Skodovke, VW, Nissanu ale aj dalsim gratulujem, ocividne je tento segment cim dalej zaujimavejsi. Trocha ma prekvapuje, ze pri takom pocte Yetiov sú na moje.auto.cz len tri (skôr 2,5)recenzie (aspoň, že každá na inú motorizáciu). Keď sa zlepší počasie tak nafotím a pridám svojho ;-)
mas fotit teraz!! ked je zle pocasie, hrnes sneh s naraznikom a auto sa tazko rozozna od prirody... aspon bude zaujimavejsie foto nie nuda na dvore ;-)
dialnica v obci vs. obec v pomere 2:1 priemer okolo 10, pri 90km/h na sestke okolo sest litrov - no zatial ma 700 km, takze som na neho velmi jemny ;-)
uvidime co to povie mimo mesto na okreskach a na dialnici
Kedysi to tu bolo rozdelene na triedu malych , strednych a velkych SUV. Ako tak pozeram doslo k spojeniu malych aj strednych SUV do jednej tabulky s nazvom trieda malych SUV. Je ale trosku smiesne porovnavat Nivu, Jimnyho alebo Kaskaja s XC60tkou, Q5kou, GLKckom alebo Santa FEckom. Vznikla nam jedna chaoticka tabulka ;-\
A az prijde tento rok Juke od Nissanu, coz bude asi takovy hodne vystredni, ne kazdeho salek kavy a cenove pod vetsim braskem to bude rodinka teprve!
Ja pravda, ze auta uz v dnesni dobe se tezko radi velikostne, a uz vubec ne jejich schopnestem jako X6 asi neni zadny off road mimo silnici, ale spise auto pro fotbalistu ;-). Michat vozy, ktere okoupis do 500 s temi nad 1 mil uz je taky uplne jina kategorie!
Obavam se, ze takove to napul off road a kombi a hatch back pujde vice a vice do popularity vkus zakazniku se preci jenom meni!
Terénní a SUV jsme nikdy na tři kategorie nedělili. Bylo to v plánu loni v lednu a dokonce jsem tak původně i tabulky rozdělil, ale nakonec jsem po diskusi se šéfredaktorem udělal dvě třídy plus terénní pick-upy. Na web se původní verze nikdy nedostala. Takže: v první třídě jsou velká SUV a teréňáci, v druhé to ostatní a ve třetí Rangery, L200, Hiluxy, Navary atp. SDA má jen jednu kategorii nazvanou Terénní vozy, kde je všechno smíchané (viz naše články do konce roku 2008). Mimochodem: Koleos je dle SDA MPV... Další rozdělení vzhledem k časové náročnosti přípravy tabulek i článků zatím neplánuji.
Tady je odpověď na úspěch ix55. Pokud je na trhu cenově dostupná konkurence, tak to pro Hyundai na špici není.
Ještě se vrátím k jednomu tématu. Jestliže se většina pozastavovala nad tím, že matka vozí vě městě svoje děti v XC90, tak v XC60 už je to v pořádku? Nebo je pořád lepší je vozit v C3?
no, ono mozna nejde kolikrat ani tak o aroganci, jako spis o to, ze ta auta jsou proste nad jejich sily...a kolikrat i nad sily ridicu celkove => pausalne lze rici, ze se vetsinou jedna o "vetsi, rozmernejsi vozy" a ODHAD A RIDICSKE SCHOPNOSTI ridicek V SILNICNIM PROVOZU, ale panove kolikrat panu ridicu, je kolikrat ZOUFALY => bydlim na horach, silnice uzke a prinutit kolikrat protijedouciho ridice v SUV, aby se zaradil ke sve krajnici (zasadne se drzi u stredu vozovky a zajedou ke krajnici tam max. 1 metr od kraje, aby jim ten jejich "kolos" nahodou naspadl do ´skarpy´;) je temer neresitelny ukol....
ale jsem oprimista a doufam, ze se to se vzrustajici oblibou tohoto segmentu a tim vestsi penetrace, bude zlepsovat
ps. obrovska gratulace Yetimu => ty prodejni cisla jsou jednoduse skvely ;)))
Na horách máme chalupu a plně potvrzuji tvoje slova. Hovada s velkými SUVčky, kteří se "sníží" k tomu, aby jeli na české hory předvádějí jak na to nemají. Technika holt není všechno a musím uznale konstatovat, že obdivuji řidičské schopnosti horalů s normálními auty - holt ten cvik se nedá nahradit asi ničím. :yes:
Tak přiznejme si, že v české kotlině je situace trošku odlišná. Kdyby tu Škoda představila úplně cokoliv, tak se to špatně prodávat nebude. Jsem si jist, že kdyby u nás Škody přišla s SUV velikosti ix55, tak tu bude nejprodávanější. Kdyby Škoda přišla s velkým MPV, tak tuším, které MPV bude v ČR nejprodávanější...
Jak odlišná? Je stejná jako všude v Evropě, kde je vždy nejprodávanější domácí značka (kromě Španělska). Osobně mě žádný model Škody v současnoti neosluvuje, ale kdyby tady byly ve svých třídách nejprodávanější Ceed a i20, tak by v naší zemi bylo něco špatně.
