Japonská automobilka do toho v posledních týdnech šlape. Vedle nové Imprezy je horkou novinkou na tuzemském trhu i crossover XV, jenž nyní dostal oficiální české cenovky.
Ceny zajímavý, mě to přijde konkurenceschopný. Když si dovolím rouhačské srovnání s Karoqem 1,5TSI 4x4 DSG, tak ten určitě v podobné výbavě nebude za míň.
Interiér vypadá dobře, řekl bych bez výtky, nebýt [odkaz] to je detail z minulýho století. Ale budiž, detail. Za mě tedy XV coby např. auto pro manželku rozhodně ano :yes:
Nie som nejaky zaryty fanda turbomotorov, ale rovnako ako Impreze chyba tomuto autu to najpodstatnejsie - vykonnejsi motor. A pritom Subaru ma verzie tychto atmosfer aj s turbom a podvozok ukazuje ze by v pohode stihal aj tym oturbencom.
Určitě, vidím to podobně, ale tady mi těch vrcholných 115kw nepřijde tak nepatřičně málo, jako u Imprezy.
Ale jinak 2,0i bych za 1,5TSI velmi pravděpodobně rád vyměnil, o 2,0TSI ani nemluvě.
Uz sa tu ten nazor vyskytol aj predtym, ale fakt nechapem, co je na tom zle. Potrebujes trojpolohovy prepinac, je to prakticke mechanicke riesenie.
Tu je to podobne: [odkaz]
V tom pěkným interiéru je to - alespoň pro mne - pěst na oko. Ale jak jsem psal hned v úvodu - je to detail. Podobný přepínače pamatuju na MB124 , a to je pár dekád.
o XV sem uvazoval, ale ma to malej kufr, do kteryho by se mi sotva vesel pes. co se mi na tom libi, tak 22cm svetla vyska, to v kategorii osobaku nema konkurenci. nakonec jsem provizorne koupil zvysenou ctyrkolovou oktafku, kam se mi vejde pes a par tasek k tomu a i pres to, ze cas od casu drhneme spodkem, tak projizdime. ted sem na tom tak, ze obe moje dvojkolky stoji pod pristreskem, protoze s nima nevyjedu a rodinny auto ted zastupuje tahle oktafka, o kterou se pretahujeme s manzelkou.
XV pro me jako druhy auto do rodiny jen na rozvoz deti by bylo OK, ale 700k jen pro tenhle ucel mi prijde moc. to mi prijde podstatne lepsi ten karog 1.5tsi 4x4, kterej by s omezenima byl schopnej zastat i to rodinny auto a to i pres to, ze nejsem vubec priznivcem SUV
CVT ho zabíjí i cenou, o 40-50 tis níž by bylo auto i cenově přijatelnější. 1.6 v základní výbavě je v podstatě nepoužitelná. 2.0l 115kW s manuálem a AWD by byla ideální kombinace s cenou Kolem 650tis Kč.
Nejspíš by to chtělo lepší průzkum evropského trhu, aby japoncům došlo, že touto strategií jim ujíždí vlak...
Řekl bych, že SUBARU si už průzkum trhu dávno udělalo a vzhledem k tomu, že mají omezenou výrobu, kterou nemíní navyšovat a většinu prodají v USA a Asii, tak se jim nevyplatí udržovat auta v nějaké přijatelné evropské konfiguraci, když je stejně nemají jak vyrobit, takže může být Evropa ráda, že tu vůbec ještě jsou. Jinak měl jsem půjčenou Imprezu 1,6 a nezdálo se mi, že by to bylo až tak hrozné, CVT to prostě drželo nad 3,5 tis. ot. a přišlo mi to na běžné ježdění dostatečné, teda až na tu spotřebu. Takže na okreskách se to srovná i se silnějšími vozy a holt na dálnici a semaforech asi smůla, ale o tom ty Subaru nejsou, teda kromě Sti.
Osobne si taky myslim, ze je jim Evropa uplne u .....
Cena mi prijde vcelku mimo, kdyz uvazime ze ten atmo dvoulitr (sestnactistovka bude v takovem aute opravdu spis vtip) taky neni zadna vyhra. Kufr je prinejlepsim slaby.
Ac nejsem zrovna skodofil, tak karoq bude s 1.5TSI lepsi temer ve vsem (krom podvozku) a velmi pravdepodobne levnejsi (coz o Skode v CR opravdu nenapisete moc casto :-) ).
Tak Subaru vyrábí Imprezu i s manuální převodovkou, pokud vím (např. v USA je v nabídce). Jen ji tu nenabízí. A zrovna v USA se běžně nabízí výkonnější motorizace než v EU. Atmosférický dvoulitr tam není žádná výhra. Běžně tam měli v nižší střední (naše terminologie) 2,4-2,5 litru, dvoulitr je tam spíš základní motor. A Impreza tam myslím není nějak drahá.
První Subo jsem měl před 25 lety. Teď dojíždím poslední manu
Ano, Subaru už bohužel přestává vyrábět auta pro řidiče, A vyrábí teď víc auta pro spotřebitele. Úplně jejich marketing chápu. Spotřebitelů je určitě neskonale víc.
