů chodících skutečně proti sobě
Mást nezasvěcené čtenáře na webu takovéto úrovně není nejlepší.