Myslel jsem odlišná vzhledem ke Škodě samotné. Tzn. že Škoda má jiné postavení u nás a v cizině. Chápeš?
V té myšlence nijak nefiguruje jiná automobilka. Je zcela přirozené, že ve Francii se prodávají dobře Pažouty, Citróny a Rendlíky. Stejně tak je přirozené, že u nás ostatní drtí právě VW - pardón vlastně Škoda >:D
Ano, pokud bych psal o Renaultu a jeho postavení ve Francii, tak taky napíšu, že jeho situace na domácím francouzském trhu je trošku odlišná než jinde.
Tak nám probíhá ukázková normalizace, korejské šunty se propadají do pekla, japonské káry se sunou do středu tabulky. A klasika z Evropy se nám začáná usazovat na špici tabulky, tak to je správné a tak to má být :yes:
Z tabulky v článku, ty to tam nevidíš? Stačí se podívat na prvních dvacet míst a zvláště na první desítku, propad několikaletého vůdce segmentu CR-V, třicetiprocentní propad modly adolescentů Kia. Evropa roste a dere se kupředu - Yeti, Tiguan, Kuga, XC60, Q5...
Jestlipak to nebude tim, ze stare modely se doprodavaji a ceka se na nastupce, kteri jsou za dverma - jak u KIE tak u Hyundaie. Co myslis, ty sunte? :-!
Jo, to máš pravdu, nástupce Huyndaie jsem viděl, jmenovalo se to i35x nebo tak nějak. Od uvedení současné generace Tuscon jsem větší obludnost ještě neviděl. To bude opravdu prodejní trhák...
Kolik lidi, tolik chuti. Ty sis svoji starou taky vybral, protoze se ti libila, jiny by si o ni neoprel ani rezave kolo.
To, ze se neco libi/nelibi tobe, nastesti neznamena, ze tomu tak bude u jinych lidi.
Zakaznici rozhodnou, uvidime za par mesicu.
Co som cital prve dojmy z jazdy ix35 z Rusellsheimu (europska centrala tychto korejcov) tak novinari mali dost pozitivne dojmy. Vraj nove konstrukcia podvozku a odtlmenie je jedno z najnizsich v triede... tak len uvidime... no inac, designovo sa ani mne nepaci a je to uz skoro MPV ako SUV...
Klasika z Evropy... >:D >:D >:D
Yeti, Tiguan, Kuga, XC60, Q5 - úplná klasika, všechny mají bohatou historii >:D
Když Kia vyráběla Sportage, tak Škodovka zrovna řešila problém, jak předělat Favorita, aby se to vůbec ještě dalo prodávat >:D
Smát se XC60 nebo Q5 může jen úplnej automobilovej analfabet. Jestli se jednou za 20 nebo 30 let dostane Hyundai nebo Kia alespoň částečně na jejich technickou úroveň, tak pak můžete "kluci korejský" tady bouchat šámpáněm >:D
Já se nesmál ani XC60 ani Q5. Mě přišlo opravdu vtipné označit tyhle vozy za KLASIKU. Vesměs to jsou první vozy svého druhu pro jednotlivé automobilky. To, že současná Sportage na jejich kvality již nestačí, je věcí jinou. Nicméně pokud bych měl některý vůz označit za klasiku, tak to naopak bude právě Sportage :-!
RAV vysla nejakych 5 rokov po Sportage.Sportage bolo prve SUV ponukane v Europe,takze je vlastne zakladatelom triedy,ostatni cakali ako dopadne a az potom sa pridali japonci a posledni nemci.
To ich trošku podceňuješ, za 20 rokov sa dostaly prakticky z nuly na solídnu európsku úroveň, koľko im môže trvať, kým dosiahnu prémiovú techniku a kvalitu? nemajú k tomu tak ďaleko.
Velmi zajimave vypada tato trojice identickych aut (kdyz neuvazuju jinej xicht), pokud sectete jejich vysledky - za cely rok se drzi na 5. pozici. A jejich celkovy prodej oproti minulemu roku klesl pouze o 2 kusy.
tak tak, je to vlastne vsetko outlander s inou papulou a palubkou, akurat som rozmyslal, ze kam s tym chodit do servisu, mat tak peugeot alebo citroen, tak po zarucnej hybaj do mitsubishi :-) inak obaja francuzsky vyrobcovia spravili dobry tah - vlastne taky 80% rebranding mitsu, chvala im za to
Pánové, určitě jsem zvědav, jak se budou prodeje IX 35 rozbíhat, já ji dávám velikou šanci, je to po všech stránkách (podle obrázků z německého internetu) velmi vyvážené auto. Š Yeti bude vedle něho jako strašidlo - no prostě Yeti - skalní typ...
ix35 vyzerá tak trochu ako strašidlo, ale mnohých práve taký "veselý"dizajn osloví - nakoniec budú rozhodovať kvality auta na ceste, spoľahlivosť a cena