Re: První Subo jsem měl před 25 lety. Teď dojíždím poslední
dnes je to vsetko o spotrebaku.. aj bmw... takze tak.. ked chces ozaj zazitok s jazdy tak snad uz len evora elise alebo nejaka AC cobra by mohla uspiet... bezne vozy su vsetko spotrebaky kde uz sa len vozis... taky je trend .... ja ked presadnem do 18 rocneho stareho otcovho pola tak zrazu len cumim ake je to auto komunikativne a ako perfektne zataca.. ako motokara... precitis kazdy usek jazdy a aj samotnu rychlost vnimas inak.... aj vyhlad je perfektny .... potom ale sadnem do mojho rok stareho tlustuckeho pola a razom je po zabave... jazda s nim je musim uznat ze maximalna nuda.. proste sa uz len vozim ... stare casy zabavnych aut su bohuzial fuc... a to ani nevravim ake zabavne auto bola felda... s tou bola zabava este aj pri parkovani ... velmi mi chyba .. ale tak doba nepusti... clovek chce nechce musi casom prejst do novsieho ... a to este pockaj ked pride autonomne riadenie... a auta sa budu ako vlaciky presuvat po cestach ako pokakane ... k tomu vsade same rychlostne obmedzenia... este 20 rokov a ozaj presedlame naspat na kone ako za davnych cias... ;-)
Vidim nadpis a hned bolo jasne, ze bude zase kopec placu o CVT, pripadne atmosfere, hoci clanok je uplne o inom. Skutocnost je este ale horsia...
Ze to auto je vyborne, potvrdzuju vsetci, co nim isli. Najma ti so skusenostami s inymi Subaru.
Myslim skusenosti o.i. aj s tymi "klasickymi" modelmi automobilky (vedia posudit vyvoj), t.j. manual a stredovy diferencial, bez ktorych "bychari" a ex-zavodnici okresnych rally auto nikdy nekupia.
ale to víš, že jo - diesely mají v Evropě budoucnost - ještě nějakou pohádku? Nevidíš, co se kolem děje? btw - ale to se opakuje pořád - hlavním trhem pro FHI je Severoamerický kontinent.... tam ty diesely jaksi nejedou.... A ano - tahle platforma je už s ohledem na baterky - neřičím zrovna nadšením - ale je to jejich logický krok.....
Si ma predbehol. Vsetci boli nuteni akceptovat, ze Europa je pre nich asi tak na 5. mieste v poradi zaujmu. A tak je uplne logicke, ze ked je v Japonsku, Rusku, Australii, USA a Kanade jednoznacne preferovany z historickych aj technickych dovodov benzin, ze zrovna kvoli Europe nebudu robit special vyvoj. V dobe, ked vsetko smeruje do benzinu a hybridov by to bol total nezmysel.
To, ze prisli s dizlom pred par rokmi, chapem len ako kratkodoby nasledok toho naftofilstva, co tu bolo. Okrem toho ta prva verzia motora mala vady, az dalsie boli ok.
U nas je to dnes nastastie uz 59% vs 38% (alias vonafky vs smradaky) v prospech benzinu. spomedzi vsetkych znaciek.
Tak absenci dieselu se vůbec nedivím. Musí si vyvíjet vlastní motor, který těžko udají mimo EU, a to je sakra drahá sranda (i jen udržování kroku s měnícími se normami stojí miliardy). Divil jsem se, že se o to vůbec pokoušeli. Ale asi to stálo za zkoušku, jak se to skutečně projeví na prodejích.
uz prve XVecko bolo originalne ... a toto je este opat kusok lepsie.... s 2.0 to bude dokonale .... ( aj ked motor z levorga by XVecku iste slusal tiez )
Tak ju.......co tam máááme? no - nějaký germánský autoservus a ..... no jo - základní holobyt 1.6 za 20k éček a 2.0 od 24-25k ééé. Tak si říkám - ještě, že ti němci jsou na tom ekonomicky hůře a mají horší platy - ještě bych si myslel, že to tady někdo natáhl.... tak nic - servůz....Snad bude nějaká zupá akce se slevičkou, kterou nechceme zadarmo...
Tak já teda nevím. Pokud chci Subaru s vyšší světlou výškou, tak nejlevněji pořídím Forester (pokud beru v potaz dostatečně dynamický motor), menší model je v základu o 10k dražší... To mi přijde hodně ujetý!
Výbavu ať si strčí za klobouk, mě stačí bohatě automatická klima, děšťovej senzor, okna v elektrice, vyhřívaný zrcátka apod.
Eye sight? bezklíčový vstup? Display infotainmentu? Díky, není potřeba.
A už i Forester má z konkurentů nejmenší kufr a hodně velkej schod po sklopení sedaček, a tohle je ještě o poznání menší.
Chápu, že se to automobilce nevyplatí, ale pro nás uživatele je to opravdu škoda, když tam cpou tolik zbytečností do základu, mnohem víc lidí si mohlo dopřát ten opěvovanej podvozek a třeba i bez kompromisů díky CVT. :-(
Preto rovnako ako pri Foresteri aj tuto ma najvacsi zmysel len vybava Comfort, tj. druha najnizsia/stredna. Inak pozor, rozdiel medzi porovnatelnym Foresterom a XV je dnes okolo 4000E, kedysi sa to takmer prekryvalo.
CZ/SK ma samozrejme nejake odlisnosti v modeloch a cenach.
Ta cena naozaj nie je mala. Bohuzial minimalne Forester a XV isli hore s nasadenim Eyesightu o cca 1500E. Pokial je ta nova platforma naozaj taka extra, ma to ciastocne odovodnenie.
Cena je klasicky (v ČR u Subaru) o cca 100 000 vyšší, než by odpovídalo. Zajímalo by mě, co udělají s cenou Forestra, protože se dostávají skoro na stejnou cenu ...
Ceník je vcelku bez překvapení, +30t proti Impreze je asi ok, ale ta Impreza je vysoko... respektive jak už padlo u Imprezy... vyhodit blbinky a CVT, 2.0i 4x4 v manuálu bez EyeSight za 600 ceník... a třeba by to i líp jelo.